ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






אסטרולוגיה - על ילדים ומזלות
אסטרולוגיה - על ילדים ומזלות ילדים מזל טלה ילדים חייכנים, אקטיביים, חיוביים, עושים מה שרוצים, אך אי אפשר לכעוס עליהם גם כשהם מאבדים סבלנות, כי הם נרגעים מהר ושוכחים. הם דורשים הרבה תשומת לב וצריך ללמד אותה איך להתחשב באחרים. שמחים חזקים וייזומו לעצמם תעסוקה. ילד פלא שילך מוקדם ויתחיל לדבר מהר. ויהיה מאד עצמאי. ילדי מזל שור נעימים, הכל אצלם לאט, די עקשנים, וכשהם מתנגדים הם מתנגדים... בעיקר לשינויים. דורשים אוכל טוב ומקום קבוע. ... שלהם. אוהבים צבעים ואומנות ואפשר לשחק איתם גם בבוץ. מאד חכמים במיוחד במספרים וחשבון. לא אוהבים לזוז ממקום למקום. ילדים מזל תאומים הם כיפים, עם מצב רוח טוב, חכמים ולומדים מאד מהר, מדברים ואוהבים גם ספר וגם תנועה מתמדת. ... והם לא אוהבים קביעות משתנים ומגוונים. והורים... זקוקים לחדד את גלגלי המוח. יאהבו לשמור איתכם על קשר כל הזמן. ילדים מזל סרטן הילדים הקלאסיים... אוהבים בית, אוכל ובישול, קשורים לאמא ולמשפחה, תמיד ידאגו לבני המשפחה וישתדלו לא לריב איתם. יהיה קשה להם ... דבר הקשור לאחרים בבית ומסתגלים למה שרוצים מהם. לא יודעים להגיד לא. אפשר להכניס אותם מוקדם לעזור בעבודות הבית. ילדים מזל אריה אוהבים לצחוק ולהצחיק, עושים דרמה ורוח, מאד רגישים וזקוקים להרבה חום ואהבה ויודעים להעניק חזרה, יירצו צעצועים הכי שווים או יקרים. לא נאה להם משהו זול. יתלבשו טוב וירצו להיות השולטים בבית. ילדים מזל בתולה טובים ועוזרים, חשוב להם ניקיון אוכל נכון, שמה יהיו עם מחושים. די נכנסים ללחץ מדברים קטנים ולא ... לסבל של בני המשפחה ורוצים שלכולם יהיה מושלם. יאספו כסף כיס ויחסכו ליום שחור. ויהיו מוכנים לצאת לעבוד בחופשים. ילדים מזל מאזניים יפרחו באווירה טובה בבית. שונאי מריבות וחוסר הרמוניה. יהיו להם הרבה חברים. ייטיבו לעשות צדק עם מי ... שימו להם את האוכל כבר בצלחת. בקלות אפשר לפנק אותם, בבגד יפה או אוכל מתוק. כן הם תמיד מתוקים. ילדי מזל עקרב נולדים עם גוף חזק ומבט חודר ועמוק כאילו הבינו אותך. אוהבים מריבה טובה ורוצים לנצח. מאד עקשנים ... צריך הרבה סבלנות אליהם. יש להם הכוח להיות נאמנים עד הסוף למשפחה ויתנו חיזוקים כשצריך. לא יבגדו מעולם באמון. ילדים מזל קשת ילדים חמודים אוהבי מרחבים ספורט וטבע. יאהבו חיות ותראו כל מיני יצורים שהם אוספים בטבע אל תוך הבית. אוהבים לשחק ... לא יאהב להישאר לבד אך עצמאי מאד כשיגדל. יאהבו להירדם עם קול של משהו שמדבר אליהם. ילידי מזל גדי ילדים די רציניים, עם רצון חזק ואהבה לאוכל. קשה לשעשע אותו הוא יסתכל עליך כאילו זאת טיפשות. ואכן כן הילד שלכם חכם ומציאותי. ירגיש בטוח בסדר יום קבוע, ויהיו לו גם מצבי רוח קודרים כמו של איש זקן. אך ... עצמו כשיגדל כמו קופת חיסכון. ויהיה הכי מסור למשפחה הוא לומד מצוין כשמסבירים לו בהיגיון ולאט. ילידי מזל דלי ילד מאד תקשורתי וחכם. ילמד מהר וכבר יתקשר עם הסביבה ועם חברים, מהר יהיה עצמאי וכמעט שלא תצטרכו לדאוג לו. ... הם שקטים ומתוקים אך פתאום יכולים לטוס כמו בסערה. הם סקרנים ואפשר לדבר איתם על הכל. ילידי מזל דגים ילדים עדינים ושקטים עם עיניים חולמניות. טובים ורוצים לעזור. ילכו לישון טוב בשקט וזקוקים לזמן בשקט. מ מאד יתחברו למוזיקה ...
הורות המחיר יקר להוכיח את עצמך לקוח אומר יקר לי החלטה אוהב מתוק עצוב המוח
שינה / הורים / ילדים - שינה ילדים וכל מה שבינהם
שינה / הורים / ילדים - שינה ילדים וכל מה שבינהם המילה תינוק מכוונת גם לילדים. שינה היא מצרך חשוב מאד בהתפתחות התינוק... בזמן שינה התינוק מעבד את כל מה שלמד ראה ושמע בזמן עירות. ... מצבים, ולומד על עצמו ועל רצונותיו. הרגלי שינה נכונים החוזרים על עצמם משפרים באופן משמעותי את שנתם של התינוקות והילדים. עם הרגל שינה נכון עולה גם התפקוד הקוגנטיבי. המעבר מעירות לשינה יוצר המון בעיות בקרב המון תינוקות וילדים. אם נלמד את התינוק לרכוש את הכלי החשוב ביותר עבורו בשלב הזה, שהוא כלי ההרפיה והצלילה לשינה. הוא ילמד ... תינוק והדברים שהוא מתחבר ואוהב... כמו פרחים, פרפרים, שדה, ים, וכו... עם הגיל דרך ההרגל הזאת תהיה ערוץ חיובי לילד ולעתידו. הוא יוכל ללמוד לכוון לעצמו חלום וליצור את אותו חלום בלילה. הוא יוכל להתגבר על פחדים. הוא יוכל ... את כל מה שהוא רוצה. טקסים כשהם נבנים בצורה מיוחדת לכל אחד ואחד יכולים לקדם ולשפר איכות חיים ולגרום לילד להאמין בעצמו, ביכולות שלו, ובדרכו בחיים.
