ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
בודהיזם - השיחה עם רַאהוּלַה בְּאַמְבַּלַטְהִיקַה
... של הבהגווה. (i) ראהולה, בנו של הנסיך סידהרתא שהפך לבודהה, היה באותו זמן נזיר צעיר בן שבע. (ii) פרישות, נזירות : smaa, האיכות האנושית או המצב של להיות נזיר . (iii) משקרים - מוסאוואדה, כל דיבור שאינו הולם, בעיקר דברי ...
להיות מאושרים הנאה חכם התבודדות בודהיזם להפסיק אושר להרגיש
בודהיזם - שאגת האריה הגדולה
... מתרגל של עינוי עצמי יכול לעשות את כל הדברים האלה, אך אם המוסר שלו, תודעתו וחוכמתו אינם מפותחים ובעלי הבנה, הוא אכן רחוק עדיין להיות פרוש או ברהמין. אך, קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, והוא זונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה מוגדר כפרוש וכברהמין. (14) לשמע הדברים קספה אמר ... המים, היו אומרים: אם כך, אני אלך ערומה... (כמו פסקה 14). אך, קספה, מאחר וישנה פרישות שונה מאוד מלבד זו, זה נכון לומר: קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה... (כמו בפסקה 15), אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין. לשמע הדברים קספה אמר למכובד: גוטמה ... - בית או בן בעל - בית היו יכולים להבין זאת. אך, קספה, מאחר וישנה פרישות וברהמיניות שונות מאוד מלבד אלו, זה נכון לומר: קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, וזונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין. פיתוח המוסר, התודעה והחוכמה ... יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! קספה, מי שקודם לכן היה שייך לכיתה אחרת ומבקש את היציאה - קדימה או נזירות בדהמה ומשמעת אלו עליו להמתין ארבעה חודשים ומקץ תקופת מבחן של ארבעה חודשים, הנזירים המבוססים בתודעותיהם יעניקו לו את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. אך ניתן שיהיו יוצאי דופן במקרים מסויימים. אדוני, אם כך המצב, אמתין גם ארבע שנים, ולכשתסתיים תקופה זו, שהנזירים יעניקו לי את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. לאחר מכן קספה קיבל את היציאה - קדימה ואת הנזירות מהבודהה עצמו. והמכובד קספה שזה עתה הוסמך, בהיותו ... ביחס לפונקציות גופניות. כל הרשימה מופיעה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45). (8) Thusodaka: דייסת אורז, אך על פי המובן נדרשת תסיסה. אין תמיכה לזה מצד פרשנות המשנה. הנזיר ניאנמולי (namoli) בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45) מתרגם את המונח כמשקה משכר. (9) נזיר שמקבל מזון נדבות רק מבית אחד. (10) נזיר שמקבל רק מנה אחת של אוכל. (11) כמו אגיטה קסקמבלי (DN ...
ויכוח יגון יצר המין תשובות מאמץ מיומנות בני אדם הפרעת אכילה
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... את ההוראות אותם נתן לנזירים ולנזירות שהיו תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו ... רשימת כללי ההתנהגות של הנזירים, וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) ... שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה קבצים של שיחות ... קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ... שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן מתחייב שמשמעות הפועל ... הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים , מבוססת דיה כדי להמשיך לשמר ולהפיץ את הלימוד שכונן ... מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה (19) (Sangha) עשתה מאמצים רבים כדי לשמר את ... היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי ... ושאלו אותו: אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ... את תורתם של אחרים. וגם נזירים וברהמינים אחרים מגיעים לקאספוטה ואף הם מדברים בטובת ... לדבריהם, אדוני. אילו מהנזירים המכובדים דיברו אמת ואילו שקר? בהחלט יתכן שאתם ... ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של ... כך הוא לימוד המורה, אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את ... הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו ... הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי את הדברים האלו מקהילה זו, אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו... זהו הקריטריון השני. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש מספר נזירים בכירים ומלומדים, היודעים את המסורת, היודעים את הדהמה, ... הקריטריון השלישי. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, ... האחרונים הוא ממליץ לנזירים על 41 דברים כדי לשמור על אחדות ושגשוג לשמירה על חיי נזירות נאותים, על הקהילה ועל הלימוד, אשר יובילו לשחרור וטובתם של רבים: נזירים, אני אלמד אתכם שבעה דברים שיועילו לרווחתכם. הקשיבו ... אדבר. כן אדוני, השיבו הנזירים והבודהה אמר: (1) כל עוד
התאמצות ידידות טעות אהבה בעיה חברות פוליטיקה להסביר
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4
... ונלך אל חורשת הסאל של בני המלה במחוז קוסינארא. (54) טוב, אדוני., אמר אננדה והמכובד בלווית קבוצה גדולה של נזיריו חצה את הנהר והלך אל חורשת הסאל. שם אמר הבודהה לאננדה: אננדה הכן למעני מיטה בין שני ... מהשמים במחוות הערכה לטטהאגטה. מעולם לא קיבל הטטהאגטה הערכה, כבוד, הערצה, וסגידה כה גדולה. ועדיין, אננדה, כל נזיר, נזירה, חסיד או חסידה המתרגלים את הדהמה כראוי, ומגשימים בשלמות את דרך ... והוקרה נעלים יותר. לכן, אננדה, זו חייבת להיות סיסמתכם: אנו נחייה בתרגול הדהמה כראוי ונגשים בשלמות את דרך הדהמה. הנזיר הבכיר אופבאנה (upavatthero) 5.4. אז בדיוק המכובד אופבאנה עמד אל מול המכובד, ונופף במניפה. והמכובד אמר לו לזוז: זוז הצידה, נזיר, אל תעמוד מולי. והמכובד אננדה חשב לעצמו: המכובד אופבאנה זה זמן רב הוא עוזרו האישי של ... את הטטהאגטה. זה נדיר שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, מופיע בעולם, והלילה באשמורת האחרונה הטטהגטה יגשים ניבאנה סופית, ונזיר גדול זה עומד מול המכובד ומונע מאיתנו לתפוס מבט אחרון בטטהאגטה! 5.6. אך המכובד, אילו ... הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם בכל זה? (55) ארבעת המקומות המכובדים (catusavejanyahnni) 5.7. אדוני, קודם לכן, נזירים אשר בילו את תקופת הגשמים במקומות שונים היו מגיעים לראות את הטטהאגטה, והיינו מקבלים אותם בברכת שלום כך שנזירים מאומנים היטב אלו יראו אותך ויברכו אותך בכבוד. אך עם מותו של המכובד, לא תהיה לנו ... הניע את גלגל הדהמה, זהו השלישי. (59) כאן הטטהאגטה הגשים את אלמנט הניבאנה ללא שארית, זהו הרביעי. (60) ואננדה, הנזירים, הנזירות, החסידים והחסידות בעלי האמון יבקרו את המקומות האלו. וכל מי שימות בזמן שהוא עושה את ... הכניסה: (68) אבוי, אני עדיין חניך ועלי לעשות עוד הרבה! והמורה אשר היה כה מלא חמלה כלפי עומד למות! הבודהה שאל את הנזירים היכן אננדה והם אמרו לו. אז הוא אמר לנזיר מסויים: נזיר, לך ואמור לאננדה בשמי: החבר אננדה, המורה קורא לך. טוב, אדוני, השיב הנזיר, ועשה כך. טוב, חבר, השיב אננדה לאותו נזיר, והלך אל המורה, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. 5.14. והבודהה אמר: מספיק אננדה, ... הרבה זכויות וחסדים, אננדה. עשה את המאמץ, ותוך זמן קצר תהיה חופשי מהנגעים המנטליים. (69) 5.15. והבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, לכל אלו שהיו בודהות ארהנטים ערים בשלמות בעבר היו עוזרים אישיים כמו אננדה, וכך גם יהיה לאדונים המכובדים שיבואו בעתיד. נזירים, אננדה הינו חכם. הוא יודע מה הם הזמנים המתאימים לנזירים להתראות עם הטטהאגטה, ומה הם הזמנים הנכונים לנזירות, לחסידים, לחסידות, למלכים, לשרים מלכותיים, למנהיגים של קבוצות לימוד אחרות, ולתלמידיהם להתראות עם הטטהאגטה. 