ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - השיחה עם סוֹנַדַנְדַה - תכונותיו של ברהמין אמיתי
... דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת ... אדוני, אל נא תבקר את הפרוש גוטמה, אין זה ראוי שתעשה זאת! אם סונדנדה המכובד ילך לבקר את הפרוש גוטמה, המוניטין שלו ירד, בעוד שזה של הפרוש גוטמה יעלה. לכן, אין זה ראוי שסונדנדה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא על הפרוש גוטמה לבוא לבקר אותו. המכובד סונדנדה הוא בעל ... עם סמכות מלכותית. ומאחר שכך המצב, אין זה ראוי שהוא ילך לבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבוא לבקר אותו. (1) דברי השבח לבודהה ... השיב סונדנדה: כעת הקשיבו, רבותיי, מדוע ראוי שאנו נבקר את גוטמה המכובד ומדוע אין זה ראוי שהוא יבקר אותנו. הפרוש גוטמה הינו בעל לידה טובה משני הצדדים, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, רציפה, עם לידה ללא דופי... (כמו פסקה 5). ולכן ראוי שאנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. הוא יצא קדימה לפרישות, ועזב קבוצה גדולה של קרובי משפחה. למעשה, הוא ... דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר... (כמו פסקה 2). הוא בעל שלושים ושניים ... אורחנו ועלינו לנהוג בו כאחד. ועל כן אין זה ראוי שהוא יגיע אלינו, אלא עלינו ללכת אליו. ועד כמה שאשבח את הפרוש גוטמה, שבחים אלו אינם מספקים, הוא ... הוא היה מתגורר מאה יוגנות (3) מכאן, יהיה זה ראוי לאדם עם אמונה ללכת עם תיק צד לבקר אותו. ועל כן, אדוני, כולנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. וכך סונדנדה ... שאלה, יתכן ויאמר לי: ברהמין, זו אינה שאלה ראויה, אין זו כלל שאלה ראויה. ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי, באומרם: סונדנדה הינו שוטה, חסר דעת, הוא אינו מסוגל להעלות שאלה ראויה בפני הפרוש גוטמה. ואם אדם מגונה בפני קבוצת עמיתיו, המוניטין שלו נפגע, ואז הכנסתו נפגעת, מאחר ... החליף עמו ברכות נימוסין והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ... הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה. כך סונדנדה התיישב במקומו כאשר מחשבות רבות חולפות בראשו: אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, יתכן ויאמר לי: ברהמין, זו אינה שאלה ראויה... אילו רק הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה מתחום הידע שלי של שלוש הוודות, אז אוכל לתת לו תשובה שתספק ... משתמש במילים לא נכונות, חסר חוכמה, ואינו ראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, הפסיקו אותו, ואתם דברו עימי. אך אם אתם חושבים שהוא משכיל, מדבר כהלכה, חכם וראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, אז הפסיקו אתם והניחו לו לדבר. אז סונדנדה אמר למכובד: הנח לזה, גוטמה המכובד, ... אמר: ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת ... מהקערה, סונדנדה לקח מושב נמוך והתיישב במקום ראוי. ואז אמר למכובד: גוטמה המכובד, אם כאשר אכנס לאסיפה, אקוד בפני הבודהה, קהילתי תבוז לי. במקרה זה ... מוסר (sla) אלא תחת חוכמה (paa), אך מקומם הראוי הוא תחת ריכוז (samdhi) שאינו מוזכר במפורש. (5) כפי שרייס דיוויס מעיר, סונדנדה מתואר כאדם שקיבל על ...