שלמות עודף משקל תהליך יצירת אינטימיות במה להאמין ירידה במשקל יעוץ הורי חברויות
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה ... DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADD - ATTENTION DEFICIT DISORDER היפראקטיביות פירושה פעילות יתר שמלווה את הילד בכל מהלכיו. פירושה: חוסר ריכוז, חוסר התמדה וקשב, קושי בארגון משימות, קושי לעקוב אחר הוראות, קשיים בהמתנה לתור, חוסר יכולת לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ההתבגרות. במסגרת בית הספר הילד ההיפראקטיבי יסבול מבעיות למידה כמו: קושי בקריאה, בעיות בהבנת הנקרא, קושי בריכוז, ליקוי בזיכרון, קורדינציה גסה ועדינה לקויה, פזיזות, ... בתוך המשפחה ומחוצה לה. חשוב לציין שמאז שנת 1970 ועד היום מספר הלוקים בתופעה הולך וגדל. בשנת 1970 מספר הילדים שאובחנו כילדים היפראקטיבים בארהב היו 200,000 עם מגמת עליה עם השנים בשנת 1998 הגיע מספרם ל - 5,000,000 וכיום בשנת 2003 הגיע מספרם ל - 8,000,000 ילדים. השאלה שנשאלת היא כיצד יתכן שמספר החולים עולה עם השנים?? השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ויש לנקוט אמצעי זהירות בטרם מקטלגים את הילד עם אבחנה כזו. ישנן תיאוריות רבות המתחרות זו בזו, במטרה להסביר את תופעת ההיפראקטיביות. הסיבות שיכולות להביא לתופעה זו ... - פגם המכונה נזק מוחי מזערי. למרות שלאחר עשרות שנים בדקו ומצאו כי רק פחות מ - 10% מבין הילדים המופנים בגלל היפראקטיביות אכן נמצאה בעיה נוירולוגית ברורה. הפרעות ביוכימיות וונדר היה זה שקשר בין חומרים כימיים הפועלים כנוירוטרסמיטורים ... מאי יכולתו של המוח לאזן בין התגובות המעוררות לבין התגובות המעכבות. הכוונה בעיקר לנוראדרנלין שאינו מצוי בכמות מספקת אצל ילדים היפראקטיביים. הנוראדרנלין היינו הורמון המופרש מיותרת הכליה מביא להגדלת לחץ הדם וקצב הלב, בניגוד לאדרנלין אין לו השפעה על הפחמימות בפירוק גליקוגן). חוסר בנוראדרנלין מאפיין ילדים היפראקטיבים אשר כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בין עירור לעכבה ולכן נגרם חוסר שקט מוטורי. לאחרונה בשנת 2001 התפרסם ... עפי תיאוריה זו היפראקטיביות מוסברת כאיחור בבשילה נוירולוגית בגלל התפתחות איטית של הבקרה הסרבלית. השערה זו התבססה על כך שהילד ההיפראקטיבי המבוגר מתפקד כפי שהיה צריך לתפקד ילד שאינו היפראקטיבי. במחקרים מצאו אומנם פערים התפתחותיים בהשוואה לילדים רגילים, אך קשה לבודד את האיחור הבשילתי כגורם סיבתי יחיד בהיפראקטיביות, אך סביר כי איחור בתפקודים שונים מלווה את ... קשר בין התנהגות היפראקטיבית ותורשתית כמו חוסר איזון כימי. אך, עדיין קשה לייחס לתיאוריה זו משקל רב מדי. גידול ילדים עפי השערה זו התנהגות היפראקטיבית קשורה לדרישות המופנות כלפי הילד ובתנאי הלחץ בו הוא שרוי. כתוצאה ממצב זה הוא מגיב בהתנהגות היפראקטיבית. השפעה זו היא דו צדדית, מצד אחד הסביבה מפעילה לחץ על הילד ומצד שני התנהגותו של הילד משפיעה על הסביבה. כאן נוצרים מעגלי תגובה בין הילד להוריו, אשר נקלעים למבוי סתום. תיאוריה זו קשה לבדיקה משום שאין לדעת בוודאות מהו הגורם הנעוץ בהיפראקטיביות, גישת ההורים לילד או תכונותיו המולדות. הרעלת מתכות רעילות מתכות רעילות כמו: עופרת וכספית הנספגות בדם, במערכת העיכול או בכלי הנשימה, גורמות קשיים למערכת העצבים ולתופעות היפראקטיביות אצל ילדים. המתכות הרעילות עלולות לגרום לאוטיזם ובעיות נוירולוגיות רבות. כספית הינה מתכת רעילה המרוכזת בשרירי דגים שגדלים באגמים ובנהרות רבים, ... שינויים במצב הרוח ובהתנהגות הכללית אשר חלקן יכולים להתבטא בהיפראקטיביות. תיאוריה זו התפתחה עי פיינגולד בשנת 1878 ששיער כי ילדים מפתחים היפראקטיביות כתוצאה מחומרי טעם וצבע שהוסיפו למזון, חומרים משמרים וחומרים המכילים אספירין ומשחות שיניים. תיאוריה זו הביאה להצלחה של 30% ויותר בקרב ילדים היפראקטיבים. אך הקושי בישומה מונע מהורים רבים להתמיד בה. חוסר איזון ברמת הסוכר חוסר איזון ברמת הסוכר גורם לשינויים רגשיים ועצביים אצל ילדים ומבוגרים כאחד. מצב זה נגרם בשל חוסר איזון אנדוקריני בין האדרנל לבין הלבלב. תת סוכר מביא לפעלתנות יתר, כשהאדרנלין ... בלוטת האדרנל בתגובה לרמה נמוכה של סוכר בדם. פחמימות פשוטות הם הגורם לחוסר איזון ברמת הסוכר. דלקת אוזן תיכונה ילדים הלוקים בהפרעות שמיעה ברמה מסוימת, דלקת אוזן תיכונה או נוזלים באוזניים, לוקים בהתפתחותם הלשונית ובקושי בלמידה. מכאן אפשר להבין שיכול להיות קשר בין בעיה שמיעתית לאבחון מוטעה כמו היפראקטיביות. לכן חשוב לנטרל סיבה זו כאשר יש אבחנה של ילד היפראקטיבי. מחסור בברזל מחסור בברזל מתקשר לחוסר הקשבה או ירידה ביכולת ההקשבה, חוסר התמדה וחוסר תשומת לב. ברזל בנוסף ... הסיבות או ההשערות להיפראקטיביות בחלק השני של הכתבה נתייחס לטיפול הקונבנציונלי מול הטיפול האלטרנטיבי בהיפראקטיביות והפרעות קשב. הטיפול הקונבנציונלי בילדים היפראקטיבים מכיוון שההפרעה נובעת משינויים במבנה המוח ותפקודו בעיקר עקב פגם באזור הפרונטו - סטריאטלי, עקב ליקוי בשחרור או ... הפועלות על מנגנון זה. תרופות הממריצות בצורה עדינה את מערכת העצבים המרכזית, כמו אמפיטמינים, כאשר התרופה השכיחה ביותר בטיפול בילדים היפראקטיבים היא ריטלין. תרופת הריטלין הוכנסה לישראל לפני עשרות שנים, אך מדי פעם מתעורר ויכוח סוער סביב תרופת הריטלין הניתנת לילדים היפראקטיביים האם היא סם או תרופה? אין מבינים עד היום כיצד היא משפיעה. במקורה השתמשו בה להתקפי נארקולפסיה (תסמונת ... עירני למצב שינה תוך שניות, בעיקר בעת פעילות מונוטונית או התרגשות גדולה. הריטלין היא תרופה מעוררת, ממריצה שהשפעתה על ילדים היפראקטיביים הפוכה, היא מפחיתה את העירור ומרגיעה לעומת ילדים רגילים ומבוגרים. הריטלין משפר את הריכוז ומפחית את הפעלתנות של הילד. היא ניתנת במינונים של 10-60 מג ומתחילה להשפיע תוך חצי שעה עד שעה, כאשר טווח ההשפעה הוא בין 8-16 ...
לחץ נפשי אנרגיות תשוקה מינית כעס הפרעות ביוכימיות מה זה ערך עצמי דימוי עצמי חיובי רצון לסקס
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... תופעה שכיחה, המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי, ברוב המקרים היא באה לידי ביטוי לראשונה בילדות, אך היא אינה חולפת עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך חייו הבוגרים. בנוסף, הפרעת קשב מאופיינת בתחלואה נלווית משמעותית, ... נפוצה יחסית בקרב האוכלוסייה הכללית. ניתן למצוא אותה בכל שכבות האוכלוסייה ורמות האינטליגנציה. זוהי הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. 5% - 10% מהילדים בגילאי בית הספר לוקים בהפרעה זו, רובם בנים. עקב אופייה הכרוני היא לא נעלמת גם בחיים הבוגרים של האדם, ... פחות. סיבה נוספת לאחוז הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך לבעיה של ילדים בלבד, אם כי המודעות לקיומה גם בקרב מבוגרים גדלה בשנים האחרונות . מבוגרים רבים עם הפרעת קשב אינם מודעים ... שיכולים להשפיע על תפקוד האדם בבית, בקהילה, בלימודים או בעבודה. על פי רוב, הביטוי הראשוני של התסמינים מתרחש בגילאי הילדות כבר מתקופת גן הילדים והם יכולים להופיע גם אצל ילדים מתחת לגיל שלוש שנים. ההבדל בין התסמינים הישירים לגורמים אחרים העלולים לפגוע בתפקוד התפתחות מהלכה של הפרעת קשב אינה ... להיווצר כבר בגיל הרך, והן עלולות לפגוע גם בהיבטים לא אקדמיים, כמו הפן החברתי, הרגשי וההתנהגותי. לדוגמה - כאשר ילד עם הפרעת קשב מתקשה להתרכז ומרחף בשעת הריכוז בגן, הוא עשוי לקבל משוב שלילי מהגננת. כמו כן, קשיי הקשב עלולים להשפיע על הדימוי של הילד בעיני הצוות החינוכי בבית הספר. תלמידים עם הפרעת קשב ללא פעלתנות יתר נראים לעתים למורה כבעלי יכולת נמוכה או ... הנטייה האימפולסיבית של אנשים עם הפרעת קשב. מבחינת התפתחות חברתית רמת האימפולסיביות נמצאה קשורה לקשרים בין אישיים חלשים של ילדים עם קבוצת השווים שלהם. קשיים אלו עלולים להוביל לתוצאות שליליות בעתיד. היפראקטיביות היפראקטיביות היא פעלתנות יתר (היפר=עודף, אקטיביות=פעלתנות). היא ... בפעילות אחת בלבד, הנובע מצורך בפעולה נוספת כלשהי. פעילות או תנועה מרובה אי שקט פסיכו - מוטורי - אצל ילדים הוא מתבטא בכך שהם קמים, יושבים ורצים הרבה יותר מבני גילם. אצל מבוגרים הדבר מתבטא בצורה עדינה יותר, למשל ... או נטייה להחזיק חפצים קטנים ולשחק איתם. דיבור אינטנסיבי. אדם היפראקטיבי עלול להיות מועד לתאונות ופגיעות גופניות, בעיקר בגילאי הילדות. התנהגויות היפראקטיביות בולטות מאוד, למשל - ילד מבטא פעלתנות רבה בגן, מתקשה לשבת לאורך זמן או להתמיד במשימה ועוד. לכן אנשים עם הפרעת קשב הכוללת מרכיב ... כגון הורים ומורים. במקרים מסוימים עימותים אלו ופגיעה ביחסים עם ההורים עשויים להוביל לקשיים בין אישיים בבגרות. באופן כללי ילדים היפראקטיביים חווים פחות התפעלות ומקבלים פחות חיזוקים חיוביים ממבוגרים בסביבתם, מבוגרים נוטים להתעייף באינטראקציה מולם בשל הקצב המהיר שלהם, ולהקדיש להם פחות תשומת לב. במסגרת בית הספר, תלמיד היפראקטיבי עשוי לזוז הרבה, להציק לילדים אחרים ולהרעיש, דבר המפריע למורים ועשוי לעורר את התנגדותם ולנתב אותם לעמדת כישלון ותיסכול לעומת הילדים האחרים בכיתה. עלולה להיווצר לגבי התלמיד תווית של ילד רע בעיני המורים, ההורים והתלמיד עצמו, והחברה עלולה להגיב בדחייה והתרחקות במקרים אלו. מבחינה טיפולית, יש הממליצים להתערב כאשר ... מסוגל להתרכז במטלה שהוא אוהב מאוד למשך שעות. דוגמאות נפוצות לכן הן טלוויזיה, מחשב ולגו, בהם יכול להתרכז גם ילד עם הפרעת קשב, משום שיש בהם גירוי משתנה בעל רמת עניין גבוהה. לא רק שהמוטיבציה משחקת תפקיד משמעותי ביכולת ... של הפרעת הקשב עלולים לפגוע במוטיבציה באופן עקיף. זאת בעקבות הצטברות של חוויות שליליות אשר יכולות להתחיל כבר מגיל הילדות ולפגוע בדימוי העצמי. לאחר מספר שנים שבהן אדם בעל הפרעת קשב השתדל מאוד להצליח וחווה תסכולים קשים, הוא עלול ... ביותר בכל המחקרים על הפרעת קשב הוא השונות הרבה. השונות בין אנשים בעלי הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. מבוגרים בעל הפרעת קשב מציגים תמונות קיצוניות, הנעות בין תפקוד תקין כמעט, לחוסר תפקוד מוחלט. אחד המאפיינים הבולטים ... של הנורמה האנושית בהיבטים שונים. עם זאת, כנראה בעקבות המרכיב הגנטי החזק של שתי התופעות, במשפחות רבות יש יותר מילד אחד שהוא בעל תווית כפולה זו. מצב זה מקשה מאוד את ההתמודדות על ההורים והילדים כאחד. לחברה ישנו קושי להבין מצב זה ממספר סיבות. חוסר המודעות של הורים ואנשי חינוך רבים, לאפשרות שלאדם בעל ... מקבלים התייחסות שונה בהתאם להקשר שבו הם נתפסים על ידי הזולת. בניגוד לפעלתנות היתר המאפיינת היפראקטיביים, עוררות היתר של ילדים מחוננים אינה נחשבת כבעיה. תפיסת החברה ומאפיינים המקשים על הבנת הלקות פעמים רבות נראה קושי של החברה להבין ולקבל ... אישי ושגוי על מעשים או מחדלים שלא בשליטתו. לצד זאת, המבוגרים המשמעותיים (כמו מורים והורים) יכולים להיות מקור הגנה לילדים עם הפרעת קשב והמנוע שמניע את ההתפתחות החיובית שלהם, אם ידעו איך להכיל את הקושי ובו - זמנית לראות את הילד מעבר לקושי. תחלואה נלווית באופן כללי תחלואה נלווית או תחלואה כפולה הם מושגים המתארים מצב בו קיים יותר ממקור ... לקיומה. קשיים העלולים להיווצר בעקבות ADHD עקב טבעה ההתפתחותי של הפרעת קשב, ברוב המקרים הקשיים יבואו לידי ביטוי ראשוני בילדות. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי של הלוקים בה, לכן אנשים בעלי ADHD עלולים להיתקל בקשיים ... יכולים להפריע לתפקוד ההורי של האדם במסגרת המשפחה. הורים בעלי הפרעת קשב עלולים להתקשות במעקב אחרי לוח הזמנים של ילדיהם ולזכור מתי הם צריכים להיות בחוג, בפגישה עם חברים או להכין שיעורי בית. התחום ההתנהגותי תחום זה מתייחס ליכולת ... המערכת ולשמור על הגבולות במצבים מובנים עלולות לפתח בעיות התנהגות משניות. בגילאים צעירים בעיות התנהגות עלולות לפגוע בקשר שבין הילד להוריו. זאת משום שילד עם הפרעת קשב קשה הוא אתגר לא קל, הגורם למצוקה אצל ההורים ועלול ליצור ביניהם חילוקי דעות בנוגע לאופן חינוך הילד. ללא הדרכה מתאימה ההורים עשויים להשתמש בשיטות ענישה קיצוניות או תגובות סמויות של לעג וזלזול תוך נסיון להשתלט על הילד. בנוסף, הורים רבים מצמצמים את המגע שלהם עם ילד סוער ובעייתי ומגיבים אליו רק כאשר צריך לעצור התנהגות בעייתית שלו. במקרים אלו הם מבלים פחות ופחות זמן איכות מהנה עם הילד, ורוב הקשר שלהם איתו הוא ביקורתי ומלא טענות. השונות בקרב אנשים בעלי הפרעת קשב באה לידי ביטוי במסגרת בית ... לסמפטומים הראשוניים של הפרעת הקשב, ועלולים להיות בלתי הפיכים. התחום החברתי מכיוון שהתסמינים של הפרעת הקשב מופיעים לראשונה בגיל הילדות הם יכולים להשפיע על ההתפתחות החברתית של האדם. בהתאם לכך, אנשים בעלי הפרעת קשב עלולים לחוות קשיים בחיי החברה ... של אנשים בעלי היפראקטיביות או אימפולסיביות לשמור על נימוסים ו - טאקט. בגילאי בית הספר הדבר יכול להוביל לכך שהילד הופך לליצן של הכיתה, לילד דחוי או לבריון. ילדים רבים עם הפרעת קשב מציינים שהם מנסים להתחבר לילדי הכיתה, אך מוצאים את עצמם נידחים ומכאן יסיקו שמתנכלים להם ויפתחו רגשות שליליים כלפי חבריהם לכיתה. בעיות חברתיות יכולות ... התפתחותי וכרוני. משום שהביטויים הראשונים של הסמפטומים מופיעים לרוב בגיל צעיר, ההשפעה שלהם על הפן הרגשי יכולה להופיע כבר בילדות. למשל, כאשר ילד מודע לכך שהוא לא כמו כולם או שהוא מפריע לסביבתו. לא מדובר רק בחוויות בעלות פוטנציאל ... להתמודדות עם הבעיות מולן הוא מתמודד בתקופה בה החל הטיפול. אנשים עם הפרעת קשב אשר התמודדות עם חוויות שליליות בילדותם עלולים לשאת את הצלקות לאורך שנים רבות. לכן חוויות אלו דורשות טיפול במטרה לאוורר רגשות מודחקים מהעבר, לתקן את ... הפרעת קשב. מכיוון שמדובר בהפרעה התפתחותית אשר באה לידי ביטוי בגיל צעיר, ישנה משמעות רבה לסביבה של האדם בגילאי הילדות, ולהתאמת המערכות המשפחתיות, החינוכיות והחברתיות כך שיוכלו לאפשר לילד להשתמש בכוחותיו ולמזער את נזקי ההפרעה.
