ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






מנגנוני הגנה - מבוא
... לדוגמה, הורה המכה את ילדו באופן אכזרי ופורק בכך למעשה את רגשי התוקפנות שלו, יתרץ את התנהגותו בצורך הרציונלי לחנך את הילד וללמדו משמעת. אינטלקטואליזציה - האדם מטפל בבעיה או במצב רגשי מסוים על ידי הפיכתם לשאלה אינטלקטואלית, שבה הוא מתעמק ...
עוינות התפרצות רגשית התפתחות החרדים האם להדחיק להתנהג פסיכולוג מה זו אהבה
זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
... את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא מפסיק לבכות. כאשר ההורה אוהב את ילדו ...
תודעה תינוקות כנות שכחה בודהיסטים השתוקקות ילדים תועלת
האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
... להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות ...
התנהלות סקס נודניק סימפטומים מיומנויות תקשורת בין אישית עוררות מינית נמנע לגיטימציה
אכזבות (וגם חרדות). מהי מטרתן החיובית? כיצד להימנע מהן? וכיצד להתמודד איתן?
... זמן להבין שכילה את זמנו לריק. והכל מחמת זה שהאדם חי בזמן עתיד ולא חי בזמן הווה. ולכן חשוב לחנך גם ילדים קטנים לחשיבה חיובית, כי מוטב מוקדם מאשר מאוחר. ובאמת אילו האדם באמת היה חי בזמן עתיד אמיתי ...
פחדים לישון איך להתחיל מקצוע סיפור עובד איך לאהוב את עצמך בלי תנאים להרגיש ביטחון עצמי
חינוך ילדים נכון בעזרת תת המודע
חינוך ילדים נכון בעזרת תת המודע אחד מעקרונותיה של שיטת הפשטות שבאושר הוא: מה שתיתן זה מה שתקבל בחזרה. כל ... דבר ההיפך. בדיוק כך גם הילדים שלנו - הם המראה שלנו. עלינו להבין שלא רק אנחנו באנו לתקן אותם, לחנך אותם ולמצב אותם - אלא גם הם הגיעו כדי ללמד אותנו כמה וכמה דברים על החיים. צפו בילד, בהתנהגות ...
אושר איך לחנך איבוד שליטה התנהגות חינוך מה זה פחד אופי סובלנות
מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית?
... לא פחות ממבוגר דפוסי חשיבה חיוביים, כדי להצליח בלימודים, עם סביבתו, הוריו ועם עצמו ועוד. לסיכום כדאי מאוד להתחיל לחנך את הילדים בחשיבה חיובית כמה שיותר מוקדם. זה בדיוק הגיל שבו הילד צריך את זה כמה שיותר בגלל שבדיוק עכשיו הוא ...
איך להפוך את החיים התמודדות עם ביקורת אהבה עצמית קשיים קושי ערך עצמי פיתוח הערכה עצמית דימוי עצמי חיובי
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית. (אלברט איינשטיין) חינוך וגבולות מעולם לא נתתי לבית הספר להפריע לחינוך שלי. (מארק טוויין) חופש אינו שאלה של גודל הכלוב, אלא של מי מחזיק במפתח. (שרה לורנס) החינוך היא דרך להריסת היוצא מן הכלל למען הכלל. החינוך הוא מה שנשאר, כאשר שוכחים את כל הדברים שלמדנו בבית - הספר. (אלברט איינשטיין) לא הביישן למד ולא הקפדן מלמד. (חז ל) חינוך הוא דבר נערץ, אך צריך לזכור שאי אפשר ללמד משהו ששווה לדעת אותו. (אוסקר ווילד) חינוך טוב מהווה פשרה בין טוב רב שאתה מייחס לעצמך לבין טוב מועט שאתה מייחס לזולתך. (מארק טוויין) אדם אינו ... רוצה. במילים אחרות, ימצא מי הוא. (גויס קורטק פטרול) הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים. (יאנוש קורצאק) הדבר הטוב ביותר לתת לילדיך הוא זמן. החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים. (אפלטון) התאספות כפויה אינה חברה. (אדל קאראל) לאחר הלחם, החינוך הוא צורך האומה. (זורז זאק דנטון) בילדותי נאלצתי לקטוע את לימודיי כדי ללכת לבית הספר. (גורג ברנרד שו) תיקון העולם משמעו תיקון החינוך. (יאנוש קורצאק) החינוך הביתי לא כל כך בא לידי ביטוי במה שאנחנו עושים, אלא בגישה שלנו לחיים וללמידה ולדרך בה הם שזורים יחדיו. ... הן שיעורים בלי לשבת בכיתה. בכל פעם שבתי שואלת שאלה או מספרת לי אבחנה שלה, זוהי בחינה שמראה לי שהחינוך הביתי עובד. היא אולי לא לומדת קבוצה נתונה של עובדות שאנשים אחרים מחשיבים ובוחנים עליה, אבל השאלות והאבחנות שלה מראות שהיא חושבת על מה שהיא לומדת. (גויס קורטק פטרול) חינוך ביתי בחינוך ביתי איננו צריכים להדליק את האש, אלא לדאוג לאספקת חומר בערה לאש שכבר קיימת. (גויס קורטק פטרול) העולם הוא הכיתה שלנו והחיים הם תוכנית הלימודים. (ניומי) כשהתחלנו עם חינוך ביתי, הרגשתי כאילו אני מכניסה ילד מתחת כל זרוע, וקופצת מצוק. תארו לעצמכם איך נדהמתי כשגיליתי שיש לנו כנפיים! ... עצמם. (מריה מונטסורי) לצעוק על ילדים כדי לגרום להם לציית זה כמו לצפור כדי לנהוג במכונית, וגם התוצאה דומה. המחנך צריך לשים לב שהילד לא יזהה טוב עם בטלה ורע עם פעילות. (מריה מונטסורי) ילדיכם הם לא הילדים שלכם. ...
ליצור ללמד להיות עצמך להיות עצמאי התנהגות אלברט איינשטיין להיות סלב להיות מפורסם
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... בעלי אופי רגשי נוצרים בעקבות הצטברות של חוויות שליליות וגילויים של חוסר הבנה מצד החברה, למשל במפגש עם מערכת החינוך. נדרשת השקעה רבה כדי לשפר דימוי עצמי של תלמיד שעבר חוויה שלילית בבית הספר. לכן השאיפה היא למנוע מצבים ... בגן, הוא עשוי לקבל משוב שלילי מהגננת. כמו כן, קשיי הקשב עלולים להשפיע על הדימוי של הילד בעיני הצוות החינוכי בבית הספר. תלמידים עם הפרעת קשב ללא פעלתנות יתר נראים לעתים למורה כבעלי יכולת נמוכה או חסרי מוטיבציה ואיטיים. ... את ההתמודדות על ההורים והילדים כאחד. לחברה ישנו קושי להבין מצב זה ממספר סיבות. חוסר המודעות של הורים ואנשי חינוך רבים, לאפשרות שלאדם בעל יכולת חשיבה מופשטת ברמה גבוהה מאוד תהיה הפרעת קשב. באופן כללי קיים מתאם חיובי גבוה בין משך הקשב והריכוז שאדם מסוים מסוגל לגייס לבין היכולת הקוגניטיבית או האינטליגנציה שלו. לכן אנשי חינוך רבים מתקשים לקבל את העובדה שתלמיד בעל הפרעת קשב יכול להיות מחונן. ישנם מאפיינים משותפים להפרעת קשב ומחוננות, אשר ... עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך כל חייו. להפרעה קשב ישנם אספקטים רבים מתחומים שונים נוירולוגיים, פסיכיאטריים, מוטוריים, שפתיים, חינוכיים, חברתיים, פסיכולוגיים ומשפטיים. יש להתחשב במורכבות זו בזמן האבחון ולשאוף לתת מענה מתאים לכל הצרכים במסגרת המערכת הטיפולית. יכולת ... היא עלולה ליצור קשיים בכל מסגרת אליה האדם מחויב או רוצה להשתייך במהלך חייו. על פי רוב מדובר במערכת החינוך, חוגים ותנועות נוער, צבא או שרות לאומי, מוסדות להשכלה גבוהה ועולם העבודה. קשיים אלו נובעים לרוב מהבנה חלקית או ... עם הפרעת קשב קשה הוא אתגר לא קל, הגורם למצוקה אצל ההורים ועלול ליצור ביניהם חילוקי דעות בנוגע לאופן חינוך הילד. ללא הדרכה מתאימה ההורים עשויים להשתמש בשיטות ענישה קיצוניות או תגובות סמויות