... הבודהה דיבר כך: אננדה, ניתן למצוא ארבעה סוגים של אנשים שקיימים בעולם. מהם הארבעה? הנה אדם כלשהו הורג
יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות ... שגויות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום. אך הנה אדם כלשהו הורג
יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות ... ובעל השקפות שגויות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. הנה אדם כלשהו נמנע מלהרוג
יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, ... בעל השקפות נכונות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. אך הנה אדם כלשהו נמנע מלהרוג
יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, ... תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שהורג
יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות ... אפילו בגהינום. הוא אומר: אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, כיוון שראיתי כאן אדם שהרג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שהורג
יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ... ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו הוא רואה את האדם הזה כאן שהורג
יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד ... אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: אכן, אין מעשים רעים, אין תוצאה להתנהגות רעה, כיוון שראיתי כאן אדם שהרג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שהורג
יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ... המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שנמנע מלהרוג
יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, ... שמיימי. הוא אומר: אכן, יש מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, כיוון שראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ... המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד ... בגהינום. הוא אומר: אכן, אין מעשים טובים, אין תוצאה להתנהגות טובה, כיוון שראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. ... אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: ראיתי כאן אדם שהרג
יצורים חיים ... והיה בעל השקפות שגויות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום, גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שהרג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות מופיע ביעד אומללות... אפילו ... אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: ראיתי כאן אדם שהרג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שהרג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם ... מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: ראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ... משמח אפילו בעולם שמיימי, גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם ... מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: ראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות אפילו בגיהנום, גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות מופיע ביעד אומללות אפילו בגיהנום, ... זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת. כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג
יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות... ... רכש וקיבל השקפה שגויה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ומאחר והוא הרג כאן
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי. כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג
יצורים חיים ... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו ... רכש וקיבל השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא הרג כאן
יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי. כך, אננדה, באשר לאדם כאן שנמנע מלהרוג
יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו ... השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא נמנע מלהרוג כאן
יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה ...