ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
בודהיזם - סוטת קיטאגירי
... - סוטת קיטאגירי סוטרת קיטאגירי Kgiri Sutta Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I 473) כך שמעתי: פעם אחת הבהגווה נדד בארץ הקאסי בחברת קבוצה גדולה של נזירים. אז אמר הבהגווה לנזירים: נזירים, אני לא אוכל ארוחות בלילה (i). מאחר ואני לא אוכל ארוחות בלילה, אני יודע בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו נזירים, המנעו גם אתם מלאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בסדר גמור, אדון נכבד, השיבו הנזירים האלו לבהגווה. אז, מאוחר יותר, הבהגווה נדד בשלבים בארץ הקאסי והגיע לעיירה קטנה הנקראת קיטאגירי בעיר בני הקאסי, היא קיטאגירי. באותה העת, שני הנזירים הידועים בשם אסגי ופונבסוקה, התגוררו בקביעות בקיטאגירי. נזירים רבים פנו אל הנזירים אסגי ופונבסוקה ואמרו להם: אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות ... בואו, אדונים, המנעו גם אתם מאכילת ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. כאשר הדבר נאמר, הנזירים אסגי ופונבסוקה אמרו לנזירים האלו: אדונים נכבדים, אנחנו ... טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על (תועלת) הנחוות בהווה ונחפש אחר (תועלת שתושג) בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. כאשר הנזירים הללו לא יכלו לשכנע את הנזירים אסגי ופונבסוקה, הם הלכו אל הבהגווה, ברכו אותו לכבוד, ולאחר שהתיישבו במקום ראוי פנו אל הבהגווה כך: אדון נכבד, פנינו אל הנזירים אסגי ופונבסוקה ואמרנו להם: אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות ... אדונים, גם לכם רצוי לא לאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. כאשר דבר זה נאמר, אדון נכבד, הנזירים אסגי ופונבסוקה אמרו לנו: אדונים ... כוח ונוחות: מדוע שנוותר על ההטבות הנחוות בהווה ונחפש אחר אלו (שתושגנה) בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אדון נכבד, מאחר ולא יכולנו לשכנע את הנזירים אסגי ופונבסוקה אנו מדווחים על העניין לבהגווה. אז אמר הבהגווה לאחד הנזירים בוא נזיר, קרא לנזירים אסגי ופונבסוקה במילים האלו: המורה קורא לאדונים הנכבדים. בסדר גמור, אדון נכבד, השיב הנזיר לבהגווה והלך אל הנזירים אסגי ופונבסוקה להם אמר: המורה קורא לכם אדונים נכבדים. הנזירים אסגי ופונבסוקה השיבו בסדר גמור, אדון, , הלכו אל הבהגווה, ולאחר שברכו אותו בכבוד התיישבו במקום ראוי. הבהגווה פנה אל שני הנזירים אסגי ופונבסוקה אשר ישבו במקום ראוי, ואמר להם: האם זה נכון, נזירים, שנזירים רבים פנו אליכם ואמרו אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה... אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות? האם זה נכון שכאשר הדבר נאמר, אתם השבתם לאותם נזירים: אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים... אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים? אכן הדבר, אדון נכבד. נזירים, האם אתם מבינים את הדהמה שאני ... כלשהי, או הרגשה לא נעימה כלשהי, או הרגשה שאינה נעימה ואיננה לא - נעימה כלשהי - מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים? לא כך, אדון נכבד. (אך), נזירים , אתם וודאי מבינים את הדהמה שאני ...
ויתור טעות להיצמד רוחני מנטליות ידיד פחות טובים רוחניות
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
... Sutta Digha Nikya, 22 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו. להם יש עיר מסחר בשם קמסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! , - אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, קיימת דרך אחת זו לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמות כאב ועצב, להגיע אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - וזו היא ארבעת היסודות למודעות. מהם הארבעה? הנה, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, ... בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. (הבנה של הגוף) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף? הנה נזיר, לאחר שהלך ליער או לרגלות עץ, או למקום שומם, ... הגוף. הוא מאמן עצמו בחשיבה: אני אשאף להרגיע את כל התהליך הגופני. הוא מאמן עצמו בחשיבה: אני אנשוף להרגיע את כל התהליך הגופני. נזירים, בדיוק כפי שחרט עץ מיומן או שולייתו, בעוד שחורט חריטה ארוכה מודע לכך שהוא חורט חריטה ארוכה, או בעודו חורט חריטה קצרה, מודע לכך שהוא חורט חריטה קצרה, כך גם נזיר, כאשר הוא שואף נשיפה ארוכה... וכך הוא מאמן את ... והעלמות תופעה בגוף. או לחילופין ההבנה שישנו גוף נמצאת בו במידה מספקת לידיעה והכרה. והוא חי עצמאי, לא ניתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. ועוד נזירים, כאשר נזיר הולך, הוא יודע לכך שהוא הולך. כאשר הוא עומד, ... שהוא יושב. כאשר הוא שוכב, הוא יודע שהוא שוכב. באיזו תנוחה שגופו נמצא בה, הוא יודע שכך היא. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... ועוד, נזירים, כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא מודע בבהירות למה שהוא ... הוא הולך, נעמד, מתיישב, נרדם ומתעורר, כאשר הוא מדבר או שותק, הוא מודע בבהירות למה שהוא עושה. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... ועוד, נזירים, נזיר בוחן את הגוף מכפות רגליו מעלה, ... פותח את השק, בוחן את תכולתו, ואומר: זה אורז גבעות, זה אורז שדה, אלו עדשים, זו שעועית, זו אפונה, זה סומסום, זה אורז מקולף, כך, נזירים, גם נזיר בוחן את הגוף: בגוף זה מצויים שערות ראש... שתן. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... ועוד, נזירים, נזיר בוחן את הגוף, באיזו תנוחה שהוא ... אלמנט האש, אלמנט הרוח בדיוק כפי שקצב מיומן או השוליה שלו, לאחר ששחט פרה, היה יושב בצומת דרכים עם הגוויה המבותרת לנתחים, כך גם נזיר בוחן את הגוף באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי האלמנטים: בגוף זה קיימים אלמנט האדמה, אלמנט המים, אלמנט האש, אלמנט הרוח. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... ועוד, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בצד בשטח קבורה, יום, יומיים או ... גופו עם זו כשהוא חושב: גוף זה הוא בעל טבע זהה, הוא יהיה כמו זה, אין הוא יכול לחמוק מגורל זה. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... ועוד, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בצד בשטח קבורה, אכולה על ידי ... גופו עם זו כשהוא חושב: גוף זה הוא בעל טבע זהה, הוא יהיה כמו זה, אין הוא יכול לחמוק מגורל זה. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... ועוד, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בצד בשטח קבורה, שלד עם בשר ודם ... חזה כאן, זרוע שם, עצם כתף כאן, עצם גרון שם, לסת כאן, שיניים שם, גולגולת כאן, משווה את גופו עם זו כשהוא חושב: גוף זה... ועוד, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בשטח קבורה, העצמות כבר לבנות, ... גוף זה הוא בעל טבע זהה, הוא יהיה כמו זה, אין הוא יכול לחמוק מגורל זה. כך הוא מתבונן בגוף כגוף... (הבנה של ההרגשות) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר כאשר הוא מרגיש הרגשה נעימה, הוא יודע שהוא מרגיש ... תופעה בהרגשות. או לחילופין, המודעות ישנה הרגשה נמצאת בו במידה מספקת לידיעה והכרה. והוא חי עצמאי, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות. (הבנה של התודעה) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? הנה נזיר יודע תודעה אחוזת תשוקה כאחוזת תשוקה, תודעה ...