5.16. לאננדה ארבע תכונות נפלאות וראויות לציון. מה הן? אם קבוצת נזירים מגיעה לראות את אננדה, הם שמחים לראותו, וכאשר אננדה מדבר דהמה אליהם הם מרוצים, וכאשר הוא שותק הם מאוכזבים. וכך הדבר גם עם נזירות, עם חסידים וחסידות. (70) וארבע תכונות אלו נכונות גם לגבי מלך עולם מניע - גלגל: כאשר ... ניתן למצוא פרושים מהדרגה הראשונה, השניה, השלישית והרביעית. בתורות לימוד אחרות אין פרושים (אמיתיים), אך אם כאן הנזירים יחיו את החיים הרוחניים בשלמותם, לא יחסרו ארהנטים בעולם. בן עשרים ותשע הייתי כאשר ... חוכמת הדהמה אשר מחוץ לה אין פרוש (מהדרגה הראשונה, השניה, השלישית והרביעית). תורות לימוד אחרות הינן ריקות אך אם נזירים יחיו כאן בשלמות לעולם לא יחסרו ארהנטים. 5.28. כאשר שמע זאת הנווד סובהדה, הוא אמר: ... נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. אנא מהמכובד שיקבל אותי כנזיר בנוכחותו! אנא שאתקבל לקהילת הנזירים! 5.29. סובהדה, כל מי שמגיע מתורת לימוד אחרת, ומעוניין להפוך לנזיר בתורת לימוד ומשמעת זו, עליו לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים. ובתום ארבעת החודשים, הנזירים האלו המבוססים בתודעותיהם (75) יכולים לאפשר לו להתנזר ולהפוך לנזיר מן המניין. אך עדיין, יש אנשים שונים שניתן לנהוג בהם באופן שונה. אדוני, אם אלו ... לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים... אני אעבור ארבע שנים, ורק אז שיאפשרו לי להתנזר ולהתקבל לקהילת הנזירים! אך הבודהה אמר לאננדה: אפשר לסובהדה להתנזר! טוב, אדוני, השיב אננדה. וסובהדה אמר למכובד אננדה: החבר אננדה, זוהי זכות גדולה עבור כולכם, זוהי הטבה עצומה בשבילכם, שקיבלתם את ההסמכה של הנזירות בנוכחותו של המורה. אז סובהדה הפך לנזיר בנוכחות המורה וקיבל את ההסמכה. ומרגע שהוסמך
מחשבה תודעה רוחניות חיים אחרי המוות שאלות הפרעות אכילה צער נשימה
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
... מעבר לכך. (29) (שוורץ, 2004, 7) בסיום השיחות של הבודהה עם הנזירים הסוטה מסוכמת במשפט: כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (שוורץ, 2004, 26) בסיום השיחות של הבודהה עם אנשים מהשורה שאינם נזירים, לעיתים הם הופכים להיות חסידיו ולעיתים הם מבקשים ממנו אף להצטרף לקהילת הנזירים בנוסח קבוע: מעולה, גוטמה! מעולה, גוטמה! הדהמה הובהרה בדרכים רבות על ידי ... והאופן בו הגיעו אליהם (הקטעים החוזרים מסומנים בכתב תחתי): נזירים, ישנם כמה פרושים וברהמינים שמאמינים בנצחיות, אשר על סמך ארבע עילות טוענים ... והברהמינים המכובדים האלו טוענים את השקפותיהם? במקרה הראשון, נזירים, פרוש או ברהמין כלשהו, באמצעות ערנות, מאמץ, התמדה, שקדנות, וחשיבה נכונה, מגיע ... מחדש, עדיין העצמי והעולם נותרים זהים בדיוק כמו הנצח עצמו. נזירים, זה המקרה הראשון. במקרה השני, על סמך מה, ביחס למה, פרושים וברהמינים מכובדים מאמינים בנצחיות, אשר טוענים שהעצמי והעולם נצחיים? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין כלשהו... כלומר, (הוא נזכר בחיים קודמים במשך) עידן אחד של ... שייך לשבט הזה... וכך הוא אומר: העצמי והעולם הם נצחיים... נזירים, זהו המקרה השני. (שוורץ, 2004, 44-46) לעיתים נוכל למצוא אפיזודות שלמות שחוזרות ... נורמן (Norman, 1997) מצא מקרים של חזרתיות בהן דיווחו קבוצת נזירים לבודהה על ארוע שקרה להם בפירוט כה רב וחזרו על המקרה כ - 12 פעמים באופן מדוייק ... ניתן לראות את היתרון שבחלוקה על פי אורך, שכן ניתן להזמין נזיר מקבוצה מסויימת של שינון על פי אורך המזמור הדרוש לארוע מסויים. עדיין, אין נזירים שמתמחים