... המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד,
מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד,
מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3. הספר להיות אלוהים, פרק א ... את המרכיבים של השולחן, אבל לא ידוע לך מה הוא השולחן עצמו. אם היית מתבונן בזה לא היית מבין מה אתה קונה. כול הדברים שונים אחד מהשני בצורה שלהם, אבל מה
המהות של כל הדברים? מה הבסיס שממנו מורכבות כל הצורות? שכול אחד ... שאין שום דבר שאני יכול להיות בטוח בו, ואז הגעתי לכלום. וכשהגעתי לכלום, אמרתי לעצמי, הכלום בטוח קיים. בסוף התברר שגם זה לא נכון, כי יש לו את ההפך וכו.
המהות של הדבר, זה הדבר שתמיד קיים. אין
מהות בלי צורה, כי אם אין צורה אין דבר כזה
מהות. בלי
מהות אין צורה ובלי צורה אין
מהות. שאלה: איך התחברת לעצמך בסוף? אליעד: כשהבנתי שאין שאלה.
המהות של כל הדברים, היא העדר המוחלט של כל הגדרה, משהו שאין לו ... זה דבר מוגדר ולכן הוא מורכב מכל מיני דברים. וגם ישות אחת ללא כל הגדרה, גם זו הגדרה. במה היא מוגדרת? בצורות שלה. ולכן ממה עשוי הכל? משהו שמכיל בתוכו את
המהות ואת הצורה. יש משהו יותר פנימי
מהמהות ומהצורה, שאין בו הבדל בין
מהות לצורה. למעשה הגענו להבנה
שהמהות הראשונה של כל הדברים היא שאין הבדל בין יש לאין. אנחנו ... בו הבדלה בין מה שישנו לבין מה שאיננו. או ישנו ואיננו ביחד, בו זמנית. אז למעשה אין יותר שניים, אז אין אפשרות להתקדם יותר. בשורש אין הבדל בין הצורה לבין
המהות שלה, אז מה זה השורש,
מהות או צורה? זה לא
מהות ולא צורה. השורש מחבר את
המהות והצורה לדבר אחד, אין יותר
מהות וצורה, לכאורה סיימנו. אבל גם זו הגדרה. להגיד על משהו שהוא החיבור של היש והאין כאחד, זוהי גם הגדרה, כי הוא נפרד ממה שזה לא הוא.
המהות של הכל תמיד שונה ממה שזה לא היא. ולכן בשורש יש עוד מקיף אחר, שמאחד את כל ההגדרות עד אין סוף. וזו המשמעות של אלוהים שברא אלוהים אחר עד אין סוף ללא נקודת התחלה. אף על פי כן הכל אחד,
ומהות המקיפים היא אחת וגם נפרדת בו זמנית. ולכן אין הבדל בין היש ואין כאחד, לבין מה שמרכיב אותו. אפשר להגיד שיש אין סוף מהויות, אבל אם הבנת
שהמהות זה היש והאין כאחד, אז כל המהויות זה אותו אחד. למעשה יש ... הוא יגיע לאותה מסקנה. למשל אפילו אם הוא יגיד שכול מה שהשכל אומר זה טעות, אז גם כאן הגעת להבנה שאתה לא יודע שום דבר, ולכן הגעת לאותה מסקנה. אנחנו הראנו
שהמהות של הכל זה היש והאין כאחד. כשאת שואלת האם אני קיימת? התשובה היא שאין הבדל בין יש לאין. למעשה המהלך מוביל שתבין שאין הבדל בין
המהות לצורה. למשל בעולם שלנו יש הבדל בין יש ספר לאין ספר, אבל
במהות אין הבדל בין יש לאין. בסוף צריך להגיע להבנה שאין הבדל בין
המהות של הכל לבין הכל. למעשה ישנם שני הבנות. האחת
שבמהות אין הבדל בין יש לאין. אבל עדיין עשית הפרדה בין העולם החיצוני לבין
המהות. אני רוצה שבסוף לא תבדילו בין
המהות האחת של הכל לבין כל הדברים. מה זאת אומרת? זה לא שתגיד שיש רק
מהות וזה לא שתגיד שיש רק צורות, אלא שלא יהיה הבדל אצלך בין הצורות
למהות. זאת אומרת שתבין מה היא