ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
בודהיזם - הגישה הבודהיסטית בנוגע לאלוהים
... הם מתפתחים בגלוי ומוצאים את מנוחתם הסופית בלא - ברור, לא - גלוי, אז מדוע לדאוג. מקהלי אומר במפורש: השאלה באם אדם מגיע לבגרות רוחנית של מעשים טובים, התחייבות, חזרה בתשובה, חיים דתיים או חיי נזירות אינה קיימת (D.I. 54). האדם הנו תוצר ...
יש אין מעשים טובים תפילה טוטאליות הסברים סליחה בחירה האין והיש
בודהיזם - השושלת - 2
... למצבים אחרים של לידה מחדש. ואף אחד אינו מכיר דרך להמלט מהסבל הזה, מההזדקנות והמוות. מתי תמצא גאולה מן הסבל, מההזדקנות והמוות הללו? אז נזירים, חשב הבודהיסטה: מה הדבר שבעקבותיו מתרחשים הזדקנות ומוות? מה התנאים להזדקנות ומוות? ואז נזירים, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות עמוקה, (28) עלתה בו ההבנה: בעקבות לידה ... מופיעה ההכרה. מהו התנאי להכרה? ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. 2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה ויפסי: ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת ... כל מסת הסבל הזו. ועם המחשבה הזו חדלון, חדלון הופיעו בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ... תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. (32) (סוף חלק שני) החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ... מעודנת, עמוקה קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. (39) והוא חשב: ... במים נמצאים על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים , הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את ... שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים! 3.13 וכך, הנסיך קהנדה ובנו של כהן הדת טיסה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים! 3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. ואז השמיע להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב ... היציאה אל הדרכים להפצת הלימוד (crikanujnana) 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה ויפסי יצא להתבודדות הוא חשב: כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ברכתי: צאו אל הדרכים, נזירים, לטובת הרבים, למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, (49) כי אם למדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה ... גדולה זו לנדוד בדרכים לטובת הרבים למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. שלא ילכו בזוגות נזירים, כי אם ילמדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, ... החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהפכו ליודעי הדהמה. וגם אנו נעשה כמו הנזירים: בתום שש שנים נשוב ונתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. לאחר שדיבר ... ברך הברהמא את הבודהה בכבוד, ותוך ששמר את פניו לימינו, נעלם משם מיד. 3.24 -25 כך הבודהה ויפסי לאחר שחזר ממקום שהותו בתקופת ההתבודדות, סיפר לנזירים את מה שקרה. 3.26 נזירים, אני מתיר לכם לצאת אל הדרכים לטובת אנשים רבים, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, כי אם למדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, ... אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהפכו ליודעי הדהמה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. ומרבית הנזירים הללו יצאו עוד באותו יום לנדוד ברחבי הארץ. 3.27 באותה עת חיו שמונים וארבעה אלף ... וחמש שנים. וכאשר חלפו שש שנים, הכריזו הישויות: רבותי, שש שנים חלפו, כעת הגיע הזמן ללכת אל הבירה המלכותית בנדהומטי לשנן את כללי המשמעת! והנזירים, חלקם בעזרת כוחותיהם העל - טבעיים וחלקם בעזרת כוחותיהם של הישויות, הגיעו כולם באותו יום לבנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. 3.28 אז נתן הבודהה ויפסי לאסיפת הנזירים את כללי המשמעת הבאים: סובלנות מתמדת היא הסגפנות הגבוהה ביותר. הבודהות אומרים ניבאנה היא נעלה. מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי. הימנעות מעשיית רע פיתוח טוב וטיהור התודעה - זה הלימוד של הבודהות. לא לגנות, לא לפגוע להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות לאכול במתינות לשהות בבדידות לתרגל מדיטציה במסירות - זהו הלימוד של הבודהות. (51) הדיווח מאת הישויות (devatrocana) 3.29 פעם, נזירים, התגוררתי באוקטהא, (52) בחורשתו של סובהגה למרגלות עץ - סאל גדול. ובעת ששהיתי שם ...
