ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






פילוסופיה של החינוך - מבוא
... בדיאלוג זה, הדרך טובה ביותר לשרת את היחיד היא להטמיע אותו כנתין בחברה צודקת. על כן, אפלטון תמך בהוצאת ילדים מבית הוריהם, וגידולם כחסויים של המדינה, בבתים משותפים. הוא גרס שיש להבדיל בין התלמידים עפ רמת הכישרון שלהם, ולהעניק את החינוך הטוב ביותר לילדים המוכשרים ביותר, על מנת שיוכלו לגדול ולהפוך לשומרי העיר, ולשרת את מעוטי היכולת. אפלטון דגל בחינוך מקיף, הכולל לימוד ... המזרחיים החשובים ביותר בימי הביניים, תרם גם הוא לתחום הפילוסופיה של החינוך. אחד מכתביו, חלקו של המורה בגידול ואימון ילדים, נכתב כמדריך למורים בבתי ספר מוסלמים יסודיים (בערבית: מכתב - ), והשפיע רבות על דרך ההוראה בעולם המוסלמי באותה תקופה. אבן סינא ייחס חשיבות רבה ללימוד הילדים בקבוצה, בתוך בתי ספר, בניגוד ללימוד יחידני בבתים. הוא הדגיש את חשיבותן של תחרות ושל למידה על ידי חיקוי ... 14. החינוך היסודי צריך לכלול לימודי קוראן, דקדוק, ספרות ופילוסופיה מוסלמית, בנוסף ללימוד כישורי חיים כלליים. בגיל 14 רצוי שהילד יבחר מקצועות על פי רצונו, ובהתאם לעתידו. הלימודים המתקדמים עשויים לכלול לימודי רפואה, גאומטריה, מסחר, ספרות, וכו, בהתאם לקריירה העתידית שהילד יבחר. אבן סינא היה הראשון שהעלה את עיקרון הטאבולה ראסה, על פיו הילד מגיע לעולם כלוח חלק, ומעוצב עפ החינוך שנותנים לו. תפיסה זו אומצה והורחבה לאחר מכן על ידי גון לוק ... מגיל צעיר. לוק טען שהטמעת מנהגים חשובה יותר מהקניית ידע. נושא נוסף שהדגיש לוק הוא השפעתן המכרעת של חוויות ילדות על תפיסת המבוגרים. על פיו, חוויות ילדות, בעיקר בגיל צעיר מאוד, גורמות לאדם לפתח אסוציאציות בין דברים, ומבנות את התפיסה שלו. דוגמה שהביא לוק: אם אומנת תשכנע ילד שגובלינים ורוחות רפאים מופיעות בלילה, הוא תמיד יקשר בין הלילה לבין דברים שליליים, גם כאשר יגדל. רעיון האסוציאציות של ... של חיי האדם לארבעה קטעים, והתאים לכל שלב תוכנית חינוכית: מן הלידה ועד גיל 5, שלב החיה, בו זקוק הילד לפעילות גופנית, חופשית בטיבה ומטבעה. מגיל 5 ועד 12, הוא שלב הפרא כלשונו של רוסו, חישובים וחשיבה מסובכת אינם ... לומר לתלמיד אך ורק את האמת, ולהבהיר לו שסמכותו נובעת אך ורק מהבדלים פיזיולוגיים. רוסו גם טען שייתכן שעדיף לילד לגדול בלי חינוך, ולהתמודד עם הקשיים שלו בעצמו. כאשר פורסם הספר אמיל, או על החינוך הספר הוחרם, עותקים ממנו ... התנגד לחינוך לאושר, מכיוון שעל פי האקזיסטנציאליסטים לא יכול להיות אושר ללא סבל. דגש נוסף בחינוך האקזיסטנצאליסטי הוא עידוד הילדים לפתח סולם ערכים קבוע ועקבי, ולהיות נאמנים אליו באופן מוחלט. האקזיסטנציאליזם לא תמך בתוכנית לימודים קבועה, אלא בתוכנית ילדים מותאמת לכל ילד. יחד עם זאת, הושם דגש על כמה תחומים חשובים, בייחוד תחומים הומאניים כמו ספרות, תיאטרון, מוזיקה, היסטוריה ודת. מדעי ... התלמידים מחליטים בשיתוף עם המורים על תוכנית הלימודים, מבנה השיעורים, מערכת הענישה וכדומה. בבסיס הגישה הדמוקרטית לחינוך עומדת תפיסת הילד כאדם שלם, הזכאי לזכויות מלאות ושוות לאדם מבוגר. החינוך הדמוקרטי, ובית הספר הדמוקרטי הראשון, נוסדו על ידי המחנך הסקוטי ... העשרים על ידי איש החינוך רודולף שטיינר. הדגש העיקרי של זרם זה הוא על חינוך המותאם לשלב ההתפתחותי של הילד. לדוגמה: ילדים לפני גיל שבע, שלומדים בבית ספר אנתרופוסופי, לומדים בעיקר דרך משחקי דמיון ופעולות חושיות. ילדים בגילאי 7-14, שכבר חווים את העולם דרך מילים ודימויים, ילמדו יותר דרך שירים ודיקלומים. החינוך האנתרופוסופי קשור קשר הדוק ... מאות בתי ספר ברחבי העולם העובדים בשיטת ולדורף. בישראל ישנם כעשרה בתי ספר אנתרופוסופים. חינוך ביתי: אב מלמד את ילדיו קריאה בחינוך ביתי חינוך ביתי בארצות רבות יש אחוז לא מבוטל של ילדים הלומדים בחינוך ביתי, עם הוריהם, בביתם. עבור חלק מהאנשים החינוך הביתי הוא עניין של הכרח, אולם ישנם הורים ומחנכים ... על פחדם של התלמידים. הולט טען שהאלטרנטיבה היחידה היא חינוך ביתי, והסביר באריכות את הסיבות לכך בספריו כיצד נכשלים ילדים וכיצד לומדים ילדים. החינוך הביתי אינו חוקי בכל הארצות, ורק אחוז קטן מהילדים בעולם מתחנכים בחינוך ביתי. חינוך חופשי: חינוך חופשי על פי גישת החינוך החופשי, ילדים הם יצורים סקרנים מטבעם, בעלי רצון ללמוד ולהתפתח, ולכן אין צורך ללמד אותם בכל צורה מובנית. הילדים ילמדו דרך משחקים ודרך אינטראקציה עם ילדים אחרים. הגישה נולדה לאחר שגון הולט, אבי החינוך הביתי (ראו פסקה קודמת) הגיע למסקנה שאין טעם להעביר את החינוך לביתם של הילדים, על מנת שההורים ישחזרו את סביבת בית הספר. יש צורך בפיתוח שיטת חינוך שונה, שאינה מכריחה את הילד ללמוד. הולט התבסס בכתביו גם על ספרו של איוון איליץ, ביטול בית הספר. חינוך פמיניסטי: גישת החינוך הפמיניסטי אינה ... במובן המקובל של המילה, אלא יותר ראייה של החינוך בעין ביקורתית ופמיניסטית. הפמיניזם מזהיר את העוסקים בחינוך מפני סיווג הילדים על פי