ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (באנגלית ADHD, נקראת בקיצור הפרעת קשב) היא הפרעה הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. תסמיני הליבה של הפרעת קשב הם קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב. ADD הוא מונח ששימש בעבר לתיאור הפרעת קשב ללא היפראקטיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה, המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי, ברוב המקרים היא באה לידי ביטוי לראשונה בילדות, ... עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך חייו הבוגרים. בנוסף, הפרעת קשב מאופיינת בתחלואה נלווית משמעותית, כך שלעתים קרובות קיים יותר ממקור אחד הגורם לתסמינים, איתור או שלילה של מקורות נוספים לתסמינים נעשה במסגרת תהליך אבחון הפרעת קשב, ומסייע להתאים את הטיפול לכל אדם באופן אישי. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים. היא עלולה להפריע בלמידה, בעבודה, ביחסים בין אישיים ובפעילויות הטיפול העצמי. אף על פי שהתפקוד האקדמי עלול להיפגע בעקבות הפרעת קשב, היא אינה מוגדרת על ידי המדריך האבחוני DSM כלקות למידה. זאת משום שהתפקוד בתחום זה לא בהכרח מושפע מהפרעת הקשב ומשום שהיא יכולה לפגוע גם בתחומים שאינם אקדמיים. כמו כן, אין קשר בין המנגנונים העומדים בבסיס לקות הלמידה דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה לבין אלו של הפרעת קשב. עם זאת, יש המכלילים גם מיומנויות הקשבה כתחומי למידה שנפגעים בלקות למידה, ולפיכך הם כוללים בהגדרת לקויות הלמידה גם קשיים כגון הפרעת קשב. מונחים ותתי סוגים למרות קיומו של השם העברי - הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטביות, לעתים קרובות נהוג להשתמש בראשי התיבות ADHD של שמה הלועזי, אשר נהוג ברפואה ובפסיכולוגיה Attention-DeficitHyperactivity Disorder. בעבר הייתה הבחנה בין ADHD ל - ADD, כאשר הוספת או השמטת האות H מציינת את קיומה או העדרה של היפראקטיביות. זאת משום של - ADD אין תסמינים הקשורים ... או באימפולסיביות. בהתאם לכך, מדענים נהגו להתייחס ל - ADHD ול - ADD כאל שתי הפרעות שונות, למרות המאפיינים הדומים שלהן. במהדורה הרביעית של המדריך האבחוני הפסיכיאטרי DSM (1994), כל תתי - האבחנות רוכזו תחת ADHD בתוספת ציון המאפיינים הייחודיים. כתוצאה מכך הושמט המונח ADD ובמקומו מופיע כיום המונח ADHD בעל רמת קשב נמוכה (predominantly inattentive). הערך הנוכחי נוקט בגישה המקובלת כיום, לפיה ADD הוא מקרה פרטי של ADHD. שכיחות ההפרעה ואופייה הכרוני הפרעת קשב נפוצה יחסית בקרב האוכלוסייה הכללית. ניתן למצוא אותה בכל שכבות האוכלוסייה ורמות האינטליגנציה. זוהי הלקות הנוירולוגית ... הבוגרים של האדם, ולכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב אינה סטטית וקבועה אלא מתפתחת לאורך ציר הזמן - יש לה ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. עם זאת, מהלך ההתפתחות של הפרעת קשב ואופן הביטוי של התסמינים לאורך החיים לא ברור במלואו ונדרש למחקר נוסף. 50% - 70% מבני ה - 6-12 שההפרעה אובחנה אצלם ... פחות. סיבה נוספת לאחוז הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך לבעיה של ילדים בלבד, אם כי המודעות לקיומה גם בקרב מבוגרים גדלה בשנים האחרונות . מבוגרים רבים עם הפרעת קשב אינם מודעים לבעיה, משום שהם חשים שהצליחו להתגבר עליה, במיוחד אם הצליחו לסיים לימודי בית ספר תיכון או להגיע ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים שאדם עם הפרעת קשב מפתח לעצמו על מנת לפצות על ההפרעה ולהסתירה, מונעים ממנו להכיר בצורך בטיפול ובחשיבותו. עם זאת, כיום יש עלייה בקרב ... התסמינים הנובעים באופן ישיר מהבעיות הנוירולוגיות של ADHD מתחלקים למספר קבוצות עיקריות
שיפור תפוקה ארגון וסדר להעצים את הביטחון העצמי תשוקה מינית קשה לשכנע פתרון בעיות בושה אלטרנטיבות
טיפול בהפרעת קשב - מבוא
