ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
זן בודהיזם / זאזן - מה זאת אומרת לתרגל זן? חלק 2
... לתרגל זן? חלק 2 זן בודהיזם זאזן - מה זאת אומרת לתרגל זן? חלק 1. כיצד מפתחים נכון את התודעה? מאמץ נכון הוא המאמץ לכוון את כל - כולנו אל עבר הבודהה. שימת לב נכונה היא שימת לב בה האני נשכח ואנחנו פותחים את עצמנו באופן ... בצורה אחרת: מאמץ נכון הוא העדר מאמץ. שימת - לב נכונה היא העדר תשומת - לב. ריכוז נכון הוא העדר ריכוז. ולחלופין: מאמץ נכון הוא להתכוון כלפי בודהה בכל ישותנו. שימת - לב נכונה היא שכחת האני ברגע. ריכוז נכון הוא פשוט ... גם אינו מן נפש ששוכנת בתוך הגוף או נפש ששוכנת מחוץ לגוף. העצמי הזה הוא פשוט אנחנו ברגע שאנחנו מוותרים על האני. העצמי הזה הוא ההתעוררות של הבודהה. הוא חי עכשיו וכשימות יעלם. הוא לא נצחי אבל הוא לא שונה מהעולם כולו. ... טעות חמורה וכפירה בעיקר לחשוב שכיון שהעולם נולד ומת איתנו אין עולם אלא בנו. כאשר אנחנו שוכחים את האני העצמי חופשי לפעול והפעולה היא הפעולה של בודהה. כאשר העצמי פועל האני לא יודע על כך. כאשר העצמי לא פועל האני קוטף את ... מבלי לחשוב על רע. מבלי לשפוט בין אמת לשקר, עצרו את התנועה המתמדת של השכל, ותרו על מדידה באמצעות מחשבות, רעיונות והשקפות, אל תתכננו להיות לבודהה. כיצד ניתן לצמצם זאת לישיבה או שכיבה? במקום הישיבה פרשו מחצלת ועליה ... של המתחיל שווה ערך לתרגול של הוותיק. התרגול של גבר שווה ערך לתרגול של אשה והתרגול של יפני שווה ערך לתרגול של ישראלי. זה הזן שלימדו אותנו בודהה אחר בודהה משקיאמוני, דרך בודהידהרמה, המשך הואיקו (אקה), בהואיננג (אנו), ...
בודהיזם תרגול גב ישר ישות משמעות לקחת אחריות להבין אלוהות
בודהיזם - תפיסת היקום הבודהיסטית
... ומכאן שהיקום ללא נקודת התחלה וללא נקודת סוף. (anavaragra) הטענה המקורית היא: היקום הנו ללא נקודת התחלה ידועה (anamatagga). הבודהה, כפי שנאמר, היה יכול לראות עולמות בלי הגבלה - עד כמה שרצה (yavata akankheyya, Nid. I, Vol. II, 356). כמו כן, היה גם ביכולתו לחקור אל תוך העבר ללא הגבלה. ככל שהביט הלאה בזמן ... הגלקסיות. עולמות אשר אינם ניתנים לצפייה בראיה אנושית. האם אנו אמורים להתייחס להיבט זה של היקום כשייך לתחום המיתולוגיה? האם לבודהה היה בסיס מוצדק כלשהו להאמין בקיומם של אלים או שהייתה זו רק אמונה רווחת באותה תקופה אשר לא רצה להתחייב לה? אפשר לראות את התייחסותו של הבודהה לשאלות אלו בתשובות שנתן לברהמין צעיר בשם סנגרווה (Sangarava): סנגרווה: אמור לי, גוטמה, האם יש אלים (deva) ? בודהה: יודע אני על סמך בסיס מוצק (thanaso) שישנם אלים. סנגרווה: מדוע כשאתה נשאל האם יש אלים אתה משיב שאתה יודע על סמך בסיס מוצק שישנם אלים. האין זה מרמז שאמירתך כוזבת במידת מה? בודהה: כשנשאלים באם ישנם אלים, כאשר עונים שישנם אלים או שידוע על סמך בסיס מוצק שישנם אלים, מובן מאליו שהמסקנה אליה יגיע אדם נבון ללא ספק היא: ישנם אלים. סנגרווה: אז, מדוע לא אמר המכובד גוטמה בפשטות כך מלכתחילה? בודהה: מכיוון שקיומם של