... במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את הגהאנה הראשונה (סוטה 2, פסקאות 75-76). וכאשר תלמיד של מורה מגיע להישג
מצויין שכזה, הרי שמורה כזה אינו ראוי לגנאי בעולם. ואם מישהו מגנה מורה כזה, הרי שהגינוי אינו יאה, אינו נכון, אינו בהתאם למציאות ושגוי. - 62 הוא משיג את שלוש הגהאנות האחרות (בסוטה 2 פסקאות 77-82) ותובנות שונות (סוטה 2, פסקאות 83-84). וכאשר תלמיד של מורה מגיע להישג
מצויין שכזה, הרי שמורה כזה אינו ראוי לגנאי בעולם. ואם מישהו מגנה מורה כזה, הרי שהגינוי אינו יאה, אינו נכון, אינו בהתאם למציאות ושגוי. - 77 הוא מגשים את ארבע אמיתות האציליים, את הדרך ואת חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקאות 85-97). וכאשר תלמיד של מורה מגיע להישג
מצויין שכזה, הרי שמורה כזה אינו ראוי לגנאי בעולם. ואם מישהו מגנה מורה כזה, הרי שהגינוי אינו יאה, אינו נכון, אינו בהתאם למציאות ושגוי. לשמע הדברים האלו, אמר הברהמין לוהיצה למכובד: ... כאילו אדם תפס בשערותיו של אחר אשר מעד ונפל לתוך בור (5), משך אותו והעמידו על קרקע מוצקה - כך ממש, אני שנפלתי אל תוך בור ניצלתי בידי המכובד גוטמה!
מצויין, אדוני,
מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג ...