ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
בודהיזם - החיפוש האצילי
... באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו ... מתוך חמלה. הבודהה הסכים בשתיקה. כך הלך הבודהה אל מעונו של הברהמין רמקה. באותה העת ישבו יחד במעון מספר נזירים ושוחחו בענייני הדהמה. הבודהה עמד בחוץ ליד הדלת והמתין עד ששיחתם תסתיים. כאשר ידע ששיחתם הסתיימה, הוא השתעל ונקש על הדלת, והנזירים פתחו את הדלת בפניו. הבודהה נכנס, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ופנה אל הנזירים בדברים הבאים: לשם איזו מין ... שיחתכם שהופרעה? אדון נכבד, שיחתנו בעניין הדהמה שהופרעה הייתה אודות הבודהה עצמו ואז הגיע הבודהה. טוב, נזירים. יאה לכם, בעלי - בית שפרשו מתוך אמונה מחיי - בית אל חיי חוסר - בית, לשבת יחד ולשוחח בעניין הדהמה. כאשר אתם מתקבצים יחד, נזירים, עליכם לעשות אחד משני הדברים: לשוחח על הדהמה, או לשמור על שתיקה נאצלת. (שני סוגי חיפוש) נזירים, קיימים שני סוגי חיפוש אלו: ... הוא מחפש את הבלתי - מזוהם הביטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה. זהו החיפוש האצילי. (החיפוש אחר הארה) נזירים, טרום ההארה שלי, כאשר הייתי ... את שערי וזקני, לבשתי את הגלימה הצהובה, ופרשתי מחיי בעל - בית אל חיי חוסר - בית. לאחר שיצאתי לפרישות, נזירים, בחיפוש אחר מה שמועיל וטוב, ... להארה, לניבאנה, אלא רק להופעה מחודשת בבסיס האינות. משלא הייתי מסופק עם דהמה זו, עזבתי והלכתי לדרכי. נזירים, עדיין בחיפוש אחר מה שמועיל ... להופעה מחודשת בבסיס הלא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה. משלא הייתי מסופק עם דהמה זו, עזבתי והלכתי לדרכי. נזירים, עדיין בחיפוש אחר מה שמועיל ... יוכל לשרת אדם הנחוש בדעתו לעשות מאמצים. ושם ישבתי וחשבתי לעצמי: מקום זה ישמש לעשיית מאמצים. (הארה) אז, נזירים, בהיותי נתון ללידה, משהבנתי ... הזרם הגשמי מעודנת, עמוקה, וקשה לראיה. כשהרהרתי כך, תודעתי נטתה לחוסר מעש יותר מאשר לימוד הדהמה. אז, נזירים, הברהמה שהמפטי (x) ידע ... בדבר: מי הראשון שכדאי ללמד אותו את הדהמה? מי יבין את הדהמה הזו במהירות? אז עלה בדעתי: קבוצת חמשת הנזירים שדאגו לי בעוד הייתי עסוק במאמצי היו מאוד מועילים. נניח ותחילה אלמד אותם את הדהמה. אז חשבתי: היכן מתגוררים כעת קבוצת חמשת הנזירים? ובעזרת העין השמיימית, שהיא מטוהרת ועולה על העין האנושית, ראיתי שהם גרים בוראנאסי, בפארק הצבאים שבאיסיפטנה. (לימוד הדהמה) כך, נזירים, לאחר ששהיתי באורובלא ככל ... כאשר דבר זה נאמר, אגיבקה אופקה אמר: שיהיה כך, חבר. בעוד הוא מנענע את ראשו, בחר בדרך צדדית ועזב. אז, נזירים, לאחר שנדדתי בשלבים, הגעתי לבסוף לוראנאסי, לפארק הצבאים אשר באיסיפטנה, והתקדמתי לעבר קבוצת חמשת הנזירים. הם ראו אותי מגיע מרחוק, ועשו ... את קערתו וגלימתו העליונה. אך אפשר להכין מקום עבורו. אם ירצה, הוא יוכל לשבת. למרות זאת, כאשר התקרבתי, הנזירים האלו לא הצליחו לשמור על ההסכם ... מקום, ואחר הכין מים לשטוף את רגליי. ולמרות זאת, הם פנו אלי בשם פרטי ובכינוי חבר. בשל כך אמרתי להם: נזירים, אל תפנו אל הטטהאגטה בשם פרטי ובכינוי חבר. הטטהאגטה הוא מושלם, מואר בשלמות. הקשיבו, נזירים, האלמוות הושג. אני אדריך ... ותשהו ביעד הסופי של החיים הרוחניים שלמענו בעל - בית יוצא בצדק אל חיי חסר - בית. כאשר דבר זה נאמר, הנזירים מקבוצת החמישה השיבו: החבר ... הטטהאגטה לא חי חיי רווחה, ולא וויתר על מאמציו וחזר לתענוגות. הטטהאגטה הוא מושלם, מואר בשלמות. הקשיבו, נזירים, האלמוות הושג. אני אדריך ... ותשהו ביעד הסופי של החיים הרוחניים שלמענו בעל - בית יוצא בצדק אל חיי חסר - בית. בפעם השנייה אמרו לי הנזירים מקבוצת החמישה: החבר גוטמה... ... בפעם השנייה אמרתי להם: הטטהאגטה לא חי חיי רווחה... מחיי בית אל חיי חוסר - בית. בפעם השלישית אמרו לי הנזירים מקבוצת החמישה: החבר גוטמה... ... איזשהו מצב על - אנושי, איזושהי מובחנות בידיעה ובראייה הראויים לאציליים? כאשר דבר זה נאמר שאלתי אותם: נזירים, האם שמעתם אותי אי פעם מדבר באופן כזה? - לא, אדון נכבד. - נזירים, הטטהאגטה הוא מושלם, מואר בשלמות. הקשיבו, נזירים, האלמוות הושג. אני אדריך ... העילאי של החיים הרוחניים שלמענו בעל - בית יוצא בצדק אל חיי חוסר - בית. הצלחתי לשכנע את קבוצת חמשת הנזירים. וכך לעיתים הדרכתי שני נזירים בעוד השלושה האחרים הלכו לאסוף ...
אגו הצהרות חומריות תורה רוחנית אמונות מורה רוחני תשובה ביטחון
בודהיזם - השושלת - 2
... של לידה מחדש. ואף אחד אינו מכיר דרך להמלט מהסבל הזה, מההזדקנות והמוות. מתי תמצא גאולה מן הסבל, מההזדקנות והמוות הללו? אז נזירים, חשב הבודהיסטה: מה הדבר שבעקבותיו מתרחשים הזדקנות ומוות? מה התנאים להזדקנות ומוות? ואז נזירים, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות עמוקה, (28) עלתה בו ההבנה: בעקבות לידה מתרחשים ... מהו התנאי להכרה? ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. 2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה ויפסי: ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת עוד ... ועם המחשבה הזו חדלון, חדלון הופיעו בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: ... התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. (32) (סוף חלק שני) החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ... קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. (39) והוא חשב: אבוי, ... על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את ... לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים , אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים! 3.13 וכך, הנסיך קהנדה ובנו של כהן הדת טיסה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ... ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים! 3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים . ואז השמיע להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ... הדרכים להפצת הלימוד (crikanujnana) 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה ויפסי יצא להתבודדות הוא חשב: כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ברכתי: צאו אל הדרכים, נזירים, לטובת הרבים, למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, (49) כי אם למדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, ... בדרכים לטובת הרבים למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. שלא ילכו בזוגות נזירים, כי אם ילמדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, ... השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהפכו ליודעי הדהמה. וגם אנו נעשה כמו הנזירים: בתום שש שנים נשוב ונתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. לאחר שדיבר כך, ... הבודהה בכבוד, ותוך ששמר את פניו לימינו, נעלם משם מיד. 3.24 -25 כך הבודהה ויפסי לאחר שחזר ממקום שהותו בתקופת ההתבודדות, סיפר לנזירים את מה שקרה. 3.26 נזירים, אני מתיר לכם לצאת אל הדרכים לטובת אנשים רבים, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, כי אם למדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, ... את הדהמה: הם יהפכו ליודעי הדהמה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. ומרבית הנזירים הללו יצאו עוד באותו יום לנדוד ברחבי הארץ. 3.27 באותה עת חיו שמונים וארבעה אלף ... חלפו שש שנים, הכריזו הישויות: רבותי, שש שנים חלפו, כעת הגיע הזמן ללכת אל הבירה המלכותית בנדהומטי לשנן את כללי המשמעת! והנזירים, חלקם בעזרת כוחותיהם העל - טבעיים וחלקם בעזרת כוחותיהם של הישויות, הגיעו כולם באותו יום לבנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. 3.28 אז נתן הבודהה ויפסי לאסיפת הנזירים את כללי המשמעת הבאים: סובלנות מתמדת היא הסגפנות הגבוהה ביותר. הבודהות אומרים ניבאנה היא נעלה. מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי. הימנעות מעשיית רע פיתוח טוב וטיהור התודעה - זה הלימוד של הבודהות. לא לגנות, לא לפגוע להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות לאכול במתינות לשהות בבדידות לתרגל מדיטציה במסירות - זהו הלימוד של הבודהות. (51) הדיווח מאת הישויות (devatrocana) 3.29 פעם, נזירים, התגוררתי באוקטהא, (52) בחורשתו של סובהגה למרגלות עץ - סאל גדול. ובעת ששהיתי שם ...
נזירות לפרש סובלנות חושים התבוננות עמוקה משחק אמת שלמות
בודהיזם - המשל אודות אכילת בשרו של הילד
... בסאווטהי, בגטוואנה, בגנו של אנאטהפינדיקה. שם פנה הבהגווה אל הנזירים ואמר: נזירים, ישנם ארבעה סוגים של מזונות להזנת יצורים חיים שכבר נולדו ולהזנת יצורים חיים העומדים להיוולד. מהם הארבעה? (ראשית) מזון הגוף של אוכל גס או ... שנית, מזון המגע, שלישית, מזון הרצון (i), רביעית, המזון ההכרה. נזירים, אלו ארבעת הסוגים של מזונות להזנת יצורים חיים שכבר נולדו ולהזנת יצורים חיים העומדים להיוולד. נזירים, כיצד יש להתייחס אל מזון הגוף? נניח שזוג נשוי היה יוצא למסע מפרך דרך שטח פראי, כשהוא נושא עמו מלאי מצומצם של אספקה. איתם היה גם בנם היחיד, בנם האהוב ומקור אושרם. כעת, נזירים, (כאשר השלושה היו מגיעים למחצית הדרך המפרכת), האספקה המוגבלת שלהם היתה אוזלת לחלוטין, ועדיין היה עליהם לעבור עוד כברת דרך ארוכה. אז הזוג ... לסיים את החלק הנותר של הדרך המפרכת? הבה לא נמות שלושתנו. אז, נזירים, הזוג היה הורג את בנם היחיד, בנם האהוב ומקור אושרם, מכין בשר מיובש ושיפודים, וניזון מאכילת בשר בנם. כאשר היו אוכלים את בשר בנם, היו מכים ... היכן אתה, בננו היחיד! היכן אתה, בננו היחיד! מה דעתכם על כך, נזירים? האם הם היו אוכלים את האוכל למען הנאה? האם הם היו אוכלים אותו למען יוכלו להתגאות (בכוחם)? האם הם היו אוכלים אותו כדי להתגאות בהופעתם? האם היו אוכלים אותו כדי להיות נערצים? לא, אדון נכבד. נזירים, האם הם לא היו אוכלים אותו אך ורק במטרה לחצות את שטח הפראי הזה? , אכן כך, אדון נכבד. באותו אופן, אני אומר, נזירים, יש להתייחס למזון הגוף. נזירים, אם (המשמעות האמיתית של) מזון הגוף מובנת היטב, ההיקשרות להנאות חמשת החושים מובנת היטב. ואם (המשמעות האמיתית של) תאווה להנאות חמשת החושים ... כבל שיגרום לתלמיד הנאצל להיוולד מחדש בעולם החושים