ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
... כלפי העולם. הוא מתבונן בתודעה כתודעה במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. (הבנה של הגוף) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף? הנה נזיר, ... במידה מספקת לידיעה והכרה. והוא חי מנותק, לא אוחז בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתרגל הבנה נכונה של תודעה כתודעה. (הבנה של תופעות מנטליות) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות? (חמשת ההפרעות (i) ) הנה, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות ביחס לחמשת ההפרעות. כיצד הוא עושה זאת? הנה, נזירים, אם תאווה חושית נמצאת בו, הנזיר יודע שהיא נמצאת בו. אם תאווה חושית איננה בו, ... ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד לנטוש ספק שכבר הופיע, והוא יודע כיצד לא יופיע בעתיד ספק שננטש. כך הוא מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות פנימית... (חמשת המצרפים) ועוד, נזירים, נזירים, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות ביחס לחמשת מרכיבי האחיזה. כיצד הוא עושה זאת? הנה נזיר חושב: כך הוא חומר, כך ההופעה של חומר, כך ההעלמות של חומר, כך היא הרגשה, כך ההופעה של הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, כך הוא זיהוי, כך ההופעה של זיהוי, כך ההעלמות של זיהוי, כך הן תופעות מנטליות, כך ההופעה של תופעות מנטליות, כך ההעלמות של תופעות מנטליות, כך היא הכרה, כך ההופעה של הכרה, כך ההעלמות של הכרה. כך הוא מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות פנימית... (ששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצוניים) ועוד, נזירים, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים. כיצד הוא עושה זאת? הנה נזיר יודע את העין, יודע מראות, ויודע כל כבילה (ii) המופיעה בתלות ... הוא יודע את האוזן ויודע צלילים... הוא יודע את האף ויודע ריחות... הוא יודע את הלשון ויודע טעמים... הוא יודע את התודעה ויודע תופעות מנטליות, ויודע כל כבילה המופיעה כתלויה בשניהם. והוא יודע כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד לנטוש כבילה כזו שכבר הופיעה, והוא יודע כיצד לא תופיע בעתיד כבילה כזו שננטשה. כך הוא מתבונן בתופעות מנטליות... (שבעת גורמי של ההארה (iii) ) ועוד, נזירים, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות ביחס לשבעת גורמי ההארה. כיצד הוא עושה זאת? הנה נזירים, אם גורם ההארה מודעות נמצא בו, הוא יודע שהוא נמצא. אם מודעות איננו בו, הוא ... לכך שאיננו. והוא יודע כיצד השתוות שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד מתבצע פיתוח מלא של גורם איזון נפשי. כך הוא מתבונן בתופעות מנטליות... (ארבע אמיתות האציליים) ועוד, נזירים, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות ביחס לארבע אמיתות האציליים. כיצד הוא עושה זאת? הנה, נזיר יודע כפי שזה באמת: זה סבל, הוא יודע כפי שזה באמת: זה המקור לסבל, הוא יודע ... תחושה גופנית מכאיבה, תחושה גופנית לא נעימה, הרגשת כאב או אי נעימות כתוצאה ממגע גופני, זה נזירים, נקרא כאב. ומה זה עצב? כל הרגשה מנטלית מכאיבה, הרגשה מנטלית לא נעימה, הרגשת כאב או אי נעימות כתוצאה ממגע מנטלי, זה נזירים, נקרא עצב. ומה זה יאוש? בכל פעם בו, כתוצאה מחוסר מזל כלשהו, מישהו מושפע מדבר בעל טבע מכאיב, ייאוש, יאוש עמוק, דיכאון, ... זה נזירים נקרא ייאוש. ומה זה להיות קשור למה שאינו אהוב? הנה, כל מי שבא במגע עם מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף או תופעות מנטליות לא רצויים, לא אהובים, לא נעימים, או מי שבא במגע עם רוחשי רעה, רוחשי פגע, הגורמים לחוסר נוחות, חוסר ביטחון, שאיתם יש יחסים, יחסים ... אהוב. ומה זה להיות מופרד ממה שאהוב? הנה, כל מי שיש לו את מה שרצוי, אהוב - מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, או תופעות מנטליות נעימים, או מי שבא במגע עם אלו שרוצים בטובתו, המאחלים לשלומו, לנוחות, לביטחון, אם או אב, או אח או אחות, או שוליה צעיר, או חברים או ... חמשת מצרפי האחיזה הם סבל? הנה כך: מרכיב האחיזה שהוא חומר, מצרף האחיזה שהוא הרגשה, מצרף האחיזה שהוא זיהוי, מצרף האחיזה שהוא תופעות מנטליות, מצרף האחיזה שהוא הכרה, אלו, בקיצור, חמשת מצרפי האחיזה שהם סבל. זוהי נזירים אמת הסבל האצילית. ומהו, נזירים, המקור לסבל כאמת ...
