ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






הרהורים על "מטפל " "מטופל " ומוח אחד
... על מטפל מטופל ומוח אחד אחד הרגעים שגרמו לי ... כאשר יש שיתוף פעולה מלא בין המטפל ל מטופל. הגוף שלנו יודע את כל התשובות - ... ובדרך הזו מאפשרים גם המטפל וגם המטופל לגורם נוסף להיות נוכח בפגישה - ... בוחר להעלות ולא מה שהמטפל או המטופל חשבו בצורה מצומצמת. ליבי רם ...
פגישות משחק כדור הארץ גורמים מציאות טעויות זיכרונות אישה
טיפול רגשי וחווייתי בפסיכודרמה - טיפול רגשי פרטני
טיפול רגשי וחווייתי בפסיכודרמה - טיפול רגשי פרטני אני שם לב, מניסיוני האישי ומשיחות עם הרבה אנשים, שהרבה פעמים המכשול הגדול ביותר להתחלת טיפול רגשי הוא פחד מבחירת המטפל. אני כבר בשל והגעתי להחלטה לפני המון זמן שאני רוצה להתחיל טיפול אבל אני לא מסוגל! ממה אתה מפחד? לא יודע מה לבחוריש מיליון מטפליםמכל הסוגים. לא יודע למי ללכתאיך אדע מי מתאים לי? הפחד הזה מוצדק ביותר. פחד נבון ביותר. הוא באמת שומר עלייך מלהיפגע. ... מספיק טוב לבד. אני לא באמת צריך טיפול! האמת, אין לי פתרון פלא כיצד לבחור מטפל שבאמת נכון לך ומדויק לך אבל אני יכול לשתף מתוך התהליך שאני עברתי. בכל שלב בחיי ...
מטופל טיפול להילחם רוצה שיאהבו אותו צורך באהבה לאהוב את עצמי בלי תנאים עשייה החלטה
טיפול, מטופל, מטפלת
טיפול, מטופל, מטפלת טיפול כמטפלת ב - NLP, דמיון מודרך ותרפיית קו הזמן, מצאתי את עצמי הבוקר מתעוררת שואלת את עצמי למשמעות הטיפול, לתהליך שעובר המטופל עד שהוא בוחר במטפל, בשיטת טיפול. המילה טיפול מגיעה מהשורש ט. פ. ל, משמעותו בשפה העברית: משני בחשיבותו, לוואי שנצמד לעיקר. והאם לא כך הוא, תשומת הלב שלי כמטפלת מופנית למטופל. או בלשון השאלה, כמטפלת אני משנית בחשיבותי, במהלך הטיפול - המטופל הוא המרכז. במקביל, תוך כדי, במהלך, תפקידי להקשיב, להרגיש, לשקף ולאפשר הבחנה בין עיקר לטפל. המשכתי להתבונן בנושא וגליתי שתפקידי כמטפלת הוא להכיל, להשגיח ולדאוג למטופל המגיע אלי ומפקיד בידיי את חלומותיו, מטרותיו, בעיותיו, חרדותיו, סודותיו, את נפשו וחייו. שנים של לימודים, השתלמויות, תעודות, ניסיון והצלחות מוכחות בשטח, מאפשרים לי לקרוא לעצמי מטפלת, במקביל גיליתי שזה כשלעצמו אינו מספק אותי וחשוב לי במקביל להיות כל הזמן בהתבוננות. התבוננות על מהות הטיפול, האחריות, האבחון, הייעוץ, ההכלה, ההקשבה, המשמעות המקום שנותנת למטופל. התבוננתי עלי באופן פרטי, חשבתי על מטפלים ברחב והשאלות החלו לעלות. האם כמטפלים אנו מכירים במה חשוב באמת? מה הם הערכים המניעים אותנו? אילו ערכים משמשים ככלי עבודה מנחה להחלטות? מתי והאם בכלל אנו פוגשים את הערכים שלנו? כיצד הם משפיעים על עבודתנו כמטפלים? האם וכמה הערכה פנימית חיצונית חשובה לנו? האם ערך הוא כלי, אידיאה או מטרה? - מה עושים כאשר יש קונפליקט בין ערכים? פרופסור ישעיהו לייבוביץ אמר ההכרעה בין הערכים, היא עצמה ... ערכית. ומן הסתם אם נתבונן במשפט זה נגלה שבמילה הכרעה וערכים נמצא אותו שורש במהופך. תפקיד המטפל אסכולות שונות מציעות פירושים שונים לתפקיד המטפל במהלך הטיפול. המטפל יכול להיות צופה או מפרש, בהתאם לגישה הטיפולית שלו. ישנם מטפלים שיימנעו ממתן תגובה במהלך העבודה, עבורם עצם נוכחות המטופל והמטפל במרחב מוגן ופרטי, היא זו היוצרת את הסביבה המאפשרת תהליכים נפשיים. לעומתם ישנם מטפלים הלוקחים חלק פעיל במהלך הטיפול, הן דרך טכניקות מעשיות דוגמת: NLP, דמיון מודרך, CBT, פסיכודרמה ועוד, והן דרך שיחה. אין גישה אחת טובה מהאחרת, המטופל הוא זה שיבחר את המתאים לו בנקודת זמן זו בחייו. במהלך עבודתי, תופסת את המטופל כיחיד המושכל בהבנת העולם הפנימי שלו וכבעל הכלים הייחודיים והמתאימים ביותר לפרשנות עולמו הפנימי. למטופל עצמו יש את כל התשובות, המשאבים, העוצמות, היכולות, הפתרונות, כדי לעשות את העבודה באופן המתאים והנכון לו ביותר, בדיוק בזמן שהוא מגיע לטיפול. תפקידי כמטפלת לאפשר, לתת מקום, לכוון, להכיל, לשאול את השאלות ולהפעיל את הטכניקות המתאימות שיאפשרו למטופל לעשות את העבודה, להתבונן על עצמו וחייו מנקודות מבט חדשות, להפעיל מיומנויות ששכח שקיימות אצלו, למצוא פתרונות חדשים לבעיות ישנות שהוא נתקע בהם, אלה המעכבים אותו בגלל דפוסי ...
