... אם שואלים אותך: האם יש תנאי להיווצרות היקשרות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להיקשרות? עליך לומר: עם
השתוקקות כתנאי נוצרת היקשרות. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי
להשתוקקות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי
להשתוקקות? עליך לומר: עם הרגשה כתנאי נוצרת
השתוקקות. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להרגשה? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להרגשה? עליך לומר: עם מגע כתנאי נוצרת הרגשה. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי למגע? ... הכרה מותנית במנטליות - חומריות ומנטליות - חומריות מותנית בהכרה, מגע מותנה במנטליות - חומריות, הרגשה מותנית במגע,
השתוקקות מותנית בהרגשה, היקשרות מותנית
בהשתוקקות, קיום מותנה בהיקשרות, לידה מותנית בקיום, ועם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, עצב, ויאוש. כך נוצרת כל מסת הסבל הזו. הזדקנות ומוות I.כך אמרתי: עם לידה כתנאי ... כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של קיום, כלומר - היקשרות. היקשרות I.כך אמרתי: עם
השתוקקות כתנאי נוצרת היקשרות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה
השתוקקות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר - כלומר, לא
השתוקקות למראות,
השתוקקות לצלילים,
השתוקקות לריחות,
השתוקקות לטעמים,
השתוקקות לתחושות מגע,
השתוקקות למחשבות ותופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של
השתוקקות, בהפסקה מוחלטת של
השתוקקות, האם היקשרות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של היקשרות, כלומר -
השתוקקות. השתוקקות I.כך אמרתי: עם הרגשה כתנאי נוצרת
השתוקקות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה הרגשה בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר - כלומר, לא הרגשה הנולדת ממגע - עין, הרגשה הנולדת ממגע - אוזן, הרגשה הנולדת ממגע - ... הרגשה הנולדת ממגע - גוף, הרגשה הנולדת ממגע - תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של כל הרגשה, בהפסקה מוחלטת של הרגשה, האם
השתוקקות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של
השתוקקות, כלומר - הרגשה. תלוי
בהשתוקקות I.כך, אננדה, כאשר יש הרגשה נוצרת
השתוקקות, כאשר יש
השתוקקות נוצר חיפוש, (8) כאשר יש חיפוש נוצר רצון להשיג, (9) כאשר יש רצון להשיג נוצרת לקיחת - החלטה, (10) כאשר יש לקיחת - החלטה נוצרת משאלת - תשוקה, (11) כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת ... יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, חיפוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל רצון - להשיג. I.כך אמרתי: עם
השתוקקות כתנאי נוצר חיפוש. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה
השתוקקות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של
השתוקקות , בהפסקה מוחלטת של
השתוקקות, האם חיפוש היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
השתוקקות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל חיפוש. כך, אננדה, שתי תופעות אלו מתאחדות בהרגשה. (16) הרגשה I.כך אמרתי: עם מגע כתנאי נוצרת הרגשה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא ... פריגהה, pariggaha. (14) תאוות בצע: מצהרייה, Macchariya. (15) רצון להגן על הרכוש: ארקהה, rakkha. (16) שני ההיבטים של
השתוקקות: (1)