ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
בודהיזם - בודהה ובודהיסטה - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - בודהה ובודהיסטה - מושגי יסוד בדהמה בודהה הוא תואר או כינוי שמשמעותו זה שהתעורר. ההתעוררות היא מהאשליה או הבורות בה אדם או כל יצור חי שקוע מבלי להבין את טבעה האמיתי של המציאות. הבודהה ההיסטורי היה נסיך בשם סידהרתא גוטמה אשר נולד בהודו למשפחת שליטים (קשטרייה) לפני כ - 2500 שנה וידוע בשם בודהה שקיאמוני, על שם שהגיע משבט השקיאן, שבט של שליטים שהיה קיים בצפון הודו (על גבול נפאל, היום). בגיל עשרים ... שנים חיפש אחר הדרך לקץ הסבל. לאחר שמצא את קץ הסבל בכוחות עצמו מתוך התנסות ותובנה עמוקה הוא נקרא בודהה. בודהה הנו יצור מיוחד במינו המופיע בעולם לעיתים נדירות ומטרתו היא ללמד את כלל היצורים החיים את הדרך המובילה לשחרור מסבל. הוא אינו אלוהים או אל מכל סוג שהוא. הבודהה היה אדם שהפך לבודהה וכאשר נשאל אם הוא בן - אדם שלל זאת ואמר שאין הוא אדם אלא בודהה. הכינוי בו הבודהה משתמש כאשר הוא מתייחס אל עצמו הוא טטהאגטה (tathgata). פירוש הכנוי על פי המסורת הוא זה שכך בא, או זה שכך הלך אבל ככל הנראה המשמעות המקורית היתה זה שטבעו ככה (tath) , כלומר זה שאי אפשר להגדירו. הבודהה הוא מורה האדם והאלים, היצורים השמיימיים, הדוות, הברהמות וכל שאר היצורים החיים. בתקופת חייו הגיעו כל אלו אשר היה ביכולתם כדי לשמוע את דבריו ורבים מהם הפכו משוחררים לאחר שהלכו בדרך שלימד. תיאור השבחים לבודהה חוזר בכתבים בנוסח הבא: כך הוא הבהגווה, הארהנט, המואר בשלמות. הוא שהשיג את האמת, הראוי להערכה, המואר בשלמות בזכות ... הטובה בהתחלה, טובה באמצעה וטובה בסופה. המציג את החיים הרוחניים על מאפיינם ומהותם, שלם לחלוטין, טהור מעבר לכל ספק. הבודהה מצהיר על עצמו כבעל עשר ידיעות מובחנות וייחודיות לו, יכולות על - טבעיות שרכש עם התעוררותו המלאה. חלקן ברות השגה לתלמידיו ואף לפרושים מזרמים אחרים וחלקם בלעדיות לו. הבודהה בעל יכולת לדעת מה אפשרי ומה לא אפשרי, לדעת את התוצאות והשלכות של מעשים שנעשו בעבר, הבודהה מכיר את הדרכים לכל היעדים, את הנטיות והיכולות המנטליות של היצורים החיים, יודע את כל העולמות, יודע את החיים הקודמים שלו כמו גם של אחרים, ויודע את הניבאנה. הבודהה אינו כל - יודע, ומה שהוא יודע נתון לו על דרך החקירה, כלומר, הידיעה מושגת באמצעות התבוננות וחקירה פעילה של המציאות. הבודהה הקים את קהילת הנזירים המכונה סנגהה, אשר הלכו בעקבותיו, למדו ותרגלו את דרכו ורבים מהם הפכו לארהנטים. נזירים אלו הפיצו את התורה ולימדו אותה ברחבי הודו ולאחר מכן ברחבי העולם. לאחר מות הבודהה, קהילת הנזירים קיימה את תורתו והדרך לשחרור בדרך לימוד, שינון ותרגול והביאה להפצתה בכל העולם. קיום התורה הוא הודות לקהילת נזירים אלו שביניהם נמצאים יצורים מוארים המלמדים את הדרך לשחרור כפי שעשה זאת הבודהה בזמנו. קיימים שני סוגים של בודהה, האחד הוא בודהה עצמאי - פצקה בודהה (pacceka buddha) והשני הוא בודהה מושלם - סמסמבודהה (sammsambuddha). הבודהה העצמאי מגיע להארה בזכות עצמו אך אין לו את היכולת ללמד את הדרך ולכן אינו מסוגל להניע את גלגל הדהמה. בודהה מושלם, לעומת זאת, מגיע להארה שלמה בזכות עצמו ובעל היכולת והתבונה המתאימה ללמד ולהפיץ את הדרך בכל העולמות ולהניע ... סוגים אלו של בודהות נדירים במערכת הקיום - יתכן קיום של מספר בודהות עצמאים במקביל אך יכול להיות רק בודהה מושלם אחד ביקום בזמן מסויים, הוא נדיר יותר ותרומתו לעולם גדולה לאין שעור. בודהיסטה (bodhisattaסנסקריט: בודהיסטווה) הוא יצור הלוקח על עצמו יעוד או נדר להפוך לבודהה בעתיד. מטרתו של הבודהיסטה היא להגיע להארה שלמה (סמסמבודהה) כדי ללמד את הדהמה, תורת השחרור, ולהוביל כמה שיותר יצורים חיים אל קץ הסבל. סידהרתא גוטמה היה מיועד לההפך לבודהה, כלומר הוא היה בודהיסטה במשך תקופה ארוכה מאוד של שרשרת לידות מחדש, בה הוא פיתח ושיפר עשר תכונות נאצלות ... לאחר שהביא את התכונות והיכולות הללו לכלל שלמות הוא היה מוכן להיוולד את לידתו האחרונה ולהשיג את ההארה השלמה. הבודהה סיפר על הזמן בו הוא היה פרוש בשם סומדהה שנפגש עם בודהה דיפנקרה, בודהה שהיה קיים לפני מחזורי יקום רבים, אשר חזה לראשונה בוודאות את לידתו של סידהרתא והפיכתו לבודהה. בודהה דיפנקרה ניבא את עתידו של הפרוש סומדהה במילים אלו: חופשי מקיום אנושי, אתה תהפוך למורה דגול, למען העולם. תיוולד ... בנו של המלך סודהודנה והמלכה מיה. סריפוטה ומוגלנה יהיו התלמידים הבכירים שלך. והעוזר האישי שלך יקרא אננדה. הנבואה התגשמה והבודהה שקיאמוני הניע את גלגל הדהמה והפיץ את תורת השחרור שוב כפי שעשו זאת כל הבודהות שהיו לפניו. לאחר שתדעך הדהמה ותעלם מהעולם, יופיע בעתיד בודהה נוסף שימצא את הדרך וילמד אותה לטובת כל היצורים החיים.
