ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אסור ✔למה לעולם אסור להתעקש על שום דבר? כיצד לחיות באיזון של הרצון? ✔כשאתה כאדם רוצה משהו, זה מצוין לרצות אותו בכל מאודך, זה מצוין לנסות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 למה לעולם אסור להתעקש על שום דבר? כיצד לחיות באיזון של הרצון?
כשאתה כאדם רוצה משהו, זה מצוין לרצות אותו בכל מאודך, זה מצוין לנסות לעשות הכל כדי להשיג אותו, אבל אסור לעשות זאת בעקשנות.

עקשנות היא כאילו אתה גונב את אותו הדבר שאינך מצליח להשיג בצורה תקינה, עקשנות היא פסולה.

האושר שלך הרי אינו נמצא במשהו ספציפי, האושר נמצא באיך שאתה מקבל את מה שקורה לך.

ברגע שאתה מתעקש על משהו, דבר זה נובע כביכול מכך שאתה חושב כאילו חייך ואושרך תלויים באותו הדבר.

אך בגלל שאין הדבר כך לכן אסור לך להתעקש על משהו אם העקשנות גורמת לך לחוסר אושר.

ההתעקשות שלך שיקרה כך או אחרת נובעת הרי מהרצון שלך לעשות טוב יותר כדי שתהיה מאושר יותר.

אך העקשנות נוגדת את ההיגיון כי היא גורמת לך לחוסר אושר.

לכן זה מצוין להתאמץ ולעשות כל דבר שאתה יכול להשיג משהו, אבל מצד שני אסור לך להתעקש להשיג אותו.

האידיאל הוא לחיות באיזון.

מצד אחד אל תלך לקיצוניות של לא להתאמץ בכלל, אל תאמר בגלל שקשה לי אני מוותר ללא קרב, אך מצד שני אל תתעקש של משהו שבהכרח יהיה כפי שאתה רוצה.

אף אחת מהקיצוניות האלו אינה טובה.

השלמות היא להיות בנקודת איזון של כל דבר והיפוכו דהיינו מצד אחד להמשיך לרצות גם אם אינך מצליח להגשים את הרצון אבל מצד שני לא לתת לתכונת העקשנות לשלוט, לא להתעקש שבהכרח יהיה כפי שאתה רוצה.

הרצון שלך אמור להיות באיזון ובשליטה, לרצות עד אין סוף, אבל לא יותר מידי כאשר אתה רואה שמשהו בלתי אפשרי לביצוע ולמרות זאת להמשיך לרצות אותו ובכל זאת להישאר רגוע גם כשאינך מצליח להשיג אותו.