מדענים מתייחסים אלי להרגיש טוב בלעדיו לב שבור לאמן את המוח הרגלים להוציא את האקסית מהראש סובייקטיבי
ילדים עם הפרעות התנהגות - מתי זה צומח וכיצד?
ילדים עם הפרעות התנהגות - מתי זה צומח וכיצד? לא מעט הורים נאלצים להתמודד עם ילדים שיש להם הפרעות התנהגות, הפרעות אלה יכולות להתפתח עם הזמן ולהחמיר במידה ואינן מאובחנות בזמן ואינן מטופלות בצורה נכונה. לצערנו לא פעם, הטיפול שההורים מקבלים איננו מקצועי ולעיתים קרובות יש נטייה לחפש אפיקים לא נכונים של טיפול. ילדים עם הפרעות התנהגות, הם אינם ילדים שובבים במובן החמוד של המילה, ולא מדובר במעשה קונדס חסר אחריות שנובע מכך שמדובר בחוסר ידיעה או חוסר מחשבה. דברים שאפשר להכיל ולטפל בהם באופן עצמאי. הרבה פעמים מדובר בילדים שסובלים מבעיות שיוצאות מהתחום הזה ונוגעות לעניינים רגשיים ואחרים. ולכן הם מתנהגים בצורה אחרת, התנהגות שאיננה חברתית, התנהגות שחורגת ... החברתיות המוכרות. למשל באופן אלים, תוקפני, אימפולסיבי, צעקני, הפרעת חוקים וסמכות באופן שיטתי, ווכחנות, אמירת שקר, חוסר אמפתיה ועוד. ילדים עם הפרעות התנהגות - מתי זה צומח וכיצד מחקרים רבים מראים שמדובר באקט מאוד נפוץ ולא מדובר בעניין מיוחד. ילדים רבים מתחילים לפתח בעיות התנהגות כבר מגיל צעיר, עוד לפני גיל חמש, ועל פי הנתונים מדובר באחוזים של קרוב לעשרים אחוז בקרב הילדים עד גיל 18 מתמודדים עם בעיות התנהגות. הפרעות התנהגות מתחילות לצוץ בדרך בגלל נסיבות שונות, למשל, בעיות רגשיות שונות, שנובעות בין היתר מלחצים וקונפליקטים בהם נמצא הילד, משברים משפחתיים שונים (בדרך כלל ילדים שמתמודדים עם גירושים קשים של הוריהם מגלים בעיות התנהגות שונות, בין היתר בשביל למשוך תשומת לב), בעיות פיזיולוגיות, תסכול, קשים חברתיים ועוד. כל הבעיות הנל יוצרות מצב בו הילד מרגיש מאוים או שאיש לא שם לב לצרכיו, ולכן הוא מפתח התנהגות בעייתית לאורך זמן. חשוב להבין, בעיות התנהגות אינן קשורות באופן ישיר לטיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, עם זאת, הפרעות אלו אכן עלולות ליצור לאורך זמן בעיות התנהגות שונות, כתוצאה ממאפיינים שונים של ההפרעות וכן כתוצאה ...
מטופל שקר יעוץ הורים משפחה טיפול בהפרעות טיפול בהפרעות קשב ליצור מקצוע
התעללות פולחנית שטניסטית - מבוא
... תוארה התופעה כקשר כלל עולמי, שמעורבים בו אישים אמידים ובעלי עוצמה מרחבי העולם, אשר חטפו או גידלו לצורך רבייה ילדים שנחטפו לשם הקרבת קורבנות, פורנוגרפיה וזנות. כמעט כל היבט של התופעה היה שנוי במחלוקת, כולל הגדרתה, מקור ההאשמות, ההוכחות ... קורבנות לכאורה, משפטם של מעורבים וחקירות המשטרה. הפאניקה השפיעה על עורכי דין, פסיכולוגים ועובדים סוציאלים המטפלים בהאשמות בהתעללות מינית בילדים. תחילה, ההאשמות שנאספו היו מקבוצות שונות, בהן דתיים פונדמנטליסטים, חוקרי משטרה, ארגונים למען ילדים, פסיכולוגים ומטופליהם. בהמשך, התנועה התחלנה ויתרה על ההיבט השטני בהאשמות, או מזערה אותו, לטובת כינויים שנתפסו כפחות דתיים כדוגמת סדיזם או פשוט התעללות פולחנית, ויוחסו להפרעת זהות דיסוציאטיבית ותאוריות קשר אנטי ממשלתיות. הפאניקה הושפעה רבות מדבריהם של ילדים ובגירים במסגרת שיטות טיפוליות וחקירתיות שונות שכיום נחשבות כלא - אמינות. הפרסום הראשוני לתופעה - כביכול היה הספר האוטוביוגרפי, ... יהודיים, וצייד המכשפות של המאות ה - 16 וה - 17. האשמות של אחרים במעשי אימה הכוללים קניבליזם, רצח ילדים, עינויים וגילוי עריות שימשו לעיתים להאחרה (othering, סימון כאחרים) של בני קבוצות מיעוט, או כשעירים לעזאזל בתקופות של משברים ... המוסרי (Moral Majority), עלייתן של תנועות התנגדות לכתות, אשר הפיצו רעיונות על כתות פוגעניות אשר חוטפות ועושות שטיפת מוח לילדים ומתבגרים, הופעתה של כנסיית השטן וקבוצות אחרות העוסקות בשטניזם, אשר הוסיפו גרעין של אמת לטענה שקיימות כתות שטניות, התפתחות שרותי הרווחה והגנת הילד ומאבקם להכרה בהתעללות מינית בילדים כבעיה חברתית ופשע פלילי, וכן פופולריזציה במושגים כמו הפרעת דחק פוסט - טראומטית וזיכרונות מודחקים, שהביאה להקמת קבוצות של ... האירועים כפי שהוא מופיע בספר נחשב לא אמין. הספר כתוב כאוטוביוגרפיה, ומהווה את התיאור המודרני הראשון המקשר בין התעללות בילדים וטקסים שטניים. פאזדר גם טבע את המונח התעללות טקסית. מישל זוכרת שימש כדגם לאינספור האשמות בדבר התעללות פולחנית שטנית ... עלייה גדולה במספר החקירות של רשויות הרווחה בארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות, בד בבד עם המודעות הציבורית הגוברת להתעללות בילדים. חקירות בתיקי גילוי עריות בקליפורניה עברו שינוי גם הן, בהובלת עובדים סוציאלים אשר השתמשו בשיטות חקירה שכללו הנחיה וכפייה, ... אלו בחקירות התביעה בתיקי גילוי עריות הובילו לעלייה בהודאות של אבות בתמורה לעסקאות טיעון. זמן קצר לאחר מכן החלו ילדים שנמצאים בחסות שירותי הרווחה לדווח על התעללויות גופניות ומיניות מחרידות שבוצעו בהם על ידי מטפליהם כחלק מטקסים מאורגנים, כולל ... שטניים ושימוש בסמלים שטניים. תיקים אלו זכו בכותרת התעללות פולחנית שטנית הן באמצעי התקשורת והן בפי אנשי מקצוע. זיכרונות ילדות של מעשים דומים החלו להופיע בטיפולים פסיכולוגיים של מבוגרים. בשנת 1983 הוגשו האישומים במשפט גן מקמרטין, שכלל האשמות בהתעללות ... נגד הנאשמים. קי מקפרלן (Kee MacFarlane), עובדת סוציאלית אשר הועסקה על ידי Childrens Institute Inc, פיתחה שיטה חדשה לחקירות ילדים בעזרת בובה מדויקת אנטומית, אשר שימשה את הארגון במאמץ לסייע לחשיפת ההתעללות בילדי גן מקמרטין. לאחר שהילדים התבקשו להצביע על האיברים של הבובה במקום שבו נגעו בהם לכאורה, ונשאלו שאלות מנחות, מקפרלן איבחנה התעללות מינית כמעט בכל ילדי הגן. היא חילצה וידויים באמצעות חקירות ארוכות שתיגמלו חשיפות של התעללות והענישו התנגדויות. העדויות במשפט שנבעו משיטות חקירה אלו ... ללא הרשעה. האשמות בתאורית קשר ב - 1984 התריעה קי