הזה. וכיצד, נזירים , יש להתייחס למזון של רשמי החושים או למגע? נזירים, נניח ופרה שעורה מקולף היתה עומדת נשענת על חומה, אז, בעלי החיים המתגוררים בחומה היו נושכים אותה, אם היא היתה עומדת נשענת על עץ, בעלי החיים ... בעלי החיים המתגוררים שם היו נושכים אותה. באותו אופן, אני אומר, נזירים, יש להתייחס למזון של רשמי החושים או מגע. נזירים, אם מזון המגע מובן היטב, שלושת סוגי ההרגשות מובנים היטב. ואם שלושת סוגי ההרגשות מובנים היטב, אז, אני אומר, לא נותר לתלמיד הנאצל לעשות עוד דבר. וכיצד, נזירים , יש להתייחס למזון הרצון? נניח היה בור פחם בוער בעומק של יותר מגובהו של אדם, מלא בגחלת לוהטת ללא להבה או עשן. כעת, הגיע אדם לדרך זו, אחד אשר ... היה עולה באדם רצון עז להיות רחוק מאותו בור. מדוע זה כך? כיוון, נזירים, שהאדם מבין זאת: אם אפול לתוך הבור, אמצא את מותי או סבל הקרוב למוות. באותו אופן, אני אומר יש להתייחס למזון הרצון. נזירים, אם מזון הרצון מובן היטב, שלושת סוגי ההשתוקקות מובנים היטב. ואם שלושת סוגי ההשתוקקות מובנים היטב, אז, אני אומר, לא נותר לתלמיד הנאצל לעשות עוד דבר. וכיצד, נזירים, יש להתייחס למזון ההכרה? נניח אנשים היו תופסים פושע, שודד, מביאים אותו בפני המלך ואומרים, אדם זה הוא פושע, שודד, הוד רוממותו, ייתן לו הוד ... והם היו דוקרים את האדם בערב מאה דקירות חנית. מה דעתכם על כך, נזירים? האם האדם הזה שנדקר שלוש מאות דקירות חנית לאורך היום סובל כאב וצער כתוצאה מכך? אדון נכבד, אף אם אדם זה היה נדקר בחנית פעם אחת בלבד, הוא היה ... שלוש מאות פעמים. באותו אופן, אני אומר, יש להתייחס למזון ההכרה. נזירים, אם מזון ההכרה מובן היטב, התופעות המנטליות - חומריות מובנות היטב. ואם התופעות המנטליות - חומריות מובנות היטב, אז, אני אומר, לא נותר לתלמיד ...
משמעות הירך הקדמית טבעונות מוות תאווה נזירים היקשרות השתוקקות
בודהיזם - האסיפה הגדולה
... בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. וישויות שמיימיות מעשרת מערכות - עולם הגיעו תדיר לבקר את הבודהה ואת מסדר נזיריו. II.וכך עלה בדעתן של ארבע ישויות ממשכני - הטוהר: (1) האדון המכובד מתגורר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים , כולם ארהנטים. מה אם ניגש אליו וכל אחד מאיתנו ידקלם בפניו פיוט? III.כך, אותן ... את האחווה הבלתי מנוצחת. אחת אחרת אמרה: הנזירים בעלי התודעות המרוכזות הינם ישרים: כפי נהג על מושכותיו, על חושיהם הם שומרים. אחת ... השמיימיות (devatsannipt) I.אז הבודהה אמר לנזיריו: נזירים, לעיתים קרובות הישויות השמיימיות מעשרת מערכות - עולם באות לראות את הטטהאגטה ומסדר נזיריו . כך היה עם הבודהות הנעלים של העבר, וכך יהיה עם אלו של העתיד, כפי שזה כעת עימי. ... אתכם. הקשיבו היטב ואני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים, והבודהה אמר: I.אספר לכם עליהן בשיר: לאיזה עולם כל אחת שייכת. אך אלו החיים ... שלו ואף יותר מכך אוהבי מילתו. להם הוא אמר: נזירים, הביטו המוני - ישויות מתקרבות! והנזירים התאמצו בלהיטות לראות. I.עם ראייה על - אנושית אשר כך הופיעה חלקם ראו מאה ישויות, ... המוני - ישויות קרבות. הביטו ונסו להכירן, נזירים על פי מה שאציג לכם את שמותיהן בשיר! I.שבעת אלפים יקהות מעולם קפילה בעלי כוחות ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. שש אלפי יקהות מההימאליה בעלי כוחות ויכולות אדירים בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. מפיסגת סאטה עוד שלושת אלפי יקהות בעלי כוחות ויכולות אדירים בהירים למראה, עם ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. סכום כולל של שש עשרה אלפי יקהות בעלי כוחות ויכולות אדירים בהירים למראה, עם ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. I.המוני וסאמיטה חמש מאות נוספים בעלי כוחות ויכולות אדירים בהירים למראה, עם ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. גם קומבהירה מראגגהה הגיע (שמקום מגוריו הוא למרגלות ופולה): ומאה אלפי יקהות ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. המלך וירולהה, שליט הדרום אדון הקומבנדהות, מלך אדיר הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. וירופקהה, שליט המערב אדון הנאגות, מלך אדיר הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים את שמו ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. המלך קוברה, שליט הצפון אדון היקהות, מלך אדיר הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים את ... נהדרת באים ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים. ממזרח המלך דהרטהה בוהק מדרום וירולהה, וממערב וירופקהה, קוברה מהצפון: כך השתרעו ... - אלו, ועוד, הגיעו בשמחה אל היער ההוא לצפות בנזיריו של הבודהה. I.מנבהסה, מוסאלי, ומטצהקה הגיעו נאגות, קמבלות, אסטרות פייאגות עם ... כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.גם ונהו (7) עם הסהלים שלו הגיעו האסמות, תאומי הימה והדוות האלו ... כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הסהבהוים קורנים זוהרים, הגיעו לאחר יוקדי - שיא. האריטהקות הרוגות, ... כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הסמאנות והמהא - סמאנות שניהם בהיותם כבני - אנוש ומעבר לבני אנוש ... כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.סוקות, קרומהות, ארונות, וגהנסות הולכים בעקבות ערותם של ... כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הקהמיות, הטוסיטות והיאמות הקטהקות בליווי פמלייה, למביטקות ראשי ... כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.שישים המוני דוות אלו, ממינים שונים כולן הגיעו מסודרות על פי ... בתובנה ראה כל זאת והבין את משמעות הדברים. ולנזיריו אמר: מלויו של מארה הגיעו, נזירים - שימו לב היטב! הם שמעו את דבריו של הבודהה, ונשארו עירניים. ומלוויו של מארה ...
