ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
זן בודהיזם / זאזן - מה זאת אומרת לתרגל זן? חלק 2
... זן? חלק 1. כיצד מפתחים נכון את התודעה? מאמץ נכון הוא המאמץ לכוון את כל - כולנו אל עבר הבודהה. שימת לב נכונה היא שימת לב בה האני נשכח ואנחנו פותחים את עצמנו באופן מלא לכל העולם הסובב אותנו. ... - לב נכונה היא העדר תשומת - לב. ריכוז נכון הוא העדר ריכוז. ולחלופין: מאמץ נכון הוא להתכוון כלפי בודהה בכל ישותנו. שימת - לב נכונה היא שכחת האני ברגע. ריכוז נכון הוא פשוט לשבת - זאזן. כעת לאחר ... נפש ששוכנת מחוץ לגוף. העצמי הזה הוא פשוט אנחנו ברגע שאנחנו מוותרים על האני. העצמי הזה הוא ההתעוררות של הבודהה. הוא חי עכשיו וכשימות יעלם. הוא לא נצחי אבל הוא לא שונה מהעולם כולו. אנשים טועים לחשוב שאנחנו נולדים ... נולד ומת איתנו אין עולם אלא בנו. כאשר אנחנו שוכחים את האני העצמי חופשי לפעול והפעולה היא הפעולה של בודהה. כאשר העצמי פועל האני לא יודע על כך. כאשר העצמי לא פועל האני קוטף את פירות פעולתו. כך כיוון ... בין אמת לשקר, עצרו את התנועה המתמדת של השכל, ותרו על מדידה באמצעות מחשבות, רעיונות והשקפות, אל תתכננו להיות לבודהה. כיצד ניתן לצמצם זאת לישיבה או שכיבה? במקום הישיבה פרשו מחצלת ועליה הניחו כרית. שבו בתנוחת הלוטוס או בתנוחת ... של גבר שווה ערך לתרגול של אשה והתרגול של יפני שווה ערך לתרגול של ישראלי. זה הזן שלימדו אותנו בודהה אחר בודהה משקיאמוני, דרך בודהידהרמה, המשך הואיקו (אקה), בהואיננג (אנו), רואיזינג (ניוגו), בדוגן זנזי, בסאוואקי רושי ובאוציאמה רושי. כולם יכולים להינצל. ...
התניה אקדמאי לשפוט טירדה אלוהות למידה בודהידהרמה בלב שלם
בודהיזם - תפיסת היקום הבודהיסטית
... ומכאן שהיקום ללא נקודת התחלה וללא נקודת סוף. (anavaragra) הטענה המקורית היא: היקום הנו ללא נקודת התחלה ידועה (anamatagga). הבודהה, כפי שנאמר, היה יכול לראות עולמות בלי הגבלה - עד כמה שרצה (yavata akankheyya, Nid. I, Vol. II, 356). ... עולמות אשר אינם ניתנים לצפייה בראיה אנושית. האם אנו אמורים להתייחס להיבט זה של היקום כשייך לתחום המיתולוגיה? האם לבודהה היה בסיס מוצדק כלשהו להאמין בקיומם של אלים או שהייתה זו רק אמונה רווחת באותה תקופה אשר לא רצה להתחייב לה? אפשר לראות את התייחסותו של הבודהה לשאלות אלו בתשובות שנתן לברהמין צעיר בשם סנגרווה (Sangarava): סנגרווה: אמור לי, גוטמה, האם יש אלים (deva) ? בודהה: יודע אני על סמך בסיס מוצק (thanaso) שישנם אלים. סנגרווה: מדוע כשאתה נשאל האם יש אלים אתה משיב שאתה יודע על סמך בסיס מוצק שישנם אלים. האין זה מרמז שאמירתך כוזבת במידת מה? בודהה: כשנשאלים באם ישנם אלים, כאשר עונים שישנם אלים או שידוע על סמך בסיס מוצק שישנם אלים, מובן מאליו שהמסקנה אליה יגיע אדם נבון ללא ספק היא: ישנם אלים. סנגרווה: אז, מדוע לא אמר המכובד גוטמה בפשטות כך מלכתחילה? בודהה: מכיוון שקיומם של האלים בעולם נלקח בדרך כלל כמובן מאליו. המשמעות של תשובה זו היא שהבודהה מכיר בקיומם של אלים (devas) לא משום האמונה המסורתית הפופולרית, שלקח כמובן מאליו, אלא מהסיבה שהוא באופן אישי השתכנע בקיומם על סמך בסיס מוצק. כדי לתאר את סוגי העולמות השונים של אלים אלו, הבודהה היה חייב להשתמש בכמה מהמושגים המסורתיים וכן לטבוע מספר מושגים חדשים. ישנן ראיות נוספות לכך שהבודהה לא קיבל את התפיסה הפופולרית של קיום אלים כמובנת מאליה. באחת משיחותיו הוא מציין שאנשים בורים מאמינים בקיום גיהנום (Patala) אך מסיק שזוהי אמונה טפלה. גיהנום (Patala), אומר הבודהה, הוא מונח לתאור תחושות גופניות כואבות - לא נעימות. (Samyutta Nikya, IV. 206). גן עדן, העולמות השמימיים או השמיים ... (S. IV. 124). בעוד גיהנום (Hells) היא צורת חיים נחותה - תת אנושית, כאשר כל שחווים הוא בלתי נעים. הבודהה טוען לראות את שני סוגי עולמות אלו. הסכנה בהיוולדות בעולמות נחותים תת - אנושיים אלו (vinipata) היא הקושי להיוולד ... היצורים החלשים ממנו. (S.N. V. 455). ראיה על - חושית, על - טבעית, ידיעה אינסטינקטיבית. נאמר כי יכולתו של הבודהה לראות את מערכות - עולם אלו והחיים שבהם היא בשל יכולת הראיה העל - טבעית שלו. ככתוב: הנעלה עם ... הנעלה וראייתו העל - חושית כאחד שעיניו פקוחות (vivatacakkhu, Nidessa I, Vol. II 355). הראיה העל חושית של תלמידי הבודהה, על פי הכתבים ועל פי הפרשנות, אינה בלתי מוגבלת כזו של הבודהה. אנורודהה (Anuruddha) שנחשב כמתקדם