דיכאונות עייף דחוי החושים סבל בודהה קנאה ורכושנות אמיתות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
... - ביסוס הקשב - 2 התבוננות בהרגשות (vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה הרגשה נעימה, הוא יודע: אני חווה הרגשה נעימה. (29) כאשר הוא חווה הרגשה לא נעימה, הוא יודע: אני חווה הרגשה לא נעימה. (30) ... והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות. התבוננות בתודעה (cittnupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? (35) הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב תודעה נטולת תשוקה כתודעה נטולת תשוקה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת שנאה ... והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה. התבוננות בתכני - תודעה - חמש ההפרעות (dhammnupassan nvaraapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה? (45) הנה, נזיר מתבונן בתכני - תודעה ביחס לחמש ההפרעות. (46) כיצד הוא עושה זאת? הנה, נזירים, בכל פעם שתאווה חושית (47) נמצאת בו, הנזיר יודע: תאווה חושית נמצאת בי. בכל פעם שאין בו תאווה חושית, הנזיר יודע: אין בי תאווה חושית. והוא יודע כיצד תאווה חושית שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד תאווה חושית שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד תאווה חושית שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. (48) בכל פעם שסלידה (49) נמצאת בו, הנזיר יודע: סלידה נמצאת בי. בכל פעם שאין בו סלידה, הנזיר יודע: אין בי סלידה. והוא יודע כיצד סלידה שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד סלידה שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד סלידה שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. בכל פעם שעייפות - ועצלות (50) נמצאות בו, הנזיר יודע: עייפות - ועצלות נמצאות בי. בכל פעם שאין בו עייפות - ועצלות, הנזיר יודע: אין בי עייפות - ועצלות. והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שכבר הופיעו ... כיצד עייפות - ועצלות שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד. בכל פעם שדאגה - וחוסר - מנוחה (51) נמצאות בו, הנזיר יודע: דאגה - וחוסר - מנוחה נמצאות בי. בכל פעם שאין בו דאגה - וחוסר - מנוחה, הנזיר יודע: אין בי דאגה - וחוסר - מנוחה. והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה ... נזנחות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד. בכל פעם שספק (52) נמצא בו, הנזיר יודע: ספק נמצא בי. בכל פעם שאין בו ספק, הנזיר יודע: אין בי ספק. והוא יודע כיצד ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד ספק שכבר הופיע נזנח, והוא יודע כיצד ספק שנזנח לא יופיע עוד ... והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התבוננות בתכני - תודעה - חמשת המצרפים (dhammnupassan khandhapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות. (54) כיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות? הנה, נזירים, נזיר מבין: כך הוא חומר, (55) כך ההופעה של חומר, כך ההעלמות של חומר, כך היא הרגשה, כך ההופעה של הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, ... והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התבוננות בתכני - תודעה - ששת בסיסי החושים (dhammnupassan yatanapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים. (59) כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים? הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את העין, מבין היטב את הצורות הנראות, (60) ומבין היטב את הכבילה (61) המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב ... כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האוזן, מבין היטב את הצלילים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו ... כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האף, מבין היטב את הריחות, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין ... כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הלשון, מבין היטב את הטעמים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו ...
