ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
... חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו וכולי השפיעו עליו לרעה. אך התשובה הזו לא ממש טובה. כי זה אומנם נכון שהסביבה היא זו שהיוותה את הטריגר להתנהגות הילד. אך עדיין, אם החינוך עצמו שהילד קיבל היה טוב, אז החינוך והלימוד עצמם שהילד קיבל היו אמורים להשפיע על הילד בצורה חזקה, כך שהוא לא יושפע גם מהסביבה. כי הרי כאשר מחנכים מישהו צריך בעצם לחנך אותו בין השאר לאיך לא להיות מושפע מהסביבה. וכל הורה ומחנך, הרי מחנך את ילדו שלא יהיה מושפע מהסביבה. אז כיצד זה שבעצם הילד קיבל חינוך טוב, שבין השאר כולל את החלק של איך לא להיות מושפע מהסביבה ובכל זאת הוא כן מושפע מהסביבה? והתשובה על כך היא, כי אומנם הילד קיבל חינוך טוב, אך רמת ואיכות החינוך שהוא קיבל לא היתה מספיק טובה (לפי מבחן התוצאה). הילד אומנם קיבל חינוך, אך החינוך הזה היה כגוף ללא נשמה. ולכן בעת מבחן, החינוך הטוב שהילד קיבל לא עזר לו לעמוד במבחן של החיים. זא הילד אכן קיבל חינוך, אך החינוך לא היה מספיק טוב. ולמה הכוונה חינוך ללא נשמה? הכוונה היא כי הילד אכן חונך ולמד מה לעשות ומה לא לעשות, אך הילד לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב למה להתנהג בצורה הספציפית הזאת, כפי שמסבירים ... מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים שנאמר לו לנהוג לפיהם. חינוך ילדים טוב ואיכותי אמור לכלול בתהליך הלמידה של הילד גם חינוך לדפוסי חשיבה נכונים ובריאים. הילד אמור ללמוד על החיים מפרספקטיבה של מבוגר. ילד אמור ללמוד לא רק מה נכון לעשות אלא גם למה זה אכן נכון לעשות, מפרספקטיבה של מבוגר עד כמה שאפשר. כאשר ילד מקבל חינוך עמוק יותר, משהו שנהפך למהות שלו כאדם, הסיכוי שהוא יתדרדר נהיה קטן מאוד. ברגע שילד מקבל חינוך פנימי יותר, חינוך שמלמד אותו כיצד להכיר את עצמו טוב יותר, כיצד לחשוב בצורה נכונה ולא רק מה לחשוב, כיצד להרגיש ביחס לעצמו ולא רק מה להרגיש, כיצד להתמודד ברמה הפנימית ולא רק מה לעשות בפועל, חינוך כזה, הופך למהות של הילד כאדם. וחינוך כזה כמובן יכול באמת לשמור עליו מפגעי החברה, הרבה יותר מאשר אם רק אומרים לו מה לעשות. כאשר הילד לומד רק מה לעשות ולא מלמדים אותו את הפנימיות של מה שהוא ...
