...
ילדים - לגדל
ילדים של שמחה את התחום הנל השארתי לסוף, כיוון שכדי לגדל
ילדים של שמחה יש להיות קודם כל שמחים בעצמנו.
ילדינו הגיעו לחיינו ללא הוראות הפעלה ולרובנו ההתמודדות איתם הינה ניסוי וטעייה, אשר לעיתים מרגיש לנו כהצלחה ולעיתים לא. לא תמיד תגובותיהם הרגשיות ... כלים מדהימים לגידול
ילדינו היקרים לנו מפז ואשר יעלה את סף השמחה שלנו וכמובן את שלהם. א) אחד הדברים הכי, הכי חשובים בהורות הינו: לתת להם הרגשה שיש להם יכולת להחליט ... יהרסו. אם אנו כופים על
ילדינו את רצונותינו, אם אנחנו מחליטים בשבילם - אנו מדכאים אותם, הופכים אותם לאפתיים ושמחתם הטבעית נעלמת. במידה ומה שהם מקבלים מההורים זה דיכוי, הם ... את הדרך שלו לגרום
לילדו להרגיש שלהחלטה שלו יש משקל - רק בדרכם טובות!! הכי מומלץ זה במשחק. אם אנו בטור הורים נביע את רצונותינו בצורה של משחק,
הילדים ישמחו מאוד לעשות זאת בשבילנו וישמחו בכלל שההורים שלהם כאלו הורים כייפים ויצירתיים. לדוגמה: הורה יכול לומר
לילדיו בואו נראה מי שם יותר צעצועים בקופסא או, בואו נראה מי מגיע ראשון לדלת של הבית או, לשאול את
הילד איזו חיה אתה היום? הוא יבחר איזו חיה הוא רוצה להיות, למשל נמר, אז נאמר לו בוא נראה איך הנמר מגיע מהר לגן כאשר נציע להם אתגרים הם ישמחו מאוד ... כאשר ממהרים, ניתן לתת
לילד אפשרות לבחור בין שתי אופציות של ביגוד, של ארוחת בוקר, של כריכים לבית הספר, של צעצוע שהם רוצים לקחת איתם ועוד. כאשר הורים בוחרים בכפייה, משיכה ... צעקות ואפילו אלימות,
הילד באותו רגע מקבל דיכוי והפוטנציאל האישי שלו יורד בכמה מונים וישנו סיכוי גבוה שהוא יעביר את היחס הזה הלאה כלפי חבריו ובעתיד
ילדיו, מה שאנחנו ממש לא רוצים עבור
ילדנו. שאם לא כן לא נשיג את מטרתנו
שילדינו יגשימו את עצמם ויהיו שמחים ומאושרים. אם כך יש להשפיע עליהם רק בדרכים טובות. ב) יש לשים דגש בעיני עצמנו על המעלות שלהם ולהתעלם מהמגרעות שלהם ... חשוב! חשוב! לאפשר
לילדים לתת! הם כל הזמן מקבלים ומקבלים מההורים, אם לא נאפשר להם להחזיר לנו הם יחושו תסכול גדול, כעס וטינה כלפינו שלא אפשרנו להם לתרום לנו ... הדבר וקל וחומר עם
הילדים. ד) לעיתים הם מפתחים מה שנקרא חירשות הורית, אנחנו ההורים קוראים להם והם אינם שומעים. זאת בעיקר כיוון שהם באמצע משהו שמעניין אותם והם ... שרוב הפניות שלהם
לילדים הינה בקשות, טענות ותלונות כך שאין פלא
שילדים מפתחים חירשות זו. כל פעם שאנו רוצים שהם יבואו, כאשר אנו קוראים להם, אנו נלך עד אליהם, נלטף להם את הפנים, נסתכל להם בעיניים, ניתן מחמאה ... שגם הינו יכול לפגוע
לילדים. גבולות הינם מעשים אשר באים לעצור עשייה לא נכונה ומזיקה לדעתו של ההורה. גבולות אינם עונשים!! עם גבולות
ילד לא מרגיש מושפל וכואב, גבולות הם ברורים והינם סיבה ותוצאה. על גבולות מומלץ להכריז כחוקי הבית ולרשום אותם. יושבים עם
הילדים וחולקים איתם את חוקי הבית. על חוקי הבית אין עוררין, ואין שאלות. אלו החוקים וזהו זה (על החוקים מחליטים ההורים). כאשר אחד
הילדים עובר על החוקים הוא יידע שתהייה לזה תוצאה. לדוגמה: חוק בית - מה שנופל מרימים נפל משהו
והילד לא הרים, ההורה יכול לומר לו שעד שהוא לא מרים אנחנו לא נוכל ללכת לגן שעשועים, או לא נוכל להמשיך במשחק, כי אנחנו לא משאירים בית מבולגן, או ... הינם מאוד חשובים
לילד, כי הם נותנים לו תחושה של ביטחון, שאם הוא נופל יש לו גבול ליפול עליו בשונה מזה שהכל פרוץ שמאוד מבלבל את
הילד. ח) מדי פעם לחגוג את
הילד. לומר לו שלמרות שזה אינו יום ההולדת שלו, אנחנו חוגגים לו כי אנו שמחים שהוא בחיינו. להכין לו עוגה קטנה, ומתנה קטנה, מוסיקה, לשים אותו גבוה על ... לו מרץ ושמחה. כל פעם
שהילד ילבש את החולצה, הוא ירגיש מיוחד. י) במידה
והילד לא מוכן בשום אופן לעשות את מה שאנו מבקשים ממנו, ניתן לקחת שתי בובות ולעשות לו הצגונת. שבובה אחת תאמר לאחרת, תראי איזה יופי
הילד (איך שקוראים לו ה) מגיע מהר, או מצחצח שיניים יפה, או מתפשט ונכנס למקלחת, או כל דבר אחר שאנו רוצים שהוא יבצע, שבובה אחת מאוד תתפעל מה