ספק באיזון נפשי להשיג עצמאות להרגיע הארה מרוצים ושמחים תאווה
בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות
... בשל תנאי מסויים? יש לומר: כך הדבר. אם נשאלים: בשל איזה תנאי יש מגע? יש לומר: עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. אננדה, אם נשאלים: האם מנטליות - חומריות נוצרת בשל תנאי מסויים? יש לומר: כך הדבר. אם נשאלים: בשל איזה תנאי יש מנטליות - חומריות? יש לומר: עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. אננדה, אם נשאלים: האם הכרה נוצרת בשל תנאי מסויים? יש לומר: כך הדבר. אם נשאלים: בשל איזה תנאי יש הכרה? יש לומר: עם מודעות מנטליות - חומריות כתנאי יש מודעות. כך, אננדה, עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה, עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות, עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע, עם מגע כתנאי יש הרגשה, עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות, עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות, עם היקשרות כתנאי יש קיום, עם קיום ... הישתוקקות לריחות, הישתוקקות לטעמים, הישתוקקות לתחושות מגע, הישתוקקות לתופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה של הישתוקקות, האם היקשרות תוכל להראות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, ... לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הרגשה, קרי, מגע. (מגע) כך נאמר: עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי לא היו קיימים האם תיאור - מגע היה יכול להראות בגוף החומרי? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף החומרי לא היו קיימים, האם רושם - מגע היה יכול להראות בגוף המנטלי? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו דרכם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי והגוף החומרי לא היו קיימים, האם תיאור - מגע או רושם - מגע היו יכולים להראות? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו דרכם נוהגים לתאר את המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להראות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מגע, קרי, מנטליות - חומריות. (מנטליות - חומריות) כך נאמר: עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא הייתה עוברת לרחם האם, האם מנטליות - חומריות היתה נוצרת ברחם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, לאחר שעברה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם מנטליות - חומריות הייתה נולדת לתוך מצב הקיום הנוכחי? כמובן שלא, אדון נכבד. אם ההכרה של ילד או ילדה צעירה היה נקטעת באיבה, האם מנטליות - חומריות היתה גודלת, מתפתחת ומגיעה לבגרות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מנטליות - חומריות, קרי, הכרה. (הכרה) כך נאמר: עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום ... כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הכרה, קרי, מנטליות - חומריות. אננדה, בהיקף זה נולדים, מזדקנים, ומתים, חולפים מהעולם ונולדים מחדש, בהיקף זה יש דרך לכינוי, בהיקף זה יש דרך לשפה, בהיקף זה יש דרך ... בהיקף זה יש תחום לחוכמה, בהיקף זה שהמחזור נע לתיאור מצב יצור זה, כלומר, כאשר יש מנטליות - חומריות יחד עם הכרה. (תיאורים של עצמי) אננדה, באילו דרכים, מי שמתאר עצמי מתאר אותו? לתיאור עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, מתארים אותו כך: ...