של לעג וזלזול תוך נסיון להשתלט על ... אנשים בעלי הפרעת קשב באה לידי ביטוי במסגרת בית הספר, משום שתלמידים בעלי בעיות התנהגות בולטים יותר בעיני הצוות החינוכי. על יועץ בית הספר להתערב במקרים אלו משום שהמורה עלול להתקשות מאוד להתמודד מול תלמיד בעל פעלתנות יתר, ולפתח ... תחושה של מסוגלות עצמית להתמודדות. התחום האקדמי אחת הבעיות היותר בולטות אצל אנשים עם ADHD היא בעיית הלמידה במסגרות החינוך הפורמליות. היא באה לידי ביטוי בחוסר יכולת לתפקד בהתאם לרמה השכלית האמיתית בלימודים, הן בבית הספר והן באוניברסיטה. עם זאת, ... שהיא אינה מוגבלת רק לתחום האקדמי, ולא בהכרח תוביל לקשיים בלמידה. בתחילת המאה ה - 21 הדרישות של המערכת החינוכית רבות יותר מבעבר והלחץ המופעל על התלמידים גדל בהתאמה. אחד הביטויים לכך הוא היווצרותן של עמותות כמו המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. ההשכלה הגבוהה נתפסת כמשאב חברתי משמעותי משום שהיא גוררת אחריה הזדמנויות רבות יותר לתגמולי שכר ואיכות חיים גבוהה יותר. המסר ... בין המצבים הכרוניים הנפוצים ביותר המשפיעים על תפקודם של תלמידים ומרבית התלמידים עם הפרעת קשב מאותרים על ידי גורמים חינוכיים. טווח ריכוז קצר וקשיים בארגון ובקרה פוגמים ביכולת של התלמיד לפתח אסטרטגיות למידה. בנוסף, יכולת הזיכרון החיונית ללמידה נשענת ... לפגוע בהכשרתו לחיים שלמים בקהילה. מעבר להשפעות הישירות של הפרעת הקשב על יכולת הלמידה, אופן ההשתלבות של תלמיד במערכת החינוך מושפע גם מההיבטים ההתנהגותיים, חברתיים והרגשיים שהוזכרו קודם. כמו כן, שנות בית - הספר הן התקופה שבה עובר מרכז ... כאשר הוא מגלה התמצאות מרשימה ביותר בחלקים טפלים של חומר הלימוד וידע לא מספק בפרקי הלימוד החשובים. התמודדות מערכת החינוך תפקידה של מערכת החינוך הוא לספק לתלמיד חוויה מתקנת בבניית העצמי. המורים אחראים על סיוע בעצוב הסביבה הבית ספרית כך שתהייה מותאמת לצורכי התלמיד ... מחוצה לו ולקדם את התלמיד בהיבטים אחרים של חייו. המסר שמועבר לתלמיד צריך להיות שההקפדה על החוקים מצד הצוות החינוכי נובע מההתפעלותם מהפוטנציאל שלו ומחוסר נכונות לוותר עליו או לאפשר לו לוותר על עצמו. דרישה זו להתמודדות מול אתגרי ... של התלמיד בבית הספר, מאפשרת לו להפנים הזדהות ויוצרת למוריו חוויה משמעותית ומספקת בעבודתם היום יומית. עם זאת, מסגרות החינוך הפורמליות לא תמיד לוקחת בחשבון את צרכיהם של תלמידים עם לקויות קשב (ראו גם נגישות שמע של חדרי כיתה). בנוסף, רוב המורים בחינוך הרגיל לא עברו הכשרה מספקת המאפשרת לאתר את הבעיה ולהתמודד איתה. בבתי הספר השילוב של כיתות גדולות וחוסר הכשרה מתאימה של הצוות החינוכי מביאים לכך שנעשים יותר ויותר אבחונים על מנת לתת הקלות, במקום לנסות לעזור לתלמידים בעלי הפרעת קשב לתכנן, להתארגן ולהפעיל תהליכי בקרה. העדר גישה חינוכית מתאימה לתלמידים בעלי הפרעת קשב עלול לשבש את מערך השיעור באופן משמעותי. בנוסף, מורה המגלה חוסר הבנה עלול לגרום ... מוקדם צובר פערים לימודיים, בעיקר בתחומי לימוד בהם ההתקדמות היא בשלבים. בשונה ממצבים כרוניים אחרים, עבור הפרעת קשב למערכת החינוכית יש תפקיד חשוב בטיפול ומעקב. לא רק זאת, אלא ששיטות הוראה משופרות המתאימות לתלמידים בעל הפרעת קשב יכולות להועיל ... למנוע הדבקת תוויות