אמץ שיטה זו ותמיד תהיה מאושר.
הרצון אתה רוצה להירגע להצליח להשיג קושי התעקשות עד אין סוף הצלחה להמשיך קיצוני וותרנות איזון איך לחיות אסור הרצון כיצד לחיות להתעקש לחיות עקשנות רצון
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד למה אנשים רוצים דווקא את מה שאסור להם? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים רוצים לעשות דברים לא בגלל תועלת ממשית, אלא דווקא בגלל התחושה שאסור להם. לדוגמה, יכול להיות אדם שנוסע באור אדום ברמזור, לא כי הוא חושב שזה בטוח או טוב, אלא כי הוא ... אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם? כאשר אדם מרגיש שאסור לו לעשות משהו, מתעורר אצלו דחף פנימי להתנגד לאיסור הזה. הוא רוצה להוכיח לעצמו שהוא לא מוגבל ושלא ... מה שמניע אותו הוא לא המעשה עצמו, אלא המחשבה שיש דבר שאסור לעשות, ולכן הוא צריך להוכיח לעצמו שמותר. איך אפשר לטפל בתחושת האיסור הפנימית? אליעד כהן מפרט את ... לאדם שאין באמת איסורים מוחלטים. לדוגמה, אם מישהו חושב שאסור לו לפגוע בבריאותו, הוא צריך להרגיש שבעצם מותר לו לפגוע בעצמו. ההכרה הפנימית הזו, שמותר לו, מפחיתה ... לאדם שזה בסדר להרגיש מוגבל, כלומר, שמותר לו להרגיש גם שאסור לו. אם האדם יהיה מסוגל לקבל את התחושה שמותר לו להרגיש מוגבל, אז הוא לא יצטרך להתנגד לתחושת המגבלה ... את ההפך. זהו למעשה תהליך של פירוק הנחות היסוד: מחד, אסור לי להרגיש מוגבל, ומאידך אני חייב להוכיח שמותר לי. כשאדם מפסיק להרגיש שחייב להוכיח את ההפך, הוא ... שהכל מותר לו, וגם לקבל את התחושה שלפעמים יש דברים שאסורים לו, בלי להילחם בכך. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? למה אנשים עושים דברים אסורים? מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים ... לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה ... חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. ... שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו ... מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? ... רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום זאת אומרת שהוא ... אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את זה נגיד לדוגמה אנשים נגיד ... כאילו אם היה מותר היית עושה את זה הוא אומר לא אבל בגלל שאסור הסיבה לעשות, כאילו זה מביא לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם כזה מצב איך ... ש: צריך לגרום לו להרגיש שמותר לו לעשות הכל. אליעד: אבל אסור לך לעשות את זה מה זאת אומרת? ש: צריך להפוך לו את ההתניה בראש. אליעד: בוא ניתן דוגמה נגיד מישהו ... אז הוא אומר תראה הסיבה היחידה היא כי אני יודע שיש טאבו שאסור לרצוח לכן אני רוצה לרצוח כדי להוכיח לעצמי שאני לא מקשיב לחוקי החברה, נגיד בא ניקח משהו אחר בן אדם ... מסוכן לי לנסוע באדום אבל אני נוסע באדום כי המוח אומר לי אסור לך לנסוע באדום ואז הוא אומר מה הם יגידו לי איך לנסוע לא מקבל את זה לכן אני נוסע באדום. אז זאת ... אומר יש אדום למה שאני אסע זה מסוכן לי ובגלל שאמרו לי אסור לי לנסוע באדום ואם תיסע תחטוף דוח זה וזה אז הוא אומר אין עכשיו אני חייב לנסוע באדום כי אני לא ...
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
... ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת ... בהם. רעיון זה הוא היסוד לאמונה שמאחורי המזוזה - המזוזה אמורה להגן מפני אסונות ומחלות, בדיוק כפי שקרה במצרים. למה אסור היה לנשק מזוזה בזמן מגפת הקורונה? ... מסביר שהפרדוקס מעורר שאלות עמוקות לגבי האמונה באלוהים, וכיצד אדם שמאמין באמת יכול לחשוש שמא המזוזה תהפוך לסכנה. מדוע אסור היה להתפלל בכותל המערבי בזמן ... - האם האמונה של האדם היא מלאה ואמיתית, או שהיא מתפוררת בשעת מבחן כמו במגפת הקורונה? האם מזוזה באמת שומרת ממחלות? למה אסור לנשק מזוזה בקורונה? האם תפילה ...