ביותר בין אלו שהגיעו לראיה על - חושית, מסוגל היה לראות רק עד למערכת עולם ... של המודעות, רכשתי את היכולת לראות את מערכת העולם פי אלף מונים (S.N.V.302). תופעות קוסמיות כמה מאמרותיו השכיחות של הבודהה המתארות את היקום מגיעות, ככל הנראה, מצפייה ממשית באספקטים שונים של החלל הקוסמי. באחד הכתבים אומר הבודהה: נזירים, קיימת חשכה של חלל אינטרגלקטי, אפלה בלתי ניתנת לחדירה. כה קודרת אפלה זו, שאינה יכולה ליהנות מאורה המופלא ... קרובים לשמש. חוסר יציבות החיים בעולמות השונים מוצג לעיתים עי תיאורים ויזואלים של תופעות קוסמיות שונות. באחד הכתבים אומר הבודהה: יבוא יום, בעוד כמה מאות אלפי שנים, בו יפסיק לרדת גשם. או אז, כל הצומח והחי בכוכב יושמדו. (A.N. ... שמשות, ואז כדור הארץ, כולל ההר הגבוה ביותר זה הנראה כה יציב, יעלה בעשן מבלי להשאיר אף לא אפר. הבודהה מספר זאת כאילו היה עד למקרים הללו: מי יכול להעלות בדעתו שעולם זה או הסינרו (Sinero), ההר הגבוה מכולם, ...
מודעות גהנום דמיון השוואה קניבלים תמונה תשובה לשאלה כאבים
בודהיזם - השושלת - 2
... בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך ... ללא שארית. [32] [סוף חלק שני] החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ואז חשב: הדהמה הזו שהשגתי הינה עמוקה, קשה לראייה ... את הדהמה לאחרים, והם לא היו מבינים אותי, הדבר היה מטריח ומייגע אותי. 3.2 ואז עלו ספונטנית בתודעתו של הבודהה ויפסי הדברים הבאים אשר מעולם נשמעו באוזניו קודם לכן: הדבר שהשגתי, מדוע שאכריז עליו? אלו המלאים בתשוקה ושנאה לעולם ... זו אשר הולכת במעלה הזרם, מעודנת, עמוקה קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. [39] והוא חשב: אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ותודעתו של ויפסי, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, נוטה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. 3.3 אז, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם הברהמא הגדול מעולם הברהמא והופיע מול הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת, כרע על ברכו הימנית, ברך את הבודהה ויפסי עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: אדון נכבד, אנא מהמכובד שילמד את הדהמה, שהבודהה ילמד את הדהמה! ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהיו אלו אשר יבינו את הדהמה! [40] 3.4 אז הסביר הבודהה ויפסי (כמו 3.1-2 לעיל) מדוע הוא נוטה יותר שלא ללמד מאשר ללמד את הדהמה. 3.5 -6 והברהמא הגדול הפציר בפעם השניה ובפעם השלישית בבודהה ויפסי וביקש שילמד... אז, מששמע הבודהה ויפסי את הפצרותיו של הברהמא ומתוך חמלה כלפי היצורים החיים, סקר את העולם בעזרת עין הבודהה שלו. [41] הוא ראה את אלה שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם, בעלי ... המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם... 3.7 אז, ביודעו את מחשבתו של הבודהה ויפסי, פנה אליו הברהמא במילים אלו: כפי שאדם העומד על פסגת הר רואה מטה את כל האנשים סביב כך ... לידה והזדקנות. התרומם, גיבור, מנצח הקרב, מנהיג השיירה, נדוד בעולם. למד את הדהמה, אדון נכבד יהיו אלו אשר יבינו. והבודהה ויפסי השיב לברהמא הגדול במילים אלה: פתוחות בפניהם דלתות האלמוות! בואו השומעים כעת והראו את אמונכם. [44] היה זה ... בתחילה לא לימדתי את בני האדם את הדהמה הנשגבת, ברהמא! אז חשב לעצמו הברהמא הגדול: יצרתי את התנאים כדי שהבודהה ויפסי ילמד את הדהמה. ולאחר שברך אותו בכבוד, תוך ששמר את פניו לימינו, עזב מיד. התלמידים הראשונים במעלה (aggasvakayuga) 3.8 והבודהה ויפסי חשב: מי הראשון אותו כדאי ללמד את הדהמה? מי יבין את הדהמה הזו במהירות? אז עלה בדעתו: יש ... אותה במהירות. וכך, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם מיד הבודהה ויפסי ממרגלות העץ תחתיו הגיע להתעוררות, והופיע בבירה המלכותית בנדהומטי, בפארק הצבאים של קהמה. 3.9 והבודהה ויפסי אמר לשומר הפארק: שומר, לך אל בנדהומטי ואמור לנסיך קהנדה ולבן כהן הדת טיסה: אדוני, האדון המכובד ויפסי, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, הגיע לבנדהומטי ושוהה בפארק הצבאים של קהמה. הוא מעוניין לראותכם. טוב, אדוני, אמר השומר והלך למסור את ... הצבאים של קהמה. הם נסעו בכרכרות הרחק ככל שהיה ניתן ואז ירדו והמשיכו את דרכם ברגל עד שהגיעו אל הבודהה ויפסי. כאשר הגיעו, קדו בפניו וישבו במקום ראוי. [47] 3.11 