חיים רמאים מוצלח התחברות אהבה וחמלה חיים קודמים נוכל טיסה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
... סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים... עד שיהיו נזירות... חסידים... וחסידות מאומנים, מיומנים, מלומדים, יודעי הדהמה, מאומנים בהתאם לדהמה, אשר יוכלו להעביר את מה שהשיגו ... לך ואסוף את כל הנזירים המתגוררים באזור וסאלי, וקרא להם להגיע לאולם האסיפות. טוב, אדוני, השיב אננדה, ועשה כך. לאחר מכן חזר אל המכובד, ... ואמר: אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: נזירים, מהסיבה הזו עליכם ללמוד לעומק את הדברים האלו שגיליתי והכרזתי עליהם, לתרגל אותם, לפתח ולטפח, כך ... 3.51 אז אמר המכובד לנזירים: וכעת נזירים הנני מכריז בפניכם - כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות! פטירתו של הטטהאגטה לא תתעכב עוד זמן רב. ... את עצמי למבטחי. נזירים, היו חסרי לאות, מודעים, ממושמעים שימרו על תודעתכם במחשבה אסופה היטב. הוא שאינו מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ולמשמעת ... המשיך עם קהל רב של נזירים אל בהנדגאמה ונשאר שם. 4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל הלידות. מהם הארבעה? ... הדהמה שהבין לימד את נזיריו: הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה. 4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבהנדגאמה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, ... מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 4.7 בבהוגנגרה המכובד התגורר במקדש אננדה. ושם הוא אמר לנזירים: נזירים, אלמד אתכם ארבעה קריטריונים. הקשיבו היטב, כעת אדבר. כן, אדוני, השיבו הנזירים. 4.8 נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ... הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי ... הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי את הדברים האלו מקהילה זו, במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ... השני. 4.10 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש מספר נזירים בכירים ומלומדים, היודעים את המסורת, היודעים את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים. במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ... השלישי. 4.11 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ... ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 4.16 משראה קונדה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ימינו כלפיו ... וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קונדה, הוא התיישב שם במקום ישיבה שהוכן לכבודו ואמר: הגש את התבשיל חזיר מעודן שהוכן עבורי, והגש את ... האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים. טוב, אדוני., אמר קונדה וכך עשה. 4.19 אז אמר הבודהה לקונדה: כל מה שנותר מהתבשיל חזיר מעודן עליך לקבור בבור, ...
ממוקד חומרנות חכם אחים רוחניים אינם טובים מסירות אכילה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4
... ההירניבטי ונלך אל חורשת הסאל של בני המלה במחוז קוסינארא. (54) טוב, אדוני., אמר אננדה והמכובד בלווית קבוצה גדולה של נזיריו חצה את הנהר והלך אל חורשת הסאל. שם אמר הבודהה לאננדה: אננדה הכן למעני מיטה בין שני עצי הסאל התאומים האלו כשראשי פונה צפונה. אני עייף ... נשמעו מהשמים במחוות הערכה לטטהאגטה. מעולם לא קיבל הטטהאגטה הערכה, כבוד, הערצה, וסגידה כה גדולה. ועדיין, אננדה, כל נזיר, נזירה, חסיד או חסידה המתרגלים את הדהמה כראוי, ומגשימים בשלמות את דרך הדהמה, הוא או היא מכבדים את הטטהאגטה, מעריכים ומביעים לו כבוד והוקרה נעלים יותר. לכן, אננדה, זו חייבת להיות סיסמתכם: אנו נחייה בתרגול הדהמה כראוי ונגשים בשלמות את דרך הדהמה. הנזיר הבכיר אופבאנה (upavatthero) 5.4. אז בדיוק המכובד אופבאנה עמד אל מול המכובד, ונופף במניפה. והמכובד אמר לו לזוז: זוז הצידה, נזיר, אל תעמוד מולי. והמכובד אננדה חשב לעצמו: המכובד אופבאנה זה זמן רב הוא עוזרו האישי של הבודהה, תמיד לרשותו, בכל דבר שהוא צריך. ועתה בשעתו ... לראות את הטטהאגטה. זה נדיר שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, מופיע בעולם, והלילה באשמורת האחרונה הטטהגטה יגשים ניבאנה סופית, ונזיר גדול זה עומד מול המכובד ומונע מאיתנו לתפוס מבט אחרון בטטהאגטה! 