ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ויפסנה - מדיטציה - תרגילים מעשיים למדיטצית ויפסנא
... הרציני יגביל את זמן השינה לארבע שעות. זהו זמן חצות המורשה על ידי הבודהה. ארבע שעות שינה הן די והותר. אם המתחיל חושב שארבע שעות שינה אינן מספיקות לבריאותו, הוא יכול להאריך אותן לחמש או שש שעות. שש שעות ... הנאצלת הנובעת מתוך ריכוז והידע העל - גשמי או החוכמה שנחוותה על ידי הבודהה, הארהנטים והנאצלים, אשר הם עצמם לא חוו אותה מעולם. לא ייקח זמן רב עד שהם יחוו את הידע הזה בעצמם. למען האמת, יתכן והדבר יקרה תוך חודש ...
להצליח ריכוז נירוואנה התעוררות אסור להיות חופשי רווחיות שינויים
בודהיזם - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה
... - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה בבסיס תורתו של הבודהה נמצא עקרון התהוות מתוך תנאים. העקרון הזה מעמיד את הקיום עצמו כהתהוות מתמשכת של ... הזדקנות ומוות נפסקים, עצב ומרירות, כאב, מועקה ויאוש נפסקים, כך קיים קץ לכל מסת הסבל הזו. הבודהה מציג את הופעת הדברים כמותנים - ברגע שיש את התנאים הנכונים התוצאה מתקבלת, כאשר אין את התנאים התוצאה לא מתקבלת. עם זאת, הבודהה לא מעמיד סיבה מול תוצאה יחידה אלא אומר שתמיד מספר סיבות מובילות למספר תוצאות - אין גורם יחיד לתופעות אלא מספר תנאים. קביעות אלו של הבודהה נובעות מתוך ידע תבוני אישי ואינן מסתמכות על לוגיקה או פילוסופיה. אלו קביעות רציונאליות אשר מבוססות בחוויה וניסיון ולא על חשיבה אינטלקטואלית גרידא. הבודהה מצהיר על עצמו כבעל ידע מובחן וייחודי שרכש בעת התעוררותו המלאה, שלוש ידיעון ... של הדרכים המובילות לכל היעדים. מכאן שלא ניתן לראות בהתניות היסודיות עליהן מבוססת תורת הבודהה בסיס למערכת פילוסופית מתוך התוקף האונטולוגי שלהם. הבודהה מדבר על אפשרויות, נסיבות ותוצאות, ועל התועלת או החוסר התועלת שבכל אחת ... תלמידיו לבחור בדרך הנכונה מתוך התועלת שבה בעוד הוא מציג את הנזק שיגרם בלקיחת דרך שגויה. הבודהה מצביע על הדרך ויעדה אך אין הוא יכול להכריח איש ללכת בה, הוא מנסה לעודד ולשכנע ...
רצון גורמים פילוסופיה עצבות יעדים תהליך שכנוע בדרך הנכונה
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 5
... מנסים נואשות להסתדר באמצעות מס - שפתיים לתורת הבודהה. וחילונים מנסים להשיג משהו מנזירים שמשלמים מס - שפתיים עבורם. איזה קשר יש לשינון של מס - שפתיים לתורת - הבודהה? נזירים אוהבים לדבר על האישה הזקנה ששיננו עבורה סוטרות: הסבתא הזו מוצאת בי מקלט. אל תאמר זאת בכזו קלות ראש - אידיוטים מוטב שישתקו! ... ביותר של אוצרות בודהיסטים, רק לא תרגול. ותורת - הבודהה לא שוכנת היכן שאין תרגול. גם אם זרע תורת - הבודהה נמצא, הוא לא יכול לפעול אם אינו מונבט באמצעות התרגול. אומרים שהבודהיזם בתאילנד, בורמה, ציילון וסין נצמד לחוקים ולציוויים. ובכל זאת ... ונשמה. עלייך למות לחלוטין בשביל לתהות על תורת - הבודהה. אין טעם לענות את עצמך ולמות רק למחצה. תורת - הבודהה אינה לצופים. מדובר בך. דת אין פירושה לשנות את העולם סביבי. פירושה לשנות את העיניים שלי, האוזניים שלי, אופן הראייה שלי והראש שלי. תורת - הבודהה אינה נושא לעיון. השאלה האמתית היא, מה אני עושה עם הגוף שלי? הגוף האנושי בנוי בצורה מאד מעשית. אך באיזה אופן אנחנו משתמשים