והבודהה ויפסי נשא בפניהם דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מסביר את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ועל התועלת שבוויתור. כאשר ראה הבודהה ויפסי שתודעותיהם של קהנדה וטיסה מוכנות, גמישות, חופשיות ממכשולים, שמחות ושלוות הוא נשא את הדרשה המיוחדת של הבודהות בקצרה: ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים! 3.13 וכך, הנסיך קהנדה ובנו של כהן הדת טיסה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, הביזוי ... המנטליים ללא כל שארית. היציאה לפרישות של ההמונים (mahjanakyapabbajj) 3.14 וקהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש מבנדהומטי שמע שהבודהה ויפסי שוהה בפארק הצבאים של קהמה, ושקהנדה וטיסה גילחו את שיער ראשיהם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות ועזבו את ... שבעבורה יצאו הנסיך קהנדה ובן כהן הדת טיסה אל חיי חסר - בית. אם הם יכולים לעשות זאת בנוכחות הבודהה ויפסי, מדוע לא גם אנחנו? וכך הקהל הגדול הזה של שמונים וארבעה אלף עזב את בנדהומטי אל פארק הצבאים של קהמה היכן שהבודהה ויפסי שהה. וכאשר הגיעו אליו התישבו במקום ראוי. 3.15 והבודהה ויפסי נשא באזניהם דרשה על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים! 3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. ואז השמיע להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות ... כל שארית. הפורשים הראשונים מגשימים את הדהמה (purimapabbajitna dhammbhisamayo) 3.18 אז שמונים וארבע אלף האנשים הראשונים שיצאו לפרישות שמעו: הבודהה ויפסי הגיע לבנדהומטי והוא שוהה בפארק הצבאים של קהמה, ומלמד דהמה. 3.19 -21 והכל קרה כפי שקרה קודם... כך ... (crikanujnana) 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה ויפסי יצא להתבודדות הוא חשב: כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ... ולהתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. 3.23 ואז, הברהמא הגדול סהמפטי שמע באופן שמיימי את מחשבתו של הבודהה ויפסי, ובמהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, הוא נעלם מעולם הברהמות והופיע בפני הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת וברך את הבודהה בכבוד עם כפות ידיו זו אל זו, ...
טומאה רוחניים איך לפגוע בני אדם גאולה כאב תהליכים תודעה
בודהיזם טיבטי - מבוא
... יותר עם רמות הלימוד של הדרך הגדולה ושל דרך היהלום. מטרתן - מימוש הארה מלאה (נירוואנה גדולה) - מצב בודהה. בארצות הבודהיזם הדרומי נחשב השיחרור - מצב תודעה הממומש עם המרתם של חמישה רגשות מטרידים עקריים (בורות, כעס, תשוקה, ... קוסמולוגיים, בחול צבעוני או על גבי בד נפוץ ביותר במסורת הטיבטית. דיאגרמות אלה, המסמלות שדות - כוח של היבטי בודהה שונים נקראות מאנדלות ומשקפות למתרגל היבטים חשובים להתפתחותו הרוחנית. לעתים יכול לאמה (מורה בודהיסטי) להשתמש בדורגה - כלי טקסי ... בתקופות ובדרכים שונות. רבי - אמנים במדיטציה וטנטרה שונים היו עורכים מסעות להודו על - מנת להביא את לימודי הבודהה לטיבט, הלימודים שהובאו משכו פלח אוכלוסייה רחב ביותר, מאחר שהתאימו לצורכיהם של סוגי אנשים שונים ומגוונים, וכך התהוו השושלות ... לאמה הוגבלה לשושלתו בלבד. מהות השדרים בכל ארבע האסכולות העיקריות - אחת היא, מאחר שכולם מתבססים על לימודיו של הבודהה עצמו ועל פרשנויותיהם של רבי - האמנים ההודים. ההבדל ביניהן טמון בפרשנויות, שהעבירו מורי הבודהיזם בהתאם ליכולות של תלמידיהם. ... נשותיו של המלך, שכן באו מנפאל ומסין - ארצות שכבר היו בודהיסטיות. הן הביאו עמן ציורים ואיורים של דמויות בודהה, וכן כתבים אסטרולוגיים ורפואיים של מסורות ארץ מוצאן. בתקופה זו גם הכתב הטיבטי עבר שינוי: משלחת נשלחה לקשמיר כדי ... סגנון הבודהיזם ההודי, ולא הסיני. 