האלים בעולם נלקח בדרך כלל כמובן מאליו. המשמעות של תשובה זו היא שהבודהה מכיר בקיומם של אלים (devas) לא משום האמונה המסורתית הפופולרית, שלקח כמובן מאליו, אלא מהסיבה שהוא באופן אישי השתכנע בקיומם על סמך בסיס מוצק. כדי לתאר את סוגי העולמות השונים של אלים אלו, הבודהה היה חייב להשתמש בכמה מהמושגים המסורתיים וכן לטבוע מספר מושגים חדשים. ישנן ראיות נוספות לכך שהבודהה לא קיבל את התפיסה הפופולרית של קיום אלים כמובנת מאליה. באחת משיחותיו הוא מציין שאנשים בורים מאמינים בקיום גיהנום (Patala) אך מסיק שזוהי אמונה טפלה. גיהנום (Patala), אומר הבודהה, הוא מונח לתאור תחושות גופניות כואבות - לא נעימות. (Samyutta Nikya, IV. 206). גן עדן, העולמות השמימיים או השמיים (Heavens) הוא צורות חיים נעלות יותר מהאנושי - על אנושי, כאשר כל שחווים הוא נעים (S. IV. 124). בעוד גיהנום (Hells) היא צורת חיים נחותה - תת אנושית, כאשר כל שחווים הוא בלתי נעים. הבודהה טוען לראות את שני סוגי עולמות אלו. הסכנה בהיוולדות בעולמות נחותים תת - אנושיים אלו (vinipata) היא הקושי להיוולד שוב ברמה אנושית לאחר מכן. הסיבה הניתנת היא: מכיוון שאין יכולת ... החזק צד את היצורים החלשים ממנו. (S.N. V. 455). ראיה על - חושית, על - טבעית, ידיעה אינסטינקטיבית. נאמר כי יכולתו של הבודהה לראות את מערכות - עולם אלו והחיים שבהם היא בשל יכולת הראיה העל - טבעית שלו. ככתוב: הנעלה עם ראייתו העל חושית, על טבעית, יכול לראות מערכת עולם אחת, שתיים, שלוש... חמישים ... כך הוא הנעלה וראייתו העל - חושית כאחד שעיניו פקוחות (vivatacakkhu, Nidessa I, Vol. II 355). הראיה העל חושית של תלמידי הבודהה, על פי הכתבים ועל פי הפרשנות, אינה בלתי מוגבלת כזו של הבודהה. אנורודהה (Anuruddha) שנחשב כמתקדם ביותר בין אלו שהגיעו לראיה על - חושית, מסוגל היה לראות רק עד למערכת עולם פי אלף מונים: בעזרת טיפוח ופיתוח ארבעת ההתהוויות (ההופעות) האלו של המודעות, רכשתי את היכולת לראות את מערכת העולם פי אלף מונים (S.N.V.302). תופעות קוסמיות כמה מאמרותיו השכיחות של הבודהה המתארות את היקום מגיעות, ככל הנראה, מצפייה ממשית באספקטים שונים של החלל הקוסמי. באחד הכתבים אומר הבודהה: נזירים, קיימת חשכה של חלל אינטרגלקטי, אפלה בלתי ניתנת לחדירה. כה קודרת אפלה זו, שאינה יכולה ליהנות מאורה המופלא של ירח ושמש זו (S.N.V. 455). האסטרונומיה המודרנית וודאי ... קרובים לשמש. חוסר יציבות החיים בעולמות השונים מוצג לעיתים עי תיאורים ויזואלים של תופעות קוסמיות שונות. באחד הכתבים אומר הבודהה: יבוא יום, בעוד כמה מאות אלפי שנים, בו יפסיק לרדת גשם. או אז, כל הצומח והחי בכוכב יושמדו. (A.N. V. 102). במקום אחר הוא מספר על זמן בו יופיעו שבע שמשות, ואז כדור הארץ, כולל ההר הגבוה ביותר זה הנראה כה יציב, יעלה בעשן מבלי להשאיר אף לא אפר. הבודהה מספר זאת כאילו היה עד למקרים הללו: מי יכול להעלות בדעתו שעולם זה או הסינרו (Sinero), ההר הגבוה מכולם, יתכלה בלהבות אלא על פי מראה עיניים (A.V. 103). כיום אנו יודעים ששמשות ...