שליטה דאגות ראוי חרמנות חרמנית מחשבות מצויינות רגשות מיניים
בודהיזם - סוטת צ'נקי
... והוא נשאר להתגורר שם בחורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. התהילה והמוניטין של המכובד גוטמה הופצו ברחבי הארץ כך: כך אכן הוא הבהגווה, הראוי להוקרה מיוחדת, ער לגמרי, בעל ידע חודר ונתיב תרגול מושלם, נעלה, יודע את שלושת העולמות, אין שווה לו באימון אלו הראויים לאימון, הוא המורה של היצורים השמימיים ובני האדם, הוא המואר, המבורך. דרך חכמה מושלמת, הוא ... צנקי המכובד, האם זה נכון שאתה הולך לראות את הפרוש גוטמה? כן חברים, החלטתי שאלך לראות את הפרוש גוטמה. צנקי המכובד, אנא אל תלך לראות את הפרוש גוטמה, אין זה ראוי לצנקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה, מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צנקי המכובד. אכן, צנקי המכובד הוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן ... ללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה. כיוון שהוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב, ממוצא טהור שבעה דורות אחורה, וללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה, אין זה ראוי לצנקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה, מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צנקי המכובד. צנקי המכובד הוא עשיר, בעל הון רב, בעל נכסים יקרים ... ותבואה. גם משום שצנקי המכובד הוא ראש אופסאדה, אשר ניתן לו מפסנדי מלך קוסלה כשי מלכותי, כפר המאוכלס בצפיפות, שופע במקנה, בחציר, עצי הסקה, מים ותבואה, אין זה ראוי לצנקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה, מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צנקי המכובד. כאשר שמע זאת, הברהמין צנקי אמר לברהמינים, חברים, אם כך, שמעו גם מה שיש לי לומר. מן ראוי רק שאנחנו נלך לראות את הפרוש גוטמה הזה, אין זה ראוי כלל וכלל שגוטמה המכובד הזה יבוא לראות אותנו. למען האמת, חברים, הפרוש גוטמה הוא מלידה מכובדת הן ... בנוגע לשושלת ולידה. כיוון שהפרוש גוטמה הזה הוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב, ממוצא טהור שבעה דורות אחורה, וללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה, אין זה ראוי שגוטמה המכובד הזה יבוא לראות אותנו, אכן, מן ראוי רק שאנחנו נלך לראות את גוטמה המכובד הזה. אכן, חברים, הפרוש גוטמה יצא לחיי פרישות כשהוא נוטש ... שאלות. אכן, חברים, אלפי יצורים שמימיים לקחו מחסה לכל חייהם בפרוש גוטמה. אכן, חברים, המוניטין והתהילה של הפרוש גוטמה יצאו למרחקים כך: כך אכן הוא הבהגווה, הראוי להוקרה מיוחדת, ער לגמרי, בעל ידע חודר ונתיב תרגול מושלם, נעלה, יודע את שלושת העולמות, אין שווה לו באימון אלו הראויים לאימון, הוא המורה של היצורים השמימיים ובני האדם, הוא המואר, המבורך. אכן, חברים הפרוש גוטמה ... אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. הפרושים והמשוטטים המגיעים בתחומי כפרנו הם אורחים שלנו, יש להתנהג לאורחים בכבוד, בהערכה, לברך אותם ולהוקיר אותם. בשל סיבה זו, אין זה ראוי שגוטמה המכובד יבוא לראותנו, אכן מן הראוי רק שאנו נלך לראות את גוטמה המכובד. חברים, הפרוש גוטמה הגיע לכפר אופסאדה, והוא מתגורר שם בחורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. לכן גוטמה הוא אורח שלנו, ויש להתנהג אליו בכבוד ובהערכה, לברך אותו ולהוקיר אותו. גם בשל סיבה זו, אין זה ראוי שגוטמה המכובד יבוא לראות אותנו, אכן, מן הראוי רק שאנו נלך לראות את גוטמה המכובד. חברים, אני יודע רק מעט אודות התכונות הראויות להערצה של הפרוש גוטמה המכובד הזה. אך גוטמה המכובד אינו בעל התכונות הראויות להערצה האלו בלבד, אכן, התכונות הראויות להערצה של הפרוש גוטמה חסרות גבול. אף אם גוטמה המכובד הוא בעל רק אחת מהתכונות הראויות להערצה האלו אין זה ראוי שגוטמה המכובד יבוא לראות אותנו, אכן, מן הראוי רק שאנו נלך לראות את גוטמה המכובד. אם כך, אדוני, אנו נלך לראות את הפרוש גוטמה. אז הברהמין צנקי, בליווי מספר גדול של ברהמינים, הלך אל המקום בו שכן הבהגווה וברך אותו בכבוד. לאחר שסיים את ברכות הנימוסים, הוא התיישב במקום ראוי. הבהגווה ישב שם והחליף דברי ברכה נעימים עם הברהמינים המבוגרים יותר. בחברת הברהמינים האלו היה ... זה יכול להתברר כריק, חלול, או שגוי, למרות שלא היתה קבלה של דבר מסויים לאחר חקירה מעמיקה, עדיין דבר זה יכול להתברר כאמיתי, נכון, ולא שגוי. בהארדוואגה, אין זה ראוי לאדם חכם אשר שומר אמת להגיע למסקנה מוחלטת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות. גוטמה, ...
