... אפשר כלל לחוות את מה שאינו נמצא במציאותו של האדם. זה מה שאומר הנביא ישעיהו (נה ח) כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאם יהוה. כל חוויה שהיא, מכל סוג,
הינה אנושית נמצא ואינה אלוה - ת המצאו ... משנה כלל בין אם אדם חווה חוויה כל שהיא בעת מעשה המצווה ובין אם לאו. מה שקובע אם האדם יצר את הקשר או לא הינו אלא קיום המצוות בפועל. בכלל חוויה היא מומנט רגשי,
אנושי, נורמאלי, המתקיים באדם בהקשרים מסוימים. כל מומנט
אנושי אינו מבטא או יוצר משהו אלו - הי. רק מעשים מסוימים (מצוות התורה) באפשרותם ליצור את הקשר עם האלו - הי. יוצא אם כך שחוויה היא
אנושית אך מעשה יכול להיות אלו - הי. איך דווקא המעשה יכול ליצור קשר עם האלוהי? כיון שרק מעשה שהוא מנותק מהאדם ואין בו משהו
אנושי. בשונה מתחושות, רגשות, חוויות, מחשבות וכל מה שקשור לעולמו של האדם. המעשה יוצא מעולמו הפנימי של האדם. מתנתק ממנו ומכל
סממן אנושי ולכן רק הוא יכול להוות את הגשר עם האלוהי. מעשה הוא הדבר היחיד שהאדם יכול לצאת מעצמו. ולייצר באמצעותו קשר עם האלוהי. עשיית מעשה, הנטול כל סיפוק של צורך גשמי, נפשי, רוחני או
אנושי, שכל מטרתו וכוונתו הינה אלא עבודת השם, זה מה שיוצר את הקשר עם האלוהי. כאשר במעשה המצווה אין מומנט
אנושי כלל, זה השתקפות טהורה של דעת אלוהים הקיימת באדם המאמין. אזי נוצר גשר בין הדעה (האמונה באחדות השם) למעשה (המשולל כל
צורך אנושי) וזה יוצר את הקשר עם האלוהי. באמצעות האמונה האדם יוצר בתודעתו חלל ומקום פנוי בו הוא מכניס את המעשה האלוהי. הניתוק בין האמונה המשוללת תארים וסמלים, האמונה שאין ביכולת
השכל האנושי לתופסה לבין האדם עצמו והמציאות
האנושית יוצרת ריק ומתח תמידי. ורק ...