תוחלת חיים הפרעות מהו מוות הזדקנות כאב פיזי תוצאות זקנה הפרעה
בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 2
... - רשת כל ההשקפות - 2 תורות 5-8 אמונה בנצחיות חלקית (Ekaccasassatavda) 2.1. נזירים, ישנם פרושים וברהמינים ... מכמה בחינות ואינם נצחיים מכמה בחינות אחרות על פי ארבע עילות שונות. מה הן 2.2. בחלוף תקופה ארוכה, נזירים, במוקדם או במאוחר, מגיעה העת ... משמחה, קורני - אור מעצמם, נעים באוויר, מלאי הוד והדר. וכך הם חיים במשך תקופת זמן ארוכה מאוד. 2.5. ואז, נזירים, היצור ההוא שהופיע שם ראשון ... על ידי ברהמא הזה, הננו ארעיים, בלתי יציבים, בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד, ואנו הגענו לעולם הזה. נזירים, זוהי העילה הראשונה על פיה כמה ... טוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים מכמה בחינות ואינם נצחיים מכמה בחינות אחרות. 2.7. ומה העילה השניה נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות ... בלתי יציבים, בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד, והגענו לעולם הזה. זהו המקרה השני. 2.10.ומה העילה השלישית נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות ... בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד ואנו הגענו לעולם הזה. זהו המקרה השלישי. 2.13.ומהי העילה הרביעית נזירים, הנה פרוש או ברהמין מסויים ... מבחינות אחרות, כולם עושים זאת על סמך ארבע עילות אלו, או על סמך אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 2.15.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין אמונות אלו, ... כפי שהן באמת ההופעה וההעלמות של הרגשות, המשיכה אליהן, הסכנה בהן והמפלט מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית. נזירים , אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות. תורות 9-12 אמונה בסופיות ואינסופיות של היקום (Antnantavda) 2.16.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים בעלי ... סופי או אינסופי, כולם עושים זאת על סמך ארבע עילות אלו או על סמך אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 2.22.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. ... (כמו בפסקה 15). נזירים , אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... נכונה בהתאם למציאות. תורות 13-16 אמונה בשימוש בביטויים רב - משמעיים מעגליים (Amravikkhepavda) 2.23.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים ... אחרי מוות האם הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות האם הטטהאגטה לא קיים ולא בלתי קיים אחרי המוות נזירים, זהו המקרה הרביעי. 2.28.אלו הן ... והברהמינים האלו המכונים צלופחים - פתלתלים מוצאים מפלט באמירות חמקניות... אין עילה אחרת מלבדן. 2.29.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. ... (כמו בפסקה 15). נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... מדברים נכונה בהתאם למציאות. תורות 17-18 אמונות במקור מקרי - יש מאין (Adhiccasamuppannavda) 2.30.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים בעלי אמונות במקור מקרי, ואשר על סמך שתי עילות טוענים שהעצמי והיקום בעלי מקור מיקרי. מה הן 2.31.נזירים, ישנן ישויות מסוימות המכונות ... בעלי מקור מקרי, כולם עושים זאת על סמך שתי עילות אלו או על סמך אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 2.34.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין... ובנוגע לדהמות אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות. 2.35.נזירים, אלו שמונה עשר העילות על פיהן ... לעבר, כולם עושים זאת על סמך שמונה עשרה עילות אלו, או על סמך אחת מסוימת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 2.36.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין אמונות אלו, ... כפי שהם באמת ההופעה וההעלמות של הרגשות, המשיכה אליהן, הסכנה בהן והמפלט מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית. נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות. השערות אודות העתיד (Attarantakappika) 2.37.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים המעלים ... וארבע עילות. על מה הם מתבססים, על סמך מה הם עושים זאת תורות 19-34 אמונות בתפיסה אלמותית (Savda) 2.38.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים בעלי ... כולם עושים זאת על סמך שש עשרה עילות אלו או על סמך אחת מסוימת מביניהן. אין עילה אחרת מלבדן. 2.40.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין... נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות. תורות 35-42 אמונות בחוסר - תפיסה אלמותית (Asavda) 3.1. נזירים, ישנם פרושים וברהמינים בעלי ... בתפיסה אלמותית, כולם עושים זאת על סמך שמונה עילות אלו או אחת מסוימת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 3.4. נזירים, זאת הטטהאגטה מבין... נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה ... נכונה בהתאם למציאות. תורות 43-50 אמונות בלא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה אלמותית (Nevasansavda) 3.5. נזירים, ישנם פרושים וברהמינים בעלי ...
מחשבות על סקס אנושיות בעל חיים מילה נרדפת עצבות צלילים התאמצות השוואה
בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 1