חיים אחרי המוות תודעה חופש בודהה לרחם ישות תחושה של עצמיות פולחן
בודהיזם - סיבתיות
... האם יש תנאי למגע? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי למגע? עליך לומר: עם מנטליות - חומריות (5) כתנאי נוצר מגע. (6) אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי למנטליות - חומריות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי למנטליות - חומריות? עליך לומר: עם הכרה כתנאי נוצרת מנטליות - חומריות. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להכרה? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להכרה? עליך לומר: עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצרת הכרה. I.כך, אננדה, הכרה מותנית במנטליות - חומריות ומנטליות - חומריות מותנית בהכרה, מגע מותנה במנטליות - חומריות, הרגשה ... השתוקקות לריחות, השתוקקות לטעמים, השתוקקות לתחושות מגע, השתוקקות למחשבות ותופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של השתוקקות, בהפסקה מוחלטת של השתוקקות, האם היקשרות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, ... נכבד. לכן, אננדה, מגע הוא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל הרגשה. מגע I.כך אמרתי: עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצר מגע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף - המנטלי (17) לא היו קיימים, האם תפיסת המושג הגוף - החומרי (18) היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. או אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגורם - החומרי לא היו קיימים, האם תפיסת תגובה חושית בגורם - המנטלי היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אשר באמצעותם מתארים את הגורם - המנטלי והגורם - החומרי - לא היו קיימים, האם תפיסת המושג או תגובה חושית היו יכולים להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם מתארים את המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל מגע. מנטליות - חומריות I.כך אמרתי: עם הכרה כתנאי נוצרת מנטליות - חומריות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא הייתה נכנסת לרחם האם, האם מנטליות - חומריות היתה מתפתחת שם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, לאחר שנכנסה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם מנטליות - חומריות הייתה נולדת לתוך מצב הקיום הנוכחי? כמובן שלא, אדון נכבד. ואם ההכרה של יצור עדין שכזה היתה נקטעת באיבה, האם מנטליות - חומריות היתה גדלה, מתפתחת ומגיעה לבגרות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, הכרה היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של מנטליות - חומריות. הכרה I.כך אמרתי: עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצרת הכרה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של הכרה. אננדה, במידה זו (אנו יכולים להתחקות) אחר לידה, הזדקנות, מוות ומעבר מהעולם הזה והיוולדות ... משתרעת מידת יכולת ההבנה, עד היכן שהמעגל מגיע וסובב עד כמה שניתן להבחין בחיים אלו, קרי, מנטליות - חומריות יחד עם הכרה. הסברים לגבי טבע העצמי (attapaatti) I.אננדה, באילו דרכים, אנשים מסבירים את טבע העצמי? ישנם כאלו שאומרים שהעצמי חומרי ... כל אורך זמן שהוא רוצה, והוא הגשים באמצעות תבונת - העל שלו כאן ועכשיו גם את הרס הנגעים המנטליים, וגם את שחרור הלב חסר - הפגמים דרך חוכמה, (33) אז נזירים, הוא מכונה משוחרר בשתי הדרכים (34) ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה ... Guguhika-jta. (4) מילולית: עם א כתנאי, ב מתהווה. מתורגם לעיתים גם - ב מותנה ב - א. (5) מנטליות - חומריות: נאמה - רופה, nma-rpa. (6) ששת בסיסי החושים המהווים חלק משרשרת ההתהוות המותנית מושמטים משום מה בסוטה הזו. (7) רוחות: בהוטאנם, ... ראשית, כבסיס ללידה מחדש (2) והשתוקקות כחלק מהפעולה (samudcratah). (17) הגוף - המנטלי: נאמה - קאיה, nma-kya. המרכיב המנטלי מהצמד נאמה - רופה (nma-rpa) מנטליות - חומריות, או גוף ותודעה. (18) הגוף - החומרי: רופה - קאיה, rpa-kya. זהו המרכיב החומרי מהצמד נאמה - רופה (nma-rpa) מנטליות - חומריות, או גוף ותודעה. שני המונחים רופה ו - קאיה מתורגמים כ - חומר ו - גוף ויש הבדל ביניהם. רופה הוא גוף כחומר, במובן שהוא בעל צורה פיזית ... - הגוף (kaya-khandha). (21) מזהה את העצמי לכאורה עם מצרף - הזיהוי תפיסה, מצרף התגובות המנטליות ומצרף ההכרה (על פי הפרשנות). (22) מותנית: סנקהטה, sankhata. (בניגוד ליסוד הבלתי - מותנה, שהוא ניבאנה). (23) הוא מגשים ניבאנה בעצמו, באופן ... נירודהה - סמאפתי, sa-vedayita-nirodha או nirodha-sampatti. מצב תודעה בו הפעילות המנטלית מושהה, אליו ניתן לפרוץ ממצב של לא - חוזר או ארהנט. מידע נוסף: Nyaponika, Abhidhamma Studies, עמוד 113. (33) שחרור הלב דרך חוכמה: צטו - וימוטי ...