הישגים להתאמן איזון נזירים לדעת הכל התבוננות נבואות מה לא אפשרי
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 6
... הרעיון הגדול ביותר בתולדות האנושות רעיונות מתבססים על האופן שבו יהיו פני הדברים כשהכל ינוח על מקומו. תורת - הבודהה נוגעת למה שטרם נח על מקומו. דברים הם עדיין בתהליך. דת אינה רעיון - היא תרגול. תרגול דתי יכול ... חסר משמעות ללא ניסויים כך בודהיזם הוא חסר משמעות ללא תרגול. אל נא תלך לאיבוד במחשבות על תורת - הבודהה. היה זהיר לבל תנהג בתורת - הבודהה כאילו הייתה מוצר משומר שאין לו קשר למציאות. ההסברים והמעשיות שלך טיפשיים כמו כל דבר אחר שאתה אומר. ההבעה ... מכל סוג של שכרון - חושים. רוב האנשים המדברים על תודעת - המאמין, אינם חושבים על דבר מעבר ללקק לבודהה. עשה כרצונך באחרים אבל לפחות תן לי כרטיס במחלקה ראשונה לגן - עדן! לתפילות מסוג זה אין דבר וחצי ... בשם אמונה או סטורי וכו, ? 30. לך שאומר שהשובוגנזו קשה להבנה כיון שאתה מנסה לבין את תורת - הבודהה מנקודת מבט אנושית אתה מתקדם 180 מעלות בכיוון ההפוך. רבי דוגן לא דורש מאיתנו דבר שאינו ביכולת אנוש. מדובר ... לסמדהי שהוא מלך - מלכי הסמדהי. כל החיים של רבי דוגן היו חקירה חודרת ובלתי מתפשרת של עצמו. אין בודהה מחוץ לתרגול ואין תורה מלבד באין - מחשבה [ניתן אולי גם לתרגם מעבר למחשבה. המת] - אלו הם העקרונות היסודיים של רבי דוגן. אחד הדברים המרתקים בדוגן זנז, י הוא האופן בו הוא ראה את תורת - הבודהה כעצמי, במקום פשוט לספר מעשיות לאנשים רגילים. הוא מדבר, לדוגמה, על הרכב של הבודהה האחד: אמיטהבה, שקיאמוני ואנחנו כבודהה אחד. ועבורו, תרגול זאזן הוא הפצת תורת - הבודהה - לא בניה של מקדשים או פגודות. הזאזן של דוגן זנז, י הוא זאזן שקוף לחלוטין. אין בו תועלת לאנשים רגילים. אל תתרגל את תורת - הבודהה למענך. אל תתרגל כדי לקנות לך שם. אל תתרגל לשם עשיית רווח. אל תתרגל כדי לחוות חוויות - רוחניות. תרגל את תורת - הבודהה אך ורק לשם תורת - הבודהה. [דוגן זנז, י: גאוקודויוג, ינשו - נקודות לשים לב אליהן בתרגול הדרך] זוהי תורת - הבודהה שלו. דוגן זנז, י חזר בידיים ריקות [אייהי קורוקו - הרשומות של דוגן]. כשהוא חזר מסין הוא לא השוויץ ... ישויות נפרדות, אלא נמצאים בקשר - גומלין. בודהיסטווה הוא אדם שמעורר ישויות סובלות. הוא אדם רגיל, שרואה את היעד בודהה בברור ובהחלטיות. כשאתה מדבר על בודהה, אתה חושב על משהו רחוק שאינו נוגע לך. וזו הסיבה שאתה מסתובב במקום. לאנשים רגילים ולבודהות אותה צורה. להתעוררות ואשליה אותה צורה. כשאנחנו מתרגלים את תורת - הבודהה אנחנו בודהה. או מוטב לומר, שכיון שאנחנו כבר בודהה אנחנו יכולים לתרגל את תורת - הבודהה. אתה מאמין שבודהיזם הוא קצת שונה מכל דבר אחר. אבל אלו לא פני הדברים כלל - וכלל: בודהיזם הוא כל הדברים כולם. כל הדברים כולם הם ילדיי. כך תורת - הבודהה רואה את העולם. כשמבוגרים הם רק מבוגרים, ילדים לא מתבגרים. כשילדים בוכים אתה מוכרח לבכות אתם. מבוגרים צריכים להיות ילדים, ילדים צריכים להיות מבוגרים. בודהות ואנשים רגילים, תורת - הבודהה והחברה, סטורי ואשליה, התעלות ונפילה, תבונה וחמלה - בין כל אלה צריך להיות שיג - ושיח חי. 32. לך שאומר שהגוף שלך בדיוק כפי שהוא, הוא כבר בודהה אישיקאווה גואמון1 אמר, אפילו כשאיעלם וכשכל החול יישטף אל הים, לא יעלמו מן העולם זרעי הגניבה. כך הוא מהלל ... שחודר שמיים וארץ. ובכל זאת אם לא ננהג כגואמון לא נהיה לגנבים. נאמר גם שלכל הדברים יש טבע - הבודהה, ושהוא חודר את השמים והארץ במלואם. אבל כל זמן שאנחנו לא נוהגים כבודהה אנחנו לא הופכים לבודהה. כשאתה, שאינו נפרד מבודהה, מיישם את פעולות הבודהה - אזי אתה בודהה. אם אתה פועל כמו טיפש אז אתה טיפש. רק בגישה שלך לחיים הבודהה מופיע. אדם שמיישם את פעולות הבודהה נקרא בודהה. בודהה שהמציאו בני - אדם אינו בודהה. כשאנחנו אומרים שהבודהה הוא חסר גבולות, הכוונה היא שהוא אינו מוגבל בצורה. אין זו אמת - מידה לגודלו. בודהה הוא חד - מחשבה, עליז וחופשי מהיקשרות. ובכל זאת אנשים רבים בימינו חושבים שבודהה קודר וחסר - מזל. 33. לך שיוצא מדעתך בניסיון להשיג תודעה - שלווה תורת הבודהה אין לה אמדן ואין לה גבול. איך ניתן להתאים אותה לקטגוריות שלך. לא משנה מה אתה מנסה להשיג, הוא ... כל דבר שתשיג פשוט יהפוך לרכוש של אדם רגיל. להניח לרכוש של אנשים רגילים - זו המשמעות של להיות בודהה. אם תודעה - שלווה פירושה הסיפוק האישי שלך, הרי שאין לזה דבר וחצי דבר עם תורת - הבודהה. תורת - הבודהה מורה לנו היעדר גבולות. זה שאין לו אמדן צריך להתקבל ללא תלונות. אתה חסר שלוות - תודעה כיון שאתה ...
מחמאות עירום אשליות הרגלים הבדלה ביקורתיות טיפש בודהיסטים
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד בודהה משה ישו ומוחמד מחייכים זה לזה בשלווה. הם מודים שלמדו לעשות שלום טיפה מאוחר מדי - אולי אך עכשיו ...