ללמד אהבה יעוץ הורים נשמה שאלה הדבר היחיד הדרכה להורים איכות
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
... חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2 המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1. תשובה: בחיים לא חייבים להבין את הסיבה, אבל חייבת להיות סיבה מאוד טובה ללמה לעשות משהו שלא מבינים את הסיבה שלו. זא אף אחד ... שנכון לעשות, האם אכן באמת הילד מוכרח לעשות X דווקא כרגע? או שאולי זו בסך הכל איזו אמונה חברתית טפלה שבה המבוגר מאמין?! ודרך אגב כל מה שנאמר לעיל הוא פתרון לבעיית חינוך נוספת. כי עד עכשיו דיברנו על אלו שגדלו בסביבה טובה ובכל זאת התדרדרו, אך מה עושים עם הילדים שגדלו במשפחות הרוסות, מה עושים עם ילד שגדל בשכונת מצוקה ופשע, כיצד ניתן לעזור להם לחיות בצורה נכונה וטובה? כיצד ניתן לצאת ממעגל האלימות וכולי? והתשובה היא כי יש באמת 2 סוגים של חינוך. חינוך 1 הוא חינוך שאומר מה לעשות ומה לא לעשות כמערכת כללים שככה עושים. ואכן חינוך כזה לא יכול לעזור לילד לצאת משום מעגל של התנהגות שלילית. כי מול מערכת הכללים שמציגים לילד, יש גם מערכת כללים אחרת ומערכת הרגלים אחרת סביבתית, שגם אותה הילד מכיר. אז למה בעצם שהחינוך שתיתן לו יעזור לו?! אך יש גם סוג 2 של חינוך. שהוא חינוך שמחנך את האדם בצורה בוגרת, בדיוק כמו שעושים תוכנית שיקום וגמילה לאדם מבוגר, שמחנכים אותו בצורה פנימית, להבין למה בעצם הוא צריך להתנהג בצורה כלשהי. כי כאשר הוא היה קטן לא הסבירו לו למה מספיק טוב (אלא במקרה הטוב הסבירו לו רק מה), ואז הוא התדרדר, ועכשיו כאשר הוא התבגר מסבירים לו את ההיגיון של למה טוב להיות אדם טוב. וזו בדיוק הצורה שבה צריך לחנך את הילד כאשר הוא קטן ולא לחכות לכך שהוא יעשה טעויות, יתבגר, ורק אז יסבירו לו את ההיגיון במה שאמרו לו. עם כל הכבוד להשפעות הסביבה, באמת לאמיתה האדם לא מתמודד מול ... מה הסביבה עושה, זה משנה כיצד הילד מגיב למחשבות של עצמו שאומרות לו להיות כמו הסביבה. ההתמודדות היא תמיד של האדם מול עצמו ולא מול הסביבה. ולכן, כאשר נותנים לילד חינוך פנימי שבא מבפנים, דהיינו חינוך שורשי ויסודי כמו שנותנים לאדם מבוגר, חינוך שמסביר לו את ההיגיון שבמעשים בדיוק כמו שמסבירים לאדם מבוגר, על ידי זה החינוך נהיה לחלק מהמהות של הילד ואז על ידי זה הוא יכול להתגבר גם על כל השפעות הסביבה ולצאת מכל מעגל שלילי ולעבור לצורת חיים חיובית. לסיכום: תתייחס לילד שלך כמו ... ואז הוא יתייחס גם אליך ואל הדברים שלך כמו אדם מבוגר. במקום להסביר לו כל היום מה לעשות, תסביר לו כמה שיותר למה לעשות ואת ההיגיון שבדברים שלך. כך תהפוך בעצם את החינוך שאתה נותן לילדך לחלק ממנו. ובנוסף, זה לא יזיק שתבדוק את עצמך, האם באמת כל הדברים שאתה מלמד את ילדך לעשות, האם הם באמת נכונים, או אולי אתה אומר לו לעשות אותם, כי גם אותך חינכו כך בטעות. בהצלחה. לקריאה נוספת: מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית? ציטוטים: רבי נחמן מברסלב חנך לנער על פי דרכו (אם תחנך את הילד לפי הבנתו), גם כי יזקין (גם כאשר הוא יתבגר, הוא) לא יסור ממנה (ממה שלימדת אותו) רבנו (רבי נחמן מברסלב) זיכרונו לברכה היה מסתכל אפלו על תינוק (בצורה בוגרת) ורצה להכניס בו (חינוך ומוסר)... למען יתחיל להתחנך... וגם (הילד) יזכרם (יזכור את מה שלימדו אותו כאשר הוא היה קטן) בגדלותו (כאשר הוא יתבגר). וכמו שכתוב חנוך לנער על פי דרכו וכו. לא ... אמר רבנו, פעם (במקרים קיצוניים ביותר) נותנים סטירה. אל תשתעשע עם הילדים שלך. אחרת, יהיו מצבים שבהם הם יחליטו להשתעשע איתך גם נגד רצונך. מסגל יותר לבנים (מועיל לחינוך ילדים), להיות רחוק מהם, לבלי להיות דבוק בהם לשעשע בהם (להשתעשע איתם) בכל פעם, רק לבלי להסתכל עליהם כלל (תאפשר להם להסתדר בכוחות עצמם, כמו אנשים בוגרים) ...
