ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2
... מגע בין חיישני הטעם בלשון וטעמים (מזון או אחר), מגע בין חיישני התחושה בעור לאובייקטים פיזיים חיצוניים (או אף כתגובה לאובייקט מנטלי). אלו הם שלושת התנאים המחייבים לקליטה של אובייקט חושי, נאמר שזהו טווח או מרחב התפיסה החושי האנושי. ... מחשבות). החוש המנטלי בהתאמה לשאר החושים קולט מחשבות - מילוליות או לא מילוליות (כפי שתואר קודם לכן). רגשות הן תגובות העולות ביחס לגירויים והן: רגש נעים (הנאה), רגש לא נעים (כאב), רגש שאינו נעים ואינו לא - נעים (שיויון ... equanimity). אלו שלושת האפשרויות היחידות שבהם נתייחס למושג רגש ואין הכוונה כאן לרגשות חיבה, אהבה, שנאה וכו. רגש עולה כתגובה לגירויים חושיים או לגירויים מנטליים, רגש עולה באם יש הכרה ועירות לו או לא. למרכיב הרגש יש השפעה רבה ... וכך הלאה. התודעה אינה עולה באופן עצמאי, אלא בשיתוף עם מצבים מנטליים אחרים. התודעה נקראת בהתאם למקור האובייקט שגרם לתגובה: תודעת - עין, תודעת - אוזן... תודעת - מנטל (Mental-Consciousness). מצב מנטלי בכל רגע מורכב מכל המרכיבים שתוארו כאן ... כדי להעביר את התודעה למרחב השמיעה. התודעה יכולה להשתנות באופן מכוון - לדוגמה, עולה המחשבה רוצה להקשיב לחדשות ברדיו, כתגובה, תעלה עירות לרצון זה, התודעה תעבור למרחב השמיעה, ויהיה ריכוז במה שנשמע. התודעה יכולה להשתנות באופן לא מכוון - ... בציפור עפה מבעד לחלון בשעת אחהצ שקטה ולפתע מישהו מדליק את הטלויזיה וממנה נשמע קול שידורי החדשות בקולי קולות. כתגובה, התודעה תעבור מהמרחב הויזואלי למרחב השמיעתי ותעלה עירות לכך ברגע המעבר. התודעה נוטה להתמקד באובייקטים ולא נפרשת לכל מרחב ... ממגע עם אובייקט מסוים נוצרת אי נוחות המתבטאת בשעמום, חוסר עניין, וכתוצאה מכך התודעה מחפשת אובייקט חדש, אחר. ב תגובות והבחנות שפה מדוברת נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה מדוברת (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה או ההכרה זוהי שפה / אלו צלילים מובנים (בעלי משמעות). ... עם צירוף גרפי מסוים - מילה או משפט, תהיה תפיסה של צירוף זה כיחידה שפתית (מילולית, וורבלית) אחת. נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה / ההכרה זהו כתב / זהו איור גרפי מובן (בעלי ... במה שמשמעותי לגביו (שיש בו משמעות לגביו). אלו היחסים של האדם עם מה שיש בכלל. אנו יכולים להבחין בין התגובה של מבט חטוף לעבר עץ, שמיים או בית ובין מבט בשלט עליו כתובה המילה מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר. ... את המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם שאינו יודע את השפה יראו האותיות כסימנים גרפים בלבד והתגובה לא תהיה המחשבה מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר למרות שעדיין קיימת אפשרות שתעלה ההבחנה זהו כתב או זוהי שפה ... יפסק בשלב מסוים או ימשיך באופן שונה. אם כך, הידע מתנה את התהליך - בהתאם לידע של הקורא תעלה התגובה. תהליך זה הנו אוטומטי - הלימוד של השפה, התרגול והניסיון הרב שהצטבר יצרו מבנה ידע המתנה את תגובות האדם לשדה הויזואלי. באופן דומה נוכל לומר שמבנה הידע מתנה את תגובות האדם לשדה השמיעתי. 3. השפה כמערכת אוטונומית במשך הזמן האדם רוכש מיומנות מילולית - כמפענח וכדובר. מיומנות זו יוצרת ... ליצירת קונספטים (מטאפורות). במקרה זה יש שימוש במאפיין או מאפיינים מסוימים של האובייקט המיוצג עי המילה. המאפיינים יכולים להיות תגובה לאובייקט, יחס רגשי אליו, דימויי וכו. הקונספט מיוצג במילה זהה לזו שמייצגת אובייקט בעולם. לדוגמה המילה לב, ישנו האיבר ... הרכבת המילה מאותיות כיוון שיש שימוש בסימניות המהוות מילים). זיהוי המילה מתוך שלל הגירויים מעלה את ההבחנה שזוהי מילה, וכתגובה עולה ייצוג המילה. ב דימויים ((images להבדיל מדימויים בשפה כמערכת אוטונומית שנידונו קודם. אנו נוטים לחשוב שמילה המתארת אובייקט ... קשר לניסיון עם סוס קונקרטי, או, ייצוג של קונספט הקשור בסוס ו/או יחס רגשי אליו, מכאן והלאה תיווצר שרשרת תגובות לייצוגים אלו בהתאם למבנה הידע, הדימויים וההתניות של האדם. במקרה אחר, אדם שני שלא ראה סוס בחייו, לא ראה, לא שמע ולא היה בקרבת סוס. אחד מן השניים, או שהוא לא יכיר כלל את המילה ולא