... האם יש תנאי למגע? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי למגע? עליך לומר: עם
מנטליות - חומריות (5) כתנאי נוצר מגע. (6) אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי למנטליות - חומריות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי למנטליות - חומריות? עליך לומר: עם הכרה כתנאי נוצרת
מנטליות - חומריות. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להכרה? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להכרה? עליך לומר: עם
מנטליות - חומריות כתנאי נוצרת הכרה. I.כך, אננדה, הכרה מותנית במנטליות - חומריות ומנטליות - חומריות מותנית בהכרה, מגע מותנה במנטליות - חומריות, הרגשה ... השתוקקות לריחות, השתוקקות לטעמים, השתוקקות לתחושות מגע, השתוקקות למחשבות ותופעות
מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של השתוקקות, בהפסקה מוחלטת של השתוקקות, האם היקשרות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, ... נכבד. לכן, אננדה, מגע הוא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל הרגשה. מגע I.כך אמרתי: עם
מנטליות - חומריות כתנאי נוצר מגע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף -
המנטלי (17) לא היו קיימים, האם תפיסת המושג הגוף - החומרי (18) היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. או אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגורם - החומרי לא היו קיימים, האם תפיסת תגובה חושית בגורם -
המנטלי היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אשר באמצעותם מתארים את הגורם -
המנטלי והגורם - החומרי - לא היו קיימים, האם תפיסת המושג או תגובה חושית היו יכולים להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם מתארים את
המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל מגע.
מנטליות - חומריות I.כך אמרתי: עם הכרה כתנאי נוצרת
מנטליות - חומריות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא הייתה נכנסת לרחם האם, האם
מנטליות - חומריות היתה מתפתחת שם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, לאחר שנכנסה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם
מנטליות - חומריות הייתה נולדת לתוך מצב הקיום הנוכחי? כמובן שלא, אדון נכבד. ואם ההכרה של יצור עדין שכזה היתה נקטעת באיבה, האם
מנטליות - חומריות היתה גדלה, מתפתחת ומגיעה לבגרות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, הכרה היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של
מנטליות - חומריות. הכרה I.כך אמרתי: עם
מנטליות - חומריות כתנאי נוצרת הכרה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של הכרה. אננדה, במידה זו (אנו יכולים להתחקות) אחר לידה, הזדקנות, מוות ומעבר מהעולם הזה והיוולדות ... משתרעת מידת יכולת ההבנה, עד היכן שהמעגל מגיע וסובב עד כמה שניתן להבחין בחיים אלו, קרי,
מנטליות - חומריות יחד עם הכרה. הסברים לגבי טבע העצמי (attapaatti) I.אננדה, באילו דרכים, אנשים מסבירים את טבע העצמי? ישנם כאלו שאומרים שהעצמי חומרי ... כל אורך זמן שהוא רוצה, והוא הגשים באמצעות תבונת - העל שלו כאן ועכשיו גם את הרס הנגעים
המנטליים, וגם את שחרור הלב חסר - הפגמים דרך חוכמה, (33) אז נזירים, הוא מכונה משוחרר בשתי הדרכים (34) ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה ... Guguhika-jta. (4) מילולית: עם א כתנאי, ב מתהווה. מתורגם לעיתים גם - ב מותנה ב - א. (5)
מנטליות - חומריות: נאמה - רופה, nma-rpa. (6) ששת בסיסי החושים המהווים חלק משרשרת ההתהוות המותנית מושמטים משום מה בסוטה הזו. (7) רוחות: בהוטאנם, ... ראשית, כבסיס ללידה מחדש (2) והשתוקקות כחלק מהפעולה (samudcratah). (17) הגוף -
המנטלי: נאמה - קאיה, nma-kya. המרכיב
המנטלי מהצמד נאמה - רופה (nma-rpa)
מנטליות - חומריות, או גוף ותודעה. (18) הגוף - החומרי: רופה - קאיה, rpa-kya. זהו המרכיב החומרי מהצמד נאמה - רופה (nma-rpa)
מנטליות - חומריות, או גוף ותודעה. שני המונחים רופה ו - קאיה מתורגמים כ - חומר ו - גוף ויש הבדל ביניהם. רופה הוא גוף כחומר, במובן שהוא בעל צורה פיזית ... - הגוף (kaya-khandha). (21) מזהה את העצמי לכאורה עם מצרף - הזיהוי תפיסה, מצרף התגובות
המנטליות ומצרף ההכרה (על פי הפרשנות). (22) מותנית: סנקהטה, sankhata. (בניגוד ליסוד הבלתי - מותנה, שהוא ניבאנה). (23) הוא מגשים ניבאנה בעצמו, באופן ... נירודהה - סמאפתי, sa-vedayita-nirodha או nirodha-sampatti. מצב תודעה בו הפעילות
המנטלית מושהה, אליו ניתן לפרוץ ממצב של לא - חוזר או ארהנט. מידע נוסף: Nyaponika, Abhidhamma Studies, עמוד 113. (33) שחרור הלב דרך חוכמה: צטו - וימוטי ...