... המודל הקוגניטיבי להפרעה, האנשים הלוקים בה לא מסוגלים לעבד או לעשות רציונליזציה של הטראומה שקודמת להפרעה. הם ממשיכים לחוות את הדחק, ומנסים
להימנע מחווייתה על ידי טכניקות
הימנעות. אנשים אלו חווים תקופות משתנות של הכרה וחסימה של האירוע הטראומטי. אחד ההסברים לשינוי זה הוא המאמץ של המוח לעבד את כמות המידע הרבה שעוררה על ידי הטראומה. המודל ההתנהגותי ... שנית, בתהליך של למידה, הגירוי המותנה גורם לתגובת הפחד שכבר אינה תלויה בגירוי הבלתי מותנה המקורי, ולכן הסובלים מן ההפרעה מפתחים דפוס של
הימנעות מן הגירוי המותנה (צלילים המתקשרים לטראומה, לדוגמה סירנה, ריח שמתקשר, למשל עשן), ומן הגירוי הבלתי מותנה (לדוגמה, האזור בו התרחשה הטראומה). חלק מן הסובלים מן ההפרעה מקבלים גם ... פיזיולוגית בחשיפה לגירויים פנימיים או חיצוניים המסמלים או המזכירים היבט במאורע. (לדוגמה: דופק מהיר, הזעה, הסמקה, לחץ דם גבוה, רעד) ישנה
הימנעות עקבית מגירויים הקשורים לטראומה והקהיה של התגובתיות הכללית: ניסיון
להימנע ממחשבות ורגשות הקשורים לטראומה ניסיון
להימנע מפעילויות, מקומות ואנשים שמזכירים את הטראומה חוסר יכולת לזכור היבט חשוב ממנה ירידה ניכרת בעניין או בהשתתפות בפעילויות חשובות הרגשה של זרות או נתק מאחרים טווח אפקט ירוד (לדוגמה, ...