ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות ✔הסוטרה הארוכה על סיבתיות Mahnidna Sutta Digha Nikya, 15 (הופעה מותנית) כך... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות
הסוטרה הארוכה על סיבתיות

Mahnidna Sutta

Digha Nikya, 15

(הופעה מותנית)

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקוּרוּ, היכן שהיתה עיר בשם קַמַהסַדְהַמָה. אז המכובד אַנַנְדַה ניגש לנעלה, חלק לו כבוד, והתיישב בקירבתו. כשהוא יושב פנה אל הבודהה בדברים אלו:

"אדון נכבד, זה דבר נהדר ונפלא כיצד הופעה מותנית זו הנה כה עמוקה ונראית כה עמוקה, ועדיין היא נראית לי ברורה כפי שהיא יכולה להיות. "

אל תדבר כך, אננדה! אל תדבר כך, אננדה! הופעה מותנית זו, אננדה, הנה עמוקה ונראית עמוקה. מתוך אי הבנה ואי חדירה לתוך אמת דהמה זו, אננדה, דור זה הפך פקעת חוטים סבוכה, כמו כדור פתיל סבוך, כמו בליל קני סוף, ולא צולח מעבר לסמסארה עם מישורי הצער, יעדי האומללות, והעולמות התחתונים.

אננדה, אם נשאלים: "האם הזדקנות ומוות נוצרים בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הזדקנות ומוות? " יש לומר: "עם לידה כתנאי יש הזדקנות ומוות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם לידה נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש לידה? " יש לומר: "עם קיום כתנאי יש לידה. "

אננדה, אם נשאלים: 'האם קיום נוצר בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש קיום? " יש לומר: "עם היקשרות כתנאי יש קיום. "

אננדה, אם נשאלים: "האם היקשרות נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש היקשרות? " יש לומר: "עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם הישתוקקות נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הישתוקקות? " יש לומר: "עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם הרגשה נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הרגשה? " יש לומר: "עם מגע כתנאי יש הרגשה. "

אננדה, אם נשאלים: "האם מגע נוצר בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש מגע? " יש לומר: "עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. "

אננדה, אם נשאלים: "האם מנטליות - חומריות נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש מנטליות - חומריות? " יש לומר: "עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם הכרה נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: 'כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הכרה? " יש לומר: "עם מודעות מנטליות - חומריות כתנאי יש מודעות. "

כך, אננדה, עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה, עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות, עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע, עם מגע כתנאי יש הרגשה, עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות, עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות, עם היקשרות כתנאי יש קיום, עם קיום כתנאי יש לידה, עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, עצב, ויאוש. כך הוא המקור לכל מסת הסבל הזו.

(הזדקנות ומוות)

כך נאמר: "עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לידה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, של ישויות שמיימיות נעלות למצב של ישויות שמיימיות נעלות, של יישויות שמיימיות למצב של יישויות שמיימיות, של רוחות, שדים, בני אנוש, הולכים על ארבע, בעלי כנפיים, וזוחלים, כל אחד לתוך מצבו - אם לא הייתה אף לידה של יצורים מכל סוג שהוא לתוך כל מצב, אז, בהיעדרות מוחלטת של לידה, בהפסקה של לידה, האם הזדקנות ומוות יכלו להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הזדקנות ומוות, קרי, לידה.

(לידה)

כך נאמר: "עם קיום כתנאי יש לידה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה קיום מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא קיום בספירת החושים, קיום בספירת חומר עדין, קיום בספירת אל - חומר - אז, בהיעדרות מוחלטת של קיום, בהפסקה של קיום, האם לידה תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של לידה, קרי, קיום.

(קיום)

כך נאמר: "עם היקשרות כתנאי יש קיום. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא היקשרות בספירת החושים, היקשרות בדיעות, היקשרות במצוות ופולחנות, או היקשרות בדוקטרינת עצמי - אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה של היקשרות, האם קיום יוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של קיום, קרי, היקשרות.

(היקשרות)

כך נאמר: "עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא הישתוקקות למראות, הישתוקקות לצלילים, הישתוקקות לריחות, הישתוקקות לטעמים, הישתוקקות לתחושות מגע, הישתוקקות לתופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה של הישתוקקות, האם היקשרות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של היקשרות, קרי, הישתוקקות.

(הישתוקקות)

כך נאמר: "עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הרגשה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא הרגשה הנולדת ממגע - עין, הרגשה הנולדת ממגע - אוזן, הרגשה הנולדת ממגע - אף, הרגשה הנולדת ממגע - לשון, הרגשה הנולדת ממגע - גוף, הרגשה הנולדת ממגע - תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של הרגשה, בהפסקה של הרגשה, האם הישתוקקות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הישתוקקות, קרי, הרגשה.

(תלוי בהישתוקקות)

כך, אננדה, בתלות בהרגשה יש השתוקקות, בתלות בהישתוקקות יש מרדף, בתלות במרדף יש הישג, בתלות בהישג יש לקיחת - החלטה, בתלות בלקיחת - החלטה יש תשוקה ותאווה, בתלות בתשוקה ותאווה יש היקשרות, בתלות בהיקשרות יש רכושנות, בתלות ברכושנות יש קמצנות, בתלות בקמצנות יש בעלות, ובגלל בעלות, נוצרות תופעות רעות ומזיקות שונות - מתחילים להשתמש באלות ונשקים, סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, וריבים, דיבור מעליב, השמצות, ואמירת שקרים.

כך נאמר: "בגלל בעלות, נוצרות תופעות רעות ומזיקות שונות - מתחילים להשתמש באלות ונשקים, סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, וריבים, דיבור מעליב, השמצות, ואמירת שקרים. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה בעלות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של בעלות, בהפסקה של בעלות, האם יווצרו תופעות רעות ומזיקות שונות כאלו?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו, קרי, בעלות.

כך נאמר: "בתלות בקמצנות יש בעלות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה קמצנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של קמצנות, בהפסקה של קמצנות, האם בעלות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של בעלות, קרי, קמצנות.

כך נאמר: 'בתלות ברכושנות יש קמצנות. ' בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה רכושנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של רכושנות, בהפסקה של רכושנות, האם קמצנות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של קמצנות, קרי, רכושנות.

כך נאמר: "בתלות בהיקשרות יש רכושנות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה של היקשרות, האם רכושנות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של רכושנות, קרי, היקשרות.

כך נאמר: "בתלות בתשוקה ותאווה יש היקשרות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היו תשוקה ותאווה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של תשוקה ותאווה, בהפסקה של תשוקה ותאווה, האם היקשרות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של היקשרות, קרי, תשוקה ותאווה.

כך נאמר: "בתלות בלקיחת - החלטה יש תשוקה ותאווה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לקיחת - החלטה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת - החלטה, בהפסקה של לקיחת - החלטה, האם תשוקה ותאווה היו יכולות להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של תשוקה ותאווה, קרי, לקיחת - החלטה.

כך נאמר: "בתלות בהישג יש לקיחת - החלטה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה הישג מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישג, בהפסקה של הישג, האם לקיחת - החלטה היתה יכולה להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של לקיחת החלטה, קרי, הישג.

כך נאמר: "בתלות במרדף יש הישג. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מרדף מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של מרדף, בהפסקה של מרדף, האם הישג היה יכול להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הישג, קרי, מרדף.

כך נאמר: "בתלות בהישתוקקות יש מרדף. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה של הישתוקקות, האם מרדף היה יכול להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מרדף, קרי, הישתוקקות.

כך, אננדה, שתי תופעות אלו, בהיותן בכפילות, מתאחדות בהרגשה.

(הרגשה)

כך נאמר: "עם מגע כתנאי יש הרגשה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מגע מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של מגע, בהפסקה של מגע, האם הרגשה היתה יכולה להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הרגשה, קרי, מגע.

(מגע)

כך נאמר: "עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי לא היו קיימים האם תיאור - מגע היה יכול להראות בגוף החומרי?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף החומרי לא היו קיימים, האם רושם - מגע היה יכול להראות בגוף המנטלי?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו דרכם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי והגוף החומרי לא היו קיימים, האם תיאור - מגע או רושם - מגע היו יכולים להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו דרכם נוהגים לתאר את המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מגע, קרי, מנטליות - חומריות.

(מנטליות - חומריות)

כך נאמר: "עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא הייתה עוברת לרחם האם, האם מנטליות - חומריות היתה נוצרת ברחם?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם, לאחר שעברה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם מנטליות - חומריות הייתה נולדת לתוך מצב הקיום הנוכחי?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם ההכרה של ילד או ילדה צעירה היה נקטעת באיבה, האם מנטליות - חומריות היתה גודלת, מתפתחת ומגיעה לבגרות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מנטליות - חומריות, קרי, הכרה.

(הכרה)

כך נאמר: "עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הכרה, קרי, מנטליות - חומריות.

אננדה, בהיקף זה נולדים, מזדקנים, ומתים, חולפים מהעולם ונולדים מחדש, בהיקף זה יש דרך לכינוי, בהיקף זה יש דרך לשפה, בהיקף זה יש דרך לתיאור, בהיקף זה יש תחום לחוכמה, בהיקף זה שהמחזור נע לתיאור מצב יצור זה, כלומר, כאשר יש מנטליות - חומריות יחד עם הכרה.

(תיאורים של עצמי)

אננדה, באילו דרכים, מי שמתאר עצמי מתאר אותו? לתיאור עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ומוגבל. " או לתיאור עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ובלתי מוגבל. " או לתיאור עצמי כאל - חומרי ומוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ומוגבל. " או לתיאור עצמי כאל - חומרי ובלתי מוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ובלתי מוגבל. "

כך, אננדה, מי שמתאר עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, מתאר עצמי כזה [כקיים רק] בהווה או שהוא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, או שהוא חושב: 'באשר למה שאינו כזה, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ומוגבל מונחת ביסוד העניין.

