... למחוק תחומים שלמים מחייהם, רק בגלל שהם מאמינים שלא יוכלו לספק את הסחורה. על רקע העולם הלימודי של התלמיד
בבית הספר , לעיתים - במיוחד בגיל ההתבגרות, עלולה מערכת היחסים בין ההורה לילד להתקלקל - המתבגר משתף את ההורה פחות בנעשה בלימודיו וההורה אינו מרוצה מדרך מהשקעתו של ילדו בלימודים
בבית הספר, ולרוב אף מדווח על כך עי בית הספר - אם עי טלפונים, מכתבים, הזמנה לשיחה
בבית הספר או חתימה על גבי התעודה של ילדו. יוצא שהלימודים מרחיקים את המתבגר ואת ההורה האחד מהשני. כדי להימנע מהמצב, רצוי שההורה ימנע מעמדת השפיטה - הכישלון של הילד
בבית הספר איננו כישלון שלך ההורה! הפגנת עמדת כעס, זלזול וביקרות לא רק שלא יועילו לשיפור המצב אלא יעשו את ההיפך. כהורים כדאי לבחור במרחק המתאים ולפתח מעורבות (בניגוד להתערבות) בלימודי הילדים. כך ניתן יהיה להקשיב באמת לקשיים של הילד כתלמיד
בבית הספר כמו - קשיי מוטיבציה, קשיי למידת תוכן נושאי הלימוד בכיתה, קשיים חברתיים. להתייעץ בהתאם לקושי עם הגורמים המתאימים ולמצוא פתרונות בשיתוף הילד כמתבגר תוך חיזוק העצמאות והאחריות האישית שלו ללמידה
בבית הספר. התעודה אומנם מעידה על הישגים בשלב הנוכחי - היא דנה את העבר, אך איננה מעידה על הצלחה או כישלון עתידי. מה שיגרום להצלחה בעתיד ...