קיום פעילות מנטלית אמונה נולד התעלות להסביר אמונה בעצמך עתיד
בודהיזם - השושלת - 2
... השתוקקות היא התנאי להאחזות... הרגשה היא התנאי להשתוקקות... מגע הוא התנאי לתחושה... ששת בסיסי החושים הם התנאי למגע... מנטליות - חומריות היא התנאי לששת בסיסי החושים... הכרה היא התנאי למנטליות - חומריות. (31) ואז חשב הבודהיסטה ויפסי: מהו הדבר בעקבותיו מופיעה ההכרה. מהו התנאי להכרה? ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. 2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה ויפסי: ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת עוד הלאה. במידה זו יש לידה ודעיכה, יש מוות ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש, כלומר: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה, וההכרה היא התנאי למנטליות - חומריות, מנטליות - חומריות היא התנאי לששת בסיסי החושים, ששת בסיסי החושים הם התנאי למגע, מגע הוא התנאי להרגשה, הרגשה היא התנאי להשתוקקות, ... חדלון ההרגשה בא חדלון ההשתוקקות... עם חדלון המגע בא חדלון ההרגשה... עם חדלון ששת בסיסי החושים בא חדלון המגע... עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ששת בסיסי החושים... עם חדלון ההכרה בא חדלון המנטליות - חומריות... עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ההכרה. 2.21 אז חשב הבודהיסטה ויפסי: מצאתי את נתיב התובנה להתעוררות, כלומר: בחדלון המנטליות - חומריות חדלה ההכרה, בחדלון ההכרה חדלים המנטליות - חומריות, בחדלון המנטליות - חומריות חדלים ששת בסיסי החושים, בחדלון ששת בסיסי החושים חדל המגע, בחדלון המגע חדלה ההרגשה, בחדלון ההרגשה חדלה ההשתוקקות, ... מופיע, כך הוא נעלם, כך היא ההרגשה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת, כך הוא הזיהוי, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך הן התגובות המנטליות, כך הן מופיעות, כך הן נעלמות, כך היא ההכרה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת. ובעודו שוהה בהתבוננות בהופעתם והעלמותם של חמשת מצרפי ההאחזות, תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. (32) (סוף חלק שני) החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי ... אמת זו, כלומר, הטבע המותנה של הדברים, (35) או התהוות מותנית. (36) ובאותה מידה יהיה קשה לראות את ההדממה של כל התגובות המנטליות , (37) זניחת כל התשתיות של לידה חוזרת, (38) הרס ההשתוקקות, אי - תשוקה, חידלון וניבאנה. אם הייתי מלמד את הדהמה לאחרים, והם לא ... המותנים ואת התועלת שבניבאנה. (48) ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית. היציאה לפרישות של ההמונים (mahjanakyapabbajj) 3.14 וקהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש מבנדהומטי שמע שהבודהה ... הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית. הפורשים הראשונים מגשימים את הדהמה (purimapabbajitna dhammbhisamayo) 3.18 אז שמונים וארבע אלף האנשים הראשונים ... בפארק הצבאים של קהמה, ומלמד דהמה. 3.19 -21 והכל קרה כפי שקרה קודם... כך לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית. היציאה אל הדרכים להפצת הלימוד (crikanujnana) 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, נאסף קהל עצום של שישה ... התהוות: בהבה, bhava: תהליך ההתהוות. בדומה לשני הקישורים שלא מוזכרים כאן, אשר מייצגים את תהליך ההתהוות בחיים קודמים. (31) מנטליות - חומריות: נאמה - רופה, nmarpa. מתורגם גם כגוף - ותודעה (וגם באופן מוטעה כשם - וצורה) הפרשנות מסבירה שהסקירה של ויפסי הלכה אחורה רק עד תחילת החיים הנוכחיים. (32) נגעים מנטליים - אסווה (sava). חופשי מהם - משוחרר לגמרי, כלומר ארהנט. (33) חשיבה בלבד: אטקאבצרו, Atakkvacaro: מעבר להסקה לוגית ולהמשגה. הדבר ... מותנה בזה, כלומר, העובדה שלכל דבר יש סיבה מסויימת. (36) התהוות מותנית: פטיצה - סמופאדה, paicca-samuppda. (37) תגובות - מנטליות: סנקהארה, sakhr: מתורגם גם כדפוסי התודעה, דפוסים מנטליים, צורות התודעה, תצורות מנטליות, תופעות מנטליות, רגשות ועוד. (38) התשתיות ללידה חוזרת: אופדהי, upadhi. כל הגורמים התורמים להיקשרות, ומכאן ללידה מחדש. (39) ברהמא סהמפטי מזוהה ...