תהיה תגובה של משמעות, או שיכיר את המילה כך שהתגובה תבוא על פי הידע החלקי שיש לו על סוס או הדימוי שלו של סוס. בין שני מקרים אלו נמצא ... במילים) ואשר לגביהם נבנו דימויים שונים. התפיסה לגביהם יכולה להיות קונספטואלית בלבד, ללא כל ניסיון חווייתי חושי. הדימויים משתנים כתגובה לניסיון - לתפיסה, כמו כן, נוצרים דימויים חדשים, ודימויים ישנים דועכים ונעלמים. כך נוכל לומר, שהמשמעות לגבי מילה היא ... (גם בשאר החושים, אך במקרה זה הויזואל דומיננטי). המילה גדול מייצגת קונספט של יחס של מימדי (בדכ במרחב הויזואלי). התגובה לכל אחת מהמילים בנפרד תהיה שונה מהצירוף של שניהם. לדוגמה, התגובה למילה כלב יכולה להיות ייצוג ויזואלי של הכלב החי בביתו של הקולט עצמו. התגובה לצירוף כלב גדול תהיה ייצוג ויזואלי של כלב אחר (סביר מאוד במקרה שהכלב של הקולט קטן), כלומר יש כאן ... שונה לגמרי מבחינה איכותית, זהו לא שינוי בתכונה אחת - הייצוג הויזואלי הקודם של הכלב לא גדל או נמתח כתגובה למילה גדול אלא נוצר ייצוג חדש של כלב אחר. כך, התגובה לצירוף משמעויות אינו הסכום שלהם או בהכרח מניפולציה של ייצוג אחד על השני, אלא ייצוג חדש אשר יכול להיות ... מראה של בת - ים לעומת מראה של תל - אביב, או הרגש כלפי כל אחד מהערים, ולכן כל התגובה תהיה שונה מבחינה איכותית. אם כך, ההכללה של בת - ים ותל - אביב כערים, היא תיאורטית (וכך גם ... ממפענח אחד לאחר. וישנו הגורם של הזמן, בו נקלטים גירויים רבים אחרים - גירויים חושיים ומנטליים שאינם קשורים לשפה, ותגובות לגירויים אלו. כך שתהליך הרכבת המשמעות או המשמעויות בעייתי ומוגבל. ו רצף הפענוח קיימת בעיה מגבלה בסיסית של תפיסת ... ישנם סיבות אחרות לשמור על ייצוגים למרות שהם מורכבים אל תוך המשמעות הנצברת (הקונטקסט המילולי של הקולט) - לדוגמה, תגובה רגשית (משיכה, דחייה) אל הייצוג, או ייצור שרשרת תגובות של ייצוגים (אסוציאציות) לייצוג מרצף הפענוח. לסיכום, בניית המשמעות היא תהליך של הרכבת ייצוגים (חושיים / מנטליים, קונספטים ודימויים - images) של יחידות מילוליות דינמיות - משתנות. התהליך הזה מאוד מורכב, בו הייצוגים והתגובות המילוליות (הקונטקסט המילולי) מהווים חלק מקונטקסט רחב של קליטה חושית ומנטלית לא מילולית. התוצר לתהליך זה הוא בדיוק אותם תגובות ושינויים בקונטקסט המילולי והלא - מילולי. הקונספטואליזציה של התוצר, היא הדבר המכונה בדרך כלל משמעות, והיא חלק נפרד ולא ... ביום יום לא מחייבת אותנו ליצור קונספט לכל מה שנתפס. בדרך כלל נעשה תהליך הקונספטואליזציה כאשר יש דרישה לכך, כתגובה לאתגר. לדוגמה, אם שואלים אותי מה דעתך על... - כדי להשיב, עלי לייצר קונספט של מה על פי דעתי ... ופענוח ניקח את המצב בו אדם מביט ויש עץ במרחב הויזואלי. במקרה בו הוא תופס עץ כאובייקט, נוצרת מייד תגובה פיזית ומנטלית היכולה לכלול רגש ו/או ההבחנה זהו עץ ו/או העירות לתפיסה ו/או מעבר של התודעה לעץ כאובייקט תודעה. בין התגובות האפשריות מצאנו את התגובה המילולית - המחשבה עץ (כמילה). כלומר יש תגובות מילוליות גם לתפיסות חושיות שאין להן קשר עם השפה כיוון שהאדם מותנה בידע לגבי העולם ובתפיסה של עץ נכבלה המחשבה המילולית עץ. כמו כן, לחילופין נוכל למצוא מחשבות כמו ענפים עלים פרחים פירות שיעלו בתגובה לתפיסת אובייקטים שונים אשר הם חלק מהעץ. התפיסה הויזואלית במקרה זה ברורה במידה כזו שאין לאובייקטים ייצוגים לא ברורים ... שאני מביט בו, עלים הם הדבר הזה שאני מביט בו וכו ניקח לדוגמה אדם ההולך ביער ולפתע רואה נחש, בתגובה הוא קופא על מקומו ומביט בנחש בבהלה תוך שהוא חושב מה לעשות. לאחר רגע הוא מבחין שאין זה נחש ... כמראה של נחש על פי זיכרון, אם לא היה הידע כיצד נראה נחש לא היה עולה זיהוי זה כלל. התגובה הבאה של הבהלה אף היא מותנה על פי זיכרון, הידע שנחש הוא חיה מסוכנת, כלומר עולה פחד מפני משהו, במקרה זה הפחד הוא מהכאב שיווצר אם הנחש ינשוך את האדם. התגובה לפחד זה היא עצירה של הגוף - להימנע מלהתקרב לסכנה, מקור הפחד. אחר כך מתחיל חיפוש של פתרון לאתגר ... אתגר (שאין לו קשר למערכת המילולית), במקרה זה האתגר נענה עי הבדיקה שהיא פעולה - הבעיטה, ממנה נצפו שתי תגובות אפשרויות - תנועה של האובייקט ומכאן נחש או אי - תנועה של האובייקט ומכאן ענף. כך האתגר נפתר, והתגובה ...
