מושגי יסוד בקבלה - מבוא... השפה בה משתמשים המקובלים מכונה לא פעם שפת הענפים, שם המעיד על רעיון יסודי מן הקבלה: על כך שכל מהות או הנהגה מן העולם הזה נמשכת מטה מעולם גבוה יותר, בענפים המשתלשלים למן מקורה - שורשה בעולם העליון ביותר. ... לתשבי ולחובר, בחינת ההיעלם שבאין סוף כפולה: ראשית, עצמותו אינה משתקפת מחוץ לתחומו הנעלם ואינה משתתפת בתהליך הבריאה, שנית, מהותו אינה נתפסת ואינה בת השגה כלל ועיקר. היות וידיעתו של האדם מותנית ביכולותיו המנטליות, וניתן לו לדבר ולהתייחס רק ... הזה, אמרו חזל שכל אחד ואחד היה טועם בו כל מה שרצה. הטעמים השונים, מסביר הרב יהודה אשלג, אינם ממהות המן, אך הוא כלול מהם (הם פן של מופעיו). וכך, טוען הרב אשלג, יש להבין כל דבר רוחני: שהוא ... שבעולם, וכאשר הוא נחווה על ידי מקבל גשמי ומוגבל, מגלה זה בו צורה נבדלת אחת, מכלל ריבוי הצורות, המתייחדות במהות הרוחנית ההיא. הבהרות אלו מצביעות בין היתר על כך שבעולמות התחתונים ניתן לראות עולמות מדומים או חלקיים, כעין צל ... להכילו, ונשברו. זו שבירת הכלים, שכתוצאה ממנה התפזרו ניצוצות אל תוך הקליפות. הגאולה תבוא כשיופרדו אלו מאלו. אורות מושג שמהותו היא תוכן רוחני בתוך מבנה אנך (אורות, ניצוצות, כלים). הרמחל, בספרו קלח פתחי חכמה, מסביר את המושג אור בקבלה ... את סיפורי התורה, אל לנו להסתפק בפשטי הדברים אלא עלינו לדעת כי כל מילה וכל אות, מצביעים על דברים מהותיים בקיום העולם. הרמבן כתב כי כל התורה כולה שמותיו של הקבה, והיא בעצם שם אחד ארוך, וניתן לשנות את ...