ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
הפרעת אישיות סכיזואידית - מבוא
... דופן. בעל כושר עמידה ותשוקה בתחומי עניין מסוימים אהבה ומיניות א מיני, לעתים נזיר חופשי מעניין רומנטי סולד מרכילות ומרמיזות מיניות מציצנות סמויה פגיע לארוטומניה נטייה לאוננות כפייתית וסטיות אתיקה: סטנדרטים ואידאלים השקפות מוסר ופוליטיקה ...
אובדן רצון למין טיפול במחלת נפש סובל מדימוי עצמי מיניות אמיניות נוקם גלות העדר רצון מיני
עיסוי תאילנדי - ידיים רואות - טיפול דרך הלב
... שלהם, שנחשב לרגיש במיוחד. ואילו בתאילנד, העיסוי התאילנדי המסורתי היה מלאכתם של נזירים אשר ראו בדבר עיסוק מדיטטיבי וקדוש. בעשרות שנים האחורונות, הכשרת עיוורים בעיסוי ...
קליני ללמד פרנסה מדינה בלעדיות הגדרות עצמאי מנהלים
אנחנו מרוחקים. קשה לי! למה זה קורה?
... במלואם וליהנות. גלגול קודם אצל האדון מצביע על היותו נזיר הזקוק לחיזוקים חיצוניים ולקבלת הכרה. בגלגול זה עליו להתחבר ולאהוב את עצמו. להודות ברגשות כשכואב לו ולהתמודד איתם פנים מול פנים ללא פחד. ...
בת זוג בעיות בזוגיות אימון לזוגות שינוי משמעותי ליצור לאהוב את עצמך ללא תנאים להשתחרר מאבק
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3 מימדים קוליים וויזואליים תהליך השינון הוא שמיעתי - קולי (aural). מבלי להסתמך על כלי עזר ויזואליים (visual mnemonic devices), הנזירים משננים לזיכרון את הטקסטים באמצעות קול והקראה. התמיכה היחידה היא במנגינה אליה מחברים את המילים. ברוב ... מסתיימת בסביבות הצהריים, ולאחר מכן החניך מתפנה לארוחת צהריים. את אחר הצהריים החניך מבלה באימון ושינון החלק שחדש שלמד, אלא אם כן המורה מאפשר לו לעשות דבר מה כגון לצאת לשחק עם הנזירים הצעירים האחרים. בערבים החניך מתאמן שוב בשינון הטקסט שנלמד קודם. הוא מתחיל בדיקלום החלק החדש שלמד ... השלם. לאחר שהטקסט משונן ונלמד בצורה שלמה הוא עולה בזיכרון בקלילות ובצורה אוטומטית ואין צורך באימון מסודר נוסף. בשלב זה מספיק לשנן אותם מספר פעמים בשנה כדי לשמור אותם בזיכרון הנזיר. בערב החניך עומד בפני המבחן האמיתי, עליו לדקלם את הקטע החדש בפני המורה. לעיתים המורה מבקש ממנו לדקלם ... של דיקלומים כאשר בבקרים יש בליל של חניכים המדקלים כל אחד לעצמו את הקטע אותו הוא משנן וכך גם בערבים בהם שוב החניכים יושבים להתאמן. נראה כי הרעש הבלתי פוסק עלול להפריע לנזירים בלימוד שלהם אך מסתבר שנזירים מדווחים על כך שהקולות שהחניכים האחרים דווקא עוזרים לאימון שלהם. כך ניתן לראות את הלימוד הזה לא רק ... התמיכה הסביבתית. לעיתים אף נוצרת סוג של תחרות בה חניכים מנסים להיות הקול האחרון שישמע בישיבה מסויימת כדי להראות נחישות ושקדנות. התהליך של השינון והאימון אינו מבוצע רק על ידי נזירים ונזירות אלא גם על ידי אנשים שאינם נזירים, אשר רובם ישננו יותר מזמורים בעלי אופי ריטואלי