בודהה נדיבות כבוד כאבים לימוד נמצאת בכל דבר נוכחות הלוואות
בודהיזם טיבטי - מבוא
... הידועים: רבי - האמנים סאצן קונגה נינגפו (1158-1092), סונם צמו (1182-1142), דראקפה גייאלצן (1216-1147), סאקייה פאנדיטה (1251-1182) וצוגיאל פאקפה (1280-1235). גלוג נזירי אסכולת הכובעים הצהובים בוויכוח פילוסופי מסורתי. - בודהיזם טיבטי גלוג (עברית: המוסריים). במאה ה - 15 השתנתה מסורת הקדאם לקדאם החדשה, ומאוחר יותר קיבלה את שמה ... ולא הסיני. 100 מלומדים הודים ומתורגמנים טיבטים הוזמנו כדי לתרגם מסנסקריט לטיבטית את מלוא היקף לימודי הבודהה. על - פי המקורות לא ידעו הטיבטים אם יוכלו להסתגל לסגנון הנזירי, שהיה כה זר להם עד לאותה עת. סופר ששבעה גברים הסכימו לקחת על עצמם את נדר הנזירות והפרישות למשך שנה אחת. הניסוי צלח, ועם השנים התהוו שתי קהילות שוות - ערך: הקהילה האדומה והקהילה הלבנה. האדומה - נזירים בגלימות אדומות, והלבנה - יוגים שלבושם הלבן היה עשוי מכותנה. כן הופיעה קהילה נרחבת ביותר של מתרגלים חילוניים, שהמשיכו בעיסוקיהם אך במקביל שילבו את הבודהיזם ... בשם טרמות, הוסתרו במערות ובמקומות אחרים, ונחשפו עם חלוף מאות שנים. לאחר מות לאנגדהרמה התפוררה הממלכה הטיבטית לעשרות ממלכות קטנות. מצב זה נמשך 400 שנה, ובהן הבודהיזם הנזירי של מרכז טיבט חדל להתקיים במשך 200 שנה. גל הלימודים השני - סארמה לקראת סוף המאה ה - 10 החל גל הבודהיזם השני בטיבט. במהלך המאה ה - 11 ותחילת המאה ה - 12 שוב ... הדלאי - לאמה, לאמות טיבטיים ידועים, כמו קרמאפה, קאלו רינפוצה ואחרים, הפיחו השראה ברבים, וכך החל שילוב הבודהיזם הטיבטי במערב והתפשטותו בחברה. רעיונות שונים, כמו להיות נזיר בודהיסטי, לנהל חיי פרישות או לערוך מסע למקומות נידחים ואקזוטיים בעולם כדי לפתח את התודעה התאימו לבודדים, ורבים טוענים כי רעיונות כאלה איבדו ממשמעותם באופן ... או גורם, המופיע במרחב תרבותי מסוים, יהיה חייב להסתגל אליו - אחרת לא ישתלב במרקם וייעלם. הלימודים במסגרת המערבית בטיבט היו שלוש אפשרויות לתרגל בודהיזם, ליטול את נדרי הנזירות, לתרגל כחילוניים, ולהתפתח כיוגים. הנזירים והנזירות חיו בנפרד במנזרים ומילאו אחר חוקי התנהגות קפדניים, החילוניים חיו חיי משפחה רגילים, עבדו לפרנסתם, וניסו לשלב את לימודי הבודהה עם חיי היומיום שלהם, והיוגים ... יבואו ילדים, ואלה יצמצמו מאוד את הזמן הדרוש לתרגול. שתי קבוצות, שבעבר היו נפרדות - היוגים והחילוניים - התמזגו במערב זו עם זו. בטיבט נאבקו היוגים נגד הממסדים הנזיריים על החסות והתמיכה של הציבור החילוני שעבד, אף היו צריכים לסמן את עצמם בסימני זיהוי, כמו גלימות לבנות ותסרוקות מוזרות, כדי להתבדל מהנזירים לובשי הגלימות האדומות. במערב, מן הסתם, אין הדבר הכרחי. השימוש בעזרים טקסיים אקזוטיים בתרגול פוחת עם התפתחותם של מרכזים בודהיסטיים חילוניים. בתהליך זה, ...