איך לחנך קדושה בודהה צבא שלמות אהבה האם להשקיע תורה
בודהיזם - מבוא
בודהיזם - מבוא בודהיזם (או תורת הבודהה) הוא אורח חיים המושתת על הדרכותיו של גאוטמה סידהרתה שאקיימוני, שחי ולימד בהודו במאה החמישית או השישית לפני הספירה. ... אחרות). על - פי השיטות שמציע הבודהיזם, אדם החפץ להכחיד את הסבל או להשתחרר יפעל על פי הנחיותיו של בודהה כפי שהן באות לידי ביטוי בדרך המתומנת, ואין הוא תלוי בחסדיו של אל או כוח חיצוני מיטיב. מקור הבודהיזם ... באירופה וצפון אמריקה. גרסאות שונות של ההשקפה הבודהיסטית משקפות את תרבותן של המדינות שאליהן הגיע. יש לציין כי המושג בודהה (סנסקריט: זה שהתעורר) אינו כינויו של אדם מסוים אלא כינוי למי שהגשים את הדרך הבודהיסטית והשתחרר. גואטמה מייסד הבודהיזם, היה הבודהה הראשון, שהראה את הדרך. בודהיזם הוא הכנוי הנפוץ לכל הזרמים השונים. הבודהיסטים עצמם משתמשים לרוב במונחים אחרים. למשל המילה ... מה שלימד גואטמה. בטיבט ובחבלי הודו המאוכלסים על ידי פליטים טיבטיים קוראים ללימודי בודהיזם בשם צו. תולדות הבודהיזם גאוטמה בודהה ותקופתו אין כמעט תיעוד היסטורי על גאוטמה בודהה, מקור המידע הקיים בכתבים ומסורות בודהיסטיות. לכן, סיפור חייו של הבודהה, כמו של כמה קדושים בדתות אחרות, הוא הגיוגרפיה (סוגה המוקדשת לסיפור חיי קדושים). הכרת חיי בודהה אמורה לעזור להבין את תורתו. גאוטמה סידהארתה (המכונה גם שאקיימוני, החכם [משבט] השאקיה) (ככל הנראה 563 לפנהס - 479 ... - אך לא הגיע לדעתו לתשובה משביעת רצון. לבסוף הוא עזב את דרך הסיגוף ופרש ללימוד לבדו. עפ המסורת בודהה התיישב תחת עץ (שלימים נקרא על שמו - עץ הבודהי) בעיר שהיום נקראית בודגאיה. הוא נשבע שלא יזוז ממקומו עד אשר תתגלה לו התשובה אשר הוא מחפש. ישנן מסורות שונות סביב השאלה כמה זמן ישב הבודהה תחת העץ עד שהפך לבודהה - מילולית: זה שהתעורר. יש אומרים לילה אחד ויש אומרים שלוש שנים. בישיבת המדיטציה שלו תחת העץ נגלו בפניו ... הקיומי האנושי מקורו בהיאחזות התודעה שלנו בדבר שהוא בלתי אפשרי, ועל כן הדרך לשחרור מסבל היא אימון ותרגול התודעה. בודהה גילה דרך חדשה שאינה סיגוף ואינה התענגות חושים ועל כן כינה אותה דרך האמצע. בעזרת מדיטציה הוא גילה כיצד ... גלגל הדהרמה נשא בפני אותה חבורה של פרושים אשר נטש לא מכבר, בפני 5 אנשים בסהכ. בתקופה בה חי הבודהה תושבי הודו דיברו בניבים של סנסקריט הקרובים זה לזה ולכן היו יכולים להבין האחד את השני ודרשן נודד כמו בודהה היה יכול לעבור ממקום למקום ולדרוש בשפה המוכרת לו ומובנת על ידי האחרים. לצפון הודו הגיעו באותה תקופה כוחותיו ... לבודהיזם עד ימינו אנו. ואחרות נעלמו עם השנים, כמו האגיווקא (Ajivaka) שנעלמה במהלך המאה ה - 14. תורתו של הבודהה שרדה אולי כיוון שהיתה כה מהפכנית, למול הלך הרוח ההינדואיסטי שהיה מקובל באותם זמנים. כמו כן העיסוק הישיר והנקי שלה בסבל הקיומי של החיים היה דבר שודאי הדהד בליבם של רבים ואט אט סחף אחריו הבודהה קהל מאמינים גדול. את ארבעים וחמש השנים לאחר שהתעורר הקדיש להוראה של תורת הדהרמה, הדרך הבודהיסטית, עד שמת בגיל 84. התפשטות הבודהיזם בתקופה בה פעל בודהה, דיברו רוב תושבי מרכז וצפון הודו ניבים שונים הקרובים לסנסקריט, ולכן היה קל להפיץ את רעיונותיו מבלי צורך לתרגמם ... ימינו התרחש והתפתח מאוחר יותר. במאה ה - 3 לפנהס. הקיסר ההודי אשוקה, שדגל בבודהיזם בנה מונומנטים לזכרו של בודהה ברחבי הודו והפיץ את הבודהיזם בין היתר במערב אסיה, דרום - מזרח אסיה, מרכז אסיה וסרי לנקה. ברוב מדינות ... ניתן למצוא ברחבי האינטרנט אתרים רבים, ותרגומים לתכנים בודהיסטים אותנטיים רבים, כמו גם מרכזי מדיטציה, קורסים וספרים. מה לימד הבודהה בדרשתו המפורסמת בפארק הצבאים, לימד את תפיסת העולם הבודהיסטית - הדהרמה - המבוססת על ארבע אמיתות יסוד. גאוטמה בודהה, כפי שהוא מוצג על פי המסורת, ניסח את מהות תורתו במילים הדרך לשחרור מסבל. הוא נמנע מלעסוק בשאלות מטאפיזיות ... הבנה שמקורה בהתנסות ישירה עם הדברים כפי שהם. מהסיבה הזו הבודהיזם אינו נופל תחת אחת הקטגוריות פילוסופיה או דת. בודהה לימד דרך תרגול מעשית להתמודדות והתגברות על הסבל. תכליתה של דרך זו היא להביא את המתרגל, בסופו של דבר, ... ההישגים והגשמת כל האיכויות והאפשרויות הגלומות באדם. התעוררות פרושה חירות מוחלטת מכל סבל שמקורו בזמני ובחולף. על - פי הבודהה, התעוררות זו איננה ניתנת לתיאור על דרך החיוב. הוא הורה שלכל יש אמת בסיסית ומוחלטת: היא תמיד הייתה ותמיד ...