5.6. אך המכובד, אילו מין ישויות שמיימיות המכובד רואה? אננדה, ישנן ישויות ... כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם בכל זה? (55) ארבעת המקומות המכובדים (catusavejanyahnni) 5.7. אדוני, קודם לכן, נזירים אשר בילו את תקופת הגשמים במקומות שונים היו מגיעים לראות את הטטהאגטה, והיינו מקבלים אותם בברכת שלום כך שנזירים מאומנים היטב אלו יראו אותך ויברכו אותך בכבוד. אך עם מותו של המכובד, לא תהיה לנו עוד את האפשרות הזו. 5.8. אננדה, ישנם ארבעה מקומות אלו ... הניע את גלגל הדהמה, זהו השלישי. (59) כאן הטטהאגטה הגשים את אלמנט הניבאנה ללא שארית, זהו הרביעי. (60) ואננדה, הנזירים, הנזירות, החסידים והחסידות בעלי האמון יבקרו את המקומות האלו. וכל מי שימות בזמן שהוא עושה את המסעות הללו אל מקומות מכובדים אלו ... פתח הכניסה: (68) אבוי, אני עדיין חניך ועלי לעשות עוד הרבה! והמורה אשר היה כה מלא חמלה כלפי עומד למות! הבודהה שאל את הנזירים היכן אננדה והם אמרו לו. אז הוא אמר לנזיר מסויים: נזיר, לך ואמור לאננדה בשמי: החבר אננדה, המורה קורא לך. טוב, אדוני, השיב הנזיר, ועשה כך. טוב, חבר, השיב אננדה לאותו נזיר, והלך אל המורה, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. 5.14. והבודהה אמר: מספיק אננדה, אל נא תבכה ותיבב! האין לא אמרתי לך קודם לכן שכל הדברים ... השגת הרבה זכויות וחסדים, אננדה. עשה את המאמץ, ותוך זמן קצר תהיה חופשי מהנגעים המנטליים. (69) 5.15. והבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, לכל אלו שהיו בודהות ארהנטים ערים בשלמות בעבר היו עוזרים אישיים כמו אננדה, וכך גם יהיה לאדונים המכובדים שיבואו בעתיד. נזירים, אננדה הינו חכם. הוא יודע מה הם הזמנים המתאימים לנזירים להתראות עם הטטהאגטה, ומה הם הזמנים הנכונים לנזירות, לחסידים, לחסידות, למלכים, לשרים מלכותיים, למנהיגים של קבוצות לימוד אחרות, ולתלמידיהם להתראות עם הטטהאגטה. 5.16. לאננדה ארבע תכונות נפלאות וראויות לציון. מה הן? אם קבוצת נזירים מגיעה לראות את אננדה, הם שמחים לראותו, וכאשר אננדה מדבר דהמה אליהם הם מרוצים, וכאשר הוא שותק הם מאוכזבים. וכך הדבר גם עם נזירות, עם חסידים וחסידות. (70) וארבע תכונות אלו נכונות גם לגבי מלך עולם מניע - גלגל: כאשר מבקרים אותו קבוצת בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - ... ובה ניתן למצוא פרושים מהדרגה הראשונה, השניה, השלישית והרביעית. בתורות לימוד אחרות אין פרושים (אמיתיים), אך אם כאן הנזירים יחיו את החיים הרוחניים בשלמותם, לא יחסרו ארהנטים בעולם. בן עשרים ותשע הייתי כאשר יצאתי לחפש אחר הטוב. כעת חמישים שנה חלפו מהיום בו יצאתי ... במרחבי חוכמת הדהמה אשר מחוץ לה אין פרוש (מהדרגה הראשונה, השניה, השלישית והרביעית). תורות לימוד אחרות הינן ריקות אך אם נזירים יחיו כאן בשלמות לעולם לא יחסרו ארהנטים. 5.28. כאשר שמע זאת הנווד סובהדה, הוא אמר: מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, ... אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. אנא מהמכובד שיקבל אותי כנזיר בנוכחותו! אנא שאתקבל לקהילת הנזירים! 5.29. סובהדה, כל מי שמגיע מתורת לימוד אחרת, ומעוניין להפוך לנזיר בתורת לימוד ומשמעת זו, עליו לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים. ובתום ארבעת החודשים, הנזירים האלו המבוססים בתודעותיהם (75) יכולים לאפשר לו להתנזר ולהפוך לנזיר מן המניין. אך עדיין, יש אנשים שונים שניתן לנהוג בהם באופן שונה. אדוני, אם אלו המגיעים מתורות לימוד אחרות חייבים לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים... אני אעבור ארבע שנים, ורק אז שיאפשרו לי להתנזר ולהתקבל לקהילת הנזירים! אך הבודהה אמר לאננדה: אפשר לסובהדה להתנזר! טוב, אדוני, השיב אננדה. וסובהדה אמר למכובד אננדה: החבר אננדה, זוהי זכות גדולה עבור כולכם, זוהי הטבה עצומה בשבילכם, שקיבלתם את ההסמכה של הנזירות בנוכחותו של המורה. אז סובהדה הפך לנזיר בנוכחות המורה וקיבל את ההסמכה. ומרגע שהוסמך כנזיר, המכובד סובהדה, בבדידות, מרוחק, ללא לאות, במרץ ונחישות, תוך זמן קצר השיג את מה שלמענו צעירים ממשפחות טובות יוצאים קדימה מחיי - בית אל ...