צורך נמשך מנהיג התנהגות התאמצות אורח חיים חרמנות הפילוסופים
בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
... לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-62) ואז, פוטהפאדה, בהתבסס על שלמות מוסריותו, הנזיר הוא אינו רואה סכנה בשום מקום... (סוטה 2, פסקה 63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. - 10 הוא ... לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול, אמר הבודהה. ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ידי השגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, נכנס ושוהה בגהאנה ... בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול, אמר הבודהה. פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה (8) זו, הוא ממשיך משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה. משהגיע ... התפיסות על ידי שלבים עוקבים. מה דעתך פוטהפאדה? האם שמעת על כך קודם לכן? לא אדוני. כפי שאני מבין, אדוני אמר: פוטהפאדה, מהרגע שנזיר הגיע לאותה תפיסה נשלטת, הוא מתקדם משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה... הוא מגיע ... אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! ציטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad) אך ציטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: מצויין, אדוני, ... את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! וציטה, בנו של מאלף הפילים, קיבל את הנזירות מידיו של המכובד ואת ההסמכה כנזיר. והמכובד ציטה, שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן ...
להתעלם הצורה חרדים הישגים העדר תשוקה ידע בדידות קושי
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
... המתרבים משורשים, גזעים, נבטים וזרעים, הנזיר נמנע מלפגוע בזרעים וצמחים. כך הנזיר משלים את מוסריותו. בעוד ישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר ממשיכים להשתמש במצרכים מאוחסנים, כגון אוכל, משקאות, בגדים, כלי רכב, מיטות, בשמים ובשר, הנזיר נמנע משימוש במצרכים כאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר ממשיכים להיות נוכחים במופעי ריקוד, שירה, נגינה, תיאטרון, הקראת ... תצוגות מערכי קרב, ותצוגות לוחמים. הנזיר נמנע להיות נוכח במופעים כאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתתפים במשחקים ושעשועים מעין אלו (33): שחמט על לוח של ... של אחר, חיקוי סוגים שונים של מומים - הנזיר נמנע ממשחקים ושעשועים כאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתמשים במיטות ומושבים גבוהים ומפוארים, כורסאות מרווחות, ... או עם כריות אדומות לראש ולרגליים - הנזיר נמנע משימוש במיטות ומושבים מפוארים כאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתמשים באמצעים שונים לייפוי וקישוט עצמי כגון: ... גלימות לבנות ארוכות מעוטרות בגדילים - הנזיר נמנע מלהשתמש באמצעים כאלו ליפויי וקישוט. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתתפים בשיחות סרק על נושאים כגון מלכים, שודדים ... העולם והים, שיחות על קיום ואי - קיום - הנזיר נמנע משיחות סרק שכאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר עוסקים בהתנצחויות וויכוחים כגון: אתה לא מבין את תורת הלימוד (34) ... עמדתך, התר את עצמך מהסבך אם אתה יכול! - הנזיר נמנע מהתנצחויות וויכוחים כאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר עוסקים בשליחויות והעברת הודעות, למלכים, שרי ממשלה, ... לכאן, לך לשם! קח את זה, הבא את זה משם! - הנזיר נמנע מהעברת הודעות ושליחויות כאלו. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר עוסקים ברמאויות, מילמולים, מתן רמזים, פגיעה בשמם של אחרים ורדיפה אחר רווחים אישיים - הנזיר נמנע מהונאות כאלו. כך הנזיר משלים את מוסריותו. החלק הארוך על מוסריות (Mahsla) בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... כישוף נגד חיצים, ידיעת קולות החיות - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... עכברי - במבוק, צבים וחיות אחרות - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... כך צד אחד יזכה בניצחון והאחר בתבוסה - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... האפלה או הארה של הירח, השמש או הכוכבים - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... חישוב, הערכות, חיבור שירה, פילוסופיה - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... המתפללים למזל טוב מישויות שמיימיות - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה ... לריפוי תופעות לוואי של תרופות קודמות - הנזיר נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות. כך הנזיר משלים את מוסריותו. הוד רוממותך, אז הנזיר בעל התנהגות מוסרית מושלמת שכזו לא רואה כל סכנה בשום מקום בזכות ריסונו המוסרי. בדומה ללוחם אציל משוח - ראש שהביס את כל אויביו אשר אינו רואה סכנה מאויביו בשום מקום, כך הנזיר, בזכות ריסונו המוסרי, לא רואה סכנה בשום מקום. הוא חווה בעצמו אושר חסר אשמה הנוצר משמירה על התנהגות מוסרית אצילית. בדרך זו, הוד רוממותך, הנזיר מושלם במוסר. ריסון החושים (Indriyasavaro) וכיצד, הוד רוממותך, נזיר שומר על דלתות החושים? הנה, כאשר נזיר רואה עצם נראה עם העיניים, הוא אינו נתפס בסימניו העיקריים או בפרטיו המשניים. כיוון שאם היה פועל ללא ריסון חוש - הראייה, תופעות מזיקות כגון חמדנות וצער היו ... תחושה בגוף... תופס אובייקט מנטלי בתודעה, הנזיר לא נתפס בסימניו העיקריים או בפרטיו המשניים. כיוון שאם היה פועל ללא ריסון החוש המנטלי, תופעות מזיקות כגון חמדנות וצער היו עלולות להשתלט עליו, לכן הוא שומר ... אצילית על החושים. בדרך זו, הוד רוממותך, נזיר שומר על דלתות החושים. קשב ומודעות בהירה (Satisampajaa) וכיצד, הוד רוממותך, הנזיר מבסס קשב ומודעות בהירה? הנה, נזיר נוהג במודעות בהירה כאשר הוא הולך קדימה ואחורה, כאשר הוא מביט לפנים או לאחור, כאשר הוא מתכופף או מתמתח, הוא מודע בבהירות למה שהוא עושה. כאשר הוא לובש את ... הוא מודע בבהירות למה שהוא עושה. בדרך זו נזיר מבוסס בקשב ומודעות בהירה. הסתפקות במעט (Santoso) וכיצד, הוד רוממותך,
חומרנות להתעורר תשוקה הדתיים נישואין מוצלח תרנגול הפרעות אכילה
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... הבודהיסטים - 3 מימדים קוליים וויזואליים תהליך השינון הוא שמיעתי - קולי (aural). מבלי להסתמך על כלי עזר ויזואליים (visual mnemonic devices), הנזירים משננים לזיכרון את הטקסטים באמצעות קול והקראה. התמיכה היחידה היא במנגינה אליה מחברים את המילים. ברוב המנזרים מתאמנים ... מכן החניך מתפנה לארוחת צהריים. את אחר הצהריים החניך מבלה באימון ושינון החלק שחדש שלמד, אלא אם כן המורה מאפשר לו לעשות דבר מה כגון לצאת לשחק עם הנזירים הצעירים האחרים. בערבים החניך מתאמן שוב בשינון הטקסט