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם
... או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, ... תוצאה אחת, כאשר אחד מהגורמים מותר בשימוש והשני אסור. בשיעור, אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של מצב הלכתי זה, ומבהיר כיצד ההלכה מתייחסת ... שבהם תוצאה או פעולה נוצרה גם מגורם מותר וגם מגורם אסור. ההסבר מתבסס על דוגמה מעולם התערובות ההלכתיות, כמו שימוש בשמרים מתרומה אסורה ובשמרים רגילים מותרים ליצירת מוצר חדש. מדוע חשוב לדעת האם הגורם הוא רק או גם אסור? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית היא האם הדבר שנוצר נחשב לאסור רק בגלל הגורם האסור או שהוא הופך למותר כיוון שמעורב בו גם גורם מותר. ההלכה עוסקת בהבחנה בין מצב שבו יש רק גורם אסור לבין מצב שבו יש שילוב של גורם אסור וגורם מותר. כלומר, אם התוצאה מושפעת רק מגורם אסור, התוצאה תהיה אסורה. אולם, אם יש גם גורם היתר וגם גורם איסור, אזי לדעת חלק מהפוסקים, התוצאה מותרת, שכן לא ... נוצרת השאלה אם המוצר הסופי מותר בשימוש או שהוא אסור כיוון שהיה מעורב בתהליך חומר אסור. דוגמה זו מבהירה את העיקרון של זה וזה גורם באופן מוחשי: יש שני מקורות לחומר, אחד אסור ואחד מותר, והשאלה היא כיצד נקבע הסטטוס של התוצאה. איך מחליטים האם תוצאה שנוצרה מזה וזה גורם מותרת או אסורה? אליעד מתאר שני כיוונים בפסיקה ההלכתית בעניין זה: ישנן דעות שאומרות כי כאשר יש זה וזה ... מותרת, ואם הגורם האחרון הוא איסור, התוצאה תהיה אסורה. יש דעות אחרות שקובעות שאין חשיבות לסדר הגורמים אלא לעצם העובדה שיש גם גורם מותר. ... המתירה הוא שכאשר התוצר אינו תלוי לחלוטין בגורם האסור, אלא מתקיים גם על ידי היתר, ההלכה מתירה את השימוש בתערובת. הרעיון הוא שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת של ... זה זה וזה גורם? תערובת איסור והיתר בהלכה מותר או אסור בהלכה? האם ההלכה מתירה תערובת איסור והיתר? איך מחליטים בתערובת של היתר ואיסור? ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... כך, לדבריו, כאשר אומרים לילד אל תרביץ לאחיך או אל תאכל מהרצפה, המוח מתמקד דווקא בפעולה תרביץ ואכול מהרצפה, מה שגורם לו לבצע את הפעולה האסורה. הבעיות בטענה זו: דוגמה חלקית ולא כללית: המומחה הביא דוגמה שבה הוא אמר אל תסתכלו על האצבע שלי, ... שלילה: התורה משתמשת בשלילה במשך אלפי שנים (לא תרצח, לא תגנוב) והמסר עובר היטב. אם המוח לא היה מבין שלילה, אז כיצד אנשים יודעים שגניבה ורצח אסורים? מה אפשר ללמוד מהניתוח? הדוגמאות שהבאנו מראות כיצד ניתן לבצע מניפולציות באמצעות שפה וניסוחים ... פעמים שהוא אומר את המילה לדעתי, הוא אומר להבנתי, הוא אומר לתפיסתנו אתה רואה שהוא לא מאמין במה שהוא אומר. נגיד הוא אומר אנחנו אומרים שלאירן אסור שיהיה נשק גרעיני, מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים. אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה ואתה רוצה לשלול אותה אף פעם אל תדבר באופן סובייקטיבי. אף פעם אל תגיד אני אומר ש... או אנחנו אומרים ש..., או בתפיסתנו. הוא אומר, נגיד שנשיא ארהב אומר אנחנו אומרים שלא צריך ללחוץ על האיראנים. אסור למתנגד להגיד אנחנו אומרים שצריך ללחוץ על האיראנים. לא אנחנו, המלה