בגוף ... כלל, אנחנו משתמשים בו כעבד לאשליות שלנו. תורת - הבודהה פירושה להשתמש בגוף באופן שאינו הופך אותו לעבד לאשליות שלנו. ופירוש הדבר הוא לסדר את הגוף והתודעה שלנו. תורת - הבודהה אינה רעיון. תורת - הבודהה היא אודות הבעיה, איך אני מתמודד עם עצמי? 26. לך שרוצה לשמוע משהו מעורר השראה בקשר לבודהיזם הם אומרים: כשאני שומע את סאווקי מדבר ... ורק השראה אישית שהם מדברים עליה? הם מוצאים מקלט בבודהה רק כיון שהם מקווים שיצא להם מזה משהו. לא משנה איזו סוטרה תקרא, הנושא הוא תמיד הקדשה של הגוף והחיים שלך לדרך. מדוע כל העולם מאמין שפירוש הדת הוא להתפלל לבודהה לבריאות טובה או שגשוג עסקי? לא משנה כמה טוב הם עושים, כל מה שבני - אדם עושים הוא רע. אם אתה נותן, כל היום אתה חושב נתתי! אם אתה ... הם צורת האמת (סוטרת הלוטוס) ו כל הקיום הוא טבע הבודהה (סוטרת הנירוונה) מתייחסים למה שמחוץ לאישי. כל היקום מקרין את אור העצמי. לכן אני ממלא את כל היקום. אני לא הטמבל הזה שמשחק בעודף ...
בודהה אמונות רוחות גוף אנושי הנשמה להשתמש ניהול קינאה
בודהיזם - שלושת מאפייני התופעות - מושגי יסוד בדהמה
... נוצרים ונכחדים. אפילו מכשיר חשמלי נוצר, מתקלקל ולבסוף מושלך כאשר המרכיבים מהם הוא עשויים נהרסים ולבסוף הופכים לאוסף חומרים ואבק. הבודהה אומר שכל דבר שנוצר סופו לההרס, כל דבר שמורכב סופו להתפרק. גם הר בסופו של דבר יהפוך לאבק, ... של חמשת המצרפים, כלומר, בתופעות המנטליות והפיזיות. האחיזה בתופעות האלו מובילה לסבל. מתוך שני מאפיינים אלו של השתנות מתמדת וסבל הבודהה מסביר לנזירים שלא יתכן שהתופעות יראו כבעלות עצמיות: ... והאם מה שמשתנה נעים או מעיק? ...
חוסר יציבות דומם נזירות חומר להיאחז תהליך חיצוניות עצבות
בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוֹטַמַה
... - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוטמה Mahgovinda Sutta מהאגובינדה סוטהI.כך שמעתי פעם הבודהה התגורר בראגגהה, על פסגת הנשרים. וכאשר הלילה עמד להגיע לקיצו, הגנדהבה פנצסיקהה, (1) תוך שהוא מאיר את כל פסגת הנשרים בזוהר מרהיב, (2) ניגש אל הבודהה, ברך אותו, נעמד במקום ראוי ואמר: אדוני, ברצוני לדווח לך אודות מה שהבחנתי וראיתי במו עיני כאשר הייתי בנוכחותם של ישויות השלושים - ושלוש. אם כך, אמור לי פנצסיקהה, אמר הבודהה. אסיפת הישויות השמיימיות (devasabh) I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, בליל ירח מלא כל ישויות השלושים - ... והמלך האדיר וסבנה מהצפון בראש נתיניו, כשפניו פונים דרומה. II.באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, מאושרות, מלאות ... מצטמטם! שמונה אמירות האמת (aha yathbhuccava) I.אז סקה, בראותו את סיפוקן, אמר לישויות השלושים - ושלוש: רבותיי, האם אתן מעוניינות לשמוע שמונה אמירות אמת בשיבחו של הבודהה? ובקבלת הסכמתן, קרא: II.מה דעתכם, רבותיי השלושים - ושלוש? בהקשר לדרך בה הבודהה חתר לרווחתם של הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות ובני - האדם - איננו יכולים למצוא מורה אחר מהבודהה בעל כאלו תכונות, בין אם נבחן את העבר או ההווה. III.אכן מנוסחת היטב היא תורת הלימוד של המכובד, נראית כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולבדוק, מובילה קדימה, ראויה להחוות על ידי החכם כל אחד בעצמו - ואיננו יכולים למצוא מגלה של לימוד מקדם שכזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. IV.