שליליות כבר עם התחלת הלימודים, משום שעלולה להיות לכך השפעה על כל המסלול ההתפתחותי העתידי. היועץ החינוכי הוא גורם זמין להנחיית הצוות החינוכי. אחד מתפקידיו הוא להעביר את הידע שיוכל לעזור לצוות בית הספר לקבוע עבור תלמיד מסוים האם קיימת בעיה ולהחליט מי יטפל בה. פסיכולוג חינוכי וקליני המחזיק בידע על נפש האדם והשפעותיה של הדינמיקה הרגשית, יכול לתרום זווית ראייה אובייקטיבית כגורם חיצוני לבית הספר. ... סמכות ובהרבה שגרה וחזרתיות אשר אינן מאפשרות מתן ביטוי ליצירתיות. כמו כן, על העובד המתחיל להתמודד עם המעבר ממערכת החינוך בעלת הכללים הברורים ואפשרות התמיכה, אל מערכת עסקית מלאת גירויים ואפשרויות. אנשים עם הפרעות קשב עלולים להתקשות למלא אחר ... קשב. החשד הראשוני לרוב מתעורר בעקבות גורמים לא מקצועיים כגון - האדם עצמו, הורים, מורים או גורמים אחרים במערכת החינוך. בין המצבים הנפוצים שבעקבותם מפנים לאבחון נמצאים הנמכה בהשגים הלימודיים, בעיות התנהגות המפריעות לסביבה, קשיי ריכוז, בעיות חברתיות, הערכה ... וכן הנחיה בנוגע לתזונה נכונה. לצד אלו חשוב גם ייעוץ של גורם מקצועי המעריך את התמונה החברתית והמערכתית (פסיכולוג חינוכי, יועץ, עובד סוציאלי או מתאם). לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו, על המטפלים ... בממריצים כמו קפה וקוקה - קולה במקום מתילפנידאט). הפרעת קשב עלולה גם ליצור קשיים לימודיים, העלאת הסיכון לנשירה ממערכת החינוך ולעיסוק בפעילות עבריינית, כמו גם קשיים בעבודה, קשיים חברתיים, תסכול ועוד. משום שבמקרים רבים נראה חוסר תגובה או התמדה ... שהם הנושאים העיקריים בעול הטיפול היום - יומי. עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד חינוכי מתאים או כאשר הוא לא מוכן לטיפול תרופתי בשל תופעות הלוואי. קשיים אלו יכולים להוביל לפגיעה בתחושת המסוגלות ההורית. ... אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לעזור לתלמיד להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. ... אדם בעל לקות קשב וריכוז יכולה להיעשות גם בעזרת שינוי סביבתו כך שתתאים לו טוב יותר. לצורך כך הצוות החינוכי, או הצוות המסייע להתאמת מקום העבודה, צריך לקבל מידע מדויק ככל האפשר על מאפייני ההפרעה ברמת הפרט, בהקשר הסביבתי ... ההתנהגות. אחת הטכניקות הידועות בתחום זה היא עיצוב התנהגות. הדרישה מילד עם הפרעת קשב למשמעת התנהגותית במסגרת הביתית או החינוכית צריכה להיות במסגרת יכולתו לבצעה ולהינתן בעיתוי מתאים. כדי להימנע מהשתלטותה על הקשר כולו, לא נכון להפעיל אמצעי משמעת ... לתמוך בתפקודי קשב. טיפולים אלטרנטיביים רבים המתנגדים לטיפול תרופתי בקשיי קשב וריכוז, עשויים לשלב התערבויות רגשיות, טכנולוגיות, תזונתיות, מוטוריות וחינוכיות, עם טיפולים אלטרנטיביים שונים. יש המטפלים באמצעות שיטות שונות של עיסוי ומגע, בפרחי באך, הומאופתיה, צמחי מרפא, דיקור סיני, ... בהפרעה התפתחותית אשר באה לידי ביטוי בגיל צעיר, ישנה משמעות רבה לסביבה של האדם בגילאי הילדות, ולהתאמת המערכות המשפחתיות, החינוכיות והחברתיות כך שיוכלו לאפשר לילד להשתמש בכוחותיו ולמזער את נזקי ההפרעה.
טלביזיה הגזמה בעל פה התנהגות הורים רבים טיפול קוגניטיבי להכין שיעורי בית עיסוי
כיצד יתכן שילד מקבל חינוך טוב ובכל זאת יהיה סורר?