... בהפרעת קשב - מבוא טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב וההשפעות האפשריות שלהם על רמת התפקוד ואיכות החיים של האדם. הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב משפיעה על טווח רחב של תחומי התנהגות ולכן אנשים עם הפרעת קשב עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומי החיים, אשר פוגעים ברווחתם. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי. אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים, אך באמצעות טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד. טיפול הולם יכול למנוע תאונות וליקויים מתמשכים בתפקוד במסגרת בית הספר, עולם העבודה, קשרים עם עמיתים ויחסים בין אישיים. לצד זאת, הפרעת קשב בלתי מטופלת מקושרת להישגים אקדמיים נמוכים, סטטוס תעסוקתי נמוך וסיכון מוגבר לשימוש לרעה בחומרים ... להיות קריטית ישנה חשיבות רבה למתן טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עם זאת, רק מחצית מהילדים עם הפרעת קשב זוכים לקבל טיפול. בנוסף ישנם אנשים שכלל לא אובחנו בילדותם, אשר מגיעים לקבל טיפול ראשוני רק כשהם כבר ... התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות 1.3 מעקב והערכת ההתקדמות 1.3.1 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב 2 מענה לתחלואה נלווית 2.1 הפרעת קשב ומחוננות 3 קבלת מידע אמין 3.1 הכשרת מורים 3.2 הדרכת הורים 3.2.1 קשיים בשלב האבחון 3.2.2 קשיים ... מסייעת 9 התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות 10 התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי 10.1 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב 10.2 טיפול התנהגותי 11 טיפול תרופתי 11.1 תרופות ממריצות מעוררות 11.1.1 התאמת המינון וסוג התרופה ... 12 טיפולים אלטרנטיביים 13 התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו 1 1 בנייה של המערך הטיפולי: המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. למידע נוסף ראו - קשיים העלולים להיווצר בעקבות הפרעת קשב. בעוד שעדיין לא נמצאה דרך לריפוי מלא של הפרעת קשב, ישנן מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות ולא תרופתיות להתמודדות עם התסמינים ושיפור התפקוד. כך שניתן לטפל ביעילות בתסמינים של הפרעת קשב עבור ילדים ומבוגרים. עם זאת, המטרה הטיפולית צריכה להתייחס לא רק להקלה זמנית בסימפטומים, אלא גם להבניה של המסלול ההתפתחותי ארוך הטווח הרצוי ביותר. טיפול רב מערכתי: הנחייה בנוגע לתזונה נכונה היא חלק ממערך הטיפול להפרעת קשב לנוכח מאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של ... המקצוע המעורבים בטיפול היא קריטית להצלחתו. על כן חשוב להקפיד על בחירה של מורים, מטפלים, רופאים או מאמנים הבקיאים בהפרעת קשב על כל היבטיה. בעוד שאנשי החינוך נחשבים למומחים בנוגע להקשר הכיתתי, לחומרי הלימוד ולקשיים של תלמידיהם, ... שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הוא זה שמוביל לתוצאות הטובות ביותר. שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות: הפרעת קשב מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים והיא הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. כדי להימנע מההשלכות השליליות העלולות להיות להפרעת קשב בהיעדר טיפול, ישנה חשיבות רבה ליישום תוכניות התערבות כבר בשלב המוקדם של בית הספר היסודי. ההורים והמורים כאחד לוקחים תפקיד משמעותי בעיצוב אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. למרות זאת, אחד ההיבטים המוזנחים בנוגע לטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב הוא הצורך ביצירת שיתוף פעולה עם אנשי החינוך לצורך יישום התוכנית הטיפולית. תוכנית התערבות בית ספרית היא חלק חיוני מהמערך הטיפולי המלא להפרעת קשב. במקרים רבים הבנייה של התוכנית הטיפולית מתחילה לאחר מעשה כתגובה לבעיה שכבר התעוררה או להתנהגות בלתי ... לחזות מראש את כל המקרים, רובם ידועים וניתן לצפות להתרחשותם מבעוד מועד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לאתר תלמידים עם הפרעת קשב על ידי הפנייה לאבחון ולעזור לכל תלמיד שאובחן להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. בהתחשב במחלוקות הקיימות בציבור בנוגע להפרעת קשב, יש חשיבות רבה לכך שהמורה יהיה אובייקטיבי ובעל ידע בנושא. בהתאם לך, בנוסף להורים יש להדריך גם את צוות המורים בבית הספר. התאמה אישית: האבחון של הפרעת קשב מבוסס על המהדורה החמישית של ה - DSM. הוא מאפשר למפות את היכולות והקשיים לצורך התאמת תוכנית העבודה למאפיינים האישיים של כל אדם. לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו. מכאן שעל המטפלים להתאים את הטיפול בהתאם לצורך. בדומה למצבים ...