סבל קיומי מושגים נולד החכם התמודדות מדינות התורה לחלוף
זן בודהיזם - מבוא
... מיוחד על המדיטציה בישיבה, הזאזן. בשונה מכמה זרמים אחרים של בודהיזם מהיינה, הזן מאמין שניתן וצריך להגיע להארה של בודהה במהלך פרק חיים אחד על ידי דרך חיים נכונה הכוללת את תרגול הזאזן. לכן הזן כולל בתוכו דת, דרך חיים ופילוסופיה. החדירה להארה של בודהה היא חדירה לדבר מעשי, לכן הכוונה כאן היא גם לחדירה וגם להפעלה של הרמה הזו בחיי היומיום. במדינות בהן ... על ידי נזיר בודהיסטי מרכז אסייתי או הודי, בודהידהרמה (דארומה ביפנית). הוא היה ה - 28 בשושלת מתלמידו של בודהה קאסייפה. הוא נסע מקונגיבראם, ליד מאדראס (כיום צאניי) שבהודו, לקנטון שבסין ב520 לספירה, שם הוא פגש את הקיסר וודי ... שושלת מינג. זרם אובאקו משלב ישיבת זאזן ביחד עם שירת הנמבוצו (המילים הקדושות) לרבות חזרה על השמות של האמיטאבה (בודהה האלוהי) כפי שמופיע בזרם הארץ הטהורה של הבודהיזם. על אף שאובאקו הוא הזרם הקטן מבין השלושה הייתה לו השפעה ... הבודהיסטית. יחד עם זאת, המוסדות שתומכים במנהגי הזן היו בודהיסטים בכל ההיסטוריה הידועה, ושומרים על התורות העיקריות של הגאוטאמה בודהה. אפילו היום, יש מעט מאוד מורי זן שאינם בודהיסטים, ומעט ארגונים שתומכים בפעילות לא - בודהיסטית. לפיכך, מבחינה מעשית, הזן הוא זן בודהיזם. אם כי מנהגי המדיטציה של הזן אכן מגיעים מתורת השביל המתומן המקורי של בודהה, שבו דהיינה הוא אחד מהיסודות של הדרך המתומנת, זן לעתים מבוקר על ידי תרוודה בודהיסטים על כך שהוא אינו ... הם אף משתפים פעולה עימם. בפועל מנזרי ומרכזי הזן בודהיזם המסורתי מציינים חגים בודהיסטים, למשל יום הולדתו של גאוטמה בודהה, יום ההארה שלו, יום מותו, טקסים להעלאת זכרו של הארהט. ברוב המרכזים המסורתיים הנזרים והלא נזירים מקבלים על עצמם ... הקואין אקאקו. הקליגרפיה ביפנית: גיקישין נינשין קנשו גובוטסו או בעברית: הצבעה ישירה לנפשו של האדם, לראות את טבענו ולהפוך בודהה. - זן בודהיזם מכיוון שמסורת הזן מחשיבה את התקשורת הישירה יותר מאשר את הלימוד הטקסטואלי, התפקיד של מורה הזן ... בכל זרמי הזן הוא הרעיון של מעבר הדהרמה (או מן - גו ביפנית), הטענה לייחוס לשושלת מורים שמגיעה עד לבודהה. במקור, רעיון זה הגיע מהתיאור של הזן בציטוט להלן: מסורת מיוחדת מחוץ לכתובים, ללא תלות במלים או באותיות הפונה ... בזרמים מסוימים, כולל כל השושלות היפניות, ישנם תרשימי שושלות רשמיים שמצוירים עבור טקסי ההעברה, שמתעדים את השושלת עד לשקיימוני בודהה. למורה הזן שהוא חלק משושלת ניתנת הסמכות המלאה להחליט שתלמיד יצורף לשושלת על סמך הרמה שלו. צירוף לשושלת מסמיך ... והבודהיזם מכבדים עמוקות את החיים, ומחנכים לחוסר אלימות, המייסד של אסכולת הרינזאי, לינגי, אמר כי: אם אתה פוגש את הבודהה, הרוג את הבודהה. אם אתה פוגש את הפטריארך, הרוג את הפטריארך. מאסטר זן בן ימינו, סאונג סאהן, מזכיר את האימרה הזו כשהוא אומר כי בחיים אלו עלינו להרוג שלושה דברים: ראשית עלינו להרוג את הורינו, שנית עלינו להרוג את הבודהה, ושלישית, עלינו להרוג את מורה הזן. כמובן, להרוג כאן אינו ממש להרוג. הכוונה היא להפסיק את המסירות למורים ולדברים ...
אינטליגנציה איך לכתוב עתיד מאמינים לחימה הקבצן בטלן כמה לאכול
זן בודהיזם / זאזן - מתוך סוטרת הבמה
... קטע קצר (מאד) מתוך סוטרת הבמה בה הואי - ננג (האב השישי) מעביר את הדהרמה על ערש דווי. כאשר בודהה שוגה במחשבות שווא הוא ישות חשה. כאשר ישות חשה מתעוררת היא בודהה. בבורותו, בודהה הוא ישות חשה. מלאה חכמה, ישות חשה היא בודהה. אם התודעה מסולפת, בודהה הוא ישות חשה. אם התודעה נטולת פניות, ישות חשה היא בודהה. כאשר תודעה מסולפת מתהווה הבודהה נחבא בישות החשה. אם ברגע אחד של מחשבה אנו הופכים נטולי פניות אזי ישויות חשות הן בעצמן בודהה. בתודעתנו שלנו מתקיים הבודהה הבודהה הפרטי שלנו הוא הבודהה האמיתי. אם בנו לא שוכנת תודעת הבודהה היכן נחפש אחר בודהה? מי שמבין מהקטע הקצר הזה שתרגמתי שאין צורך בתרגול, לעולם לא יהיה לבודהה. מי שמבין מהמשפט שלי, שתרגול יהפוך אותו לבודהה, לעולם לא יהיה לבודהה. בכלל עדיף לדעתי לא להתאמץ כלכך להשיג בודהיות. פשוט לשבת. www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/סוטרות/מתוך-סוטרת-הבמה/
למה להתאמץ הוויה תודעה ישות תיעדוף מחשבות בודהה רגע אחד
זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
... - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה ... הקואן של הסימנייה מו. הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? הרב עונה: מו (לאו)! 2 המילה קואן פירושה מקרה - פומבי, בדרך כלל חילופי דברים ... באפיונים עמוקים יותר של הקואן של הסימנייה מו. כאשר הנזיר שואל: ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? , הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר כלב, הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל כלב. הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה מוווווווווווווווווווו! אלא פשוט לא! ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות בודהות כפי שאנו. הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? והרב עונה: בשל טבע הקרמה. נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא קרמה, ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה. דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? , הרב עונה, כן, יש לו! - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת טבע - הבודהה. אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? , כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו טבע - בודהה להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: זה נעשה במכוון! אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא. הבודהה אינו פחות מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין לחיות את חיינו. מבוגר בוחר במכוון להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך הבודהה. אני שוגה במחשבות - שווא, ואני בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני האני האלו מתייחסים זה לזה. באותו ... טבעי הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, הכלב שבי, מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר. זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. להיות נצפה על ... מתרגלים בצורה בוגרת אנחנו יכולים לשאוב כוח רב מן המבנה הפנימי שלנו. בגנזוקואן אומר דוגן זנזי: כאשר תורת - הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה. כאשר אתה מלא בתורת - הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין דבר - מה חסר. כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן ... בעצם חזרנו אחורה לשלב בו אנחנו חושבים שדי לנו ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת - הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: עדיין דבר - מה חסר. הדבר היחיד שחסר הוא גישה ... חווייתי. המשך יבוא. 1. בלשון המקור: Put practice into practice 2. הרב המדובר הוא לא אחר מגושו 3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות) 4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
בכי להתלונן איך להשתחרר יתרון או חיסרון נזירים מתי לוותר תועלת חיים מאושרים
בודהיזם - רשימת שמות
... אינדרה (Indra): ישות, מנהיג הדוות. אראבנה (Ervana): ישות, מנהיג הנאגות האדיר. אבהיבהו (Abhibh): אחד מצמד התלמידים האציליים הנבחרים של הבודהה סיקהי. אגיטה קסקמבלי (Ajita Kesakambal): מנהיג רוחני מפורסם שהיה חי בתקופת הבודהה. אגידטה (Aggidatta): ברהמין, אביו של הבודהה קקוסנדהה. אגאטסטו ודהיפוטה (Ajtasatth Vedehiputta): מלך מגדהה. אמבטהה (Ambaha): ברהמין צעיר, תלמידו של הברהמין פוקהרסאטי. אמבפאלי (Ambapl): יצאנית עשירה אשר בחורשתה התגורר הבודהה. אנגקה (Angaka): ברהמין צעיר ויפה תואר, אחיינו של הברהמין סונדנדה. אנגקא (Anejak): ישות, ואסונסה. אנאטהפינדיקה (Anthapidika): מלך ונדבן גדול. אנורודהה (Anuruddha): נזיר שנכח בעת מותו של הבודהה. אסוקה (Asoka): נזיר, המלווה האישי של הבודהה ויפסי. אצוטא (Accut): ישות, ואסונסה. ארונה (Arua): מלך, אביו של הבודהה סיקהי. אלארה קאלאמה (ra Klma): מורו הרוחני הראשון של הבודהה טרום התעוררותו בהיותו סגפן ביער. אננדה (nanda): המלווה האישי של הבודהה גוטמה. אוטהדהה (Ohaddha): בן שבט הליצווים ממשפחת מהאלי. אופמנייה (Opamaa): ישות, גנדהבה. אוקאמוקהה (Okkmukha): נסיך, בנו של המלך אוקאקה. ... בנו של המלך אגאטסטו. הרג את אביו ולאחר מכן נרצח על ידי בנו שלו. אוטרא (Uttar): אימו של של הבודהה קונאגמנה. אוטרה (Uttara): ברהמין צעיר שמונה כאחראי על החלוקה במוסד צדקה מטעם הנסיך פאיאסי. אופבאנה (Upavna): נזיר שהיה בקירבתו של הבודהה בסמוך למותו. אופסנקה (Upasannaka): המלווה האישי של הבודהה וסבהו. אופוסטהה (Uposatha): שמו של פיל זכר מלכותי ולבן לגמרי, בעל יכולות מופלאות. בהיוסה (Bhiyyosa): אחד מצמד התלמידים האציליים הנבחרים של הבודהה המכובד קונאגמנה. בהסיקה (Bhesika): ספר במקצועו, התגורר בסאלבטיקא, ידידו של הברהמין לוהיצה. בהדה (Bhadda): חסיד הבודהה, לא - חוזר נפטר בנאדיקא. בהדא (Bhadd): ביתו של טימברו. שמה המלא הוא בהדא סורייבצסא ומשמעותו זריחה בהירה. בהרטה (Bharata): אחד מששת האצילים שהפך למלך ממלכי הבהארט. בהארדבאגה (Bhradvja): (1) אחד מצמד התלמידים האציליים הנבחרים של הבודהה המכובד קספה (2) ברהמין צעיר מארץ קוסלה, חברו של ואסטהה. בהונגטי (Bhujat): אישתו של המלך וסבנה. ברהמדטה (Brahmadatta): (1) ברהמין, אביו של הבודהה קספה (2) אחד מששת האצילים שהפך למלך ממלכי הבהארט (3) תלמידו הצעיר של הנווד סופיה. ברהמא (Brahm): ישות, תואר ... ביותר במערך הישויות. בלי (Bali): ישות, קאלקנגה, היו לו אלף בנים שכולם נקראו ורוצה. בנדהומטי (Bandhumat): מלכה, אימו של הבודהה ויפסי. בנדהומא (Bandhum): מלך, אביו של הבודהה ויפסי. גוטיפאלה (Jotipla): ברהמין, כונה הכלכל הגדול. עבד בשרותו של המלך דיסמפטי. גיבקה קומארבהצה (Jvaka Komrabhcca): חסיד עשיר של הבודהה בעל חורשת מנגו מפורסמת. גנסבהה (Janesabha): ישות שמיימית, גנדהבה. גנבסבהה (Janavasabha): יקהה שהיה באחד מחייו הקודמים המלך בימביסארה. גבמפטי (Gavampati): נזיר, אחד הנזירים הראשונים במסדרו של הבודהה. גגרא (Gaggar): בעל בריכת לוטוסים בעיר קמפא. גאלייה (Jliya): נווד, תלמידו של הפרוש בעל - קערת - העץ, אשר שוחח עם הבודהה בקוסמבי, בפארק גהוסיטה. גאנוסוני (Jussoni): ברהמין מפורסם. גוטמה (Gotama): הבודהה היסטורי, נקרא על שם שיבטו. גופיקא (Gopik): בחורה מבני השקייאן שגרה בקפילבטהו ונולדה בין ישויות השלושים - ושלוש בשם ... היה בחורה בשם גופיקא. דהטרטהה (Dhataraha): ישות, אחד המלכים מגני העדן הנמוכים המכונה שליט המזרח. דהנבטי (Dhanavat): אימו של הבודהה קספה. דיסמפטי (Disampat): מלך שהופיע באחד מסיפורי החיים של הבודהה. דיסא (Dis): נערה משרתת של המלך אוקאקה אשר ילדה לו תינוק שחור עור. דיפנקרה (Dpankara): הבודהה אשר ניבא לצעיר סומדהו את יעודו כבודהה גוטמה. דאנבגהסס (Dnaveghasas): ישות, קאלקנגה. דונה (Doa): הברהמין שדאג לחלוקה הוגנת של שרידי הבודהה. הטהיניה (Hatthinya): נסיך, בנו של המלך אוקאקה. האריטה (Hrita): ישות, מושל במאה אלף עולמות ברהמא. וידהורה (Vidhra): אחד מצמד התלמידים האציליים של הבודהה קקוסנדהה. ויטו (Viu): ישות, מצמיתיהם הערמומיים של ארבעת המלכים הגדולים. ויטוצה (Viucca): ישות, מצמיתיהם הערמומיים של ארבעת המלכים הגדולים. ויסאקהא (Viskh): אימו של הבודהה קקוסנדהה. ויסקמה (Vissakamma): מילולית: עושה - כל. ישות שמיימית המכונה הארכיטקט הגדול של היקום. ויפסי (Vipass): בודהה, הופיע בעולם לפני תשעים ואחד עידנים. וירולהה (Vurha): ישות, מלך. שליט הדרום, אדון הקומבנדהות. כל בניו נקראו בשמותיו של ... המלכותית של המלך מהאסודסנה, מילולית: דגל הניצחון. וטנדו (Veeu): ישות, מצמיתיהם הערמומיים של ארבעת המלכים הגדולים. וסבהו (Vessabh): (1) בודהה, הופיע בעולם לפני שלושים ואחד עידנים (2) אחד מששת האצילים שהפך למלך ממלכי הבהארט. ולאמיקאני (Velmikni): אחד השמות של ... צעיר מארץ קוסלה, חברו של הברהמין בהארדבאגה. ואסבה (Vsava): ישות, שם נוסף של סקה. וודהיגה (Vuhija): המלווה האישי של הבודהה קקוסנדהה. טימברו (Timbar): ישות, מלך הגנדהבות. טיסה (Tissa): (1) בן כהן הדת של המלך בנדהומא (2) ישות, אחד מבניו של סוברהמא. טארוקהה (Trukkha): ברהמין מפורסם. טודייה (Todeyya): ברהמין מפורסם. טוטהה (Tuha): חסיד הבודהה, לא - חוזר נפטר בנאדיקא. ימה (Yama): ישות מתאומי הימה. ינידטה (Yaadatta): ברהמין, אביו של הבודהה קונאגמנה. יסבטי (Yasavat): מלכה, אימו של הבודהה וסבהו, רעייתו של המלך סופטיטה. יסה (Yasa): ישות, ורונה. לוהיצה (Lohicca): ברהמין שהתגורר בסאלבטיקא. מדרופי (Maddarp): נסיכה, ביתו של המלך אוקאקה. מהא - ברהמא (Mah-Brahm): ברהמא הגדול, עליון בעולמות הברהמא. מהאביגיטה (Mahvijita): מלך עשיר עליו הבודהה מספר שהעלה קורבן גדול נטול סבל. מהאלי (Mahli): שם משפחתו של אוטהדהה בן שבט הליצהבים. מהאסודסנה (Mahsudssana): מלך שליט מניע - גלגל. מהאקספה (Mahkassapa): קספה הגדול, נזיר מפורסם שניהל את האסיפה הגדולה הראשונה לאחר מותו של הבודהה. מליקא (Mallik): המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך היו חסידים מסורים של הבודהה. מנדיסה (Maissa): נווד, תלמידו של הפרוש בעל - קערת - העץ, אשר שוחח עם הבודהה בקוסמבי, בפארק גהוסיטה. מקהלי גוסאלה (Makkhali Gosla): מנהיג רוחני מפורסם שהיה חי בתקופת הבודהה. מאטלי (Mtali): ישות, גנדהבה. הוא היה הרכב של הדוות. מאיא (My): אימו של הבודהה גוטמה ההיסטורי. מארה (Mra): ישות, המכונה הרשע. פרסוניפיקציה של הרוע. מוגלאנה (Mogallna): אחד מצמד התלמידים האציליים הנבחרים של הבודהה ...
דת האקסית שכנים סלבריטי קשיים נזירים משחקי כוח בחורות
זן בודהיזם / זאזן - "תרגול" כמימוש או "תרגול" כאימון ["Training" and "practice"] / מוהו נולקה
... כאימון כמו באימון כדורגל. אבל כשאני משתמש במושגים כמו תרגול למבוגרים, או כשאני מדבר על תרגול זן, תרגול דרך הבודהה וכו המילה תרגול [practice] משמשת אותי במובן של מימוש [putting something into practice], להגשים דבר מה בעצם עשייתו. זה ... מקצוע ולא ייעוד, אבל ברור מאליו שללימוד הדרך להרוויח כסף מעריכת לוויות אין דבר וחצי דבר עם מה שלימד הבודהה לפני 2500 שנה - כיצד לחיות את חיינו. באנטאיזי אנחנו לא מתאמנים להיות כוהנים בודהיסטים. אנחנו מתרגלים בודהיזם ומשמעות ... מתאמנת כדי להפוך למשהו טוב - יותר - לבודהיסטווה. הבודהיסטווה מתאמן כדי להפוך למשהו אפילו טוב - יותר - לבודהה. בזן אנחנו לא קוראים לאימון מסוג זה תרגול. אימון כדי להפוך למשהו טוב - יותר הוא בעצמו מחשבת - ... לכוח שמתעלה על האגו האנושי הקטן שלנו, האגו שכל הזמן אומר: אני רוצה להיות טוב יותר, אני רוצה להיות בודהה. מדוע אפשר להיכנע ולתרגל? כיון שאנחנו כבר בודהה, לא אחרי שנכנענו כי אם עכשיו. אם כך, מדוע כה קשה להיכנע ולתרגל? כיון שאין בזה סיפוק לאגו האנושי שלנו. תרגול אינו מספק אותנו. אין הוא מבדר כלל! אבל למה אנחנו מצפים? כיצד ייתכן שתרגול תורת - הבודהה יבדר את התודעה האנושית הקטנה שלנו? דבר אינו יכול להיות מספק פחות או מבדר פחות מהתרגול שאינו מגדיל את האגו שלנו. אפילו כשאנחנו אומרים שאנחנו רוצים להיות לבודהה או לחיות כבודהיסטווה, האם אנחנו לא אומרים זאת מתוך האגו שלנו במחשבה: אני רוצה להיות בודהה, אני רוצה לחוות סטורי! כך בודהות ובודהיסטוות הופכים להיות תוצר של תודעת האגו שלנו - וזו הסיבה שאנחנו מתאכזבים ... החיים של הבודהות והבודהיסטוות הם חיינו רק כאשר אנחנו מתעלים על האגו שלנו. מאמץ אגו עצום לא יהפוך אותנו לבודהה. זה מה שהופך את הבודהיזם לקשה עבורנו. אבל הבודהיזם גורס שאנחנו כבר בודהה מלכתחילה. אבל אנחנו גם בני - אדם, שמולכים שולל על - ידי האגו שלנו. ראשית עלינו להתעורר ולראות שאנחנו ... תרגול למבוגרים. זה אומר להפסיק לחפש אחרי כיף וסיפוק כמו שכלב מחפש אחר העצם שלו. תרגול למבוגרים פירושו להגשים בודהה לחיות כבודהיסטווה. תרגול פירושו לחיות, להגשים ומבוגר הוא בודהה ובודהיסטווה. עוד על - כך בפעם הבאה. 1. השימוש במושג תרגול הוא בעייתי, שכן בעברית בניגוד לאנגלית לא קיים ...
