... להגשים עקרונות דמוקרטיים הרי מי שיפר עקרון זה יצטרך לתן את הדין על כך, הוא הדין העם היהודי המונה קבוצת אנשים שמטרתה הגשמת יעוד מיסטי קיום
תורה ומצוות מי שיפר עקרון זה יצטרך לתת את הדין. לצורך יישום מטרה זו, על החברה לקבל שני עקרונות: תקנות ... מתירה לאדם פרטי להעניש ולגמול לחבירו על פי שיקול דעתו עם מגבלות מסוימות, דבר הגורם לאלימות יתר על פי קריטריונים של המשפט המודרני. גאולת הדם
התורה מתירה לאדם יחיד להרוג אדם שהרג בשגגה את בן משפחתו, והוא נקרא
בתורה גואל הדם - ואשר יבא את רעהו ביער לחטב עצים ונשל הברזל מן העץ ומצא את רעהו ומת הוא ינוס אל אחת ... לציין שדין גואל הדם אינו נוהג היום ואף דתי חרדי אינו חושב שכך צריך ונכון לנהוג, אך הבאנו דין זה שיש לו השפעה עקיפה לזילות חיי אדם על מאמיני
התורה האלהית. קנאים פוגעים בו קנאים הם האנשים החרדים וקנאים לעשות ולקיים את רצון האלהים, להם התיר המשפט העברי לחרוץ דינו של עבריין ולהורגו בשעת העבירה. זאת נלמד ממעשה פנחס הכהן המוזכר
בתורה , שהרג את זימרי שבעל את המדינית לעיני הציבור, וכגמול לקנאתו לה קיבל את תפקיד הכהונה לדורות: והנה ... מהרמבם: המינים, והם עובדי עבודה זרה מישראל, או העושה עבירות להכעיס אפילו אכל נבילה או לבש שעטנז להכעיס הרי זה מין, והאפיקורוסין, והן שכופרין
בתורה ובנבואה, מישראל, מצוה להרגן, אם יש בידו כוח להרגן בסייף בפרהסיא הורג, ואם לאו יבוא עליהן בעלילות ... אף במקרים של בין אדם למקום בניגוד לערך הדמוקרטי של חופש דת ומצפון. כך מבואר בתלמוד: אר אלעזר בן יעקב: שמעתי, שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן
התורה , ולא לעבור על דברי
תורה אלא לעשות סייג
לתורה, ומעשה באדם אחד שרכב על סוס בשבת בימי יונים, והביאוהו לבית דין וסקלוהו, לא מפני שראוי לכך אלא ... היהודית בשם כבוד שמיים. וכך כתב הטור, חושן משפט, סימן ב: יש לבד להלקות למי שאינו חייב מלקות ולהרוג למי שאינו חייב מיתה ולא לעבור על דברי
תורה (אלא) לעשות סייג
לתורה וכיון שרואין בית דין שפרצו העם בדבר יש להם כוח לגדור ולחזק הדבר כפי מה שיראה להם הכל הוראת שעה ולא ... צריכה לכך, ובכל יהיו מעשיו לשם שמים ואל יהא כבוד הבריות קל בעיניו שהרי דוחה לא תעשה של דבריהם וכל שכן כבוד בני אברהם יצחק ויעקב המחזיקים
בתורת אמת שיהא זהיר שלא יהרוס כבודם אלא להוסיף כבוד המקום בלבד. רבי אליעזר יהודה ולדנברג, יליד 1917, ... הדברים היא ללחוץ אצבעו ולא לשרוף אצבעו): כל האמור שבית דין מכין ועונשין בכל מיני עונשין אף בזמן הזה לצורך שעה ולמיגדר מילתא (לעשות סייג
לתורה), הוא לא רק כשרואים שהעם פרוצים בעבירות שבין אדם למקום או משום לתא (חשש) דרציחה או עריות, או נזקי ... את העבריינים ולהטיל קנסות. הדבר ברור שלא ימצא בית דין רבני שיפסוק היום על פי שיקול דעתו וינצל את הוראת השעה שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן
התורה לחתוך אפה של נואפת, כפי שהוזכר בשולחן ערוך: ורשאין הבית דין לקנוס הזונות, כדי לעשות גדר. ומעשה ... (אבן העזר קעז, ה). ויתירה מכך, בית דין רבני שיפסוק על פי הוראת שעה זו ייענש על פי החוק הישראלי. כל מה שנותר היום כמקל עונשין לאכוף את חוקי