אכילה יגון להבין מקוריות התבודדות מדיטציות ישויות סובלנות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
... ודנא, vedan. על פי גרסתו של וולש ורבים אחרים הכוונה להרגשות ממקור מנטלי או פיזי נעימות, לא נעימות ונייטרליות. גואנקה טוען בנחישות שהכוונה במונח זה היא לתחושות פיזיות המתחוללות בגוף בלבד ולא הרגשות מנטליות נעימות או לא נעימות. בחרתי להיות נייטרלי כלפי העמדה הזו ולהמשיך להשתמש בהרגשות באופן בלתי מתחייב לאף אחד מהפירושים האלו. (10) תודעה: ציטה, citta. האלמנט המנטלי, לעיתים גם מופיע בתרגום לב באופן מטאפורי. התרגום השכיח באנגלית הוא mind ומסיבה מסתורית יש רבים שמתעקשים שאין למילה הזו פירוש בשפה העברית. אם לא ... דהמא, dhamm. צורת רבים של דבר, במקרה זה הכוונה היא לכל אלמנט מנטלי בתודעה בכלל זה רגשות, מחשבות, משאלות וכו. (12) מקום שומם: לחילופין קרחת יער, אולם שומם, או חדר שומם. (13) שומר על מודעות ערנית. (14) המונחים ... passasati). הנזיר ניאנמולי מציין שהתרגיל המתואר הוא בהתבוננות מנטלית ולא פיתוח גופני או שליטה בנשימה כמו הטהה - יוגה. (15) מבין היטב: פגאנאטי, pajnti. ידיעה מעמיקה באמצעות חוכמה. זוהי צורת פועל מועצמת של ידיעה ... ועל פי חלק גדול מהמסורת הכוונה כאן היא להרגשה טובה, גופנית או מנטלית. גואנקה עושה הפרדה ומפרש זאת כתחושה נעימה בגוף בלבד. (30) הרגשה לא - נעימה: דוקהם ודנם, dukkha vedana. גם כאן על פי גרסא אחת מדובר בהרגשה לא - נעימה גופנית או מנטלית לעומת גרסא שניה בה מדובר בתחושה לא נעימה בגוף. (31) הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה: אדוקהמסוקהם ודנם, adukkhamasukha vedana. על פי גרסת וולש מדובר בהרגשה מנטלית בלבד ובכך שפשוט מודעים להמצאות ההרגשה המסויימת באותו רגע בו היא מתרחשת. על פי גרסת גואנקה מדובר שוב בתחושה גופנית נייטרלית אליה יש להיות ... באמצעות הגהאנות. (40) תודעה נעלית: סה - אוטרם, sa-uttara. שמצבים מנטליים אחרים נעלים עליה, וולש מפרש זאת כתיאור נרדף ל - תודעה לא - מפותחת, תודעה לא - מורחבת. (41) תודעה לא נעלית: אנ - אוטרם, an-uttara. תודעה שאין מצבים מנטליים אחרים הנעלים עליה. נראה כאילו יש כאן התייחסות להכרה על - ארצית (טרנסדנטלית) אך הפרשנות מיחסת אותה להכרה של מצבים ארציים, לכן שווה משמעות עם ... (45) תכני - תודעה: דהמא, dhamm. במקרה זה הכוונה היא לדברים מנטליים ולהבדיל מסנקהארה (sankhra). בחרתי ללכת עם התרגום של גואנקה. הפרשנות מסבירה את ההתאמה של ארבעת בסיסי הקשב לחמשת המצרפים: התבוננות בגוף מקושרת ... - תודעה מקושרת למצרף הזיהוי (תפיסה, הזכרות) ולמצרף התגובות - המנטליות (sa-kkhandha, sankhra-kkhandha). (46) הפרעות - ניברנה, nivarana, באנגלית: hindrances. מכשולים מנטליים. (47) תאווה