ללמד ילדים בני אדם קיצוניות חשיבה זיכרון דפוסי חשיבה פתרון בעיות לטפל בהתמכרות
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים מערכת החינוך הורים וילדים לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על חינוך ילדים מערכת החינוך הורים וילדים. הרצאה על חינוך ילדים ומערכת החינוך. איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים? מי ראוי להיות מחנך? מיהו ומהו מחנך טוב? איך לפתח ביטחון עצמי הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן אדם יכול לגלות את הפוטנציאל העצמי שלו? איך מורה ומחנך יכול לפתור את הבעיות של התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין ... הטובים שיש בחיים, למה זה יוצר רע? כיצד ההורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? למה הלימודים מאמללים את הילד? מהי מהות החינוך, ומדוע הוא רע, ואיך הוא צריך להיות? למה הילדים חווים את הלימודים כסבל? מה יקרה אם לא יפרגנו לילד בכלל? איך נוצרת חוסר הערכה עצמית אצל ילדים? מדוע הורים גורמים לילדים לא לאהוב ... את ה באמת אוהב את הילדים שלך? למה את ה אוהב את הילדים שלך? מהי המטרה האמיתית של הלימודים? למה האדם לא נהנה מהחיים? מהי מחנך טוב? מי ראוי לחנך? איך להסתכל למציאות בעיניים ולהיות מרוצה ממנה? איך ילדים אמורים לחוות את הלימודים? איך לדוגמה לגרום לילד לאהוב את לימודי היסטוריה וכיוב? איך לגרום לילד ליהנות מהלימודים? איך ... הראיון עי ארז סנדובסקי, מנהל התוכנית הצעד הבא לפיתוח מצוינות אישית ולימודית של תלמידים בבתי ספר. ראה גם: אימון אישי חינוך ילדים יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה?. הורות חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?. חינוך ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? חלק 1. חינוך ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? חלק 2. חינוך ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? חלק 3. חינוך ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? חלק 4. חינוך ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? חלק 5. חינוך ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? חלק 6. חינוך ילדים שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1. חינוך ילדים שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 2. הסוד של
לפתח את הביטחון העצמי להיות בטוח בעצמך הורה ראיונות ראיון שונא את עצמי כוס מלאה לשפר דימוי עצמי
חינוך ילדים - על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים
חינוך ילדים - על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים אני זוכרת את הימים הראשונים שלי עם בני הבכור, הבאנו אותו הביתה ומיד חיפשתי את המדריך לטיפול בתינוק, מה עושים עם היצור הקטן הזה, כיצד מטפלים בו? וכאשר בני גדל האתגרים גדלו יחד איתו, כיצד לחנך אותו? מתי לומר אסור ומתי מותר? מה לעשות כשהוא אינו מקשיב לי? ואז בתי נולדה והאתגר הפך כמעט בלתי אפשרי, כיצד לספר לנסיך שעומדת להגיע נסיכה חדשה לממלכה המשפחתית? מה לעשות כדי למנוע קינאה? כיצד להתמודד עם המריבות בניהם על כס המלוכה? אכן, חינוך ילדים הוא אתגר לא פשוט אך כלי אחד עוזר לי במיוחד, זהו כלי שזמין לכולנו, אפשר להשתמש בו תמיד ויש אותו בכל בית... זהו הסיפור! הפסיכולוגיה הנרטיבית מכירה בכך, שלסיפור יש כוח אדיר בחינוך הילד. דרך הסיפור ניתן להעביר מסרים, ערכים חינוכיים ודרכי התמודדות עם מצבים שונים. זהו כלי דרכו הילד מתעמת עם הבעיות והפחדים שלו, והם הופכים להיות פשוטים ומובנים יותר לאחר שהוכנסו לתוך תבנית ...