להתנהג להתווכח על המחיר הוראה מצפון אכילה ללמד לתרגל שאלה
בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות
... עוד חזרה למצב התהוות זה. אננדה, אם מישהו יאמר על נזיר שתודעתו השתחררה בדרך זו, שהוא מאמין הטטהאגטה קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה אינו קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה לא קיים ולא אינו קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי. מאיזו סיבה? מאחר ונזיר זה משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו: היקף הכינוי והיקף הדרך לכינוי, היקף ... וההיקף בו המחזור נע. לומר על נזיר שהוא משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו שהוא מחזיק בדיעה הוא אינו יודע ואינו רואה - אין זה יהיה ראוי. (שבע התחנות של ההכרה) אננדה, קיימות שבע התחנות האלו של ההכרה ושני בסיסים, מהן השבע? אננדה, ישנם ... ששונים בגוף ושונים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אם מבינים את שאר תחנות ההכרה אם מבינים את התחנה השנייה ... ששונים בגוף אך זהים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אם מבינים את התחנה השלישית של ההכרה, של היצורים שזהים בגוף אך שונים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אם מבינים את התחנה הרביעית של ההכרה, של היצורים שזהים בגוף וזהים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אם מבינים את התחנה החמישית של ההכרה, של היצורים אשר ... מגיעים לבסיס של אינסופיות החלל, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אם מבינים את התחנה השישית של ההכרה, של היצורים אשר דרך ... מגיעים לבסיס של אינסופיות ההכרה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אם מבינים את התחנה השביעית של ההכרה, של היצורים אשר ... אין דבר, מגיעים לבסיס של האינות, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אננדה, כאשר נזיר - הבין כפי שהם באמת המקור, הסיום, ...
כאבים הוויה דיבור טירדה אמת שאלה רוחות חיים לאחר המוות
בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה
... הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות ... הצעירים נכנסו, החליפו דברי נימוס עם הבודהה וישבו במקום ראוי. אך אמבטהה צעד הלוך ושוב בזמן שהבודהה ישב ולאחר שהשמיע כמה דברי נימוס מעורפלים, נעמד לדבר מול מושבו של הבודהה. 1.10 והבודהה אמר אז ... מעריצים וחולקים כבוד לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. זו היתה הפעם הראשונה בה האשים אמבטה את בני השקיה שהם בזויים. 1.13 אך אמבטהה, מה עשו לך בני השקיה? ... לי, ואיש מהם לא הציע לי מקום ישיבה. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. זו היתה הפעם השניה בה האשים אמבטהה את בני השקיה שהם בזויים. 1.14 אך אמבטהה, אפילו השליו, אותה ציפור ... היא בקן שלה. קפילווטהו היא ביתם של בני השקיה, אמבטהה. לא ראוי לגנותם בשל דבר כה פעוט. המכובד גוטמה, ישנם ארבעה מעמדות (7): הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים ובעלי המלאכה. מארבעה מעמדות אלה, שלושה - ... המלאכה - כפופים לחלוטין לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם לא יחלקו כבוד לברהמינים. זו היתה הפעם השלישית שאמבטהה האשים את בני השקיה שהם בזויים. 1.15 אז חשב הבודהה: איש צעיר זה מגזים בגידופיו ... לשם השגת ידע ומוסר נעלים. כך גם ביחס ליוהרה שבאמירה: אתה ראוי לי, אתה אינך ראוי לי. מפני שבכל פעם שיש נתינה, לקיחה, או נתינה ולקיחה בנישואין, יש את הדיבור הזה ואת היוהרה... אך אלו המשועבדים לדברים מעין אלו רחוקים ... מוסר, מהו אותו ידע? אמבטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות ... ברגל למקום בו נמצא פוקהרסאטי, ברך אותו בכבוד וישב במקום ראוי ופוקהרסאטי אמר: 2.14 ובכן, בחור יקר, האם פגשת את הפרוש גוטמה? כן אדוני. והאם היה הפרוש גוטמה כפי שמספרים ולא אחרת? והאם הוא בעל אופי כזה ... הבודהה. לאחר שהחליף דברי נימוס עם הבודהה, התיישב במקום ראוי ואמר: 2.17 המכובד גוטמה, האם לא בא לראותך תלמידנו אמבטהה? הוא בא, ברהמין. והאם התנהלה שיחה כלשהי ביניכם? אכן כך. ועל מה היתה השיחה? ...