חושית: קאמה - צהנדה, kma cchanda. זהו מונח שונה מזה שבפסקה 12 ביחס לתודעה אחוזת תשוקה (sarga citta), אך דומה מאוד במשמעות. שניהם ... - חן בעיני החושים. בפסקה 12 התרגול היה פשוט לשים לב להמצאות מצב מנטלי כזה, אך כאן יש גם לחקור כיצד המצב המנטלי הזה הופיע וכיצד ניתן להיפטר ממנו. (48) הפרשנות מציגה שש דרכים להפטר מתאוות חושים: (1) תשומת לב או חשיבה נכונה על הדוחה (אסובהה, asubha). (2) ... ההיאחזות. אלו חמשת ההיבטים בהם הבודהה סיכם את כל התופעות הפיזיו - מנטליות של יצור חי, אשר נראים לאדם הבור כעצמי שלו, האישיות שלו או האגו שלו. (55) חומר: רופה, rpa. מוגדר כארבעת היסודות הגדולים והאלמנטים החומריים ... מוגדר כהבחנה בדבר על פי מאפיניו. (SN 22.79) (57) תגובות - מנטליות : סנקהארה - קהנדהא, sankhra-kkhandha. מתורגמות גם כתופעות מנטליות, התניות מנטליות, תצורות מנטליות (אנגלית: mental formation). למונח סנקהארה יש משמעויות ותרגומים רבים ושונים, במקרה זה ההתייחסות היא לקבוצת התגובות המנטליות. מקובל להתייחס ל - 50 גורמים מסוג זה שרובם מכונים בשפה פשוטה רגשות והם תגובות קרמתיות לפעולות בין אם טובות או רעות. (58) הכרה: ויניאנה, via. ... הדהמה, אך במקרה זה הכוונה היא לחקר התופעות החומריות - גופניות והמנטליות. (65) מאמץ: וירייה, viriya. מונח זהה למאמץ נכון בדרך בעלת שמונה האיברים. (66) תחושת התעלות: פיטי, pti. (67) שלווה: פסדהי, passaddhi. (68) ... כוונה נכונה. חשיבה במובן של כוונות, ראיית עולם, כיוונון הפעילות המנטלית. (85) דרך חיים נכונה: סמא אגיבה, samm jiva. מתורגם גם אורח חיים נכון ו - פרנסה נכונה. דרך חיים בהתייחס לאמצעים ההתנהלות בחיים, תעסוקה, דרכי ...
להתמודד עם קנאה דאגות לפרש גאווה תחושת התעלות תובנות תחושה טובה מכוער
בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
... באשר לששת הבסיסים, מהו מקורם, מהו מוצאם...? מקורם של ששת הבסיסים הוא מנטליות - חומריות (5)... באשר למנטליות - חומריות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של מנטליות - חומריות הוא הכרה... באשר להכרה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הכרה הוא תופעות מנטליות ... באשר לתופעות מנטליות מהו מקורן, מהו מוצאן...? מקורן של תופעות מנטליות הוא בורות, מוצאן של תופעות הוא בורות, הן נולדות ונוצרות מבורות. נזירים, כאשר בורות ננטשת וידיעה ... באמצעות שנאה. (3) שגשוג - (papaca), על פי הפרשנות, בדרך כלל מיוחס לפעילות מנטלית הנשלטת על ידי הישתוקקות, יוהרה והשקפות, אך כאן הכוונה היא רק להישתוקקות ולהשקפות. (4) השקפת הקיום ... of being, the view of non-being). האמונה באינטרנליזם והאמונה באניהיליזם. (5) מנטליות - חומריות (nama-rupa), באנגלית: mentality and corporeality ...