מקצועיות פסיכולוג סובל מדימוי עצמי אנשים אכילה אובססיבית לעזור מיצוי איבוד ערך עצמי
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2
... בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב: גם מערך טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב - חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. הפתרונות הטיפוליים בהפרעה הם חלקיים ויש צורך לקבץ פתרונות שונים כדי לשפר את איכות החיים והתפקוד של בעל ההפרעה. מכאן ... ולכן ההחלטה בדבר המדיניות הטיפולית המתאימה ללוקה בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. משום שתוכניות טיפוליות מסוימות דורשות מאמצים מתמשכים מצד כל הגורמים המעורבים, לעתים חוסר תגובה לטיפול יכול להצביע חוסר מחויבות ודבקות ... את הטיפול. מענה לתחלואה נלווית: תחלואה נלווית להפרעת קשב כבר בשלב האבחון, הרופא הבודק אדם עם הפרעת קשב חייב לשקול את התחלואה הנלווית לסוגיה. אם לצד הפרעת הקשב מתקיימים גורמים נוספים הפוגעים בתפקוד, יש להתייעץ או להפנות לאנשי המקצוע מהתחום הרלוונטי לגורמים שנמצאו. סיוע בהתמודדות עם אחד מהגורמים לקשיי התפקוד יכול להקל על ההתמודדות עם היתר. למשל, אצל אדם עם הפרעת קשב ודיסלקסיה, מתן הוראה מתקנת לצורך שיפור הקריאה יכול לפנות משאבי ריכוז שהושקעו בהתמודדות עם קשיי הקריאה, ובכך להקל על יכולת הלמידה מחומר כתוב גם ללא שינוי ברמת הריכוז המקורית. הפרעת קשב ומחוננות: עבור אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות המערך הטיפולי צריך לתת מענה הולם לכל אחד מהמצבים הללו. השילוב של אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות אינו נפוץ באוכלוסייה הכללית. אין זה מפתיע משום ששתי תופעות אלו מתייחסות לקצוות של הנורמה האנושית בהיבטים שונים. עם זאת, כנראה בעקבות המרכיב ... מורים והורים) יכולים להיות מקור הגנה לילדים עם הפרעת קשב והמנוע שמניע את ההתפתחות החיובית שלהם, אם ידעו איך להכיל את הקושי ובו - זמנית לראות את הילד מעבר לקושי. עם זאת, הציבור אינו מיודע כראוי בנושא הפרעת קשב. על כן ישנו סיכון משמעותי שלאנשים בסביבתו של האדם לא יהיה את הידע הנחוץ כדי להוות סביבה תומכת ומגנה עבורו, החל מגילאי הילדות ולאורך החיים. בנוסף, משום שהפרעת קשב לא נראית לעין מבחינה חיצונית, ניתן להתייחס אליה כנכות לא נראית. משמעות הדבר היא שבעוד שילד עם הפרעת קשב נראה כשאר הילדים, הוא עלול להתקשות לתפקד ולהתנהג כמצופה ממנו. זאת משום שבמקרים אלו ציפיות הסביבה מבוססות על הנחות כוזבות. כלומר כאשר הסביבה אינה מודעת או מקבלת את קיומה והשפעתה של הפרעת קשב על התפקוד היום יומי, היא אינה מתאימה את ציפיותיה כפי שמקובל לעשות עבור קשיים אחרים הניתנים לזיהוי על פי המראה החיצוני של האדם. בעקבות זאת פעמים רבות הורים לילד עם הפרעת קשב נתונים לביקורת ולגינוי מצד הסביבה הקרובה והרחוקה, ומוצאים עצמם מואשמים ומותקפים בשל התנהגותו של ילדם. אין ספק בכך שהפרעת קשב נמצאת זה זמן רב תחת אור הזרקורים של ביקורת ציבורית, אשר רובה בעלת אופי שלילי. אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא קיומו של טיפול תרופתי ידוע ומוכר (באמצעות תרופות ... הגדולים וכל שרותי הבריאות הממשלתיים מכירים בהפרעת קשב כהפרעה אמתית משום שקיימות עדויות מדעיות מוחצות ומכריעות המגדירות אותה ככזו. אולם, גם עבור אבחנות מבוססות היטב כמו הפרעת קשב בגילאי הילדות ישנם אנשים סקפטיים המבטלים את התקפות של האבחנה. חרף קיומן של שיטות אבחון מהימנות וטיפולים יעילים להפרעת קשב, היא מעוררת חששות ציבוריים אודות התקפות וההשפעה שלה. זאת אף על פי שמבחינה מדעית הרעיון לפיו הפרעת קשב לא קיימת הוא פשוט מוטעה. על כן היבט נוסף המעורר את הצורך בקבלת מידע אמין וברור אודות הפרעת קשב הוא השיח הציבורי - תקשורתי המטעה אשר נוצר סביבה, במיוחד לאור השפעתו השלילית על ההתייחסות החברתית כלפי הפרעת קשב ואנשים עם הפרעת קשב. קריאות תיגר לא מדעיות על התקפות של הפרעת קשב הן לא רק מטעות אלא גם מזיקות. זאת משום שהן יכולות לספק מידע שגוי לציבור ולקובעי המדיניות ובכך להגביל, להפחית או אף למנוע כל גישה לשירותים המסוגלים לתת מענה להפרעה זו. בהתאם לכך, במדינות רבות חוסר הקבלה של הפרעת קשב מוביל לתת - אבחון וחוסר בטיפול. מעבר להשפעות החמורות של מצב זה עבור אנשים עם הפרעת קשב וסביבתם הקרובה, הפרעת קשב שאינה מאובחנת ומטופלת מהווה גם נטל כלכלי על החברה. לכן העברת מידע אמין ומובן אודות ההפרעה אל אנשים עם הפרעת קשב והורים לילדים עם
טיפול בהפרעת קשב מאמץ לשפר דימוי עצמי הקלה מחלוקות איכות חיים בריאות טעויות
מבחן הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז?
... הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז? לפחות 10 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז , חלקם מאובחנים בשלב מוקדם בעזרת מבחן הפרעות קשב וריכוז. מדובר למעשה בסדרה של מבחנים אשר נערכים על ידי נוירולוגים, פסיכיאטרים או פסיכולוגים. כאשר במידת הצורך המאבחנים משתמשים בעזרתם של אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך. לפני שנסביר מהו מבחן להפרעות קשב וריכוז, נסביר בקצרה מה חווה ילד שמתמודד עם הפרעות קשב וריכוז. בין היתר מדובר בקושי להתמקד בפרטים, קושי ביצירת קשב לאורך זמן, אינו מסוגל לעקוב אחר הוראות, מאבד ריכוז בקלות, שוכח או מאבד ... חיים שונות, הן בבית, בלימודים או בכל סביבה אחרת. מאפיינים אלה יכולים גם לגרום לבעיות חברתיות, לימודיות ואחרות. כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז לצורך מבחן הפרעת קשב וריכוז, יש לגשת למרכז אבחון, שם נערכים מבחנים על פי קריטריונים קבועים, בינלאומיים. בין היתר נערך אבחון אנמנזה התפתחותית, בדיקות קליניות ... שאלונים (כולל ידי ההורים והמורים), בהמשך נערכת כולל בדיקת מחשב. התהליך נמשך כולל 4 מפגשים בדרך כלל ונמשך חודש ימים. במהלך מבחן הפרעת קשב וריכוז, נפגשים ההורים והילד עם רופאים שמתמחים בתחום, כולל נוירולוגים ורופא ילדים. בסיום המבחן, אם יהיה צורך יבוצעו השלמות לבדיקות השונות. מבחן הפרעת קשב וריכוז, מתבצע בין היתר על ידי תצפיות בילד ובהורים, בדיקות גופניות ונוירולוגיות, בדיקות מעבדה כולל בדיקות שמיעה וראייה, בדיקות הערכת שפה ... נעשות בהתאמה להיסטוריה מפורטת של הילד והערכה של הפרעות אפשריות אחרות, כולל הפרעות פסיכולוגיות. אחד המאפיינים העיקרים של מבחן הפרעת קשב וריכוז, הוא שאלון t.o.v.a, שאלון שמטרתו לבחון עד כמה הילד יכול להתמודד עם מטלה מסוימת, חד גונית לאורך זמן. מדובר בבדיקה ממוחשבת שבוחנת ...
הפרעת קשב טיפולים תהליכים הוראה פסיכולוג קוגניטיבי תחום הטיפול הפרעות
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
... הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי הפרעת קשב וריכוז adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב ... ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז. אחד הגורמים המשפעים על תפקודו האקדמי של הילד ודרגת המוטיבציה הוא הפרעת קשב, המשפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ולשלוט בהתנהגותו. המפתח ליצירת מוטיבציה בילד עם בעיות קשב הוא לווסת ולהתאים בעבורו את סביבת הלמידה. ריצארד לאבוי מציע בספרו פריצת דרך במוטיבציה שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בילד עם הפרעת קשב. ספקו לילד סביבה מובנית וצפויה. תנו לילד הוראות חד - שלביות פשוטות. העניקו לו בו בזמן מידע מילולי וויזואלי ... נסו שיטות הערכה אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם. ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה. עקבו בתשומת לב ... בעבודה עצמאית ונוטים להתמהמה ולדחות משימות. התנהגויות אלה יכולות להפריע לכיתה ולתסכל את המורה. מורים והורים צרכים להתייחס להפרעת קשב כאל הפרעה כוללת ומורכבת המשפיעה כמעט בכל פעילויותיו של הילד והאינטראקציות שלו. האימפולסיביות של הילד ...
