... על ידי המספר עצמו וכך אין כביכול מקום לפרשנויות (44). זהו תיאור מצב שאין בו את המתח בין המשל לנמשל, הדימויים הוסברו והוגדרו - החידה נפתרה ואין צורך
במאמץ מצד השומע ולכן אין תוצר של מוטציה פסיכולוגית אקטיבית אלא הצבת מצב עניינים מציאותי במערכת דימויים מופשטת. זוהי יצירה של מערכת ... בעל טבע של מגע עם אגרופים, רגבי אדמה, מקלות וסכינים התוקפים אותו. גם כאן הבודהה משתמש במשל המסור, ומסביר שבאמצעות שמירת המודעות והריכוז, ובאמצעות נחישות
ומאמץ, הנזיר יישאר רגוע וחופשי מדאגות למרות הפגיעה הפיזית. מבנה הרטוריקה הבודהיסטית - משל התורה כרפסודה (48) הבודהה משווה את תורתו ... אין בנמצא גשר או סירת מעבר. (3) הפתרון האפשרי: אפשר לאסוף זרדים, ענפים ועלים ולקשור אותם יחד לרפסודה. (4) הגדרת תפקיד הרפסודה: כשהרפסודה כתמיכה, אעשה
מאמץ בידי ורגלי ואשחה לגדה הבטוחה. האדם פועל בהתאם על פי שיקול הגיוני ומעשי וחוצה את הנהר לגדה השנייה. IV. השיקול האבסורדי - משהגיע ... יותר. אך אם ינקה ולא ישליך אותה בפינה מאובקת, היא תהיה נקייה יותר. כך גם אדם שלא יכול לזהות פגמים בעצמו, מן הסתם יש לצפות שלא תעלו בו התלהבות ורצון לעשות
מאמץ כדי לנטוש את הפגם וסופו למות עם תאווה, שנאה ובלבול, עם הפגם ותודעה מלוכלכת. הבודהה מציג את האופן בו על התלמיד לבחון את עצמו ... רעות הוא הופך שמח ומאושר. המשל שניתן הוא: כפי שאישה צעירה בנעוריה, בראותה את דמותה במראה בהירה ונקייה או בקערת מים זכים, מבחינה בכתם או פגם על פניה, עושה
מאמץ להסיר אותו. אך אם היא לא מבחינה בכל כתם או פגם היא הופכת שמחה כך: זוהי זכות עבורי שפני נקיים במשל מתוארת פעולת הבחינה בבהירות, מציאת הפגמים המנטליים,
והמאמץ להיפטר מהם. כאשר לא נמצאים פגמים התוצאה היא אושר ושמחה. היגיון ומשלים - השיחה עם סצקה אולי אחת הדוגמאות הטובות ביותר לדרך ... בתגובה במטרה להפריך את טענות הבודהה - (3) בדיוק כפי זרעים או צמחים גדלים, צומחים ומתבגרים, כולם עושים זאת בהסתמך על האדמה, בתלות באדמה, ובדיוק כפי שעבודות
מאמצות נעשות בהסתמך ובתלות באדמה - כך גם לאדם יש גוף חומרי כעצמי, ועל סמך גוף חומרי הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. ... דיבור נכון, פעולה נכונה, דרך חיים נכונה. ובנוסף חשיבה נכונה שהיא כוונות פרישות מהעולם ואי פגיעה ביצורים החיים. (2) שלושה המרכיבים המדיטטטיביים של הדרך:
מאמץ נכון, מודעות נכונה וריכוז נכון. (3) סנסקריט - Nirvana. (4) Mahasihananda Sutta, MJ12 (5) האופי השונה בבחינת המציאות בין הבודהה ... קיימת. Nyanatiloka, Buddhist Dictionary (16) אמון, ביטחון ושכנוע מלא בתורה, במורה, בתרגול ובטכניקה. על מנת שתהיה התמדה. כוח הרצון נובע מתוך אמון זה. (17)
מאמץ נחוש והחלטי, נמרצות, אנרגטיות, ערנות, התלהבות, להט. הן מבחינה פיזית והן מנטלית. הניגוד לעצלות ועייפות. (18) הידיעה את המצב הנוכחי כפי שהוא. תשומת לב והתמקדות בתהליכים הפסיכו - פיזיים הקורים בהווה. הדבר דורש
מאמץ מנטלי להיות ער ומודע לתחושות חושיות כגון ראייה, צלילים, ריחות, לתחושות כאב והנאה כמו גירוד, לתחושות חום וקור, ולמחשבות החולפות. ... of language, p84 (34) מתוך Sallekha Sutta, MJ 8 (35) מתוך Cetokhila Sutta, MJ 16 (36) חמשה עשר כישורים מנטליים שעל המתרגל לפתח בנוגע לריכוז, החלטיות, להט,
מאמץ, התלהבות ביניהן גם נטישה של תופעות מנטליות שליליות. (37) Gokhale, p445 (38) DN. II, 238-59 (39) Edie, p544 פנומנולוגיה מגדירה ...