זה שמתאר עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, מתאר עצמי כזה... במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל מונחת ביסוד העניין.

זה שמתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל, מתאר עצמי כזה... במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל מונחת ביסוד העניין.

זה שמתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ובלתי מוגבל, מתאר עצמי כזה... במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ובלתי - מוגבל מונחת ביסוד העניין.

בדרכים אלו, אננדה, מי שמתאר עצמי מתאר אותו.

(אי תיאורים של עצמי)

באילו דרכים, אננדה, מי שלא מתאר עצמי לא מתאר אותו? לאי תיאור עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ומוגבל. " או לאי תיאור עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ובלתי מוגבל. " או לאי תיאור עצמי כאל - חומרי ומוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ומוגבל. " או לאי תיאור עצמי כאל - חומרי ובלתי מוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ובלתי מוגבל. "

כך, אננדה, זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים רק] בהווה וגם לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ומוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ובלתי מוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ובלתי - מוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

בדרכים אלו, אננדה, מי שאינו מתאר עצמי לא מתאר אותו.

(אמונות בעצמי)

אננדה, באילו דרכים מי שמקבל את האמונה בעצמי, מקבל אותה? מי שמקבל את האמונה בעצמי או שמקבל הרגשה כעצמי, באמירת: "הרגשה היא העצמי שלי. " או שהוא מאמין: "הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי הוא חסר חוויה של הרגשה. " או שהוא מאמין: "הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי לא חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוש הרגשה"

כך, אננדה, זה שאומר "הרגשה היא העצמי שלי. " צריך להישאל: "חבר, קיימים שלושה סוגים אלו של הרגשות - הרגשה נעימה, הרגשה לא - נעימה, והרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. מבין שלושה אלו, איזו אתה מקבל כעצמי? "

אננדה, ברגע בו מישהו חווה הרגשה נעימה הוא אינו חווה, באותו רגע, הרגשה לא נעימה או הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, באותו רגע הוא חווה רק הרגשה נעימה. ברגע בו מישהו חווה הרגשה לא - נעימה הוא אינו חווה, באותו רגע, הרגשה נעימה או הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, באותו רגע הוא חווה רק הרגשה לא - נעימה. ברגע בו מישהו חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא אינו חווה, באותו רגע, הרגשה נעימה או הרגשה לא - נעימה, באותו רגע הוא חווה רק הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה.

אננדה, הרגשה נעימה הנה ארעית, מותנית, מופיעה בתלות, נתונה לחידלון, נעלמת, מתפוגגת, ומפסיקה. הרגשה לא - נעימה הנה ארעית, מותנית, מופיעה בתלות, נתונה לחידלון, נעלמת, מתפוגגת, ומפסיקה. הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה הנה ארעית, מותנית, מופיעה בתלות, נתונה לחידלון, נעלמת, מתפוגגת, ומפסיקה.

אם, בזמן שמישהו חווה הרגשה נעימה, הוא חושב: 'זה העצמי שלי. ' אז עם הפסקתה של ההרגשה הנעימה הזו הוא חושב: 'העצמי שלי נעלם. ' אם, כשהוא חווה הרגשה לא - נעימה, מישהו חושב: 'זה העצמי שלי. ' אז עם הפסקתה של ההרגשה הלא - נעימה הזו הוא חושב: 'העצמי שלי נעלם. ' אם, כשהוא חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, מישהו חושב: 'זה העצמי שלי. ' אז עם הפסקתה של ההרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה הזו הוא חושב: 'העצמי שלי נעלם. '

כך זה שאומר: 'הרגשה היא העצמי שלי' מאמין בעצמי כדבר שאפילו כאן ועכשיו הוא ארעי, עירוב של הנאה וכאב, ונתון להופעה והיעלמות. לכן, אננדה, בשל כך אין זה מתקבל על הדעת להאמין ש'הרגשה היא העצמי שלי. '

אננדה, זה שאומר "הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי הוא חסר חוויה של הרגשה. " - יש לשאול אותו: "חבר, היכן שאין שום דבר שמורגש, האם הרעיון 'אני' מופיע שם? ".

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, בשל כך אין זה מתקבל על הדעת להאמין ש'הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי הוא חסר חוויה של הרגשה. '

אננדה, זה שאומר "הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי לא חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. " - יש לשאול אותו: "חבר, אם הרגשה היתה נפסקת לחלוטין ללא שארית, אז, בהיעדרות מוחלטת של הרגשה, עם ההפסקה של הרגשה, האם [הרעיון של] 'אני כך' עולה שם? "

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

"לכן, אננדה, בשל כך אין זה מתקבל על הדעת להאמין ש'הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי לא חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. '

אננדה, כאשר נזיר לא מאמין שהרגשה היא עצמי, ולא מאמין שעצמי הוא חסר חוויה של הרגשה, ולא חושב ש'העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. ' - אז, כאשר הוא נטול אמונות מעין אלו, הוא לא נצמד לדבר בעולם. ללא היקשרות, הוא לא טרוד. כאשר הוא לא טרוד, הוא משיג ניבאנה בעצמו. הוא מבין: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, אין עוד חזרה למצב התהוות זה. '

