בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות... ומוות) כך נאמר, עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לידה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא , כלומר, של ישויות שמיימיות נעלות למצב של ישויות שמיימיות נעלות, ... ומוות, קרי, לידה. (לידה) כך נאמר, עם קיום כתנאי יש לידה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה קיום מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא , כלומר, לא קיום בספירת החושים, קיום בספירת חומר עדין, קיום בספירת ... קרי, קיום. (קיום) כך נאמר, עם היקשרות כתנאי יש קיום. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא , כלומר, לא היקשרות בספירת החושים, היקשרות בדיעות, היקשרות ... (היקשרות) כך נאמר, עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא , כלומר, לא הישתוקקות למראות, הישתוקקות לצלילים, הישתוקקות ... (הישתוקקות) כך נאמר, עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הרגשה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא , כלומר, לא הרגשה הנולדת ממגע , עין, הרגשה הנולדת ממגע , אוזן, ... ויכוחים, וריבים, דיבור מעליב, השמצות, ואמירת שקרים. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה בעלות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של בעלות, בהפסקה של בעלות, האם יווצרו תופעות ... הללו, קרי, בעלות. כך נאמר, בתלות בקמצנות יש בעלות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה קמצנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של קמצנות, בהפסקה של קמצנות, האם בעלות תוכל ... בעלות, קרי, קמצנות. כך נאמר, בתלות ברכושנות יש קמצנות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה רכושנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של רכושנות, בהפסקה של רכושנות, האם קמצנות ... קרי, רכושנות. כך נאמר, בתלות בהיקשרות יש רכושנות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה של היקשרות, האם רכושנות ... קרי, היקשרות. כך נאמר, בתלות בתשוקה ותאווה יש היקשרות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היו תשוקה ותאווה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של תשוקה ותאווה, בהפסקה של תשוקה ... ותאווה. כך נאמר, בתלות בלקיחת , החלטה יש תשוקה ותאווה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לקיחת , החלטה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת , החלטה, בהפסקה של לקיחת , ... לקיחת , החלטה. כך נאמר, בתלות בהישג יש לקיחת , החלטה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה הישג מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישג, בהפסקה של הישג, האם לקיחת , החלטה ... של לקיחת החלטה, קרי, הישג. כך נאמר, בתלות במרדף יש הישג. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מרדף מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של מרדף, בהפסקה של מרדף, האם הישג היה יכול ... של הישג, קרי, מרדף. כך נאמר, בתלות בהישתוקקות יש מרדף. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה של הישתוקקות, האם ... מתאחדות בהרגשה. (הרגשה) כך נאמר, עם מגע כתנאי יש הרגשה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מגע מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא , כלומר, לא מגע , עין, מגע , אוזן, מגע , אף, מגע , לשון, מגע , גוף, ... מגע. (מגע) כך נאמר, עם מנטליות , חומריות כתנאי יש מגע. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי לא היו קיימים האם תיאור , מגע היה יכול להראות בגוף ... , חומריות) כך נאמר, עם הכרה כתנאי יש מנטליות , חומריות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם הכרה לא הייתה עוברת לרחם האם, האם מנטליות , חומריות היתה נוצרת ברחם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, לאחר שעברה לרחם, ההכרה היתה ... (הכרה) כך נאמר, עם מנטליות , חומריות כתנאי יש הכרה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן, אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות , חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום , ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות? כמובן שלא, אדון ...