100 מלומדים הודים ומתורגמנים טיבטים הוזמנו כדי לתרגם מסנסקריט לטיבטית את מלוא היקף לימודי הבודהה. על - פי המקורות לא ידעו הטיבטים אם יוכלו להסתגל לסגנון הנזירי, שהיה כה זר להם עד לאותה עת. ... הבודהיזם בחייהם הרגילים. אף - על - פי שהועברו לטיבט כל ההיבטים - עד האחרון שבהם - של לימודי הבודהה, הושם הדגש בלימודי דרך היהלום (סנסקריט: וגריאנה, טיבטית: דורגה טהגפה). עובדה זו כה השפיעה על הבודהיזם הטיבטי, עד שמאוחר ... בעולם כדי לפתח את התודעה התאימו לבודדים, ורבים טוענים כי רעיונות כאלה איבדו ממשמעותם באופן ניכר לאורח החיים המערבי. הבודהה עצמו לימד, שיש לסגל את הדהרמה למקום ולזמנים שבהם האדם חי. בשנים הראשונות לא הייתה הפרדה בין התרבות הטיבטית ... חיו בנפרד במנזרים ומילאו אחר חוקי התנהגות קפדניים, החילונים חיו חיי משפחה רגילים, עבדו לפרנסתם, וניסו לשלב את לימודי הבודהה עם חיי היומיום שלהם, והיוגים חיו מחוץ לנורמות החברתיות, לרוב במערות ועם בני / בנות זוג שונים / שונות, והקדישו את חייהם להתפתחות. במדינות המערב אין מנזרים רבים. בעבר חיו הגברים והנשים בנפרד, לא מכיוון שיש בלימודי הבודהה התנגדות להנאות הגוף - אלא מפני שלא ניתן היה לקיים יחסי מין בלי שבעקבותיהם יבואו ילדים, ואלה יצמצמו מאוד ... הצמדות למקורות העתיקים בסנסקריט וטיבטית, ותוך נאמנות למסורת שבעל פה מפי מורי השושלת, שהועברה בשושלת בלתי מקוטעת מאז ימי הבודהה. כל הלימודים בישראל מבוססים על - פי הנחייה ותרגום לעברית של לאמה דבורה - הלה צביאלי, הקורסים כוללים הקלטות ...
טבע התנהגות אגו קיבעון מחשבתי מנטרות למידה עצמית איך ללמוד להבדיל
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
... ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם ... חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה? פולחנות גופתו של הבודהה (buddhasarrapj) 6.13. אז בני המלה הורו לאנשיהם להביא בשמים וזרים, וכינסו את כל המוזיקאים יחד. עם הבשמים, הזרים וכל ... מכוסים פרחי עץ - אלמוג עד גובה ברך. והישויות השמימיות כמו בני המלה של קוסינארא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את הגופה אל צפון העיר, עברו איתה דרך השער הצפוני, דרך מרכז העיר, ודרך ... ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם ... מה שנרצה, ולא נצטרך לעשות מה שלא נרצה! אך המכובד קספה הגדול אמר לנזירים: חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים משתנים, נתונים לפירוד ולתמורה? מה הטעם לכל זה, חברים? כל דבר שנולד, ... בינתיים, ארבעה מנהיגים מבני המלה, לאחר שרחצו את ראשם ולבשו בגדים חדשים, אמרו: אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה, אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל מכובד אנורודהה ושאלו אותו לפשר הדבר. בני ואסטהה, רצונכם ... הגדול נמצא בדרכו על הדרך הראשית מפאבא אל קוסינארא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קספה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה. אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, שיהיה כך! 6.22. אז המכובד קספה הגדול הלך אל מקדשם של בני המלה מקוטה - בנדהנה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו זו אל זו בכבוד, הקיף את המדורה שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה. 6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, נוזלי - מפרקים, כל אלו נעלמו ואף לא הותירו שאריות אפר ... רק העצמות [89] נותרו. וכל חמש מאות האריגים, אפילו אלו הפנימיים ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף שהגיע מעצי הסאל [90] אשר כיבו את מדורת ההלוויה. ובני המלה ... במשך שבוע באולם האסיפות שלהם, בעשיית סבכת חניתות וחומה מוקפת קשתות, בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה. החלוקה של שרידי הבודהה (sarradhtuvibhjana) 6.24. והמלך אגאטסטו ודהיפוטה ממגדהה שמע שהבודהה נפטר בקוסינארא ושלח הודעה לבני המלה מקוסינארא: הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הליצהבי מוסאלי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני השקיאן מקפילבטהו שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הבוליה מאלקפה ובני הקוליה מראמגאמה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וטהדיפה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני המלה של פאבא שלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. 