רק בשינון סוטות קצרות אך על כל נזיר לדעת לפחות מספר סוטות קצרות לשם טקסים רשמיים, כגון קבלת ארוחה, או ביקור אדם ... השונים וכך הופך נוח לזכירה ומהווה מזמור מרכזי באסיפות קהילת הנזירים. ישנם דברים שהבודהה הכריז עליהם... לכן עלינו לדקלם אותם יחדיו... למען טובת ... במשל את האופן בו יש להתייחס למזון נמצא דוגמה לניתוח בשלבים: נזירים, ישנם ארבעה סוגים של מזונות להזנת יצורים חיים שכבר נולדו ולהזנת יצורים חיים ... שנית, מזון המגע, שלישית, מזון הרצון, רביעית, המזון ההכרה. נזירים, אלו ארבעת הסוגים של מזונות להזנת יצורים חיים שכבר נולדו ולהזנת יצורים חיים העומדים להיוולד. נזירים, כיצד יש להתייחס אל מזון הגוף? נניח שזוג נשוי היה יוצא למסע מפרך דרך שטח פראי, ... לאבד את חוט המחשבה. שאלות ותשובות: השיחות של הבודהה היו עם נזירים ותלמידים אחרים אשר לעיתים הגיעו ושאלו אותובעניין בסויים והוא השיב להם. אך כאשר ... כמתודה פדגוגית. לעיתים רבות הוא הציג זאת בגוף שלישי, כאילו הנזיר מנהל את החקירה בעצמו, ולכן הנוסחים הם: כיצד עליו לפעול, כיצד הדבר קורה וכו. ... ועל הדרך בה על החניך לבצע את החקירה: בשיטת לימוד זו, נזיר עורך את חקירתו היסודית באופן הבא: סבל בצורות שונות ומגוונות (כמו) הזדקנות ומוות ... לשימור הטקסטים כדוגמת האסיפות הגדולות בהן קהל גדול של נזירים מלומדים ובכירים שיננו את הטקסטים בפומבי וכך יכלו ליצור נוסח אחיד תוך ביטול ... כמו כן לכל עניין שעלה חיפשו סימוכין בטקסטים ועל סמך דבריהם של הנזירים הבכירים והמנוסים וכך יכלו לבחון את אמיתות הטענות שהועלו. מאחר שהבודהה לימד ... ומאורגנת במקור, ויצר תשתית איתנה להמשכיות והפצה נאותה, היה על הנזירים בעיקר ליצור מבנים ברורים של קבצי השיחות, ומעבר לכך נעשו ניסיונות רבים של נזירים מהמסורת להמשיך וליצור טקסטים מובנים היטב לתיאור החלקים השונים של הלימוד. כללי ההתנהגות של הנזירים נשמרו בקנאות ומהווים יסוד חשוב בשימור המסורת. שמירת הכללים האלו יצרה קהילה ... וחלוקה לקבוצות כפי שנכתב קודם לכן. לימוד הטקסטים על ידי נזירים רבים יצר בעצם מספר גדול של עותקים חיים אשר יכלו לאמת ולתקן זה את זה. מצד אחד ... לדון בסוגיות של שוני בגרסאות של משננים שונים, אשר הוכרע על פי נזיר בכיר יותר בהתאם לניסיונו וסימוכין מהטקסטים, לעיתים העניין הוכרע על פי רוב. אחת ... הכוללים ניתוחים אנליטיים כמו גם דוגמאות ומשלים רבים. כאשר הנזירים או התלמידים משננים את הטקסט יש בזיכרונם הוראות לימוד שימושיות לעצמם כמו גם ... ברור שהמסורת עשתה השתדלות מירבית לשמר את הטקסט, וכך גם חונכו הנזירים לשאוף לשימור בכל אמצעי ראוי. שאלה נוספת העולה היא אילו שינויים מותרים ואילו ... דיוק בנראטיב. הפטימוקהה (patimokkha), אוסף כללי ההתנהגות של הנזירים, חובר בהדרגה על ידי הבודהה בימיו בהדרגה כתגובה לאירועים שונים בקרב
תאוות ניתוק שריר הארבע ראשי לשנן טקסט בולימיה התאמת הלימוד לתלמיד חשיבה נכונה מטרה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 2.11 ולאחר שהבודהה שהה בנאדיקא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? (16) הנה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב ... בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. כך נזיר בעל קשב. 2.13 וכיצד נזיר בעל הבנה מלאה? הנה כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה, כאשר הוא מביט לפנים או הצידה הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה, כאשר ... הוא עושה את צרכיו ומטיל את מימיו, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כאשר הוא הולך, נעמד, מתיישב, נרדם ומתעורר, כאשר הוא מדבר או שותק, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כך נזיר בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! אמבפאלי