התורה הם דרכי הענישה המתאימות לחיי קהילה סגורה ומצומצמת - חרמות, נידויים, וסילוק - שאינם יכולים לקיים ... של הציבור הדתי חרדי מורים שאין לקבל את החוק הישראלי. נביא כמה התבטאויות של רבנים: במאי 2000 כתב הרב חיים שאול קרליץ זל ממועצת גדולי
התורה בבטאון יתד נאמן: הנציגים בכנסת הם השתדלנים שלנו למנוע פגיעה בקודשי ישראל... אין בכך כל הכרה בקיומו של מוסד זה ששמו בית המחוקקים . באתר הישיבה כתב הרב זלמן מלמד (ראש ישיבת בית אל ורב הישוב, וראש ועד רבני ישע): אם ניתנה פקודה לעבור על מצוות
התורה (כמו פינוי מאחזים) אין כל היתר לעשות זאת גם אם הדבר יגרור עונש. וכן הרב אליעזר מלמד השיב לשאלה, ... דמלכותא דינא. ב תקנות הקהל מחייבות את הציבור, מפני שכך נהגו ואף כלל הציבור הסכים וקיבל על עצמו את תקנות הקהל ורק כאשר החוקים נוגדים את דיני
התורה, הם בטלים, ואין לקיימם (http: www.yeshiva.org.il ). והרב עובדיה יוסף בתשובה לשאלה: בהיות וידוע שלפי דין
תורה אין הבנות יורשות את אביהן במקום שיש בנים, וזאת בניגוד לחוק המדינה שעל פיו דנים בבתי המשפט החילונים ... לפי ההלכה לבנות לתבוע חלקן בירושה בבית משפט חילוני, ולקבל צו ירושה בהתאם לחוק, בהסתמך על מאמר חזל דינא דמלכותא דינא? בסיכום: לפי ההלכה על פי
תורתינו הקדושה אשר היא חיינו ואורך ימינו, ודבריה נר לרגלינו ואור לנתיבותינו, אסור בהחלט לדון בדיני ירושות ונחלות וכן בדיני ממונות אלא על פי
התורה שהיא נצחית ולא תשתנה בשום זמן חו ולכן איסור חמור הוא להתדיין בכל הדינים האלה בפני ערכאות ששופטים ... חוקות הגוים, אשר עליהם נאמר ומשפטים בל ידעום. ואין כל הבדל בזה בין כשהשופטים גוים, לבין כשהשופטים יהודים הדנים על פי חוקות הגוים, שלא כדין
התורה (שות יחווה דעת חלק ד סימן סה). במציאות חברתית כזאת של חיי קהילה שמערכת המשפט שלה מאפשרת ליחיד ... מלא ויראת המלכות אינה שלמה אין פלא שחברה זו מגיעה לאלימות כאשר הם מרגישים מאוימים ואמונתם נפגעת או כשנדרשים לשמור על חוקי המדינה בניגוד לדין
תורה. לכן אין פלא שקברניטי האורתודוקסיה מנווטים את תלמידיהם וחסידיהם לאלימות ללא חשש מפני החוק הישראלי. ... שהוציאה לאור דעת אמת חולקו אף בכפר חבד וגרמו לתגובות אלימות מצד אנשי חבד. ועל תגובה אלימה זו כתב האדמור מסלונים הרב אברהם וינברג: אמרה
תורה בפרשת מסית (דברים יג, ט): לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך עליו... וכתב רשי: לא תאהבנו, לפי ... ומרשה לעצמו לדבר סרה באנשי דעת אמת: זיכנו השם יתברך לפרסם את אשר כתב אחד מהרבנים שליטא לבחור, כדי לרוצץ ראשי פתנים שפלים הבאים לקעקע חומות
התורה בכזבים נבזיים, כפי שיבואר במכתב, ובראשם המעורער ומעוות בנפשו הידוע כמושחת גם בחייו האישיים. הרב ... וכלשונו, למרות הביטויים החריפים שנכתבו כמכתב אישי, כדי לבטאות את חומרת הנבלה של אותו מסית ומדיח... מה שנשלח לבתי היראים דפים המדברים נגד
תורת ה בשם דעת - אמת עי יהודי חולה בנפשו, שמצאו השטן מתאים להיות שלוחו לנסות להסית ולהדיח את חלושי הדעת נגד
תורת ה, חו, ולצנן בעמלקיותו את כל מי שיוכל בכל מה שיוכל! ולא מבין אותו עלוב שאינו אלא כלי משחק ... לומד במוסדות החינוך שלהם את פסקי ההלכה האמורים לעיל, תלמידיהם קוראים את פיסקי ההלכה של רבותיהם המתירים לעבור על החוק הישראלי כאשר נוגדים את
התורה וההלכה. אין ספק לכל בר דעת שמערכת משפט המתירה אלימות ללא איזונים הנדרשים, מחלחלת היטב לליבותיהם של ...