המכובד הסביר היטב מה נכון ומה מוטעה, מה ראוי לגנאי ומה חסר אשמה, על פי מה יש לנהוג ועל פי מה אין לנהוג, מה שפל ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי ומעורב באיכויותיו, ואיננו יכולים למצוא מגלה של דברים כאלו, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. V.ושוב, המכובד הסביר היטב לתלמידיו את הדרך המובילה לניבאנה והם מיזגו, את הניבאנה והדרך, כפי שמי נהר הגנגס ונהר הימונא מתמזגים וזורמים יחדיו. ואיננו יכולים למצוא מגלה של הדרך המובילה לניבאנה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VI.והמכובד זכה לבני - לוויה, גם מלומדים (3) וגם כאלו אשר לאחר שחיו את החיים, ביטלו את הנגעים המנטליים, (4) והמכובד חי איתם, כולם עולזים בדבר האחד. ואיננו יכולים למצוא מורה כזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VII.המתנות שניתנות למכובד מוענקות כראוי, תהילתו מבוססת היטב, ועל אף שכך הדבר, אני חושב, שבני - הלוחמים ממשיכים להיות קשורים אליו, עדיין המכובד מקבל את נדבת המזון שלו ללא יוהרה. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VIII.והמכובד פועל כפי שהוא מדבר, ומדבר כפי שהוא פועל. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בכל פרט של הלימוד, בין אם בעבר או בעתיד, אחר מהבודהה. IX.המכובד חצה את ים הספק, חלף מעבר לכל כיצד ו - מדוע, הוא השלים את משימתו ביחס למטרת החיים הרוחניים הנעלים. ואיננו יכולים למצוא מורה שעשה כך, בין אם נבחן את העבר או את ההווה, אחר מהבודהה. וכאשר סקה כך סיים להכריז את שמונה אמירות האמת בשבח הבודהה , ישויות השלושים - ושלוש היו אף יותר מרוצות, שמחות ומלאות הנאה ואושר לשמע האמירות בשבחו של המכובד. I.ואז מספר ישויות קראו: הו, אם רק ארבעה בודהות ערים בשלמות היו מופיעים בעולם ומלמדים דהמה כמו הבודהה המכובד! אז היה הדבר לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ובני - אדם! וכמה אמרו: עזבו ארבעה בודהות ערים בשלמות - ... אמרו: עזבו שלושה - שניים יספיקו! II.לשמע הדבר אמר סקה: זה בלתי אפשרי, רבותיי, לא יכול לקרות ששני בודהות ערים בשלמות יופיעו במערכת עולמות אחת. זה לא יתכן. הלוואי שהבודהה המכובד הזה ימשיך להאריך חיים, לשנים רבות, חופשי מחולי ומחלות! זה יהיה לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, זה יהיה לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ... של ברהמא. II.אז ישויות השלושים - ושלוש אמרו לברהמא סננקומארה: מצויין, ברהמא! נהננו ממה ששמענו. גם סקה, אדון הישויות השמיימיות, הכריז בפנינו שמונה אמירות אמת אודות הבודהה, אשר גם מהן נהננו. שמונה אמירות האמת (aha yathbhuccava) ואז ברהמא אמר לסקה: כל הכבוד, אדון הישויות השמיימיות. גם אנחנו מעוניינים לשמוע את שמונה אמירות ... ברהמא אדיר אמר סקה וחזר על אותן שמונה אמירות: I.- 27 מה דעתך, אדון ברהמא...? (כמו פסקאות 5-12) והברהמא סננקומארה היה מרוצה, מלא שמחה ומלא הנאה ואושר לשמע דברי השבח לבודהה. II.אז הברהמא סננקומארה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פנצסיקהה. ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף בסיקול ... כפי שאדם חזק ישב על גבי מושב יציב או על האדמה. (5) וביושבו כך בסיקול רגליים, אמר לישויות השלושים - ושלוש: סיפורו של הברהמין הכלכל (govindabrhmaavatthu) משך כמה זמן הבודהה המכובד היה בעל חוכמה רבת עוצמה? I.פעם היה מלך בשם דיסמפטי ולו היה שר (6) ברהמין בשם הכלכל. (7) בנו של המלך היה בחור צעיר בשם רנו, ובנו של הכלכל נקרא ... נכנסים - לזרם, שאינם יכולים ליפול למישורי היגון, מובטחים להתעוררות. כך היציאה לפרישות של כל האנשים האלו לא הייתה נטולת פירות או עקרה, אלא מניבת פירות ורווח. כך אמר הבודהה, ופנצסיקהה מהגנדהבות היה מרוצה ושמח מדברי המכובד. ולאחר שקד בפניו לברכה, התרחק תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו ונעלם מהמקום. (1) בסוטה 18 ברהמא לובש את דמותו ... על פי החלוקה הזו אך גילה חוסר התאמה לא ברורה לסיפור. (13) מוסמכים: נהאטקה, nahtaka. מילולית: שנרחצו, סיימו את לימודיהם והוסמכו. (14) זוהי גם הדרך המומלצת על ידי הבודהה בסוטה 13. (15) הכלכל חש שהוא חייב להציע דבר מה לברהמא, אך לא ידע מה נכון לתת. (16) כמובן שעולם הברהמא אינו באמת אלמותי, אך בתקופה הטרום - בודהיסטית (או ...
להפסיק לאהוב ידיד חרדה ופחדים לשכוח מישהי שאתה אוהב להפסיק לאהוב מישהי לחיות העולם הזה מחיר יקר מידי רצינות
בודהיזם - לא עצמי
... Anattalakkhana Sutta Samyutta Nikya XXII, 59 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בוראנאסי בפארק המשחק אשר באיסיפטנה. שם הוא פנה אל קבוצת חמשת הנזירים: נזירים, גוף הוא לא עצמי (i). אם הגוף היה ... מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך אמר הבודהה וחמשת הנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ובזמן שהוראות אלו ניתנו, תודעות חמשת הנזירים, השתחררו לגמרי דרך אי האחזות ...
רוחניות בודהיזם זיהוי חופש שינויים פנימי או חיצוני שינוי מנטליות
בודהיזם - מדיטציה - שיטת הסַטִיפַּטְהָאנַה הבּוּרמזית
... הסופית של שחרור מובטחת. כאשר המכובד או נרדה שאל אותו הוא נשאל בחזרה: מדוע אתה מחפש מחוץ להוראותיו של הבודהה? האם אין הדרך האחת סטיפטהאנה נלמדה על ...
מדינה הדרכה סלבריטאים הישג שינוי אפקטיבי אימון התודעה להישגים התאמצות
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
... 4. מיון על פי אורך וכמות - הטקסטים ממוינים על פי אורכם. 5. רשימות ממוספרות - בדרך כלל של מאפייני הדרך והמציאות כפי שהבודהה לימד אותם. 6. חלוקה לקבוצות - הלימוד מאורגן בשיטתיות מורכבת ומדורגת של קבוצות ותתי - קבוצות. 7. ניתוח הדרגתי - הצגת נושא מורכב בתמצות וניתוח מפורט בשלבים. 8. שאלות ותשובות - הבודהה הציג נושא באמצעות שאילה מנוסחת היטב ומענה תואם. 9. חריזה ומשקלות שיריים - שימוש בכלים פיוטיים במידה מסויימת כדי להקל על הזכירה וליופי פואטי, אשר מופיעה בעיקר בטקסטים ... תבנית קבועה של פתיחה בה קיימים מספר משתנים כגון מיקום האירוע, הזמן והמשתתפים (מסומנים בקו תחתי): כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בחורשת המנגו של גיואקה קומארבהצה אשר בראגגהא. אז הלך גיואקה קומארבהצה אל הבודהה ולאחר שסיים לברך את הבודהה בכבוד, התיישב במקום ראוי. לאחר שהתיישב, פנה אל הבודהה במילים אלו... (שוורץ, 2006, 79) (26) כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בראגגהא בחורשת ולובנה, אזור