וקטעים קצרים בעיקרם, וישתמשו באותם טכניקות כשל הנזירים. השינון נעשה בדרך כלל על שמיעה בלבד, מתוך הקשבה בעת ביצוע ריטואלים משפחתיים או ציבוריים. התועלת בשינון ודיקלום הטקסטים השינון מהווה אלמנט חשוב באימון המשמעתי של הנזירים. הוא מאגד את הנזירים אל תוך הקהילה בכך שהוא גורם להם לקחת חלק בריטואל חברתי, אשר מהווה נתבך חשוב בחיי קהילת הסנגהה. כאשר נזיר חדש מצטרף לקהילה עליו ללמוד לשנן שני סוגים של טקסטים. טקסטים ציבוריים שמיועדים לדיקלום ומזמור בפני קהל של אנשים, וכלל מספר סוטות קצרות, מזמורים, ברכות וטקסטים ריטואליים. סוג שני של טקסטים הוא טקסטים פנימיים כגון כללי ההתנהגות של הנזיר, הפטימוקהה סוטרות לימוד בסיסיות וטקסטים אחרים העוסקים ביחסים תקינים במנזר ובין נזירים. הקראה ודיקלום הטקסטים נחשבים טובים גם בנוגע להטמעת הטקסטים בתודעה - הקראה של טקסט בקצב ריתמי עוזר ... יכול להיות לעזר בשני אופנים: 1. העלאת טענות בזמן דיונים שונים 2. כמודל לחיקוי לחניכים בצורת החשיבה המתקדמת והמדוייקת המופיעה בהם. עדיין לימוד של כתבי מקור חשובים יותר ונזירים פיקחים יכולים להסיק מתוכם מסקנות מבלי לצטט פרשנות, ובכך להסתמך גם על הבנתם האישית של הטקסטים המבוססת על כתבי המקור ששיננו היטב קודם לכן. תהליך הלימוד משקף את העמדה שידע צריך להיות זמין באופן מיידי. הטקסטים המשוננים אינם נמצאים רק במאגרי הזיכרון של הנזירים ונשלפים משם בעת הצורך אלא נשזרים בתוך דרך החשיבה והשקפת המציאות הנגזרת מהם, וכך מקבלים הטקסטים תפקיד פעיל בחייהם של הנזירים. הנזיר המערבי ששמו גשה רב - טן (Geshe Rab-ten) מדגיש את חשיבות הידע האקטיבי המבוסס על ... פיסות מפוזרות של אינפורמציה. רק באמצעות הזיכרון החלקים האלו מתחברים לכדי ידע אמיתי. הבודהה מתאר את שלבי הלימוד המתחילים בכך שהתלמיד מאזין למורה בהקשבה מלאה: כאשר החוקר רואה שהנזיר חופשי לגמרי מבורות, האמון שלו בנזיר מתבסס. עם הופעת האמון (במורה), אדם פונה (אל המורה), לאחר שפנה (אל המורה), הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, ... להעברת המידע הייתה בעל - פה, וכדי שחניך ילמד היה עליו לזכור את שנאמר ולכן מתוך כורח תלמידיו של הבודהה למדו בעל - פה את הוראותיו. שינון קשור בקשר עמוק ללמידה. הוא מאפשר לנזירים להטמיע את תוכן הטקסטים שהם לומדים. כפי שמנסח זאת וויליאם גרהם עצם הפעולה של למידת הטקסט בעל - פה ... הצדדים מפסיק את ההעברה ובכך את התקשורת של הטקסטים. המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של המסורת הייתה לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ממסורות אחרות. הלימוד של הבודהה ... המסר שעובר הנו מגובש, מפורמט ובנוסח אחיד וברור עם הרבה כפילויות המאמתות זו את זו. המסורת תמכה בהעברת הטקסטים ויצרה מערכת שינון משוכללת שמשמרת אותם עד היום. בכך נוצרה על ידי הנזירים מערכת אחסון