...
חינוך טוב? איך
לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 מהו
חינוך טוב? איך
לחנך ילד בצורה מבוגרת?
חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים
חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל
חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל
חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו וכולי השפיעו עליו לרעה. אך התשובה הזו לא ממש טובה. כי זה אומנם נכון שהסביבה היא זו שהיוותה את הטריגר להתנהגות הילד. אך עדיין, אם
החינוך עצמו שהילד קיבל היה טוב, אז
החינוך והלימוד עצמם שהילד קיבל היו אמורים להשפיע על הילד בצורה חזקה, כך שהוא לא יושפע גם מהסביבה. כי הרי כאשר
מחנכים מישהו צריך בעצם
לחנך אותו בין השאר לאיך לא להיות מושפע מהסביבה. וכל הורה
ומחנך , הרי
מחנך את ילדו שלא יהיה מושפע מהסביבה. אז כיצד זה שבעצם הילד קיבל
חינוך טוב, שבין השאר כולל את החלק של איך לא להיות מושפע מהסביבה ובכל זאת הוא כן מושפע מהסביבה? והתשובה על כך היא, כי אומנם הילד קיבל
חינוך טוב, אך רמת ואיכות
החינוך שהוא קיבל לא היתה מספיק טובה (לפי מבחן התוצאה). הילד אומנם קיבל
חינוך, אך
החינוך הזה היה כגוף ללא נשמה. ולכן בעת מבחן,
החינוך הטוב שהילד קיבל לא עזר לו לעמוד במבחן של החיים. זא הילד אכן קיבל
חינוך, אך
החינוך לא היה מספיק טוב. ולמה הכוונה
חינוך ללא נשמה? הכוונה היא כי הילד אכן חונך ולמד מה לעשות ... הסבירו לו מספיק טוב מה הם הדברים שעומדים מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים שנאמר לו לנהוג לפיהם.
חינוך ילדים טוב ואיכותי אמור לכלול בתהליך הלמידה של הילד גם
חינוך לדפוסי חשיבה נכונים ובריאים. הילד אמור ללמוד על החיים מפרספקטיבה של מבוגר. ילד אמור ללמוד לא רק מה נכון לעשות אלא גם למה זה אכן נכון לעשות, מפרספקטיבה של מבוגר עד כמה שאפשר. כאשר ילד מקבל
חינוך עמוק יותר, משהו שנהפך למהות שלו כאדם, הסיכוי שהוא יתדרדר נהיה קטן מאוד. ברגע שילד מקבל
חינוך פנימי יותר,
חינוך שמלמד אותו כיצד להכיר את עצמו טוב יותר, כיצד לחשוב בצורה נכונה ולא רק מה לחשוב, כיצד להרגיש ביחס לעצמו ולא רק מה להרגיש, כיצד להתמודד ברמה הפנימית ולא רק מה לעשות בפועל,
חינוך כזה, הופך למהות של הילד כאדם.
וחינוך כזה כמובן יכול באמת לשמור עליו מפגעי החברה, הרבה יותר ...