בודהיסטים קושי לעשות כסף הוכחות טלויזיה התאמצות חיי היום יום איך להרוויח יותר כסף
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4 4.42 אז הבודהה אמר למכובד אננדה: יתכן, אננדה, שקונדה הנפח יחוש חרטה, במחשבה: זוהי אשמתך, החבר קונדה, בגלל מעשיך שהטטהאגטה הגשים ניבאנה ... ליופי, לאושר, לתהילה, ללידה בעולם טוב, ולכבוד מלכים. בדרך זו, אננדה, יש להפיג את דאגתו של קונדה. 4.43 לאחר שהבודהה סידר את העניין, הוא אמר את הדברים הבאים: באמצעות נתינה, זכויות גדלות, דרך ריסון, שנאה נבלמת הוא המיומן זונח התנהגות רעה. כאשר חמדנות, שנאה, ובורות מתפוגגות, ניבאנה מתגשמת. [סוף חלק רביעי] עצי הסאל התאומים (yamakasl) 5.1. הבודהה אמר: אננדה, הבה נחצה את נהר ההירניבטי ונלך אל חורשת הסאל של בני המלה במחוז קוסינארא. [54] טוב, אדוני., אמר אננדה והמכובד בלווית קבוצה גדולה של נזיריו חצה את הנהר והלך אל חורשת הסאל. שם אמר הבודהה לאננדה: אננדה הכן למעני מיטה בין שני עצי הסאל התאומים האלו כשראשי פונה צפונה. אני עייף ומעוניין לשכב לנוח. ... והם התפזרו וכיסו את גופו של הטטהאגטה במחוות הערכה. מוזיקה שמיימית וקולות שיר נשמעו מהשמים במחוות הערכה לטטהאגטה. 5.3. והבודהה אמר: עצי הסאל האלו הנצו לפתע שפע של פריחה... מוזיקה שמיימית וקולות נשמעו מהשמים במחוות הערכה לטטהאגטה. מעולם לא ... זוז הצידה, נזיר, אל תעמוד מולי. והמכובד אננדה חשב לעצמו: המכובד אופבאנה זה זמן רב הוא עוזרו האישי של הבודהה, תמיד לרשותו, בכל דבר שהוא צריך. ועתה בשעתו האחרונה של המכובד הוא אומר לו לעמוד בצד ולא לעמוד מולו. מדוע הוא עושה זאת? 5.5. והוא שאל את הבודהה בעניין הזה. אננדה, הישויות מעשרת ספירות העולם התאספו לראות את הטטהאגטה. במרחק של שתים עשר יוגנות סביב חורשת הסאל ... שערה שאינו תפוס על ידי ישות עוצמתית, והן רוטנות: עשינו דרך ארוכה כדי לראות את הטטהאגטה. זה נדיר שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, מופיע בעולם, והלילה באשמורת האחרונה הטטהגטה יגשים ניבאנה סופית, ונזיר גדול זה עומד מול המכובד ומונע מאיתנו ... לארץ, הן מתייפחות ומורטות את שערותיהן, מרימות את ידיהן, משליכות את עצמן אפיים מתפתלות, מתהפכות וזועקות: זה מוקדם מידי שהבודהה המכובד ימות, זה מוקדם מידי שהוא - אשר - הלך ימות, זה מוקדם מידי שעין העולם תעצם! וישנם ישויות ... זכויות ואושר לזמן רב. אנשים הראויים לסטופה (thprahapuggalo) 5.12. אננדה, ישנם ארבעה אנשים הראויים לסטופה, מי הם? טטהאגטה, ארהנט, בודהה ער בשלמות, זה אחד, בודהה שקט [66] הוא אחד נוסף, תלמיד של הטטהאגטה הוא אחד נוסף, ושליט עולם מניע - גלגל הוא אחד נוסף. ומדוע כל אחד מאלו ראוי לסטופה? כיוון, אננדה, שבמחשבה: זוהי סטופה של טטהאגטה, של בודהה שקט, של תלמיד הטטהאגטה, של שליט - עולם מניע גלגל, אנשים הופכים שלווים, ואז עם התפרקות הגוף לאחר המוות, ... הכניסה: [68] אבוי, אני עדיין חניך ועלי לעשות עוד הרבה! והמורה אשר היה כה מלא חמלה כלפי עומד למות! הבודהה שאל את הנזירים היכן אננדה והם אמרו לו. אז הוא אמר לנזיר מסויים: נזיר, לך ואמור לאננדה בשמי: החבר ... הנזיר, ועשה כך. טוב, חבר, השיב אננדה לאותו נזיר, והלך אל המורה, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. 5.14. והבודהה אמר: מספיק אננדה, אל נא תבכה ותיבב! האין לא אמרתי לך קודם לכן שכל הדברים הנעימים והמהנים נתונים לשינוי, ... וללא קמצנות. השגת הרבה זכויות וחסדים, אננדה. עשה את המאמץ, ותוך זמן קצר תהיה חופשי מהנגעים המנטליים. [69] 5.15. והבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, לכל אלו שהיו בודהות ארהנטים ערים בשלמות בעבר היו עוזרים אישיים כמו אננדה, וכך גם ... בדיוק אז בני המלה מקוסינארא התאספו באולם האסיפות שלהם בעניין מסויים. ואננדה הגיע אליהם ומסר להם את דבריו של הבודהה. 5.21. וכאשר שמעו את דבריו של אננדה, בני המלה על בניהם, נשות בניהם, ונשותיהם הוכו בצער ויגון, וליבם התמלא ... ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם ... הלכו אל חורשת הסאל היכן שהמכובד אננדה היה. 5.22. אננדה חשב לעצמו: אם ארשה לבני המלה מקוסינארא לברך את הבודהה בכבוד אחד אחר השני, הלילה יחלוף עוד לפני שכולם יסיימו להביע את הוקרתם. עדיף שאתן להם לברך אותו בכבוד ... משרתיו וידידיו מברכים את המכובד לרגליו. וכך הציג אותם בדרך זו, ואיפשר לכל בני המלה של קוסינארא לברך את הבודהה בכבוד באשמורת הראשונה של הלילה. סיפורו של הנווד סובהדה (subhaddaparibbjakavatthu) 5.23. באותה עת נווד בשם סובהדה היה בקוסינארא. הוא ... התעתד להגשים ניבאנה סופית באשמורת האחרונה של הלילה וחשב לעצמו: שמעתי מנוודים מכובדים, וותיקים בשנים, מורים של מורים, שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, רק לעיתים רחוקות מופיע בעולם. והלילה באשמורת האחרונה הפרוש גוטמה יגשים ניבאנה סופית. כעת ספק כלשהו עלה ... החבר סובהדה, אל נא תפריע לטטהאגטה, האדון מותש. וסובהדה ביקש בשנית ובשלישית. אך עדיין אננדה סירב לבקשתו. 