בודהיזם - השושלת - 2... בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך ... ללא שארית. [32] [סוף חלק שני] החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ואז חשב: הדהמה הזו שהשגתי הינה עמוקה, קשה לראייה ... את הדהמה לאחרים, והם לא היו מבינים אותי, הדבר היה מטריח ומייגע אותי. 3.2 ואז עלו ספונטנית בתודעתו של הבודהה ויפסי הדברים הבאים אשר מעולם נשמעו באוזניו קודם לכן: הדבר שהשגתי, מדוע שאכריז עליו? אלו המלאים בתשוקה ושנאה לעולם ... זו אשר הולכת במעלה הזרם, מעודנת, עמוקה קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. [39] והוא חשב: אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ותודעתו של ויפסי, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, נוטה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. 3.3 אז, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם הברהמא הגדול מעולם הברהמא והופיע מול הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת, כרע על ברכו הימנית, ברך את הבודהה ויפסי עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: אדון נכבד, אנא מהמכובד שילמד את הדהמה, שהבודהה ילמד את הדהמה! ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהיו אלו אשר יבינו את הדהמה! [40] 3.4 אז הסביר הבודהה ויפסי (כמו 3.1-2 לעיל) מדוע הוא נוטה יותר שלא ללמד מאשר ללמד את הדהמה. 3.5 -6 והברהמא הגדול הפציר בפעם השניה ובפעם השלישית בבודהה ויפסי וביקש שילמד... אז, מששמע הבודהה ויפסי את הפצרותיו של הברהמא ומתוך חמלה כלפי היצורים החיים, סקר את העולם בעזרת עין הבודהה שלו. [41] הוא ראה את אלה שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם, בעלי ... המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם... 3.7 אז, ביודעו את מחשבתו של הבודהה ויפסי, פנה אליו הברהמא במילים אלו: כפי שאדם העומד על פסגת הר רואה מטה את כל האנשים סביב כך ... לידה והזדקנות. התרומם, גיבור, מנצח הקרב, מנהיג השיירה, נדוד בעולם. למד את הדהמה, אדון נכבד יהיו אלו אשר יבינו. והבודהה ויפסי השיב לברהמא הגדול במילים אלה: פתוחות בפניהם דלתות האלמוות! בואו השומעים כעת והראו את אמונכם. [44] היה זה ... בתחילה לא לימדתי את בני האדם את הדהמה הנשגבת, ברהמא! אז חשב לעצמו הברהמא הגדול: יצרתי את התנאים כדי שהבודהה ויפסי ילמד את הדהמה. ולאחר שברך אותו בכבוד, תוך ששמר את פניו לימינו, עזב מיד. התלמידים הראשונים במעלה (aggasvakayuga) 3.8 והבודהה ויפסי חשב: מי הראשון אותו כדאי ללמד את הדהמה? מי יבין את הדהמה הזו במהירות? אז עלה בדעתו: יש ... אותה במהירות. וכך, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם מיד הבודהה ויפסי ממרגלות העץ תחתיו הגיע להתעוררות, והופיע בבירה המלכותית בנדהומטי, בפארק הצבאים של קהמה. 3.9 והבודהה ויפסי אמר לשומר הפארק: שומר, לך אל בנדהומטי ואמור לנסיך קהנדה ולבן כהן הדת טיסה: אדוני, האדון המכובד ויפסי, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, הגיע לבנדהומטי ושוהה בפארק הצבאים של קהמה. הוא מעוניין לראותכם. טוב, אדוני, אמר השומר והלך למסור את ... הצבאים של קהמה. הם נסעו בכרכרות הרחק ככל שהיה ניתן ואז ירדו והמשיכו את דרכם ברגל עד שהגיעו אל הבודהה ויפסי. כאשר הגיעו, קדו בפניו וישבו במקום ראוי. [47] 3.11 והבודהה ויפסי נשא בפניהם דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מסביר את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ועל התועלת שבוויתור. כאשר ראה הבודהה ויפסי שתודעותיהם של קהנדה וטיסה מוכנות, גמישות, חופשיות ממכשולים, שמחות ושלוות הוא נשא את הדרשה המיוחדת של הבודהות בקצרה: ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים! 3.13 וכך, הנסיך קהנדה ובנו של כהן הדת טיסה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, הביזוי ... המנטליים ללא כל שארית. היציאה לפרישות של ההמונים (mahjanakyapabbajj) 3.14 וקהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש מבנדהומטי שמע שהבודהה ויפסי שוהה בפארק הצבאים של קהמה, ושקהנדה וטיסה גילחו את שיער ראשיהם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות ועזבו את ... שבעבורה יצאו הנסיך קהנדה ובן כהן הדת טיסה אל חיי חסר - בית. אם הם יכולים לעשות זאת בנוכחות הבודהה ויפסי, מדוע לא גם אנחנו? וכך הקהל הגדול הזה של שמונים וארבעה אלף עזב את בנדהומטי אל פארק הצבאים של קהמה היכן שהבודהה ויפסי שהה. וכאשר הגיעו אליו התישבו במקום ראוי. 3.15 והבודהה ויפסי נשא באזניהם דרשה על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים! 3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. ואז השמיע להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות ... כל שארית. הפורשים הראשונים מגשימים את הדהמה (purimapabbajitna dhammbhisamayo) 3.18 אז שמונים וארבע אלף האנשים הראשונים שיצאו לפרישות שמעו: הבודהה ויפסי הגיע לבנדהומטי והוא שוהה בפארק הצבאים של קהמה, ומלמד דהמה. 3.19 -21 והכל קרה כפי שקרה קודם... כך ... (crikanujnana) 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה ויפסי יצא להתבודדות הוא חשב: כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ... ולהתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. 3.23 ואז, הברהמא הגדול סהמפטי שמע באופן שמיימי את מחשבתו של הבודהה ויפסי, ובמהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, הוא נעלם מעולם הברהמות והופיע בפני הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת וברך את הבודהה בכבוד עם כפות ידיו זו אל זו, ...