מגדר, וניתובם לעתיד ידוע מראש בחברה. הפמיניזם שם דגש על תפקידה של מערכת החינוך בהנצחת הפער בחברה ... האמריקאיות. תחומים משיקים: תורת ההוראה: תורת ההוראה בדומה לפילוסופיה של החינוך, גם תורת ההוראה מציגה דרכים שונות לחנך את הילד, אך היא עוסקת בעיקר בתוכניות לימודים פרקטיות, ופחות ברקע התאורטי והרעיוני שמאחוריהן. לעתים קרובות תוכניות לימודים מותאמות לפילוסופיית חינוך מסוימות. הפדגוגיה היא תורת ההוראה לילדים. מרבית הגישות שהוזכרו לעיל היו קודם כל גישות פדגוגיות, ורק אחר כך גישות פילוסופיות לחינוך. תחום מצומצם יותר בתורת ההוראה הוא האנדרגוגיה, שעוסק בחינוך למבוגרים. תורת ההוראה שמה דגש רב יותר מאשר הפילוסופיה של החינוך על מחקרים וצפייה בילדים. פסיכולוגיה חינוכית: ויליאם גיימס, פסיכולוג אמריקאי שהשפיע רבות על הפילוסופיה של החינוך פסיכולוגיה חינוכית הפסיכולוגיה החינוכית היא ענף של ... ארגוניות. ענף זה מתמקד גם במערכת יחסי הגומלין בין הפרט ובית הספר, ועוסק במצבם ובתחושותיהם הלימודיות, החברתיות והרגשיות של ילדים ובני נוער בסביבה הבית - ספרית. בנוסף, הפסיכולוגיה החינוכית עוסקת במגוון בעיות אצל הפרט, באמצעות עבודה ייעוצית ואבחונית מול הילד, הדרכת הורים וייעוץ לצוותים חינוכיים. לפסיכולוגיה החינוכית קשר הדוק עם הפילוסופיה של החינוך. פילוסופים רבים עסקו בשאלת ההשפעה הנפשית של החינוך על הילדים, ובקשרים בין התהליכים הנפשיים שעוברים על הילד לבין הביצועים והתהליכים הלימודיים שלו. פילוסופים חינוכיים רבים השפיעו והושפעו רבות מהפסיכולוגיה החינוכית. לדוגמה: גון דיואי, מייסד החינוך הפרוגרסיבי, ...
שובניסטיות משמעת מחשבה מופשטת הנשמה חיצוניות שירות התקדמות קושי
חינוך ילדים נכון בעזרת תת המודע
חינוך ילדים נכון בעזרת תת המודע אחד מעקרונותיה של שיטת הפשטות שבאושר הוא: מה שתיתן זה מה שתקבל בחזרה. כל שכן אם מדובר על מישהו שקרוב אליך. כהורים אנו נוטים לכעוס מאוד ואפילו לאבד שליטה לרגע כאשר הילדים לא מקשיבים וזה הרי הגיוני וטבעי לחלוטין. אם נשכיל להבין שמה שאנחנו רואים אצל הילדים שלנו זה בדיוק מה שחסר אצלנו - יהיה לנו הרבה יותר קל להשלים עם הדברים ולכן גם לתקן אותם יותר ברגוע ושלווה. הילד שלנו מושפע מהמון מסגרות: החברה, הגן או בית הספר, ההורים, האחים וכו. לנו כהורים כמובן ישנו את התפקיד הכי חשוב בעיצוב דמותו של הילד כי אנחנו אלו שקובעים לו את החוקים והנורמות לחיים. ואם תת המודע שלנו ישקר לילדים אזי החוקים והנורמות יתפרשו שלא קשורה, בדיוק כמו שילד בגיל צעיר לא יודע לשקר כך גם תת המודע. יש לו רק אמת אחת. אומרים שהילדה תמיד תהיה דומה לאימא שלה - באיזהו שלב בחיים היא תסתכל על עצמה ותבין שהיא מתנהגת כמו אימא. למה? כי הילדה היא מראה של האמא ואותו דבר ההיפך. בדיוק כך גם הילדים שלנו - הם המראה שלנו. עלינו להבין שלא רק אנחנו באנו לתקן אותם, לחנך אותם ולמצב אותם - אלא גם הם הגיעו כדי ללמד אותנו כמה וכמה דברים על החיים. צפו בילד, בהתנהגות שלו, בתכונות האופי שלו, ביתרונות ובחסרונות שלו - כאשר תבינו שחלק ממנו נובע ממי שאתם תבינו שאם תשפרו את דרככם כך גם הוא. ואף פעם אל תשכחו שהוא ילד - חלק מהתפקיד שלו זה להרגיז, לא להיות קשוב ובעצם דרך כך לבקש הצבת גבולות. תת המודע שלכם הוא זה שמשדר לילדיכם את האמת שלכם - את מי שאתם באמת ואינכם יכולים להסתיר אותה. - אמא שמתנהגת בפזיזות ובחוסר סבלנות לא יכולה לדרוש מילדיה להיות רגועים וסובלניים. - אמא שמרבה להרים את קולה לא יכולה לבקש מילדיה לא לצעוק בחזרה. - אבא שלא משתף את ילדיו בפועלו בבית לא יכול לצפות מהאחים שישתפו אחד את השני. מה שתת המודע שלכם מספר לילדים זה מה שיעצב אותם. שימו לב. את האמת של תת המודע אי אפשר להסתיר - אל תדרשו מהילדים שלכם להיות מה שאתם לא. שימו לב ותקנו את התנהגותכם בהתאם למה שאתם מצפים מהילדים שלכם. ורק כאשר האמת של תת המודע תתחבר עם הרצונות שלנו במודע נצליח גם לתקן את עצמנו וגם את ילדינו. הרבה הורים לילדים שעולים לכיתה א או מתקדמים למסגרת חברתית שונה ממה שהיו רגילים עד כה חוששים שהילד שלהם יתקשה במסגרת החדשה. על כן הם מנסים להכין את הקרקע מבעוד מועד - משמע שהילד יגיע מוכן. אם הכל יהיה מושלם לילד לא תהיה התמודדות והרי אותן התמודדויות בחיים בעצם מעצבות אותנו. הקרינו לילד ביטחון, אמונה ביכולותיו. כאשר תרגישו פחד או חשש בתוך תוככם על הקשיים הצפויים לילד, כשהוא עדיין אינו יודע מה צפוי לו ואין שום סיבה שהוא עצמו יחשוש - אותם חששות ופחדים, שהם טבעיים לגמרי, יוצאים החוצה ממש כמו קרן אור היישר למוחו של הילד והוא סופג הכל. ייתכן שהילד מוכן לחלוטין אך אנו, ההורים גורמים לתת המודע שלנו להקרין לו אחרת לגמרי. חשבו על עצמכם במסגרת חברתית חדשה, ... החששות בהתחלה, אתם בוחנים את הסביבה ואת התנהגותה אליכם - אם גם בגיל כה מופלג יש לנו חששות מדוע שלילד לא תהיינה חששות? זכרו - תת המודע מוציא רק את האמת לילד שלכם - ברגע שתהיו שלמים עם עצמכם לגבי ההסתגלות החדשה של הילד - כך הוא ירגיש בטוח בעצמו כי יקבל זאת מכם!