האכילה של הסנאים השחורים. באותה עת המכובד ראהולה שהה במנזר אמבלטהיקה. ערב אחד, הבודהה חזר מהתבודדות והלך אל המכובד ראהולה במנזר אמבלטהיקה... (שוורץ, 2006, 71) (27) כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה במנזר ניגרודהרמה בקפילבטהו בארץ בני השקיאן. באותה עת, היה שם אולם אסיפות של השקיאנים מקפילבטהו אשר נבנה לא מזמן אך עדיין לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. השקיאנים מקפילבטהו ניגשו אל הבודהה, הביעו מחוות כבוד והתיישבו במקום ראוי, לאחר שהתיישבו, פנו אל הבודהה בדברים אלו... (שוורץ, 2006, 64) (28) הפסקאות השגורות מופיעות לאורך כל הטקסטים, אלו בדרך כלל תיאורים בעניין הלימוד אשר חוזרים בנוסח מדוייק. כאשר משבחים את הבודהה קיימים מספר נוסחאות לתיאור סגולותיו שהידועה ביניהם היא: כך הוא הנעלה - ראוי להערכה, מואר בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב ... לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, מואר וטהור מעבר לכל ספק. (שוורץ, 2008, 7) כאשר משבחים את הדהמה, תורת הלימוד של הבודהה, הנוסח הידוע הוא: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, חסרת זמן, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. (שוורץ, 2008, 7) כאשר הבודהה מתאר אדם שמגשים שחרור הוא משתמש בנוסח הקבוע הבא: עם השחרור המלא מופיעה הידיעה: שחרור מלא. הוא מבין שהלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. (29) (שוורץ, 2004, 7) בסיום השיחות של הבודהה עם הנזירים הסוטה מסוכמת במשפט: כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (שוורץ, 2004, 26) בסיום השיחות של הבודהה עם אנשים מהשורה שאינם נזירים, לעיתים הם הופכים להיות חסידיו ולעיתים הם מבקשים ממנו אף להצטרף לקהילת הנזירים בנוסח קבוע: מעולה, גוטמה! מעולה, גוטמה! הדהמה הובהרה בדרכים ... שהוסתר נחשף, כאילו הוצגה הדרך הנכונה למי שאבד, כאילו הודלקה מנורה בעלטה כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, אני לוקח מחסה בדהמה, אני לוקח מחסה בסנגהה. יזכור נא אותי המבורך כתלמידו, בעל - בית שלוקח מחסה בו מעתה ועד סוף חייו. (שוורץ, 2004, 177) גם כאשר הטקסט עוסק בחלק לימודי ... מתוך תובנה, הוא מתפכח מהסבל. זו הדרך לטיהור. (שוורץ, 2008, פסקה 249, ע. 161) חזרתיות מלאה מופיעה לאורך כל הטקסטים. בדברי הבודהה אין ניסיונות לתמצות כאשר מגיעים להסברים היכולים להתפרש על טקסטים נרחבים וכוללים חזרות שנראות לעיתים גם מתישות. בשיחה רשת כל הדעות (30) הבודהה מסביר על אמונות שונות של משוטטים שונים ומציג קבוצות של אמונות שונות והאופן בו הגיעו אליהם (הקטעים החוזרים מסומנים בכתב תחתי): נזירים, ישנם כמה פרושים וברהמינים שמאמינים ... סוטה שלמה תהיה זהה לאחת אחרת מלבד המקום והמשתתפים. נורמן (Norman, 1997) מצא מקרים של חזרתיות בהן דיווחו קבוצת נזירים לבודהה על ארוע שקרה להם בפירוט כה רב וחזרו על המקרה כ - 12 פעמים באופן מדוייק לחלוטין. הוא מציין כי החזרתיות הקיימת בטקסט משרתת פעמים רבות את החניכים שלומדים לשנן את הסוטות, ... יותר, כאן החלוקה היא לחמישה חלקים בעלי משמעות משותפת או קשר אסוציאטיבי. רשימות ממוספרות משובצות לאורך כל הלימוד של הבודהה. אופן ההצגה האנליטי - מתמטי מאפיין את התרבות הפילוסופית - דתית