ספרים התמודדות עם ילדים לגיטימיות קשב וריכוז שאלה בית ספר חברים תלמיד
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
... בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3 קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית: מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום להורים המנסים לסייע לילדם לפעול בדרכים הפוגעות בילד. בעיות ... חש שהוריו מאמינים שהוא לא יכול להתמודד בכוחות עצמו. בנוסף, עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד חינוכי מתאים או כאשר הוא לא מוכן ... המסוגלות ההורית. פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים: אחד הגורמים המגינים מפני ההשלכות של הפרעת הקשב הוא העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. אומנות, מוזיקה וספורט יכולים לספק ... הגיל השותפים לאותם תחומי עניין. יצירתיות: כושר יצירתיות גבוה הוא נקודת חוזק של אנשים עם הפרעת קשב. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים והערכה ציבורית חרף הפרעת הקשב, ולעתים אף בזכותה. למעשה, אנשים עם הפרעת קשב מראים הישגים יצירתיים גבוהים יותר בעולם האמיתי בהשוואה לאנשים ללא הפרעת קשב. העלאת המודעות של ילדים עם הפרעת קשב ליכולות היצירתיות הפוטנציאליות שלהם יכולה לתרום להערכתם העצמית ואף להגביר את הישגיהם. הבנה טובה יותר של היכולת והפוטנציאל היצירתיים של אנשים עם הפרעת קשב מאפשרת לזהות מסלולי קריירה המתאימים במיוחד עבור נקודות החוזק והחולשה של הפרעת קשב. שיעורי עזר פרטניים: שיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה המורה מלמד תלמיד יחיד, ולעתים קבוצה קטנה מאוד של תלמידים, כך שביכולתו להעניק תשומת לב רבה לתלמיד ולצרכיו. לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם חולמניים או מוסחים ונוטים לאבד את הקשר עם ... לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו. הוראה מתקנת: ללומדים רבים עם הפרעת קשב נדרש מענה ספציפי המתייחס באופן ישיר למיומנויות למידה. הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי שימוש בשיטות וטכניקות הוראה ... שמחוברות לראש במסגרת טיפול של נוירופידבק ביופידבק היא שיטת טיפול המנטרת מדדי גוף להפרעת קשב יש אופי כרוני והיא אינה דועכת בגיל מסוים. עם זאת, גם במקרים בהם לא ניתן להביא את היכולות החלשות לרמה הנורמטיבית, צמצום הפער יכול להוביל לשיפור משמעותי ... ובאיכות החיים של האדם. ישנן מספר דרכים בהן ניתן להוביל לשיפור ביכולות החלשות של אנשים עם הפרעת קשב. דוגמאות: נוירופידבק - שיטה שנועדה ללמד ולאמן מטופל לשלוט בגלי המוח שלו באמצעות מדידת פעילות המוח בזמן אמת. המדידה נעשית באמצעות אלקטראנצפלוגרפיה ... פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות: הנמכה בתפקודים ניהוליים היא מאפיין מרכזי של הפרעת קשב. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב נוטים להשמיט פרטים חשובים, להגיב באימפולסיביות ולפעול ללא תכנון, על כן תמיכה חיצונית בתהליכים של ארגון ובקרה יכולה להוביל לשיפור משמעותי בתפקוד. בהתאם ... להפעיל סריקה חזותית שיטתית ותשומת לב לפרטים. ריפוי בעיסוק יכול גם הוא לשמש כחלק מטיפול בהפרעת קשב, במיוחד לצורך התארגנות בזמן ובמרחב. במסגרת הכיתתית ניתן להנחות תלמידים עם הפרעת קשב לדרג את ההתנהלות הלימודית וההתנהגותית של עצמם ולהשוות אותה לדירוג המורה, כך שככל שהתלמיד לומד להעריך את עצמו באופן מדויק יותר הוא פחות תלוי במשוב ... מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. אימון אישי יכול לתת מענה לקשיים שונים המאפיינים הפרעת קשב, כמו: תפקודים ניהוליים, ניהול זמן, ארגון משימות, וויסות עצמי והתמודדות עם מצבי לחץ. פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית: באופן טבעי אנשים נוטים לפעול ... ולציפיות של הסביבה. עם זאת, פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם הפרעת קשב. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם. בהתאם לכך חשוב לחפש אחר דרכי התמודדות באופן יצירתי ולא להתעקש ... היומיום. יש לעשות זאת בהתאם לצורת החשיבה של האדם באופן אישי. לדוגמה, כאשר עובדים עם אדם עם הפרעת קשב צריך לבדוק האם הערוץ השמיעתי או החזותי נגישים לו יותר, כדי להשתמש בערוץ הדומיננטי מהשניים לשם העברת מידע. בדומה לכך, לאדם הסובל מקושי בפיצול קשב יומלץ ... ביישן מכדי להשתמש בהן. התאמה סביבתית: התערבות לצורך ייעול למידתו או עבודתו של אדם בעל לקות קשב וריכוז יכולה להיעשות גם בעזרת שינוי סביבתו כך שתתאים לו טוב יותר. לעתים ניתן לעשות התאמות אלו גם באמצעים פשוטים יחסית. בעקבות השונות הרבה המאפיינת את הפרעת הקשב, יש לבחון עבור כל אדם בנפרד מהם המאפיינים הסביבתיים המעכבים או מסייעים לרמת התפקוד שלו. לצורך כך הצוות החינוכי או הצוות המסייע להתאמת מקום העבודה, ... הפרט, בהקשר הסביבתי של בית - הספר או מקום העבודה. דוגמאות להתאמות סביבתיות עבור אנשים עם הפרעת קשב: סילוק רעשי רקע ומראות רקע המסיחים את הדעת, שימוש בבידוד אקוסטי ומחשבים שקטים במידת הניתן, מציאת מקום ישיבה אופטימלי וקבוע בכיתה. כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת: שימוש בעזרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת נכללות ברוב מערכי הטיפול בהפרעת קשב. קיימת גם טכנולוגיה מסייעת לשילוב לימודי, התומכת בתפקוד האקדמי. דוגמאות לשימוש בכלי עזר וטכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם הפרעת קשב: יומנים אלקטרוניים כמו יומן גוגל או Outlook, יכולים לעזור לאדם לנהל את זמנו ולהתריע מבעוד מועד לקראת כל פעילות. אטמי אוזניים יכולים לסייע לאדם להתמודד עם מסיחים קוליים בסביבה. נמצא שילדים עם הפרעת קשב אשר הסתכלו במראה בזמן שעבדו, תפקדו טוב יותר מבחינת התפקודים הניהוליים שלהם. התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות: כישורים חברתיים הם מכלול של ... לקשרים בין - אישיים ותקשורת עם אנשים אחרים. בהתחשב בשכיחות הקשיים החברתיים בקרב אנשים עם הפרעת קשב, התערבויות המיועדות לתת מענה ליצירה ושימור יחסים עם עמיתים צריכה להיות מיושמת בשלב מוקדם ככל הניתן ולמשך זמן ארוך מספיק כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכון לבעיות עתידיות בתחום זה. התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי: עיקר הטיפול בהפרעת קשב הוא רגשי. המטרה של התערבות פסיכולוגית היא לשנות את המצב הרגשי או דפוסי המחשבה של האדם. הטיפול הרגשי כולל טיפול בוויסות התנהגות של האדם, ומכשירו אט - ...