לחזק את הביטחון העצמי לזכור עצבות התת מודע שלך אמת מוחלטת הקשבה מוח הדרכת הורים
סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים
סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים הביטוי נפגעי סמים אינו מכוון רק לאותו אדם שמשתמש והתמכר לסמים, אלא לכל מי שנפגע כתוצאה מהשימוש שלו ... אבל במאמרי זה לא אתמקד בכל מי שנפגע מהסמים בחברה הרחבה, אלא בנפגעים העיקריים - בני המשפחה המכורה ובעיקר הילדים שגדלים בה. אתייחס כאן להורה המתמכר בלשון זכר, אולם חשוב לי להדגיש כי ישנן משפחות רבות שבהן המכורה היא האישה - האימא. כאשר זהו המצב, ובמיוחד כשהאם מגדלת את ילדיה לבד, הנזקים והקשיים איתם מתמודדים הילדים, הם רבים יותר. המשפחה המכורה ביטוי זה משקף את מציאות החיים של המשפחה, אשר מאבדת את יכולתה לשלוט במהלך ... הזמן תהליך של התגברות הסובלנות להתנהגותו של המכור ולהשפעות הסם ושבירה של המע הערכית - שקרים רבים, התעללות, הזנחת הילדים, אלימות, חשיפת הילדים לעולם הסמים והעבריינות ועוד. בכל פעם חוצים עוד קו אדום שבעבר חשבו שלעולם לא יגיעו אליו - ממש בדומה לתהליך ההידרדרות שעובר המכור בעצמו. בת הזוג והילדים אשר מרגישים שהם מאבדים שליטה ויציבות בחייהם, מפתחים לעיתים קרובות מחלות פסיכוסומאטיות או נפשיות שונות וגם התמכרויות מקבילות (התמכרות ... הכמעט בלעדית על המשך תפקודה של המשפחה ולכן מתמלאת תחושה של ייעוד ומרכזיות שיוצרת אשליה של כוח. ומה קורה לילדים במשפחה המכורה? בואו נתחיל עם נתוני הפתיחה שאיתם הם באים אל העולם: כ - 150 תינוקות מכורים לסמים נולדים ... הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות, הפרעות במוטוריקה וקואורדינציה, אינטליגנציה נמוכה והפרעות בזיכרון. מחקרים שנעשו בארץ ובחול מצביעים על כך שאצל ילדים שגדלו בהמשך חייהם בסביבה מטפחת ומפתחת - בעיקר ילדים שניתנו לאימוץ, פחתו עם השנים, סוג וחומרת הבעיות הללו, ואילו אצל ילדים שהמשיכו את חייהם בסביבה שהזניחה אותם ולא הייתה מסוגלת להתמודד עם קשייהם המיוחדים, הבעיות החמירו ונוספו עליהן בעיות וקשיים נוספים. ADHD - הפרעת קשב וריכוז מחקרים מצאו שאצל ילדים להורים מכורים לסמים ולאלכוהול יש אחוזים גבוהים יחסית הסובלים מ - ADHD. ידוע שהפרעה זו נגרמת גם כתוצאה מגורמים גנטים / תורשתיים וגם מגורמים סביבתיים (כמו מצוקה נפשית מתמשכת). חלק ניכר מההורים המכורים מדווחים על קשיים שהיו להם בילדותם בלימודים ובהסתגלות בביהס, אשר גם אם לא אובחנו אז, מעידים על מה שאנחנו מכירים כיום כקשיי קשב וריכוז. יש ... התמכרות לאלכוהול ולסמים. הטענה היא שהסיכוי שלהם להתמכרות גבוה פי 3-5 מזה של אוכלוסיה אחרת. על אחת כמה וכמה כשהילד חי בסביבה שאינה מאבחנת את בעיותיו ואינה משקיעה בו ומספקת לו טיפול מתאים. התמכרות ילדים להורים מכורים נמצאים בסיכון גבוה פי 5 מהאוכלוסייה הרגילה לפיתוח התמכרות בעצמם. גם בשל קיומם של גורמים גנטים ותורשתיים, ... ההורה המכור וסביבה שמציעה הרבה יותר נגישות ולגיטימציה לחומרים ממכרים. הזנחה והשפעותיה משפחות נורמטיביות מתארגנות בדכ עפי הצרכים של הילדים, וגם עוברות את שלבי ההתפתחות שלהן בהתאם לשלבי ההתפתחות של הילדים. אין הדבר דומה במשפחה מכורה, אשר מתארגנת בעיקר עפי המכור וצרכיו. פעם הוא נקי ואחכ מועד, פעם לוקח סם ... מרץ ופעיל, סף התסכול שלו נמוך מאוד ולכן הסיכוי להתפרצות אלימה עומד באוויר כל הזמן ויוצר אוירה של פחד. הילדים במשפחה כזו נשכחים! צרכיהם מוזנחים, הם אינם מקבלים התייחסות חינוכית עקבית וגבולות ברורים. יש מעברים חדים בין אדישות וחוסר ... מינית ונפשית מהוריהם או מאחרים הנמצאים בקרבת המשפחה או בתוכה, ומנצלים לרעה את חוסר היכולת של ההורים להגן על ילדיהם ואת הצימאון של הילדים לדאגה ותשומת לב. הילדים במשפחות מכורות נחשפים לפחדים רבים כגון: פחד מאלימות, פחד ממוות של אחד ההורים ופחד מנטישה. בנוסף, הם מתמודדים עם ... וכן בושה ובדידות רגשית כתוצאה מהקוד המשפחתי של ההכחשה וההסתרה. בתוך הבלבול, חוסר האונים וחוסר השליטה שקיימים במשפחה המכורה, הילד לומד לחיות עפי שלושת הלאווים: לא לבטוח, לא להרגיש, לא לספר לא לבטוח - בהוריו ובמבוגרים בכלל. ההורה המכור, ... להוציא החוצה ואם יעשה זאת הוא עלול להיחשב כבוגד בעיני הוריו ולעתים קרובות גם בעיני המשפחה המורחבת. תפקידים במשפחה הילד ההורי / הגיבור - למרות שהם רק ילדים, איבוד השליטה של ההורים מגייס אצלם צורך פנימי להציל את המשפחה ואז לעתים קרובות הם נכנסים לתפקיד זה. הילד ההורי מתנהג כפי שמצפים ממנו ואינו מוסיף טרדות להוריו, לוקח על עצמו תחומי אחריות בבית כמו: טיפול באחים קטנים, ... רפואי, מפשר בין ההורים כשהם רבים ואפילו מגן בגופו על אמא או אח קטן מפני התפרצות אלימה של האב. הילדים האלו הם בעלי פוטנציאל הישרדות גבוה בדכ, אבל לעתים הם נשברים אחרי תקופה מסוימת ועוברים לתפקיד האחר שאופייני לילדי מכורים - השעיר לעזאזל - מטרתו של תפקיד זה היא לנקז