מקפרלן בפני ועדה של הקונגרס של ארצות הברית כי ילדים נחשפים למראות קשים של הפרשות גוף והתעללות בבעלי חיים במסגרת טקסים פולחניים ביזאריים. זמן קצר לאחר מכן הכפיל הקונגרס את תקציבן של תוכניות להגנת ילדים. הפסיכיאטר רולנד סאמיט ערך כנסים עם תחילת משפטי מקמרטין, בהם הציג את התופעה כקונספירציה שמעורבים בה כל מי שמטיל ... פסיכולוגיה נוצרית, גירוש שדים וקבוצות תמיכה של מי שהציגו את עצמם כלוחמים אנטי - שטניים. המימון הפדרלי לחקר התעללות בילדים הוגדל, וחלק ניכר ממנו הופנה למחקר על התעללות מינית בילדים. מימון ניתן גם לכנסים התומכים בקיומה של התופעה, שהקנו מראית - עין של מכובדות לרעיון קיומה של התופעה ושימשו ... לתובעים, שבו יכלו לחלוק מידע ושיטות להבטחת הרשעות - ביניהן טקטיקות של העלמת מזכרים, סירוב לתיעוד של ראיונות עם ילדים נפגעים לכאורה, והשמדת ראיות או סירוב לחלוק אותן עם ההגנה. אילו התגלו הוכחות, הפרשייה הייתה הופכת למקרה הראשון שבו ... שתופעל באמצעות מילות קוד, הקורבנות - לכאורה אומנו לפעול כמתנקשים, זונות, סוחרי סמים ושחקני פורנו (על מנת ליצור פורנוגרפיית ילדים). המונד טען שמטופליו חשפו בפניו שהקשר נהגה על ידי רופא יהודי בגרמניה הנאצית, שכעת עבד עבור סוכנות הביון המרכזית ... המיוחדת של הרלדו ריברה מ - 1987. בהמשך הופיעו גם תומכים חילונים, והחלה מעורבות משמעותית של ארגונים להגנה על ילדים. אנשים ששימשו כמדריכים לשוטרים מתלמדים - רבים מהם דתיים מאוד בעצמם - הפכו למקדמי הטענות האלה ולמומחים בנושא. מעורבותם בתיקי התעללות מינית בילדים גררה האשמות נוספות בהתעללות פולחנית, והוסיפה אמינות לתופעה. ככל שההסברים להתעללות השטנית התרחקו מהנצרות האוונגלית והתקרבו לקבוצות ניצולים, המניעים ... תסמינים מעורפלים שהיו בסופו של דבר נפוצים, לא - ספציפיים וסובייקטיביים, שלטענתה אפשר היה בעזרתם לאבחן התעללות שטנית ברוב הילדים הקטנים. לקראת סוף שנות השמונים החלו להופיע האשמות בהתעללות פולחנית שטנית ברחבי העולם (כולל קנדה, אוסטרליה, בריטניה, ניו זילנד, ... הדגישו את חשיבותו של שחזור הזיכרונות בתהליך הריפוי. ב - 1986 נערך באוסטרליה הסימפוזיון הגדול ביותר בהיסטוריה על התעללות בילדים, וכלל הרצאות מפי תומכים נמרצים של תאוריית ההתעללות הפולחנית ובהם קי מקפארלן, רולנד סאמיט, אסטריד הפנסטול הגר ודייוויד פינקלהור. ... כל אלה אפשרו זיהוי וקידום של טענות על התעללות שטנית בבריטניה. חקירת המקרים בנוטינגהאם הולידה אישומים פליליים חמורים בהתעללות בילדים, שבסופו של דבר לא היו קשורים כלל לפולחן השטן, וספגה ביקורת על התמקדותה בהיבטים סנסציוניים וחסרי - רלוונטיות של פולחן השטן על חשבון ההתעללות החמורה אך הקונבנציונלית שעברו הילדים. ב - 1989 התראיינה הבלשית המשטרתית סנדי גאלנט מסן פרנסיסקו לעיתון בבריטניה. באותה עת ביקרו במדינה כמה תרפיסטים אחרים ... 1992 הוגשו כתבי אישום על התעללות מינית שטנית במרטנסוויל שבקנדה. האישומים בוטלו ב - 1995 בגלל פגמים בראיונות שעברו הילדים. גל של האשמות בהתעללות פולחנית שטנית שטף את ניו זילנד ב - 1991, ואת נורווגיה ב - 1992. ב ... טענות על התעללות פולחנית בספקנות, והאמונה בקיומה לא נחשבה עוד לזרם המרכזי בחוגים מקצועיים. אף על פי שהתעללות מינית בילדים היא בעיה אמיתית ורצינית, הטענות על התעללות פולחנית היו ביסודן כוזבות. עם הסיבות לקריסתה של התופעה אפשר למנות את ... ה - 80 וה - 90, בניסיון לטהר את החברה מכוחות הרשע, הסתירה מעין הציבור בעיות אמיתיות של התעללות בילדים, דאגה דומה הביע גארי קלפטון. באנגליה, פאניקת ההתעללות השטנית הסיטה משאבים ותשומת - לב ממקרים מוכחים של התעללות, התוצאה ... עריות. המרכז הלאומי להתעללות והזנחה קבע את המונח התעללות דתית כדי לתאר מקרים של גירוש שדים, הרעלה והטבעה של ילדים בהקשרים דתיים לא - שטניים, כדי למנוע בלבול עם התעללות פולחנית שטנית. מספר קטן של אנשים עדיין סבורים גם ... תוצאה של תוכניות ממשלתיות (ובמיוחד פרויקט MKUltra של ה - CIA) כדי להשיג שליטה מוחית בסגנון השליח ממנצוריה אצל ילדים קטנים, אומצו בידי חובבי תאוריות קשר. בספרם נעשו טעויות (אבל לא על ידי) מביאים הסופרים קרול טאווריס ואליוט ארונסון את ... מעשים והאשמות הנעות בין קטבים קיצוניים של ההגדרות. ב - 1988 חילק מחקר אמריקאי על התעללות מינית בגני - ילדים ברחבי ארצות הברית, בניהולו של דייוויד פינקלהור, את הטענות של התעללות פולחנית לשלוש קטגוריות: ריטואליזם מבוסס - כת שבו ... מקונספירציה מאורגנת להפליא לביצוע פשעים כמו זנות בכפייה, סחר בסמים ופורנוגרפיה. נאמר על הכתות הללו כי הן מתעללות מינית בילדים ומענות אותם כדי להכריח אותם לסגוד לשטן כל ימי חייהם. האשמות אחרות כללו אקטים מיניים ביזאריים כמו נקרופיליה, בליעת ... ראיות לטענות הללו, רוב ההוכחות שהציגו חסידי התאוריה על התעללות שטנית פולחנית היו זיכרונות של מבוגרים על התעללות שעברו בילדותם, the testimony of young children וכן וידויים שהיו מאוד שנויים במחלוקת. הרעיון של קונספירציה להתעללות שטנית פילג את הקהילה הטיפולית, למרות שמעולם לא נמצאה כל ראיה התומכת בכך שמספר גדול של ילדים נרצחו או עברו התעללות כזו. מנקודת ראות משטרתית, קונספירציה חוצת - דורות המוקדשת להקרבת קורבנות, אשר חבריה שומרים על ... משאירים עקבות פיזיים, היא לא - סבירה באופן קיצוני. פסבדו - שטניזם כינוי זה משמש למקרים של התעללות מינית בילדים המשתמשת במאפיינים חיצוניים של פולחן השטן וביומרות לכוחות מאגיים במטרה לזרות אימים על הקורבנות, אך ללא אמונה אמיתית בפולחן. ... יותר של התעללות נתפס לעיתים כהוכחה בפני עצמו. אנשים שדחו את הטענות על התעללות שטנית הושמצו בכינוי אנטי - ילדים. בין היתר התבססה הסיסמה פשוט להאמין לילדים, שהתעלמה מכך שבמקרים רבים עדותם של הילדים עברה פרשנות של אנשי מקצוע, אשר גילו בה רמזים להתעללות. ראיות הראיות העיקריות להתעללות שטנית פולחנית היו עדויות מפי ...