חברות ניסיון טיפול במחלה נפשית טיפול בהפרעות נפשיות העולם הפנימי טיפול בהפרעה נפשית עיקר וטפל חלום
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3
... וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3 פרק 3 בנית תכנית טיפולית כיצד תוכלו לדעת אם ילדכם נמצא על הקשת האוטיסטית? באופן כללי מאד ניתן ... נוספות שימליץ עליהן הנוירולוג, הפסיכולוג, קלינאית התקשורת, טיפולי ABA ומטפל בשיטת גריספן, טיפול בשיטת ורדי ועוד. יש מאבחנים המשתמשים בחלק מהכלים שהזכרתי כדי ... כאשר הילד מאובחן כנמצא על הקשת (טווח) אוטיסטית כדאי לבנות תכנית טיפולית ביתית כמה שיותר מהר ובמידת הצורך והמלצת המומחים לשלוח את הילד לגן תקשורתי או טיפולי. במידה והילד הולך לגן רגיל כדאי להתייעץ ולשקול צירוף סייעת שתהיה ... אני ממליצה על הגישה האקלקטית. כלומר, לא להאמין בשיטה אחת ולטפל בילד רק דרכה אלא לשלב מספר שיטות (ולא להגזים גם בזה, בסהכ מדובר בילד ... שלדעתכם, ולדעת רוב המומחים שהתייעצתם עמם, אינו מאפשר לו להשתלב בטיפולים במספר שיטות כדאי להתחיל בשיטה אחת (אני ממליצה על ABA) ולהתמיד ... אינכם רואים שיפור בליקויים של הילד כדאי מאד להפחית בשעות הטיפוליות של סוג הטיפול הראשי שבחרתם ולהכניס במקום שעות אלה טיפולים מסוגים שונים שעשויים לתמוך בילד טוב יותר ולהקל עליו ועליכם. לדוגמה, ילדה שטופלה במשך שנתיים בשיטת גרינספן ומצבה לא הוטב באופן משמעותי (אכן התרחבו מעט ... כפי שהגדירה זו אימה בתוך עצמה). היה טוב אם לאחר חצי שנה של טיפול שאינו אפקטיבי מספיק לשנות ולהכניס טיפולים אחרים ולראות מה הכי עוזר לילדה (לאיזה טיפול היא מגיבה הכי טוב) ואז לתגבר את מספר השעות שעובדים עימו בטיפולים החדשים תוך כדי הפחתת שעות הטיפול הקודם בהדרגתיות. דוגמה אחרת היא של ילד שקיבל במשך חצי שנה טיפולי ABA ולאחר תקופה זו החל להציג התנהגויות מתנגדות מאד לטיפול ולמטפלים. כאשר הפחיתו את שעות ה - ABA (מ - 35 שעות שבועיות ל ... שעות שבועיות) והכניסו במקום ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, רכיבה טיפולית, מספר שעות גרינספן המתמקדות במשחק זוגי חברתי (של שני ילדים הנמצאים פחות או יותר באותו מקום על הספקטרום), וכן 6 שעות בשבוע טיפוליVBA, הילד הפך רגוע יותר, בעל יכולת הכלה רגשית גבוהה יותר ורגוע יחסית מבחינה סנסורית. מניסיון אני יכולה לומר שגם חופשות מטיפול, כלומר הורדה בשעות הטיפול ולא הפסקתו לגמרי, בתקופות מסוימות בשנה, בעיקר בחודשי הקיץ החמים בהם קשה לילד להתרכז בטיפול, יכולים להטיב עם הילד ולתת לו הזדמנות להכיל את כל מה שקיבל במהלך השנה. ... את הילד האוטיסט למקום אחר מבחינת ההתפתחות שלו, כשהוא מניח לכל הטיפולים ופשוט נהנה להיות ביחד עם משפחתו באווירה טובה ואוהבת. כמובן שגם בחופש ... וכדאי מאד שיהיה בוגר קורס ניתוח התנהגותי. אם בחרתם במנחה או מטפל בשיטת גרינספן וודאו היכן למד, היכן עבר התמחות, כמה שנים עובד כמטפל ... לצפות בילד ולהחליט עם ההורים והמנחה מה ראוי לעשות בנקודה זו בטיפול. יש כמה וכמה אנשים בארץ שיכולים לשמש בתפקיד זה ולכן אינני ממליצה לממן ... מרגישים שאכן הגעתם למבוי סתום מבחינת שאלות מהותיות לגבי הילד והטיפול בו. גם אז כדאי לחפור היטב באזורינו ולהפתעתכם תגלו שבישראל ישנם לא ...
