... של המיניות במימד הרגשי
בטיפול השיאצו אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס ... מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים
שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות ... כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי
הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת
הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה. נושא האתיקה המינית נמצא ... רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה
טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה ... לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר
לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר
לטיפול. נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן
שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל ... כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים. מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע
שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל
טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד ... לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר
לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ... תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע
בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than ... להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות
בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו ... אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות
הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, ... הגדרת הגבולות. במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של
המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל
לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ... תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על
הטיפול וכאן הבעייתיות. ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של
המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ... שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש
הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות ... את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים
הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, ... האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של
המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים. מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות
בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, ... ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של
המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד ... צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר
למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם
הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים
המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או
טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים
המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת
בטיפול ופוגעת בקליינט. אין הדבר אומר שכעת
הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שה