את הבעיות המשפחתיות לכיוון אחר. זה מתבטא בהתנהגות ... חדשה. כך יוצאת המשפחה ממצב של ייאוש, תקיעות וחוסר אונים למצב של התגייסות והתמודדות חדשה. בשני המקרים אנחנו רואים שהילדים (באופן בלתי מודע כמובן) מוכנים למעשה להקריב את ילדותם, צרכיהם והתפתחותם התקינה לצורך הצלת המשפחה. דינאמיקה משפחתית כזו, שסוחפת את הילדים להקריב את עצמם כדי למצוא פתרונות לאי היציבות המשפחתית, גורמת נזקים חמורים להתפתחותם הנפשית של הילדים ולצמיחתם האישית. סבים וסבתות וקרובי משפחה אחרים, נכנסים לעתים קרובות לנעלי ההורים שמתקשים לגדל את ילדיהם בעצמם. התמיכה הזו, שמוענקת עי המשפחה המורחבת, היא בעלת תפקיד משמעותי ביותר בשמירה על בריאותם וביטחונם של הילדים בזמנים קשים. לעתים קרובות הסבים או הדודים הם העוגן היחידי בחייהם של אותם ילדים אשר נותן להם יציבות וביטחון. אבל לצערנו, במקרים רבים המשפחה המורחבת אינה מסוגלת להתמיד בגידול הילדים לאורך זמן ואז הילדים נחשפים שוב לחוויית הנטישה וחוסר היציבות שמאפיינים את חייהם ממילא. בנוסף, נוצרים מתח ותחרות בין ההורים שכשלו בתפקידם ובין ... ועימותים רבים עם משפחת המוצא כגורם להתמכרות וכתוצאה ממנה. במחקר של הרשות למלחמה בסמים שפורסם לאחרונה, מצוטטים מתבגרים שהם ילדים להורים מכורים לסמים ואלכוהול שמתארים את החווייה הסובייקטיבית שלהם כילדים שגדלים בסביבה משפחתית מכורה החשיפה לשימוש בסמים - (דורון) תביני מה זה בתור ילד קטן לחזור הביתה ולא לראות את אמא וגם אם כבר רואים אותה אז היא מסטולית. יושבת על הספה לא רואה ... את אמא שלי מזריקה. פעם ראשונה בחיים. כי כל הזמן היא אמרה לי - אני לא מזריקה! ואני בתור ילד אמרתי לה: אל תזריקי, זה מסוכן בגלל מנת יתר.. וראיתי אותה, זרוקה עם מזרק צמוד ליד, שכובה לא זזה. ... אז הייתי נבוך ולא הייתי מביא חברים הביתה. היום כשאבא נקי, כל הזמן הבית מלא חברים איך בגיל ההתבגרות הילדים האלו תופסים את עצמם - (דימה) אני כועס על עצמי שהגעתי למצב כזה של מוסדות. מבפנים אני ילד טוב. ...
היסטוריה מוות מה זה קיום מתגברים על אהבה תסמונת הגמילה רצון למין היפראקטיביים בן זוג
ילדי האינדיגו וילדי הקריסטל - תקשור עם מדריך
ילדי האינדיגו וילדי הקריסטל - תקשור עם מדריך ילדי האינדיגו הם יחידים, אשר נועדו לשנות מהלכים בחיים של כולנו. ילדים שנועדו לשנות את תפיסת העולם וכל שינוי אבולוציה דרכם מתאפשר למקום של איחוד בני האדם. ילדים שאינם נמצאים במקום של רגיעה, משום שהם כלואים בדור של אנשים שלא מסוגלים לקבל אותם. ילדי האינדיגו נראים אנשים מאוד מיוחדים בעלי רגישות. הם יכולים להיות מאוד מוכשרים בתפיסת העולם הבא ועולם הרוח והמיסטיקה. הם ... במיוחד שקשה להם להתקבל והם עובדים עם העצמאות האישית שלהם ולא מוכנים לתת לאחרים רק לקחת. סוג נוסף של ילדי האינדיגו הוא דמות לא שפויה חלקית משום שהם נמצאים במצב של תרדמת מאוד חזקה הם לא מוכנים להודות במצבי הרוח המשתנים שם חווים התפרצויות. ילדי האינדיגו מסוכנים לעיתים לעצמם וחווים תחושות של אובדן מתוך ייאוש שהם לא מסוגלים להתחבר לאחרים בצורה נעימה. ילדי האינדיגו אינם נמצאים במקום של הצלחה ושיגשוג משום שהם אינם נפתחים לעולם ואינם מריצים את העצמאות והכישורים הגבוהים שלהם. חלקם מאוד מעיקים על קרובי המשפחה וחלקם עובדים במקום עבודה שלא מקובל על אחרים. ילדות לא יציבה, פחד מהלא נודע, תרבות עשירה בידע קוסם לכל. ילדי האינדיגו יכולים להתחלק לכמה קבוצות של טיפוסים: - השליט - שאינו מאשר לאיש לגעת במודע האישי והתרמית שלו יכולה ... שלא מסוגל להתחבר עם אף יצור. הוא ממריץ את עצמו להכרויות עם אנשי מיסטיקה וכושל שם. הדמות החלקית של ילדי האינדיגו היא דמות של חצויים ושאינם נמצאים במקום רגוע ומחפשים היכן להאחז ולהרגיע את המקום המנוחה האישית של הנפש. ... והם חלוקים עם עצמם וחסרי ביטחון. יש לציין שחלקם מאוד מיוחדים ומאפיינים אנשים מוכשרים ומצליחים בעיסוק יצירתי או ניהולי. לילדי האינדיגו ישנה הילה יוצאת דופן בצבע אינדיגו סגול אדמדם וזה מה שמיחד אותם בהגנה ובאנרגיה החזקה והעוצמה של הריפוי ... להוביל אותם בעדינות לרוגע ולמדיטציה, לעיניין רב ולימודים, ליצירות והכל בהתאם לסוג האינדיגו. לימודים ביטחון והתנסויות חדשות מאוד מומלצים ילדי הקריסטל ילדי הקריסטל הם אותם ילדים אשר נולדו לאהבה ולעבודה עם אנשים ילדים נעימים חרוצים מסורים אוהבים מוכשרים מאוד ילדי הקריסל הם ענקים ברוחניות ומבלים בקירבת מבוגרים ילדים שנולדו לתקן את הדור האינדיגו ילדים מאוד חברותיים ומפתחים את יכולתם הביצועית בתרומה לאנשות ילדים שמקבלים הרבה יותר מאחרים ילדים שמושכים אור אמת ואהבה באופן קבוע ילדי האינדיגו מתחלפים בילדי הקריסטלים האור מחייב אותם לאהוב את כל האנשות ולתרום לסביבה הרבה יותר רוחניות ילדים שובבים במיוחד בגילאים צעירים והם אינם מפתחים סבל או צער ילדים מיוחדים ומפונקים מאוד רגישים לאחרים ולסביבתם בפרט אנשים שמבלים איתם יכולים ללמוד מהם הרבה יותר מכל ילד אחר חברים של כולם ומקדמים את העולם ומלווים מעולים למצבים של צער ושכול מאוד חשוב להם הזכות להיות כאחד ... חורף יכול להקדים בשל החיוך איתם אותם חברים אינם יכולים להיות עם בני אדם שלא מוכנים לתרום להם גם ילדי האינדיגו לא יכולים לחשוב על עצמאות אך יכולים להיות מאוד טובים לעולם בחוכמתם ובאהבה לקיים איתם ילדי האינדיגו הופיעו למען העצמת החוכמה וילדי הקריסטל הופיעו להעצמת האמת וזה הדור השלישי שמגיע זה דור הרואה את הנסתר ואלו ילדי המחר
