... בשום דבר או שהוא אוהב מאד לשתכשך בבוץ, מתחכך בקירות וריהוט? אם כן - בעיות סנסוריות. 22.האם ילדך נמנע מפעילות במגרש
המשחקים או מחפש ריגושים ועבודה פיזית כשהוא
משחק? - בשני המקרים בעיות סנסוריות, שונות זו מזו. ... 29.האם ילדך נמשך מאד ומתקבע על סימנים מוסכמים כמו תמרורים, אותיות, מספרים וצורות? אם כן - בעיה בתקשורת. 30.האם ילדך
משחק במשחק קבוע באופן שנראה לך מוזר, מניע ... תקשורת. 41.האם הילד מרדן ועקשן באופן יוצא דופן? אם כן - עשוי להעיד על בעיות תקשורת. 42.האם הילד מתייחס לילדים אחרים,
משחק עמם ויוצר איתם תקשורת בסיסית של קשר עין ושיחה ... מושג מה גודל כוחו הפיזי והוא נוגע באחרים חזק מידי (למשל מחבק חזק מאד). אם כן - בעיות סנסוריות, או תקשורת. 49.אינו משתתף
במשחקי ספורט. אם כן - בעיות סנסוריות או מוטוריות. ... או רטוב. אם כן - בעיות סנסוריות. 61.האם ילדכם זקוק לקשר עם אנשים וילדים אחרים? אם לא - בעיות תקשורתיות. 62.האם הוא
משחק לבד או נהנה משיתוף אחרים
במשחק? אם לבדו - בעיות תקשורת. 63.האם
במשחק סימבולי הפשוט ביותר הוא משתף גם בובות המייצגות בני ... משפטים שאינם שאלה בנימה שואלת. או אינטונציה חדגונית ולא משתנה. בעיות תקשורת. 81.יכולת חברתית שטחית. בעיות תקשרות. 82.אין
משחק חברתי עם ילדים בני גילו. בעיות תקשרות ושפה. 83.
משחק ליד ילדים, אך לא איתם. בעיות שפה ותקשרות. 84.אין
משחק דמיוני גם
כשמשחק לבד
(משחקי כאילו). בעיות תקשורת. 85.הילד שר שירים שלמים בעפ ... 91.הילד נראה מנותק ומסוגר חלק ניכר מהזמן. בעיות תקשורת. 92.הילד אינטלגנטי מאד בתחומים מסויימים (למשל כותב, קורא,
משחק משחקי קופסא המיועדים לילדים גדולים יותר ... אינטונציות, הבעות פנים וגסטות אנושיות. שיטת RDI עובדת גם היא באופן עקיף על תחומים אלה, יש לבקש ממנחה התכנית להתאים
משחקים שישפרו את יכולתו של הילד להתמודד עם ריבוי ... לא תואמות (התפרצויות או שהוא צוחק כאשר כואב לו ואמור לבכות, או סתם צוחק בלי סיבה) במידה ותשנו מסלול נסיעה המוכר לו.
משחק באופן חזרתי ותבניתי כדי לא להיות מוצף מכל
המשחקים האחרים בסביבה ומיקומם המשתנה. גם כאן תכנית ABA וכן גרינספן עובדים על הגברת הגמישות המחשבתית של הילד באמצעות
משחקי דמיון ושינויים קלים בתוך הקיבעונות של הילד עד ... לא לדעת כיצד להגיע אליו. האם ילדכם זקוק לתמיכה פיזית מכם בכדי להגיע לצעצוע או לשחק בו? ילדים רבים על הספקטרום האוטיסטי
משחקים בצעצועים באופן חזרתי ומקובע עד
שהמשחק נראה אובססיבי ממש למתבונן מבחוץ, אך יתכן שיש להם, בין היתר, בעיה בתכנון המוטורי משום שאם הילד אינו יודע לשחק עם
המשחק הפשוט (מכונית, בובה) וחוזר על פעולות לא ... עוד יותר קשות לילד אשר עדיין לא רכש את המיומנות של ביצוע פעולה אחת באופן הנכון. התכנית הטיפולית תפרק את הפעולות הנחוצות
למשחק בצעצוע ולאחר שהילד שולט בכל פעולה לחוד ניתן יהיה לחברם יחד
במשחקים סימבוליים מתוחכמים יותר או בביצוע פעולות שתכנונן מסובך יותר כמו סידור כסא ליד שולחן
ומשחק דמיוני בקוביות ובובות המארגנות מסיבת יום הולדת. ...