שתיקה יעדים התעוררות חיים לאחר המוות משמעת בולמיה כאבים להגשים
בודהיזם - השיחה על החקירה המעמיקה
... בפעם אחת הבהגווה שהה בעיר מסחר בשם קמאסדהמה אשר בארצם של בני הקורו. שם הבהגווה פנה אל הנזירים: נזירים! והם השיבו אדון נכבד. והבהגווה דיבר כך: נזירים, האם אתם עורכים חקירה פנימית (i)? כאשר נשאלה השאלה אחד הנזירים פנה אל הבהגווה ואמר: אדון נכבד, אני אכן עורך חקירה פנימית. כיצד אתה עורך חקירה פנימית? . אמנם הנזיר השיב לשאלה, אך כל השאלות שניתנו על ידו לא קיבלו את אישורו של הבהגווה. לאחר שהנזיר סיים להשיב, המכובד אננדה פנה אל הבהגווה באופן הבא: אדון נכבד, זה הזמן המתאים! אדון מבורך, זה הזמן הראוי! הבהגווה יכול להעביר את השיחה אודות החקירה הפנימית, לאחר שישמעו הנזירים את השיחה מפי הבהגווה, הם ינצרו אותה בליבם. אם כך, אננדה, הקשב היטב, האזן לדברי, כעת אדבר. טוב מאוד, אדון נכבד, השיבו הנזירים. אז הבהגווה אמר את הדברים האלה: בתורה זו, נזירים, כשנזיר עורך חקירה פנימית הוא בוחן כך: סבל בדרכים רבות ומגוונות (כגון) הזדקנות - ומוות ... שלו, המוצא שלו. כאשר יש היקשרות, יש הזדקנות ומוות, כאשר אין היקשרות, אין הזדקנות ומוות. הנזיר הזה יודע הזדקנות ומוות, הוא יודע גם את המקור להזדקנות ומוות הוא יודע גם את ההפסקה של ... את זה בהתאם לדרך המובילה להפסקת הזדקנות ומוות. לכן הוא מכוון עצמו ומתרגל בהתאם לדהמה. נזירים, ניתן לומר על הנזיר שהוא מכוון עצמו נכונה להפסקה מוחלטת של כל הסבל, להפסקת הזדקנות ומוות. בנוסף, הוא עורך ... מתקיים, היקשרות מופיעה? כאשר איזה גורם לא מתקיים, היקשרות לא מופיעה? כאשר הוא חוקר כך, הנזיר מבין: השתוקקות היא התנאי להופעת ההיקשרות הזו, היא המקור שלה, הראשית שלה, המוצא שלה. כאשר יש השתוקקות, יש היקשרות, כאשר אין השתוקקות, אין היקשרות. הנזיר הזה מבין היקשרות, הוא מבין גם את המקור שלה, הוא מבין גם את ההפסקה שלה, הוא מבין את זה גם בהתאם לדרך המובילה להפסקת ההיקשרות. לכן הוא מכוון עצמו, ומתרגל בהתאם לדהמה. נזירים, על הנזיר הזה ניתן לומר שהוא מכוון את עצמו להפסקה מוחלטת של כל הסבל, להפסקה של היקשרות. בנוסף, הוא ... מופיעה? אם היא מבססת את עצמה, היכן היא מבססת את עצמה? כאשר הוא עורך חקירה פנימית בדרך זו, הנזיר מבין: בעולם הזה, ישנם דברים (iii) מענגים ומהנים. כאשר השתוקקות זו מופיעה, היא מופיעה כאן, ... ומהנה. כאשר השתוקקות מופיעה, היא מופיעה כאן, כאשר היא מבססת את עצמה, היא עושה זאת כאן. נזירים, כל הפרושים והברהמינים האלו בעבר, אשר ראו את הדבר המענג והמהנה כקבוע, תורם לאושר, בעל ... הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב פיזי, מצוקה נפשית, וייסורים. אני אומר: הם לא השתחררו מסבל. נזירים, כל הפרושים והברהמינים האלו בעתיד, אשר יראו את הדבר המענג והמהנה כקבוע, תורם לאושר, בעל ... הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב פיזי, מצוקה נפשית, וייסורים. אני אומר: הם לא ישתחררו מסבל. נזירים, כל הפרושים והברהמינים האלו בהווה, אשר רואים את הדבר המענג והמהנה כקבוע, תורם לאושר, בעל ... הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב פיזי, מצוקה נפשית, וייסורים. אני אומר: הם לא משוחררים מסבל. נזירים, נניח והיתה קערת שתייה מברונזה מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם (טובים) שעורבב עם רעל. והיה ... מהמשקה תהיה מרוצה מצבעו, ריחו וטעמו. אך כאשר תשתה אותו אתה תמות או תסבול כאבי תופת. אז, נזירים, נניח ומחשבה זו היתה עולה ברוחו של אותו אדם צמא: אוכל להרוות את צימאוני בעזרת מים, מי - ... ולא שתה אותו. אז, כיוון שהוא לא שתה את המשקה, הוא לא ימות ולא יסבול כאבי תופת. בדומה, נזירים, כל הפרושים והברהמינים האלו בעבר, אשר ראו את ההנאות והתענוגות כארעיים, כבלתי מספקים ... הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב פיזי, מצוקה נפשית, וייסורים. אני אומר: הם השתחררו מהסבל נזירים, כל הפרושים והברהמינים בעתיד... כל הפרושים והברהמינים בהווה, אשר רואים את ההנאות ...
גורמים נפש מצוקה נפשית החלטה מוחלט סכנה תשישות מרוצה
בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
... Sutta Majjhima Nikya, 11 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסאווטהי בחורשה גטה, בפארק אנאטהפינדיקה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: נזירים, - אדון נכבד, הם השיבו. והבודהה דיבר כך: נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן ... רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד ... הדברים שהוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד ... ונהנה משיגשוג? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג. נזירים, ישנן שתי השקפות אלו: השקפת ... חושקים ונהנים משיגשוג. הם חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם משוחררים מסבל. נזירים, ישנם ארבע היקשרויות אלו. ... להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור ... שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת בדרך לקויה, לא משחררת, לא מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שאינו מואר בשלמות. נזירים, כאשר טטהאגטה, מושלם ומואר ... מתאר את ההבנה המלאה להיקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור ... מהו מקורן, מהו מוצאן...? מקורן של תופעות מנטליות הוא בורות, מוצאן של תופעות הוא בורות, הן נולדות ונוצרות מבורות. נזירים, כאשר בורות ננטשת וידיעה אמיתית מופיעה בנזיר, אז עם התפוגגות הבורות ... הוא מבין: הלידה מוצתה, חיי הטוהר הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ...