לקויות למידה דפוסי חשיבה לשפר ביטחון עצמי כישלון פסיכולוגיה קוגניטיבית בכוחות עצמך תורת הצמצום כעס
מאפייני הפרעת קשב וריכוז - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
... הפרעת קשב וריכוז - אימון אישי הפרעת קשב וריכוז adhd ישנם תסמינים שכיחים להפרעת קשב ולקויות למידה. לבעלי הפרעת קשב וריכוז יכול להיות חלק מהתסמינים הללו, ככל שמספר התסמינים המתאימים לכם או לילדכם גדול יותר, מומלץ, וכדאי לגשת לאבחון וטיפול, שיאפשרו לכם לשנות את חייכם ולהפוך אותם לשלמים ומספקים יותר. ככל שהטיפול בהפרעת קשב וריכוז נעשה בשלב מוקדם יותר, כך אפשר להפחית במידה נכרת את הקשיים הרגשיים שנוצרו כתוצאה מהפרעת הקשב והריכוז. קשיים בוויסות הקשב מוסחות: מתקשה להקשיב בהרצאה או שיחה מרגיש שצריך לזוז על מנת להקשיב נטייה להשתעמם בקלות מוסח עי גירויים חיצוניים ופנימיים - חיצוניים: רגישות ...
אובססיות הפרעת קשב ללמוד לקיחת אחריות כעס עצמי השמנה עד הסוף שונא את עצמי
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4
... בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב: אחד האתגרים בטיפול פסיכולוגי בהפרעת קשב הוא האופן בו היא מחבלת במפגש הטיפולי עצמו, על ידי כך שהיא עלולה לגרום לאדם לאבד את חוט המחשבה ולהפליג באסוציאציות בכל רגע. אדם הסובל מהפרעת קשב עלול להתקשות להתמקד בבעיה המטרידה אותו, מפני שהוא אינו מסוגל לדון בעניין אחד ברציפות. כמו כן, דיבור מופרז המאפיין פעלתנות יתר ... בלקות תפקודית. במקרים מסוג זה אין די בהפגנת אהדה מצד המטפל, משום שטיפול שרובו הבנה ותמיכה, או אף שיקופים ופירושים, נחווה כלא מספיק יעיל עבור אנשים עם הפרעת קשב. טיפול התנהגותי: אחת האפשרויות לטיפול בהפרעת קשב היא טיפול התנהגותי, הכולל מגוון של טכניקות התערבות, שמטרתן היא שינוי הסביבה הפיזית והחברתית לצורך שינוי ההתנהגות. התערבות ... התנהגותי בילדים כולל הכשרת הורים ומורים לשימוש בטכניקות ספציפיות לשיפור ההתנהגות. אחת הטכניקות הידועות בתחום זה היא עיצוב התנהגות. הדרישה מילד עם הפרעת קשב למשמעת התנהגותית במסגרת הביתית או החינוכית צריכה להיות במסגרת יכולתו לבצעה ולהינתן בעיתוי מתאים. כדי להימנע מהשתלטותה על הקשר ... להבין זאת ולאפשר לו להביע את רגשותיו. אימוץ אסטרטגיות התנהגות המיועדות להפחתת אימפולסיביות יכול לשפר את היחסים החברתיים של ילדים. טיפול תרופתי: עבור הפרעת קשב, טיפול תרופתי עוזר ברוב המכריע של המקרים והוא נמצא כטיפול היעיל ביותר עבור כל הגילאים. המטרה של הטיפול התרופתי לטווח הארוך היא הפחתה של הפגיעות התפקודיות המקושרות להפרעת קשב. ישנן מספר אפשרויות תרופתיות המפחיתות זמנית את התסמינים. כמו כל אפשרות טיפולית אחרת, יש לעשות בה שימוש באופן מושכל המותאם לצורכי האדם ולנסיבות הסביבתיות והחברתיות שלו. כלומר, יש לתת תרופה רק למקרים בהם היא עוזרת ובתנאי שהנזק אינו עולה על התועלת. טיפול תרופתי להפרעת קשב אינו מיועד ללקויות למידה, זאת משום שכיום אין בנמצא מענה תרופתי ללקויות למידה. הטיפול התרופתי להפרעת קשב מוביל להישגים אקדמיים וסטטוס תעסוקתי גבוהים יותר, הערכה עצמית גבוהה יותר, צמצום כמות התאונות וצמצום הסיכון להתנהגות עבריינית. עם זאת, לא נמצאה עדיין תרופה לריפוי קבוע ומלא של הפרעת קשב, כך שהשפעה של תרופות אלו היא זמנית בלבד וחולפת בתום טווח הפעילות שלהן. לכן, טיפול תרופתי יכול להוות רק חלק אחד מתוך מערך טיפולי רב - תחומי ואינו מהווה מענה שלם להפרעת קשב. יחד עם מתן התרופה יש לחזק את המיומנויות הלקויות של האדם, תוך שאיפה להקנות יכולת להתמודדות טובה יותר עם הקשיים גם ללא