קריאה לנתח טקסט אחד על השני פרק מילולי מתנה להשתנות פותר חלומות הגדרה
רגש - מבוא
... השגת תענוג או הימנעות מכאב. במקרים כאלה ניתן לומר כי הרגש מהווה מוטיבציה, אשר מביאה אותנו לתאם סדרה של תגובות והתנהגויות על - מנת להגיע אל הרגש המבוקש. היבטים קוגניטיביים קיים קשר בין רגשות וזיכרון, כך שהרגש יכול להשפיע על תהליך הקידוד והשליפה של מידע מהזיכרון. בנוסף, קיים קשר הדדי בין הרגש לחשיבה. תגובות רגשיות יכולות להצביע על נזק או תועלת אפשריים לרווחתו של האדם ובכך משמשות לתעדוף של פעולות ותהליכים קוגניטיביים מסוימים. הרגש יכול לשמש כרמז היוריסטי שממנו ניתן לפרש את התגובה לגירוי, אדם או אירוע מסוימים. משום שהתחושה של הרגש יכולה להיות מעורפלת ישנה נטייה לפרש את משמעותי על פי ההקשר. באופן זה עוררות רגשית בתגובה לנהג שנדחף למסלול יכולה להתפרש ככעס בעוד שעוררות רגשית בתגובה למפגש עם אדם מושך יכולה להתפרש כאהבה. השפעה נוספת של החשיבה על הרגש יכולה לבוא לידי ביטוי בהפעלה של ... שחורה כביטוי לרגשות עצב, צער או דיכאון. התאוריה העממית בנושא הרגש, טוענת כי לאחר שאנו רואים גירוי מפחיד, נעבור לתגובת הילחם - או - ברח, הכוללת בין השאר עלייה וירידה בדופק, שינויים במתח שרירים ובגמישות עור, שינויים בבטן. כלומר על האורגניזם שחש בסכנה להחליט האם לתקוף או לברוח. התגובה היא פיזיולוגית. חוקרים בתחומי הביולוגיה והפסיכולוגיה הציעו תאוריות אחרות. צארלס דרווין כתב כי לרגשות יש פונקציה של קיום, הם ... (James-Lange theory of emotion), אשר זכה לשם התאוריה האינטואיטיבית: לפי מודל זה מסקנות מודעות לגבי מה שאנו חשים, נוצרות בתגובה לשינויים פיזיולוגיים המתרחשים בגוף. האדם רואה גירוי מפחיד, בעקבותיו הוא תופס את הגירוי הזה. כלומר לפי תאוריה זו ראשית ... האחרון אנו מפרשים את העוררות הפיזיולוגית וחווים רגש. לדוגמה במקרה של רעש מפחיד, קודם נשמע את הרעש, בעקבותיו תתרחשנה תגובות גופניות שונות כגון עליה בלחץ הדם, ופירושה של התגובה הפיזיולוגית יהיה הרגש המתאים. לפי מודל זה תגובה פיזיולוגית היא חיונית כדי לחוות רגש. ביום יום, אנו נוטים להגדיר רגש בצורה מציאותית (פרפרים בבטן). התחושות הללו נחוות ... הוא שממצאים אלו נוגדים את התאוריה של קאנון ובארד, אשר טענו כי הקורטקס (כלומר הקוגניציה) הוא שמפעיל בנפרד את התגובות הרגשיות והגופניות, וכן טענו כי יש כאן ממצא המתאים יותר לתאוריה של גימס - לאנג, משום שהעוררות הפיזיולוגית נחוותה ... הם המקור לרגשות שמחה אהבה וציפיה. תפישת העצמי המתגבשת ביחס לעולם הכאב והעונג, היא הקובעת את עולמנו הרגשי ואת תגובתינו לגירויים. לדוגמה, חוויה טראומטית המלווה בכאב עז, כמו פציעה בתאונת דרכים, עלולה לגרום להרגשת פחד מנהיגה ברכב ואף מנסיעה בו כנוסע, לעתים עד כדי תגובות פיזיות של הגוף. במקרים רבים, פרטי הטראומה נקברים במעמקי התת - מודע - אך התגובה הפיזית פועלת בצורה אוטומטית - מבלי שאנו מודעים בדיוק לסיבה. הפחד הופך ל פוביה ומגיע לידי ביטוי בהימנעות מחשש לתגובות הפיזיות הקשות של הגוף. במקרים כאלה ניתן לטפל בשיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי Cognitive Behavioral Therapy - CBT שיטת טיפול ... תאורטיקנים הטוענים שלפחות מספר רגשות יכולים להיגרם ללא כל מחשבה, או למעשה ללא פעילות קוגניטיבית כלל. הם מצביעים על תגובות מיידיות וגם על רגשות משוערים של תינוקות ובעלי חיים כהצדקה לטיעון זה. הוויכוח לגבי נקודה זו עדיין מתקיים והוא ... של רגשות ותאוריות שאינן קוגטיניביות של רגשות, כאשר תאוריות שאינן קוגניטיביות של רגשות מתייחסות למרכיבים אחרים של רגשות, דוגמת תגובות גופניות, כמהותיות. אבחנה נוספת וקשורה היא בין רגש ותוצאות הרגש, בעיקר התנהגויות וביטויים רגשיים. אנשים בדרך כלל מתנהגים בדרכים ...