שנלמד קודם. הוא מתחיל בדיקלום החלק החדש שלמד בבוקר מספר פעמים עד ... בצורה שלמה הוא עולה בזיכרון בקלילות ובצורה אוטומטית ואין צורך באימון מסודר נוסף. בשלב זה מספיק לשנן אותם מספר פעמים בשנה כדי לשמור אותם בזיכרון הנזיר. בערב החניך עומד בפני המבחן האמיתי, עליו לדקלם את הקטע החדש בפני המורה. לעיתים המורה מבקש ממנו לדקלם גם קטעים נוספים ... יש בליל של חניכים המדקלים כל אחד לעצמו את הקטע אותו הוא משנן וכך גם בערבים בהם שוב החניכים יושבים להתאמן. נראה כי הרעש הבלתי פוסק עלול להפריע לנזירים בלימוד שלהם אך מסתבר שנזירים מדווחים על כך שהקולות שהחניכים האחרים דווקא עוזרים לאימון שלהם. כך ניתן לראות את הלימוד הזה לא רק כעניין אינדיבידואלי ... סוג של תחרות בה חניכים מנסים להיות הקול האחרון שישמע בישיבה מסויימת כדי להראות נחישות ושקדנות. התהליך של השינון והאימון אינו מבוצע רק על ידי נזירים ונזירות אלא גם על ידי אנשים שאינם נזירים, אשר רובם ישננו יותר מזמורים בעלי אופי ריטואלי וקטעים קצרים בעיקרם, וישתמשו באותם טכניקות כשל הנזירים. השינון נעשה בדרך כלל על שמיעה בלבד, מתוך הקשבה בעת ביצוע ריטואלים משפחתיים או ציבוריים. התועלת בשינון ודיקלום הטקסטים השינון מהווה אלמנט חשוב באימון המשמעתי של הנזירים. הוא מאגד את הנזירים אל תוך הקהילה בכך שהוא גורם להם לקחת חלק בריטואל חברתי, אשר מהווה נתבך חשוב בחיי קהילת הסנגהה. כאשר נזיר חדש מצטרף לקהילה עליו ללמוד לשנן שני סוגים של טקסטים. טקסטים ציבוריים שמיועדים לדיקלום ומזמור בפני קהל של אנשים, וכלל מספר סוטות קצרות, מזמורים, ברכות וטקסטים ריטואליים. סוג שני של טקסטים הוא טקסטים פנימיים כגון כללי ההתנהגות של הנזיר, הפטימוקהה סוטרות לימוד בסיסיות וטקסטים אחרים העוסקים ביחסים תקינים במנזר ובין נזירים. הקראה ודיקלום הטקסטים נחשבים טובים גם בנוגע להטמעת הטקסטים בתודעה - הקראה של טקסט בקצב ריתמי עוזר להכניס אותו לתודעה, שם ... 1. העלאת טענות בזמן דיונים שונים 2. כמודל לחיקוי לחניכים בצורת החשיבה המתקדמת והמדוייקת המופיעה בהם. עדיין לימוד של כתבי מקור חשובים יותר ונזירים פיקחים יכולים להסיק מתוכם מסקנות מבלי לצטט פרשנות, ובכך להסתמך גם על הבנתם האישית של הטקסטים המבוססת על כתבי המקור ששיננו היטב קודם לכן. תהליך הלימוד משקף את העמדה שידע צריך להיות זמין באופן מיידי. הטקסטים המשוננים אינם נמצאים רק במאגרי הזיכרון של הנזירים ונשלפים משם בעת הצורך אלא נשזרים בתוך דרך החשיבה והשקפת המציאות הנגזרת מהם, וכך מקבלים הטקסטים תפקיד פעיל בחייהם של הנזירים. הנזיר המערבי ששמו גשה רב - טן (Geshe Rab-ten) מדגיש את חשיבות הידע האקטיבי המבוסס על שינון, בהשוואה לגישה ... רק באמצעות הזיכרון החלקים האלו מתחברים לכדי ידע אמיתי. הבודהה מתאר את שלבי הלימוד המתחילים בכך שהתלמיד מאזין למורה בהקשבה מלאה: כאשר החוקר רואה שהנזיר חופשי לגמרי מבורות, האמון שלו בנזיר מתבסס. עם הופעת האמון (במורה), אדם פונה (אל המורה), לאחר שפנה (אל המורה), הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את ... - פה, וכדי שחניך ילמד היה עליו לזכור את שנאמר ולכן מתוך כורח תלמידיו של הבודהה למדו בעל - פה את הוראותיו. שינון קשור בקשר עמוק ללמידה. הוא מאפשר לנזירים להטמיע את תוכן הטקסטים שהם לומדים. כפי שמנסח זאת וויליאם גרהם עצם הפעולה של למידת הטקסט בעל - פה מפנימה אותו בדרך של ... את התקשורת של