נטילת תרופה. למרות הדעה שהטיפול חייב לכלול גם מרכיב תרופתי, אין אפשרות חוקית לחייב אדם לקחת בעצמו או לתת לילדו תרופה להפרעת קשב בניגוד לרצונו. כמו בכל טיפול תרופתי המחייב מרשם רופא, אין להשתמש בתרופה ללא אישור של רופא מוסמך. חשוב לבצע מעקב מסודר על הטיפול ... התרופתי יכול לכלול תרופות ממריצות ותרופת לא ממריצות. תרופות ממריצות מעוררות: תרופות ממריצות (stimulant medication) מפחיתות את התסמינים המקושרים להפרעת קשב. בהתאם לכך, ברוב המקרים השימוש בתרופות ממריצות יעיל מאוד בהתמודדות עם תסמיני הליבה של הפרעת קשב. לא רק זאת, אלא שמתוך כל האפשרויות התרופתיות לטיפול בהפרעת קשב שנחקרו, התרופות הממריצות נמצאו כיעילות ביותר עבור כל הגילאים, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. בנוסף להפחתת התסמינים, במקרים רבים נראה גם שיפור ביכולת להתנהג בהתאם לחוקים והפחתה בתגובות רגשיות מוגזמות, אשר תורם לשיפור היחסים עם עמיתים והורים. התרופות הממריצות לא מרפאות הפרעת קשב שכן ההפחתה בסימפטומים והשיפור בתפקוד מתקיימים רק בזמן הפעילות של התרופה, באופן הדומה לשיפור בראיה בזמן שבו אדם מביט דרך משקפיים - ... התרופתי יכולות להיות השפעות מיטיבות משניות כתוצאה מההשפעה הזמנית שלו על רמת התפקוד של האדם. טיפול ארוך טווח בתרופות ממריצות יכול לאפשר לאנשים עם הפרעת קשב להשתפר בטווח רחב של תפקודים קוגניטיביים, בעקבות קיומם של משאבי קשב רבים יותר לרכישת אסטרטגיות. התרופות הממריצות אינן ממכרות ... הקלה בתסמינים רק בזמן הלימודים או העבודה, אך לצורך שיפור התפקוד בבית יש להשתמש בתרופה במשך כל ימות השבוע. התרופות הממריצות הנמצאות בשימוש לצורך טיפול בהפרעת קשב הן מתילפנידאט MPH -methylphenidate ו - dextroamphetamine. לשתי התרופות הללו יש אפשרות למשך השפעה משנה לטווח קצר, בינוני או ארוך. לתרופות בשחרור מושהה יש משך פעילות הנע בין 6 ל - 14 שעות. במשך שנים רבות טיפול התרופתי המרכזי בהפרעת קשב נעשה באמצעות החומר מתילפנידאט ועל כן נצבר ידע רב בנוגע לאופן פעולתו והשפעותיו. המחקר והניסיון הקליני עם מתילפנידאט מראים שהוא לא ... על פורמולה אחרת. בין השמות המוכרים של תרופות ממריצות נמצאים ריטלין וקונצרטה. בשנת 2015 אישר משרד הבריאות הישראלי את התרופה ליסדקסאמפטמין לטיפול בהפרעות קשב וריכוז לגילאי 6 ומעלה. התאמת המינון וסוג התרופה: הרטלין אומנם יעיל ברוב המקרים, אך לא בכולם. בנוסף, הוא משפיע בצורה שונה על רמות שונות של הפרעת קשב עקב הספקטרום הרחב שלה. למינונים שונים של ריטלין יכולה להיות השפעה שונה. בעוד שמינון נמוך מידי לא יהיה אפקטיבי, מינון גבוהה מידי ... את מידת ההתמדה והעקביות בטיפול. אופן הפעולה - מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים: מתילפנידאט (החומר הפעיל בריטלין) משפר את יכולת דיכוי התגובה אצל אנשים עם הפרעת קשב. חומר זה משמש כאגוניסט התומך בפעולת המוליך העצבי דופמין בתהליך ההעברה הסינפטית. תהליך זה מאפשר את התקשורת התקינה של תאי עצב ... למרות הזהירות והדאגה הכללית שניכרת בקרב רופאים ונשים עבור שימוש בתרופות כלשהן בתקופת ההריון וההנקה, כמעט שאין מידע אודות ההשפעה של הטיפול התרופתי בהפרעת קשב על העובר והילוד. באופן תיאורתי מתילפנידאט יכול לעבור דרך השליה, אך ההשפעה שלו על המוח המתפתח של העובר אינה ידועה. בעקבות היעדר רעיות מספקות, לא ניתן לקבוע האם יש או אין סיכון לעובר בעקבות הטיפול התרופתי של האם במהלך ההריון. אף על פי שלמתן טיפול תרופתי להפרעת קשב בזמן הריון והנקה עלולות להיות השלכות שליליות על התינוק, הפסקת הטיפול עלולה אף היא לפגוע