המחיר הוא רק תירוץ מחיר יקר מידי אנגלית להאמין בעצמי פולחן לקוח אומר יקר לי מוצרים יקרים מוצר יקר מידי
בודהיזם - החיפוש האצילי
... לצער, מחפש גם כן מה שנתון לצער, בעוד עצמו נתון לזיהומים מנטליים (i), מחפש גם כן מה שנתון לזיהומים מנטליים. ועל מה ניתן לומר שהוא נתון ללידה? רעיה וילדים נתונים ללידה, עבדים ושפחות, עיזים וכבשים, תרנגולות וחזירים, פילים, בקר, ... גם כן מה שנתון לצער. ועל מה ניתן לומר שהוא נתון לזיהומים מנטליים? רעיה וילדים נתונים לזיהומים מנטליים, עבדים ושפחות, עיזים וכבשים, תרנגולות וחזירים, פילים, בקר, סוסים ואתונות נתונים לזיהומים מנטליים. דברי היקשרות אלו נתונים לזיהומים מנטליים. והוא אשר קשור לדברים אלו, אשר מוקסם מהם, ומסור להם לחלוטין, בעוד הוא עצמו נתון לזיהומים מנטליים, מחפש גם כן מה שנתון לזיהומים מנטליים. זהו החיפוש הנחות. ומהו החיפוש האצילי? הנה אדם אשר הוא עצמו נתון ללידה, לאחר שהבין את הסכנה במה שנתון ללידה, הוא מחפש את ... העילאי משיעבוד, ניבאנה. מאחר שהוא עצמו נתון לזיהומים מנטליים, לאחר שהבין את הסכנה במה שנתון לזיהומים מנטליים, הוא מחפש את הבלתי - מזוהם הביטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה. זהו החיפוש האצילי. (החיפוש אחר הארה) נזירים, טרום ההארה שלי, ... ללידה, בעוד הייתי נתון להזדקנות, חולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים, חיפשתי אחר מה שגם נתון להזדקנות, חולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים. אז שקלתי את העניין באופן הבא: מדוע, בעוד אני עצמי נתון ללידה, אני מחפש גם כן מה שנתון ללידה? מדוע, בעוד אני עצמי נתון להזדקנות, לחולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים , אני מחפש מה שגם כן נתון להזדקנות, לחולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים? נניח שבעוד אני נתון ללידה, לאחר שאבין את הסכנה במה שנתון ללידה, אחפש את הלא - נולד הביטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה. נניח שבעוד אני נתון להזדקנות, חולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים , לאחר שאבין את הסכנה במה שנתון להזדקנות, חולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים, אחפש את הבלתי מזדקן, האל - חולי, האלמוות, האל - צער, הבלתי - מזוהם, הביטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה. לאחר מכן, בעודי צעיר, ... יצורים עם מעט אבק בעיניים ועם הרבה אבק בעיניים, עם יכולות מנטליות חדות ועם יכולות מנטליות קהות, עם איכויות טובות ועם איכויות רעות, כאלו שקל ללמד וכאלו שקשה ללמד, וגם כאלו שחיים ביראה מאשמה ויראה מהעולם הבא. כפי ... יצורים עם מעט אבק בעיניים ועם הרבה אבק בעיניים, עם יכולות מנטליות חדות ועם יכולות מנטליות קהות, עם איכויות טובות ועם איכויות רעות, כאלו שקל ללמד וכאלו שקשה ללמד, וגם כאלו שחיים ביראה מאשמה ומהעולם הבא. אז השבתי ... משיעבוד, ניבאנה, בהיותם נתונים להזדקנות, חולי, וזיהומים מנטליים, לאחר שהבינו את הסכנה במה שנתון להזדקנות, חולי, מוות, צער, וזיהומים מנטליים, בחיפוש אחר הבלתי - מזדקן, הלא - נולד, האלמוות, האל - צער, והבלתי - מזוהם, הביטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה, הם השיגו את ... לתחומו של הצייד. כך גם, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נזיר נכנס ושוהה בגהאנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהינתקות, מלאה בהנאה ושמחה. ניתן לומר על נזיר זה שהוא ... אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (i) זיהומים מנטליים, תחלואים מנטליים, רעלים מנטליים (kilesa). גורמים מנטליים מזיקים. הם מכונים כך משום שהם עצמם מזוהמים ומזהמים גורמים מנטליים אחרים בסביבתם. (ii) היקשרות - באנגלית: attachment. (iii) בודהיסטה (bodhisatta), יישות המועדת להארה, בודהה לעתיד. (iv) אלארה ...
