ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
בודהיזם - מֶטָּא - מושגי יסוד בדהמה
... סביב ולכל מקום, כלפי כולם בדיוק כמו כלפי עצמו. הוא עם לב מלא, מוצף, נלהב ומרומם באהבה ללא גבול, ללא שמץ עוינות שאינה מושפעת מכוונות רעות, הנשלחת לעבר כל העולם. הבודהה אומר שכמו אמא אשר מוכנה להגן על חיי בנה היחיד בחייה שלה, כך על אדם לפתח את האהבה כלפי כל היצורים החיים והוא אשר מפתח רגש זה אין לו שנאה כלפי אף אדם או חיה, אין לו כעס או איבה והוא רוצה בטובת כולם בדיוק כמו בטובתו. פעם אחת הבודהה יעץ לנזירים שנשלחו ללמד דהמה בכפר מרוחק שהיה עויין לתורתו באופן הבא: יתכן והם יפנו אליכם בחיבה או בגסות. יתכן ויפנו אליכם לשם תועלת או לשם ... ברצון טוב, אנו נמשיך לחדור ולהתפשט אל כל העולם עם מודעות ספוגה ברצון טוב, בדומה לאדמת העולם - שופעת, רחבה, עצומה, חסרת עוינות וחסרת איבה. כך עליכם לאמן את עצמכם. הבודהה מונה אחד עשר הטבות למי שמפתח מטא: הוא ישן בשלווה הוא מתעורר בשלווה אין לו סיוטי לילה הוא אהוב על ידי כל בני האדם הוא אהוב על ידי כל ...
חברות גמילה מהתמכרויות בלבול להתחיל הורים לילדים סיוטי לילה בלי תנאי שמחה
בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
... אודהצה קוקוצה, uddhacca-kukkucca. גם חרטה ועצבנות. (52) ספק: ויציקיצהא, vicikicch. זה כולל ספק ביחס לבודהה , לדהמה ולסנגהה וכן חוסר היכולת להבחין בין טוב לרע, היסוס, קושי להחליט. (53) הגורמים של המכשולים והעלמותם. (54) ... Pacupdna-kkhandh. מתורגם גם כחמשת מרכיבי האחיזה, או חמשת מצרפי ההיאחזות. אלו חמשת ההיבטים בהם הבודהה סיכם את כל התופעות הפיזיו - מנטליות של יצור חי, אשר נראים לאדם הבור כעצמי שלו, האישיות שלו או האגו שלו. (55) ...
מטריאליזם זיכרונות פעילות מנטלית צורות הערות חוכמה דרך חיים הרגשה של תודעה
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2
... פסיכותרפיה אסתר פלד - חלק 2 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה אסתר פלד - חלק 1. בין פרויד לבודהה פרויד אם הטיפול הפסיכולוגי מוגדר כעזרה לשינוי, וכולו מתקיים מול אדם אחר דרך דיבורים, בבודהיזם ההפך הוא ...
הרגלים אבסורד נפש להאמין שריר שאלות אכילה להרבות טוב בעולם
בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
... - השיחה הקצרה על שאגת האריה הסוטרה הקצרה על שאגת האריה Culasihanda Sutta Majjhima Nikya, 11 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסאווטהי בחורשה גטה, בפארק אנאטהפינדיקה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: נזירים, - אדון נכבד, הם השיבו. והבודהה דיבר כך: נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם. ... איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? . מתבודדים מתורות לימוד אחרות השואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: חברים, ארבעה דברים הוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותנו זאת בעצמנו אנו אומרים כך: רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות ... במורה, יש לנו אמון בדהמה, מילאנו את הכללים, ועמיתינו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. אלו ארבעת הדברים שהוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות יאמרו: חברים, גם לנו יש אמון במורה, כלומר, ... מוטרד. כאשר הוא לא מוטרד, הוא משיג ניבאנה בעצמו. הוא מבין: הלידה מוצתה, חיי הטוהר הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (1) פרשנות: למרות שגם המצדדים בכתות אחרות מצהירים על ארהנטיות - המובנת באופן כללי כשלמות רוחנית, להיות המטרה, הם מצביעים על על ...