הטקסטים. המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של המסורת הייתה לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ממסורות אחרות. הלימוד של הבודהה היה תמיד פתוח לכל, ... ובנוסח אחיד וברור עם הרבה כפילויות המאמתות זו את זו. המסורת תמכה בהעברת הטקסטים ויצרה מערכת שינון משוכללת שמשמרת אותם עד היום. בכך נוצרה על ידי הנזירים מערכת אחסון בעלת מהימנות גבוהה בעלת מנגנוני בקרה סטטיסטיים ובחינות מחזוריות על ידי משננים בכירים וכן בחינות מחזוריות ... ממורים לתלמידים במשך הדורות הבטיח את שמירת המסר באופן רציף באופן יוצא דופן גם ללא אמצעים טכנולוגיים מיוחדים אלא באמצעות כשרונם ויכולת האנושית של הנזירים כמעט באופן בלעדי. באופן סכמטי נוכן לייצג את ההעברה של הטקסטים כמערכת תקשורת באופן הבא: על רצף הזמן נוכל לראות את התהליך ... התלמידים שלו, שהלכו בדרכו ופעלו על פי הלימוד כמו גם הפיצו אותה לנמענים רבים בארצות רבות. קהילה זו כוננה מערכת שינון משוכללת של הבהאנקה שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם כך ניסח את הלימוד בפורמולות ותבניות הקלות להבנה ולזכירה בעל - פה מאחר ... אותנטיות הטקסט. אחד המפעלים של המסורת היה התכנסויות סדירות כדוגמת האסיפות הגדולות שנעשו בהן שיננו ודיקלמו את כל הטקסטים של הקאנון כמות גדולה של נזירים כך שביטלו טועויות סטטיסטיות ויצרו נוסח אחיד ועדכני. ההוראה הועברה ממורה לתלמיד והסתמכה כבר מתחילת המסורת על עדות אישית, ... כך שאמיתות ואותנטיות הטקסט הייתה מעוגנת בשושלת של מורים ומשננים מוסמכים. האימון של השינון והבקרה המתמדת על דיוק משתקפים באסיפות הסדירות שמנהלים נזירים עד היום מספר פעמים בחודש כדי לשנן את הפטימוקהה, כללי ההתנהגות של הנזירים בצוותא. כאשר שינון עם מספר גדול של נזירים מצליח לבטל חוסר דיוקים. כך האינטראקציה אם בדיקלום משותף עם נזירים אחרים או בין המורה לתלמיד מונעת חוסר דיוקים בהיבטים המילוליים ומונעת חוסר הבנות בהיבטים תוכניים בהתאמה. המסורת יצרה ... את תורתו בדיבור ולא המליץ על כתיבה למרות שהייתה זמינה גם בתקופתו. ההיבטים האוראליים של השינון מועילים בשלושה תחומים: 1. חברה - השינון מאגד את הנזירים אל תוך הקהילה, כאשר הם שותפים לחלק בעשייה מרכזית של
לתרום פונולוגיה אקדמיה מאורגן הוראה מסודר הכתבים הבודהיסטים בודהיזם
בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות
... (20) כיצד לפתח אותם, להשלים ולתרגל אותם. מה הם הארבעה? הנה נזיר מפתח ריכוז של כוונה המלווה במאמץ של רצון, ריכוז של אנרגיה המלווה ... הסביר היטב את ארבע הבחינות לביסוס הקשב להשגת הטוב, מה הן? הנה נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה ... תבונת - העל שלו, העביר זאת למכובד אננדה, שבתורו העביר זאת לנזירים ולנזירות, ולחסידים בעלי - הבית הגברים והנשים. וכך החיים הרוחניים הוברקו היטב ... הן הישויות מהדרגה הנמוכה ביותר בעולמות השמיימיים. זה היה מביש לנזיר להיוולד בעולמן. (20) ארבעת הנתיבים לעוצמה מוגדרים בסוטה 26 פסקה 28. ...
התבוננות לתרגל הבנה מלאה רגשות טובים שמח התבודדות התניה חקירות
בודהיזם - הבודהה
... - זה הלימוד של כל הבודהות. 184 סובלנות מתמדת היא הסגפנות הגבוהה ביותר. הבודהות אומרים ניבאנה היא נעלה. מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי. 185 לא לגנות, לא לפגוע להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות לאכול במתינות לשהות בבדידות ...