... (3) בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. באותה העת גם הנווד סופיה נדד על הדרך הזו יחד עם תלמידו, הצעיר ברהמדטה. בדרכם הנווד סופיה דיבר רבות בגנותם (4) של הבודהה, הדהמה והסנגהה (5). אך ... המורה ותלמידו, בעקבות הבודהה וחבורת הנזירים, והם סותרים זה את זה בטענותיהם. 1.2. לאחר זמן מה עצרו הבודהה וקבוצת הנזירים למנוחת הלילה במתחם המשכן המלכותי בגן אמבלטהיקא. וכך גם הנווד סופיה ותלמידו הצעיר ברהמדטה נכנסו למתחם המשכן המלכותי בגן אמבלטהיקה כדי להעביר שם את ... זה בטענותיהם. 1.3. מוקדם בבוקר מספר נזירים, לאחר שקמו, התאספו והתיישבו בביתן העגול וכך היה הלך הרוח של שיחתם: חברים, מה נפלא ונהדר האופן בו המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות (6), ניחן ... מתווכחים, הלכו בעקבות הבודהה וקבוצת הנזירים, והם מעלים טענות הסותרות זו את זו. 1.4. אז הבודהה, בעודו מודע לדברי אותם נזירים, הלך אל הביתן העגול, התיישב על המושב המוכן ואמר: נזירים , מהו נושא השיחה שניהלתם זה עתה? לאיזו שיחה הפרעתי? . והם סיפרו לו. 1.5. נזירים, אם מישהו מדבר בגנותי או בגנות הדהמה, או בגנות הסנגהה, אל לכם להניח לכעס, רוגז, או זדון לעלות בכם. אם תהיו כעוסים או מרוגזים במצב כזה, הדבר יהווה ... אם דבריהם נכונים או לא? לא, אדוני. נזירים, אם אחרים מדברים בגנותי, או בגנות הדהמה, או בגנות הסנגהה, עליכם להסביר מה מוטעה ולהצביע על כך כמוטעה, באמירה: זו טעות, זו איננה אמת, זו אינה דרכנו, אין דבר כזה אצלנו. 1.6. אך נזירים, אם אחרים מדברים בשבחי, או בשבח הדהמה, או בשבח הסנגהה, אל לכם להיות מרוצים, מאושרים, או מרוממים. אם תהיו מרוצים, מאושרים או מרוממים לשמע שבחים ... זו דרכנו, יש דבר כזה אצלנו. 1.7. נזירים, אדם מן השורה (7) מתייחס רק לעניינים בסיסיים ופחותי חשיבות של התנהגות מוסרית (8) בלבד כאשר הוא מדבר בשבחו של הטטהאגטה (9). ומהם העניינים הבסיסיים ... ואהבה לרווחת כל היצורים החיים. כך, נזירים, אדם מן השורה משבח את הטטהאגטה (10). לאחר שזנח לקיחת מה שלא ניתן, הפרוש גוטמה נמנע מלקחת מה שלא ניתן, ביושר והגינות מקבל רק מה שניתן, מבלי לגנוב. ... נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. נזירים, אלו העניינים הבסיסיים ופחותי החשיבות של התנהגות מוסרית בלבד שאליהם אדם מן השורה מתייחס כאשר הוא מדבר בשבחו של הטטהאגטה. 1.28.נזירים, ישנן דהמות אחרות, עמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, אשר הטטהאגטה, לאחר ... בנוגע לעבר (Pubbantakappika) 1.29.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים אשר מעלים השערות בנוגע לעבר, בעלי השקפות מקובעות בנוגע לעבר, אשר טוענים מגוון תיאוריות ספקולטיביות ביחס לעבר על פי שמונה ... פי ארבע עילות שונות. מה הן? 1.31.הנה נזירים, פרוש או ברהמין מסויים, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה, מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר במספר רב של חיים ... והעולם. 1.32.ומה העילה השניה? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין מסויים, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה, מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר במספר רב של חיים ... והעולם. 1.33.ומה העילה השלישית? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין מסויים, באמצעות ערנות... מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר בעשר, עשרים, שלושים, ארבעים עידנים של התכווצות ... והעולם. 1.34.ומה העילה הרביעית? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין מסויים הינו לוגיקן (37), פילוסוף. הוא טוען את השקפתו אשר הגיע אליה מתוך מחשבה והיגיון, כמסקנה מתוך חקירותיו הפילוסופיות, בהתאם ... אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 1.36.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין: אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. זאת הטטהאגטה יודע, ואף מעבר לזה, ואף על פי כן ... מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית. 1.37.נזירים, אלו הן הדהמות העמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, ואותן הטטהאגטה, לאחר ... חלקית (Ekaccasassatavda) 2.1. נזירים, ישנם פרושים וברהמינים המאמינים בנצחיות בנוגע לכמה דברים ולא מאמינים בנצחיות בנוגע לדברים אחרים, אשר טוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים מכמה בחינות ... מה הן? 2.2. בחלוף תקופה ארוכה, נזירים, במוקדם או במאוחר, מגיעה העת שבה היקום מתכווץ. בזמן שהיקום מתכווץ, רוב היצורים החיים נולדים מחדש בעולם - הברהמא אבהסרה (38). ושם הם חיים, יצירי ... במשך תקופת זמן ארוכה מאוד. 2.5. ואז, נזירים, היצור ההוא שהופיע שם ראשון חושב לעצמו: אני ברהמא, ברהמא הגדול, הכובש, הבלתי מנוצח, רואה כל, כל - יכול, האדון, היוצר והבורא, השולט, הנציב ... להיכחד, ואנו הגענו לעולם הזה. נזירים, זוהי העילה הראשונה על פיה כמה פרושים וברהמינים טוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים מכמה בחינות ואינם נצחיים מכמה בחינות אחרות. 2.7. ומה העילה השניה? נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות מושחתות מעונג (43) . הישויות האלו מבלות זמן מוגזם בחגיגות, עינוגים ומשחק, וכתוצאה מכך מודעותן מתפוגגת, וכאשר מודעותן ... המקרה השני. 2.10.ומה העילה השלישית? נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות מושחתות תודעה (44) . הישויות האלו מבלות זמן רב בהתנהגות קנאית אחת כלפי השניה וכתוצאה מכך תודעתן נעשית מושחתת. כאשר ... השלישי. 2.13.ומהי העילה הרביעית? נזירים, הנה פרוש או ברהמין מסויים הינו לוגיקן, פילוסוף. הוא טוען את השקפתו אשר הגיע אליה מתוך מחשבה והיגיון, כמסקנה מתוך חקירותיו הפילוסופיות, בהתאם ... אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן. 2.15.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין: אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. זאת הטטהאגטה יודע, ואף מעבר לזה, ואף על פי כן ... מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית. נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, אשר הטטהאגטה, לאחר שהבין ...