הן בתינוק והן באימו. עבור המקרים בהם ... התרופה. עם זאת, כמעט ולא קיימים קווים מנחים להתאמת הטיפול התרופתי עבור מקרים אלו. טיפולים אלטרנטיביים: קיימים טיפולים אלטרנטיביים המיועדים לאנשים עם הפרעת קשב, כמו למשל: עיסוי ומגע, פרחי באך, הומאופתיה, צמחי מרפא, דיקור סיני, שיאצו, יוגה ועוד. ישנם גם תוספי תזונה כמו אומגה 3 אשר יכולים ... בטיפולים אלטרנטיביים, היא לשלב אותם עם טיפולים קונבנציונליים. התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו: למרות החשיבות הרבה למתן מענה מתאים ומוקדם לאנשים עם הפרעת קשב, ישנה הטפה להזנחת טיפול בהפרעה מצד ארגונים לא מקצועיים, בהם הסיינטולוגיה ואנשים המתנגדים לשימוש בתרופות המסייעות לסובלים מההפרעה. ... נמצא שלמרות דיכוי התיאבון הריטלין אינו גורם להפרעה בגדילה לאורך זמן. כמו כן, המינונים המקובלים לשימוש בריטלין אינם גורמים להתמכרות. למעשה, ילדים עם הפרעת קשב שטופלו בהצלחה בתרופות מעוררות מתמכרים פחות מאלו שלא טופלו, ושיעור ההתמכרות אצלם דומה לזה של האוכלוסייה הכללית. אף על פי שאנשים עם הפרעת קשב אינם מועדים בהכרח לפורענות, קיימים סיכונים רבים העלולים להתממש בהיעדר טיפול מתאים. כאשר ילד סובל מ
קשב וריכוז יתרון רופא שינוי הרגלים מטפל לקבוע הסביבה חסר ערך עצמי
אימון להורים - הורה כמאמן לילדו / הפרעת קשב וריכוז
... להורים - הורה כמאמן לילדו הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית ביסודה, עם זאת, תפקידם של ההורים בסיוע לילד בעל הפרעת הקשב הינו גורם מפתח ובעל חשיבות רבה. ההורה מכיר את ילדו בצורה הטובה ביותר, ... כלל ההורה נמצא זמן רב ילדו ולכן ההורה יכול להיות המאמן הטוב ביותר עבור ילדו. ההורה והילד יכולים לבלות זמן איכות מהנה ובכך הם יכולים לחזק את הקשר ביניהם, הילד בעל הפרעת קשב יכול לרכוש מיומנויות החסרות לו או לחזק מיומנויות חלשות יותר. האחריות ... מעניקה לו ביטחון ביכולות שלו ומחזקת את הדימוי העצמי שלו. פידבק חיובי מאפשר לילד לראות את עצמו בדרך מעצימה ומפרגנת. דוגמאות לפעילויות משותפות המסייעות לילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרכוש ולחזק מיומנויות שיכולות לסייע לו בתפקודו היומיומי ... אלו יכולים ליצור תחושה של הנאה, יצירתיות, למידה תוך כדי משחק ויצירת קרבה אמתית בין ההורה לילד. ההורה יכול לשמש כמאמן לילדו ובכך לעזור לו להתמודד עם תסמיני הפרעת הקשב והריכוז, לפתח מיומנויות חדשות, לחזק את הדימוי העצמי שלו וליצור לו חוויה חיובית ...
לפתור בעיה איבוד ערך עצמי להרגיע נאהב טיפול ניהול דופמין יצירתי
שמונה שלבים להתנהגות טובה - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
... טובה - אימון אישי הפרעת קשב וריכוז adhd גידול ילדים וחינוכם הם פעולות מאתגרות ... כאשר הילדים הם בעלי הפרעת קשב וריכוז. הפרעת קשב, משפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ... בספרו, לשלוט ב - ADHD, שמונה שלבים להתנהגות טובה יותר אצל ... בספרו, לשלוט ב - ADHD. בעזרת דבקות בעקרונות אלו תוכלו להגיע ...
בעיית קשב וריכוז בבת אחת היגיון אתגרים אהבה עקרונות עובד מה לעשות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרעת קשב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הפרעת קשב, למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעת קשב, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, קואצ'ר, מאמן אישי לדיאטה בתחום הפרעת קשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.4688 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 19:10:07 - wesi4