אננדה, אם מישהו יאמר על נזיר שתודעתו השתחררה בדרך זו, שהוא מאמין 'הטטהאגטה קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין 'הטטהאגטה אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין 'הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין 'הטטהאגטה לא קיים ולא אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי. מאיזו סיבה? מאחר ונזיר זה משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו: היקף הכינוי והיקף הדרך לכינוי, היקף השפה והיקף הדרך לשפה, היקף התיאור והיקף הדרך לתיאור, היקף החוכמה והיקף התחום לחוכמה, היקף המחזור וההיקף בו המחזור נע. לומר על נזיר שהוא משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו שהוא מחזיק בדיעה 'הוא אינו יודע ואינו רואה' - אין זה יהיה ראוי.

(שבע התחנות של ההכרה)

אננדה, קיימות שבע התחנות האלו של ההכרה ושני בסיסים, מהן השבע?

אננדה, ישנם יצורים ששונים בגוף ושונים בתפיסה, כמו יצורי אנוש, חלק מהישויות, וכמה יצורים מהעולמות התחתונים. זוהי התחנה הראשונה של ההכרה.

ישנם יצורים ששונים בגוף אך זהים בתפיסה, כמו הישויות של מסדר - הברהמה הנוצרים דרך [הג'האנה] הראשונה. זוהי התחנה השניה של ההכרה.

ישנם יצורים שזהים בגוף אך שונים בתפיסה, כמו הישיויות של הזוהר הזורם. זוהי התחנה השלישית של ההכרה.

ישנם יצורים שזהים בגוף וזהים בתפיסה, כמו הישויות של היופי הקורן. זוהי התחנה הרביעית של ההכרה.

ישנם יצורים אשר דרך התגברות מלאה על תפיסה של צורה חומרית, התפטרות של תפיסות רשמים, וחוסר - תשומת - לב לתפיסה של שונות, [מתרגלים] 'חלל הוא אינסופי, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות החלל. זוהי התחנה החמישית של ההכרה.

ישנם יצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות החלל, [מתרגלים] 'ההכרה אינסופית, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות ההכרה. זוהי התחנה השישית של ההכרה.

ישנם יצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות ההכרה, [מתרגלים] 'אין דבר, ' מגיעים לבסיס של האינות. זוהי התחנה השביעית של ההכרה.

הבסיס של היצורים חסרי התפיסה, ושני, הבסיס של לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה, אלו הם שני הספירות.

כך, אננדה, אם מבינים את התחנה הראשונה של ההכרה, של היצורים ששונים בגוף ושונים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את שאר תחנות ההכרה

אם מבינים את התחנה השנייה של ההכרה, של היצורים ששונים בגוף אך זהים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה השלישית של ההכרה, של היצורים שזהים בגוף אך שונים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה הרביעית של ההכרה, של היצורים שזהים בגוף וזהים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה החמישית של ההכרה, של היצורים אשר דרך התגברות מלאה על תפיסה של צורה חומרית, התפטרות של תפיסות רשמים, וחוסר - תשומת - לב לתפיסה של שונות, [מתרגלים] 'חלל הוא אינסופי, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות החלל, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה השישית של ההכרה, של היצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות החלל, [מתרגלים] 'ההכרה אינסופית, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות ההכרה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה השביעית של ההכרה, של היצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות ההכרה, [מתרגלים] 'אין דבר, ' מגיעים לבסיס של האינות, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אננדה, כאשר נזיר - הבין כפי שהם באמת המקור, הסיום, הסיפוק, חוסר הסיפוק והמפלט בנוגע לשבעת תחנות ההכרה האלו ושני הבסיסים - הוא משוחרר דרך אי - היקשרות, אז הוא מכונה נזיר המשוחרר דרך חוכמה.

(שמונה החרויות)

אננדה, קיימות שמונה חרויות אלו. מהן השמונה?

כאשר בעל צורה חומרית רואה צורות חומריות. זוהי החרות הראשונה.

כאשר מישהו אשר לא תופס צורות חומריות פנימית רואה צורות חומריות חיצונית. זוהי החרות השניה.

כאשר מישהו פטור מהרעיון של יופי. זוהי החרות השלישית.

דרך התגברות מלאה על תפיסות של צורה חומרית, הסיום של תפיסות רשמים, וחוסר - תשומת - לב לתפיסה של שונות, [מתרגלים] 'חלל הוא אינסופי, ' נכנסים ונשארים בבסיס של החלל האינסופי. זוהי החרות הרביעית.

לאחר התגברות מלאה על הבסיס של אינסופיות החלל, [מתרגלים] 'הכרה היא אינסופית, ' נכנסים ונשארים בבסיס של אינסופיות ההכרה. זוהי החרות החמישית.