6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המלה מקוסינארא פנו אל הקהל ואמרו: הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של המכובד. לשמע זאת הברהמין דונה פנה אל הקהל בדברים הבאים: רבותיי, הקשיבו להצעתי. סובלנות היא תורתו של הבודהה. אין זה נכון שיתחיל עימות מחלוקת על שרידיו של הטוב באנשים. הבה נתאחד באחווה ושלווה ובחברות נחלק שמונה חלקים: ... ואקים סטופה גדולו לכבודו. והם העניקו לדונה את כד האפר. 6.26. כאשר בני המוריה מפיפהלבנה שמעו על פטירתו של הבודהה, הם שלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. לא נותר חלק משרידיו של המכובד, כולם כבר חולקו וניתנו. על כן תוכלו לקחת את ... Gijjhakuta. רמה נעימה מעל החום המחניק של ראגגהה. השם נילקח מכתבי המהאיאנה אשר לעיתים קרובות ממקמים את דרשותיו של הבודהה במקום זה. [2] אגאטסטו ודהיפוטה: Ajtasattu Vedehiputta דמות היסטורית המוזכרת במספר מקורות. רייס דיוויס מציין שזה אינו שם פרטי ... ויפסנא אינטנסיבית. [27] אי: דיפה, dpa. סנסקריט: dvpa, אי לעומת סנסקריט: dpa, מנורה. אך אנחנו לא יודעים בוודאות האם הבודהה ביטא את שתי המילים האלו באותו אופן. כך או כך הבודהה לימד שאדם צריך להיות אי (או מנורה) לעצמו ולא לימד על עצמי גדול מכל סוג שהוא, כפי שמספר פרשנים ... והתכווצות היקום. הפרשנות של קובץ השיחות הארוכות לעומת זאת מפרשת במקרה זה את המונח כתוחלת חיים מלאה (בימיו של הבודהה גוטמה היא הייתה מאה שנה, ראה סוטה 14 פסקה 1.7). ומפרשת את המילה אבססה (avasesa) כעודף (לעומת שארית). כמו וולש, גם אני בחרתי לתרגם את המונחים כאן כמאה ו - שארית בהתאמה. שארית המאה במקרה של הבודהה גוטמה היא עשרים שנה. האלטרנטיבה בה הבודהה ימשיך לחיות כאדם זקן מיליוני שנה נוספים עד קץ עידן היקום הנוכחי נראית לי אבסורדית הן מבחינה פזיולוגית והן מהבחינה של דעיכת הדהמה הצפויה והופעת בודהה נוסף כמובטח, שלא תיתכן ללא העלמות מוקדמת של הדהמה מהעולם. [33] מארה: Mra. מילולית: מוות, הרשע. פרסוניפיקציה של הרוע, ... סוטה 55 בקובץ השיחות הבינוניות. [51] פסקאות מעין אלו חוברו על ידי נזירים בכירים שהשתתפו באסיפת הדיקלום לאחר מות הבודהה, וכך גם פסקאות 38 ו - 41. [52] אלארה קאלאמה היה מורו הרוחני הראשון של הבודהה טרם התעוררותו (ראה ...
איך לטפל תודעה נפש תשישות החכם בעל משמעות התאמה מנהיגות
בודהיזם - רשימת מושגים
... - רשימת מושגים רשימת מושגיםאידהי (iddhi): כוחות על - טבעיים. אבייאקטאני (avykatni): הנקודות שלא - הוכרזו. שאלות פילוסופיות עליהן הבודהה לא השיב באופן ישיר או טען כי לא ניתן להשביה עליהן מסיבות שונות. אבהידהמה (abhidhamma): הלימוד הגבוה. אבהיניא (abhi): ... (upakilesa): חוסר השלמויות של התובנות. אופוסטהה (Uposatha): אופוסטהה. יום הווידוי של הנזירים. בהגווה (bhagava): המכובד, הנעלה. הכינוי בו מתייחסים לבודהה. ברהמצרייא (brahmacariy): חיים הרוחניים (אנגלית: the holy life). אורח חיים המוקדש לפעילות רוחנית. ברהמא (brahm): ברהמא. ישות שמיימית מסדר גבוה. בודהה (Buddha): בודהה. כינוי למי שהתעורר בשלמות בזכות עצמו, ללא מורה. גהי (ghi): חמאה הודית (אנגלית: curd). גבן: קריש של חלב שהוחמץ. גיוום (jva): כוח - החיים או נשמה. דהמה (Dhamma): דהמה. תורת הבודהה, אך יכול להתייחס גם לכל תורת לימוד שהיא. פירושים נוספים: חוק עולם, האופן בו הדברים פועלים.. דהמה - צקהו ... מסויים. וודנא (vedan): הרגשה (אנגלית: feeling). ואיו (vyo): יסוד התנועה. טיפיטקה (tipiaka): שלושת הסלים. הקנון הבודהיסטי. אוסף השיחות בין הבודהה ותלמידיו לנזירים, בעלי - בית וישויות. טירטנה (tiratana): שלושת אבני החן (אנגלית: Triple Gem). טגו (tejo): יסוד האש. טטהאגטה (Tathgata): טטהאגטה. מילולית: הוא שכך הלך. הכינוי בו הבודהה מתייחס לעצמו. טפם (tapa): עינוי עצמי קיצוני. טפסי (tapass): סגפן. יקהה (yakkha): שד. ישות מפנתיאון האמונות ההודי הטרום בודהיסטי, ... סמנה (samaa): פרוש. סמאדהי (samdhi): ריכוז (אנגלית: concentration). מצבי תודעה מובחנים הנוצרים כתוצאה מתרגול אינטנסיבי של ריכוז. סמאסמבודהסה (sammsambuddhassa): בודהה ער בשלמות (אנגלית: fully awakened Buddha). סמוטי קטהא (sammuti-kath): שפת דיבור שגרתית. סנגהה (Sagha): סנגהה. קהילת הנזירים והתלמידים של הבודהה. סנייה (sa): זיהוי, תפיסה או הזכרות (אנגלית: perception, recognition). סנקהארא (sankhr): תגובות מנטליות. מתורגם גם כדפוסים מנטליים, תצורות מנטליות, ... (pti): תחושת התעלות (אנגלית: rapture). פטהוי (pahav): יסוד האדמה. פטימוקהא (Patimokkh): כללי התנהגות. קוד כללי ההתנהגות של הנזירים אותם הבודהה חיבר. פטיסנדהי (paisandhi): הכרה מקשרת. הכרה המופיעה בעת ההתעברות, אשר תלויה בזו הקודמת. פטיצה - סמופאדה (paticca-samuppda): התהוות מותנית. ... (rpaloka): עולם החומר. תהרוואדה (Theravda): תהרוואדה. מילולית: תורת הבכירים או תורת הזקנים. המסורת הבודהיסטית העתיקה ביותר ששרדה מזמנו של הבודהה.