בעלת מהימנות גבוהה בעלת מנגנוני בקרה סטטיסטיים ובחינות מחזוריות על ידי משננים בכירים וכן ... הגדולות. מנגנון העברת המידע ממורים לתלמידים במשך הדורות הבטיח את שמירת המסר באופן רציף באופן יוצא דופן גם ללא אמצעים טכנולוגיים מיוחדים אלא באמצעות כשרונם ויכולת האנושית של הנזירים כמעט באופן בלעדי. באופן סכמטי נוכן לייצג את ההעברה של הטקסטים כמערכת תקשורת באופן הבא: על רצף הזמן ... בנאמנות על ידי הסנגהה, קהילת התלמידים שלו, שהלכו בדרכו ופעלו על פי הלימוד כמו גם הפיצו אותה לנמענים רבים בארצות רבות. קהילה זו כוננה מערכת שינון משוכללת של הבהאנקה שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם כך ניסח את הלימוד בפורמולות ותבניות הקלות להבנה ולזכירה ... כדי ליצור בקרה ולשמור על אותנטיות הטקסט. אחד המפעלים של המסורת היה התכנסויות סדירות כדוגמת האסיפות הגדולות שנעשו בהן שיננו ודיקלמו את כל הטקסטים של הקאנון כמות גדולה של נזירים כך שביטלו טועויות סטטיסטיות ויצרו נוסח אחיד ועדכני. ההוראה הועברה ממורה לתלמיד והסתמכה כבר מתחילת ... על זיכרון ועל הבנה מבוססת כך שאמיתות ואותנטיות הטקסט הייתה מעוגנת בשושלת של מורים ומשננים מוסמכים. האימון של השינון והבקרה המתמדת על דיוק משתקפים באסיפות הסדירות שמנהלים נזירים עד היום מספר פעמים בחודש כדי לשנן את הפטימוקהה, כללי ההתנהגות של הנזירים בצוותא. כאשר שינון עם מספר גדול של נזירים מצליח לבטל חוסר דיוקים. כך האינטראקציה אם בדיקלום משותף עם נזירים אחרים או בין המורה לתלמיד מונעת חוסר דיוקים בהיבטים המילוליים ומונעת חוסר הבנות בהיבטים תוכניים ... האוראלית ראשיתה בבודהה שלימד את תורתו בדיבור ולא המליץ על כתיבה למרות שהייתה זמינה גם בתקופתו. ההיבטים האוראליים של השינון מועילים בשלושה תחומים: 1. חברה - השינון מאגד את הנזירים אל תוך הקהילה, כאשר הם שותפים לחלק בעשייה מרכזית של
לבטא תלמיד עירנות יתרון ליצור תועלת לדייק חוסר הבנה
בודהיזם - ההצגה הארוכה על קמָה
... אמיתיות. אך, חבר, ישנו ההישג הזה כאשר נכנסים בו לא מרגישים דבר. החבר סמידהי, כמה זמן עבר מאז יצאת לפרישות? לא זמן רב, חבר, שלוש שנים. אם כך, מה נאמר על נזירים ותיקים כאשר נזיר צעיר חושב שיש להגן על המורה כך? מה אדם מרגיש, החבר סמידהי, לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה? לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור ותודעה, אדם מרגיש סבל, החבר פוטליפוטה. אז, ... כאשר הוא מציג את ההצגה הארוכה על קאמה. זהו הזמן המתאים, אדון נכבד, זהו הזמן, המרומם, שהבודהה יציג את ההצגה הארוכה על קאמה. כאשר ישמעו אותה מפי הבודהה, הנזירים יזכרו אותה. אם כך הקשב, אננדה, ושים לב היטב למה שאומר. כן אדון נכבד, השיב המכובד אננדה. הבודהה דיבר כך: אננדה, ניתן למצוא ארבעה סוגים של אנשים שקיימים בעולם. מהם הארבעה? הנה אדם ...