לאחר התגברות מלאה על הבסיס של אינסופיות ההכרה, [מתרגלים] 'אין דבר, ' נכנסים ונשארים בבסיס של האינות. זוהי החרות השישית.

לאחר התגברות מלאה על הבסיס של האינות, נכנסים ונשארים בבסיס של לא תפיסה ולא חוסר - תפיסה. זוהי החרות השביעית.

לאחר התגברות מלאה על בסיס הלא תפיסה ולא חוסר - תפיסה, נכנסים ונשארים בהפסקת התפיסה וההרגשה. זוהי החרות השמינית.

אננדה, כאשר נזיר משיג את שמונה החרויות האלו בסדר לפנים, בסדר לאחור, ובשניהם בסדר לפנים ובסדר לאחור, כאשר הוא נכנס אליהם ויוצא מהם כל אימת שהוא רוצה, באיזו דרך שהוא רוצה, ולכל אורך זמן שהוא רוצה, וכאשר, דרך הרס הפגמים [i], הוא נכנס כאן ועכשיו ונשאר בשחרור התודעה חסר הפגמים, שחרור מתוך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בעצמו בידיעה ישירה, אז הוא מכונה נזירים המשוחרר בשתי הדרכים. ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה.

כך אמר הבודהה והמכובד אננדה היה מרוצה ושמח מדבריו.