תשומת לב אמונות עוררות מינית יצר המין אפשרות מלחמה גאון מסירות
בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
... שמעו את הדברים הבאים: הפרוש גוטמה... מתגורר באמבלטהיקא. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת ... נכון הדבר. אכן כך, רבותיי, אני הולך לבקר את הפרוש גוטמה. אדוני, אל תבקר את הפרוש גוטמה (בדיוק כמו בסוטה 4, פסקה 5). ומאחר שכך, אין זה ראוי שקוטדנטה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבקר אותו. דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath) אז קוטדנטה אמר לברהמינים: כעת הקשיבו רבותיי מדוע ראוי שאנחנו נלך לבקר את המכובד גוטמה ומדוע אין זה ראוי מצידו שיבוא לבקר אותנו... (בדיוק כמו בסוטה 4, פסקה 6). הפרוש גוטמה הגיע לקהאנומטה ומתגורר ... הוא מעבר לכל הלל. כאשר שמעו זאת, הברהמינים אמרו: אדוני, מאחר ואתה כל כך משבח את הפרוש גוטמה, אף אם היה מתגורר מאה יוגנות מכאן, יהיה זה ראוי לאדם עם אמונה ללכת עם תיק צד לבקר אותו. ועל כן, אדוני, כולנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. כך קוטדנטה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל אמבלטהיקה. וכאשר הגיעו, הוא פנה אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי הבית של קהאנומטה קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה. הסיפור על המלך מהאוויגיטה (Mahvijitarjayaakath) בעוד הוא יושב במקום ראוי, קוטדנטה פנה אל הבודהה: אדון גוטמה, שמעתי שאתה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה ... בפיתוח יבולים וגידול בקר, הוד מלכותו יחלק תבואות ומספוא, לאלו העוסקים במסחר הוא יעניק הון, לאלו העוסקים בשירות ממלכתי הוא יעניק משכורות ראויות. אז האנשים האלו, כאשר יתרכזו בעבודתם, לא יזיקו לממלכה. רווחיו של הוד מלכותו יהיו גדולים, הארץ ... ויתגוררו בבתים פתוחים. ובאומרו: שיהיה כך! , המלך קיבל את עצתו של רב השרים: הוא העניק תבואות ומספוא, הון לאלו העוסקים במסחר... משכורות ראויות... והאנשים חיו עם שמחה בליבם... והתגוררו בבתים פתוחים. לאחר מכן המלך מהאוויגיטה קרא לרב השרים ... הוא נדבן ומארח נאמן, לא סוגר את דלתותיו בפני פרושים, ברהמינים ועוברי אורח, קבצנים ונזקקים - הוא מעיין של טוב. הוא מלומד ביותר במה שראוי ללמוד. הוא יודע את המשמעות של כל מה שנאמר, באומרו: זוהי משמעות הדבר. הוא משכיל, בעל הישגים, חכם, ... אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה מחמשת אלו? אכן ישנו, ברהמין. מהו, גוטמה המכובד? ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת ... הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, קוטדנטה לקח כיסא נמוך והתיישב במקום ראוי. והבודהה לאחר שהנחה את קוטדנטה בשיחה על דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, קם ממושבו ...