5.25. אך הבודהה שמע את השיחה בין אננדה וסובהדה, וקרא לאננדה: די, אננדה, אל נא תמנע מסובהדה, הנח לו לראות את הטטהאגטה. ... בתשובה לשאלותיו, הוא יבין במהרה. ואננדה השיב: היכנס, החבר סובהדה, המכובד מאשר לך לבוא. 5.26. אז סובהדה ניגש אל הבודהה, החליף איתו ברכות נימוסין, התיישב במקום ראוי, ואמר: גוטמה המכובד, כל הפרושים והברהמינים האלו אשר יש להם קהילות וחסידים, ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. אנא מהמכובד שיקבל אותי כנזיר בנוכחותו! אנא שאתקבל לקהילת הנזירים! 5.29. סובהדה, כל מי שמגיע מתורת ... ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים... אני אעבור ארבע שנים, ורק אז שיאפשרו לי להתנזר ולהתקבל לקהילת הנזירים! אך הבודהה אמר לאננדה: אפשר לסובהדה להתנזר! טוב, אדוני, השיב אננדה. וסובהדה אמר למכובד אננדה: החבר אננדה, זוהי זכות גדולה עבור ... דבר נוסף לעשות מעבר לכך. והמכובד סובהדה הפך לאחד הארהנטים. הוא היה החניך האחרון שהוסמך באופן אישי על ידי הבודהה. [76] [סוף חלק חמישי] מילותיו האחרונות של הטטהאגטה (tathgatapacchimavc) 6.1. והבודהה אמר לאננדה: אננדה, יתכן ותחשוב: הוראותיו של המורה הופסקו, כעת אין לנו עוד מורה! אל לך לראות זאת כך, ... הברהמה? לא משנה מה הנזיר צהנה אומר, על הנזירים לא לדבר איתו, להוכיח אותו, או להנחות אותו. 6.5. אז הבודהה הנחה את הנזירים ואמר: יתכן ולאחד הנזירים יש ספקות או חוסר וודאות ביחס לבודהה, לדהמה, לסנגהה, או ספקות ביחס לדרך או התרגול. שאלו, נזירים! אל תחושו אחר כך חרטה, במחשבה: המורה היה מולנו, ונמנענו מלשאול את האדון פנים אל פנים! . לשמע מילים אלו הנזירים נותרו דוממים. הבודהה חזר על דבריו פעם שניה ושלישית, ועדיין הנזירים נותרו דוממים. אז הבודהה אמר: יתכן ואינכם שואלים מתוך יראה וכבוד למורה. אם כך, נזירים, שאחד החברים יאמר זאת לאחר. אך עדיין הם ... אדוני, זה מדהים! אני רואה בבהירות שבאסיפה הזו אין ולו נזיר אחד שיש לו ספקות או חוסר וודאות ביחס לבודהה, לדהמה, לסנגהה, או ספקות ביחס לדרך או התרגול. אתה אננדה, מדבר מתוך אמונה. [82] אך הטטהאגטה יודע שבאסיפה זו אין ולו נזיר אחד שיש בו ספקות או חוסר וודאות ביחס לבודהה לדהמה, לסנגהה או ביחס לדרך או לתרגול. אננדה, הפחות ביותר מחמש מאות הנזירים שכאן הוא נכנס - לזרם, שאינו יכול ליפול לעולמות היגון, מובטח לניבאנה. 6.7. והבודהה אמר לנזירים: כעת נזירים, אני מצהיר בפניכם: כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות. [83] אלו היו מילותיו האחרונות של הטטהאגטה. המיתה הסופית (parinibbutakath) 6.8. לאחר מכן הבודהה נכנס לגהאנה הראשונה. משעזב אותה הוא נכנס לגהאנה השניה, לשלישית ולרביעית. לאחר מכן עזב את הגהאנה הרביעית ונכנס לגהאנה ... האדון נפטר. לא, החבר אננדה, [84] האדון לא נפטר, הוא הגיע לחידלון - ההרגשה - והתפיסה. 6.9. לאחר מכן הבודהה, משעזב את הישג החידלון - ההרגשה - והתפיסה, נכנס לבסיס לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה, ... משם לשניה ולגהאנה הראשונה. משעזב את הגהאנה הראשונה, הוא נכנס לשניה, לשלישית, ולגהאנה הרביעית. ולאחר שעזב את הגהאנה הרביעית, הבודהה נפטר לבסוף. 6.10. וברגע פטירתו של המכובד הייתה רעידת אדמה אדירה, עוצמתית ומסמרת שיער, מלווה ברעם. והברהמא סהמפטי אמר את הדברים הבאים: כל היצורים בעולם, כל הגופים חייבים להתפרק: אפילו של המורה, שאין כמותו בעולם האנושי האדון האדיר והבודהה המושלם נפטר. וסאקה, שליט הישויות השמיימיות אמר את הדברים הבאים: ארעיים הם הדברים המורכבים נתונים להתהוות וכיליון לאחר שנוצרו, ... בניבאנה התודעה הערה משתחררת. והמכובד אננדה אמר את הדברים הבאים: רעידת האדמה היתה עצומה, שערותיהם של האנשים סמרו כאשר הבודהה אשר מימש הכל נפטר. והנזירים האלו אשר עדיין לא התגברו על תשוקותיהם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם ...
חכם אמון מלא החיים הרוחניים אכילה הישארות הנשמה נתינה השתוקקות התעוררות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פחד נפשי בודהיזם הפסקת כדורים כוחו של התת מודע להתמקד בשיחה איך הוא חושב? חרדה טובה להיפטר מחרדה מה זה חוסר ביטחון עצמי? למרות שאני מבין שאני רוצה לאהוב את עצמי אוהב כסף לא ישבע כסף לרצות אהבה האם האושר קיים? האושר של הילדים פירושים שהמוח מפרש סקס למה יש רצון לבלעדיות זוגית? הזמן שלוקח ללקוח לקבל החלטה להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט התמודדות עם ילד צועק התמודדות עם ocd איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים? האם אפשרי להתחיל מחדש אחרי כישלון? איש המכירות רוצה למכור מניפולציות והשפעה על אנשים טראומה מתקופת הילדות חינוך ילדים עקשנים סדנא למודעות נפילה רוחנית הדחקה בגלל ייאוש איך נוצרת סכיזופרניה בתגובת שרשרת? לצאת עם חבר של האקס לרדוף אחרי אקס למנוע כפיפה בחוליות עמוד השדרה כמה פעמים לאמן כל קבוצת שרירים? מה הסיכוי שאלוהים ברא את העולם? הצדק האלוהי הארה חלקית איך מגיעים להארה רוחנית? איך להבין את הספר להיות אלוהים? הופך להיות אלוהים מתי נפסק הרצון לכסף? איך להשקיע את הכסף? למה היא משמעות החיים שלי? מה משמעות החיים? ליהנות מהמרדף אחרי מילוי הרצון איך ליהנות מסבל? מה זה רצון חופשי? אולי אני רובוט? התהליך של הבריאה בורא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, טיפול רגשי, מאמן אישי לירידה במשקל בתחום בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0940 שניות - עכשיו 02_10_2025 השעה 00:53:11 - wesi4