[i] פגמים, זיהומים, שחיתויות (sav), באנגלית: taints, corruptions
הישג חומריות הרגלים מטרות החיים הרוחניים צורות התודעה ילד גשמיות הוויה עצב בודהיזם סיבה ותוצאה סיבתיות
משמעות בחיים, מרגיש שהחיים חסרי משמעות, מה המטרה בחיים? למה לחיות? לא מוצא משמעות בחיים, אין לי משמעות בחיים, אין לי מטרות, מוטיבציית יתר, איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחשבה טורדנית? איך נוצרת הזיה? אחדות שקרית, כלום לא משנה
משמעות בחיים, מרגיש שהחיים חסרי משמעות, מה המטרה בחיים? למה לחיות? לא מוצא משמעות בחיים, אין לי משמעות בחיים, אין לי מטרות, מוטיבציית יתר, איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחשבה טורדנית? איך נוצרת הזיה? אחדות שקרית, כלום לא משנה
...שהחיים חסרי משמעות, מה המטרה בחיים? למה לחיות? לא מוצא משמעות בחיים, אין לי משמעות בחיים, אין לי מטרות, מוטיבציית יתר, איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחשבה טורדנית? איך נוצרת הזיה? אחדות שקרית, כלום לא משנה מה המשמעות של החיים? כיצד להתמודד עם תחושת חוסר משמעות? כאשר אדם חווה את התחושה של חוסר משמעות בחיים, הוא לעיתים מגיע למצב של דיכאון, חוסר מוטיבציה ותחושת ריקנות. מחשבה כזו נובעת לעיתים מתוך פחדים פנימיים, חששות מכישלון או צורך במנגנון הגנה שמונע ממנו להתמודד עם לחץ או דרישות פנימיות מחייו...
האם יש סוף לשאלות, להבין את השורש של הכל
האם יש סוף לשאלות, להבין את השורש של הכל
...את השורש של הכל האם יש סוף לשאלות? בשיחה זו אליעד כהן מסביר האם יש אפשרות להגיע למצב שבו השאלות נפסקות לחלוטין, ומה בדיוק המשמעות של להבין את השורש של הכל. בתחילת הדברים אליעד מציין נקודה חשובה: האדם לא חייב להבין הכל באופן מוחלט ושלם כדי לקבל תועלת אמיתית. הוא מדגים זאת באדם רעב, שכאשר הוא אוכל, גם אם לא יאכל את כל המזון שבעולם, עדיין האוכל שאכל יתרום לו משמעותית. כלומר, כל הבנה קטנה של האדם, אפילו אם היא חלקית בלבד, היא חשובה ומועילה עבורו ומקדמת אותו הלאה. בהמשך אליעד כהן מציין שיש נקודה מסוימת...
ריקנות, שנובעת מהתקרבות לאחדות - ושכל אמיתי של אחדות
...אמיתי של אחדות לפעמים, כאשר האדם מתקרב אל האחדות של המציאות, הוא מרגיש סוג של ריקנות וחוסר הנאה. כי האדם רגיל ליהנות, מכך שהרצון שלו מתמלא. וכאשר האדם מתקרב אל אחדות, שהיא נפרדת מהנפרדות, אז הוא בעצם מרחיק את עצמו, מכל ההיאחזות שלו בכל הצורות כולן. ואז ממילא אין לו שום צורה ורצון מוגדר, שאותו הוא רוצה, ואז הוא מרגיש ריקנות וחוסר הנאה. והכל זה רק משום, שהאדם מנסה להתקרב למקום מוגדר אחר, שבו הכל אחד ממש בצורה מוגדרת. וממילא, לא שייך לרצות בו שום דבר מוגדר, ולכן לא שייך ליהנות ממילוי רצון כלל. והאחדות...
טעויות של NLP, ראפור / כימיה בין אישית - האם ומתי להשתמש בראפור ליצירת כימיה? למה ראפור רע? מתי ראפור רע? למה לא לעשות ראפור? האם טוב ליצור כימיה? איך ליצור כימיה בין אישית? יצירת כימיה בין אישית, איך ליצור ראפור? שיטות ליצירת ראפור, מה זה ראפור? מהו ראפור? מיומנויות תקשורת, כימיה בין אנשים, כימיה בין שני אנשים, ראפור nlp, טוני רובינס, איך ראפור עובד? כמה ראפור חשוב? להשתמש בראפור - חלק 1
.../ כימיה בין אישית - האם ומתי להשתמש בראפור ליצירת כימיה? למה ראפור רע? מתי ראפור רע? למה לא לעשות ראפור? האם טוב ליצור כימיה? איך ליצור כימיה בין אישית? יצירת כימיה בין אישית, איך ליצור ראפור? שיטות ליצירת ראפור, מה זה ראפור? מהו ראפור? מיומנויות תקשורת, כימיה בין אנשים, כימיה בין שני אנשים, ראפור nlp, טוני רובינס, איך ראפור עובד? כמה ראפור חשוב? להשתמש בראפור - חלק 1 וכאן אבאר עוד אחת מהטעויות הבסיסיות ביותר, שיש לרוב המומחי ה NLP לגבי הנושא של יצירת כימיה בין אישית (ראפור). שהם מלמדים איך ליצור...
מבוא - איך ללמוד את הספר? מהי דרך הלימוד הנכונה?
...ללמוד את הספר? מהי דרך הלימוד הנכונה? וכאן יתבאר, מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד את הספר הזה? והתשובה לכך היא, כי הדרך הטובה ביותר ללמוד את הספר, היא ללמוד את הספר, כמה שיותר, בכמה שיותר דרכים, וכמה שיותר, יותר טוב. ויש להבין, כי השכל של הספר הזה, הוא כולו שכל אחד ויחיד, והוא כולו נובע מכולו ותלוי בכולו. וכל רעיון שיש בספר, הוא גם הסבר של כל שאר הרעיונות שיש בספר. אבל גם כל שאר הרעיונות שיש בספר, מסבירים אותו. כי כל שכל, הוא גם הקדמה וגם התכלית, וכולם הקדמות אל שכל אחד, שהוא מחוץ להכל. ולכן, בפועל,...
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
...של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית מהי הדרך בה עזרה יכולה לפתור בעיות? ההרצאה עוסקת בהבנת עקרונות העצות ופתרון בעיות, תוך עיון בעקרונות הסיבתיות והקשר בין סיבה ותוצאה, כפי שמוסבר על ידי רבי נחמן מברסלב. אליעד מציע שגולש מהבעיה עצמה, כך שהפתרון נוגע לא רק לתוצאה אלא גם לתהליך שמוביל אליה. הוא מתאר את המנגנון של פתרון בעיות, ובמיוחד את הדרך בה עיצות יכולות להיות לא...