מחיר של מוצר למה המוצר כל כך יקר מואר המוצר יקר לי למכור מוצר יקר ללקוח שיטה הבדל היקשרות
בודהיזם - דרך האמצע - מושגי יסוד בדהמה
... - דרך האמצע - מושגי יסוד בדהמה דרך האמצע, מגהימא פטיפדא (majjhim paipad), היא הדרך אותה גילה הבודהה במהלך חיפוש ממושך אחר דרך להפסקת הסבל הקיומי. דרך זו מובילה לשלווה, להארה, לניבאנה - היעד המוחלט. סידהרתא גוטמה היה פרוש משוטט ביער יחד עם המוני פרושים אחרים בהודו של ... לעומתם בעלי הבתים, הסוחרים וכהני הדת שאפו לסיפוק המאוויים הגשמיים ובקשו עושר חומרי ואושר ארצי. סידהרתא גוטמה, הבודהה לעתיד, התנסה בשתי הדרכים הקיצוניות - הן בהתענגות על הנאות החושים בארמונו עוד כשהיה נסיך והן בעינויים קיצוניים כגון הרעבה עצמית עד כדי אובדן הכרה ופרקטיקות אחרות במשך שש שנים בהן היה פרוש חסר - כל ביערות. אך כאשר השיג הארה מושלמת והפך לבודהה, הוא הבין ששתי דרכים אלו אינן מובילות לשלווה המיוחלת, לקץ הסבל - לניבאנה. הוא פנה אל חמשת תלמידיו הראשונים והסביר להם כיצד על פרוש העוזב את ביתו, משפחתו ורכושו, לפעול ... המוניות, לא נאצלות וחסרות מטרה. וישנה ההשתוקקות והדבקות בעינויים עצמיים, שהן מכאיבות, לא נאצלות וחסרות מטרה. הבודהה ראה שתי דרכים אלו כלא נאצלות וחסרות מטרה, הן אינן מובילות ליעד המבוקש ולכן על הנזיר להמנע מהן. בהמנעות משתי דרכים קיצוניות אלו ניתן להשיג את ההבנה העמוקה, ההתפקחות ... השיג הבנה עמוקה של דרך האמצע אשר פוקחת עיניים, מביאה ידיעה, ומובילה לשלווה, לידיעה ישירה, להתעוררות, לניבאנה. הבודהה הציג את דרך האמצע כדרך בעלת שמונה היבטים, כדרך הטוהר, אשר בעקבותיה יוכל הנזיר להשיג את המטרה הנעלה - את הניבאנה: ומהי דרך אמצע זו? זוהי הדרך הנאצלת בעלת שמונה האיברים, ... מפגיעה בעצמו ובסובבים אותו. דרך זו, המכונה דרך האמצע, או הדרך בעלת שמונה האיברים, מוצגת בפירוט בשיחות רבות של הבודהה וזו הדרך אותה לימד לאחר שהתעורר ועד מותו. זוהי דרך ההטהרות המובילה לשלווה ואין היא מוגבלת לקבוצה מסויימת של בני אדם, אלא מתאימה לכל יצור חי באשר הוא. ...
בודהיזם חשיבה מוקצנת חיים הרגלים קיצוני דתות תאוות גופניות נזירות
טנטרה כדרך להילינג ובגרות רוחנית
... רוחנית התומכת באנשים רבים דרך תהליכי ריפוי והעצמה אישית וב - 30 השנים האחרונות הדריכה בקומונה של אושו בהודו, יפן, אירופה, ארהב ודרום אמריקה. יצרה בהודו את תמציות פרחי הבודהה התומכות בהילינג ואיזון אנרגטי של הצאקרות השונות, במדיטציה, באהבה טנטרית ובטרנספורמציה ...
להגשים את הפוטנציאל גמילה מפורנו מכור לשירותי מין חיים קודמים העצמה אישית עובדים התמכרות מינית דחף מיני גבוה
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1
... (uddeso) I.כך שמעתי. (1) פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו בעיר מסחר בשם קמאסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, זוהי הדרך האחת (2) לטיהור ...