היצאנית (ambaplgaik) 2.14 באותה עת אמבפאלי היצאנית (17) שמעה כי המכובד ... במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך שמחה, אמבפאלי אמרה: אדוני, אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו. והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה ... פגשה את צעירי הליצהבים ציר לציר, גלגל לגלגל, אסל לאסל. והם אמרו לה: אמבפאלי, מדוע את נוסעת מולנו כך? בחורים צעירים, כיוון שהאדון המכובד הוזמן על ידי לארוחה יחד עם קהל נזיריו. אמבפאלי, ותרי על ארוחה זו תמורת מאה אלף חתיכות! בחורים צעירים, אף אם הייתם מעניקים לי את כל וסאלי על כל הכנסותיה, ... חשובה שכזו! אז הליצהבים נקשו באצבעותיהם ואמרו הוכשנו על ידי אשת המנגו, (20) אשת המנגו הונתה אותנו! והמשיכו אל חורשת אמבפאלי. 2.17 משראה הבודהה את הליצהבים ממרחק, אמר: נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצהבים! הביטו היטב עליהם ותקבלו מושג לגבי ישויות ... במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו כך שמחים, הם אמרו: אדוני, אנא מהמכובד שיקבל מאתנו ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו! אך, ליצהבים, כבר הסכמתי לקבל ארוחה מחר מהיצאנית אמבפאלי! והליצהבים נקשו באצבעותיהם באומרם הוכשנו על ידי אשת ... כבר כמעט והסתיים, אמבפאלי, לאחר שדאגה להכנת ארוחה ממזון מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם. הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא ... 2.21 ולאחר שהבודהה שהה בחורשת אמבפאלי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל בלובה! טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת הגשמים. טוב, אדוני, השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. הוא חשב: אין זה הולם שאגשים ניבאנה סופית מבלי לפנות אל חסידיי ולהפרד מקהילת הנזירים שלי. עלי לעמוד במחלה זו באמצעות מאמץ ולשמור את עצמי בחיים, הוא עשה כך והמחלה התפוגגה. 2.24 לאחר שהמכובד השתקם ... ואדוני, גופי היה כשל שיכור, איבדתי כיוון וחשתי טשטוש כללי בשל מחלתו של המכובד. הדבר היחיד שניחם אותי הייתה המחשבה: המכובד לא יגשים ניבאנה סופית עד שיצא בהצהרה אל קהילת הנזירים. 2.25 אך אננדה, מה קהילת הנזירים מצפה ממני? אננדה, לימדתי את הדהמה מבלי נסתר או גלוי: (21) לטטהאגטה אין אגרוף המורה בנוגע ללימוד. אם מישהו חושב: אקח ... אז גופו חש בנוחות. 2.26 לכן, אננדה, עליכם לחיות כאיים (27) בעצמכם, למצוא מבטח בעצמכם, ללא אף מבטח אחר, עם הדהמה כאי שלכם, עם הדהמה כמבטח שלכם, ללא אף מבטח אחר. וכיצד הנזיר חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר? הנה, אננדה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. וכך גם בנוגע להרגשות, לתודעה ולתכני תודעה. כך אננדה, נזיר חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר. ואלו כעת בתקופתי או לאחר מכן אשר ינהגו כך, אם הם חפצים בלמידה, יהפכו ... ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. כיוון שהמכובד אמר כך: רשע, לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים, מאומנים, מיומנים, מלומדים, יודעי הדהמה, מאומנים בהתאם לדהמה, אשר יוכלו להעביר הלאה את מה שלמדו ... להרחיב על זה, לנתח את זה, ולהבהיר את זה, עד אשר יוכלו באמצעות הדהמה להפריך לימוד קלוקל שיופיע, וילמדו את הדהמה בעלת התוצאות המופלאות. (34) 3.8 וכעת, אדוני, למכובד יש נזירים ותלמידים מעין אלו. אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. והמכובד אמר: רשע, (35) לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים... עד אשר יהיו
נזירים טעויות חוכמה אכילה חוסר וודאות יכולת הדבר היחיד עוצמה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
... הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. 3.35 לשמע דבריו אמרתי למארה: רשע, לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים... עד שיהיו נזירות ... חסידים... וחסידות מאומנים, מיומנים, מלומדים, יודעי הדהמה, מאומנים בהתאם לדהמה, אשר יוכלו להעביר את מה ... ביער הגדול. טוב, אדוני. 3.49 והבודהה הלך עם המכובד אננדה אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. כשהגיע לשם, אמר: אננדה, לך ואסוף את כל הנזירים המתגוררים באזור וסאלי, וקרא להם להגיע לאולם האסיפות. טוב, אדוני, השיב אננדה, ועשה כך. לאחר מכן חזר אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: נזירים , מהסיבה הזו עליכם ללמוד לעומק את הדברים האלו שגיליתי והכרזתי עליהם, לתרגל אותם, לפתח ... חמש היכולות הרוחניות, (45) חמש הכוחות המנטליים, (46) שבעת הגורמים להתעוררות, דרך האציליים בעלת שמונה האיברים. (47) 3.51 אז אמר המכובד לנזירים: וכעת נזירים הנני מכריז בפניכם - כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות! פטירתו של הטטהאגטה לא תתעכב עוד ... אמר המכובד. ולאחר שהוא - אשר - הלך דיבר כך, המורה אמר: מבוגר אני בשנים. תוחלת חיי נקבעה. כעת אני הולך ממכם, לאחר שעשיתי את עצמי למבטחי. נזירים, היו חסרי לאות, מודעים, ממושמעים שימרו על תודעתכם במחשבה אסופה היטב. הוא שאינו מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ... שלו (48) ואמר: אננדה, זוהי הפעם האחרונה שהטטהאגטה מביט בוסאלי. עתה נלך אל בהנדגאמה. טוב, אדוני, אמר אננדה, והמכובד המשיך עם קהל רב של נזירים אל בהנדגאמה ונשאר שם. 4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל הלידות. ... אמר המכובד. הוא - אשר - הלך כך דיבר, המורה אמר: מוסריות, ריכוז, חוכמה ושחרור סופי אלו הדברים הדגולים שגוטמה גילה. את הדהמה שהבין לימד את נזיריו: הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה. 4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבהנדגאמה, נשא דרשה מקיפה: זהו ... מהמקומות האלו. ולאחר מכן אמר: בוא אננדה, הבה נלך אל בהוגנגרה. 4.6 טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך אל בהוגנגרה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 4.7 בבהוגנגרה המכובד התגורר במקדש אננדה. ושם הוא אמר לנזירים : נזירים, אלמד אתכם ארבעה קריטריונים. הקשיבו היטב, כעת אדבר. כן, אדוני, השיבו הנזירים. 4.8 נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם ... המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי את הדברים האלו מקהילה זו, במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון השני. 4.10 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש מספר נזירים בכירים ומלומדים, היודעים את המסורת, היודעים את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים. במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון השלישי. 4.11 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם ... והתיישב במקום ראוי, והמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה. 4.15 אז קונדה אמר: אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 4.16 משראה קונדה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ... מעודן, (50) וכאשר הייתה מוכנה הוא דיווח לבודהה: אדוני, הארוחה מוכנה. 4.18 לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קונדה, הוא התיישב שם במקום ישיבה שהוכן לכבודו ואמר: הגש את התבשיל חזיר מעודן שהוכן עבורי, והגש את שאר האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים. טוב, אדוני., אמר קונדה וכך עשה. 4.19 אז אמר הבודהה לקונדה: כל מה שנותר מהתבשיל חזיר מעודן עליך לקבור ...