הרגשת התעלות מושלם גשמיות נזירים עירנות דמעות חומרנות חושים
בודהיזם - רשימת מושגים
... המים. אקוסלה (akusala): לא מיומן (אנגלית: unskillful). לא טוב או לא מועיל, פעולה שאינה יוצרת תוצאה קרמתית חיובית. אסווה (sava): נגעים מנטליים, תחלואים, שחיתויות (אנגלית: mental corruptions). אוטפה (ottappa): מורא מוסרי. רתיעה מעשיית רע. אופקהה (upekkha): איזון ... אמפתיה (אנגלית: sympathetic joy). שמחה בהצלחת האחר. נירייה (niraya): גיהנום. ניברנה (nvaraa): הפרעות (אנגלית: hindrances). תופעות מנטליות מזיקות המונעות הבנה של המציאות. נאגה (nga): נאגה. שם לסוג של שד בדמות נחש. סילה (sla): מוסר. קוד ההתנהגות המוסרית. סמפגניה ... קהילת הנזירים והתלמידים של הבודהה. סנייה (sa): זיהוי, תפיסה או הזכרות (אנגלית: perception, recognition). סנקהארא (sankhr): תגובות מנטליות . מתורגם גם כדפוסים מנטליים, תצורות מנטליות, התניות מנטליות ועוד. סאמנרה (smaera): נזיר חניך. סוטה (sutta): שיחה, דרשה. סוקהה (sukha): הנאה. מתורגם גם כהרגשה טובה או תחושה נעימה. ... (citta): תודעה (אנגלית: mind). קהטייה (khattiya): שם מעמד בני - הלוחמים והשליטים. קילסה (kilesa): מזהמים (אנגלית: defilements). זיהומים מנטליים. קמה (kamma): פעולה. פעולה מכוונת או פעולה רצונית. קסינה (kasia): קסינה, סימן. אמצעי עזר המשמש למדיטציית ריכוז בדמות דיסקים ...
הצלחה ניגודים האמת הבלתי תלויה האמת האובייקטיבית תשוקה להקצין תחושת התעלות אנגלית
בודהיזם - סוטרת האש
... בוערת באש התשוקה, באש השנאה, באש הבורות. אני אומר שכל זה בוער בלידה, בהזדקנות ובמוות, בעצב ובמרירות, במכאוב, ביגון ובייאוש. התודעה בוערת, תופעות מנטליות בוערות, הכרת - תופעות - מנטליות בוערת, מגע התודעה בוער, וכמו כן, כל הרגשה נעימה, מכאיבה או נייטרלית, הנוצרת ... הגוף, להכרת - תחושות - הגוף, למגע - גוף, ולכל הרגשה נעימה, מכאיבה או נייטרלית, הנוצרת כתוצאה ממגע - גוף. הוא הופך חסר תשוקה לתודעה, להכרה של תופעות מנטליות , להכרת - תופעות - מנטליות, למגע - תודעה, ולכל הרגשה נעימה, מכאיבה או נייטרלית, הנוצרת כתוצאה ממגע - תודעה. ...
הרגשה נעימה חיים רוחניים תחושה של הגוף תחושות נעימות חופש הרגשת הגוף הבנה מנטליות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
... חומר, כך ההעלמות של חומר, כך היא הרגשה, כך ההופעה של הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, כך הוא זיהוי, (56) כך ההופעה של זיהוי, כך ההעלמות של זיהוי, כך הן תגובות - מנטליות, (57) כך ההופעה של תגובות - מנטליות, כך ההעלמות של תגובות - מנטליות, כך היא הכרה, (58) כך ההופעה של הכרה, כך ההעלמות ... ומהו כאב? כל תחושה גופנית מכאיבה, כל תחושה גופנית לא נעימה, כל הרגשת כאב פיזי או אי נעימות כתוצאה ממגע גופני - זה נזירים נקרא כאב. ומהו עצב? (71) כל הרגשה מנטלית מכאיבה, כל הרגשה מנטלית לא נעימה, כל הרגשת כאב מנטלי או אי נעימות כתוצאה ממגע מנטלי - זה נזירים, נקרא עצב. ומהו יאוש? (72) כל פעם בה, ... ההיקשרות לחמשת המצרפים היא סבל? הנה כך: היקשרות למצרף החומר היא סבל, היקשרות למצרף ההרגשה היא סבל, היקשרות למצרף הזיהוי היא סבל, היקשרות למצרף התגובות - המנטליות היא סבל, היקשרות למצרף ההכרה היא סבל. וכך, בקצרה, ...
סלידה מה הוא יודע אבלות התעוררות דיכאון עמוק עייף כאבים מצוקה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מנטליות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנטליות, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנטליות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, קואצינג מומלץ, מאמן אישי לקשב וריכוז בתחום מנטליות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 28_06_2025 השעה 14:44:20 - wesi4