היקום פילוסופיה אינדבדואל שינויים חיים בעולם יחסיות אינדיבידואל מפורסם
בודהיזם - השושלת - 2
... קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך היא ההרגשה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת, כך הוא ... 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ואז חשב: הדהמה הזו שהשגתי הינה עמוקה, קשה לראייה וקשה להבנה, שלווה, נשגבת, בלתי מושגת באמצעות חשיבה בלבד, ... אותי. 3.2 ואז עלו ספונטנית בתודעתו של הבודהה ויפסי הדברים הבאים אשר מעולם נשמעו באוזניו קודם לכן: הדבר שהשגתי, מדוע שאכריז עליו? אלו המלאים בתשוקה ושנאה לעולם לא יצליחו להבינו דהמה זו אשר הולכת במעלה ... מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. (39) והוא חשב: אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ותודעתו של ויפסי, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, נוטה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. 3.3 אז, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם הברהמא הגדול מעולם הברהמא והופיע מול הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת, כרע על ברכו הימנית, ברך את הבודהה ויפסי עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: אדון נכבד, אנא מהמכובד שילמד את הדהמה, שהבודהה ילמד את הדהמה! ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהיו אלו אשר יבינו את הדהמה! (40) 3.4 אז הסביר הבודהה ויפסי (כמו 3.1-2 לעיל) מדוע הוא נוטה יותר שלא ללמד מאשר ללמד את הדהמה. 3.5 -6 והברהמא הגדול הפציר בפעם השניה ובפעם השלישית בבודהה ויפסי וביקש שילמד... אז, מששמע הבודהה ויפסי את הפצרותיו של הברהמא ומתוך חמלה כלפי היצורים החיים, סקר את העולם בעזרת עין הבודהה שלו. (41) הוא ראה את אלה שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם, בעלי יכולות חדות וקהות, בעלי נטיות טובות ורעות, אלה שקל ללמדם ואלה שקשה ... ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם... 3.7 אז, ביודעו את מחשבתו של הבודהה ויפסי, פנה אליו הברהמא במילים אלו: כפי שאדם העומד על פסגת הר רואה מטה את כל האנשים סביב כך החכם, (43) רואה כל, ממרום ארמון הדהמה! חסר - הצער, ראה את אלה ... הדהמה, אדון נכבד יהיו אלו אשר יבינו. והבודהה ויפסי השיב לברהמא הגדול במילים אלה: פתוחות בפניהם דלתות האלמוות! בואו השומעים כעת והראו את אמונכם. (44) היה זה החשש מטירחה בתחילה לא לימדתי את בני האדם את ... הברהמא הגדול: יצרתי את התנאים כדי שהבודהה ויפסי ילמד את הדהמה. ולאחר שברך אותו בכבוד, תוך ששמר את פניו לימינו, עזב מיד. התלמידים הראשונים במעלה (aggasvakayuga) 3.8 והבודהה ויפסי חשב: מי הראשון אותו כדאי ללמד את הדהמה? מי יבין את הדהמה הזו במהירות? אז עלה בדעתו: יש את קהנדה בנו של המלך (45) ואת טיסה בנו של כהן הדת (46) אשר גרים ... או מכופף את ידו הישרה, נעלם מיד הבודהה ויפסי ממרגלות העץ תחתיו הגיע להתעוררות, והופיע בבירה המלכותית בנדהומטי, בפארק הצבאים של קהמה. 3.9 והבודהה ויפסי אמר לשומר הפארק: שומר, לך אל בנדהומטי ואמור לנסיך קהנדה ולבן כהן הדת טיסה: אדוני, האדון המכובד ויפסי, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, הגיע לבנדהומטי ושוהה בפארק הצבאים של קהמה. הוא מעוניין לראותכם. טוב, אדוני, אמר השומר והלך למסור את ההודעה. 