טראומה עבירה פמיניזם התמודדות עם קנאה איך להתראיין סובייקטיבי פולחן התנהגות טורדנית כפייתית
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1 הקדמה ספר זה מתמקד בדרכי ההתערבות, השיקום והחינוך שדרכם יוכל הורה לעזור ולקדם את ילדו בעל עיכוב התפתחותי או שאובחן על הקשת האוטיסטית. הספר אינו מגדיר את האוטיזם או מביא את המחקרים והגישות השונות הגורסות כי מצאו את הגורם לאוטיזם. אנסה לפרוש את דרכי ההתערבות לקידום הילד וכיצד המטפלים, ובעיקר ההורים, יכולים לכוון ולעיתים לשנות את מסלול חייו של הילד על ידי התבוננות עמוקה בילד, לימוד שיטות טיפול שונות, חקר הנושא ולמידה של דרכים שעשויות לעזור לילד ללכת בדרך שאנו מקווים להתוות עבורו. אחד הנושאים שהעסיקו אותי ביותר היה כיצד אני ובעלי נוכל להתקרב לילד שלנו, ליצור איתו תקשורת ולעזור לו בדרכנו הצנועה כהורים רגילים שאינם טרפיסטים או מומחים בהתפתחות הילד. המסע שלי בתחום זה החל כאשר בני הבכור, אייל, אובחן עם רגישות סנסורית. עם אייל היינו צרכים ללמוד כיצד ... מכוניות, הסעת רכבת הלוך ושוב בריכוז רב על המסילה ועוד). בספר אנסה לפרוש את השיטות והמשחקים שעזרו לי להתקרב לילדי (תוך כדי הוא קיבל הרבה מאד טיפולים שונים מאנשי מקצוע מצוינים). משחקים רבים למדתי או המצאתי בזמן שישבתי בטיפולים ... טיפול ואני רכשתי כלים כיצד לשחק איתו בבית באופן שנכון עבורו ועבור התקשורת בינינו. משחקים אחרים שאבתי מתוך שנות ילדותי שלי ועיצבתי אותם כך שיתאימו לאדם. רעיונות רבים קיבלתי לאחר התבוננות עמוקה בבני ומחשבה בלתי פוסקת על השאלה מה הילד מבקש ממני? מה הוא צריך עכשיו?. החשיבה על שאלות אלה אינה נפסקת וכשנדמה היה לי שמצאתי את מה שהילד זקוק לו כרגע, אז הוא עשה קפיצה התפתחותית, התקדם, ואז שוב היה צורך להתבונן היטב במקום בו הילד נמצא ולשאול את השאלות הללו ולהתעמק בהן על פי מה שהמציאות של הילד מכתיבה באותו רגע. מצאתי שהחשיבה על השאלות לוקחת זמן רב וריכוז, שהיה לי יכולת להקדיש להן זמן רק בשעות ... הרבה יותר פשוטות ממה שנדמה. גם אצל המטפלים המקצועיים והמוערכים ביותר ראיתי שהפתרונות הפשוטים עובדים מצוין ושאין לסבך את הילד. אנו כמבוגרים עלולים להרגיש מסובכים בתוך מבוך אפל כאשר אנו עומדים פעמים רבות מול ילד ואיננו יודעים כיצד להתחיל לשחק איתו כשהוא לא מתייחס אלינו או דוחה אותנו באופן תמידי. בכדי להגיע לתשובות הנכונות עבור הילד שלנו ועצמנו חשוב להתבונן בילד בכל רגע פנוי ולא לעשות דבר, רק להתבונן. גם לא לנסות למצוא פתרונות. פשוט להתבונן ולא לפחד באמת לראות ... של הדברים עוזר להבין דברים ולראות אותם באופן שונה ממה שהורגלתי בו. אם אינכם יודעים היכן להתחיל נסו להתבונן בילד שלכם כאילו אינו שלכם, כביכול הוא ילד זר ורישמו הערות קצרות על מה שאתם רואים. אם קשה לכם לדעת מה לרשום נסו לענות על מילות השאלה - איפה, כמה, למה, מה היה קודם ואיך הילד הגיב לכך, מה, איך ומתי. אחכ כדאי לגשת לאינטרנט ולנסות לדלות מידע על מה שראיתם. אם ראיתם שילדכם אינו אוכל שום דבר מלבד מאכלים רכים וקרים (שימו לב טוב, האם זה באמת מה שהוא אוכל, האם הוא ... וכן דעות ופורומים שעוסקים בבעיות אכילה, ובטיפולים שיש בשוק המציעים פתרון לעניין. במקרים אחרים אפשר לשאול את השאלה מה הילד מבקש ממני. התשובה, שיכולה להיות ארוכה ומסובכת לעיתים (למרות שלרוב גם כאן התשובות היו פשוטות לאחר התבוננות עמוקה) אז אפשר לפרק את מה שראיתי לחלקים קטנים ולכל חלק ושלב להתאים משחק שיהלום את יכולת הילד וצרכיו. השאלה מה הילד מבקש ממני היא שאלה מעמיקה ולא פשוטה. לדוגמה, כאשר אדם היה מסתובב סביב עצמו ולא מפסיק או מבצע ניפנופי ידיים בלתי פוסקים לא ידעתי בתחילה כיצד להגיב לפעולות הללו. התבוננתי בהם זמן רב ושאלתי את עצמי מה הילד מבקש כשהוא עושה את זה. אצל אדם הצלחתי להבין, לבסוף, שהוא מבקש שאעצור אותו ואתן לו חלופה אחרת, מקובלת ... המקצוע שצפיתי בהם והרעיונות שעלו בי בעקבות זאת. הספר מאחד את כל מה שלמדתי מאנשי מקצוע ומהתבוננות אישית שלי בילד שלי ובילדים אחרים עם בעיות התפתחות ותקשורת. כל מה שעזר לבני וכן הניסיון שרכשתי במהלך השנים ולקחים שהפקתי מסיטואציות שונות הבאתי ... אני מקווה להביא שורה של משחקים ועצות מעשיות בכדי להעצים את ההורים ולהעניק להם כח, תקווה וכלים לעבודה עם ילדם שלהם. בנוסף ערכתי מחקר (שאינו מעמיק) בנושא שיטות הטיפול המוצעות לילדים אוטיסטים וניסיתי להביאם כאן בקצרה לידיעתכם, אך מחקר זה אינו מספיק (בכל תקופה יוצאים טיפולים חדשים לשוק) ומוטלת עליכם האחריות כהורים ומטפלים להעמיק בשיטות הטיפול השונות ולהבינן לפני שאתם מיישמים אותן עם ילדכם. הספר מיועד להורים שלילדיהם עיכובים התפתחותיים שונים או אוטיזם. בני אדם אובחן כאוטיסט. הפרק הראשון בספר מביא את הסיפור האישי של משפחתנו ואני מאמינה שתוכלו להזדהות עימו וללמוד מהדרך אותה עברנו, גם אם ילדכם סובל מבעיות אחרות ולא דווקא אוטיזם. הפרק השני עוסק בשאלות שהורה צריך לשאול את עצמו במידה והוא חושד שהתפתחות ילדו אינה תקינה וכן על איזה כיוון של בעיות התפתחות עשויות להצביע התשובות לשאלות. שאלות אלה יעזרו לכם כהורים להבין קצת יותר מה הן נקודות החוזק והחולשה של הילד וכך תוכלו להתכוונן לאיש מקצוע המתאים ביותר לאבחן את הילד. הפרק השלישי עוסק בדרך לבניית תכנית טיפולית. הפרק הרביעי מציג חלק מהטיפולים לילדים אוטיסטים המצויים בשוק הישראלי. הפרק החמישי מביא מספר רב של טיפים דרכם אתה, כהורה, יכול לעזור לילד להתקדם. הפרק השישי מביא הצעות למשחקים ופעילויות ילד - הורה, פעילויות המתאימות לילדים המצויים במקומות שונים על הרצף האוטיסטי. ... משהו תוך כדי סיבוב. הוא הלך על קצות האצבעות והדבר הלך והחריף (רוב הילדים הולכים על קצות האצבעות במהלך ילדותם למשך זמן קצר ואחכ הדבר נעלם). הוא היה נושך את עצמו בזרועות או את אצבעותיו עד שהיו נוצרים שם סימנים עמוקים. כאשר ניסיתי להיזכר בתקופות קודמות בילדותו נזכרתי שהיו פעמיים שאני ראיתי אותו הולך ואז נופל פתאום, כמו בובה על חוטים שגזרו לה בבת אחת את ... בסדר אצל הילד, נתנה לי הרגשה שאני מדמיינת בעיות גדולות, שאני כנראה אמא ניירוטית ואף אולי מופרעת שמשליכה על ילדה את עניינה הרגשיים. לימים הבנתי שאינני יוצאת דופן ושמעתי סיפורים רבים נוספים של אמהות שקיבלו את אותו יחס מאנשים ...