פוביות קוגניציה איך להגדיר הרגשת עצב ריגוש בחורה הרגשה של עצבים תגובה פיזית
ביקורת קטלנית - היא מרעילה, היא חוסמת, וקשה להתעלם ממנה
... מעצם הגדרתה חשיפת המקומות הפגיעים והרגישים, וביקורת היא כמו מכת אגרוף למקום הבלתי מוגן הזה. הכאב הוא בלתי נסבל, והתגובה הראשונית והטבעית היא להתבצר מאחורי חומות הגנה, אז קשה יותר לפגוע בנו, אבל גם נחסם בתוכנו הילד היצירתי, המתרגש ... בחשיפה רגשית שמותירה גם את האדם החסין ביותר חשוף ופגיע ואני לא מכירה מי שיכול להישאר אדיש אל מול תגובות קוטלות. ובכל זאת, העניין הוא, למרות הקושי, להמשיך. יוצרים רבים גורסים שאם היו מתייחסים לביקורות שהועברו עליהם במהלך הקריירה, ... המנעות ממפגש עם ביקורת - אנחנו בעצם יודעים מי האנשים שיתמכו בנו, מול אלה שיפסלו ויקטלו. באיזה מדיה נקבל תגובות חיוביות או שלא נקבל תגובות כלל, ואיפה קיים סיכון לביקורות מרעילות. אני מציעה (במידת האפשר) שלא להתעמת עם מקומות שיחשפו אותנו לביקורות, במיוחד כשמדובר ... דברי הביקורת במקומות שמועדים לפורענות ואנחנו לא באמת מוכרחים לשמוע או לקרוא אותה. פשוט לדלג, גם במחיר של איבוד התגובות שיכולות להעשיר. העניין הוא שקיים צד מזוכיסטי בתוכנו שנמשך למילים, כמעט ללא שליטה. לכן, למרות יעילות הכלי, אני לא ... כאלה שחושפים צד שלא בטוח בהם, וצד אחר שמאד רוצה להצליח, בדיוק שם, ולכן, נשקיע מאמץ מיוחד בכדי לקבל תגובות ואישורים. תגובה שלילית חוברת לקולות הפנימיים החרדים ומשמיעה אותם בקול רם לא היינו צריכים לנסות, אנחנו לא באמת טובים מספיק. במקרים ... שלמה מחוויית היצירה שמשרתת רק את השמחה שלנו, וככזו היא נטולת מאמץ וצורך הוכחה. ביצירות כאלה, כמעט ואין חשיבות לתגובות החיצוניות, ואנחנו יכולים כלל לא לשמוע אותן, ובוודאי שלא להיפגע. בשבילי ציור הוא התרחשות כזו, כן יאהבו, לא יאהבו, ... שנראים לנו משמעותיים ובהם אנחנו נוטים להשקיע מאמץ. ככל שהקלילות והמשחק יחדרו גם אליהם, נהיה באופן טבעי פחות תלויים בתגובות החיצוניות. ה. אל תקחו את הדברים באופן אישי - ביקורות לא בהכרח שייכות לנו, הן מושלכות מתוך עולמו של ... עבודתכם או אישיותכם. לכל אחד מאתנו יש מצבור נכבד של חיזוקים חיוביים מהעבר. במצבי קושי הנטייה היא להתעלם ממאה תגובות חיוביות ולראות את האחת השלילית. זה בדיוק הזמן להתרפק על דברים נפלאים שכתבו לנו ולקרוא בהם שוב, או להתקשר ...
האמת האובייקטיבית ווינר הדדיות ביקורתיות בושה לחפש את הטוב כנות התקדמות
פסיכוזה - מבוא
... פסיכוטית. יש צורך לבירור מקיף וקבלת מידע נוסף מבני משפחה וחברים על רמת התפקוד לפני פרוץ האירוע ועל נוכחות תגובות דומות בעבר. במידה שזוהה גורם דחק יש לתאר אותו. החלמה מלאה - תוך פרק זמן של חודשיים - שלושה, ... התפתחות המחלה, אין סיבה ידועה להפרעה. אנדוגניות הכוונה לתופעה שמקורה בתוך האדם הסובל ולא מחוצה לו, כלומר שהתופעה אינה תגובה לגורם חיצוני. ההשערה היא שקיימים גם בבסיס הפרעות אלו שינויים אורגניים עדינים ומורכבים שאינם עדיין בהישג יד של אמצעי ... קליניים שונים כמו: 1.הפרעה קוגניטיבית בזיכרון ובשפה, כמו בדמנציה. 2.הפרעה בשיפוט המציאות, כמו בסכיזופרניה. 3.הפרעה רגשית, המורידה את יכולת התגובה הנאותה לדרישות הסביבה, כמו במחלות רגשיות (אפקטיביות). הפסיכוזות האפקטיביות - הפרעות ברגש ומצב הרוח. המקרים הפסיכוטיים מתאפיינים במחשבות שווא, ... ומשמעויות חדשות בהתמודדות ובהסתגלות הקשה בין החולשה והרגישות הפנימית לבין הלחצים החברתיים. 1.סטייה בתחום התחושות והתפיסות - בסכיזופרניה מופיעות תגובות תחושתיות ותפיסתיות ללא גירוי מתאים, והתוצאה המעשית היא הזיה. בחוש הראייה החולה רואה דמויות של אדם או בעלי חיים, ... נדירות הם מקבלים אותן באדישות ואפילו בהנאה. בכל מקרה החולה מתייחס להזיות כדבר אמין. ישנם מקרים בהם יש חוסר תגובה לגירויים, במקרים אלו ניתן לראות חולים הסובלים מפציעות וממחלות ללא תגובה של כאב וסבל. 2.סטיות בתחום הפעילות התנועתית - לרוב אין ליקויים, לפעמים יכולת הפעילות המוטורית של החולה גדולה מהרגיל. ... של פעילות מוטורית מופרזת ובלתי סדירה, התכווצויות של שרירים שונים, רעדים, תנועות סטריאוטיפיות משונות ועוד. נראה כי אלו לא תגובות פרדוקסאליות לגירויים נפשיים כלשהם בלתי מובנים. ההתנהגות הפרדוקסאלית המוטורית מלווה לעתים בתופעה של התנגדות סבילה או פעילה להתערבות הסביבה. ... אובדן הרצף הנורמאלי של המחשבות, ונטייה להתרחק מהמציאות. לעתים מתקיימת תופעה המתוארת על ידי בלוילר במונח מתן שמות - תגובה מילולית המהווה מתן שם כמעט לכל גירוי סתמי. תופעה נוספת היא חסימה, המתבטאת בעצירה פתאומית של זרם המחשבות ללא ... מן השלב החריף אל שלב הכרוני. במצב החריף יש סימנים של חוסר יציבות רגשית, רגישות יתר למאורעות החיים הרגילים, ותגובות רגשיות מפתיעות ופרדוקסאליות, כמו מצבים עצובים שלא מעוררים תגובה של עצב ואפילו לעתים גורמים לשמחה. כשהמחלה הופכת לכרונית, הסטיות בתחום הרגשי נעשות ברורות ובולטות. אל שיטחיות הרגשות והדלות ... דה קלרמבו - תסמונת זו היא אמונתו הבלתי מעורערת של החולה בכך שמישהו או מישהי מאוהבים בו, והתנהגותו היא תגובה לאמונה זו. 2.