יצר מיני צבא הקשבה רצון למין לרדת במשקל מפסידן הצלחה שאלה
נומרולוגיה - שם האדם - מה אומר השם שלך? חלק 1
... להיות כזה שההורים רוצים בו. הם צריכים להחליט על כך בהסכמה בינם לבין עצמם. אחרי שהחליטו ראוי להתייעץ עם רב לראות שהשם הוא שם טוב ומקובל, כי לפעמים אפשר לטעות ולקרוא בשם שלא טוב לילד ... מתאים לאחד מהם - לא יקראו בו. יחפשו עוד ועוד שמות עד שימצאו שם שמתאים לשניהם. את השם ראוי לקבוע רק אחרי הלידה. לפני כן אפשר להעלות רעיונות של שמות שונים, אבל ההחלטה הסופית צריכה ... בשמות. לא שהשמות אומרים בוודאות על תכונותיו של האדם, אבל הם יכולים ללמד אותנו לחשוש. 3 ראוי שיהיה שם של צדיקים. כדאי שהשם יהיה שם של אנשים טובים, שם מהתנך או שם של האבות. שמות של אנשים ישרי דרך. אנשים צדיקים. אם קוראים על שם אדם מסוים - ראוי לבחור אדם שהוא חיובי שומר מצוות, בעל מידות טובות וכדומה. לכן לא מומלץ לכתחילה לקרוא מתן שהוא ... שם של בנים לבנות ולא של בנות לבנים. אין לקרוא לבן בשם של בת ולא לבת בשם של בן. ודבר זה ראוי להקפיד עליו שהוא עלול לגרום צער לילדים בעת שיגדלו, שחבריהם עלולים להציק להם בשל כך. גם הילד עצמו עלול להתבלבל ובימינו שיש כאלה שלא יודעים אם הם בנים או בנות, ראוי להקפיד בדבר זה ביותר שהילדים לא יתבלבלו בדבר זה כלל. כמו כן ראוי לא לקרוא לבת בשם הדומה בשורשו לשם של בן, כמו: רפאלה, דניאלה, שרונה, יוספה וכדומה. שזה עלול ... לשמות נוכריים, והדברים קשורים לעיכוב הגאולה של ישראל. לכן, אם השם לקוח מתרבות הנוכרים ראוי מאוד להחליף אותו בשם עברי. ואף על פי שזה לא כל כך קל להחליף שם - זה כדאי כיון ששם הוא משהו ... מאות ואלפי יהודים על המוקד. השמות מאי, יולי אוגוסט - גם הם של נוכרים ואלילים נכריים. ראוי להמנע מלקרוא בהם, ואם נקראו כבר - צריך להחליפם. מי שיש שם לועזי ואין לו משמעות שלילית, טוב ...
פקיד בית כנסת למידה חששות בולימיה שומר מצוות בני אדם הרזיה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
... החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך. הגורמים המונעים את דעיכת המלכות (rjparihniyadhamm) 1.4 ... ומחוץ לאיזורם, מבלי להפסיק את התמיכה הראויה שניתנה קודם לכן? האם שמעת אם אספקה ראויה ניתנת לבטחונם של ארהנטים, כך שארהנטים אלו יבואו בעתיד להתגורר כאן, ואלו שכבר ... שמעתי שכך הדבר. אננדה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין ... אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון. ... המוסריים בכל מה שהם מקבלים כמתנה ראויה, כולל תוכן קערת הנדבות שלהם, שאינם שומרים רק לעצמם... (3) שומרים על כללי ... המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי ואמר: הדבר ברור לי, אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ... ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה, והבודהה הסכים בשתיקה. 1.21 ... הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 1.22 ... שהחליפו ברכות נימוסין, עמדו במקום ראוי, ואמרו: אנא מהמכובד גוטמה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים ... הם התיישבו על מושבים נמוכים במקום ראוי. 1.31 לאחר שהתיישבו, הבודהה הודה להם במילים אלו: בכל מקום בו החכם עושה את ביתו ... המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי, ואמר: אדוני, הנזיר סאלהה והנזירה ננדא נפטרו בנאדיקא. מה הייתה לידתם לאחר מותם? ...
טעויות הגדלת ביטחון עצמי ביישנות להיות בטוח בעצמך כישלון חברות ביטחון עצמי חלקי העלאת הביטחון העצמי
בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות
... שהירהר כך בבדידות בשמם של חסידי מגדהה, המכובד אננדה השכים קום עם עלות השחר, הלך אל הבודהה וברך אותו בכבוד. ולאחר שהתיישב במקום ראוי, אמר: אדוני, שמעתי את שהוכרז בעניין תושבי נאדיקא... (המשך כמו בפסקאות 1-2). II.כל אלו היו מסורים לבודהה, לדהמה ולסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר ... המדיטטיבית, הבודהה יצא מבית הלבנים והתיישב במושב המוכן בצל מגוריו. IV.אז הגיע המכובד אננדה, ברך אותו לשלום, התיישב במקום ראוי ואמר: אדוני, ארשת פניו של המכובד בהירה וזוהרת, ומראה שתודעתו של המכובד שלווה. האם המכובד מסופק עם לינת היום? V.אננדה, לאחר שדיברתי עימי אודות חסידי ... יותר מכך, שמחה. כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה. II.במקרה השלישי ישנו אדם אשר באמת לא יודע מה טוב ומה רע, מה ראוי לגנאי ומה אינו ראוי לגנאי, מה יש לתרגל ומה אין לתרגל, מה בזוי ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי, או מעורב באיכויותיו. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. כתוצאה מכך, הוא מבין באמת מה טוב ומה רע, מה ראוי לגנאי ומה אינו ראוי לגנאי, מה יש לתרגל ומה לא ראוי לתרגל, מה בזוי ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי, או מעורב באיכויותיו. ובו אשר יודע ורואה כך, הבורות מתפוגגת ומופיעה ידיעה. עם התפוגגות הבורות והופעת ... ריכוז נכון, מריכוז נכון נוצרת ידיעה נכונה, (27) מידיעה נכונה נוצר שיחרור נכון. (28) אם מישהו היה מכריז נכונה: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. והיה אומר: דלתות האלמוות פתוחות! , הוא היה אומר זאת בתואם עם האמת הגבוהה ביותר. כיוון שאכן הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו, וכן דלתות האלמוות פתוחות. אלו בעלי אמון ...
