... סימן שכט סק ט: ישראל בעל עבירות לתיאבון כל זמן שאין כופר בתורה נראה דמחללין עליו שבת כדי להצילו, אבל אם הוא להכעיס (שכופר בתורה)
אסור להצילו אף (ביום) בחול וכל שכן
דאסור לחלל עליו שבת בפיקוח הגל (כוונתו לגל אבנים שנפלו על הכופר בתורה,
אסור לסלק האבנים בשבת אלא ישאר שם וימות) או בשאר רפואה וההוא הדין לכל הני דאיתא (לכל ההלכות הנמצאות) ביורה דעה סימן קנח סא וב עיין שם. כך ... שלום) אמורים אלא בזמן שגלו ישראל לבין העובדי כוכבים או שיד עכום (גויים) תקיפה על ישראל אבל בזמן שיד ישראל תקיפה (חזקה ושולטת) עליהם
אסור לנו להניח עובדי כוכבים בינינו, ואפילו יושב ישיבת עראי או עובר ממקום למקום בסחורה לא יעבור בארצנו אלא עד שיקבל עליו שבע מצות שנצטוו ... מאת האל יתברך, הרי לך שאיסור אכילת נבלה אינו מטעמי בריאות אלא מטעם רוחני, לאנשים הראויים לשלמות אלוהית והם העם הנבחר, העם היהודי.
אסור לגויים לעסוק בתורה ולשמור שבת - הגויים, לא רק שאינם מצווים בכל חוקי האלוהים, אלא
שאסור להם לעסוק בתורה האלוהית שהיא תמימה משיבת נפש (תהלים יט, ח) ואם יעסקו בתורה יתחייבו מיתה כדברי התלמוד: אמר רבי יוחנן: נכרי שעוסק בתורה חייב מיתה, שנאמר (דברים לג) תורה צוה לנו משה מורשה - לנו מורשה ולא להם. (סנהדרין נט עא). וכן
אסור לגוי לשמור שבת, כמבואר בתלמוד: אמר ריש לקיש: נכרי ששבת - חייב מיתה (סנהדרין נח עב) וזאת למרות שהשבת נחשבת מתנה טובה בכל זאת האלוהים - ... לכל בר דעת, אם היהודים נבחרו לקיים את רצון האלהים הרי שהגויים לא נבחרו לכך, ולכן אינם נחשבים בדרגת האדם השלם. אפשר להפקיר את ממונם,
אסור להשיב להם אבידה,
אסור לחלל שבת כדי להצילם מסכנת נפשות ומותר להורגם. דבר נוסף שיש ליתן עליו את הדעת, כאשר אדם מאמין שהטקסט התורני נכתב על ידי האלהים או ...