התעלמות אינטרנט למה אני לא רוצה איך לזכור התנשאות עקרונות ריגושים להפסיק לאהוב בן אדם
השתמשות של הורים בילדים
השתמשות של הורים בילדים בתוך מערכות יחסים בין הורים וילדים ניתן לאתר מניעים לא מודעים. נכנה אותם, אינטרסים נפשיים. מאמר זה מציע כי מעבר לקשר הפורמאלי הקיים במישור הגלוי בין הורים לילדים, קיימים גם מניעים נפשיים, מודעים או לא, התומכים ומחזקים את הקשר והופכים אותו למשמעותי ביותר. הבנת מניעים אלו ומקומם ... יש הכרח לפתח מודעות אצל ההורה לעולמו הנפשי. פרק זה מביא מספר רווחים נפשיים המתקבלים בתוך יחסים בין הורים וילדים: הורים נוטים לצפות כי הילד שיוולד להם, ידמה להם, ולא רק מבחינה חיצונית. אינטרס נפשי ראשון שיכול להיות קיים ביחסים בין הורה וילדו, הוא האנטרס להרחיב את עצמי על ידי שכפול העצמי. אישור עצמי עי שכפול עצמי המחשבה יכולה להיות מנוסחת כך: ... לאחרים הכי טוב שאני מכיר, ולכן טוב לי וטוב לעולם שיהיו עוד כמוני. חשיבות עצמית שמבוטאת כך, עשויה לחסום ילד להיות מי שהוא. ילד שרואה בעיני אביו / אמו את החיפוש אחר הדומה שבניהם עשוי להשתדל ולספק להם סיבות לסיפוק עצמי בכך שיוותר על תכונות, נטיות, מחשבות, רצונות וכיוונים ייחודיים, שפחות מקובלים על הוריו. הורים שמצפים שילדם יהיה משהו שהם מכירים מעצמם, מקבלים סיפוק רב מהאפשרות למצוא בתוך ילדם סימנים וביטויים של עצמם. הוא כמוני בזה ובזה.. , אני והבת שלי חושבות אותו דבר.. בכל פעם שמתגלה זהות ... עצמי באחר, שגורם לתחושה של שותפות, הזדהות, אנו דומים. בדומה לצורך הבסיסי ב Miroring. אנטרס נפשי זה דואג לכך שהילד ירחיב את האני של ההורה. שכפולו של ההורה עוזר לו לראות שיקופים של עצמו סביבו הנה עוד כמוני והוא מקבל מכך אישור / חיזוק לקיומו שלו. אחת הסיבות לכך שהורה אוהב יותר ילד מסוים, יכולה להיות קשורה בזה. מול ילד אחד יש להם תחושת תאומות כזו, ומול אחר לא. הורה שמחפש תאומות יכול להיות מאוכזב, מול ילד שכאילו לא שייך אליו.. בשל שונותו. ילד עם אופי אחר, טמפרמנט, תחומי עניין, בחירות שונות, עשוי לזכות בהצבעת אי אמון מצד הורה מאוכזב. אכזבה זו מלווה ... יכול להיות כמו... לוותר על.. לעשות את.. למה שלא.. . אם גם אחרי 20 שנה, עדיין מחזיק ההורה בציפיות שילדו יהיה משהו עבורו שהוא לא, יורגש מרחק רב וניכור ביחסים. הורה בעל חשיבות עצמית במקרים קיצוניים יתנכר ויתנתק מילדו שכל פשעו בכך שבחר להיות מי שהוא באמת. יחסים בין הורים וילדים נמשכים תקופת חיים שלימה, מניעיהם הנפשיים של הורים בתוך הקשר עשויים להשתנות עם הזמן, ולהתאים את עצמם לפחדים לא ... של היחיד שמושגת בהקמת זרע, מופיע עם הזמן הצורך לוודא כי כשנזדקן, יהיה מי שיטפל בי וידאג לי. הציפיה מהילדים, כי יטפלו במסירות ובאהבה בהוריהם קשורה גם בפחד להיות תלוי באחרים. ככל שאדם חש עצמו מתבגר, ככל שסימני הזמן ... שגם דרכו יום אחד תגיע אל קיצה, כנגד הפחד מהזדקנות, פחד מאי המשכיות = מהמוות, יש נחמה: להיות עם ילדים קטנים. ללוות ילד ברכיבה הראשונה על אופניו, להתלוות למסיבת חנוכה בגן, לחגוג יומולדת 3 וכד. פעולות אלו מחברות ישירות לחוויות מתחילת החיים, לתחושה של צמיחה, להבטחה שיש לך עוד הרבה זמן כאן, ל התחלה מחדש שהילד מייצג. הילד יכול לשמש אם כך, מרגיע, וחוליית קישור לדבר בו אדם מבוגר חושק יותר מכל, חיבור לצעירות. כמו קמע הוא ... שונות, או משקיע בתפילות לאלוהים, אך הדבר המוחשי הקיים ביותר עליו ניתן לסמוך כשמדובר בעתיד, הוא דבר חי, כלומר, ילדים. עניין אחר באותו עניין, היא הציפיות שמעוררות את המוטיבציה שלנו להשקיע ולגדל את הילדים לכל אורך הדרך: לכל הורה מן היישוב, הציפייה לקבל בבוא היום מילדיו השקעה בדומה להשקעתו שלו בגידולם. בפועל, התמודדות ילדים בגילאי 50-60 עם סוגיית הוריהם המזדקנים, לא תמיד תואמת ציפיות אלו. הרבה פרמטרים משפיעים על התוצאה, ולא יכולים להילקח מראש בחשבון.. פרמטרים הקשורים באהבה? אולי. בעוד שאהבת אם לילדיה נתפסת כאהבה ללא תנאי אהבת ילדים להוריהם נתפסת כבעלת אנטרס. למה שילדים בגילאי 60 יאהבו מתוך אנטרס את הוריהם מולידיהם ויאהבו אחרת לגמרי את ילדיהם שלהם? עמדתי היא, כי אדם מנהל יחסים מתוך אותה מודעות שיש ברשותו. ואם יחסיו עם העולם מושתתים על אנטרס, יהיו כל יחסיו או רובם נובעים מאותו בסיס נפשי. לפי עמדה זו, הורים שמגדלים ילדים מתוך אנטרס, יהיו באותו זמן בהכרח ילדים שמטפלים בהוריהם שלהם מתוך אנטרס. אשליית אהבת האם במקרים מסוימים של קשישים המאושפזים היום בבתי אבות, מתגלית במלא הדרה. מעניין יהיה לבדוק, כמה מהקשישים מרוצים מאופן טיפול ילדיהם בם בזקנתם? זה זמן טוב לבצע סקר שביעות רצון.. ולשאול הורים אם היו עושים אחרת.. אם בהינתן אחרית שכזו, עדיין היו בוחרים להביא את אותם ילדים לעולם (או לפנות זמן ומשאבים לעצמם ולדאגה אחראית לאחריתם). ניתן גם לשאול, האם באמת אפשר לצפות כי ממרחק כה גדול של זמן, ילדים או אנשים אחרים, ימלאו אחר התחייבות כזו ויטפלו בהוריהם? האם המניע אני נתתי ולכן עלי לקבל בתמורה תקף? יתכן ... להרבה מהיחסים שאנו מתנהלים בתוכם. מול חברים ובמיוחד מול בני זוג: הרגעת הפחד להיות לבד טיעון מקובל של הורים לילדיהם הרווקים: למה שלא תעשי/ה ילד, עדיף לך להזדקן לבד? עדיף להיות ערירי / ת? אנשים רבים נכנסים לתוך מערכות יחסים מחייבות יותר או פחות, ... רק רעיון. טיעון המשכיותו של המין האנושי נראה סביר על פניו, שצריך לעסוק בהולדה מהטעם הזה: כשם שהשקיעו בי וילדו אותי, כשם שנתנו לי חיים, עלי להעביר את זה הלאה, לתת חיים לאחרים. להמשיך את השרשרת האנושית. או בניסוח אחר: אם אף אחד לא ילד ילדים, לא יהיה פה כלום תוך 100 שנה.. טיעון זה מזכיר במהותו את אם אף אחד לא יתגייס לצבא, לא ...