להמשיך לחיות אינם טובים מחשבות ידיעה שלמה התאמצות תועלת מראה ספק
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן?
... מיסטי שכזה לא יכולתי לענות על השאלה הזו. בערך באותו זמן נתקלתי בשני ספרים על בודהיזם. האחד היה הנזיר והפילוסוף מאת מאתייה ריקאר והשני היה מה שלימד הבודהה מאת ראהולה ואלפולה. כשקראתי את הספרים האלה חשתי שהנה התשובה נמצאת בהישג יד. הנה סוף סוף שיטת מחשבה שמאפשרת קיום של ... לא אפשר לי להתמסר ולהיות באמת במערכת היחסים הזו. כשטסתי ליפן עוד דימיתי לעצמי שייתכן שאחליט להפוך לנזיר. לפני הטיסה התחלתי לתרגל זאזן (מדיטציית ישיבה) או לפחות חשבתי שמדובר בזאזן. המטרה שלי הייתה לחוות קנשו. כשהגעתי לאנטאיזי המשכתי בתחילה לתרגל במטרה זו. למציאות יש דרכים ... אם אנחנו פתוחים ללמוד. כשהגעתי למנזר הכל היה הפוך ממה שציפיתי. הגעתי שלושה ימים לפני טקס חשוב לאחד הנזירים בתהליך ההסמכה שלו לכהן במסורת הסוטו זן. אמנם הועסקנו בניקיון המנזר לקראת הטקס והאורחים שבאו לכבודו אבל היה מעט מאד זמן לתרגול (הלוז היה מאד לא שגרתי) וכל המקום נדמה לי ... ערבים מתוך השלושה הייתה מסיבה, בערב שהגעתי אב המנזר, שנראה מוטרד ועצבני יותר מאשר שלו ומואר ביקש מנזירה ששהתה שם לעזוב מסיבות שלא הצלחתי להבין באותו זמן. במסיבות היה אלכוהול והיה גם בשר ולא רק בשר שנתקבל מתרומות אלא בשר שנקנה לכבוד האירוע. השקפת העולם שלי התערערה, הדעות ... החלו לנשור. לא מייד. בהתחלה פשוט חשבתי שהגעתי למקום הלא נכון - מה בין מה שהתרחש שם לבין מנזר או נזירות או זן? נוסף על כך הגעתי חולה והמחלה רק החמירה. בערב הטקס הייתי כל כך אומלל שבקושי הבאתי עצמי להישאר עד סוף ארוחת הערב של אחרי הטקס. כל מה שרציתי היה לזחול למיטה. במעט ... הסששין כבר הייתי מוכל לקום וללכת. וכבר התחלתי בתהליך של שינוי כרטיס הטיסה שלי. אבל אז סייקאן, נזיר באנטאיזי, אמר לי, כבר החלטת ללכת, לאן אתה ממהר? תישאר עוד קצת, תראה מה יקרה. הרגע בו החלטתי להישאר עוד קצת היה הרגע בו הושלם המהפך. הבודהיזם הפך מבודהיזם של בריחה לבודהיזם ...