גהנום נזירות אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת הגזמה ריכוז נפש על טבעי
זן בודהיזם / זאזן - אודות המושג "תרגול"
... של דוגן זנג, י כשהוא אומר ש - תרגול והגשמה הם אחד. הפירוש של זה הוא שהגשמה של דרך הבודהה היא בעצמה תרגול של דרך הבודהה ותרגול של דרך הבודהה הוא כבר הגשמה של דרך הבודהה. ההפרדה בין הגשמה והתעוררות מאפשרת לנו ביתר קלות להבין משפטים כמו המשפט הבא שמופיע בפוקאנזאזנגי: הזאזן הזה אינו שיטת ... - וניתן לנסח אותו כך: ההגשמה של הדרך בתרגול היא כבר ההתעוררות כולה. התרגול וההגשמה (שאינם נפרדים) של דרך הבודהה הוא זאזן. אנשים שואלים את עצמם פעמים רבות באיזה אופן על התרגול הבודהיסטי לבוא לידי ביטוי בחייהם? האם די ... וההגשמה של ההתעוררות כולה. וזה אינו שונה מזאזן. ובסופו של דבר אם נכוון את כל פעולותינו הרחק מעצמנו ואל בודהה (ולא במובן של מה בודהה היה אומר על זה?), קרי אל הזולת במובנו הרחב קרי כל היקום - הרי שנמצאנו מתרגלים ומגשימים את ההתעוררות הגדולה של הבודהה. בסופו של יום לא כל האנשים יכולים לשבת בזאזן מסיבות פיזיות - זו טעות לחשוב שהבודהה מרחיק אותם מדרכו בשל כך. הסוד הגלוי הוא להביא את איכויות הזאזן לכל פעולה. התבחין של הזאזן הוא שיקן ... לשנייה, מנשימה לנשימה. אנחנו לא מתרגלים משהו ולא מתאמנים לקראת משהו - אנחנו מגשימים בו במקום את ההתעוררות, את בודהה. www.bendowa.net/zenblog1/בלוג/שלושה-נושאים/
הסוד להפריד להתעורר בודהה התעוררות שכחה למה נפרדים איך להתאמן
בודהיזם - הגישה הבודהיסטית בנוגע לאלוהים
... הפוזטיביסטים הטוענים שהשאלה חסרת משמעות מאחר שהמושג אלוהים אינו ברור דיו. אתאיזם מהי התשובה של הבודהיסט לשאלה זו? האם הבודהה היה תאיסט, אתאיסט, אגנוסטי או פוזטיביסט. התשובה ברורה בהחלט. על פי ההגדרות שהנחנו כאן למושג אלוהים בפרושו השכיח, הבודהה הוא אתיאיסט והבודהיזם בכללו אסכולת הטרוודה (Theravada) ואסכולת המהיאנה (Mahayana) הן צורות של אתאיזם. מספר חוקרים מערביים ניסו לטעון שאסכולת המהיאנה (Mahayana) נוצרה בראשית העידן הנוצרי ובה הבודהה מוגדר כאל. שתי טענות אלו שקריות לחלוטין. אסכולת המהיאנה נוצרה בעת וועידת Mahasanghika כאשר קבוצת ליברלים מרדה בגישה השמרנית המסורתית של התרוודים (Theravadis) מאה שנים אחרי מות הבודהה, ובאף אחת מאסכולות המהיאנה, הבודהה אינו נחשב כאל בורא. אף על פי כן, אין זה אומר שהבודהה היה בן - אדם בלבד, לא על פי אסכולת הטרוואדה או המהיאנה. אמנם כמה אסכולות בודהיסטיות מקומיות חשבו כך בעקבותם של הרציונליסטים במאה ה - 19, אך על פי הכתבים הבודהיסטים המוקדמים, כאשר נשאל בודהה באם הוא בן - אדם, תשובתו הייתה שהוא אינו בן - אדם אלא בודהה. ועם זאת הוא היה בן - אדם שהפך לבודהה. הבודהה המכונה Tathagataאו הטרנסנדנט הנו עמוק, בלתי נימדד ובלתי ניתן להבנה. גופו עבר מן העולם במותו, והוא הפך בלתי נראה ... על פי הוקעת הדת והפילוסופיה התאיסטית של מקהלי גוזאלה (Makkahli Gosala) - אחד מששת ההוגים הגדולים בני דורו של הבודהה, אשר יצרו והובילו אבי טיפוס של דתות ופילוסופיות אשר נפוצות ברחבי כל העולם כיום. מקהלי היה תאיסט או issara-karana-vadin ... ומצטדקות לגבי גהינום - תופת - נצחי. טיעון המריונטה עם כל שנאמר, התאיזם של מקהלי קיבל ביקורת חריפה מצד הבודהה מאחר שתאיזם זה נתן