ביטחון ילדי אינדיגו איך להצליח איך להרגיע בני אדם מיסטיקה התפרצויות מה זו אהבה
רווקות / זוגיות - להיות רווק
... מצד בני משפחה אחרים, מצד חברים. איך זה שאתה עדיין רווק? איך אחת כמוך, עדיין לא נשואה / עם ילדים? חובת ההוכחה נחה על כתפי הרווקים להוכיח שאינם כאלה, פגומים, מוזרים או שליליים. עליהם לספק סיבה להיותם חופשיים מהנורמה ... אריקסון מגדיר במודל ההתפתחות שייצר את השלב הסופי בהתבגרות כשלב בו האדם מקריב עצמו למען אחרים, מקים משפחה ומביא ילדים: שלב הדאגה לדור הבא, או המשכיות הגזע. התרומה לחברה, כמו גם דרגת המוסריות הגבוהה מחוברת בתודעה עם הבאת ילדים לעולם. ומה עם אדם שמסיבות שונות לא יכול להביא ילדים לעולם? לעולם יחשב שלא סיים את התפתחותו כבוגר? סרטים ויצירות תרבות אחרות מציגים אמהות (הורים) כמעניקים, אוהבים, ורווקים כדמויות ... הורים נוטשים, קרים, מרוחקים וחסרי רגישות, וכאילו שאין רווקים מלאי רוך והבנה. בטהובן אגב, לא נישא מעולם ולא הביא ילדים. האם קיים ספק באשר לתרומתו לכלל האנושות? אם בגרמניה של המאה ה 18 התאפשר לחיות בלי להינשא, קל וחומר כיום. דוגמאות נוספות למלחינים ידועים ללא ילדים: מנדלסון, שומן, שופן, ברהמס, ואגנר וורדי. הדוגמאות חשובות, כדי שלא נטעה לחשוב שמדובר במקרה חד פעמי ויוצא דופן. יש ... והם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה.. המסר שמשדרת החברה לפרטים הוא שהאושר טמון בנישואים, בחיי משפחה ובגידול ילדים (ילדים זה שמחה). נשואים באמת מאושרים יותר מרווקים? מחקרים על אושר (hapyness) מראים כי ככל שלאדם יש יותר בחירה חופשית, כך יהיה יותר מאושר יותר. ומה רבים האנשים סביבנו שחיים בנישואין, עם ילדים, מבלי שבחרו בכך באמת. מחקרים אחרים מראים כי אושר קשור בכמות ובאיכות הקשרים החברתיים שיש לאדם. נמצא (DePaulo M.B, ...
להיות הורה דחף מיני כיבושים מיניים שמח יחסי מין מחיר גבוה מידי חופש גידול ילדים
פדופוביה - מבוא
פדופוביה - מבוא פדופוביה (לעתים פדיופוביה, באנגלית: pedophobia או pediaphobia) היא פחד, חרדה או סלידה לא רציונליים או אובססיביים מילדים, מתינוקות, מינקות או מילדות. המונח מגיע מהלחם המילים ביוונית פאדו - ילד, ופוביה - פחד. לפעמים הפדופוביה מתבטאת בחשש לחייהם של הילדים. ומובילה להורים המפקחים בצורה הדוקה ואובססיבית על ילדיהם תוך חשש כי יאונה להם רע על ידי פדופילים או ילדים ומבוגרים אחרים. תוכן עניינים: 1 תסמינים של פדופוביה 2 הסיבות לפדופוביה תסמינים של פדופוביה: פדופוביה היא אינה רק חוסר נוחות כללית סביב ילדים, או הנטייה להתרחק מהם. היא אבחנה פסיכיאטרית היכולה להיות קשורה לתסמיני חרדה שונים: תחושת חרדה או בהלה תחושת פחד ... פיזיים כמו דפיקות לב מואצות, יובש בפה, קוצר נשימה או רעד בחילה נקיטה באמצעים קיצוניים כדי להימנע להיות בסביבת ילדים או במעורבות עם ילדים הסיבות לפדופוביה: כמו בהפרעות פסיכיאטריות רבות, הגורם לפדופיביה אינו ידוע. מומחים מאמינים כי במקרים מסוימים פדופיביה מתעוררת אצל מבוגרים שעברו חוויות טראומטיות עם ילדים אחרים כשהם עצמם היו ילדים. מה שגרם להם לפתח חרדה ותגובה שלילית כלפי ילדים. יש אנשים שמרגישים מבוכה מהכנות הבוטה של ילדים. וסיבות אחרות הם הנחה כי ילדים נוטים למעשי קונדס והם בעלי שיעור פשיעה גבוה יותר. למרות שהסיבות רבות, ברובן הן מתבססות על ניסיון אישי שלילי המשפיע על נפשו של האדם. סופרים וחוקרים כדוגמת הנרי גירוקס הראו כי הפחד המודרני הפופולרי מילדים נובע, בין היתר, מתקשורת המונים ושיתוף הפעולה שלה עם מגוון של אינטרסים פוליטיים וכלכליים.
תסמיני חרדה תינוק תסמינים להתקפי חרדה שינויים ניסיון אישי הורים הפרעה פסיכיאטרית אובססיביות
מערכות תגמול כמעוררי מוטיבציה - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
