ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
תערו של אוקאם - מבוא
... Occams razor או Ockhams razor) הוא עיקרון פילוסופי המיוחס לוויליאם איש אוקאם, נזיר פרנציסקני אנגלי בן המאה ה - 14. תערו של אוקאם מהווה כלל ...
פסיכולוגיה כדור הארץ טיעונים תוצאות אסטרונומים הגדרה מדויקת האם יש אלוהים סובייקטיבית
בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
... הזו נחשבת לחשובה מכל בקנון. היא מופיעה פעם נוספת בגרסתה הקצרה (ללא פסקאות 18-22) בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 10 ותורגמה על ידי נזירים ומלומדים רבים. (2) הדרך האחת: אקאיו מגו, ekyano maggo. לעיתים מתורגם הדרך האחת והיחידה. אפילו הפרשנות מציעה כמה אפשרויות ונראה שהמשמעות לא ידועה לגמרי. המילה אקאינה (ekyana) יכול להתפרש ככיוון אחד, ולכן הנזיר ניאנמולי מתרגם זאת הדרך ההולכת בכיוון אחד. (3) הנכונה: ניאיה, ya. מובילה, מורה, ולעיתים גם היגיון. במקרה זה הדרך הנכונה. (4) סטיפטהאנא, satipahn: כנראה צירוף של סטי + ... וכך גם לגבי הנוסחים האחרים בשלושת הבסיסים האחרים. הפרשנות מסבירה שהחזרה על הגוף פעמיים היא כדי להגדיר את האובייקט ולבודד אותו והנזיר ניאנמולי מוסיף שבעת מדיטציה יש לשים לב לא לבלבל גוף עם הרגשה, תודעה וכו בגוף יש להתבונן רק כגוף, בהרגשות רק כהרגשות וכו. גואנקה מסביר זאת כהכוונה להתבונן בדבר עצמו ולא ... קרחת יער, אולם שומם, או חדר שומם. (13) שומר על מודעות ערנית. (14) המונחים המקוריים הינם אססטי ופססטי (assasati, passasati). הנזיר ניאנמולי מציין שהתרגיל המתואר הוא בהתבוננות מנטלית ולא פיתוח גופני או שליטה בנשימה כמו הטהה - יוגה. (15) מבין היטב: פגאנאטי, pajnti. ידיעה מעמיקה באמצעות חוכמה. זוהי צורת ... (הוא יודע, jnti). (16) זהו התרגול המילולי, וולש מתרגם: הוא יודע שהוא שואף שאיפה ארוכה. (17) וולש מציין מתוך הפרשנות והסברו של הנזיר סומה טהרה שהכוונה היא כל גוף השאיפה, כלומר מודעות לכל התהליך מתחילת השאיפה, אמצע מהלך השאיפה וסוף השאיפה. (18) קאיה - סנקהארה, kya-sankhra. תהליך ההרגעות הזה יכול להוביל ... (phala-a). (26) הרשימה הזו של 32 חלקי הגוף בתוספת מוח מהווים מושא - מדיטציה, ראה ויסודהימגה 8.42. החמישה הראשונים ניתנים כמדיטציה לנזירים מתלמדים. (27) שעועית מאש המכונה גם שעועית זהובה: קטנית שזרעיה משמשים למאכל ולגידול נבטים), אנגלית: mung beans. לטינית: phaseolus mungo. (28) שטח קבורה בו מושלכים גוויות ...
צלילים בית קברות היגיון למידה פעילות מנטלית חוויות פיזיות חומר קמצנות
מה בין בודהיזם לאימון
... בין בודהיזם לאימון מספרים על נזיר בודהיסטי ש... ככה מתחיל לו סיפור מעניין שנועד להראות משהו בתהליך אימון. אבל האם יש קשר בין נזיר בודהיסטי לאימון? במשך השנים בהן אני מאמן פגשתי לא מעט אנשים שרואים באימון שלב בדרך הרוחנית אותה הם עושים. ואני שואל: מה בין אימון לרוחניות? או את שאלת מיליון ... זאת ההבדל? התהליך. בבודהיזם השאלה עצמה היא התהליך, באימון השאלה היא חלק מתהליך, שנועד להביא תוצאה. בעוד נזיר הזן יכול לשבת במשך ימים מול הר על מנת להגיע לתשובה לשאלה אותה הוא שואל, האימון שואל שאלה ומחפש תשובה מיידית על מנת לעבור לשלב הבא בתהליך. רוחניות על כל צורותיה ...