לאנשים תחושת סרק של ביטחון, עודד שאננות, ביטל את חופש הרצון ואת הערך במאמץ האנושי. הבודהה אומר שאדם כמקהלי גורם לנזק כבד ופועל לרעת מספר רב של אנשים. הבודהה משווה אותו לדייג הפורש את רשתו בפתח וגורם להרג מספר רב של דגים (A.I. 33). באופן דומה באחד הכתבים - Sandaka sutta הבודהה (כמדווח על - ידי אננדה) אומר שבעולם ישנם ארבעה אבי טיפוס של דתות שהן שגויות וארבעה אבי טיפוס שאינם ... של רצון אלוהים כלשהו אלא על - ידי מאמץ אנושי והבנה של הפסיכולוגיה האנושית. בכתבי ה - Devadaha Sutta הבודהה משתמש בטיעונים של התאיסטים כנגדם באומרו שאם תאיסטים סובלים, מבחינה פסיכולוגית, אז על פי התיאוריה שלהם הגורם לכך הוא ... (attano loko anabhissaro) טיעונים אחרים הזכרתי עד כה רק את שני הטיעונים המרכזיים שנמצאים בכתבים הקאנונים ואותם ניתן לייחס לבודהה עצמו. אך הספרות המאוחרת יותר הן הטרוודית (Theravada) והן המהיאנית (Mahayana) מציעה שפע טיעונים נוספים כנגד הרעיון של אלוהים ... (nimmata), המושלם ביותר (settho), המתכנן (sanjita) ואב ריבוני של כל הבריות בהווה ובעתיד (vasi pita bhutabhavayanam), ואנו כולנו ברואיו. הבודהה אינו מכחיש קיום של ישות כזו, אשר היא מושלמת מבחינה מוסרית אך לא כל יכולה וכל יודעת. אלוהים כזה, ... הברהמות אשר שולטים על מערכות גלקטיות ועל קבוצות של מערכות גלקטיות. הוא חבר הנאמנים של הקוסמוס אשר ביקש את הבודהה ללמד את הדהמה הטהורה והמושלמת לשאר היצורים בעולם, שאם לא כן היה מושמד. אך גם הברהמה העליון כפוף לחוק הקארמה. הבודהה, כפי שמדווח בסוטא בשם - Brahmanimantanika Sutta ובמקומות אחרים, מסביר שמצב - בודהה (buddhahood) הוא מצב העולה בהרבה על ידע ועוצמה של כל ברהמה. כפי שמוצג ב - Tevijja sutta, שותפות עם ... חיי הטוהר בעולם הזה (Brahman etam viharam idhamahu). כמו כן, נאמר שכאשר חיים את חיי המוסר והרוח עם אמון בבודהה, חיים יחד עם אלוהים (Brahmuna saddhim samvasati). הבודהה בא כדי לכונן את חוק הצדק והאמת או את ממלכת הצדק והאמת (Dhamma-cakkam pavattetum) בעולם הזה, אשר במקום אחר נקראת ממלכת האלוהים (Brahma-cakkam). הבודהה ותלמידיו אשר השיגו נירוונה, נאמר שהפכו אלוהים בעצמם (Brahma-bhutena attana viharati). השגת נירוונה, נאמר שמצדיקה ככל הנראה שימוש במינוח ...
פנימי או חיצוני אין יש נאציזם שקט נפשי מבחן התוצאה אחריות אכזריות אלוהים
זן בודהיזם / זאזן - יותר מדי זה לא מספיק?! / מוהו נולקה
... למבוגרים צריך להתחיל בבחינה עצמית. בחודש שעבר כתבתי על אימון ו - תרגול. וסיכמתי בכך שתרגול למבוגרים פירושו לחיות כבודהה ובודהיסטווה - תרגול פירושו לחיות ו - מבוגר פירושו בודהה ובודהיסטווה. ביפנית המילה מבוגר נכתבת באמצעות שתי סימניות סיניות שפירושן המילולי הוא אדם דגול. בדרך - כלל הן מבוטאות ביפנית אוטונה. אבל כמושג בודהיסטי הן מבוטאות דאינין. דאינין הוא בעצם התרגום למילה הסנסקריטית מהאסאטווה שפירושה לא אחר מאשר בודהה ובודהיסטווה. ברוב הארצות אדם נחשב למבוגר כשהוא מגיע לגיל 18, 20 או 21, אבל כמה מאיתנו יכולים באמת לטעון שהם מבוגרים, קרי מהאסאטווה, רק כיון שהגענו לגיל הקבוע בחוק? גם אם אנחנו טוענים שאנחנו מתרגלים את דרך הבודהה, לרוב אנחנו מבוגרים רק על - פי גילנו בעוד התרגול שלנו ילדותי כתמיד. אז מה זאת אומרת באמת להיות ...