זוגיות בראיון פסיכולוגיות אימה הכלה רגשית להרגיע ריכוז מומלץ
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 6
... וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 6 פרק 4 הטיפולים המוצעים בשוק גרינספן השיטה פותחה עי סטנלי גרינספן ועמיתיו. שיטת גרינספן מנסה להתבונן מעבר לתוויות שניתנו לילד. הטיפול בילד מתחיל בתצפית שמתוכה נבנית תכנית עבודה אישית. ילדים מגיעים עם אבחון מפסיכולוג, נוירולוג או אנשי מקצוע ... תיעלב ותבכה וכו. שיטת גרינספן היא עמוקה ורחבה. הבאתי כאן רק קצה קצהו של הדרך הטיפולית. מספר ילדים שהכרתי ועבדו על פי שיטה זו יצאו ממנה נשכרים וניתן היה לראות את הדרך שבה הם עולים ומטפסים במדרגות ... (תרגום חופשי של הספר ניתן למצוא באינטרנט). השיטה ההתנהגותית מפרקת את המשימות הטיפוליות ליחידות קטנות הנשענות זו על זו מבחינת התפתחות הילד. אם בוחרים משימה טיפולית כמו מיומנות יום - יום אז מפרקים אותה לחלקים. למשל, פירוק של לימוד כיצד ללבוש מכנסיים. המטרה היא שהילד ילמד כיצד ללבוש את מכנסיו לבדו. דוגמה להבנית תכנית טיפולית שתעזור לילד להשיג את המטרה: התלבשות מטרה: הילד ייקח מכנסיים וילבש אותם. תהליך: בתוכנית זו יש מספר שלבים 1. ... שהילד צריך לרכוש בכל התחומים השונים (כולל השפתיים והתקשורתיים). התכנית הטיפולית צריכה להיבנות עי מנחה מנוסה ובעל ידע רב. את התכנית מעבירים מטפלים וההורים, במידה והם יכולים. הילד מתוגמל עי חיזוקים שונים (ממילים טובות והתפעלות המטפל ועד לצעצועים קטנים ואוכל ... גם מינימום של 25) ובהכנה מוקדמת של המנחה, ההורים ושאר בעלי המקצוע המעורבים בטיפול בילד, התכנית מצליחה לקדם את הילד באופן יוצא מן הכלל. ההתקדמות תלויה בהכנת תכנית עבודה רצינית ובעלת מטרות ... של לובאס עצמו נכתב כי שיעור הילדים היוצאים מתוך הסקאלה הקשת האוטיסטית בעקבות טיפול התנהגותי טוב הוא כחמישים אחוזים (!). ילדים שעוברים את הסף של האוטיזם לכיוון מה שנחשב נוירו - טיפיקאלי (מח ... מסוימים יישארו גם אצל האוטיסט המבוגר שנמצא בהחלמה. אחת המטרות החשובות ביותר בכל טיפול לילד האוטיסט היא לעזור לילד לשלוט או לשנות את התנהגותו כדי שיוכל להיכנס לעולם ולתפקד בו באופן סביר לפחות. בעיות ... לפנות למרפאת בעיסוק מוסמכת שמתמחה בבעיות סנסוריות. גם שיטת ורדי וחדרי סנזולן מטפלים בבעיות סנסוריות וצריך לראות לאיזו גישה הילד מגיב טוב ואיזו מטפלת מצליחה לחדור לעולמו של הילד ולצעוד איתו ... המטפל והמשחק עימו לתגמול. לעיתים קרובות נראה להורים אכזרי להכניס את ילדם למסגרת טיפולים שגבולותיה וחוקיה ברורים וזה כשלעצמו נראה להם לא מוסרי. מנסיוני, הכל תלוי כיצד אתה עושה את הדברים. פילוסופיות ... להיות נפלאות או מרתיעות על הנייר. מה שחשוב הוא כיצד מורידים אותן לרמת השטח ומי מטפל בילד ביום יום ואיפה הוא שם את הגבול למנחה ולמטפלים. צריך להיזהר מלהתנגד באופן כללי ונחרץ לתכנית התנהגותית או כל תכנית אחרת מתוך חוסר ידע, ניסיון דל, שמועות או ... כדאי להשאיר בבקשה למערכת היחסים שלכם עם אלוהים. אין קשר בין אמונה לבין תכנית טיפולית. הפרמטר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא האם הילד מתקדם, האם הילד מרגיש טוב רוב הזמן בטיפול (כל אחד מרגיש פחות טוב לגבי משהו לעיתים וזה לגיטימי) האם הילד חוצה את גבולותיו שלו ומצליח לעשות דברים קצת אחרת מאשר ביצע אותם לפני הטיפול. האם הילד מפתח יחסים טובים ומקדמים עם המטפל? למרות החששות, נסו לשמור על מחשבה פתוחה ולבחון דברים לעומק ובעיקר עי ... שלכם ושל הורים אחרים לילדים אוטיסטים הקרובים לכם, כך תוכלו להחליט איזו תכנית טיפולית מתאימה לילדכם. מומלץ לעצור כל מספר חודשים ולחשוב כיצד הילד מרגיש, האם הוא התקדם בכיוון שציפיתי, מה צריך לשנות ... יכול להיות בעל אגנדה אישית ואינטרסים שאינם תואמים את צרכי הילד והמשפחה. תכנית טיפולית, לאחר דיונים ושיחות עם אנשי המקצוע, צריכה להיות כתובה וברורה. במהלך התכנית יש לדרוש מהמטפלים לכתוב בסיום כל מפגש עם הילד מידע ספציפי שיעזור למנחה ולהורים לראות האם התכנית שכתבנו מתאימה למצבו של הילד כרגע או ... מהמנחה לכתוב סיכום לכל ישיבת צוות (ישיבת נערכות בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים עם המטפלים השונים). המנחה צריכה לכתוב גם