ההודית בכלל ובאופן ייחודי גם את הלימוד של הבודהה. כל יסודות הלימוד מוצגות כקבוצות של חלקים, תכונות, מאפיינים, יכולות, תופעות וכו. יותר מכך ניתן לומר שכל חלק בלימוד מסווג בדרך כלל ברשימה מסויימת. רשימות אלו הן בעלות ערך פדגוגי כמו גם מסייעות לשינון וזיכרון. אחד היסודות החשובים והידועים בלימוד אשר הבודהה הכריז עליהם בשיחה הראשונה שהעביר לחמשת תלמידיו הראשונים הוא ארבע אמיתות האציליים (Ariya-sacca): (1) אמת הסבל, (2) אמת מקור הסבל, (3) אמת קץ הסבל, (4) אמת הדרך האצילית ... שאינו חולק מאפיינים אלו), שלושת מאפייני המציאות האלו הם: (1) סבל (dukkha), (2) ארעיות (annica), (3) חוסר עצמיות (anatt). הבודהה מתאר אדם כחמישה מצרפים, חמישה קבוצות של תופעות פיזיות ומנטאליות: (1) גוף (kya), (2) הרגשה (vedan), (3) זיהוי, פיסה או היזכרות (sa), (4) תצורות מנטליות (sankhra), (5) הכרה (via) קיימות עוד רשימות רבות מעין אלו אשר הבודהה מציג אותם בשיחותיו וחוזר עליהם פעם אחר פעם כגון: 2 ההשקפות הקיצוניות, 5 היכולות, 5 הכוחות, 5 ההפרעות, 10 התכונות האציליות, 4 המשכנים הנשגבים, ועוד. חלוקה לקבוצות: מאחר והלימוד כולל רשימות של תופעות פיזיות מנטאליות רבות מסוגים שונים אשר לעיתים מגיעים למאות, הבודהה ולאחר מכן המסורת נהגו לקבצם לתתי - קבוצות בשיטתיות כדי ליצור סדר וארגון. אם ניקח לדוגמה את הדרך האצילים בעל שמונה האיברים, גם כאן יש תת - חלוקה ל - 3 קבוצות: 1. חוכמה ... דומה נוכל לראות גם בחלוקה והקיבוץ של השיחות עצמן לקבצים, פרקים ותתי - פרקים. כך המסורת הבודהיסטית יצרה בהשפעת הלימוד של הבודהה ארגון שיטתי וחלוקות מורכבות של כל הלימוד הן מבחינה תוכנית והן מבחינה מבנית. אחת הסוטות שמדגימות היטב את השימור באמצעות הספרות האוראלית היא סוטת סנגיטי (31) (sangitisutta), המיוחסת דווקא לסריפוטה (Sariputta), תלמידו הבולט של הבודהה. השיחה כוללת רשימות מקובצות בסדר עולה מאחת עד עשר הכוללת סיכום של רוב המושגים הנכללים בלימוד של ה
בני אדם תובנה הלוויה למנוע טעויות תחושת התעלות ילד אחריות כישורים
בודהיזם - האסיפה הגדולה
... - האסיפה הגדולה ישויות באות לראות את הבודהה Mahsamaya Sutta מהאסמיה סוטהI.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בין בני שבט השקיאן ביער הגדול אשר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. וישויות שמיימיות מעשרת מערכות - עולם הגיעו תדיר לבקר את הבודהה ואת מסדר נזיריו. II.וכך עלה בדעתן של ארבע ישויות ... ידקלם בפניו פיוט? III.כך, אותן ישויות, בזריזות בה אדם חזק מותח את זרועו הכפופה, או מכופף אותה שוב, נעלמו ממשכני - הטוהר והופיעו לפני הבודהה. לאחר מכן הן קדו בפניו ונעמדו במקום ראוי, ואז אחת ... בריחים ומחסומים שבורים אבן המפתן מנופצת בלתי מוכתמים, האדונים ללא רבב הולכים כמו פילים מאולפים היטב. אחת אחרת אמרה: מי ששם את מבטחו בבודהה לא ילך בדרך היורדת: לאחר התפרקות הגוף הוא יחבור לישויות השמיימיות. התכנסות קהל הישויות השמיימיות (devatsannipt) I.אז הבודהה אמר לנזיריו: נזירים, לעיתים קרובות הישויות ... העתיד, כפי שזה כעת עימי. ועתה אפרט בפניכם את שמות קבוצות הישויות, אציג אותן, ואלמד אתכם. הקשיבו היטב ואני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים, והבודהה אמר: I.