3.10 אז קהנדה וטיסה, לאחר שרתמו כמה ... ירדו והמשיכו את דרכם ברגל עד שהגיעו אל הבודהה ויפסי. כאשר הגיעו, קדו בפניו וישבו במקום ראוי. (47) 3.11 והבודהה ויפסי נשא בפניהם דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מסביר את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ועל התועלת שבוויתור. כאשר ראה הבודהה ויפסי שתודעותיהם של קהנדה וטיסה מוכנות, גמישות, חופשיות ממכשולים, שמחות ושלוות הוא נשא את הדרשה המיוחדת של הבודהות בקצרה: על סבל, על מקור הסבל, על קץ הסבל ... הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים! 3.13 וכך, הנסיך קהנדה ובנו של כהן הדת טיסה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, הביזוי וההשחתה הנמצאת בכל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. ... של שמונים וארבעה אלף איש מבנדהומטי שמע שהבודהה ויפסי שוהה בפארק הצבאים של קהמה, ושקהנדה וטיסה גילחו את שיער ראשיהם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות ועזבו את חיי - הבית אל חיי חסרי - בית וחשבו: זו אינה תורה ...
הרגלים מיתולוגיה מנהיגות זוגיות התבודדות הגוף הקדמה בלתי מושג
בודהיזם טיבטי - מבוא
... הבודהיזם הטיבטי כבודהיזם צפוני ומזוהה יותר עם רמות הלימוד של הדרך הגדולה ושל דרך היהלום. מטרתן - מימוש הארה מלאה (נירוואנה גדולה) - מצב בודהה. בארצות הבודהיזם הדרומי נחשב השיחרור - מצב תודעה ... מיוחדות, המייצגות היבטים קוסמולוגיים, בחול צבעוני או על גבי בד נפוץ ביותר במסורת הטיבטית. דיאגרמות אלה, המסמלות שדות - כוח של היבטי בודהה שונים נקראות מאנדלות ומשקפות למתרגל היבטים חשובים ... לטיבט: הוא הגיע בשני גלים בתקופות ובדרכים שונות. רבי - אמנים במדיטציה וטנטרה שונים היו עורכים מסעות להודו על - מנת להביא את לימודי הבודהה לטיבט, הלימודים שהובאו משכו פלח אוכלוסייה רחב ביותר, ... על עמיתו, וגם זו של הדלאי לאמה הוגבלה לשושלתו בלבד. מהות השדרים בכל ארבע האסכולות העיקריות - אחת היא, מאחר שכולם מתבססים על לימודיו של הבודהה עצמו ועל פרשנויותיהם של רבי - האמנים ההודים. ההבדל ... תפקיד חשוב במגעים אלה מילאו שתי נשותיו של המלך, שכן באו מנפאל ומסין - ארצות שכבר היו בודהיסטיות. הן הביאו עמן ציורים ואיורים של דמויות בודהה, וכן כתבים אסטרולוגיים ורפואיים של מסורות ארץ מוצאן. ... טיבט תאמץ את סגנון הבודהיזם ההודי, ולא הסיני. 100 מלומדים הודים ומתורגמנים טיבטים הוזמנו כדי לתרגם מסנסקריט לטיבטית את מלוא היקף לימודי הבודהה. על - פי המקורות לא ידעו הטיבטים אם יוכלו להסתגל ... חילונים, שהמשיכו בעיסוקיהם אך במקביל שילבו את הבודהיזם בחייהם הרגילים. אף - על - פי שהועברו לטיבט כל ההיבטים - עד האחרון שבהם - של לימודי הבודהה, הושם הדגש בלימודי דרך היהלום (סנסקריט: וגריאנה, ... נידחים ואקזוטיים בעולם כדי לפתח את התודעה התאימו לבודדים, ורבים טוענים כי רעיונות כאלה איבדו ממשמעותם באופן ניכר לאורח החיים המערבי. הבודהה עצמו לימד, שיש לסגל את הדהרמה למקום ולזמנים שבהם האדם ... הנזירים והנזירות חיו בנפרד במנזרים ומילאו אחר חוקי התנהגות קפדניים, החילונים חיו חיי משפחה רגילים, עבדו לפרנסתם, וניסו לשלב את לימודי הבודהה עם חיי היומיום שלהם, והיוגים חיו מחוץ לנורמות ... בני בנות זוג שונים שונות, והקדישו את חייהם להתפתחות. במדינות המערב אין מנזרים רבים. בעבר חיו הגברים והנשים בנפרד, לא מכיוון שיש בלימודי הבודהה התנגדות להנאות הגוף - אלא מפני שלא ניתן היה לקיים ... של החומר, תוך הצמדות למקורות העתיקים בסנסקריט וטיבטית, ותוך נאמנות למסורת שבעל פה מפי מורי השושלת, שהועברה בשושלת בלתי מקוטעת מאז ימי הבודהה. כל הלימודים בישראל מבוססים על - פי הנחייה ותרגום ...