אומללות אפילו בגיהנום עתיד כמה זמן עבר נזירות אנושיות קיום להרגיש כאב גלגולי נשמות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
... בודהיזם - ביסוס הקשב - 2 התבוננות בהרגשות (vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה ... הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בהרגשות. כך הקשב שלו מבוסס: זוהי הרגשה והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות. התבוננות בתודעה (cittnupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? (35) הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב ... הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתודעה. כך הקשב שלו מבוסס: זוהי תודעה והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה. התבוננות בתכני - תודעה - חמש ההפרעות (dhammnupassan nvaraapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה? (45) הנה, נזיר מתבונן בתכני - תודעה ביחס לחמש ההפרעות. (46) כיצד הוא עושה זאת? הנה, נזירים, בכל פעם שתאווה חושית (47) נמצאת בו, הנזיר יודע: תאווה חושית נמצאת בי. בכל פעם שאין בו תאווה חושית, הנזיר יודע: אין בי תאווה חושית. והוא יודע כיצד תאווה חושית שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד תאווה חושית שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד תאווה חושית שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. (48) בכל פעם שסלידה (49) נמצאת בו, הנזיר יודע: סלידה נמצאת בי. בכל פעם שאין בו סלידה, הנזיר יודע: אין בי סלידה. והוא יודע כיצד סלידה שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד סלידה שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד סלידה שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. בכל פעם שעייפות - ועצלות (50) נמצאות בו, הנזיר יודע: עייפות - ועצלות נמצאות בי. בכל פעם שאין בו עייפות - ועצלות, הנזיר יודע: אין בי עייפות - ועצלות. והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות ... מופיעות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד. בכל פעם שדאגה - וחוסר - מנוחה (51) נמצאות בו, הנזיר יודע: דאגה - וחוסר - מנוחה נמצאות בי. בכל פעם שאין בו דאגה - וחוסר - מנוחה, הנזיר יודע: אין בי דאגה - וחוסר - מנוחה. והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - ... לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד. בכל פעם שספק (52) נמצא בו, הנזיר יודע: ספק נמצא בי. בכל פעם שאין בו ספק, הנזיר יודע: אין בי ספק. והוא יודע כיצד ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא ... ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: אלו תכני - תודעה והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התבוננות בתכני - תודעה - חמשת המצרפים (dhammnupassan khandhapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות. (54) כיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות? הנה, נזירים, נזיר מבין: כך הוא חומר, (55) כך ההופעה של חומר, כך ... ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: אלו תכני - תודעה והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התבוננות בתכני - תודעה - ששת בסיסי החושים (dhammnupassan yatanapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים. (59) כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים? הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את העין, מבין היטב את הצורות הנראות, ... הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האוזן, מבין היטב את הצלילים, ומבין ... הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האף, מבין היטב את הריחות, ומבין היטב ... הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הלשון, מבין היטב את הטעמים, ומבין ... הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד. הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הגוף, (62) מבין היטב את תחושות המגע, ...
הקשבה נזירות תחושה נעימה התעוררות מנטליות תחושה מנטלית הרגשת כאב מנטלי חוסר וודאות
