... נדרשת השקעה רבה כדי לשפר דימוי עצמי של תלמיד שעבר חוויה שלילית
בבית הספר. לכן השאיפה היא למנוע מצבים כאלו מראש, על ידי איתור מוקדם ומתן מענה טיפולי מתאים. במקרה של איתור בשלב מאוחר יותר בחיי האדם, יש לבדוק האם נוצרו בעיות רגשיות ... כן, קשיי הקשב עלולים להשפיע על הדימוי של הילד בעיני הצוות החינוכי
בבית הספר. תלמידים עם הפרעת קשב ללא פעלתנות יתר נראים לעתים למורה כבעלי יכולת נמוכה או חסרי מוטיבציה ואיטיים. הפער בין היכולת האמיתית של התלמיד, ציוניו והערכות ... לידי ביטוי בחוסר יכולת לתפקד בהתאם לרמה השכלית האמיתית בלימודים, הן
בבית הספר והן באוניברסיטה. עם זאת, ADHD אינה מוגדרת כלקות למידה משום שהיא אינה מוגבלת רק לתחום האקדמי, ולא בהכרח תוביל לקשיים בלמידה. בתחילת המאה ה - 21 הדרישות של ... שהיה נתון בו קודם. הבאה זו של שותפות מלאה עם החוויה של התלמיד
בבית הספר, מאפשרת לו להפנים הזדהות ויוצרת למוריו חוויה משמעותית ומספקת בעבודתם היום יומית. עם זאת, מסגרות החינוך הפורמליות לא תמיד לוקחת בחשבון את צרכיהם של תלמידים ... והחברתי לא ייפגעו. לכן יש להדריך בנוסף להורים גם את צוות המורים
בבית הספר . מידע אודות ההפרעה יכול לשפר את מערך הטיפול בכך שהוא מייעל את התקשורת ותורם לשיתוף הפעולה מול אנשי המקצוע השונים. התאמה סביבתית - נגישות טכנולוגיה מסייעת, ... את התנהגותו בעצמו. לעתים קרובות מדי מתחיל ילד עם הפרעת קשב את דרכו
בבית הספר בכישלון. מחסור מצטבר בחוויות הצלחה מוביל להפרעות רגשיות משניות וערך עצמי ירוד. השפעה זאת נראת גם במקרים של אינטליגנציה גבוהה, משום אף על פי שהיא מאפשרת ...