חיוביות תלמיד ניהול הרגשה של אושר קורסים טרדות אורח חיים להזיק
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
... ויגון, נפשם התמלאה בעצב והם כולם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה! אך אלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה? פולחנות גופתו של הבודהה (buddhasarrapj) 6.13. אז בני המלה הורו לאנשיהם להביא בשמים וזרים, וכינסו את כל המוזיקאים יחד. עם הבשמים, הזרים וכל ... בורי השופכין וערימות האשפה של קוסינארא היו מכוסים פרחי עץ - אלמוג עד גובה ברך. והישויות השמימיות כמו בני המלה של קוסינארא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את הגופה אל צפון העיר, עברו איתה דרך השער הצפוני, דרך מרכז העיר, ודרך השער המזרחי ... שעדיין לא התגברו על תשוקתיהם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה! אך הנזירים האלו שהיו ... ראוי מצידכם לעשות כך! כעת נוכל לעשות מה שנרצה, ולא נצטרך לעשות מה שלא נרצה! אך המכובד קספה הגדול אמר לנזירים: חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים משתנים, נתונים לפירוד ולתמורה? מה הטעם לכל זה, חברים? כל דבר שנולד, נוצר, מורכב ... נתון לדעיכה ולא יתכן שלא ידעך. 6.21. בינתיים, ארבעה מנהיגים מבני המלה, לאחר שרחצו את ראשם ולבשו בגדים חדשים, אמרו: אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה, אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל מכובד אנורודהה ושאלו אותו לפשר הדבר. בני ואסטהה, רצונכם הוא דבר אחד, ורצונן ... השמימיות הוא זה - המכובד קספה הגדול נמצא בדרכו על הדרך הראשית מפאבא אל קוסינארא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קספה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה. אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, שיהיה כך! 6.22. אז המכובד קספה הגדול הלך אל מקדשם של בני המלה מקוטה - בנדהנה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו זו אל זו בכבוד, הקיף את המדורה שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה. 6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, נוזלי - מפרקים, כל אלו נעלמו ואף לא הותירו שאריות אפר או אבק, רק העצמות (89) נותרו. וכל חמש מאות האריגים, אפילו אלו הפנימיים ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף שהגיע מעצי הסאל (90) אשר כיבו את מדורת ההלוויה. ובני המלה של קוסינארא שפכו מים ... המלה כיבדו את השרידים במשך שבוע באולם האסיפות שלהם, בעשיית סבכת חניתות וחומה מוקפת קשתות, בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה. החלוקה של שרידי הבודהה (sarradhtuvibhjana) 6.24. והמלך אגאטסטו ודהיפוטה ממגדהה שמע שהבודהה נפטר בקוסינארא ושלח הודעה לבני המלה מקוסינארא: הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הליצהבי מוסאלי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני השקיאן מקפילבטהו שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הבוליה מאלקפה ובני הקוליה מראמגאמה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וטהדיפה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני המלה של פאבא שלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. 6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המלה מקוסינארא פנו אל הקהל ואמרו: הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של המכובד. לשמע זאת הברהמין דונה פנה אל הקהל בדברים הבאים: רבותיי, הקשיבו להצעתי. סובלנות היא תורתו של הבודהה. אין זה נכון שיתחיל עימות מחלוקת על שרידיו של הטוב באנשים. הבה נתאחד באחווה ושלווה ובחברות נחלק שמונה חלקים: שיוקמו ...