בודהיזם - סוטת ג'יואקה
... בהן ניתן לאכול בשר: כאשר לא נראה, לא נשמע ואין חשד (שבעל חיים נשחט בכוונה לכבודו של הסועד), גיואקה, אני אומר שאלו שלוש הנסיבות בהן ניתן לאכול בשר. במקרה אחד, גיואקה, נזיר שוהה בסמוך לכפר או עיר מסויימים. הוא שוהה עם תודעה (מלאה) ברצון טוב (מטא) המתפשט לכיוון צפון, כך גם לכיוון דרום, מזרח ומערב, באותו אופן, למעלה, ... ולכל כיוון, לעצמו כמו לכל האחרים ולעולם. הוא שוהה עם תודעה (מלאה) ברצון טוב כלפי כל היצורים החיים בעולם, רצון טוב נרחב ומקיף, נשגב, ללא גבולות, שליו וחסר זדון. אל הנזיר מגיע בעל - בית או בן בעל - בית ומזמין אותו לארוחה ליום שלמחרת. גיואקה, הוא מקבל את ההזמנה אם הוא רוצה בכך. בבוקר, לאחר שחלף הלילה, הוא מסדר את ... הנדבות ואת הגלימה העליונה, והולך אל מקום משכנו של אותו בעל - בית או בן בעל - בית ומתיישב במקום שהכינו למענו. אז בעל הבית או בן בעל הבית מגישים לו מזון נדבות משובח. אך הנזיר אינו חושב באופן זה: כמה טוב שבעל הבית או בן בעל הבית מגישים לי מזון נדבות מעולה, הלוואי שבעל הבית או בן בעל הבית הזה יגיש לי מזון נדבות משובח ... הנדבות מבלי להיות חמדן כלפיו, מבלי להיות מוקסם ממנו, ומבלי להשתוקק אליו, אלא מתוך שהוא רואה סכנה (i) בדבר, ומתוך הבנה כיצד להימלט ממנה. גיואקה, מה דעתך: האם במקרה כזה הנזיר הוא בעל כוונה לפגוע בעצמו או באחרים או בשניהם גם בעצמו וגם באחרים? לא, אדון נכבד. גיואקה! במקרה זה האין זאת שהנזיר מזין את עצמו בתזונה חסרת אשמה? אכן כך הדבר, אדון נכבד. שמעתי שכך אומרים: הברהמה שוהה ברצון טוב. כעת אני רואה במו עיני שהבהגווה הוא זה אשר שוהה ... אותם כגזע דקל שנגדע, נפטר מהם כך שלא יוכלו להופיע בעתיד. גיואקה, אם מה שאמרת מתייחס לזה, אני מקבל את דבריך. אדון נכבד! מה שאמרתי מתייחס בדיוק לזה. במקרה אחד, גיואקה, נזיר שוהה בסמוך לכפר או עיר מסויימים. הוא שוהה עם תודעה (מלאה) בחמלה (karun)... בשמחה אמפתית (mudit)... באיזון נפשי (upekkh) המתפשט לכיוון צפון, כך ... כיוון, לעצמו כמו לכל האחרים ולעולם הוא שוכן עם תודעה (מלאה) באיזון נפשי אשר משתרעת לכל היצורים החיים בעולם, רצון טוב נרחב ומקיף, נשגב, ללא גבולות, שליו וחסר זדון. אל הנזיר מגיע בעל - בית או בן בעל - בית ומזמין אותו לארוחה ליום שלמחרת. גיואקה, הוא מקבל את ההזמנה אם הוא רוצה בכך. בבוקר, לאחר שחלף הלילה, הוא מסדר את ... הנדבות ואת הגלימה העליונה, והולך אל מקום משכנו של אותו בעל - בית או בן בעל - בית ומתיישב במקום שהכינו למענו. אז בעל הבית או בן בעל הבית מגישים לו מזון נדבות משובח. אך הנזיר אינו חושב באופן זה: כמה טוב שבעל הבית או בן בעל הבית מגישים לי מזון נדבות מעולה. הלוואי שבעל הבית או בן בעל הבית יגישו לי מזון נדבות משובח כזה ... מזון הנדבות מבלי להיות חמדן כלפיו, מבלי להיות מוקסם ממנו, ומבלי להשתוקק אליו, אלא מתוך שהוא רואה סכנה בדבר, ומתוך הבנה כיצד להימלט ממנה. גיואקה, מה דעתך: האם במקרה כזה הנזיר הוא בעל כוונה לפגוע בעצמו או באחרים או בשניהם גם בעצמו וגם באחרים? - לא, אדון נכבד. גיואקה! במקרה זה האין זאת שהנזיר מזין את עצמו בתזונה חסרת אשמה? אכן כך הדבר, אדון נכבד. שמעתי שכך אומרים: הברהמה שוהה באיזון נפשי. כעת אני רואה במו עיני שהבהגווה הוא זה אשר ... מי ששוחט בעל חיים בכוונת תחילה לכבוד הטטהאטה או תלמיד שלו צובר מגרעות רבות בחמש דרכים אלו. כאשר הדבר נאמר, גיואקה קומארבהצה אמר: נהדר, אדון נכבד! מעולה, אדון נכבד! הנזירים מזינים את עצמם רק במזון ראוי. אדון נכבד! הנזירים מזינים עצמם רק במזון חסר אשמה. מעולה אדון נכבד, מעולה! הדהמה הובהרה בדרכים רבות על ידי המכובד גוטמה כאילו מה שהונח הפוך יושר, כאילו מה שהוסתר ... כלומר, הטעות הקיימת בדחייה ובעליבות הפנימית של הנאות החושים משום שהיקשרות מובילה ליצירת השלכות רעות. (ii) בשר שאינו ראוי לקבל: עשרה סוגים של בשר אסורים למאכל על ידי הנזיר - בשר פיל, סוס, טיגריס, אדם, צבוע, כלב, נחש, דב, אריה, נמר. אדם יכול לדוגמה להציג לנזיר בשר דב ולומר שזהו בשר חזיר, ואז להאשים את הנזיר באכילה בשר לא ראוי. זה ביזוי של הבודהה או תלמיד שלו. ...