להעביר מסרים עונשים להתגבר על קנאה להרגיש ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי לזכור מאבק להתמודד עם מצב
מהי חרדת מכירות? מוטיבציה למכור, איזון רגשי בתהליך מכירה, איך לא לפחד למכור? חרדה של איש מכירות, פחד מכישלון בתהליך מכירה, מפחד לא להצליח למכור, איך לרצות למכור? איך לא לרצות למכור? מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, יעדי מכירות מלחיצים
...פחד מכישלון בתהליך מכירה, מפחד לא להצליח למכור, איך לרצות למכור? איך לא לרצות למכור? מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, יעדי מכירות מלחיצים וכאן יתבאר, מהו האיזון הרגשי, שאותו צריך איש מכירות בתהליך של מכירה? ומהן שתי המחשבות המנוגדות שסותרות אחת את השנייה, שאיש המכירות צריך לחשוב את שתי המחשבות האלו בו זמנית, באיזון מסוים, כדי להצליח בתהליך המכירה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בתהליך מכירה יש שתי מחשבות מנוגדות וסותרות אחת את השנייה. שכל אחת מהן...
למטבע שני צדדים, 3 נקודות מבט, איזה שאלות לשאול, שאלות למחשבה, אין יחסי, אין מוחלט, להטיל ספק, דבר והיפוכו, חופש בחירה, להילחם או להיכנע
למטבע שני צדדים, 3 נקודות מבט, איזה שאלות לשאול, שאלות למחשבה, אין יחסי, אין מוחלט, להטיל ספק, דבר והיפוכו, חופש בחירה, להילחם או להיכנע
...לשאול, שאלות למחשבה, אין יחסי, אין מוחלט, להטיל ספק, דבר והיפוכו, חופש בחירה, להילחם או להיכנע איך להתחבר לנקודת המבט של האין ביום - יום? אליעד מסביר כיצד אפשר להתחבר לנקודת המבט של האין ביום - יום, למרות שמדובר ברעיון מופשט שלעיתים נראה רחוק ולא ניתן לשילוב מעשי. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא שכדי להתחבר לראיית האין עליך להטיל ספק בכל דבר שאתה בטוח בו, כלומר, להתבונן בהיפוך שלו. לדוגמה, כשאתה חושב על דבר כלשהו, למשל אני צריך להגיע הביתה, המחשבה...
איך לא לקנא באחרים? רגשי נחיתות ביחס לאחרים, מרגיש שאני לא מוצלח ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא?
איך לא לקנא באחרים? רגשי נחיתות ביחס לאחרים, מרגיש שאני לא מוצלח ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא?
...נחיתות ביחס לאחרים, מרגיש שאני לא מוצלח ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא? איך להפסיק לקנא באחרים ולהתגבר על רגשי נחיתות? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן דן בהם הוא הקנאה והתחושה של רגשי נחיתות בהשוואה לאחרים. אליעד מסביר שכאשר אדם מרגיש שהוא מקנא, הוא למעשה חושב שמצבו של מישהו אחר טוב יותר משלו. הוא נותן דוגמאות מפורטות ומסביר שהתחושה הזאת...
מוטיבציה, אומץ, להעז ולהצליח, הססנות, דחיינות, פחד מכישלון, פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי
מוטיבציה, אומץ, להעז ולהצליח, הססנות, דחיינות, פחד מכישלון, פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי
...פחד לנסות, פחד מהצלחה, פחד להיכשל, להעיז ולנסות, סקפטיות, חששות, עצלנות, הצלחה בחיים, תפסיק לחשוב, תתחיל לעשות, הגשמה עצמית, התפתחות אישית, העצמה אישית, מימוש עצמי למה אנחנו מהססים ולא מצליחים לפעול? הססנות נוצרת כשאדם רוצה להצליח בחיים אך לא מצליח לבצע את הפעולות הדרושות להשגת המטרה שלו. האדם יודע שעליו לפעול, אך לא פועל בגלל ספקות וחוסר ביטחון. ההססנות גורמת לו לתקיעות, וכתוצאה מכך הוא לא מתקדם. אנשים רבים בטוחים שהפתרון הוא פשוט להפסיק להסס ולהתחיל...