סיכום עבודת תכנית בכל כמה חודשים בכדי שנוכל לראות מניין באנו ולאן אנו הולכים מכאן. המנחה צריך לתכנן את הפגישות בינו למטפלים ובעיקר את הפגישות הטיפוליות עם הילד. מטפל צריך לדעת מהם המטרות שלו וכיצד הוא מיישם אותם, אין להתחיל טיפול בלי שאתה כמטפל יודע מה מטרתו וכיצד תשיג אותה או תנסה להשיגה בטיפול הספציפי. יש לחשוב על דרכים רבות ויצירתיות של יישום כדי לא להגיע למצב בו המטפל הציע פעילות מסוימת לילד ונענה בשלילה ואין לו פעילות חלופית לעניין. גבולות הטיפול צרכים להיות ברורים לילד. יש להחליט האם יושבים ליד שולחן, על הרצפה, כל כמה זמן הילד מקבל הפסקה, האם מחזקים מילולית ... או תמונה שהילד אוהב ושהוא מקבל אותם בתמורה על עמידה בציפיות המטפל מהילד במהלך הטיפול, כשהציפיות ידועות מראש לילד), האם ה
יצירתיות אנשים חושבים חוסר הבנה חיים יכולות בולמיה מומחה באמצעות תקשורת
התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 1
... הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 1 אנלוגית יחסי מטפל מטופל מהייעוץ הפסיכו תרפויטי מאמר זה נכתב בהשראת קארל רוגרס (1902 - 1987) ממייסדי הזרם ההומניסטי וכמו כן, חלקם של הטקסטים הינם תרגום חופשי לכתביו. מאמר זה, דן בדרך, בה ניתן ליצור שינוי מובנה ברמה הנפשית והגופנית בטיפול ההוליסטי. זאת, עי יישום מספר תנאים המקדימים לטיפול ושכיום, נחשבים לבסיס ביצירת האינטראקציה ביחסי מטפל מטופל בייעוץ הפסיכולוגי. ישנן גישות טיפוליות שונות בייעוץ הפסיכולוגי כשלכל אחת רציונאל המשקף את דרך הטיפול, המטרות, הכלים או הקשיים הטיפוליים האופייניים לה. כולן יוצאות דופן, כולן ייחודיות בדרכן, דומות או שונות במהות השורשית שלהן אולם, ישנה אחדות המשותפת לכולן. זו, באה לידי ביטוי במספר כללים, תנאים חיוניים המהווים חלק אינטגראלי במרקם העדין של היחסים הבין אישיים בטיפול התרפויטי. תנאים אלו, הינם הכרחיים וכמו כן, אף מספקים בכדי יצירת שינוי אישיות. כיום, הם מהווים בסיס לכל הגישות השונות של הייעוץ הפסיכולוגי. במאמר זה, אנסה לבחון כיצד אותם התנאים הבסיסיים ביצירת האינטראקציה ביחסי מטפל מטופל, באים לידי ביטוי בטיפולי מגע הוליסטיים וכיצד יכולים להיות מספקים לכדי יצירת שינוי מובנה, ברמה הנפשית או הגופנית וכיצד יישום תנאים אלו יכול לשמש בכדי לתרום לטיפול ההוליסטי, אשר אינו מאופיין בתקשורת וורבאלית אלא במגע. בתחילה, אגדיר למה כוונתי בשינוי מובנה וכיצד בה הדבר לביטוי במישור הגופני או הרגשי. נכון הדבר, שאת השאלה מהו שינוי ... יחד, אף מספקים, לתחילת התהליך. במידה ותנאים אלו מתקיימים ומתמשכים לאורך זמן, הדבר מספק בכדי יצירת שינוי מובנה וזאת, אף ללא יישום טכניקת הטיפול עצמה. להלן התנאים: א. שני המשתתפים נמצאים בתהליך פסיכולוגי. ב. המטופל נמצא במצב של חוסר הרמוניה. ג. המטפל נמצא בהרמוניה והוא באינטגרציה ביחסים. ד. המטפל חווה התחברות חיובית בלתי מסויגת וקבלה ללא תנאי למטופל. ה. המטפל חווה הבנה אמפאטית למצבו הפנימי של המטופל ושואף להעביר התנסות זו. ו. כאשר התקשורת האמפאטית והקבלה ללא תנאי מושגות בדרגה מינימלית הדבר מספק. קיומם של תנאים אלו נראה פשוט וטריוויאלי. אולם, אין הם מתקיימים מעצמם כאשר ... ממעיט בחשיבותם או לא מממש לאורך זמן אחד או יותר מהתנאים. שהרי, היה רוצה למצוא מורכבות גדולה יותר, עומק, היה רוצה לנתח ולהיכנס לנבכי נשמתו של המטופל ואיך ייתכן, שיצירת השינוי כה פשוטה ומתבססת על יישום תקשורת בסיסית זו. מכיוון, שתנאים אלו כה בסיסיים בתקשורת הבין אישית, הם יכולים לבוא לביטוי בכל מערכת יחסים המתקיימת ברצון שני הצדדים וניתן להכלילם על מערכות שונות, מלבד הייעוץ הפסיכולוגי. כעת, נבחן כיצד אלו באים לביטוי במסגרת טיפולים המוגדרים כהוליסטיים בהם, הטכניקה הטיפולית הינה המגע הגופני. כגון, עיסויים שונים, שיאצו, רפלקסולוגיה וכדומה. כמו כן, נכללים גם טיפולים הוליסטיים בהם המגע הינו ברובד האנרגטי, כגון הילינג. התנאי הראשון, תלוי בהימצאותה של מערכת יחסים מינימלית בה שני הצדדים ערים לכך, שהם בתהליך טיפולי בו, כל אחד משפיע על ההתנסות הנחוות של השני. מבחינת המטופל אין זה משנה עם תהליך זה פסיכולוגי או רפואי כל עוד הוא מודע לכך, שהוא שותף לתהליך ולכך, שישנה מטרה מוגדרת. מטרת הטיפול יכולה להיות לדוגמה טיפול בכאב גב, כאב ראש, תמיכה בזמן דיכאון, חיזוק האנרגיה או יצירת מוטיבציה. כמו כן, מבחינת המטופל ישנה חשיבות להתמקדות קונקרטית בבעיה והימנעות מהפשטה ועיסוק כללי. לכן, מטרת הטיפול יכולה להשתנות מטיפול לטיפול או מתקופה לתקופה, בהתאם לרצונו או למכאוביו. מבחינת המטפל, הדבר כרוך בערנותו להשפעת נוכחות המטופל עליו מבחינה פסיכולוגית. עליו להיות מודע לתגובתו למטופל כשזו שלילית, לדוגמה מחשבה כגון איני אוהב מטופל זה או