גרוע האגו הבת שלי תשלום סבל ביטוח פיתוח לוותר על עצמך
בודהיזם - השיחה עם קֵוַודְהַה - מה שברהמא לא ידע
... ידע השיחה עם קוודהה מה שברהמא לא ידע Kevaddha Sutta בעל - הבית קוודהה (Kevaddhagahapatiputtavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בנאלנדא, בחורשת המנגו של פוואריקה. ובעל - הבית קוודהה [1] הגיע אל הבודהה, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואז אמר: אדוני, נאלנדא הזו עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה באנשים בעלי אמון בבודהה. יהיה טוב אם המכובד היה גורם לנזיר כלשהו לבצע ניסים ומעשים על - טבעיים. בדרך זו בנאלנדא יהיה עוד יותר אמון בבודהה. והבודהה השיב: קוודהה, אין זו הדרך בה אני מלמד דהמה לנזירים, באמירה: לכו, נזירים, ובצעו ניסים ומעשים על - טבעיים ... - הלבן! פעם שניה קוודהה אמר: לא אתעקש, אך עדיין אומר: נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון בבודהה. והמכובד השיב כמקודם. פעם שלישית קוודהה אמר: לא אתעקש, אך עדיין אומר: נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון בבודהה. כאשר קוודהה חזר על בקשתו בפעם השלישית, הבודהה אמר: קוודהה, ישנם שלושה סוגים של ניסים עליהם הצהרתי, לאחר שהתנסיתי בהם באמצעות תובנתי. מהם השלושה? נס הכוחות העל ... השג את זה והתמד בכך. זהו, קוודהה, נקרא נס ההוראה. - 66 שוב, קוודהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... נזיר, אינני יודע היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית. ולכן, נזיר, נהגת לא כשורה, נהגת במשגה כשהלכת מעבר לבודהה לחפש תשובה לשאלה זו במקום אחר. כעת, נזיר, לך אל המכובד ושאל אותו שאלה זו, וקבל את התשובה שיתן ... וגדול, מושך ודוחה - שם התופעות החומריות והמנטליות חדלות לחלוטין. עם חידלון ההכרה כל זה חדל לחלוטין. כך אמר הבודהה, ובעל - הבית קוודהה, שמח ונהנה מדבריו. [1] על פי גרסא אחרת כולל של גרסת הטיפיטקה העולמית (World Tipitaka ... (manesika) או ניחוש מחשבות של אחר המוזכרות בסוטה הראשונה (DN 1.1.14). [4] Anussani-pihriya: ניתן לכנות את תורת הלימוד של הבודהה כנס כיוון שהיא מובילה לתוצאות מופלאות. [5] הפרשנות מזהה אותו עם cintma vijj, אבן החן של המחשבה, קסם המאפשר ...
למה להטיל ספק חכם תודעה שליטה מצבי תודעה בני אדם בודהיזם אמונה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בודהה, האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
המצאת את הגלגל מחדש סדר של מילים במשפט פחד מעובד שינקום מדינת היהודים תהליך סופי פעולות טקסיות שוב ושוב ראש ממשלה יכול לפחד מגוק פחד בלי סיבה תחושה של ביטחון עצמי איך לשפר ביטחון עצמי? למה אנשים אוהבים אנשים עשירים? לשדר אהבה ללא תנאים איך להיות מאושר בלי חברים? מהי ההגדרה של אושר? דמות בדייט שווה להילחם על בחורה לא שלם עם החלטה לקבל החלטה בקלות להתמודד עם דמיונות שקריים להתמודד עם מחשבות על האקסית להצליח להיות מאושר למה לא להציב יעדים? החדרת מסרים לתת מודע לגרום למישהו להיקשר לטפל בפחד של ילד ילד עם הרגלים רעים לשנות את התת מודע הבנת התת מודע פיגור ואוטיזם תרופות להפרעות התנהגות להתחבר לאקסית איך לחזר אחרי אקס? כמה סטים לעשות באימון בחדר כושר? חדר כושר מתיחות האם לאלוהים יש רצון? אלוהים כמהות הארה רוחנית לילדים קרוב להארה ביקורת על הספר להיות אלוהים נכתב הספר להיות אלוהים האם לשפץ דירה? עולם ההשקעות תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב איך לדעת מהי מטרת החיים? סבל יוצר הנאה פרסום חיובי בפייסבוק שכנוע ורצון חופשי בחירה רגשית האם אלוהים ברא את הרע? סוף העולם מגיע עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי למציאת זוגיות, קואצינג מומלץ בנושא בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 16_11_2025 השעה 09:17:43 - wesi4