תסמונת OTHELLO -החולה הסובל מתסמונת זו משוכנע שבן הזוג בוגד בו. מקרים אלו מסוכנים בדרך כלל בגלל ... לחפש, הינם מידת הערנות והפעלתנות של התינוק ומידת הקשר הרגשי שלו עם הסביבה הקרובה. אפתיה, שקט מופרז וקיצוני, מיעוט תגובות לגירויים סביבתיים אליהם מתווסף בגיל שלושה חודשים בערך היעדר או מיעוט בולט של תגובה הרגשה לקרבה אנושית, הם סימני אזהרה הראשונים ולפעמים במקרים ההפרעה לובשת צורה הפוכה, נטייה להגיב חריף מדי לכל גירוי, ... הקובעים את האבחון: 1.העדר תקשורת בין אישית, בין התינוק לסביבתו האנושית - אין חיוך, אין מפגש של מבט, אין תגובה לקרבה גופנית. 2.חוסר התפתחות תקשורת לשונית - העדר התפתחות הדיבור או דיבור יוצא דופן מבחינה לשונית (שימוש מוזר במילים ... - כמו נטייה לכפייתיות קיצונית, חוסר יכולת להסתגל לשינויים כל שהם בחייו ובסביבתו. נטייה לפעילות סטראוטיפית מתמידה בצורה קיצונית. 4.תגובות פרדוקסאליות לכאב - מצבי חרדה קיצוניים ובלתי מוסברים. 5.התייחסות והתקשרות יתר קיצונית לחפצים דוממים תוך התעלמות מן הקרבה האנושית. ... הסבורים שפסיכוזה (וסכיזופרניה), הפרעת דחק פוסט - טראומטית, הפרעת אישיות גבולית, והפרעות חרדה למיניהן, הינן כולן התבטאויות שונות של תגובה לטראומה כלשהי. למרות טענות שנטענו בעבר שקיים קשר סיבתי בין פסיכוזה לשימוש בסמים שונים כגון קנאביס, דבר זה הופרך ...
מבחינה חברתית פסיכולוגיות טיפול בבגידה מאניה דיפרסיה אבחון תחושת אשמה קשר סיבתי לטפל בבעיה נפשית
רגשנות - מבוא
... ועם זאת יש ביניהם קשר. רגשנות שונה מרגש (Emotion או Affect) בהיותה תכונת אישיות בעוד שרגש הוא מושג כולל לתגובות סובייקטיביות של בני אדם למצבים או לתופעות שונות. רגש כולל תגובות כלליות (רגש חיובי או רגש שלילי), וכן תגובות ספציפיות (אהבה, כעס, שנאה, פחד, קנאה, עצב). עם זאת, רמת העוצמה של רגשות שאדם חווה יכולה לנבוע מרמת הרגשנות ... יכולים לענות על הרגשות שהם חשים ברגע זה, בשבוע האחרון, או באופן כללי. כך ניתן ללמוד גם על רגשנות כתגובה רגשית למצב נתון, ולא רק כתכונה אישיותיות כללית. על ידי תגובות לשאלות על תחושות באופן כללי ניתן ללמוד על תכונת הרגשנות החיובית והשלילית. על ידי תגובות לשאלות על תחושות ברגע זה ניתן ללמוד על רגשנות מצבית כלפי אירוע או מצב ספציפי. כך לדוגמה מחקרם של ... שלהם הופך להיות יותר יעיל, יסודי, גמיש וחדשני. בנוסף לכך, רמה גבוהה של רגשנות חיובית מסייעת ליצירתיות, גמישות קוגניטיבית, תגובות חדשניות, פתיחות למידע חדש, והתמודדות עם בעיות מנטאליות, מכיוון שהיא מעודדת גישה של פתרון בעיות וחיפוש מגוון אחר תוצאה ...
להתמודד עם בעיה פחדים כעסים להתמודד עם מצב קוגניטיבי תוחלת החיים להגדיר התקדמות
התמודדות ולא התמוטטות במצבי חירום
... גם על האנרגיה שלנו ולהיפך. העיקרון המשמעותי והחשוב ביותר במצבי חרום הוא: הבחירה הקיימת ביכולת לשלוט בצורה רצונית ולווסת תגובות בלתי רצוניות, לרסן ולהשהות תגובות אימפולסיביות. יכולת זו מאפשרת לנו תגובה נכונה ומוצלחת למצב אליו אנו נחשפים, היא מאפשרת התארגנות פנימית וגיוס משאבים אישיים לצורך הערכת מצב שקולה ובחירת דרכי התגובה הנכונים.. חשוב ביותר כי אדם הנחשף למצבי חרום הגורמים לו לעיתים לחרדות או פחדים ובמיוחד לתחושה של אובדן שליטה ... בפארק, פעילות פיזית, קריאת ספר מעניין, שיחת טלפון עם חבר/ה טוב/ה וכד. לסיכום: למרות הקושי הרב הקיים בהשהיה וריסון תגובות לנוח המתרחש סביבנו, חשוב ביותר כי נדע כי ברגע שאנו בחרנו בתגובה של ריסון והשהיה, עשינו זאת מאמדה של כוח ולא מחולשה כפי שרבים מפרשים. אין הכוונה כאן להמנע מלעשות דברים להיפך, לנצל את פרק הזמן אותו אנו לוקחים בעצם ההשהית התגובה לצורך הערכת מצב מהירה ובחירת התגובה המתאימה שהצד השני אינו מצפה לה. ההיסטוריה האנשוית מלאה בדוגמאות המאשרות כי תגובות הנובעות מכעס והתלהמות מובילות בדרך כלל לתוצאות שליליות בלבד. בתקופות קשות חשוב שנזכור כי לעם מלוכד ונחוש קיימת עוצמה ...