אנחנו למחוק. צריך ללחוץ על האיראנים, אסור שלאיראנים יהיה נשק גרעיני. גם להגיד את המילה אסור, אפילו להגיד אסור שיהיה להם נשק גרעיני גם זה חלש. מה זה אסור? למה אפשר להגיד שמותר? לא יהיה להם נשק גרעיני. מה זה אסור מי אמר שאסור? אסור, אני אעשה ההפוך. לא לא, זה לא אסור ומותר, לא יהיה להם או אנחנו נגרום לכך שלא יהיה להם. זה לא אסור כי אסור אתה צריך להאמין שאתה צריך לעשות משהו כדי לכפות את האסור. הוא אומר לך אסור לעשות משהו ועכשיו אני צריך לעמוד באיסור. ולכן צריך להפציץ אותו כדי שלא יהיה לו נשק גרעיני. אז במקום להגיד אסור שיהיה לו תגיד צריך למנוע ממנו כי הרי האסור מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד אתה צריך למה אתה נתקע לי באסור. הרי מה אתה רוצה למה אתה אומר אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את האסור. אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון. ש: אבל מה היתרון בלהגיד שאסור? אליעד: כי הוא יגיד אם יהיה מעניין מה שתגיד לי מה לעשות אז תמיד אתה לוקח צעד אחד אחורה או כדי ... רוצה שנסגור את העסקה, איך אתה משלם, מתי נסגור את העסקה. למרות שמתי יהיה פחות טוב. ש: זה יכול להלחיץ. אליעד: אז תגיד את זה בצורה לא מלחיצה, אסור לך להזכיר בשום פנים ואופן את הספק, בשום פנים ואופן. ש: אני חושבת שהוא ניסה להגיד. אליעד: להגיד ... אז אתה כן צריך לקחת את הסיכון, במירכאות סיכון. כי אם אתה בטוח שאז זה לא סיכון, אז ברמה העקרונית אתה כן צריך להגיד לו צריך לעשות ככה וככה או אסור לעשות ככה וככה את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה אומר אני באופן הסתברותי חושב שבעוד X זמן ... שהוא יהיה אז זהו. אז כאילו במחויב מה שקורה. עכשיו, אם אתה אומר תעשה אז זה יותר מחויב שהוא יעשה אבל מצד שני יש מצב שהוא לא יעשה. אם אתה אומר אסור לך לעשות ההפך בכלל שנתת הלגיטימציה של ההפך, שבעצם אומר שהזכרת את ההפך. ולכן צריך לבדוק עד כמה ... של המוח שהוא לכאורה דבר שנראה אותו דבר. נגיד שילד מצייר יפה. לא, נגיד הילד אוכל ואז אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו אסור לך לסיים את האוכל מאוחר מדי איך כל אחד משפיע אחרת. לכאורה אמרת את אותו דבר. הוא כבר אוכל, אמרתי ...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
... התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות הדברים, לא משתנה לעולם. ורק הצורות והלבושים משתנים כל הזמן. ... אך המהות נשארת אותו הדבר. ואז האדם חווה סוג של שעמום מוות וסבל נצחי, ללא שום התחדשות כלל. משום שהדברים במהותם, לא משתנים לעולם. ומי שרוצה לחוות התחדשות, אסור לו להיות זקן. כי הסבל של האדם נובע, רק משום שהוא זקן. והכוונה היא, שהאדם, נדמה לו שהאני שלו, קיים כרגע כהמשך של הרגע הקודם. וגם נדמה לאדם, ... והמקום, דהיינו, מנקודת המבט של אלוהים, שעל ידי זה האדם חווה גם את הנפרדות אחרת, דהיינו, מתוך ידיעה שהוא אלוהים וכולי, מי שרוצה לזכות לכל זה, עליו לדעת, שאסור לו להיות זקן. והכוונה היא, שאסור לאדם לעשות שום דבר בעולם, מתוך הרגל. ולא משנה מהו ההרגל, אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור. כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות והמחשבות שלו, האם הן אכן אמת מוחלטת (טיפ: לא, אף אחת מהן לא ... כל דבר ודבר שקורה לפרטי פרטים? ולמה המציאות היא דווקא כך ולא אחרת? ולמה חוקי הטבע של העולם, הם כפי מה שהם? וכיוב שאלות וחקירות, שחוקרות את עומק המציאות. ואסור לאדם לנוח ולשקוט, כל זמן שהוא יכול להמשיך לשאול. דהיינו, שבכל פעם שהאדם