סיפוק מואר אגו נולד תרגול מדיטציה סגפנות אמת פיתוח
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
... כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראגגהה וזמן אותם אל ... כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי ... מוצא לנכון. והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. (5) הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: (1) כל עוד הנזירים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, ... ולא לדעיכתם. (4) כל עוד הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המבוגרים והוותיקים בנזירות, האבות והמנהיגים של המסדר יש לצפות ... יבואו אליהם, ואלו שכבר נמצאים יחושו איתם בנוח יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם ... אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: (1) כל עוד הנזירים לא ישמחו, יתענגו וישקעו בעבודות ... (6) בהתרועעות עם חברים מושחתים... (7) כל עוד לא יסתפקו בהישגים חלקיים (7)... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם ... אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... ... רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם ... אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים יפתחו את גורמי ההתעוררות (1) קשב... ... (3) אנרגיה... (4) שמחה... (5) שלווה... (6) ריכוז... (7) איזון נפשי... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם ... אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים יפתחו את (1) תפיסת הארעיות... (2) ... עצמיות... (3) זיהום... (4) סכנה... (5) התגברות... (6) הנתקות... (7) חידלון... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.11 נזירים, כעת אלמד אתכם שישה דברים שתומכים לחיים משותפים. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים ברשות וברבים (1) מראים רצון טוב כלפי ... לשחרור, להשמדת הסבל... (6) שוהים בערנות זו עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם ... הבה נלך אל אמבלטהיקא. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי ... בדיוק כך. 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. ... שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו ... ברכות נימוסין, עמדו במקום ראוי, ואמרו: אנא מהמכובד גוטמה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 1.30 משראו את ... אדון גוטמה, הארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סונידהה ווסקארה, שם התיישבו ...
בחינות מצויין פנימיות לרכוש ביטחון עצמי מנוחה סכנה מקור הסבל שיפור ביטחון עצמי
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 5
... מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 5 ראה גם: זן בודהיזם זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4. 24. לך שאומר שנזירים מנהלים עסק נוח זה יכול היה להיות מצחיק לו רוחות - רפאים היו רודפות בכל פעם שנזיר מקלקל טקס - קבורה (ביפן (בתקופתו של סאווקי כמו גם היום) הנזירות היא בעיקר עסק של עריכת טקסי - קבורה. המת),. אבל אפילו כשנזירים מקלקלים טקסי - קבורה, רוחות - רפאים לא עושות דבר. לכן חיי הנזיר מרחפים בלימבו. מה בכלל עושים הנזירים כשהם עורכים טקס - קבורה? הייתי ... רדיו וטלוויזיה אינם יכולים להציג תמונה או להשמיע קול אם אינם מחוברים כראוי. עד כמה לא הוגן, מצד שני, שחייהם של נזירים כה קלים. אני לא מבחין בדבר פרט לנזירים שגלימותיהם סתורות ואינם יודעים לשבת זאזן או לקבץ נדבות. נזירים מנסים נואשות להסתדר באמצעות מס - שפתיים לתורת הבודהה. וחילוניים מנסים להשיג משהו מנזירים שמשלמים מס - שפתיים עבורם. איזה קשר יש לשינון של מס - שפתיים לתורת - הבודהה? נזירים אוהבים לדבר על האישה הזקנה ששיננו עבורה סוטרות: הסבתא הזו מוצאת בי מקלט. אל תאמר זאת בכזו קלות ראש - אידיוטים מוטב שישתקו! נזירים בימינו אומרים שאין דרישה לזאזן. הם ... קישוט. כאשר משהו קשור להוראת התורה, ובו - בזמן קשור להרחבת העסק, מישהו זה או אחר בלבל מאד את היוצרות. כשקהל של נזירים במקדשים המרכזיים מקריא מחצית מן ה ... ובקול רם, העולים - לרגל מתמלאים ביראה. אין לי מושג מה בכך כה מעורר יראה, אבל באיזשהו אופן כולם מתמלאים יראה. נזירים מתכנסים יחדיו רק בשביל לקבל את הרישיון שלהם, והמקדשים המרכזיים הופכים את צבירת הנזירים לעסק. וזה נכון גם לגבי המקדשים ...
חשיבה המצאתית לעשות טוב אמונה טפלה אשליות מחיר התודעה חילונים קיום
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, אימון אישי, מטפל רוחני בתחום נזירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 01_07_2025 השעה 06:30:26 - wesi4