ביטחון עצמי בחיים איך לקבל החלטה התנדבות אמפתיות להעצים את הביטחון העצמי קריאת ספרים כושר שליטה
NLP ושינוי היסטוריה אישית
NLP ושינוי היסטוריה אישית כמה פעמים בחיינו קרה שמישהו אמר משהו, או עשה משהו, והתגובה שלנו לא הייתה פרופורציונאלית כאילו הפעילו אצלנו כפתור שהדליק תגובה. ברוב המקרים, בדיעבד, כשהתבוננו על מה שקרה לא הבנו על מה או למה הגבנו באופן שהגבנו. כמה פעמים בחיינו ... הרגשנו, אמרנו, אפשרנו אותם, ובתמורה נכשלנו, נפגענו, התאכזבנו, כאבנו ולכן אנחנו נמנעים עכשיו מלחוות את אותו כאב או חוויה. תגובות רבות שלנו בחיים הינן אוטומטיות, תגובות שלא הקדשנו להם מחשבה, תגובות מתפרצות או ספונטאניות. שורשיהן של רובן מותנות בעבר. כאשר משהו, או מישהו בהווה שלנו יוצר טריגר, באופן מודע או ... לחוויות עבר ולגרום לנו פעמים רבות לחיות אותן או חלקים מהם מחדש כאילו הם קורים כאן ועכשיו, להגיב באותה תגובה שמן הסתם התאימה לנו רק בעבר. אולי בגלל שאז לא היה לנו מספיק ידע, משאבים או הניסיון להגיב עליהם ... הטלוויזיה שלנו תוך כדי צפייה בתוכנית. כך התכנים בעצם אינם משתנים, אך חוויית הצפייה באותה תוכנית משתנה וכך גם התגובה שלנו אליה. כאשר חוויית הצפייה משתנה, מתרחש שינוי גם בעוצמת התחושות והרגשות שלנו לגבי אותה חוויה. אז גם מתאפשרת ...
רגש חיובי רגש שלילי הרזיה דרך חשיבה מנטאליות הפרעת אכילה הרגע הזה אמת אמיתית
בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
... הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, כך הוא זיהוי, [56] כך ההופעה של זיהוי, כך ההעלמות של זיהוי, כך הן תגובות - מנטליות, [57] כך ההופעה של תגובות - מנטליות, כך ההעלמות של תגובות - מנטליות, כך היא הכרה, [58] כך ההופעה של הכרה, כך ההעלמות של הכרה. כך הוא מתבונן בתכני - ... הנה כך: היקשרות למצרף החומר היא סבל, היקשרות למצרף ההרגשה היא סבל, היקשרות למצרף הזיהוי היא סבל, היקשרות למצרף התגובות - המנטליות היא סבל, היקשרות למצרף ההכרה היא סבל. וכך, בקצרה, הסבל בשל ההיקשרות לחמשת המצרפים. וזו, נזירים, נקראת ...
בודהיזם דיכאון חוויית החושים הגוף חומר הרגשה של הכאב הרגשה נעימה ייסורים
שיאצו והזיכרון הטיפולי
... עצום של פתוגנים, הוא הזיכרון החיסוני. חשיפה של מערכת החיסון לגורם זר או לפתוגן עימו היא התמודדה בעבר, מעוררת תגובת זיכרון המתאפיינת במהירות גבוהה יותר ובעוצמה חזקה יותר. תגובת הזיכרון מאפשרת למערכת החיסון לפעול ביתר נמרצות כנגד הפתוגן, לסלקו ביעילות ולמנוע התפתחות מחלה. כשם שהזיכרון החיסוני מבוסס על תגובת זיכרון לפתוגן זר כך ניתן להסיק כי הגוף מעורר זיכרון טיפולי. לזיכרון הטיפולי יש משמעות גדולה בתהליך הריפוי וההחלמה. ... קרבה) וגירויים פנימיים או פעילויות שגרתיות. מערכת העצבים הסימפתטית פעילה בעיקר בעיתות חירום, לחץ ואיום פתאומי. היא אחראית להפעלת תגובה במצב של לחץ או בעיתות חירום אל מול איום פתאומי וקיומי. כמו כן מערכת עצבים זו אחראית להפעיל את תגובת הילחם - או - ברח המנתבת מחדש את מערכות הגוף לטובת ריכוז המשאבים אך ורק במערכות ואיברים החיוניים על ... שדרך שחרור הורמונים שונים מביא לפרץ של שינויים קיצוניים בגוף: שינויים בזרימת הדם לטובת שרירי השלד בעבור השגת כוח ותגובה מהירה, הפסקת פעילויות העיכול, העלאת הדופק, לחץ הדם ורמת הסוכר בדם, כיווץ של כלי הדם בעור למניעת דימום, הרפיה ... על האיזון העדין בו אנו תלויים לקיומינו. כאשר אנו שוהים בטיפול על מרידיאן או צובו אנו, למעשה, מגרים מנגנונים לתגובה. תגובה זו נותנת את ביטויה בתהליך למודי של מרכז הבקרה שיכול להיקרא מוח או זרימת מרדיאנים ולהגיב בהתאם. לימוד זה של המוח והתגובה נגזרת גם מהזיכרון הטיפולי. מכאן ניתן אולי להניח כי מערכת המרידיאנים שקיימת בערוצים ראשיים ובערוצים משניים מיוצגת באופן כל ... טרום שינה, נוצר מצב אופטימאלי לטיפול אשר עשוי גם לבטא את הצלחתו. הצלחה טיפולית בנויה על קשת רחבה של תגובות: החל מתגובה מינורית ועד לתגובה המוגדרת כנס. לרוב נמצא את התשובה על ציר האמצע. השאיפה שלנו כמטפלים היא להניע ולפתח טיפול בשלבים תוך למידה ... ותוספת של דר ניר עמיר: למושג זיכרון טיפולי יש הלכות פרקטיות. לעתים אנו תמהים מדוע אצל מטופל אחד קיימות תגובות חיוביות מהירות לטיפול ולאחר תגובות איטיות. במקרים אחרים אנו שואלים כיצד קורה שמטופל אחד מצליח לשמר בהצלחה כה רבה את הישגי הטיפול בעוד שאחר ...