יוהרה עצב רוחני חופש זוהר מוצרים יקרים סמכות מה ההבדל בין
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... הבודהיסטים - 3 מימדים קוליים וויזואליים תהליך השינון הוא שמיעתי - קולי (aural). מבלי להסתמך על כלי עזר ויזואליים (visual mnemonic devices), הנזירים משננים לזיכרון את הטקסטים באמצעות קול והקראה. התמיכה היחידה היא במנגינה ... מכן החניך מתפנה לארוחת צהריים. את אחר הצהריים החניך מבלה באימון ושינון החלק שחדש שלמד, אלא אם כן המורה מאפשר לו לעשות דבר מה כגון לצאת לשחק עם הנזירים הצעירים האחרים. בערבים החניך מתאמן שוב בשינון הטקסט שנלמד קודם. הוא ... בצורה שלמה הוא עולה בזיכרון בקלילות ובצורה אוטומטית ואין צורך באימון מסודר נוסף. בשלב זה מספיק לשנן אותם מספר פעמים בשנה כדי לשמור אותם בזיכרון הנזיר. בערב החניך עומד בפני המבחן האמיתי, עליו לדקלם את הקטע החדש בפני המורה. ... יש בליל של חניכים המדקלים כל אחד לעצמו את הקטע אותו הוא משנן וכך גם בערבים בהם שוב החניכים יושבים להתאמן. נראה כי הרעש הבלתי פוסק עלול להפריע לנזירים בלימוד שלהם אך מסתבר שנזירים מדווחים על כך שהקולות שהחניכים האחרים דווקא עוזרים לאימון שלהם. כך ניתן ... סוג של תחרות בה חניכים מנסים להיות הקול האחרון שישמע בישיבה מסויימת כדי להראות נחישות ושקדנות. התהליך של השינון והאימון אינו מבוצע רק על ידי נזירים ונזירות אלא גם על ידי אנשים שאינם נזירים, אשר רובם ישננו יותר מזמורים בעלי אופי ריטואלי וקטעים קצרים בעיקרם, וישתמשו באותם טכניקות כשל הנזירים. השינון נעשה בדרך כלל על שמיעה בלבד, מתוך הקשבה בעת ביצוע ריטואלים משפחתיים או ציבוריים. התועלת בשינון ודיקלום הטקסטים השינון מהווה אלמנט חשוב באימון המשמעתי של הנזירים. הוא מאגד את הנזירים אל תוך הקהילה בכך שהוא גורם להם לקחת חלק בריטואל חברתי, אשר מהווה נתבך חשוב בחיי קהילת הסנגהה. כאשר נזיר חדש מצטרף לקהילה עליו ללמוד לשנן שני סוגים של טקסטים. טקסטים ציבוריים ... ומזמור בפני קהל של אנשים, וכלל מספר סוטות קצרות, מזמורים, ברכות וטקסטים ריטואליים. סוג שני של טקסטים הוא טקסטים פנימיים כגון כללי ההתנהגות של הנזיר, הפטימוקהה סוטרות לימוד בסיסיות וטקסטים אחרים העוסקים ביחסים תקינים במנזר ובין נזירים. הקראה ודיקלום הטקסטים נחשבים טובים גם בנוגע להטמעת הטקסטים בתודעה - ... 1. העלאת טענות בזמן דיונים שונים 2. כמודל לחיקוי לחניכים בצורת החשיבה המתקדמת והמדוייקת המופיעה בהם. עדיין לימוד של כתבי מקור חשובים יותר ונזירים פיקחים יכולים להסיק מתוכם מסקנות מבלי לצטט פרשנות, ובכך להסתמך גם על ... המקור ששיננו היטב קודם לכן. תהליך הלימוד משקף את העמדה שידע צריך להיות זמין באופן מיידי. הטקסטים המשוננים אינם נמצאים רק במאגרי הזיכרון של הנזירים ונשלפים משם בעת הצורך אלא נשזרים בתוך דרך החשיבה והשקפת המציאות הנגזרת מהם, וכך מקבלים הטקסטים תפקיד פעיל בחייהם של הנזירים. הנזיר המערבי ששמו גשה רב - טן (Geshe Rab-ten) מדגיש את ... רק באמצעות הזיכרון החלקים האלו מתחברים לכדי ידע אמיתי. הבודהה מתאר את שלבי הלימוד המתחילים בכך שהתלמיד מאזין למורה בהקשבה מלאה: כאשר החוקר רואה שהנזיר חופשי לגמרי מבורות, האמון שלו בנזיר מתבסס. עם הופעת האמון (במורה), אדם פונה (אל המורה), לאחר שפנה (אל ... פה, וכדי שחניך ילמד היה עליו לזכור את שנאמר ולכן מתוך כורח תלמידיו של הבודהה למדו בעל - פה את הוראותיו. שינון קשור בקשר עמוק ללמידה. הוא מאפשר לנזירים להטמיע את תוכן הטקסטים שהם לומדים. כפי שמנסח זאת וויליאם גרהם עצם ... את התקשורת של הטקסטים. המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של המסורת הייתה לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ... אחיד וברור עם הרבה כפילויות המאמתות זו את זו. המסורת תמכה בהעברת הטקסטים ויצרה מערכת שינון משוכללת שמשמרת אותם עד היום. בכך נוצרה על ידי הנזירים מערכת אחסון בעלת מהימנות גבוהה בעלת מנגנוני בקרה סטטיסטיים ובחינות ... לתלמידים במשך הדורות הבטיח את שמירת המסר באופן רציף באופן יוצא דופן גם ללא אמצעים טכנולוגיים מיוחדים אלא באמצעות כשרונם ויכולת האנושית של הנזירים כמעט באופן בלעדי. באופן סכמטי נוכן לייצג את ההעברה של הטקסטים כמערכת ... שלו, שהלכו בדרכו ופעלו על פי הלימוד כמו גם הפיצו אותה לנמענים רבים בארצות רבות. קהילה זו כוננה מערכת שינון משוכללת של הבהאנקה שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת ... התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם כך ניסח את הלימוד בפורמולות ... אותנטיות הטקסט. אחד המפעלים של המסורת היה התכנסויות סדירות כדוגמת האסיפות הגדולות שנעשו בהן שיננו ודיקלמו את כל הטקסטים של הקאנון