בתולים ניגודים ברכות חוויה טובה הרגשת התעלות קשב הגוף בבת אחת
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
... בעל אמון בלתי ניתן לערעור (13) בבודהה באופן זה: כך הוא המכובד - ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, ער וטהור מעבר לכל ספק. הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בדהמה באופן זה: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, ... אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, ... הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, (14) הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. והוא בעל מוסר היקר ... ברגל עד מקום המצאו של הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. ... ברגל עד מקום המצאו של הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. ... הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם ... לאחר מכן המכובד אננדה בא אליו, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי ואמר: אדוני, ראיתי את המכובד נוהג בנוחות, וראיתי אותו עומד בכך ... והתיישב במושב המוכן. אננדה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: אננדה, העיר וסאלי היא מקום נעים, מקדש אודנה נעים, ... לגרום לזה? 3.12 והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד, ישב במקום ראוי ושאל אותו את השאלה הזו. 3.13 אננדה, ישנן שמונה סיבות להופעת רעידת אדמה ...
שלווה ברכות אמון תלונה חיצוניות קשיים חוכמה חברויות
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
... פעם הייתי באורובלא על גדות הנהר נרנגרא, תחת עץ הפיקוס של רועי העיזים, זמן קצר לאחר שהגשמתי התעוררות שלמה. ומארה, הרשע, בא אלי, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ... יכוננו וישגשגו, יופצו ויגיעו לכל עבר, וידעו עליהם בכלל האנושות בכל מקום. 3.36 ובדיוק עכשיו, היום, אננדה, במקדש קאפאלה, מארה בא אלי, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו... הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. 3.37 ואני אמרתי: אל דאגה, רשע. ... המתגוררים באזור וסאלי, וקרא להם להגיע לאולם האסיפות. טוב, אדוני, השיב אננדה, ועשה כך. לאחר מכן חזר אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר ... ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי ... בחורשת המנגו של קונדה בן הנפח. 4.14 קונדה שמע שהבודהה מגיע אל פאבא ומתגורר בחורשת המנגו. והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי, והמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה. 4.15 אז קונדה אמר: אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו! ... על הישויות השמיימיות המארות והברהמות בדור הזה עם הפרושים והברהמינים עם הנסיכים ושאר האנשים, אשר אם היו אוכלים אותו, היה באפשרותם לעכל אותו כראוי מלבד הטטהאגטה. טוב, אדוני., השיב קונדה, ולאחר שקבר את שאריות התבשיל חזיר מעודן בבור, הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז לאחר שהמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה, קם ממקומו ועזב. 4.20 לאחר שאכל את הארוחה שקונדה נתן, הבודהה נתקף ... תלמידו של אלארה קאלאמה, (52) היה בדרכו על הדרך הראשית מקוסינארא אל פאבא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: כמה נפלא, כמה מדהים, אדוני, עד כמה הנוודים האלו רגועים! 4.27 אדוני, פעם אחת, אלארה קאלאמה היה בדרכו בדרך הראשית ולאחר שפנה ... נהרגו. 4.31 ופוקוסה, בדיוק באותה העת יצאתי מדלת קומת החציר, והלכתי הלוך ושוב בחוץ. ואדם אחד מההמון ניגש אלי, ברך אותי בכבוד ונעמד במקום ראוי. ואני אמרתי לו: 4.32 חבר, מדוע כל האנשים האלו נאספו כאן? אדוני, הייתה סופה איומה ושני איכרים, אחים, וארבעה שוורים נהרגו. אך אתה, ...
השתוקקות מתנות עומק תודעה שינויים סיפור אמון אטומים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ראוי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ראוי, איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ראוי, דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מאמן למציאת עבודה, אימון אישי לבני נוער בתחום ראוי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1411 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 00:35:08 - wesi4