...
ילדים - לגדל
ילדים של שמחה את התחום הנל השארתי לסוף, כיוון שכדי לגדל
ילדים של שמחה יש להיות קודם כל שמחים בעצמנו.
ילדינו הגיעו לחיינו ללא הוראות הפעלה ולרובנו ההתמודדות איתם הינה ניסוי וטעייה, אשר ... בפרק זה אנסה לכתוב כמה שיותר כלים מדהימים לגידול
ילדינו היקרים לנו מפז ואשר יעלה את סף השמחה שלנו וכמובן את שלהם. א) אחד הדברים הכי, ... נתערב או נפחד שהם יקלקלו או יהרסו. אם אנו כופים על
ילדינו את רצונותינו, אם אנחנו מחליטים בשבילם - אנו מדכאים אותם, הופכים אותם לאפתיים ... את שלנו עליהם בכוח. כל הורה ימצא את הדרך שלו לגרום
לילדו להרגיש שלהחלטה שלו יש משקל - רק בדרכם טובות!! הכי מומלץ זה במשחק. אם אנו בטור הורים נביע את רצונותינו בצורה של משחק,
הילדים ישמחו מאוד לעשות זאת בשבילנו וישמחו בכלל שההורים שלהם כאלו הורים כייפים ויצירתיים. לדוגמה: הורה יכול לומר
לילדיו בואו נראה מי שם יותר צעצועים בקופסא או, בואו נראה מי מגיע ראשון לדלת של הבית או, לשאול את
הילד איזו חיה אתה היום? הוא יבחר איזו חיה הוא רוצה להיות, למשל נמר, אז נאמר לו בוא נראה ... מאוד לעמוד בהם. כמו כן, בבוקר כאשר ממהרים, ניתן לתת
לילד אפשרות לבחור בין שתי אופציות של ביגוד, של ארוחת בוקר, של כריכים לבית הספר, של ... בכפייה, משיכה ביד, מילים קשות, צעקות ואפילו אלימות,
הילד באותו רגע מקבל דיכוי והפוטנציאל האישי שלו יורד בכמה מונים וישנו סיכוי גבוה שהוא יעביר את היחס הזה הלאה כלפי חבריו ובעתיד
ילדיו, מה שאנחנו ממש לא רוצים עבור
ילדנו. שאם לא כן לא נשיג את מטרתנו
שילדינו יגשימו את עצמם ויהיו שמחים ומאושרים. אם כך יש להשפיע עליהם רק בדרכים טובות. ב) ... מעוניינים להתייחס אליהם. ג) חשוב! חשוב! חשוב! לאפשר
לילדים לתת! הם כל הזמן מקבלים ומקבלים מההורים, אם לא נאפשר להם להחזיר לנו הם יחושו ... הנתינה שלנו ואת חוסר האיזון. אותו הדבר וקל וחומר עם
הילדים. ד) לעיתים הם מפתחים מה שנקרא חירשות הורית, אנחנו ההורים קוראים להם והם ... בהנאה שלהם. כמו כן ישנם הורים שרוב הפניות שלהם
לילדים הינה בקשות, טענות ותלונות כך שאין פלא
שילדים מפתחים חירשות זו. כל פעם שאנו רוצים שהם יבואו, כאשר אנו קוראים להם, אנו נלך ... שהם הופכים להיות מתירנים מדי מה שגם הינו יכול לפגוע
לילדים. גבולות הינם מעשים אשר באים לעצור עשייה לא נכונה ומזיקה לדעתו של ההורה. גבולות אינם עונשים!! עם גבולות
ילד לא מרגיש מושפל וכואב, גבולות הם ברורים והינם סיבה ותוצאה. על גבולות מומלץ להכריז כחוקי הבית ולרשום אותם. יושבים עם
הילדים וחולקים איתם את חוקי הבית. על חוקי הבית אין עוררין, ואין שאלות. אלו החוקים וזהו זה (על החוקים מחליטים ההורים). כאשר אחד
הילדים עובר על החוקים הוא יידע שתהייה לזה תוצאה. לדוגמה: חוק בית - מה שנופל מרימים נפל משהו
והילד לא הרים, ההורה יכול לומר לו שעד שהוא לא מרים אנחנו לא נוכל ללכת לגן שעשועים, או לא ... ולא תלושה ממנה כמו בעונש). גבולות הינם מאוד חשובים
לילד, כי הם נותנים לו תחושה של ביטחון, שאם הוא נופל יש לו גבול ליפול עליו בשונה מזה שהכל פרוץ שמאוד מבלבל את
הילד. ח) מדי פעם לחגוג את
הילד. לומר לו שלמרות שזה אינו יום ההולדת שלו, אנחנו חוגגים לו כי אנו שמחים שהוא בחיינו. ... כל פעם שהוא לובש אותו, נותן לו מרץ ושמחה. כל פעם
שהילד ילבש את החולצה, הוא ירגיש מיוחד. י) במידה
והילד לא מוכן בשום אופן לעשות את מה שאנו מבקשים ממנו, ניתן לקחת שתי בובות ולעשות לו הצגונת. שבובה אחת תאמר לאחרת, תראי איזה יופי
הילד (איך שקוראים לו ה) מגיע מהר, או מצחצח שיניים יפה, או מתפשט ונכנס למקלחת, או כל דבר ...