יקומים מקבילים - מהי המשמעות הרוחנית של היקומים המקבילים?
...כל דבר שיש בעולם, יש בו השתקפות של השכל הכללי שעל פיו מנוהל העולם. וכל תופעה ותופעה שיש בעולם, היא ביטוי של אותו השכל האחד שעל פיו מנוהל העולם. וכאן ניתן נקודה למחשבה על עניין היקומים המקבילים. ותיאוריית היקומים המקבילים (פירוש העולמות המרובים, מתחום המדע אסטרופיזיקה קוסמוגוניה) היא תיאוריה שאומרת שבמקביל ליקום שלנו, קיימים אין סוף יקומים מקבילים. וכל היקומים כולם, קיימים בו זמנית. עד כדי השפעה של היקומים אחד על השני (אפקט הפרפר). וכמובן שלנקודת...
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
...הרן צג (ברסלב) מהו אור אין סוף, ואיך אפשר להבין אותו? אליעד כהן מסביר כי אור אין סוף מתייחס להבנת האלוהות, למציאות האינסופית שקדמה לבריאת העולם, למציאות ללא גבול והגדרה. מדובר בשכל אחד פשוט ואינסופי, שהוא בלתי נתפס לחלוטין במונחים אנושיים, מכיוון שכל הבנה אנושית דורשת הגדרה וצמצום, בעוד שאור האינסוף הוא חסר גבולות לחלוטין, ואינו ניתן לחלוקה אמיתית. לדוגמה, ניתן לחשוב על זמן או מקום במונחים מוגבלים כמו יום אחד או עיר אחת, אך אי אפשר לחשוב על כל הזמן...
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
...אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו מהו חלום ומה המשמעות של חלום בתוך חלום? אליעד כהן מסביר שחלום הוא סוג של מציאות. כאשר אדם חולם, הוא למעשה חווה מציאות לכל דבר, ובאותו הרגע הוא משוכנע שזו האמת. הדוגמה הנפוצה שאליעד נותן היא של אדם שמתעורר מתוך חלום, אך למעשה עדיין נמצא בתוך חלום נוסף. כאשר אדם חולם חלום, התחושה היא מציאותית לחלוטין, ובאותה המידה גם חלום בתוך חלום מרגיש אמיתי באותו הרגע, בלי שום הבדל. כך נוצרת השאלה, כיצד ניתן באמת לדעת...
שכנוע / מכירות / השפעה - להציג פירוש כעובדה - איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות?
...למישהו להאמין לך? איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד דרך איך באפשרותך לשכנע מישהו ולגרום למישהו להאמין לך? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מציג את הפירוש כעובדה. ואסביר, כי כל דבר בעולם שלנו, או שהוא עובדה שקרתה ממש בפועל, או שהוא רק פירוש ופרשנות של אותה העובדה שקרתה בפועל. ויש כמובן גם שקרים ברורים, שהם לא רק שהם לא קרו, אלא שהם אפילו לא פירוש של משהו שקרו, אלא הם מומצאים כולם מתחילתם ועד סופם....
הסוד של *כל* הבעיות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים?
...מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפסיכולוגים מורים רוחניים? כפי שכבר ביארתי וכפי שכל הזמן מתבאר, לכל דבר בעולם יש שורש. כי כל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקיות מסוימת. וכל קבוצת חוקים, היא ביטוי של חוק אחר מקיף יותר וגדול יותר. וכל קבוצות החוקים כולן, פועלות לפי חוק אחד כלשהו. וכל האירועים שהיו שקורים ושיהיו, כולם פועלים לפי חוק אחד ויחיד. ומי שיתבונן סביבו יראה, כי העולם שלנו מלא בבעיות מבעיות שונות. ובכל תחום ותחום יש את הבעיות שלו. ובכל מקום ומקום שבו...