מערכות תגמול כמעוררי מוטיבציה - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd אחת השיטות הנפוצות בחינוך ילדים היא שיטת התגמולים שנקראת גם שיטת האסימונים. הילד מקבל תגמול על התנהגות חיובית שלו. רוב הילדים נהנים משיטת זו, היא מספקת להם פרסים על ביצוע מטלות שאותן היו מסוגלים ומוכנים לעשות בחינם! ילדים בעלי קושי ממשי בביצוע המטלה, יהיו מתוסכלים משיטה זו. הורים רבים מאמצים את השיטה משום שהיא קלה לביצוע ורואים תוצאות בטווח הקצר. עם זאת לשיטה זו יש מתנגדים הטוענים ששיטת זאת היא זמנית, קצרת מועד ולטווח הארוך מונעת מהילד להתמודד ולטפח מוטיבציה פנימית. שיטת התגמול מבוססת על תורת הביהביוריסטים שאומרת, שניתן לעורר מוטיבציה באמצעות שיטות תגמול או ענישה. כל סוג של שיטת תגמול יוצאת מנקודת מוצא בסיסית שהילד מסוגל מבחינה קוגניטיבית, תפיסתית והתפתחותית לבצע את המשימה המוטלת עליו, אבל פשוט אינו רוצה או שאין לו מוטיבציה לעשות זאת. לכן, אם יינתן לו תמריץ הוא יעשה זאת. בעבור ילדים בעלי הפרעת קשב ו/או לקויות למידה, דבר זה אינו מבוסס. אי יכולתו של הילד לבצע את המטלה יכולה להיות תוצאה של הליקויים הנוירולוגים שלו ושום שכנוע, שידול, שוחד או תגמול לו יאפשרו לו ... מהמשימה האמיתית, הפרס הופך למטרה ולא התמודדות עם המשימה. פרסים עלולים לגרום להימנעות מנטילת סיכונים. כאשר מונעים קבלת פרס, ילדים רואים בכך סוג של ענישה. כדי להבטיח את קבלת הפרס, ילדים בוחרים תכופות משימות הכרוכות בקושי מינימלי מתוך מבחר פעילויות. התקדמותם של ילדים בתכנית תגמול היא לעתים קרובות זמנית וקצרת מועד. כאשר מערכת התגמול מופסקת, המוטיבציה של הילד מתפוגגת במידה ניכרת. מערכות תגמול יכולות להיות יעילות, כאשר משתמשים בהם בצורה חכמה ויעילה. מערכות תגמול הן בדכ יותר יעילות כאשר הן מופעלות על כישורים ומשימות שהם: 1. חדשים 2. משעממים או לא מעוררים עניין 3. מעוררים בילד פחד 4. נוגעים להתנהגות או למנהגים קבועים ראשית רצוי לבחור את ההתנהגות שרוצים לשפר, לבדוק את יכולתו של הילד ולקבוע תכנית פשוטה וקלה להשמה, שהילד יוכל לעמוד בה, על התכנית להיות מוגבלת בזמן. העניקו פרסים קטנים לסירוגין בלי להכריז עליהם מראש והסבירו שהפרס ניתן בשל התנהגות מסוימת. חלקו משימות גדולות לכמה צעדים קטנים, העריכו את תפקודו של הילד בכל צעד בתהליך. חיזוק הביניים הזה יתרום רבות לשיפור המוטיבציה של הילד לאורך התהליך. בחרו פרסים שהם בעלי משמעות לילד והעניקו את הפרסים הללו לסירוגין. תנו לילד הזדמנות לנצל הזדמנות ולזכות בתגמול - עי שתתגמלו את תפקודו החיובי של הילד באמצעות הזדמנות לזכות בפרס. אתם קובעים אפשרות, מציבים מטלה הכוללת מרכיבים של הזדמנות ומציעים פרס. לדוגמה: אם תעשה באופן ... לעשות על התגמול הנבחר לעמוד ב3 קריטריונים: 1. אישור: האם החיזוק הולם? 2. נגישות: האם החיזוק זמין לכם למקרה שהילד יהיה זכאי לפרס? 3. אטרקטיביות: האם קבלתו של הפרס תעורר בילד מוטיבציה? על מנת לייעל את מערכת התגמול, הקפידו על פשטותה של התכנית, אפשרו לילד להביע את דעתו על הפרסים, והפחיתו עם הזמן את ערכם של הפרסים או הגדילו את הדרישות שיש לעמוד בהן לקבלת הפרסים. פעלו לסילוק המוטיבציה החיצונית של הפרס והחליפו במוטיבציה פנימית של שביעות רצון עצמית של הילד. ישנם שלושה סוגי תגמול שההורים יכולים להשתמש: 1. תגמול חברתי שאינו חומרי כגון: שבח, תשומת לב או חיזוקים מילוליים ... טלוויזיה. תגמולים אלו עשויים להינתן בהפתעה או שניתן להסכים עליהם מראש. שמו לב, לא לייחס חשיבות רבה לפרסים חומריים. ילדים עשויים לקשור אהבה לפרסים. כאשר פרסים חומריים אינם ניתנים, הילד עלול לחוש בלתי אהוב. רק לעתים רחוקות מצליחות מערכות תגמול לגרום לשינויים ארוכי טווח בהתנהגותם של ילדים, ולעתים רחוקות בלבד הן מניעות ילדים באופן ממושך ומשמעותי, לכן כדאי להימנע מתלות רבה בשיטה זו כאמצעי להגברת המוטיבציה. החינוך הוא מה שנשאר אחרי ששכחנו ...
הנאה פנימיות ילדים עם חרדה פחדים אצל ילד קשב מוטיבציה חרדות ילדים ילדים פחדים
אלטרנטיבה ליחסי הורים וילדים
אלטרנטיבה ליחסי הורים וילדים לפני שנציג אלטרנטיבה כלשהי לקיים, נחדד כי קשה להבין השלכות של רעיונות חדשים כשמתבוננים עליהם מתוך פרדיגמה קיימת. מתוך ... שחווה את התרגיל בדמיון שלעיל, התמודד עם תבנית לא מוכרת של חברה אנושית. חברה שבה עולה הגיל בו מביאים ילדים לעולם. חברה בה אנשים בוגרים בוחרים להשקיע 20 שנה מחייהם במשימת גידול ילדים. חברה בה לאנשים יש ילדים לא כי כך יצא וזה במקרה גם מה שמקובל. כדי שאנשים יוכלו לתמוך בקיומם של אחרים, עליהם להבין קודם את הסיבה לקיומם שלהם. הורים שברורה להם מטרת קיומם הייחודית, שעושים קודם כדי להגשים את עצמם, וגם בוחרים לגדל ילדים (ולא בוחרים להביא ילדים או לעשות ילדים כי פעולת עשיית הילדים מסמנת רק את התחלת התהליך)... כדאי באמת שיעסקו בכך. אם התפתחנו לכדי עצמאות רגשית, אם הבאנו את עצמנו למצב בו אין לנו צורך להביא ילדים מאף אחת מהסיבות המוכרות שהוזכרו בפרקים הקודמים של המאמר (למשל בדף העוסק בסיבות מוצהרות להבאת ילדים), הבאת ילד לעולם, יכולה להיעשות מטעמים חדשים, הקשורים בהתפתחות גבוהה יותר. איך מפתחים עצמאות רגשית? איך מרחיבים את המודעות לאופן בו אנו מתנהלים ביחסים? אולי נפרט עוד בהמשך. מאמר זה, פרס באופן מפורט מחשבות הקשורות ביחסי הורים וילדים, במושג ההורות, בשימוש הנפשי שעושים באופן לא מודע רוב ההורים בילדיהם, ובתנאים הנכונים להתפתחות אנשים בכל גיל. מתוך הבנות אלו עשויות לצמוח הבנות או מוסכמות שונות לגבי האופן בו בני ...