אישה ביטחון עצמי נמוך מערכת יחסים חרדה ודיכאון הגדרה אכפתיות אחדות סיטואציה
אל תהיה הפסיכולוג, רק תקשיב - חלק 1
... תהיה הפסיכולוג, רק תקשיב - חלק 1 מאמר זה נותן ביקורת על הדרך בה נתפסים היבטים רגשיים בטיפול השיאצו, הוא מסביר מדוע תכנים פסיכולוגיים הינם בלתי נמנעים בטיפול והוא דן בחשיבות התקשורת ככלי בסיסי במערכת היחסים הטיפולית ובמיומנות האמפתיה כקריטית ליצירת שינוי במישור הרגשי והפיזי בטיפול הרפואי, בידי מטפל השיאצו. השיאצו, לפני המגע, ... לנושאים אלו. כיום במציאות הקלינית של מטפל השיאצו, ישנו פחד להתייחס להיבטים רגשיים באופן ישיר בטיפול. פחד זה נובע מהבורות לגבי מהלך הטיפול הפסיכו רפואי שנתפס כניתוח אנאליטי של עברו הרגשי של המטופל, מאי ידיעה לגבי הכלים והאפשרויות העומדים בפני המטפל ומהכשרה לקויה במערכות הלימוד. לכן, למרות ההכרה בהשפעתו של הטיפול על עולמו הפנימי והרגשי של המטופל ולמרות תפיסת הגופנפש, המועברת בגאווה רבה מדור לדור ... לסוגיה ולמטפל השיאצו אין את הכלים הדרושים בכדי לממש סוג יחסים זה, אולם אין זה עיקרו של הטיפול הפסיכו רפואי. ישנם מספר גישות מזוריות בפסיכותראפיה. אלו, נבדלות אחת מהשנייה בפילוסופיה ברציונאל ובכלים הטיפוליים. חלקם פונים כלפי עברו של האדם חלקם מייחסים חשיבות ... או כלוח חלק המעוצב על ידי התנסותו בחייו וכן אלאה ואלאה. אולם, למרות השוני הגדול בתפיסה ובכלים הטיפוליים המאפיינים כל שיטה ושיטה, ישנו משותף והוא ההכרה בחשיבות ביסוס מערכת היחסים. חשיבותה של מערכת היחסים בקונטקסט הטיפולי, אם זה רפואי או נפשי, ידועה כבר זמן רב. הדעה הרווחת ... וליצור שינוי אמיתי. ניתן לבקר הנחה זו ולטעון, ששינוי יכול להתרחש גם ללא ביסוס מערכת היחסים הטיפולית. אך אם זאת, אין ספק שתרומתה של זו בהעצמת הטיפול, אינה עוברת ללא הבחנה. בקונטקסט הרפואי מערכת היחסים ... משתנה הפועל על פני כל הגישות ושהוא אינו ספציפי למודל או תיאוריה מסוימים, שככוחה של מערכת היחסים הטיפולית פורץ את גבולות הטיפול הנפשי והיא פועלת על פני מטופלים, מטפלים ומיקומים שונים כשהיא מהווה את היסודות החזקים, עליהם מיושמים הכלים הטיפוליים המאפיינים כל שיטה ושיטה (Asay & Lambert, 1999, ... מערכת יחסים זו נתפסת טריוויאלית. ייתכן, שהדבר נובע בעקבות חוסר מודעות לחשיבות ביסוס מערכת היחסים הטיפולית והכשרה לקויה או חסרה למיומנויות תקשורתיות, במערכת ... על בעיה רפואית ספציפית, כשהכלי היחידי אותו יכול מטפל השיאצו ליישם בהתייחסות לתכנים אלו, הינו טיפול המגע, בהסתמכות על האבחון הסיני, את האדם כבעל סינדרום או כטיפוס אלמנט מסוים. מערכת יחסים שהיא טיפולית , אם זו מאופיינת במגע או בדיבור, אם זו אורטופדית או ... רגשי ומכיוון שהאדם בא למטפל השיאצו בכדי לפתור או להקל על מצבו, מטען רגשי זה מופנה כלפי המטפל. למטופל, לעיתים כואב, מציק, יש לו חששות, הוא כועס, מדוכא, ... לאדם כטיפוס אש או מתכת, אומנם מהווים אבחון לאטיולוגיה והם משקפים את מצבו ואף מניחים יסודות, לטיפול שישנה האפשרות שתוצאותיו יהיו יעילות, אולם זו שכלתנית ומנותקת מרגשותיו ומחווייתו של המטופל כאדם. איכויות המגע לעומת זאת, כן פונות לעולמו הרגשי ... הנגיעה, בעוד שמצוקותיו המידיות המופנות כלפי המטפל, נשארות ללא מענה. מצוקה מידית זו של האדם המגיע לטיפול, לגיטימית והיא מצריכה היענות במישור האישי ובאופן ... או קשה. אולם, בכל מקרה תהיה זו מאופיינת ברגשות הנגזרים מחווייתו את החולי. כך, שמלבד תפקידו של המטפל בלפתור או להקל על הבעיה בהתאם ליכולתו והכשרתו או לספק טיפול מניעתי כללי ומקיף, המשקף את מצבו הבריאותי של האדם, ... פסיבית או אקטיבית, רבות כמספר המגיבים. זהו אופייה הטבעי של מערכת היחסים וטבעו של האדם. אם ישתמש המטפל בכליו ויאבחן את האדם בעיניים סיניות, קרוב לוודאי שהאדם ...