אספר לכם עליהן בשיר: לאיזה עולם כל אחת ... מהם ראו שבעים אלף ואילו אחרים ראו סביב ישויות אינספור. והוא - אשר - יודע - בתבונה היה מודע לכל מה שהם יכלו לראות ולהבין. ולאוהבי מילתו הבודהה הסתובב ואמר: המוני - ישויות קרבות. הביטו ונסו ... רכב הדוות, נלה ציטסנה מן הגנדהבות ראגא, גנסבהה, פנצסיקהה טימברו עם סורייבצסא ביתו - אלו, ועוד, הגיעו בשמחה אל היער ההוא לצפות בנזיריו של הבודהה. I.מנבהסה, מוסאלי, ומטצהקה הגיעו נאגות, קמבלות, ... הפראיים (5) הגיעו במעוף הנה - ציטרא וסופנא. אך כאן מלכי הנאגות בטוחים: המכובד כפה הפסקת אש. בדיבור עדין הם והנאגות חולקים את שלוות הבודהה. I.גם האסורות, אשר פעם הכתה בהם ידו של אינדרה, (6) ... הנולדות מאהבה וחמלה, בלווית פמליה מהוללת עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.גם ונהו (7) עם הסהלים שלו הגיעו האסמות, תאומי ... עננים סקה אדון הוסובים, נדבן קדמון, (8) עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה . I.הסהבהוים קורנים זוהרים, הגיעו לאחר יוקדי - שיא. ... אצוטא, אנגקא סוליה, רוצירא, הואסונסות עשרה אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הסמאנות והמהא - סמאנות שניהם בהיותם כבני - אנוש ... גם פארגות, מהא - פארגות עם פמלייתן עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.סוקות, קרומהות, ארונות, וגהנסות הולכים בעקבות ... בהדרן, ופגונה המרעים, אשר גורם גם לגשם עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הקהמיות, הטוסיטות והיאמות הקטהקות בליווי פמלייה, ... ואלו הלוכדות את עבודתם של אחרים, (11) עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.שישים המוני דוות אלו, ממינים שונים כולן הגיעו ... I.והוא - היודע - בתובנה ראה כל זאת והבין את משמעות הדברים. ולנזיריו אמר: מלויו של מארה הגיעו, נזירים - שימו לב היטב! הם שמעו את דבריו של הבודהה, ונשארו עירניים. ומלוויו של מארה נסוגו מאלו שלא היה ... בהם חיים הלא - חוזרים עד הגשמת הניבאנה הסופית. (2) רייס דייויס מציין שהקשר בין המשפטים בפסקה הזו מעורפל. לא ברור היכן מתחילות מילותיו של הבודהה, נראה כאילו הן חוברו בצורה לא טובה להקדמה. (3) ... השמיימיות, הביס אותם. (7) השם ונהו הוא וישנו בפאלית, ואכן כך מופיע בטקסט הסנסקריטי, למרות שהאל הגדול הזה הגיע למעמד זה רק לאחר תקופת חיי הבודהה. (8) נדבן קדמון: פורינדדה, purindada. הנותן הנדיב ...
מראה גורמים כישופים ישות בודהיסטים לפחד נוכלות נזירות
זן בודהיזם / זאזן - על צמחונות וטבעונות
... לא כהלכה ויצא שכרנו בהפסדנו. אבל אני כן רוצה לומר מספר מילים על האופן שבו צמחונות ככלל וטבעונות בפרט הם תרגול והגשמה של דרך הבודהה. אנחנו לא יכולים לחיות את חיינו מבלי להרוס חיים כלל. אפילו כשאנחנו מצחצחים שיניים אנחנו ... על פני אלו של הזולת (במובן הרחב) באותו רגע זורע את זרע הסבל ואי - הנחת. הצמחונות ככלל והטבעונות בפרט הן תרגול והגשמה של דרך הבודהה , הן זריעת זרע החמלה והשחרור עבור עצמנו כמו גם עבור כל הישויות החשות. ...
ויתור מושלם התעוררות השתחררות זיהום אוויר להבין את המשמעות בריאות בעל חיים
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, אימון אישי לקריירה, אימון אישי לעסקים בתחום בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 23:29:14 - wesi4