עזרה בקבלת החלטה, האם להמשיך בלימודים? חוסר ריכוז בלימודים, הדבר הכי קשה, לא לפחד משעמום, לימודים אקדמיים, תואר ראשון, ללמוד או לעבוד
עזרה בקבלת החלטה, האם להמשיך בלימודים? חוסר ריכוז בלימודים, הדבר הכי קשה, לא לפחד משעמום, לימודים אקדמיים, תואר ראשון, ללמוד או לעבוד
...בלימודים, הדבר הכי קשה, לא לפחד משעמום, לימודים אקדמיים, תואר ראשון, ללמוד או לעבוד האם כדאי להמשיך בלימודים כשיש חוסר ריכוז ועניין? אליעד כהן דן בהתלבטות הנפוצה של סטודנטים רבים: האם להמשיך בלימודים אקדמיים או להתחיל לעבוד, במיוחד כאשר יש תחושת חוסר ריכוז, חוסר עניין או קושי להתחבר לתכנים הנלמדים. לדבריו, כאשר אדם שוקל להמשיך בלימודים אקדמיים, ישנם כמה דברים שהוא צריך לקחת בחשבון. ראשית, חשוב להבין אם הלימודים באמת מקדמים את המטרות האישיות שלו, או שמא מדובר רק בהעברת זמן. אליעד מתייחס לכך שאם א
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
...על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים מהי השפעת המטופל על המטפל, ומי משפיע על מי? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה הפילוסופית והמעשית של השפעת המטופל על המטפל ובחינה של יחסי מטפל - מטופל. אליעד פותח את השיחה בשאלה בסיסית: מה קורה כששני אנשים, אחד שמח ואחד עצוב, נפגשים? איך אחד מהם יכול להשפיע על השני? אליעד מציין כי כל אדם שמח או עצוב יכול להשפיע...
פחד מאיומים, איך מישהו שולט בך? איך שולטים במישהו? איך לשלוט במישהו? איך לא ישלטו בך? איך לא יאיימו עליך? למה לשלוט ברצון שלך? מי שולט בך? מי מאיים עליך? איך לשלוט ברצון שלך? פחד להיות נשלט, פחד משליטה, שליטה ברצון
פחד מאיומים, איך מישהו שולט בך? איך שולטים במישהו? איך לשלוט במישהו? איך לא ישלטו בך? איך לא יאיימו עליך? למה לשלוט ברצון שלך? מי שולט בך? מי מאיים עליך? איך לשלוט ברצון שלך? פחד להיות נשלט, פחד משליטה, שליטה ברצון
...במישהו? איך לשלוט במישהו? איך לא ישלטו בך? איך לא יאיימו עליך? למה לשלוט ברצון שלך? מי שולט בך? מי מאיים עליך? איך לשלוט ברצון שלך? פחד להיות נשלט, פחד משליטה, שליטה ברצון איך אנשים שולטים בך באמצעות הרצונות שלך? אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה שבה אנשים יכולים לשלוט בך או לאיים עליך, היא באמצעות הרצונות שלך. אין אפשרות שאדם ישלוט באדם אחר ללא ניצול הרצון של האדם הנשלט. אנשים תמיד משתמשים במשהו שאתה רוצה, חושש ממנו או חשוב לך, כדי לגרום לך לבצע פעולות מסוימות או להימנע מפעולות אחרות. לדוגמה, אם אתה...
איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק?
איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק?
...איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק? איך לרפא סכיזופרניה והפרעות נפש באמצעות בירור האמת? הגישה המרכזית שאליעד כהן מציג לטיפול בהפרעות נפשיות קשות, כגון סכיזופרניה, פרנויה והפרעות אישיות שונות, מתבססת על בירור האמת יחד עם המטופל, במקום ניסיון לשכנעו שהוא טועה. הרעיון המרכזי הוא שלא נכון לנסות לשכנע אדם עם תפיסות שווא שהן שגויות...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...נפלא וידוע מראש / גלית שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית? ביקורת / קבלה עצמית / אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים...
פנג שווי - של מי הבית הזה?
...בית הוא העולם הפנימי והפרטי של כל אחד מאתנו. שם נרשה לעצמנו לעשות דברים שלא נעשה ברבים. בית הוא המקום ממנו נצא אל העולם הרועש ואליו נשוב בכל פעם שנרצה שקט ורוגע וביטחון. אם נבקש מילד לצייר לנו בית סביר שיצייר ריבוע עם משלוש מעל, ובתוך הריבוע יוסיף שני חלונות ודלת. בהתבוננות נוספת נזהה בציור פנים עם עיניים ופה. ואכן, בציורי ילדים, רוב הבתים נראים כבני אדם. וכך בדיוק נתפס בית גם בראייה ההוליסטית. לכל בית יש פנים ועורף החזית היא הפנים חזית הבית מייצג את החלק המוחצן בחיינו, את מה שאנו רוצים להראות לעולם...
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ג'
...אמונה לבין הצלחה? חלק ג הגענו לחלק האחרון של המאמר מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? . החלק שבו נבדוק מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשנות אמונות. אילו פעולות ביכולתנו לעשות על מנת לשנות את האמונה המגבילה שלנו באמונה חיובית שתקדם אותנו למחוז חפצנו? חלק זה מציע כמה רעיונות טובים שהוכיחו את עצמם כעובדים: 6 דרכים עיקריות לשינוי אמונה בדרך אל הצלחה גדולה יותר: איך משנים אמונה בדרך אל הצלחה? 1. הצהרות לאחר שהפכנו להיות מודעים לאמונתו המגבילה והחלטנו לוותר על הרווח שלנו מלהחזיק בה, עלינו להצהיר על אמונה חיובית...
שבעה שבועות תספור לך