כיצד יתכן שילד מקבל חינוך טוב ובכל זאת יהיה סורר? לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים ממשפחות טובות שקיבלו חינוך טוב, באו ממשפחה ללא אלימות או פשע ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. נשאלת השאלה כיצד דבר כזה ... הסביבה. תשובה זו לא ממש טובה, כי הסביבה היא אומנם זו שהיתה הטריגר לכך שזה יקרה, אבל עדיין אם החינוך עצמו הוא טוב, החינוך והלימוד היו אמורים להשפיע על הילד ככה שהוא לא יושפע גם מהסביבה שגם היא בדרך כלל לא ככ רעה. ככה שהשאלה היא על עצם החינוך, כיצד יתכן שחינוך טוב לא מצליח לשמור על הילד מלעשות מעשים שליליים ולהיגרר אחרי דברים לא הגונים. התשובה על כך היא משום שהחינוך הוא לא מספיק איכותי. החינוך שהילד קיבל הוא כגוף ללא נשמה. הילד למד מה לעשות ומה לא לעשות אבל לא למד מה דברים שעומדים מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים שנאמרו לו לנהוג לפיהם. חינוך ילדים אמור לכלול בתהליך הלמידה של הילד גם חינוך לדפוסי חשיבה נכונים ובריאים. הילד אמור ללמוד על החיים מפרספקטיבה של מבוגר. ילד אמור ללמוד לא רק מה נכון לעשות אלא גם למה זה מה שנכון לעשות. אילו הילד היה מקבל חינוך עמוק יותר, משהו שהיה נהפך למהות שלו כאדם, הסיכוי שהוא היה מתדרדר הוא קטן מאוד. ברגע שילד מקבל חינוך פנימי יותר, חינוך שמלמד אותו כיצד להכיר את עצמו טוב יותר, להיות רגוע ושמח, להיות חיובי ואופטימי וכולי, אז בעצם כדי שהוא יטעה הוא צריך ללכת נגד מי שהוא עצמו כאדם. כי החינוך נהפך לחלק ממי שהוא כאדם. לעומת זאת ברגע שהוא רק לומד מה לעשות ומה לא, אז טעויות שלו הן ... אבל אין לו את עצמו שיוכל לעמוד מול השגיאות השונות. לכן יש לשפר את תהליך הלמידה של הילדים. בתהליך חינוך הילדים יש לשלב הוראה על הדברים העמוקים יותר שבחיים, שהם בעצם הבסיס לחיים טובים ומאושרים.
מה זה אושר להשפיע תהליך שמח להירגע למידה להיות רגוע אופטימי
הרצון בגיל ההתבגרות
... להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק ... החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות ... עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה? אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ... בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד. בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד ... לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו ... הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף. כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה. הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. ... במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה. כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמה אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם. דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ... בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם. כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים ... פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים. כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות. שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם. תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת. נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
גוף אסטרלי מה זה חלום רוחניות השאלה הגדולה תמונות תיעדוף ילדים התאמצות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לחנך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחנך?, איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך?, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם באחדות משעמם? לשכנע מישהו להודות בבגידה רע לי איתה או בלעדיה סופרמן ייעוד נשמה בודהיזם טיבטי אני בדיכאון איך שולטים באנשים באמצעות פחד מהקורונה? ביטחון עצמי מלא למה אני לא מצליח לאהוב את עצמי? אוהב להיות בדיכאון ליצור התאהבות בדייט אושר בלי ילדים תחושה של חוסר אושר לכתוב הודעה לבחורה למה לא להאשים את האקס? המחיר של חוסר ההחלטיות להתמודד עם לקוח שמתלבט התמודדות עם מוות של אחות התמודדות עם הפרעה ליצור מוטיבציה בעבודה איך עובדת מוטיבציה? הזדהות מוחלטת לגרום ללקוח להרגיש טוב טיפול בילד ילד שלא אוכל ירקות רצונות בתת מודע מואר רוחנית דיסוציאציה להתרפא מכל מחלת נפש איך למחוק את האקס מהראש? להפסיק לאהוב את האקס כמה להתאמן? שריר ראשי מה הכוונה אלוהים? האם יש אלוהים? כמה הגיעו להארה רוחנית? הארה רוחנית הספר להיות אלוהים להפוך להיות אלוהים להכניס כסף איך לעשות כסף ממה שאתה אוהב לעשות? להתמודד עם שאלות משמעות החיים תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב חיוביים לחשוב רק חיובי הרגשה של הבחירה הרגשה של בחירה איך העולם עובד? העולם לא מושלם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, אימון אישי לימודים, אימון אישי קואצ'ינג בתחום איך לחנך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 10_11_2025 השעה 09:51:27 - wesi4