מה זה קיום להתמודד להשקיע יחודיות תרגיל תהליך לעשות ילדים הרגלים
קשב וריכוז - הדרך הנכונה לאבחן
... המספרים עולים ועולים. כיום אנו כבר עומדים על מעל ל - 20% מאובחנים באופן רישמי וזאת רק בקרב אוכלוסיית הילדים. כלומר, 1 מכל 5 ילדים ימצא כלוקה בהפרעה בגווניה השונים. הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות יכולה לנבוע מגורמים רבים מאוד. כמו כן להפרעה זו יש שלל צורות התנהגות היכולות להעיד על כך שלילד קיימת הפרעה, שלל סימפטומים ושלל דרכים לקבוע שאכן ילדכם סובל מהפרעה זו. עקב כך יש לנהוג במשנה זהירות כאשר באים לאבחן האם ההפרעה קיימת. לפני שאגש לאופן בו ניתן לאבחן באופן נכון ויעיל האם ילדכם סובל מהפרעה זו אסביר מה היא הפרעת קשב וריכוז. הפרעת קשב וריכוז הינה תסמונת ניורולוגית העוברת בדרך כלל בתורשה. היא מתאפיינת בהסחות דעת, אימפולסיביות וחוסר מנוחה. תסמינים אלו קיימים למן גיל הילדות. הגדרת ה - DSM להפרעה: הפרעת קשב וריכוז היא דפוס מתמשך של חוסר קשב ו/או היפראקטיביות / אימפולסיביות חמור ... באותה רמה התפתחותית (DSM עמ 75) לפי בארקלי - ההפרעה נמצאת בתחום השליטה העצמית, האם ברצונו או ביכולתו של הילד לשלוט בהתנהגותו. (בארקלי 2003 עמ 31) עוד מוסיף ספר האבחונים של ה - DSM -ואומר: על מנת שאדם יאובחן ... יש לאבחן בצורה נכונה ומה הן ההשלכות על אבחון לא תקין. אבחון לא תקין והשלכותיו: הורים רבים מדווחים כי ילדיהם התחילו את שנות הלימודים הראשונות בחייהם כילדים מצליחים המביאים הביתה ציונים טובים וזאת כאשר המורים בבית הספר מדווחים על התנהגות תקינה ונורמאלית ללא כל בעיות. לאחר מספר שנים מגיע איש הצוות החינוכי בבית הספר ומחליט כי בשל בעיה מסוימת על הילד להישלח לאבחון. מרגע זה והילך ההורים מדווחים כי ללא קשר לתוצאות האבחון יש ירידה משמעותית בתפקודו של הילד ובהישגיו. כמו כן יש פגיעה בכישורים החברתיים שלו ובהתנהגותו. מדוע זה קורה? אחד הדברים הבסיסים בהבנת עולמו של הילד היא הידיעה כי לילדים קיים חוש שישי, הם חשים את המצוקות שסביבם, את הלך הרוח בקרב הסביבה והם מגיבים בהתאם לתחושות אותן הם חווים. כפי שכבר אמרתי במאמריי הקודמים: ילדים אינם בעלי עמוד שידרה והם מגיבים באופן ישיר לסביבה. כאשר ילד נשלח לאבחון, הוא חש כי מקטלגים אותו באופן לא חיובי ביחס לסביבתו. הוא מבין כי קיימת אצלו בעיה (גם ... משכך נגררים גם פעולות הגורמות לירידה בתפקוד באופן לא מודע ובאופן מודע. גם אנו המבוגרים, ההורים, נוטים לחשוב כי ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז הינם ילדים בעלי יכולות נמוכות וכי יהיה קשה להם להגיע להישגים כמו כל ילד רגיל. אנו סמוכים ובטוחים כי ילדים אלו יצטרכו השקעה רבה יותר על מנת להגיע להישגים. השקעה יותר מבכל ילד אחר. וגם אנו מתחילים לבצע פעולות באופן לא מודע הגורמות לרגרסיה אצל הילד. אנו לא אשמים, גם הילד שלנו לא אשם! אנו פשוט לא יודעים מספיק אודות ההפרעה, אודות היכולות כאשר קיימת ההפרעה ואודות דרכי האבחון. שילוב זה של מצוקת ההורה ודרך חשיבתו אודות ההפרעה לבין מצוקת הילד ודרך חשיבתו יוצרות תהליך של רגרסיה אצל הילד. ומרגע האבחון אצל מרבית הילדים יש ירידיה משמעותית בתפקוד. לכן חשוב מאוד להבין מתי צריך לשלוח לאבחון ומתי לא וכמובן באלו תנאים. שליחה לא נכונה לתהליך האבחון יכולה לגרור אחריה תוצאות קשות וכואבות הפוגעות באופן ישיר בעתידו של הילד ובמסגרת הביתית והמשפחתית. כמו כן היא יכולה לגרור בעיות רפואיות בעתיד בהעדר טיפול נכון. אצל מרבית מהילדים המלצות האבחון והטיפול הרפואי הניתן לא מסייעים להם והם מתחילים להתמודד מול חזיתות נוספות של תופעות לוואי של תרופות, ... על הצוות החינוכי המפנה אתכם לאבחון. חשוב שתדעו כי לצוות החינוכי אין מספיק ידע וכלים על מנת לקבוע האם הילד שלכם צריך אבחון והאם זה נכון לשלוח אותו ולהעביר אותו את התהליך הזה. צר לי לומר אך במקרים הללו ... הפרעה נוירולוגית כפי שצוין מעלה. אולם כיום תחת הכותרת: הפרעות קשב וריכוז נכנסים גם הפרעות רגשיות. עליכם לדעת כי ילד עם הפרעות רגשיות אינו ילד שצריך אבחון. ילד עם הפרעות רגשיות הוא ילד שצריך טיפול רגשי. ושום תרופה כגון ריטלין או קונצרטה לא תפתור את הבעיה הרגשית. בבעיות רגשיות לא מטפלים בתרופות ... שאנו שולחים לאבחון ואם אנו חושדים כי אכן קיימת בעיה מסוימת עלינו לשלול בראש ובראשונה את התרחישים הבאים: האם הילד ישן טוב? אינו מתעורר בלילה, אינו סובל מהפרעות נשימה, סיוטים וכדומה. האם הילד ישן מספיק שעות? בהתאם לגיל הילד ישנן מספר שעות שינה אותן הוא חייב לישון על מנת שיתפקד במלוא העוצמה והערנות במהלך היום. האם הילד אוכל טוב? האם הוא מקבל את כל אבות המזון להם הוא זקוק? האם הוא צורך עודף / חוסר סוכרים? האם הארוחות שלו סדירות? כמות השתייה אותה הוא צורך מספיקה? האם הילד רואה טוב? במידה ולא, האם הילד מטופל כמו שצריך? משקפיים, עדשות ראייה וכדומה. האם הילד שומע טוב? בעיית שמיעה יכולה בקלות להסיח מריכוז. האם הילד חווה כרגע או חווה בעבר מצוקה רגשית שלא מטופלת או טופלה? חשוב שתדעו הורים יקרים, עבור ילדים מצוקה רגשית יכולה להיות גם וויכוח עם ההורים או אחד מבני המשפחה. ביום בו הילד חווה וויכוח כזה, הן ...