רוחני הבדל בני אדם בודהיסטים עולם הרגשות לשאול חיים חומרנות
בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
... אחת הבודהה שהה בסאווטהי בחורשה גטה, בפארק אנאטהפינדיקה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: נזירים, - אדון נכבד, הם השיבו. והבודהה דיבר כך: נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? . מתבודדים מתורות לימוד ... מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות יאמרו: חברים, גם לנו יש אמון במורה, כלומר, במורה שלנו, גם לנו יש אמון בדהמה, כלומר, בדהמה ... לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג. נזירים, ישנן שתי השקפות אלו: השקפת הקיום והשקפת האי - קיום (4). כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת הקיום, מאמצים את השקפת ... ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם משוחררים מסבל. נזירים, ישנם ארבע היקשרויות אלו. מהן הארבע? היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה ... לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה אינו מכוון נכונה, שאמון בדהמה אינו מכוון נכונה, שמילוי הכללים אינו מכוון נכונה, ... לא משחררת, לא מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שאינו מואר בשלמות. נזירים, כאשר טטהאגטה, מושלם ומואר בשלמות, מהציג את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות: הוא מתאר את ההבנה המלאה להיקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה מכוון נכונה, שאמון בדהמה מכוון נכונה, שבמילוי הכללים מכוון נכונה, שהחיבה בין העמיתים ... הוא בורות, מוצאן של תופעות הוא בורות, הן נולדות ונוצרות מבורות. נזירים , כאשר בורות ננטשת וידיעה אמיתית מופיעה בנזיר, אז עם התפוגגות הבורות והופעת ידיעה אמיתית, הוא לא נאחז עוד בהנאות חושים, לא נאחז עוד בהשקפות ודעות, לא נאחז עוד במצוות ... מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (1) פרשנות: למרות שגם המצדדים בכתות אחרות מצהירים על ארהנטיות - המובנת באופן כללי כשלמות רוחנית, ...
סגפנות תשובה להאמין בעצמך התאמצות מאמץ חברים למה המוצר יקר טרדות
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 2
... דבר אלא לשחרר. האין זה ברור שהאושר הגדול ביותר הוא לעשות את שחובה עלייך לעשות? אינך יכול לסמוך על דבר. הערך של דברים משתנה. תובנה זו היא שגרמה לשאקיאמוני לוותר על תואר המלכות, לעזוב את אשתו ובנו ולהפוך לנזיר . 10. לך שרוצה להתחיל עם זאזן פעם היו חמש - ...