...לך בבית המקדש, ייבנה במהרה בימינו, היו כלים שונים. הכלים נמשחו בשמן המשחה עמ לקדשם ועמ שהם יקדשו, אשר יבוא בתוכם. לכל עניין, מידה, הכלי שלה, כלי המקדש את הבא בתוכה. ההתקדשות בהיות הכלי התואם את מילואו. חג השבועות, כשמו כן הוא, חג של שבוע הרבה, היינו חג שמקור ענינו הינו השבוע, מילוי הכלים, הכלת השפע. התורה מצווה וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבועות תמימות תהיינה. הציווי למנות שבועות. הימים הנספרים אין בהם משל עצמם, מהותם הינה בהיותם חלק ומרכיב לשבוע. ימי ספירת העומר, 7 שבועות הינם הכנה לקראת המילוי הגדול...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...על חיי הנישואין רומנטיקה, אושר ועוד כמה הנחות יסוד שגויות. מאת אמונה ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרויקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים פופולריים, בנוגע לשינוי הציפיות וההשקפות שיש לנו...
יקירה, כשאת מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך
...מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך ודאי את מכירה את המייל הזה שרץ מעת לעת ברשת, שבו הבעל קורא בלילה לאשתו להצטרף אליו למיטה והאישה עונה לו שעוד רגע היא באה. שנייה אחכ היא מוציאה ממכונת הכביסה בגדים נקיים ומעבירה אותם למייבש, זורקת ערימת בגדים מלוכלכים למכונת הכביסה, מפעילה את מדיח הכלים, מגהצת איזה בגד או שניים, מקפלת כביסה, מסדרת עוד כמה דברים דחופים ובכוחותיה האחרונים מגיעה בסופו של דבר שפוכה לגמרי למיטה. בבוקר, בעלה שואל אותה בפיהוק למה היא כל כך עייפה...? גם אם לא קראת בעבר...
מהות החיפוש העצמי
...החיפוש העצמי למה אנשים שואלים שאלות כל הזמן? מה מסתתר בעומק השאלות שלנו ומה אנחנו באמת מחפשים. כשילד קטן שואל אמא למה יש הבדל בין בנים לבנות? או שהוא שואל אבא למה השמיים כחולים? או כל שאלה שהילד שואל, הוא בעצם מנסה להבין מה הסיבה, אבל מבפנים ברמה המהותית יותר הילד מנסה להבין האם הכל סיבתי או שאולי הכל אקראי, הילד מנסה להבין את מהות הקשר בין האירועים השונים שהוא רואה ומרגיש במציאות שלו. הוא שואל למה מכיוון שהוא בספק לגבי זה שקיים קשר סיבתי והוא בספק לגבי הבנתו האישית את הקשרים הסיבתיים, במידה והם...
איך להפוך מחשבה למעשה?
...הפוך את המחשבות שלך למעשים. הפוך את המחשבות שלך לדברים מוחשיים, גם דברים קטנים העיקר שיהיו מוחשיים. בסופו של דבר הרצונות שלך יהפכו למציאות שלך שאליה אתה רוצה להגיע. אם אתה רוצה משהו וחושב על משהו, אל תסתפק בכך, הפוך אותו למוחשי, אפילו בדבר הקטן ביותר. רשום אותו לעצמך, דבר עליו, חשוב עליו יותר, פרק אותו לגורמים ונסה לעשות כל חלק קטן ממנו, קרא עליו מידע נוסף, דבר עליו עם אחרים, קבע לך זמן קבוע במשך היום שבו אתה עוסק באותו רצון. אפילו דקה בודדת, אפילו תוך כדי משהו אחר. העיקר שתהפוך את המחשבה למעשה...
חרדת כישלון והרצון להצליח - תרופה ועזרה לחבר
...להצליח - תרופה ועזרה לחבר ניקח לדוגמה אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח יותר מכולם, להיות הכי טוב ולהקדיש את חייו למען המטרות שהוא יוצר לעצמו. ראוי קודם להבין שאותו אדם אוחז בתפישה שתחושת הסיפוק הפנימית שלו תלויה בהצלחה שלו. הלך המחשבה שלו הוא כזה, שאם הוא ישיג את הדבר שהוא רוצה ורק אם הוא יגיע ליעד שרצה, רק אז הוא ירגיש טוב ושליו מבפנים. למתבונן מהצד זה די מובן שמדובר בסיפוק רגעי ושמיד לאחר מכן אותו אדם ימצא לעצמו יעד חדש ושוב יתלה את תחושת הסיפוק שלו בהשגתו, ועד אז הוא ככל הנראה שוב ירגיש שחסר לו משהו...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגרום למוטיבציה האם כדאי להתגבר על פחדים? בעיות ריכוז טיפשות של אנשים חרדות מכישוף לסמוך רק על עצמי אמונה עצמית ופחדים טיפול בדיכאון כרוני הערכה עצמית גבוהה סובל מחרדת קהל אהבה או אינטרסנטיות אויב או אוהב האם כדאי להיות מאושר במאה אחוז? הרגשה של אושר מוחלט הבדל בין גבר לבחורה סקס יותר זמן קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים הזמן שלוקח ללקוח לקבל החלטה להתמודד עם פוביה התמודדות עם משבר זוגי מה המניע שלך להשגת המטרה? איך להציב מטרות? לשכנע מישהו להיות חבר סוגים של פגישות מול לקוח ילד שמסרב לאכול לעשות ילדים לקרוא את תת המודע של מישהו דימוי עצמי רוחני מה לעשות כשמישהו שומע קולות? הפסקת כדורים האקסית לא רוצה אותי האם אפשר לחזור אחרי בגידה? איך לבצע הרמה מהרצפה? איך להתאמן עם שכל? האם יכול להיות אלוהים? אחריות אלוהית הארה רוחנית קורית מעצמה מי הגיע להארה רוחנית? להפוך להיות אלוהים האמיתי הופך להיות אלוהים במה כדאי להשקיע כסף היום? לבקש כסף מה משמעות החיים? התכלית של החיים אנשים חיוביים אנרגיות שליליות מאנשים בחירה חופשית לאלוהים הבחירה החופשית של אלוהים העולם הבא אלוהים מקיים את העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, קואצ'ר לזוגיות, אימון אישי לילדים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_12_2025 השעה 19:36:21 - wesi4