דאגה מודעות רצון האלוהים מולד לנשק תחושה של צמיחה עומס נפשי טיפולים
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4
... אחר? אין תקווה. אני מדוכאת אף אחד לא ירצה אותי. גם אם ירצו אותי אני מפחדת להיות בהיריון ולהביא ילדים. אין טעם בכלל להביא ילדים. אני בטוח אתחתן. סיבות: 1.החזקתי קשר רומנטי במשך 3 שנים וגם במשך 7 חודשים עד כה. 2.אני רוצה קשר ... יום. 2.אני יכולה לגור עם שותפים 3.יש פייסבוק ורשתות חברתיות, אני אזדקן עם אנשים רבים אחרים 4.אני יכולה להביא ילדים בלי זוגיות 5.יש משפחה, יש בני דודים, אחים. אני לא אהיה לגמרי לבד 6.אם אני אהיה פעילה חברתית אז ... שלי לעשות דברים תהיה יותר טובה. ככה אני אוכל להקים בית יותר טוב ובצורה יותר נכונה, אני אגדל את הילדים שלי יותר טוב כי אני ארגיש טוב עם עצמי. 11.אחד שלא יוצא לו כל כך הרבה ריר ורוק מהפה ... קרבית ומעבירים מסרים אחד לשני והם לא תמיד רגישים למדו אותם להיות קשוחים כשאני מחפשת רגישות. 15. למה להביא ילדים 1.לא צריך ילדים. צריך ילדים! ילדים משמחים. זה 2.ילדים זה רע. 3.ילדים זה נטל. זה יותר מידי כסף. 4.יותר מדי זמן השקעה. 5.לוקח מהחופש שלי. 6.לעולם לא אוכל להביא ילדים. 7.לעולם לא אוכל לגדל ילדים. אני לא מספיק אסרטיבית. 8.יצאו לי ילדים בעייתיים. 9.אני לא אצליח לטפל בהם. 10.אני אעביר להם חרדות. 11.אני לא אצליח לאהוב אותם. 12.אני אגדל ילדים שלא יהיה להם טוב. 13.אין טעם להביא ילדים לעולם הזה. העולם רע. 14.שינויי האקלים נוראיים. אנחנו מזהמים את העולם. 15.הילדים שלי יזהמו את העולם. יותר מידי חיתולים. תכנית הגרעין של איראן מה הסיבה לכך שיש לאיראן תכנית גרעין? למה ... או שיכולה להיות דיקטטורה שיש בה גם מעט דמוקרטיה? האם דיקטטורה מובילה להרג או לאלימות בין בני זוג, בקרב ילדים וכלפי ילדים? האם תוצאות אחרות של דיקטטורה יכולות להיות גם אחרות? 7. 8.להרעיב אותם: תאים סרטניים אוהבים במיוחד בשר בקר, עוף ... 4.קושי בלערער על אמונות. 5.למה יש עולם? הגעתי לשאלה הזו אחרי כל השאלות של הסיבות. 6.אני לא רוצה להביא ילדים. 7.מה בגבר מושך בעיני יש לו רוק. זה מגעיל. מה מגעיל בזה? למה זה מגעיל? המרקם של זה. זה ...
שכל פיטורים להגזים חיים ללא ילדים לגדל ילד פמיניסטיות חרמן אני יאהב את עצמי
תרגיל קצר בדמיון
... חייהם כעצמאים? בלי ההכרח להיות סבתא וסבא ב 20 השנים הקרובות.. בלי הצורך לגור בצמוד להורים כדי לעזור עם הילדים.. כיצד זה ישנה את המבנה החברתי? את רעיון העצמאות בכלל? כמה מהדחף להביא ילדים קשור בהרגל? אולי לראות את כולם מסביב בתוך זוגיות עם ילדים, יוצר בתוך אנשים את הצורך להיות כאלה גם? כמה אנשים מפחדים מהיותם לבד או לא בזוג או ללא ילדים רק משום שרוב האנשים כן בקונסטלציה משפחתית? אם הנוף החברתי מסביב מכיל יותר אנשים יחידים, אם זה יכול להשתנות ... אחרי גיל 50.. כמה יבחרו לשנות זאת ולהיכנס לשלב של הורות? אנו לא מספיק מכירים את האפשרות לבחור להביא ילדים. לרוב האנשים (אלו שמביאים ואלו שלא).. ככה זה פשוט ככה יוצא.. וחזרה לעולמנו הדמיוני, כמה מהזוגות בו ימשיכו להיות ביחד גם אחרי שהילדים גדלו? כשאין ילדים / נכדים ברקע.. יש יותר חופש לבחור. ציפיות הורים מילדיהם למה הורים אלו יצפו מאיתנו? מה יבחרו לראות כשיסתכלו עלינו? איזה פוטנציאל יקבל העדפה? איזה מקום יתפוס רעיון הבאת הילדים? מה יהיו המדדים שלהם להצלחה איתנו? האם יבלו איתנו שיחות נפש על המרפסת או במסעדה טובה? מה עושים כמשפחה, כשאין ילדים ברקע, לטפל בהם, לדאוג להם, לשמור עליהם? 50 שנה זה הרבה זמן - ללא חופש גדול, קיטנות, הכנה משמעותית במעגל החיים, לפני שנוכל בעצמנו להביא ילדים. הרבה זמן לחשוב על חיינו שלנו ועל הגשמה. מה יתקבל מכך לחברה שזה המבנה שלה? ללא תחרות על תשומת ... יחסים אולי.. שלמדו בבית ספר או שניים, שעשו התפתחות.. (כי מה יש לעשות פה אם מפנים את נושא גידול הילדים?) אם הם יוצאים לפנסיה כשאנו בדיוק גדלים, ויש להם את כל הזמן פנוי.. אולי הם לא שולחים את ילדיהם לגן אלא נמצאים איתם רוב שעות היום? אולי הופך למיותר הצורך בגן ילדים? בבית ספר שמתפקד כמו ביביסיטר? אולי אופי בתי הספר ישתנה? אולי הורים ישמחו לשמש כמורים במערכת החינוך הזו וללוות מקרוב את ילדיהם הצעירים? אם הם באמת יהיו פנויים עבורנו, ולא חייבים לעבוד קשה כשאנו ילדים קטנים.. כיצד ישפיע הדבר על תשומת הלב שנקבל מהם ועל איכות הקשר? הגשמה עצמית איזה סוג של בטחן עצמי יקבלו ילדים אלו שגדלו להורים בוגרים? כמה חברות יוקמו על ידם? כמה יצירות אומנות יכתבו / יועלו, כמה אנשים ירשו לעצמם ... הורים כאלה, שהם בני 50, שהתבססו בחיים ירגישו שעתידם לא בטוח? הורים אלו לא הוציאו הוצאות על קניית דירה לילד, על חתונה של הילדים על ברמצווה וכד עד גיל 50. כמה כאלה יבחרו לעשות ילדים כדי לא להיות לבד? (הרי את רוב חייהם העבירו לבד / בזוג ללא ילדים, הלבד אינו איום כי אם דרך חיים) האם עדיין יעשו ילדים כדי שיהיה מי שידאג להם בזקנתם? למעשה תפקידם של הקשישים יהפוך להיות גידול הדור הבא.. איך זה ישנה את ... בגיל 85? אם עדיין זקוקים להם כאן.. ומתייעצים איתם, אם באים לבקר כי רוצים ולא כי לא נעים.. אולי הילדים לא יצאו מהבית בגיל 20 וגם לא בגיל 30.. ואולי בזכות הבדל זה, הורים יזכו לנחת ולאושר בלתי נתפס כתוצאה ממערכת כזו של קשר איכותי עם ילדיהם. בחירת בן זוג מי ייבחר להיות בן הזוג הנכון בגיל 50.. להביא איתו ילדים לעולם? ובקשרים מוקדמים יותר, לפי אלו קריטריונים יתחברו יחד אנשים? כיום, כשאדם מעוניין להתחתן הוא שואל את עצמו איתה ... כל החיים? כיצד נתון זה ישנה את הקריטריונים לבחירת בן - זוג, אם אפשר לחיות יחד 20 שנה ללא ילדים, 20 שנה עם, ועוד 20 - עם אדם אחר, אולי מגיל 80.. איכות חיים סביר כי צפיפות האוכלוסין תקטן, ... חיים. טכסים חתונות יקבלו דרגה של טכס יומולדת, ניתן יהיה להחליף בני זוג בקלות כיוון שיותר שנים חיים ללא ילדים כבוגרים, מאשר כהורים.. מצד שני, חגיגה משפחתית להולדת בן / בת, תקבל אופי של חתונה.. כל ילד יתקבל בברכה ובשמחה נדירה על ידי הקהילה האנושית...
דמיונות קשר עם ההורים בן זוג חוויית חיים חברויות הבדלים חרמן חינוך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילדים, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילדים, איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן רוחני, מאמן פרטי בנושאי ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1550 שניות - עכשיו 19_08_2025 השעה 00:43:03 - wesi4