תהליך מתבונן בהרגשות נשימה גורל צומת דרכים שתיקה יכולת התודעה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
... - הניבאנה הסופית - 1 השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta מהאפריניבאנה סוטה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בראגגהה על הר בשם פסגת הנשרים. (1) באותה עת ... אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! הברהמין וסקארה (vassakrabrhmao) 1.2 והמלך אגאטסטו אמר לראש שריו, הברהמין וסקארה: ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו ... לתקוף את הוגינים ומכריז: אני אכה את הוגינים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם ... שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מראגגהה אל פסגת הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך. הגורמים המונעים את דעיכת המלכות (rjparihniyadhamm) 1.4 באותה עת המכובד אננדה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: אננדה, האם שמעת אם הוגינים עורכים אסיפות בקביעות ... מתגוררים כאן יחיו בנוחות? אדוני, שמעתי שכך הדבר. אננדה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וסקארה: ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש ... נגד השני. וכעת, גוטמה המכובד, עלי להפרד, אני עסוק ויש עלי מטלות רבות. ברהמין, עשה כראות עיניך. אז וסקארה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראגגהה ... הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון. והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן ... הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ... תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 1.13 ולאחר שהבודהה שהה בראגגהה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל אמבלטהיקא. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, (8) ושם נשא דרשה ... תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 1.15 ולאחר שהבודהה שהה באמבלטהיקא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל נאלנדא, וכך עשו. ובנאלנדא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פאבאריקה. שאגת האריה של ... התיישב במקום ראוי ואמר: הדבר ברור לי, אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה. דיברת בעזות מצח בקול של שור, סאריפוטה, שאגת את שאגת ... היה שחרורם? לא, אדוני. והאם תפסת במחשבתך את כל הבודהות הארהנטים אשר יופיעו בעתיד... ? לא, אדוני. אם כך, סאריפוטה, אתה מכיר אותי כבודהה ארהנט, והאם אתה יודע: המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא ... בחינות, והבינו את שבעת גורמי ההתעוררות כפי שהם באמת. כל הבודהות הארהנטים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו הארהנט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך. 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, ... לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. . הסכנות באי - מוסריות (dussladnav) 1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנאלנדא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל פאטליגאמה, וכך עשו. 1.20 בפאטליגאמה נפוצה השמועה: הבודהה הגיע לכאן. והחסידים מפאטליגאמה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה, והבודהה הסכים בשתיקה. 1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו ... ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל ... וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פאטליגאמה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם. 1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פאטליגאמה: ... חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם טוב, ביעד שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר. 1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פאטליגאמה עם ...
נשים אגו שיפור הביטחון העצמי שינה החכם ביטחון עצמי מופרז פיתוח ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי
בודהיזם - סיבתיות
... על סיבתיות Mahnidna Sutta מהאנידאנה סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. (1) פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמאסדהמה. (2) והמכובד אננדה ניגש אל הבודהה, ברך אותו בכבוד והתיישב בקירבתו. ובעוד הוא יושב שם פנה אל המכובד בדברים הבאים: אדון נכבד, זה מופלא, זה מדהים עד כמה עמוקה ... הוא מכונה משוחרר בשתי הדרכים (34) ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה. כך אמר הבודהה והמכובד אננדה נהנה ושמח מדבריו. (1) קיים תרגום נוסף לשיחה זו מאת בהיקהו בודהי הכולל גם את הפרשנות. The Great Discourse on ... translated from the Pli by Bhikkhu Bodhi (BPS, 1984). (2) על פי הפרשנות לא היה מקום בעיר בו הבודהה יכל להתאכסן, לכן הוא התגורר מחוצה לה בגונגל: ומכאן הביטוי היכן שהיתה עיר בשם... (3) סבוך כמו קן של ציפור: גולאגוטהיקה - ...