כבוד מיומנות הסבר היקום מדיטציות כוחות על רמאות סיפור
בודהיזם - רשימת מושגים
... - הוכרזו. שאלות פילוסופיות עליהן הבודהה לא השיב באופן ישיר או טען כי לא ניתן להשביה עליהן מסיבות שונות. אבהידהמה (abhidhamma): הלימוד הגבוה. אבהיניא ... הנעלה. הכינוי בו מתייחסים לבודהה . ברהמצרייא (brahmacariy): חיים הרוחניים (אנגלית: the holy life). אורח חיים המוקדש לפעילות רוחנית. ברהמא ... ברהמא. ישות שמיימית מסדר גבוה. בודהה (Buddha): בודהה. כינוי למי שהתעורר בשלמות בזכות עצמו, ללא מורה. גהי (ghi): חמאה הודית (אנגלית: curd). גבן: קריש של חלב ... נשמה. דהמה (Dhamma): דהמה. תורת הבודהה, אך יכול להתייחס גם לכל תורת לימוד שהיא. פירושים נוספים: חוק עולם, האופן בו הדברים פועלים.. דהמה - צקהו ... הקנון הבודהיסטי. אוסף השיחות בין הבודהה ותלמידיו לנזירים, בעלי - בית וישויות. טירטנה (tiratana): שלושת אבני החן (אנגלית: Triple Gem). טגו (tejo): ... מילולית: הוא שכך הלך. הכינוי בו הבודהה מתייחס לעצמו. טפם (tapa): עינוי עצמי קיצוני. טפסי (tapass): סגפן. יקהה (yakkha): שד. ישות מפנתיאון האמונות ... סמאסמבודהסה (sammsambuddhassa): בודהה ער בשלמות (אנגלית: fully awakened Buddha). סמוטי קטהא (sammuti-kath): שפת דיבור שגרתית. סנגהה (Sagha): סנגהה. קהילת הנזירים והתלמידים של הבודהה. סנייה (sa): זיהוי, תפיסה או הזכרות (אנגלית: perception, recognition). סנקהארא (sankhr): תגובות מנטליות. ... כללי ההתנהגות של הנזירים אותם הבודהה חיבר. פטיסנדהי (paisandhi): הכרה מקשרת. הכרה המופיעה בעת ההתעברות, אשר תלויה בזו הקודמת. פטיצה - סמופאדה ... העתיקה ביותר ששרדה מזמנו של הבודהה.
רוחני ידיעה שלמה חופש האמת האבסולוטית סגפנות רוחניים הנשמה גהינום
זן בודהיזם / זאזן - אודות המושג "תרגול"
... הפירוש של זה הוא שהגשמה של דרך הבודהה היא בעצמה תרגול של דרך הבודהה ותרגול של דרך הבודהה הוא כבר הגשמה של דרך הבודהה. ההפרדה בין הגשמה והתעוררות מאפשרת לנו ביתר קלות להבין משפטים כמו המשפט הבא שמופיע בפוקאנזאזנגי: הזאזן הזה אינו שיטת מדיטציה. זהו רק שער ... וההגשמה (שאינם נפרדים) של דרך הבודהה הוא זאזן. אנשים שואלים את עצמם פעמים רבות באיזה אופן על התרגול הבודהיסטי לבוא לידי ביטוי בחייהם? האם די בזאזן? האם צריך לתרגל דבר - מה ... את כל פעולותינו הרחק מעצמנו ואל בודהה (ולא במובן של מה בודהה היה אומר על זה?), קרי אל הזולת במובנו הרחב קרי כל היקום - הרי שנמצאנו מתרגלים ומגשימים את ההתעוררות הגדולה של הבודהה . בסופו של יום לא כל האנשים יכולים לשבת בזאזן מסיבות פיזיות - זו טעות לחשוב שהבודהה מרחיק אותם מדרכו בשל כך. הסוד הגלוי הוא להביא את איכויות הזאזן לכל פעולה. התבחין של הזאזן הוא שיקן - פשוט, רק, אין צורך לחשוב על, בכל ... מגשימים בו במקום את ההתעוררות, את בודהה. www.bendowa.net zenblog1 בלוג שלושה-נושאים ...