פסיכולוגיה יצירת שינוי שינוי אבחון פחדים ילד פסיכולוגיות דיבור
טיפול פסיכיאטרי - מבוא
טיפול פסיכיאטרי - מבוא טיפול פסיכיאטרי הוא טיפול בהפרעה נפשית או במחלת נפש המתבצע על ידי רופא מומחה לפסיכיאטריה, לעתים בשילוב עם פסיכולוג, עובד סוציאלי, מטפל אמנויות או מומחה לריפוי בעיסוק. הטיפול הפסיכיאטרי בנוי בדרך כלל מאיבחון, טיפול תרופתי או פסיכותרפי ושיקום. טיפול פסיכיאטרי ניתן במסגרת בית חולים מתמחה, במסגרת קהילתית או בבית החולה בהתאם לחומרת ההפרעה. רוב ההפרעות הנפשיות אינן ניתנות לריפוי מוחלט, והטיפול הפסיכיאטרי מתמקד באיזון ביוכימי של הגוף, ריסון התסמינים, הקלת מצוקת החולה ושיקומו. בשונה מענפי רפואה אחרים ובשל ההשפעה של מחלות נפש על כושר השיפוט של החולה, נתונה בחוק ברוב המדינות סמכות לטיפול פסיכיאטרי שלא בהסכמת החולה, במקרים בהם המחלה מסכנת את שלומו של החולה או של הסובבים אותו. גבולותיה של סמכות זו הם נושא שנוי במחלוקת. עקרונות הטיפול הפסיכיאטרי הטיפול הפסיכיאטרי השתנה מהותית בעשורים האחרונים. בעבר נהוג היה לאשפז חולים לתקופות ארוכות במוסדות, לעתים לשנים ארוכות. כיום רוב החולים מטופלים במסגרת מרפאות חוץ ומחלקות יום. במקרים בהם נדרש אשפוז הוא נמשך שבועות ספורים, ורק אחוז קטן של החולים מאושפז לתקופות ארוכות. רוב הטיפולים הפסיכיאטריים נעשים ביוזמת המטופלים ובהסכמתם, בשל מצוקה אישית על רקע נפשי. חלק מהמטופלים פונים באופן אישי וחלקם מופנים על ידי רופאי משפחה או בתי החולים הכלליים. ישנם מטופלים שמופנים בפסיקת בית משפט לאחר איבחון, כתחליף לעונש מאסר וישנם מקרים נדירים של אשפוז כפוי על פי חוק במידה וקיים סיכון ממשי לחולה או לסביבתו. פחות מאחוז מהפונים לטיפול פסיכיאטרי בישראל מופנים דרך רשויות החוק. טיפול פסיכיאטרי יכול להינתן לכל דורש במרפאות הציבוריות בישראל. כל ... מסימפטומים הקשורים להפרעת התנהגות או הפרעה נפשית יכול לפנות באופן עצמאי לבדיקה או להיות מופנה משירותי הבריאות הכלליים. אבחון פסיכיאטרי הליך האבחון הפסיכיאטרי זהה לכל המטופלים, ללא קשר לסיבת הגעתם למרפאה או לגורם שהפנה אותם. השלב הראשון באבחון הוא הערכה של מצבו הגופני והנפשי של המטופל. הוא כולל ראיון מקיף שמטרתו זיהוי תסמינים התנהגותיים, הכרת ... והנפשית שלו ויחסיו עם הסביבה. במקביל לבדיקה מתבצע לעתים איסוף מידע מגורמים נוספים, כגון עובדי סעד ורווחה, קרובים ומכרים ושוטרים או סגל רפואת חירום שהיו במגע קרוב עם המטופל ויכולים להעיד על מאפייני התנהגותו. בחלק מהמקרים מופנה המטופל לבדיקות רפואיות כגון בדיקות דם או סי. טי. שמטרתן שלילת בעיות רפואיות ונוירולוגיות המשליכות על מצב נפשי, או המצאות המטופל תחת השפעת סמים. בדיקות רפואיות מוסברות למטופל ומתבצעות בהסכמתו, למעט במקרים נדירים של אשפוז כפוי או בצו ... השפעת סמים, משתמש הפסיכיאטר במדריכי DSM ו - ICD על מנת לסווג במדויק את ההפרעה הנפשית או מחלת הנפש ממנה סובל החולה. על סמך זיהויה המוחלט של ההפרעה מחליט הפסיכיאטר על הטיפול המומלץ - תרופתי, פסיכואנליטי או אחר. במקרים מסוימים ממליץ הפסיכיאטר על אשפוז קצר במחלקה או במוסד שיקומי עד לאיזון ההפרעה. טיפול פסיכיאטרי רוב הטיפולים הפסיכיאטריים מתבצעים במתכונת של מפגשים תקופתיים, בדומה לטיפול בכל מחלה אצל רופא מומחה. המטופל מגיע לפגישות קבועות מראש עם הפסיכיאטר בהן מתבצעת הערכה של מצבו ולעתים טיפול פסיכותרפי. תדירות הפגישות יכולה להיות אחת למספר ימים עד לאחת למספר חודשים, בהתאם לסוג ההפרעה והשלב בו היא נמצאת. אצל מטופלים רבים שמצבם יציב ומאוזן הפגישות מתבצעות לעתים רחוקות מאוד. ...
