בודהיזם - סיבתיות... יש השתוקקות נוצר חיפוש, [8] כאשר יש חיפוש נוצר רצון להשיג, [9] כאשר יש רצון להשיג נוצרת לקיחת - החלטה, [10] כאשר יש לקיחת - החלטה נוצרת משאלת - תשוקה, [11] כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת הימשכות, [12] כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת בעלות, ... נכבד. לכן, אננדה, משאלת - תשוקה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל הימשכות. I.כך אמרתי: עם לקיחת - החלטה כתנאי נוצרת משאלת - תשוקה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת - החלטה בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת - החלטה, בהפסקה מוחלטת של לקיחת - החלטה, האם משאלת - תשוקה היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, לקיחת - החלטה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל משאלת - תשוקה. I.כך אמרתי: עם רצון - להשיג כתנאי נוצרת לקיחת - החלטה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה רצון - להשיג בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של רצון - להשיג, בהפסקה מוחלטת של רצון - להשיג, האם לקיחת - החלטה היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, רצון - להשיג הוא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל לקיחת - החלטה. I.כך אמרתי: עם חיפוש כתנאי נוצר רצון - להשיג. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה חיפוש ... שבקובץ השיחות הארוכות. [8] חיפוש: פריסנא, Pariyesan. פסקאות 9-18 מהוות הרחבה נוספת. [9] רצון להשיג: לאבהה, Lbha. [10] לקיחת החלטה: ויניצהייה, vinicchaya. [11] משאלת - תשוקה: צהנדה - ראגה, Chanda-rga. [12] הימשכות: אגהוסאנה, ajjhosna (=adhi-ava-sna, לנטות לעבר משהו). [13] ...