מנגנון הישרדות להתמיד יתרון משמעות איך ללמוד תגובות אלוהות אלוהים
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... להבין אותן. במחקר נהוג להבחין בין שני היבטים של אימפולסיביות 1.פעולה אימפולסיבית או תנועה אימפולסיבית - חוסר יכולת להימנע מתגובה, הקשור ליכולת דיכוי התגובה (Inhibitory control mechanism). 2.בחירה אימפולסיבית או קבלת החלטות אימפולסיבית - היבט זה משקף יותר תהליכי קבלת החלטות מאשר יכולת דיכוי תגובה של המערכת המוטורית. האימפולסיביות מתבטאת בעיקר בצורת ההתנהלות ובאופן העבודה. עם זאת, קיימת הטרוגניות רבה בקרב אנשים איפולסיביים. מבחינה ... (היפר=עודף, אקטיביות=פעלתנות). היא עשויה להתפתח כבר בשנים הראשונות לחיים ובאה לידי ביטוי במספר דרכים פגיעה באינהיביציה - יכולת דיכוי התגובה (Response inhibition), אשר מהווה מרכיב מרכזי בתהליכי הבקרה של הפונקציות הניהוליות. פגיעה זו באה לידי ביטוי בקושי משמעותי להימנע ... יכולת להתאים את ההתנהגות גם כאשר שגיאה מסוימת זוהתה באופן תקין. קיימת הסכמה בספרות כי פגיעה זו ביכולת עיכוב התגובה היא העומדת בבסיס התסמינים ההתנהגותיים של הפרעת הקשב. במחקרים נמצא שתרופות ממריצות יכולות לשפר את יכולת דיכוי התגובה אצל אנשים עם הפרעת קשב. קושי לעסוק בפעילות אחת בלבד, הנובע מצורך בפעולה נוספת כלשהי. פעילות או תנועה מרובה ... תמונות קיצוניות, הנעות בין תפקוד תקין כמעט, לחוסר תפקוד מוחלט. אחד המאפיינים הבולטים של הפרעת קשב הוא שונות בזמן התגובה. כלומר, ייתכן שבכל פעם שאדם בעל הפרעת קשב מבצע מטלה מסוימת הוא יסיים אותה בקצב שונה - פעם מהר ופעם לאט. נמצא שתרופות ממריצות יכולות לצמצם את השונות בזמן התגובה. מחוננות קיים קושי משמעותי לאבחון מחוננות אצל אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז בהשוואה לאנשים בעלי לקות למידה, סוגים שונים ... אנשים בעלי הפרעת הקשב מראים גם פגיעה בתפקודים ניהוליים, הכוללים בין היתר יכולות כגון תכנון וארגון, וויסות התנהגות ועיכוב תגובה, גמישות חשיבתית, זיכרון עבודה. היא יכולה להוביל גם לבעיות בתפיסת זמן, המשפיעות על היכולת לנהל לוח זמנים ולעמוד בו. ... או חוסר יכולת לפעול על פיה. אנשים בעלי הפרעת קשב יכולים לקלוט מידע באופן נכון, אך להתקשות בדיכוי את התגובות התנועתיות האימפולסיביות לגרויים. להבדיל מלקות למידה אשר משפיעה בעיקר על האדם עצמו, חלק מהתסמינים של הפרעת קשב עלולים להפריע ... חברתיים, לעתים הם נוטים להסתכסך ובמקרים הקיצוניים יותר אף לנקוט באלימות. גם במקרים בהם כישורי הלמידה של האדם תקינים, תגובות שליליות של החברה על הקושי לתפקד בהתאם לדרישות המערכת ולשמור על הגבולות במצבים מובנים עלולות לפתח בעיות התנהגות משניות. ... ועלול ליצור ביניהם חילוקי דעות בנוגע לאופן חינוך הילד. ללא הדרכה מתאימה ההורים עשויים להשתמש בשיטות ענישה קיצוניות או תגובות סמויות של לעג וזלזול תוך נסיון להשתלט על הילד. בנוסף, הורים רבים מצמצמים את המגע שלהם עם ילד סוער ... ולעורר בהם אמון על ידי כך שיבינו שהאנשים בסביבתם מעוניינים לעזור להם, ומתייחסים אליהם בכבוד. כמו כן, יש להימנע מתגובות פומביות שיכולות להשפיע לרעה על יחס החברים כלפיהם. הפרעת קשב יכולה לגרום לקושי בקליטה ועיבוד של רמזים חברתיים הפוגע ... הלימודים. כמו כן, תקשורת חיובית עשויה לעזור לעצור את הסחרור של המעגלים החברתיים - התנהגותיים השליליים, להקטין את עוצמת התגובות השליליות ולצמצם את תדירותן. התחום הרגשי להפרעת קשב יכולה להיות השפעה על ההתפתחות הרגשית של האדם. כבר מגיל צעיר ... מוכרים, התחלת למידה של נושאים לא מוכרים וגילוי חוויות חדשות. הקושי של אנשים בעלי הפרעת קשב להעריך סכנות ולהימנע מתגובות לא רצויות יכול להתפרש בעיני הזולת כאומץ הראוי להערכה. הרווח החברתי של נטייה זו יכול לגרום להתפתחות של אישיות ... בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. תוכניות טיפוליות מסוימות דורשות מאמצים מתמשכים מצד כל הגורמים המעורבים, לכן לעתים חוסר תגובה לטיפול יכול להצביע חוסר מחויבות ודבקות בתוכנית מצד אחד או יותר מהגורמים. במקרים אלו יש לחפש