כמות גדולה של נזירים כך שביטלו טועויות סטטיסטיות ויצרו נוסח אחיד ועדכני. ההוראה הועברה ממורה ... כך שאמיתות ואותנטיות הטקסט הייתה מעוגנת בשושלת של מורים ומשננים מוסמכים. האימון של השינון והבקרה המתמדת על דיוק משתקפים באסיפות הסדירות שמנהלים נזירים עד היום מספר פעמים בחודש כדי לשנן את הפטימוקהה, כללי ההתנהגות של הנזירים בצוותא. כאשר שינון עם מספר גדול של נזירים מצליח לבטל חוסר דיוקים. כך האינטראקציה אם בדיקלום משותף עם נזירים אחרים או בין המורה לתלמיד מונעת חוסר דיוקים בהיבטים המילוליים ומונעת ... את תורתו בדיבור ולא המליץ על כתיבה למרות שהייתה זמינה גם בתקופתו. ההיבטים האוראליים של השינון מועילים בשלושה תחומים: 1. חברה - השינון מאגד את הנזירים אל תוך הקהילה, כאשר הם שותפים לחלק בעשייה מרכזית של ה
ניתוח טקסטים ארגון חשיבה מנהלים מחיר של מוצר גוי ללמוד דרך חשיבה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
... ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? (16) הנה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח ... לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. כך נזיר בעל קשב. 2.13 וכיצד נזיר בעל הבנה מלאה? הנה כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה, כאשר הוא מביט לפנים או הצידה הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה, כאשר הוא מתכופף או מתמתח, הוא מודע ... שותק, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כך נזיר בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! אמבפאלי היצאנית (ambaplgaik) 2.14 באותה עת אמבפאלי היצאנית (17) שמעה כי המכובד הגיע לוסאלי והוא מתגורר בחורשתה. ... שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו. והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו. 2.15 בני הליצהבים מוסאלי ... המכובד הוזמן על ידי לארוחה יחד עם קהל נזיריו. אמבפאלי, ותרי על ארוחה זו תמורת מאה אלף חתיכות! בחורים צעירים, אף אם הייתם מעניקים לי את כל וסאלי על כל הכנסותיה, (19) לא הייתי מוותרת על ארוחה ... משראה הבודהה את הליצהבים ממרחק, אמר: נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצהבים! הביטו היטב עליהם ותקבלו מושג לגבי ישויות השלושים - ושלוש! 2.18 כך הליצהבים ... שיקבל מאתנו ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו! אך, ליצהבים, כבר הסכמתי לקבל ארוחה מחר מהיצאנית אמבפאלי! והליצהבים נקשו באצבעותיהם באומרם הוכשנו על ידי אשת המנגו, אשת המנגו תיעתעה בנו! ולאחר ... הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם. הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה ... אננדה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת הגשמים. טוב, אדוני, השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה ... מבלי לפנות אל חסידיי ולהפרד מקהילת הנזירים שלי. עלי לעמוד במחלה זו באמצעות מאמץ ולשמור את עצמי בחיים, הוא עשה כך והמחלה התפוגגה. 2.24 לאחר שהמכובד השתקם ממחלתו, ברגע שחש בטוב, יצא החוצה ... ניבאנה סופית עד שיצא בהצהרה אל קהילת הנזירים. 2.25 אך אננדה, מה קהילת הנזירים מצפה ממני? אננדה, לימדתי את הדהמה מבלי נסתר או גלוי: (21) לטטהאגטה אין אגרוף המורה בנוגע ללימוד. אם מישהו חושב: אקח אחריות על הקהילה, (22) או הקהילה ... הדהמה כמבטח שלכם, ללא אף מבטח אחר. וכיצד הנזיר חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר? הנה, אננדה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. וכך גם בנוגע להרגשות, לתודעה ולתכני תודעה. כך אננדה, נזיר חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר. ואלו כעת בתקופתי או לאחר מכן אשר ינהגו כך, אם הם חפצים בלמידה, יהפכו לנעלים מכל. (28) (סוף קטע דקלום ... רשע, לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים, מאומנים, מיומנים, מלומדים, יודעי הדהמה, מאומנים בהתאם לדהמה, אשר יוכלו להעביר הלאה את מה שלמדו ממורם, ויוכלו ללמד את זה, להסביר את ... (34) 3.8 וכעת, אדוני, למכובד יש נזירים ותלמידים מעין אלו. אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. ... (35) לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים... עד אשר יהיו
התבוננות ישות עקביות גורמים להתלונן מוגבלויות הסיבה של כל הסיבות נאמנות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירים, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, מאמן אישי למציאת זוגיות, מטפל רב תחומי בתחום נזירים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1060 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 01:38:49 - wesi4