טעות מתוך הבנה איזון להאשים תשוקה חושית לטעות שנאה חמדנות
בודהיזם - השיחה אודות דרך החניכות
... בהתאם, לקח את קערת - הנדבות ואת גלימתו העליונה, ופנה אל אולם האסיפות יחד עם קבוצת הנזירים. משהגיע לשם הוא רחץ את כפות רגליו, נכנס לאולם האסיפות והתיישב מנגד לעמוד האמצעי כשפניו פונות למזרח. כך גם הנזירים רחצו את כפות רגליהם, נכנסו לאולם האסיפות והתיישבו לאורך הקיר המערבי, כשפניהם למזרח, והבהגווה ... מאפייניו - לדוגמה, הבעה או צורת התנהגות. (ii) התרגול הרוחני - brahmacariya. (iii) הנזיר נפטר מחוסר הנוחות הקיים של הרעב ומונע הופעה של אי נוחות נוספת כתוצאה מאכילה מופרזת. (iv) שחרור התודעה ...
תאוות חכם תודעה התמכרות לאוכל בריא חמדנות השתוקקות הרגשה של התעלות
אושר - אושר זה כאן ועכשיו
... טובות יותר וטובות פחות מהילדות ועד היום. המטרה שלנו היא להשלים עם כל מה שקרה. מספרים על נזיר מבוגר שהולך עם תלמידו את הסיור היומי. ומעט לפני הנהר, שומעים השניים צעקות לעזרה של בחורה. הם ניגשים לכיוון הקולות ועומדת שם בחורה עירומה כביום היוולדה. מושיטה את ידיה בתחינה ... אותה את הנהר כי איננה יודעת לשחות והיא נסחפה עם הזרם בעוד בגדיה בגדה השנייה. אוסף אותה הנזיר על זרועותיו ומעבירה את הנהר. ממשיכים את הטיול היומי, מגיעים השניים חזרה למינזר והתלמיד בשתיקה רמה. שואל המורה לפשר השתיקה. עונה לו התלמיד במבוכה: אינני מבין. אתה מורה שלי. נזיר והנה בחורה עירומה ואתה מרים אותה בזרועותיך? עונה לו המורה: אני הנחתי אותה על גדת הנהר. אתה הוא זה שסחב אותה עד לכאן. אז האם אתם סוחבים את העבר שלכם איתכם בכובד או שהשלתם אותו ...
מחשבות נזירים מספרים עירום ביטחון החלטות לחיות גישות
פילוסופיה - מטא אתיקה - מבוא
... או סובייקטיבי. פלורליסט ערכי יטען, למשל, שגם החיים של נזירה וגם החיים של אם מגשימים ערכים אמיתיים (במובן האובייקטיבי והקוגניטיביסטי), אולם אין בנמצא אף אמת - מידה רציונלית לחלוטין שלפיה האחד נעלה ...
ניגודים מטא אתיקה קוגניטיבי טענה מוחלטות אמת בלתי תלויה פסיכולוגית אובייקטיביות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירות, איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, מורה רוחני מומלץ, ייעוץ אישי מומלץ בנושא נזירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 10:43:22 - wesi4