פחד להטיל ספק בשכל, פחד לסמוך על המציאות, פחד להשתגע, פחד להשתחרר מהשכל, פחד לא לסמוך על השכל, פחד להתעורר מחלום, פחד לברוח מהמטריקס, בחירה חופשית, הכל קורה מעצמו, אולי אני רובוט? אולי אתה רובוט?
פחד להטיל ספק בשכל, פחד לסמוך על המציאות, פחד להשתגע, פחד להשתחרר מהשכל, פחד לא לסמוך על השכל, פחד להתעורר מחלום, פחד לברוח מהמטריקס, בחירה חופשית, הכל קורה מעצמו, אולי אני רובוט? אולי אתה רובוט?
...על המציאות, פחד להשתגע, פחד להשתחרר מהשכל, פחד לא לסמוך על השכל, פחד להתעורר מחלום, פחד לברוח מהמטריקס, בחירה חופשית, הכל קורה מעצמו, אולי אני רובוט? אולי אתה רובוט? למה אנשים מפחדים להטיל ספק בשכל שלהם? אליעד כהן מדבר על אחד הפחדים העמוקים ביותר של האדם - הפחד להטיל ספק בשכל שלו. הוא מסביר מדוע אנשים חוששים להטיל ספק בשכל שלהם, במה שהשכל אומר להם לעשות, או בתפיסה שלהם לגבי המציאות. אליעד נותן כדוגמה אדם שרוצה לאכול כי השכל אומר לו לך לאכול, אך אם...
אמון - מבוא
...מבוא אמון הוא תודעה, המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת רואים בשירות...
צבעים - השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו
...סגול וקיר כתום במשרד? השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו הראו לי את המשרד שלכם ואומר לכם מי אתם. המשפט מוכר לכם? אז זהו, שזה עובד גם עם צבעים. כשאתם נכנסים לחלל עבודה בארגון אתם חשים את האווירה ואת אופי העובד. האם החדר משדר חום ואפשרות ביטוי האם יש בו אנרגיה ממריצה האם הוא מעוצב ומסודר באופן נוקשה וסדרתי? ואולי הוא נותן תחושה של עומס ועייפות. אופן עיצוב ומראה המשרד משקף את אופיו של העובד או את אופיו של הארגון אם הוא זה שקובע כיצד ייראה חדרו של העובד...
פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?
...ספק? אמונה וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני (1)? פרשת השבוע, פרשת לך לך מזמנת לנו הזדמנות נאותה לדון בכך. בסיפור ברית בין הבתרים, אנו קוראים, בין השאר והאמן בה ויחשבה לו צדקה (2). אברם, זהו שמו בשלב זה, זוכה בשבח מלא מאלוהים על אמונתו בו: הקדוש ברוך הוא חשבה לאברם לזכות ולצדקה על האמונה שהאמין בו (3). יתר על כן, אברם מתואר לא רק כמאמין, הוא נתפס כאב - טיפוס לכל מאמין (4). בנוסח אחר טוען ליבוביץ: כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת...
כעס עצמי - הכעס אכל אותי במשך שנים
...שלא אהבה אותי, על זה שאני לא מצליחה ללדת, על זה שלא מעריכים ולא מבינים אותי וחושבים שאני פריק. אז הסתובבתי לי כועסת ורוטנת בטוחה שלכולם יש משהו נגדי. השיא היה בסדנא שעברתי, המורה בקשה רשות לעבוד איתי, הרשיתי לה ודקה אחר כך מצאתי את עצמי שוברת את החדר, העפתי כיסאות, קרעתי ניירות, שאגתי וצרחתי עד שלא נותר לי קול, ואז ברחתי מהחדר מבושה. ואז באה המודעות: כעס הוא בעצם מסווה לדברים עמוקים יותר, הוא כמו כאב ראש, או פריצת דיסק, כעס הוא סמפטום לבעיות גדולות...