למה זה קורה חיזוק ביטחון עצמי הפרעת קשב יקר ללקוח מחיר זול תהליך המחיר גבוה מידי המחיר גבוה
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל ... ולכן גם הטיפולים התאימו והתוצאות בהתאם). הבנתי, לאחר שנים של קשיים עם אייל, שאבחון חשוב מאד בכדי שנוכל להעניק לילד את מה שהוא צריך בזמן הטוב ביותר, שהוא חלון ההזדמנויות בגיל הצעיר, עי הטיפולים הטובים ביותר. שימו לב שהתשובות ... אצל מומחה ובשום אופן לא להסתמך על הכתוב כאן בלבד. בנוסף, סמפטום אחד או שניים הבאים לידי ביטוי אצל הילד בוודאי אינם מספיקים בכדי להחליט מה תוצאות האבחון שלו, כמה סמפטומים יחדיו יכולים להצביע על כיוון של בעיה התפתחותית מסויימת. שאלות אלה הן רק תמרורים העשויים לסמן כיוון מסוים אצל הילד, אין הן מחליפות דעת מומחים. על מה להתבונן כדי לראות מה קורה עם הילד שלי 1.האם הילד מבקש ממך עזרה כשהוא מתקשה בדבר מה? אם לא זה עשוי להצביע על בעיה תקשורתית או שפתית. 2.האם ילדך נבהל מרעשים חזקים עד הוא נכנס להתקפי בכי או כעס וקשה לו להפסיק? אם כן זה עשוי להצביע על בעיה סנסורית. 3.האם הילד מסתכל עליך כשאתה קורא בשמו? אם לא, או באופן חלקי זה עשוי להצביע על בעיה תקשורתית (יש לבדוק את שמיעת הילד דבר ראשון). 4.האם הילד מבין את הבעות פניך? האם הוא צוחק ובוכה בסיטואציות הנכונות? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 5.האם הילד שלך אוהב לשחק עם אחרים, מבוגרים או ילדים? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 6.האם ילדך מביט לעינך בין 50% ל - 70% מזמן שהותכם יחד? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 7.האם לילד שלך יש גסטות? (נפנוף לשלום, הצבעה, כן ולא עם הראש, נו, נו, נו עם האצבע, בוא עם כף היד, לך עם כף היד). אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 8.האם ילדך יוזם איתך מגע פיזי וזקוק למגע זה? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 9.האם ילדך משתמש באברי גופך כחפצים? (לוקח את ידך ומראה לך מה הוא רוצה שתעשה עבורו איתה). אם כן, זה עשוי להצביע על בעיות שפה ותקשורת. 10.האם ילדך מושיט ידיים כדי שירימו אותו? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 11.האם ילדך מחייך אליך? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 12.האם ילדך מחייך חיוך חברתי לאחרים או שהוא מחייך לעצמו כשהוא מרוצה מדבר מה? אם הוא מחייך רק לעצמו - בעיות תקשורת. 13.האם ילדך פוחד ממקומות או סיטואציות שנראות לך רגילות לגמרי? אם כן - בעיות סנסוריות ותקשורת. 14.האם ילדך אינו מגיב כאשר נוגעים בו? אם אינו מגיב - בעיות סנסוריות או תקשורת. 15.האם ילדך מגיב בהתרחקות כאשר נוגעים בו במגע קל, האם הוא נמנע ממגע? אם כן - בעיות סנסוריות או תקשורת. 16.האם ילדך מחפש אחרי מגע עמוק בלי הפסקה, מתחכך באנשים ובחפצים, ואוהב שמחבקים אותו חזק מאד או אוהב להתגלגל בשמיכה הדוקה. ... שהוא רגוע יותר אחרי עבודה מאומצת או סחיבת משא הכבד עבורו. אם כן - בעיות סנסוריות או תקשורת. 17.האם ילדך עבר את גיל 3 והוא אינו מסוגל לרכוס רוכסן או לכפתר כפתורים, להתלבש לבדו ולהתחיל לסבן את עצמו באמבטיה? אם כן - בעיות מוטוריקה עדינה. 18.האם ילדך מחפש ריגושים ואינו שם לב לסכנות שבכך? אם כן - בעיות סנסוריות או תקשורתיות. 19.האם ילדך מתנדנד ללא הפסקה, או שאינו יכול לסבול התנדנדות או כל חוסר מגע עם הרצפה? אם כן - בעיות במערכת הוסטיבולרית (תנועתית). 20.האם ילדך נושך חפצים קשים כמו צינורות? אם כן - בעיות סנסוריות. 21.האם ילדך אינו מוכן להתלכלך בשום דבר או שהוא אוהב מאד לשתכשך בבוץ, מתחכך בקירות וריהוט? אם כן - בעיות סנסוריות. 22.האם ילדך נמנע מפעילות במגרש המשחקים או מחפש ריגושים ועבודה פיזית כשהוא משחק? - בשני המקרים בעיות סנסוריות, שונות זו מזו. 23.האם ילדך רגיש לאור חזק ומתבלבל כאשר יש הרבה גירויים סביבו או שהוא אוהב אורות חזקים וצבעוניים? אם כן - בשני ... שהוא מחפש ריגוש גם בטעמים וריחות בלתי שגרתיים (ריח דלק, זבל וכו)? אם כן, בשני המקרים בעיות סנסוריות. 25.האם ילדך אוהב מאכלים קשים ומתובלנים וחריפים או שהוא אוכל רק אוכל ללא טעם בצבע לבן, האם הוא מעדיף אוכל רך ... אוכל מאכלים קשים שצריך ללעוס אותם הרבה פעמים? אם כן - בעיות סנסוריות ובהמשך עלול ליצור הפרעות אכילה. 26.האם ילדך יודע מתי הוא רעב, קר לו או חם ומתי הוא צריך לשירותים? אם לא, בעיות סנסוריות או תקשורת. 27.האם ילדך מזהה הבעות פנים שונות המביעות רגשות שונים? אם לא, בעיות תקשורת. 28.האם ילדך מסדר דברים בשורה באופן אובססיבי? אם כן, בעיות תקשורת או בעיה בפרגמטיקה של השפה (כשר, מלכסון, אוטיזם והפרגמטיקה של השפה). 29.האם ילדך נמשך מאד ומתקבע על סימנים מוסכמים כמו תמרורים, אותיות, מספרים וצורות? אם כן - בעיה בתקשורת. 30.האם ילדך משחק במשחק קבוע באופן שנראה לך מוזר, מניע רכבת הלוך ושוב ללא מטרה, מסובב גלגלים של מכונית צעצוע במשך זמן לא סביר ומתרכז בכך בלבד וכו? אם כן - בעיה בתקשורת. 31.האם לילדך תחביב שהוא נעול עליו מגיל יחסית צעיר ושהוא מפתח באופן אובססיבי, קשה לו להפסיק לשוחח על התחביב, והוא עוסק ...
הפרעות קשב חרדה אצל ילדים הרמת משא כבד הרמה נכונה של משא כבד דיאטה פחד הרמת משקל הדרכת הורים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילדים, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילדים, איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מדינה חופשית סבל ממושך בלתי נסבל הוכחה חותכת טכניקת ההיכל הפנימי מחלה גופנית מוטיבציה והנעה פחד ממחלות קשות פחד להמר על הכל איך להפסיק לשנוא את עצמי? למה אני לא בטוח בעצמי? אוהב ארוחות חינם מה לעשות כדי לאהוב את איך שאני נראה? להיות מאושר תמיד להיות עם שמחת חיים האם לחזור לאקסית? חוסר סימטריה בזוגיות קבלת החלטות מורכבות החלטות מורכבות להתמודד עם הוצאת דיבה בפייסבוק התמודדות עם אובדן בת זוג האם אפשר לפחד להיכשל ולהצליח? להצליח בלי מוטיבציה לשכנע דתי התנגדויות במכירות חינוך ילדים עקשנים להתנהג עם ילד רגיש להתעורר רוחנית לבחור מורה רוחני הסיכוי להתפרצות הפרעה נפשית מחלות נפש וגאונות רגשי געגועים לאקסית לגרום לאקס הרמת משקולות תחרותית תנועה מלאה טענות אתיאיסטיות לאהוב את אלוהים בלי תנאים תחושה של הארה הדרך אל ההארה איך להפוך להיות אלוהים? להיות אלוהים ולגלות שאני השטן איך לעשות כסף ממה שאתה אוהב? כסף בלי תואר מטרת החיים של אדם מאושר מטרת החיים היא העולם הבא אין כזה דבר פרסום שלילי ליהנות מסקס אפשרויות בחירה הוכחה שיש בחירה חופשית עולם מקביל ברא את אלוהים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, טיפול אישי מומלץ, קואצינג בנושא ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 12:23:52 - wesi4