עבודה היאחזות נפרדים שכחה מחשבות שאלות להתבוננות נשימה לשנות הרגלים
בודהיזם - הגישה הבודהיסטית בנוגע לאלוהים
... דיו. אתאיזם מהי התשובה של הבודהיסט לשאלה זו? האם הבודהה היה תאיסט, אתאיסט, אגנוסטי או פוזטיביסט. התשובה ... פי ההגדרות שהנחנו כאן למושג אלוהים בפרושו השכיח, הבודהה הוא אתיאיסט והבודהיזם בכללו אסכולת הטרוודה ... המהיאנה (Mahayana) נוצרה בראשית העידן הנוצרי ובה הבודהה מוגדר כאל. שתי טענות אלו שקריות לחלוטין. אסכולת ... של התרוודים (Theravadis) מאה שנים אחרי מות הבודהה, ובאף אחת מאסכולות המהיאנה, הבודהה אינו נחשב כאל בורא. אף על פי כן, אין זה אומר שהבודהה היה בן - אדם בלבד, לא על פי אסכולת הטרוואדה או ... אך על פי הכתבים הבודהיסטים המוקדמים, כאשר נשאל בודהה באם הוא בן - אדם, תשובתו הייתה שהוא אינו בן - אדם אלא בודהה. ועם זאת הוא היה בן - אדם שהפך לבודהה. הבודהה המכונה Tathagataאו הטרנסנדנט הנו ... Gosala) - אחד מששת ההוגים הגדולים בני דורו של הבודהה, אשר יצרו והובילו אבי טיפוס של דתות ופילוסופיות אשר ... כל שנאמר, התאיזם של מקהלי קיבל ביקורת חריפה מצד הבודהה מאחר שתאיזם זה נתן לאנשים תחושת סרק של ביטחון, עודד שאננות, ביטל את חופש הרצון ואת הערך במאמץ האנושי. הבודהה אומר שאדם כמקהלי גורם לנזק כבד ופועל לרעת מספר רב של אנשים. הבודהה משווה אותו לדייג הפורש את רשתו בפתח וגורם להרג מספר ... 33). באופן דומה באחד הכתבים - Sandaka sutta הבודהה (כמדווח על - ידי אננדה) אומר שבעולם ישנם ארבעה אבי ... של הפסיכולוגיה האנושית. בכתבי ה - Devadaha Sutta הבודהה משתמש בטיעונים של התאיסטים כנגדם באומרו שאם תאיסטים ... שנמצאים בכתבים הקאנונים ואותם ניתן לייחס לבודהה עצמו. אך הספרות המאוחרת יותר הן הטרוודית ... (vasi pita bhutabhavayanam), ואנו כולנו ברואיו. הבודהה אינו מכחיש קיום של ישות כזו, אשר היא מושלמת מבחינה ... גלקטיות. הוא חבר הנאמנים של הקוסמוס אשר ביקש את הבודהה ללמד את הדהמה הטהורה והמושלמת לשאר היצורים בעולם, ... היה מושמד. אך גם הברהמה העליון כפוף לחוק הקארמה. הבודהה, כפי שמדווח בסוטא בשם - Brahmanimantanika Sutta ובמקומות אחרים, מסביר שמצב - בודהה (buddhahood) הוא מצב העולה בהרבה על ידע ועוצמה של ... כן, נאמר שכאשר חיים את חיי המוסר והרוח עם אמון בבודהה, חיים יחד עם אלוהים (Brahmuna saddhim samvasati). הבודהה בא כדי לכונן את חוק הצדק והאמת או את ממלכת הצדק ... במקום אחר נקראת ממלכת האלוהים (Brahma-cakkam). הבודהה ותלמידיו אשר השיגו נירוונה, נאמר שהפכו אלוהים בעצמם ...
