... בטענתה, אם בכלל. טיעון האנתרופומורפיזם (או טיעון ההאנשה): לפי טיעון זה אנחנו יכולים לראות שבכל מיתולוגיה מיוחסות לאלים תכונות
אנושיות רבות כמו: כעס, זעם, קנאה, חרטה, אהבה, שנאה ועוד. תכונות
אנושיות מיוחסות באופן גורף לכל דמות של אל שקיימת ... משתמע לשני פנים. לעומת זאת, יש מי שטוען שאיברים ומצבים פיוזולוגיים מסוימים בגוף, הם מיותרים ומהווים עדות לפגמים גלובליים בגנום
האנושי, אשר מערערים את הטענה התאיסטית לפיה
המין האנושי נברא ישירות על ידי מתכנן כזה: תוספתן, ... אחרים. התופעות המשמעותיות בחיים הן תוצרים חברתיים, התנהגויות מוכרות של אנשים, מוצרים מעשה יד אדם שנוצרו לתכלית מסוימת. ישנה
נטייה אנושית לייחס תכליתיות לכל תופעה או עצם, בין אם ... והמוסריות אינה צריכה לנבוע מהדת או מדברים שליליים כמו פחד. הטיעון הסוציולוגי: הדת בכלל ואלוהים בפרט ממלאים פונקציות חשובות
בחברה האנושית, מה שמעיד על הצורך הבלתי - תלוי בהיגיון ... בעלי דעה מוצקה בנושא, הרי שלפי הטיעון, או שהוא לא קיים או שהוא לא מתעניין בנעשה בעולמנו. אם אלוהים מסוגל לתקשר עם
האינדיבידואל האנושי לשם העברת דבריו בכתבים שונים (כפי שטוענות דתות רבות לגבי כתבי הקודש שלהן והדרך בה הם נכתבו), מדוע הוא אינו מתקשר עם כל
המין האנושי באופן ישיר וגורם לכולם להאמין בו? טיעון ... ישות על - טבעית מחוץ למציאות הפיזיקלית, הרי שזה חסר משמעות לטעון לקיומה של ישות כזו. טיעון הגילויים המדעיים: במשך מרבית
ההיסטוריה האנושית ישויות על טבעיות סיפקו את ההסברים ... הללו, טוענים מצדדי הטיעון המטריאליסטי שהידע המדעי שנצבר בתחום מדעי החיים והחברה מעיד שהחיים הם תופעה טבעית, שמה שעושה אותנו
אנושיים הוא חומרי, וכי מקור ההתנהגות הוא מוחנו - מבנהו, המידע המאוחסן בו ותפקודו, אם אכן
ההוויה האנושית מסתכמת בכך, ואין שיקוף רוחני כל שהוא ... ניתן להשוות בין התוקף הלוגי של האקסיומות השונות. על - פי טענה זו, כל אמירה דתית היא הדורשת הוכחה, שכן היא שקולה ליציר
הדמיון האנושי שאינו נובע מחוויה אמפירית של המציאות. ... האלוהים, אך הם אקסיומטיים ותלויים באמונה באותה מידה. גם קרל מרקס ניסה להתייחס לאמונה באל. הוא טען כי הדת היא השתקפות של
החברה האנושית. לדעת מרקס, שיוצא מתוך נקודת הנחה כי ... הימי - ביניימית את השיטה הפאודלית, בכך שמקור ההירארכיה והסדר החברתי באל, על - אף שהם נובעים מפעולתם ההכרחית של יחסי הייצור
האנושיים . תשובה דומה ניתנה על ידי החוקר מאקס ובר, ... חקר הנפש והאנושות, הגיע פרויד למסקנה כי מקור הדת בטוטם, שהוא התקת משמעותו של אב קדמון שנרצח על ידי בניו. על - פי פרויד, שבטים
אנושיים קדומים (קלאן) אימצו טקסים ומשמעויות דתיות - ... את דרכו של לפלס, והיה לדוברו הגדול של האתיאיזם. ראסל ראה באלוהים היפותזה מיותרת ומפריעה להבנת העולם, משום שהיא מסיטה את
המחשבה האנושית אל משהו שאינו קשור למציאות. אלברט ... אם יש בי משהו שניתן לכנותו דתי, זוהי ההערצה בלתי מוגבלת למבנה העולם ככל שהמדע שלנו יכול לגלותו. (מתוך אלברט איינשטיין, הצד
האנושי) ספרות אליסטר מקגרת (Alister McGrath), איש דת ... לפיה דיון על קיום האלוהות או על מהותה הוא בעייתי כיוון שלשיטתם המונח תמיד אינו מוגדר היטב ולא ניתן לתפישה במסגרת של קוגניטיביות
אנושית. נטען כי ההשקפה האתאיסטית פונדמנטליסטית והיא ... על פי דעתם, באופן שעלול להתנגד עם מוסר אמיתי. טיעון זה זוכה בעצמו לביקורת: יש טוענים שקיים בסיס רציונלי מאחורי מערכות המוסר
האנושיות, ושהתפתחות אמות מידה מוסריות אוניברסליות ... חוצץ בין אדם לסלקציה אפשרית בבחינת רעיונותיה של דת מסוימת. בוטון מדגיש את הצורך באיכויות טרנאסצנדנטאליות, בריטואל, ובחיבור
אנושי, הקשורים לרוב בדתות, וקורא לאתיאיסט המודרני ...