עקרונות לטפל במחלות נפש עובדים משפחה ביקורתיות כושר שיפוט עובד שיטה
עיסוי תאילנדי - מבוא להכרת העיסוי התאילנדי
... התאילנדים רואים בו אבי הרפואה התאילנדית ורוחשים לו כבוד רב. לפני כל עיסוי נהוג לקוד קידה בה מכבדים ומודים לשיוואגו, ומבקשים את עזרתו בריפוי המטופל. שיוואגו קומרפאג - אבי הרפואה התאילנדית איך זה נעשה? לעיסוי התאילנדי מגוון עצום של תנועות ותמרונים המיועדים לעזור לנו לחזור למצב התקין. המטפל משתמש באצבעות, כפות ידיים, מרפקים, רגליים, ברכיים ואף עצמות הישיבה שלו, כדי ללחוץ, למתוח, לכופף, להרים, לסובב ולדחוף את גופו של המטופל. כאמור, תרפיה זו מפותחת ועשירה מאוד בטכניקות כגון: לחיצות מתיחות, מניפולציות, עצירת דם ועבודה על קווי אנרגיה. לחיצות: בתאי מסאז ... התאילנדי היא העשירה ביותר במתיחות, ורק תנוחות היוגה, אסנות, משתוות אליה. כאשר מבצעים את המתיחות בצורה נכונה השפעתן על הגוף חיובית. אדם המקבל טיפול זה באופן קבוע ולאורך זמן יהנה מאיברי גוף גמישים, חזקים ובריאים. מניפולציות: המניפולציה היא תנועה מהירה בעלת טווח תנועה קטן, אותה ... למעשה גורמים למיקרו טרואמה במפרק. הדבר גורם לזירוז חילוף החומרים באזור ויעיל להורדת כאב ולשמירת תנועתיות תקינה במפרק. עצירת דם: בטכניקה זו לוחץ המטפל באזור בו עובר כלי דם ראשי, בגפיים העליונות ותחתונותו בבטן, דבר הגורם לעליית לחץ הדם בכלי בדם שנמצאים מעל נקודות הלחץ. העצבים ... בנתיבי אנרגיה בגוף. הייחוד של העיסוי התאילנדי הוא בכך שהוא מתמקד גם ובעיקר בקווי האנרגיה שעליהם מצויות נקודות הלחיצה ולא רק בנקודות עצמן. השפעות הטיפול העיסוי התאילנדי עובד על שרירים, גידים, מפרקים, עצבים, וכן על איברים פנימיים. הוא משפיע על כל הגוף כיחידה אורגנית שלמה אחת. האפקט הכללי לאחר טיפול, הוא פתיחה של מפרקים תפוסים והארכה של השרירים, בשילוב עם תחושה עמוקה מאוד של הרפייה שלווה. שרירים שהוקפאו בתנוחה מכאיבה, עתה ... בעבודת גוף זו, הוא שחרור מערכת העצבים כך שהגוף יוכל להרגע לתוך מצב של ריפוי. כשחלקים של הגוף נעולים בספאזם תמידי (כיווץ לא - רצוני), בלתי אפשרי לטפל באופן מלא. רוב האנשים בעלי כאבים לא מודעים לכך, אך מערכת העצבים שלהם נועלת רבים מפציעותיהם בנעילות תמידיות שלא משחררות. הגוף של ... לחזור חזרה למקום של איזון. למי זה מתאים? עיסוי תאילנדי מתאים לקשת רחבה של צרכים. בימינו השימוש בעיסוי התאילנדי אינו רק למטרות ריפוי. למעשה רוב הטיפולים בעיסוי תאילנדי שנעשים כיום בעולם הם למטרות רוגע והנאה. הוא יכול להיות עיסוי מרגיע ומפנק, כטיפול מתחזק ומונע וגם לטפל במגוון בעיות. יחד עם זאת, באפשרות השיטה להיות מאוד עוצמתית ביכולתה לטפל בבעיות כרוניות. לאלו אשר יש להם טעימה לתרופה חזקה וכח הרצון לקבל אותה, בהחלט יוכלו להפיק ממנה לאין שיעור. העיסוי כתפילה ואומנות הבסיס האנרגטי של הטיפול הוא פתיחה של כל נתיבי האנרגיה, על מנת שאנרגיה מהיקום תוכל לזרום בחופשיות ואנרגיה חסומה, היוצרת מחלה או כאב, תוכל לנוע החוצה. בנוסף, המטפל מגרה את זרימת האנרגיה על ידי לחיצה בנקודות חיוניות לאורך קווי האנרגיה. טיפול פותח ומשחרר שכזה מיועד גם לאנשים בריאים וגם משמש כטיפול מונע מחלות. בתאילנד נחשב העיסוק בעיסוי התאילנדי לעיסוק רוחני שנלמד ומתבצע, לעתים קרובות במקדשים. מטפל טוב עושה את העיסוי תוך ... שעובד בהלך רוח מדיטטיבי יפתח אינטואיציה לזרימת האנרגיה בגוף ולמסלולי הפראנה. העיסוי התאילנדי, מעצם היותו, פועל לעומק הגוף והנפש, ועל כן משרה על המטופל הפחתת מתח, מנוחה והרפיה. השימוש במתיחות איטיות וממושכות מקנה לגוף גמישות ועמידה בלחצים. בנוסף, מועיל העיסוי התאילנדי כמייצב נפשי, הגדלת המודעות לגוף ולנפש, הפחתת מתח נפשי והשריית שינה רגועה, מגדיל את היכולת לתת ולקבל, מסייע להגברת הביטחון העצמי, ומסייע להצלחת טיפולים בשיטות נוספות. ...