מקבל תשובה כלשהי לשאלה כלשהי, האדם מוכרח להמשיך לשאול שוב פעם עוד שאלה נוספת. והאדם מוכרח לערער ולעקור את התשובה שהוא קיבל ומצא. ואסור לאדם באיסור חמור, לקבל שום תשובה שהיא, גם אם היא נראית לו כאמיתית ביותר. כי כל התשובות כולן, הן כולן שקר!, בייחס לאמת המוחלטת. וכל זמן שיש ... אלא, כל זמן שיש תשובה, יש שקר. כי התשובה, היא שקר. משום, שהיא נשענת על השכל. והשכל, הוא עצמו גם שקר. משום, שהוא אינו מחויב, ולכן הוא לא אמת מוחלטת. ולכן אסור לאדם באיסור חמור, לעצור את השאלות שלו, כאשר הוא מגיע לתשובה כלשהי. ועל האדם להמשיך לשאול ולשאול ולשאול, ולנסות להפריך כל תשובה שהיא. וכל ...
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
... בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים למה התורה אוסרת לאכול בשר ... עצם השאלה מניחה כי התורה היא חכמה, שיש משמעות למצוות, ושקיימת סיבה עמוקה לכך שאסור לאכול בשר וחלב יחד. אליעד מצביע על כך שברגע שאנחנו שואלים למה? אנחנו מקבלים באופן אוטומטי את ההנחה שקיים היגיון, ולכן מתייחסים למצווה כדבר ... אדם בוחר להאמין בתורה ולשמור מצוות, הוא מקבל עליו סדר מוגדר ומסוים של חוקים - מותר ואסור . סדר זה מעניק משמעות לחיים, אך בו בזמן גם מגביל את האדם, כי הוא לא יכול לפעול כרצונו אלא רק במסגרת מה שהמצווה מתירה. לדבריו של אליעד, הקושי לשמור על מצוות נובע מכך שאדם מרגיש שהתורה מצמצמת אותו, ואומרת לו: זה מותר, וזה אסור. הצמצום הזה מקשה על האדם להתחבר לאלוהים בדרך ספונטנית ואמיתית, כי האדם מרגיש שהוא פועל מתוך אילוצים חיצוניים, במקום מתוך תובנה פנימית עמוקה. ... האדם מחיבור אותנטי, וליצור מחיצה בין האדם לאלוהים, כאשר האדם עסוק בשאלות של מותר ואסור , במקום לבדוק את רצונו האמיתי והפנימי. לדעת אליעד, לפעמים דווקא הרצון הפנימי של האדם, תאוות ליבו, הוא הדרך האמיתית להתחבר לאלוהים, ואילו ... מגבלה שמרחיקה את האדם מהאלוהות הפנימית. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו התורה אומרת לאדם אסור לך ללכת אחרי הרצון שלך, וכך האדם מתנתק מהאמת הפנימית שלו וממלא את המצוות בצורה טכנית ולא מתוך רצון אמיתי להתחבר לאלוהים. אליעד מציע לבדוק, ... את האמת באופן אישי, ולא לקבל את המצוות מתוך ציות עיוור או פחד. לסיכום, למה באמת אסור לאכול בשר וחלב? בשורה התחתונה, אליעד מציין כי אף שהשאלה המקורית היא למה התורה אוסרת לאכול בשר וחלב?, עצם העיסוק בשאלה הזו יכול להביא אדם ... התורה והמצוות, ולבדוק האם הוא באמת מתחבר אליהן או רק ממלא אותן כי כך אמרו לו. למה אסור לאכול בשר וחלב? האם התורה היא חכמה אלוהית? מהו ההימור של פסקל? האם התורה מקרבת או מרחיקה מאלוהים? למה שומרים מצוות? האם אפשר להתחבר לאלוהים ...
להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?
... מה לוותר ולהתפשר ועל מה לא? על המהות אסור לוותר ואסור להתפשר. על המעטפת והצורה החיצונית אסור להתעקש אלא צריך לוותר ולהתעלם. מהות = עיקר = לא להתפשר = לא לוותר = להתעקש = שלמות. חיצוניות = טפל = להתפשר = לוותר = לא להתעקש = שלמות. מי שמתפשר על ... רצון חיצוני אפשר להתפשר. על רצון פנימי אסור להתפשר. רצון חיצוני = רצון סופי לכך שהמציאות תהיה בצורה כלשהי. רצון פנימי = רצון שממנו נובע הרצון החיצוני. דהיינו, המהות של הרצון החיצוני. כמו כן יש ... באמת = אושר = שלמות. דברים שעליהם אסור להתפשר: אסור להתפשר על לדעת הכל ולהבין הכל = צריך להבין את הכל. אסור להתפשר על חוסר וודאות = צריך להגיע לוודאות ולא לחיות מתוך ספקות. אסור להתפשר על טוב מזויף = צריך להתעקש ולהגיע לטוב אמיתי. אסור להתפשר על הרגשה לא טובה = צריך להתעקש עד שמגיעים להרגשה טובה באמת. אסור להתפשר על תחושה של חסר = להגיע לתחושה של שלמות שבה לא חסר דבר. אסור להתפשר על אי ידיעת האמת = צריך לחפש, למצוא ולדעת את האמת המלאה כולה עד הסוף. אסור להתפשר על חיים בינוניים = צריך להגיע אל חיים מלאים ומאושרים. אסור להתפשר על אי מימוש הפוטנציאל האישי = צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי מכוח אל הפועל. אסור להתפשר על שום תחושה טובה שאפשר להרגיש = צריך להרגיש כל תחושה טובה שאפשר להרגיש. אסור להתפשר על שום חלום = צריך להגשים את כל החלומות. זה אפשרי להגשים את המהות הטובה של כל החלומות. צריך רק לדעת איך. אסור להתפשר על השלמות = צריך להגיע אל השלמות שבה הכל טוב בשלמות שאין שלמות אחריה. ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על ... איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ... לשאלה זו היא פשוטה יותר ממה שנראה במבט ראשון. מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים? החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר ... הילדים בצורה דמוי - חמורית, כי הם לא עוזרים לילד להבין את החשיבה מאחורי ההחלטות. החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא ... לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו את צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? ... נכונה בעצמו. מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב? כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך ... אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של ... סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה? כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות ... איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך ... אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה? וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו מה ... נכון פירושו להסביר לילד שלך את צורת החשיבה הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך מותר לעשות את הדבר הזה? במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה? תגיד לו רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה ... את הילד כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם הם מתעסקים כל הזמן במה ...
ידיעות - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח?
... - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח? ידיעות. ידיעה. שכחה. זיכרון. פילוסופיה. את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח? תשובה: על האדם לזכור ולא לשכוח להיות מודע, את מה שאי אפשר לשכוח ואין צורך ללמוד = את מה שאי אפשר שלא לדעת. הסבר: מי שיתבונן ...
המשיח - אשליית המשיח - והחיוב ש*לא* לצפות לבואו - למה *אסור* לחכות לביאת המשיח?
... - אשליית המשיח - והחיוב שלא לצפות לבואו - למה אסור לחכות לביאת המשיח? ובו יתבאר הטעות של ביאת המשיח, ולמה אסור לאדם לחכות לביאת המשיח? כי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה לעולם אסור להתעקש על שום דבר? כיצד לחיות באיזון של הרצון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אסור, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אסור, איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, אימון אישי לימודים, טיפול הוליסטי בנושאי אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 17:45:20 - wesi4