בורא לקיחת שוחד גלגול נשמות שינויים הקאות נזירים מסקנה תורות
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
... החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. (29) (שוורץ, 2004, 7) בסיום השיחות של הבודהה עם הנזירים הסוטה מסוכמת במשפט: כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (שוורץ, 2004, 26) בסיום השיחות של הבודהה עם אנשים מהשורה שאינם נזירים, לעיתים הם הופכים להיות חסידיו ולעיתים הם מבקשים ממנו אף להצטרף לקהילת הנזירים בנוסח קבוע: מעולה, גוטמה! מעולה, גוטמה! הדהמה הובהרה בדרכים רבות על ידי המכובד גוטמה כאילו מה שהונח הפוך יושר, כאילו מה שהוסתר נחשף, כאילו הוצגה הדרך ... על אמונות שונות של משוטטים שונים ומציג קבוצות של אמונות שונות והאופן בו הגיעו אליהם (הקטעים החוזרים מסומנים בכתב תחתי): נזירים, ישנם כמה פרושים וברהמינים שמאמינים בנצחיות, אשר על סמך ארבע עילות טוענים שהעצמי והעולם נצחיים. על סמך מה, ביחס למה, הפרושים והברהמינים המכובדים האלו טוענים את השקפותיהם? במקרה הראשון, נזירים, פרוש או ברהמין כלשהו, באמצעות ערנות, מאמץ, התמדה, שקדנות, וחשיבה נכונה, מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו המרוכזת, (מטוהרת, בהירה, ללא דופי, ... שהיצורים החיים משוטטים ונודדים (במעגל החיים והמוות), מתים ומופיעים מחדש, עדיין העצמי והעולם נותרים זהים בדיוק כמו הנצח עצמו. נזירים, זה המקרה הראשון. במקרה השני, על סמך מה, ביחס למה, פרושים וברהמינים מכובדים מאמינים בנצחיות, אשר טוענים שהעצמי והעולם נצחיים? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין כלשהו... כלומר, (הוא נזכר בחיים קודמים במשך) עידן אחד של התכווצות והתרחבות של היקום, במשך שניים, שלושה, ארבעה, חמישה או עשרה עידנים של התכווצות והתרחבות של היקום. (הוא נזכר: ) אז היה לי שם כזה, הייתי שייך לשבט הזה... וכך הוא אומר: העצמי והעולם הם נצחיים... נזירים, זהו המקרה השני. (שוורץ, 2004, 44-46) לעיתים נוכל למצוא אפיזודות שלמות שחוזרות בשינוי פרטים מינוריים במקומות שונים בקאנון על אף שקשה להניח שהייתה כזו ... ולעיתים אפילו סוטה שלמה תהיה זהה לאחת אחרת מלבד המקום והמשתתפים. נורמן (Norman, 1997) מצא מקרים של חזרתיות בהן דיווחו קבוצת נזירים לבודהה על ארוע שקרה להם בפירוט כה רב וחזרו על המקרה כ - 12 פעמים באופן מדוייק לחלוטין. הוא מציין כי החזרתיות הקיימת בטקסט משרתת פעמים רבות את החניכים ... זוגות שיחות נוספות בדומה. מנקודת מבט של ביצוע הופעה בפני קהל שומעים, ניתן לראות את היתרון שבחלוקה על פי אורך, שכן ניתן להזמין נזיר מקבוצה מסויימת של שינון על פי אורך המזמור הדרוש לארוע מסויים. עדיין, אין נזירים שמתמחים רק בשינון סוטות קצרות אך על כל נזיר לדעת לפחות מספר סוטות קצרות לשם טקסים רשמיים, כגון קבלת ארוחה, או ביקור אדם חולה. הסוטות הקצרות מאורגנות בדרך כלל על פי הקשר כמותי של רשימות מספריות ... מבנה הסוטה והמספריות מראים על כוונה להוות אינדקס להיבטי הלימוד השונים וכך הופך נוח לזכירה ומהווה מזמור מרכזי באסיפות קהילת הנזירים. ישנם דברים שהבודהה הכריז עליהם... לכן עלינו לדקלם אותם יחדיו... למען טובת ואושרם של האנשים והיצורים השמימיים... מהי הקבוצה של דבר אחד? מהם הקבוצות של ... השיחות הנקראת המשל אודות אכילת בשרו של הילד (32) בה הבודהה מסביל במשל את האופן בו יש להתייחס למזון נמצא דוגמה לניתוח בשלבים: נזירים, ישנם ארבעה סוגים של מזונות להזנת יצורים חיים שכבר נולדו ולהזנת יצורים חיים העומדים להיוולד. מהם הארבעה? (ראשית) מזון הגוף של אוכל גס או מעודן, שנית, מזון המגע, שלישית, מזון הרצון, רביעית, המזון ההכרה. נזירים, אלו ארבעת הסוגים של מזונות להזנת יצורים חיים שכבר נולדו ולהזנת יצורים חיים העומדים להיוולד. נזירים, כיצד יש להתייחס אל מזון הגוף? נניח שזוג נשוי היה יוצא למסע מפרך דרך שטח פראי, כשהוא נושא עמו מלאי מצומצם של אספקה... (שוורץ, 2006, 52) במקרה זה, ... בלבד, ללא חזרתיות יש סיכוי גדול הן מצד המורה והן מצד התלמיד לאבד את חוט המחשבה. שאלות ותשובות: השיחות של הבודהה היו עם נזירים ותלמידים אחרים אשר לעיתים הגיעו ושאלו אותובעניין בסויים והוא השיב להם. אך כאשר הבודהה היה מעוניין להסביר דבר מה, הוא נהג להעלות שאלות ולהשיב להם בעצמו, כמתודה פדגוגית. לעיתים רבות הוא הציג זאת בגוף שלישי, כאילו הנזיר מנהל את החקירה בעצמו, ולכן הנוסחים הם: כיצד עליו לפעול, כיצד הדבר קורה וכו. באחת השיחות שנקראת השיחה על החקירה היסודית (33) הבודהה מסביר על הסבל וסיבותיו, ועל הדרך בה על החניך לבצע את החקירה: בשיטת לימוד זו, נזיר עורך את חקירתו היסודית באופן הבא: סבל בצורות שונות ומגוונות (כמו) הזדקנות ומוות קורה בעולם הזה, מה התנאי להופעת הסבל הזה, מה המקור שלו, מה הראשית שלו, ... ציין זאת. מערכות דיוק, בקרה ואותנטיות המסורת הבודהיסטית יצרה מנגנונים לשימור הטקסטים כדוגמת האסיפות הגדולות בהן קהל גדול של נזירים מלומדים ובכירים שיננו את הטקסטים בפומבי וכך יכלו ליצור נוסח אחיד תוך ביטול טעויות באופן סטטיסטי, כלומר על פי עקרון ההכרעה על פי רוב. כמו כן לכל עניין שעלה חיפשו סימוכין בטקסטים ועל סמך דבריהם של הנזירים הבכירים והמנוסים וכך יכלו לבחון את אמיתות הטענות שהועלו. מאחר שהבודהה לימד את תורתו בצורה שיטתית, אנליטית ומאורגנת במקור, ויצר תשתית איתנה להמשכיות והפצה נאותה, היה על הנזירים בעיקר ליצור מבנים ברורים של קבצי השיחות, ומעבר לכך נעשו ניסיונות רבים של נזירים