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
...גלוי לאיינשטיין הבא באשר תלך, השאר את עקבות לבך ולא את עקבות מגפיך. אלמוני מר איינשטיין הבא היקר ראשית, סליחה על הכינוי הטיפשי. אני יודע שאתה לא תהיה איינשטיין השני ממש כמו שאיינשטיין לא היה ניוטון השני וניוטון לא היה גלילאו השני. כל יוצר הוא אדם ייחודי בפני עצמו ואין מקום להשוואות. בכלל, איני יודע אם תהיה אדם אחד או כמה אנשים, כי לא כל המהפכות נעשו על ידי גאון יחיד. ואולי גם איני צריך לפנות אליך בלשון זכר? נשים הופכות כיום לרוב בפקולטות למדעי החיים...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
...+ MP3 בנושא: הרצאה על להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?. להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? הפעם אדבר על אחת האשליות הגדולות בעולם, וזאת אשליית ההתקדמות. וזה עבור מי שחושב שהוא צריך להתקדם, ועבור מי שבאשליה שהאדם בכלל מתקדם לאיזה מקום ועבור אלו שמלמדים אחרים שצריך להתקדם. ולמה זו אשליה, כי זה כמו לתת לאדם לטחון מים, והוא מתאמץ ומתאמץ, אבל לא קורה כלום הוא רץ במקום כי הוא טוחן מים ואין מה לטחון. חוץ ממאמץ וכילוי...
מציאות, דמיון יצירתיות והמצאה
...דעות שונות ותיאוריות מגוונות לגבי משמעות המילה מציאות וכנראה שיעבור זמן רב עד שהגדרה אוניברסאלית אחידה תשמש את בני האדם ויכולתם להגדיר את מה שמתחולל בהם ברגעים בהם הם עירניים וחשים שהם נמצאים במציאות. במרבית המובנים המושג מציאות מתייחס למושגים הקשורים במה שאמיתי לעומת המושג דמיון שמתייחס יותר לעולם הפרטי והסובייקטיבי של האדם, בוודאי לאותו חלק באדם שרק לאחד יש גישה אליו ושהוא פעמים רבות רחוק מהמציאות, אותו דבר שמכונה דמיון. מציאות ודמיון פעמים
תקשור מיוחד לכבוד חג החירות
...האם אתם יותר חיים את החיים או נמנעים מהם? האם הגוף שלכם מתפקד כמו שהייתם רוצים? האם המערכות יחסים שלכם מתנהלות כמו שהייתם רוצים? האם המחשבות שלכם מתחשבות בכם ומשרתות אותכם? האם אתם יותר מתנהלים או מנהלים? עד כמה אתם מרגישים חופשיים לחיות את הרצונות שלכם? האם אתם יודעים מה מעכב אותכם מלחיות את המציאות שעליה אתם חולמים? האם אתם מרגישים שאתם יותר מרצים את האחר או יותר מרוצים מעצמכם? החיים לא תמיד קוראים בדרך שאנחנו חושבים שהם צריכים לקרות האדם היחיד...
קשר משפחתי / קשר זוגי - מהי זוגיות?
...- מהי זוגיות? קשר משפחתי בכלל, וקשר זוגי בפרט, הם היסודות לקיום המין האנושי כולו. מכאן, כי איכות הקשר הזוגי וממנו איכות התא המשפחתי, הבית בו אנו שוהים, הם הרובד שיקבע איזו חברה אנו בונים, ומה נשאיר אחרינו. זוג אשר רואה ביכולת שלו ליצור יש מאין, מתוך חיבור שני עולמות ידע, תחושות, צרכים ותשוקות לעולם חדש אחד, הוא זוג הרואה מהות ליכולת שלו לחיות יחדיו מתוך מקום של אמון כבוד הדדי, כבסיס ליצירה. אין זוג בעולם שלא חווה, חווה ויחווה משברים בחייו המשותפים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לחנך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחנך?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך?, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן רוחני, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום איך לחנך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 09:59:53 - wesi4