איך להיות בטוח בעצמי לשפר ביטחון עצמי הבדלים ביטחון להעלות את הביטחון העצמי מוחלטות להוריד ביטחון עצמי בטוח בעצמי
נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית
... על ידי הקמת בתי תינוקות שתופעלו בשעות היום עי מטפלות מקצועיות ועי שומרות זמניות בשעות הלילה שטיפלו בתינוקות. לאחר שחזרו התינוקות מבית החולים הוכנסו לבית התינוקות והועברו לאחריות המטפלת. האמהות הורשו לבקר את תינוקם מספר פעמים במשך היום על מנת ... עי שומרת הלילה). לפעמים גם נמנע מהאימהות לחתל או לרחוץ את התינוק בהצדקה כי המטפלת הוכשרה לטפל בילד והאם לא. להוציא שעת ביקור אחת ביום לאבות ולבני משפחה אסור היה בשעות היום והלילה לבקר את התינוק. בתחילה הוצמדו לכל שישה תינוקות מטפלת, כאשר ... רגשית. הוא יודע איך להתנהג אך אינו יודע מה הוא מרגיש ומרוחק מרגשותיו. הקושי במציאת דרכים לטיפול הטיפול הפסיכולוגי הרגיל בפסיכואנליזה או בטיפול רגיל אינו יעיל מכיוון שהוא מבוסס על שיחות בין המטפל למטופל. בשיחות עולים חומרים מהעבר המאפשרים לנו לשפוך אור על מה שהתרחש ונותנים אפשרות להבין את כל התמונה באופן רחב יותר. בדרך כלל, אם הנזק אינו גדול מדי ... והוא מחק את הזיכרון הטראומטי ממוחו? והרי בשיחות שמבוססות על קשר תבוני קוגניטיבי מחויב המטופל לחשוף את עברו במילים. אך הוא אינו יכול לחשוף את מה שהדחיק. כזכור, לתינוק אין מספיק תבונה או ידע על מנת להבין את המציאות המורכבת של החיים מסביבו אך חוסר הידע והיכולת להסביר את הרגש אינו מונע ממנו את היכולת להרגיש. תוצאת הטיפול הפסיכולוגי הרבה פעמים תוהים בני קיבוץ מדוע הטיפול הפסיכולוגי מצליח רק באופן חלקי. הצלחת כל טיפול תלויה ביכולת למוסס את חומת ההגנה של המטופל ולהגיע לשורש הבעיה (איני מתכוון לטיפול התנהגותי שהוא בעיני כמו אספירין לחולה סרטן). כאשר הטראומה הבסיסית עמוקה מאד והוטמעה לאורך זמן רב ניסיונו של הפסיכולוג לחדור מעבר לשכבות ההגנה של המטופל עד לשכבה האחרונה נדון לכישלון. בדרך כלל קורה שהמטופל מאפשר למטפל להגיע לשכבות עמוקות פחות, למשל, לגיל הגן או אירועים שקרו בחברת הילדים. התחושות והאירועים המאוחרים יותר הם בהרבה מקרים חזרה ושיחזור של הרגשות והמחשבות הראשוניות, אך הם אינם המקור. אני זוכר כי במסגרת טיפולית, במשך תקופה ארוכה נתקעתי בגיל שבעה חודשים. כל ניסיון שלי לעלות מידע מתחת לגיל זה הסתיים בראייה פנימית של חושך, חור שחור. הקושי ביצירת מגע עם ... ובהתנהגותה היום - יומית לא היה זכר לרצונה בילדה במקומי, החומרים הללו לא יכלו לעלות בזיכרוני בטיפול רגיל. ולכן הסיבה לתחושת חוסר האמון הבסיסי שיש לי בבני אדם לא הייתה מתגלה. ואם איני יודע את הסיבה איני יכול לטפל בבעיה ובהשלכותיה באופן רציני. בסיישן של נשימה הולוטרופית כאשר האינפורמציה הזו עלתה, יכולתי בנוסף להבנת המקור לחוש את הרגשות שלי וגם את מכלול ... התפתחות הבעיה מראשיתה ועד השלכותיה על יחסי עם אנשים בחיי הבוגרים. אחר כך השלמתי את העבודה בטיפולים מסורתיים יותר המבוססים על שיחות. להבדיל מהיפנוזה, רייברסינג או שיטות אחרות שבהן המטופל נותן למטפל להוביל את התהליך כאשר המטרה היא להסיר את שכבות ההגנה על מנת להביט מתחתן. בנשימה ההולטרופית קובע המטופל בעצמו עד לאן יעמיק לחקור את עצמו. ההנחה העומדת מאחורי כלל זה מבוססת על האמונה כי יש בכל אדם חלק תבוני המגן עליו (פסיכולוגית). אותו חלק ... בעוצמה ולהשפיע ולשנות את סדר יומו של האדם נעשית בקבוצה - אין את האינטימיות והייחודיות כמו בטיפול רגיל אינה מחייבת יחסים אישים עם הפסיכולוג - הדברים עולים ללא צורך בכימיה עם המטפל זולה יותר ...
זיכרון טראומטי התנסות תחושה של שמחה מבחינה פסיכולוגית גבולות טיפול חיסרון יתרון תהליך פסיכולוגי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטפל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטפל, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטפל, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי קריירה בנושאי מטפל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 13:57:58 - wesi4