מהמסורת להמשיך וליצור טקסטים מובנים היטב לתיאור החלקים השונים של הלימוד. כללי ההתנהגות של הנזירים נשמרו בקנאות ומהווים יסוד חשוב בשימור המסורת. שמירת הכללים האלו יצרה קהילה מאוחדת שחבריה חיים בהרמוניה ופועלים לטובתם כמו לטובת הכלל, שקהילת התושבים ... לשם מטרה זו נמצא צורות ניסוח קלות לזיכרון, חזרתיות, רשימות ממוספרות וחלוקה לקבוצות כפי שנכתב קודם לכן. לימוד הטקסטים על ידי נזירים רבים יצר בעצם מספר גדול של עותקים חיים אשר יכלו לאמת ולתקן זה את זה. מצד אחד הדבר מועיל להשרדות הטקסטים אך גם יוצר טעויות שונות אצל כל משנן, ולכן היה לדון בסוגיות של שוני בגרסאות של משננים שונים, אשר הוכרע על פי נזיר בכיר יותר בהתאם לניסיונו וסימוכין מהטקסטים, לעיתים העניין הוכרע על פי רוב. אחת השאלות העולות כאשר דנים בשינון טקסטים היא מה החשיבות שמעניקים לטקסט, ... ולבאר את הדרך לשחרור, באמצעות הסברים שונים של תופעות המציאות הכוללים ניתוחים אנליטיים כמו גם דוגמאות ומשלים רבים. כאשר הנזירים או התלמידים משננים את הטקסט יש בזיכרונם הוראות לימוד שימושיות לעצמם כמו גם ללימוד אחרים. מכן גם ברור שהמסורת עשתה השתדלות מירבית לשמר את הטקסט, וכך גם חונכו הנזירים לשאוף לשימור בכל אמצעי ראוי. שאלה נוספת העולה היא אילו שינויים מותרים ואילו שינויים אסורים בטקסט. מאחר והטקסטים האלו הם תיעוד מדוייק עד כמה שניתן לשער ... המשננים נדרשו לשמור על נוסח אחיד, דיוק במונחים ועד כמה שניתן גם דיוק בנראטיב. הפטימוקהה (patimokkha), אוסף כללי ההתנהגות של הנזירים, חובר בהדרגה על ידי הבודהה בימיו בהדרגה כתגובה לאירועים שונים בקרב ה
טבעונות תרבויות הלוויה התאמת הלימוד לתלמיד ירידה במשקל קנאות פחד מהתנהגות קיום
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1
... בין בני הקורו בעיר מסחר בשם קמאסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, זוהי הדרך האחת (2) לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, (3) ... ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. (4) מהן הארבע? הנה, נזירים, נזיר (5) מתבונן בגוף כגוף, (6) במרץ, בקשב והבנה מלאה, (7) לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי ... בגוף - החלק על קשב לנשימה (kynupassan npnapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף? הנה נזיר, לאחר שהלך אל יער או לרגלות עץ, או אל מקום שומם, (12) יושב בסיכול רגליים, מחזיק את גופו זקוף, תוך שהוא ... הוא מאמן את עצמו כך: עם תהליכים גופניים רגועים, אני אנשוף. נזירים, בדיוק כפי שחרט עץ מיומן או שולייתו, בזמן שהוא חורט חריטה ארוכה הוא מודע לכך שהוא חורט חריטה ארוכה, או ... חורט חריטה קצרה, הוא מודע לכך שהוא חורט חריטה קצרה, כך גם נזיר, כאשר הוא שואף שאיפה ארוכה הוא מבין היטב: אני שואף שאיפה ארוכה. וכאשר הוא נושף נשיפה ארוכה הוא מבין ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע התנוחות (kynupassan iriypathapabba) I.בנוסף, נזירים, כאשר נזיר הולך, הוא מבין היטב: אני הולך. כאשר הוא עומד, הוא מבין היטב: אני עומד. כאשר הוא יושב הוא מבין היטב: אני ... וקשב. (23) בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - הבנה מלאה (kynupassan sampajnapabba) I.בנוסף, נזירים, כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא עושה זאת עם הבנה מלאה, (24) כאשר הוא מביט לפנים או הצידה הוא עושה זאת עם הבנה ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - חלקי הגוף, התבוננות בדוחה (kynupassan paiklamanasikrapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר סוקר (25) את הגוף הזה מכפות רגליו מעלה, ומקודקוד ראשו מטה, כעטוי בעור ומלא באיברים לא ... זה מאש, זו שעועית, זו אפונה, זה סומסום, זה אורז מקולף, כך, נזירים, גם נזיר סוקר את הגוף: בגוף זה מצויים שערות ראש, שערות גוף, ציפורניים, שיניים, עור, בשר, גידים, עצמות, מח עצמות, ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע היסודות (kynupassan dhtumanasikrapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר סוקר את הגוף, באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי המאפיינים של כל יסוד: בגוף זה קיימים ... פרה, היה יושב בצומת דרכים עם הגוויה המבותרת לנתחים, כך גם נזיר סוקר את הגוף באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי המאפיינים של כל יסוד: בגוף זה קיימים יסוד - האדמה, יסוד - ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - תשע ההתבוננויות בשטח קבורה (kynupassan navasivathikapabba) I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בשטח קבורה, (28) מתה יום, יומיים או שלושה, נפוחה, חיוורת, מלאת מוגלה, בהתייחס לגופו ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בשטח קבורה, אכולה על ידי עורבים, ניצים או נשרים, על ידי כלבים או זאבים, או מגוון ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בצד בשטח קבורה, שלד עם קצת בשר ודם מחובר בגידים, בהתייחס לגופו שלו, הוא חושב: אכן, גוף ... הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. בנוסף,
הגעה בחינות בחורה אימונים להירגע הקדמות עצב סלידה
בודהיזם - השושלת - 1