מסירות צבא קושי תהליך טבע המציאות הערבים מאמץ ניסיון
יהדות - התיחסות היהדות לסיגופים ונזירות
... - התיחסות היהדות לסיגופים ונזירות כל ימי נזרו קדש הוא לה (במדבר ו, ח) אדם ... התשובה היא - כן. לכאורה, כך משמע מפרשת השבוע שלנו. וכה נאמר בפרשת הנזיר: איש או אשה כי יפלא לנדר נדר נזיר... מיין ושכר יזיר... שכר לא ישתה... כל ימי ... הוא לה (במדבר ו, ב - ח). המשפט האחרון במובאה הוא המוליך למסקנה, שהנזיר הפורש מתענוגות החיים הוא הקדוש, והבוחר בדרך ... בהערתו הבלשנית של הפרשן הנודע רבי אברהם אבן עזרא, המצביע על המילה נזיר כנגזרת מן המילה נזר, שמשמעותה - כתר. שכן כל ... שגם התלמוד מעלה אדם זה על נס: אמר שמעון הצדיק: מימי לא אכלתי אשם נזיר טמא אלא אחד. פעם אחת בא אדם אחד נזיר מן הדרום וראיתיו שהוא יפה עיניים וטוב רואי ... ואמר: מיד עמדתי ונשקתיו על ראשו. אמרתי לו: בני, כמוך ירבו נוזרי נזירות בישראל (נדרים דף ט, ב). לפניכם, איפוא, אישור ... התורה, אם פרישותו הינה דוגמה לדרך החיים הנכונה - מדוע בתום ימי נזירותו עליו להקריב קרבן חטאת, הוא הקרבן, שמקריב ... מאשר חטא על הנפש (שם, יא). מהו החטא, המעיב על מעשה ההתקדשות של הנזיר? מסתבר, שמעשה קדושה זה, הפרישות עצמה היא החטא. ועל שחטא בנזירות הוא מביא קרבן כפרה. חטא גדול הוא, אם כן, ... העולם. אסור למנוע מן הגוף את מה שהתורה התירה לו. חוטא הוא, אם כן הנזיר - גיבור פרשתנו. ואכן, רבו הפרשנים ופוסקי ... למיניהן, כדי להפריח לבד מנטרות אישיות. ואילו אצלנו, הושמה לראש הנזיר המתבודד והמסתגף עטרת הקוצים של החוטא. אנו ... את טעמה של המבוכה. האם לא ראינו בתחילת דברינו, שהתורה העניקה לנזיר את התואר קדוש? האם לא נשק שמעון הצדיק לנזיר הצעיר, שעלה כנזיר מדרום הארץ? מבוכתנו אף תגדל, כשהעיון בדף הבא בתלמוד (נדרים דף י, א), יבהיר לנו. ששמעון הצדיק עצמו טוען, שהנזיר חוטא הוא. מדוע, אפוא, התרגש מן הנזיר הצעיר? כלומר, מה פשר יחס דו ערכי זה של הפרשה לנזיר? כך הגענו אל תורת הגמילה המקראית. ממנה עולה, לדעת פרשנים מסוימים, שהנזיר הוא אכן קדוש וחוטא כאחת. דמות האדם הרצוי, ... ברבדים הנסתרים שבנפשו, בתת - מודע, רבצה הנטייה לחטא. החלטת הנזירות, שהחליט באותו רגע, הצביעה על אומץ לב וכוחות ... היא החטא. הכוח להתמודד עמה הוא הקדושה. ועל כן, נאמר בפרשה על הנזיר, אחרי ימי הנזירות, כך: ואחר ישתה הנזיר יין (שם, כ). הלא אם כבר חלפו ימי הנזירות, ומותר הוא בשתייה, מדוע ממשיך הכתוב לקור אלו נזיר? כי ימי הנזירות השיבוהו אל האיזון הנפשי. מעתה, שולט הוא מחדש בכוחותיו. מעתה, גם אם ישתה יין במידה הקצובה והבריאה, נותר הוא נזיר. נזיר מלשון נזר. מלך על עצמו, שכוס ...
הארי הקדוש לזכור שכר תת מודע טרוד ocd הפרעה טורדנית טרדות חיים טובים
מורה רוחני - מבוא
... מדויק לעניין החידוש בתנועות הרוחניות שקמו במאה ה - 19 וה - 20. ביניהם יש המעדיפים דממה על עשייה מדיטאציה על דיבור, דיבור על כתיבה, וחיי נזירות אלוהיים על חיי זוגיות, על מנת לתעל את האגו כראוי. למעשה יש רק מורה רוחני אחד בעולמנו והוא ...
גורו פעילות מינית טיפול בהפרעות אישיות התחברות ביקורת לטפל בחולה נפש לטפל במחלה נפשית טיפול בחולה נפש
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי למתבגרים, אימון אישי קואצ'ינג בתחום נזירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 09:13:14 - wesi4