הורות הסרת אחריות קארמה פסיכולוגיה אנושית תנועה אמונה באל רגוע לצאת בשאלה
זן בודהיזם / זאזן - יותר מדי זה לא מספיק?! / מוהו נולקה
... על אימון ו - תרגול. וסיכמתי בכך שתרגול למבוגרים פירושו לחיות כבודהה ובודהיסטווה - תרגול פירושו לחיות ו - מבוגר פירושו בודהה ובודהיסטווה. ביפנית המילה מבוגר ... הוא בעצם התרגום למילה הסנסקריטית מהאסאטווה שפירושה לא אחר מאשר בודהה ובודהיסטווה. ברוב הארצות אדם ... לגיל הקבוע בחוק? גם אם אנחנו טוענים שאנחנו מתרגלים את דרך הבודהה, לרוב אנחנו מבוגרים רק על - פי ...
לוזר התנהגות מצליחנים הכנסות מטופל ביטוח לאומי מבוגרים מוות
בודהיזם - השיחה עם קֵוַודְהַה - מה שברהמא לא ידע
... השיחה עם קוודהה מה שברהמא לא ידע Kevaddha Sutta בעל - הבית קוודהה (Kevaddhagahapatiputtavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בנאלנדא, בחורשת המנגו של פוואריקה. ובעל - הבית קוודהה (1) הגיע אל הבודהה, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואז אמר: אדוני, נאלנדא הזו עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה באנשים בעלי אמון בבודהה. יהיה טוב אם המכובד היה גורם לנזיר כלשהו לבצע ניסים ומעשים על - טבעיים. בדרך זו בנאלנדא יהיה עוד יותר אמון בבודהה. והבודהה השיב: קוודהה, אין זו הדרך בה אני מלמד דהמה לנזירים, באמירה: לכו, נזירים, ובצעו ניסים ... לאנשים לובשי - הלבן! פעם שניה קוודהה אמר: לא אתעקש, אך עדיין אומר: נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון בבודהה. והמכובד השיב כמקודם. פעם שלישית קוודהה אמר: לא אתעקש, אך עדיין אומר: נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון בבודהה . כאשר קוודהה חזר על בקשתו בפעם השלישית, הבודהה אמר: קוודהה, ישנם שלושה סוגים של ניסים עליהם הצהרתי, לאחר שהתנסיתי בהם באמצעות תובנתי. מהם ... וותר על זה, השג את זה והתמד בכך. זהו, קוודהה, נקרא נס ההוראה. - 66 שוב, קוודהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, ... אך, נזיר, אינני יודע היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית. ולכן, נזיר, נהגת לא כשורה, נהגת במשגה כשהלכת מעבר לבודהה לחפש תשובה לשאלה זו במקום אחר. כעת, נזיר, לך אל המכובד ושאל אותו שאלה זו, וקבל את התשובה ... קטן וגדול, מושך ודוחה - שם התופעות החומריות והמנטליות חדלות לחלוטין. עם חידלון ההכרה כל זה חדל לחלוטין. כך אמר הבודהה, ובעל - הבית קוודהה, שמח ונהנה מדבריו. (1) על פי גרסא אחרת כולל של גרסת הטיפיטקה העולמית ... או ניחוש מחשבות של אחר המוזכרות בסוטה הראשונה (DN 1.1.14). (4) Anussani-pihriya: ניתן לכנות את תורת הלימוד של הבודהה כנס כיוון שהיא מובילה לתוצאות מופלאות. (5) הפרשנות מזהה אותו עם cintma vijj, אבן החן של ...
יכולת ישויות להתאמן בודהה מוסר בורא ביטחון לשאול
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, קואצ'ר מומלץ, אימון אישי לבני נוער בתחום בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 23:29:30 - wesi4