אמונה ייאוש כאב תשומת לב הימשכות תחושה נעימה הרצון תכליתיות
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... ולקבל סמכות של המסורת אך אינם נחשבים כחלק פורמאלי של הקאנון. הקאנון לא נוצר בבת אחת אלא נערך בהדרגה במאות לאחר מותו של הבודהה. קשה לומר אילו מהטקסטים ששוננו באסיפה הראשונה מייד לאחר מותו של הבודהה נכנסו לקאנון ואילו הושמטו, אך נראה שרוב התוכן מהאסיפה ... המיוחס למונח קאנון הוא אחד משלוש אפשרויות: 1. פאלי (pli) 2. טיפיטקה (tipitaka), שלושת הסלים 3. בודהווצה (buddhavaca), דברי הבודהה. המילה פאלי לא הייתה במקור שם שפה אלא מונח שמשמעותו קו, ... תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה . הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם ... של הנזירים, וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות ... Nikaya, Anguttara Nikaya, Khuddaka Nikaya) 3. סל הלימוד הגבוה, האבהידהמה (Abhidhamma Pitaka) בסל האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). ... אינה בהכרח רק נאמר אלא יכולה להתפרש כ - נכתב (Veidlinger, 2006). במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר ... להיפך. לכן המושג לומר בפאלית יכול להתפרש לעיתים גם כ - לכתוב, אך המושג לכתוב (likh) לא יתייחס לטקסט אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה תחליף לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna Sutta), המתארת את ימיו האחרונים ומותו של הבודהה: אננדה (17), יתכן שאחדים ממכם יחשבו דברי המורה הם דבר ... אין זו ההשקפה הנכונה. הדהמה והוינאיה (הלימוד וכללי המשמעת) שלימדתי אתכם, אננדה, הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא לימד, ולאחר מותו על תלמידיו לפעול לפי הוראותיו ולהמשיך בדרך כמו גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה ... בכל מקום. (פאריניבאנה 3.8) שמיעה ודיבור היו קשורים לסמכות בבודהיזם המוקדם. השומעים (18) (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה (19) (Sangha) עשתה מאמצים רבים כדי לשמר את המילים האלו. כך המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם וליכולתם להוות כלי הוראה ראוי. בסוטת קלמה (kalamasutta) הבודהה מסביר לאנשי קלמה על מה יש להסתמך ועל מה אין להסתמך בנוגע ללימוד: כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: אדוני, נזירים וברהמינים ... ראויים לגנאי על ידי החכם, קבלתם ופעולה על פיהם תוביל לפגיעה נזק וסבל, במקרה זה עליכם לזנוח אותם. (השיחה עם אנשי קלמה) (20) הבודהה דוחה הסתמכות על שמועות, מסורת, אגדות, אמרות, כתבים, ... אם הדבר נכון או לא. לכן גם במקרה של הטקסטים הבודהיסטים על אדם מוטלת החובה לבחון את הדברים הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המבורך: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד ... עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. ... אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... זהו הקריטריון הרביעי. (פריניבאנה 4.8) הוראות אלו של הבודהה העמידו את המסורת בבחינה מתמדת של נכונות הטקסטים באמצעות ... בתוך הטקסט. לשם כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה הגדול שלהם, הבודהה. אותן שיחות של הבודהה עם תלמידיו הנם טקסטים שונים בתכלית מהספרות האוראלית ... לאסיפה הראשונה של הסומנגלווילאסיני (Sumangalavilsini) שחלקים מהנראטיב הוכנסו בכוונת תחילה ובכך מופרדים מהדברים המיוחסים לבודהה עצמו. מנקודת מבט של הלימוד המסגרת הנארטיבית לא רלוונטית ... והדרך אליו, ולכן פרטים כגון מיקום וזהות המשתתפים לא פוגעת במידה רבה. גומבריץ (Gombrich, 1996) טוען כי הגרעין החיוני של דברי הבודהה נשמר במדויק ובנאמנות למקור בעוד נעטף בחבילה לנוחות ... בין הופעה להופעה, פעילות שהייתה מופקדת בידי משננים מקצוענים אשר לעיתים קרובות אפילו לא ידעו קרוא וכתוב. המטרה בשימור דברי הבודהה לאורך הדורות הצריכה עריכה פורמאלית מכוונת לידי פרוזה או ...
פעם ראשונה הישג להבדיל טקסט בבת אחת אומץ אפשרויות עתיד
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, מטפל אישי מומלץ, מאמן רוחני בתחום בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 23:29:29 - wesi4