פתרונות שיקלו על ... לנשירה ממערכת החינוך ולעיסוק בפעילות עבריינית, כמו גם קשיים בעבודה, קשיים חברתיים, תסכול ועוד. משום שבמקרים רבים נראה חוסר תגובה או התמדה בטיפולים הקיימים, העשרת מבחר הטיפולים התרופתיים וההתנהגותיים הקיים באפשרויות בטוחות ויעילות יסייע רבות להתמודדות עם המצב הכרוני ... ספרית. מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום להורים המנסים לסייע לילדם לפעול בדרכים הפוגעות בילד. בעיות התנהגות עלולות ליצור תגובות שליליות קיצוניות מצד ההורים, בעקבות הנסיון להשתלט על הילד, ולהוביל לצמצום המגע שלהם איתו. במקרים אחרים הורים נוטים לוותר ... עם תסמיני הליבה של הפרעת קשב. בנוסף להפחתת התסמינים, במקרים רבים נראה גם שיפור ביכולת להתנהג בהתאם לחוקים והפחתה בתגובות רגשיות מוגזמות, אשר תורם לשיפור היחסים עם עמיתים והורים. בחלק מהמקרים יש לתרופות אלו תופעות לוואי בטווח הקצר, תופעות ... של תופעות הלוואי. בניגוד לתרופות אחרות, המינון של תרופות ממריצות אינו תלוי במשקל. משום שקיימת שונות ביחס כמות - תגובה בין אנשים שונים, על הרופא להתחיל במינון נמוך ולהעלות אותו בהדרגה. חשוב לזכור שהמינון הנמוך ביותר בו נראית הפחתה ... שלא טופלו, ושיעור ההתמכרות אצלם דומה לזה של האוכלוסייה הכללית. נמצא שמתילפנידאט (החומר הפעיל בריטלין) משפר את יכולת דיכוי התגובה אצל אנשים עם הפרעת קשב. חומר זה משמש כאגוניסט התומך בפעולת המוליך העצבי דופמין בתהליך ההעברה הסינפטית. תהליך זה ... מיידי עם הרופא במקרים בהם יש בעיות במינון, תופעות לוואי או ספקות פתאומיים בנוגע לכדאיות של הטיפול התרופתי. חוסר תגובה עיקבי לטיפול בתרופות ממריצות צריך לעורר את חשדו של הרופא לאפשרות של אי היענות תרופתית, אבחנה בלתי מדויקת או ... ייתכן שאחד הגורמים להפרעת קשב הוא פגיעה כלשהי בחלק הקדמי ימני של קליפת המוח, אשר אחראי על יכולת דיכוי התגובה. הנוירוטרנזמיטור העיקרי המעורב בהפרעה הוא דופמין, וייתכן שבמידה מסוימת גם סרוטונין ונוראדרנלין. תרופות מעוררות, כמו רטלין, המגרות שחרור דופמין ... באזורים שונים של המוח, בעיקר באונה המצחית. ההשערה היא שהבדל זה גורם לבעיה בוויסות מרכיבים שונים תנועה (היפר קינטיות), תגובה (אימפולסיביות) והכרה (הפרעת קשב וריכוז). ישנן תאוריות נוספות להסברת המקור להפרעת קשב, כגון צייד בעולם של חקלאים, הפרעת חוסר ...
הרגל לזכור בעיה רגשית הפגנות מעמד חברתי אסוציאציות איך לראיין ילד
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תגובות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תגובות, איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תגובות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לגרום לבחור להתאהב בך? תרבות הצריכה בעד ונגד מה יעשה אותך מרוצה? שאיפה למצוינות למציאות יש פוטנציאל מה יקרה אחרי המוות? לא לפחד לפתח שיחה עם נשים טיפול תרופתי בחרדות אהבה עצמית היא הבסיס לזוגיות טובה למה יש לי חרדה חברתית? איך לגרום לעצמך להתאהב? לאהוב את עצמך עם תנאים להיות במצב של אושר מאמץ להיות מאושר פרידה אחרי בגידה סקס גורם למישהו להרגיש נאהב למה קשה להחליט? ההחלטה הכי פחות גרועה להתמודד עם נידוי חברתי להתמודד עם טקסים נוסחה לזוגיות מוצלחת אני רוצה להצליח מה זה משפך שיווקי? למה הלקוח מפחד לקבל החלטה? ילד בודד בכיתה הורים וילדים איך אפשר להשפיע על התת מודע? גידול ילדים רוחניים לרפא הפרעות התנהגות כדורים נוגדי חרדה איך להתמודד עם געגוע לאקס? לגרום לאקסית לאהוב אותך מחדש זווית גדלה במפרק פשיטת כתף טיעון לקיום אלוהים כפירה מוחלטת באלוהים קרוב להארה רוחנית מי הגיע להארה רוחנית? למה לרצות להיות אלוהים? להיות אלוהים האמיתי כסף במהירות מקורות הכנסה פסיבית הסוד של תכלית החיים חיפוש משמעות החיים איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? שיפוטיות שלילית ביטול הבחירה בחירה למה אלוהים לא ברא? האם העולם קדמון? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מטפל רגשי, ייעוץ אישי בנושאי תגובות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 06:27:54 - wesi4