... של בני הקררי. מספר נזירים נאספו יחד בתום הארוחה, לאחר סבב נדבות המזון, וביושבם בביתן שבין בקתות הקררי ניהלו ביניהם דיון רציני על חיים קודמים באומרם: כך היה בחיים קודמים, או כך זה היה. 1.2 ... המושב המוכן ואמר: נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי? והם סיפרו לו. 1.3 ובכן נזירים, האם תרצו לשמוע דרשה נאותה על חיים קודמים? אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן המתאים! אם המכובד ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה! אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר. כן אדוני, השיבו הנזירים, והבודהה אמר: 1.4 נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות ויפסי הופיע בעולם. לפני שלושים ואחד עידנים הופיע הבודהה סיקהי. באותו עידן, לפני שלושים ואחד עידנים, הופיע ... קונאגמנה וקספה. ונזירים, בעידן המבורך הנוכחי הופעתי גם אני בעולם כבודהה ער בשלמות. 1.5 הבודהה ויפסי נולד למעמד בני - לוחמים (3) והופיע במשפחת בני - לוחמים, כך גם הבודהה סיקהי, וכך גם ... הבודהה קספה. ואני, נזירים, אשר כעת הארהנט, הבודהה הער בשלמות, נולדתי למעמד בני - לוחמים והופעתי במשפחת בני - לוחמים. 1.6 הבודהה ויפסי היה משבט הקונדנייה, כך גם הבודהה סיקהי, וכך גם הבודהה ... ואחת של שמונים אלף נזירים, ובכל האסיפות הללו כולם היו ארהנטים. הבודהה סיקהי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של מאה אלף, אחת של שמונים אלף ואחת של שיבעים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה וסבהו קיים שלוש אסיפות: אחת של שמונים אלף, אחת של שיבעים אלף ואחת של שישים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה קקוסנדהה קיים אסיפה אחת: ארבעים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה קונאגמנה קיים אסיפה אחת: שלושים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה קספה קיים אסיפה אחת: עשרים אלף נזירים - כולם ארהנטים. ואני, נזירים, קיימתי אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים, ובאסיפה יחידה זו כולם היו ארהנטים. 1.11 המלווה האישי של הבודהה ויפסי היה הנזיר אסוקה, של הבודהה סיקהי היה קהמנקרה, של הבודהה וסבהו היה אופסנקה, של הבודהה קקוסנדהה היה וודהיגה, של הבודהה קונאגמנה היה סוטהיגה, של הבודהה קספה היה סבמיטה, והמלווה ... היתה ואראנסי. וכעת, נזירים, אבי היה המלך סודהודנה, אמי היתה המלכה מאיא, ובירת הממלכה היא קפילבטהו. כך אמר הבודהה, ואז הוא - אשר - הלך קם ממושבו והלך אל מגוריו. 1.13 זמן קצר לאחר שהבודהה הלך, התעורר דיון חדש בין הנזירים: זה נפלא, חברים, זה מדהים, כוחו ויכולתו האדירים של הטטהאגטה - הדרך בה הוא נזכר בבודהות הקודמים שהגשימו פריניבאנה, (5) הסירו את כל המכשולים, קטעו את נתיב ההשתוקקות, ... היתה השיחה של אותם נזירים אשר לאחר מכן הופרעה. 1.14 אז הבודהה, בצאתו מן ההתבודדות של זמן המנוחה, הלך אל ביתן הקררי והתיישב על המושב המוכן. ואז אמר: נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי? והנזירים סיפרו לו. 1.15 הטטהאגטה מבין את הדברים האלה... באמצעות הבנתו החודרת של עקרונות הדהמה, ובנוסף גם ישויות שמיימיות סיפרו לו. ובכן, נזירים, האם אתם מעוניינים לשמוע עוד על חיים קודמים? אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן המתאים לכך! אם המכובד ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה! אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר. כן אדוני, השיבו הנזירים, והבודהה אמר: 1.16 נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות ויפסי הופיע בעולם. הוא נולד למעמד בני - לוחמים והופיע במשפחה מבני - לוחמים. הוא היה משבט הקונדנייה. משך ... ואחת של שמונים אלף נזירים - כולם ארהנטים. עוזרו האישי הראשי היה הנזיר אסוקה. אביו היה המלך בנדהומא, אמו היתה המלכה בנדהומטי. בירתו של המלך היתה בנדהומטי. כללי הבודהיסטה (bodhisattadhammat) 1.17 וכך,
הנאה עייף צבעים תוחלת חיים למידה סיפוק מיני נמנע אנושיות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3
... - ביסוס הקשב - 3 הצגת אמת מקור הסבל (samudayasaccaniddeso) I.ומהו, נזירים, מקור הסבל כאמת האציליים? זוהי הכמיהה (74) אשר מובילה ... אודות תחושות גוף בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרהור אודות תכני - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של מקור הסבל. הצגת אמת קץ הסבל (nirodhasaccaniddeso) I.ומהו, נזירים, קץ הסבל כאמת האציליים? זוהי ההעלמות המוחלטת והחידלון ... הזו. הרהור אודות מראות... צלילים... ריחות... טעמים... תחושות גוף... תכני - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של קץ הסבל. הצגת אמת הדרך (maggasaccaniddeso) I.ומהי, נזירים, הדרך המובילה לקץ הסבל כאמת האציליים? זו בדיוק דרך שמונה האיברים האצילית הזו, כלומר - הבנה נכונה, חשיבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, דרך חיים נכונה, מאמץ נכון, קשב נכון וריכוז נכון. ומה, נזירים, היא הבנה נכונה? (83) זו, נזירים, הידיעה של הסבל, הידיעה של מקור הסבל, הידיעה של קץ הסבל, הידיעה של הדרך המובילה לקץ הסבל. זו, נזירים, נקראת הבנה נכונה. ומה, נזירים, היא חשיבה נכונה? (84) החשיבה על פרישות, חשיבה נטולת זדון וחשיבה נטולת אלימות, זו, נזירים, נקראת חשיבה נכונה. ומה, נזירים, הוא דיבור נכון? הימנעות מלשקר, הימנעות מהשמצות ורכילות, הימנעות משפה גסה, הימנעות מדיבורי סרק, זה, נזירים, נקרא דיבור נכון. ומה, נזירים, היא פעולה נכונה? הימנעות מלקחת חיים, הימנעות מלקחת דבר שלא ניתן, הימנעות מפגיעה ביחסים מיניים, זו, נזירים, נקראת פעולה נכונה. ומה, נזירים, היא דרך חיים נכונה? (85) הנה, נזירים, תלמיד אצילי, לאחר שויתר על דרכי חיים לא נכונות, מנהל את חייו בדרך חיים נכונה. זה, נזירים , נקרא דרך חיים נכונה. ומה, נזירים, הוא מאמץ נכון? הנה, נזירים, נזיר מגייס את רצונו, מתאמץ, אוסף אנרגיה, ... אנרגיה, מכוון את תודעתו וחותר לשמר מצבים מנטליים מועילים שכבר הופיעו, לא לתת להם לדעוך, להביא אותם לבגרות מלאה, לשלמות מלאה של התפתחות. זה, נזירים, נקרא מאמץ נכון. ומה נזירים, הוא קשב נכון? הנה, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב והבנה ... וסלידה כלפי העולם. הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. זה נקרא קשב נכון. ומה נזירים הוא ריכוז נכון? הנה, נזיר, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ... ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמות שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת בקשב ואיזון נפשי. זה, נזירים, נקרא ריכוז נכון. וזוהי, נזירים, נקראת דרך התרגול האצילית המובילה לקץ הסבל. כך הוא ... - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: אלו תכני - תודעה והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התוצאות של ביסוס הקשב נזירים, כל מי שיתרגל את ביסוס הקשב מארבע בחינות באופן זה במשך ... מארבע בחינות באופן זה במשך שבוע אחד יוכל לצפות לאחת משתי תוצאות: חוכמה גבוהה בחיים האלו ממש, או אם נותרה שארית, המצב של לא - חוזר. כך נאמר: נזירים, זוהי הדרך האחת לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. ומסיבה זו דבר זה נאמר. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ...
לשקר להתגבר על מצבים חיצוניות משיכה כאב חשיבה תודעה פנימית סקס
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... קבצים: 1. סל קוד המשמעת, הוינאיה (Vinya Pitaka) סל הוינאיה כולל את ההוראות אותם נתן לנזירים ולנזירות שהיו תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד של ... ובנוסף חלק שנקרא פטהימוקהה (Patimokkha) הכולל את רשימת כללי ההתנהגות של הנזירים, וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה קבצים של שיחות הנבדלות בעיקר על פי אורכן (, Digha Nikaya Majjhima Nikaya, Samyutta Nikaya, Anguttara ... הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ושימור טקסטים אוראליים אנו יכולים להניח שלא העלו את הטקסטים על כתב בתקופה מוקדמת. במסורת ... 2006). במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן מתחייב שמשמעות הפועל vuttam יורחב למספר אפשרויות של תקשורת. מאחר ובמסורת זו הדימויים שאובים מהמסורת ההודית ... בדרך כמו גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה כדי להמשיך לשמר ולהפיץ את הלימוד שכונן והצהיר: לא אכנס לניבאנה סופית עד שהחיים הרוחניים האלו יהיו מבוססים ומשגשגים בהצלחה, יהיו ... בבודהיזם המוקדם. השומעים (18) (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה (19) (Sangha) עשתה מאמצים רבים כדי לשמר את המילים האלו. כך המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם וליכולתם להוות כלי הוראה ראוי. ... להסתמך בנוגע ללימוד: כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ומדברים בטובתה בעוד הם מבזים ומגנים את תורתם של אחרים. וגם נזירים וברהמינים אחרים מגיעים לקאספוטה ואף הם מדברים בטובת תורתם בעוד הם מבזים ומגנים את תורתם של אחרים. אנו מבולבלים ויש בנו ספק באשר לדבריהם, אדוני. אילו מהנזירים המכובדים דיברו אמת ואילו שקר? בהחלט יתכן שאתם מבולבלים, בהחלט יתכן שיש בכם ספק, כיוון שהספק שעלה בכם הוא בדיוק באשר לדבר שיש להטיל בו ספק. בואו ... הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המבורך: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה ... עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר . זהו הקריטריון הראשון. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי את הדברים האלו מקהילה זו, אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו... זהו הקריטריון השני. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש מספר נזירים בכירים ומלומדים, היודעים את המסורת, היודעים את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... זהו הקריטריון השלישי. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... זהו הקריטריון הרביעי. (פריניבאנה 4.8) הוראות אלו של הבודהה העמידו את ... את הלימוד בדרכים שונות לזמן ארוך ככל האפשר. בסוטה המתארת את ימיו האחרונים הוא ממליץ לנזירים על 41 דברים כדי לשמור על אחדות ושגשוג לשמירה על חיי נזירות נאותים, על הקהילה ועל הלימוד, אשר יובילו לשחרור וטובתם של רבים: נזירים, אני אלמד אתכם שבעה דברים שיועילו לרווחתכם. הקשיבו היטב, אני אדבר. כן אדוני, השיבו הנזירים והבודהה אמר: (1) כל עוד הנזירים יערכו אסיפות בקביעות, הם יכולים לצפות לשגשוג ולא לדעיכה. (2) כל עוד יפגשו בהרמוניה, יתפזרו בהרמוניה, ויעשו את עיסוקיהם בהרמוניה... (3) כל עוד לא ...
קושי לפגוע הוראות משיכה אגדות מוסריים תורה תהליך הלימוד
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירים, איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירים, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, מאמן משפחתי, ייעוץ טיפולי בנושא נזירים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1328 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 21:35:39 - wesi4