רובוט לחשוב עליו ויתור דתות אינטרנט זן בודהיזם תודה מראש להפוך
בודהיזם - השושלת - 2
... מכיר דרך להמלט מהסבל הזה, מההזדקנות והמוות. מתי תמצא גאולה מן הסבל, מההזדקנות והמוות הללו? אז נזירים, חשב הבודהיסטה: מה הדבר שבעקבותיו מתרחשים הזדקנות ומוות? מה התנאים להזדקנות ומוות? ואז נזירים, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות עמוקה, (28) עלתה בו ההבנה: בעקבות לידה מתרחשים הזדקנות ומוות, הלידה היא התנאי ... מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. 2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה ויפסי: ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת עוד הלאה. במידה זו יש לידה ודעיכה, יש ... הופיעו בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא ... המנטליים ללא שארית. (32) (סוף חלק שני) החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה ויפסי הער בשלמות חשב: אולי עכשיו עלי ללמד את הדהמה? ואז חשב: הדהמה הזו שהשגתי הינה ... לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. (39) והוא חשב: אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ... שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את ... נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים! 3.13 וכך, הנסיך קהנדה ובנו של כהן הדת טיסה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את ... אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדהמה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים! 3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה ויפסי והפכו לנזירים. ואז השמיע להם הבודהה ויפסי דרשה על הדהמה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את ... 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה ויפסי יצא להתבודדות הוא חשב: כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ברכתי: צאו אל הדרכים, נזירים, לטובת הרבים, למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, (49) כי אם למדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, והדגימו את החיים הרוחניים השלמים ... של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. שלא ילכו בזוגות נזירים, כי אם ילמדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, וידגימו את החיים הרוחניים השלמים ... עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדהמה: הם יהפכו ליודעי הדהמה. וגם אנו נעשה כמו הנזירים: בתום שש שנים נשוב ונתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. לאחר שדיבר כך, ברך הברהמא את הבודהה בכבוד, ותוך ... פניו לימינו, נעלם משם מיד. 3.24 -25 כך הבודהה ויפסי לאחר שחזר ממקום שהותו בתקופת ההתבודדות, סיפר לנזירים את מה שקרה. 3.26 נזירים, אני מתיר לכם לצאת אל הדרכים לטובת אנשים רבים, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, כי אם למדו את הדהמה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, והדגימו את החיים הרוחניים השלמים ... הדהמה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. ומרבית הנזירים הללו יצאו עוד באותו יום לנדוד ברחבי הארץ. 3.27 באותה עת חיו שמונים וארבעה אלף תושבים בגמבודיפה (50) שהיו חסידיו ... רבותי, שש שנים חלפו, כעת הגיע הזמן ללכת אל הבירה המלכותית בנדהומטי לשנן את כללי המשמעת! והנזירים, חלקם בעזרת כוחותיהם העל - טבעיים וחלקם בעזרת כוחותיהם של הישויות, הגיעו כולם באותו יום לבנדהומטי כדי לשנן את כללי המשמעת. 3.28 אז נתן הבודהה ויפסי לאסיפת הנזירים את כללי המשמעת הבאים: סובלנות מתמדת היא הסגפנות הגבוהה ביותר. הבודהות אומרים ניבאנה היא נעלה. מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי. הימנעות מעשיית רע פיתוח טוב וטיהור התודעה - זה הלימוד של הבודהות. לא לגנות, לא לפגוע להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות לאכול במתינות לשהות בבדידות לתרגל מדיטציה במסירות - זהו הלימוד של הבודהות. (51) הדיווח מאת הישויות (devatrocana) 3.29 פעם, נזירים, התגוררתי באוקטהא, (52) בחורשתו של סובהגה למרגלות עץ - סאל גדול. ובעת ששהיתי שם בבדידות עלתה בי ההבנה: אין מקום משכן ...
העולם הבא גהינום מוות לפגוע מצויין הסקה לוגית תלמיד עוצמה
בודהיזם - דרך האמצע - מושגי יסוד בדהמה
... והסביר להם כיצד על פרוש העוזב את ביתו, משפחתו ורכושו, לפעול כדי להשיג את אותה ניבאנה: נזירים, על היוצא מחיי - בית לא לעסוק בשתי דרכים קיצוניות אלו. מהן ... הבודהה ראה שתי דרכים אלו כלא נאצלות וחסרות מטרה, הן אינן מובילות ליעד המבוקש ולכן על הנזיר להמנע מהן. בהמנעות משתי דרכים קיצוניות אלו ניתן להשיג את ההבנה ... לניבאנה. הבודהה הציג את דרך האמצע כדרך בעלת שמונה היבטים, כדרך הטוהר, אשר בעקבותיה יוכל הנזיר להשיג את המטרה הנעלה - את הניבאנה: ומהי דרך אמצע זו? זוהי הדרך ... נכונה), דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, מודעות נכונה, ריכוז נכון. נזירים, זוהי דרך האמצע שהושגה על ידי הטטהאגטה אשר פוקחת עיניים, מביאה ...
התנהגות חשיבה קיצונית קבוצה המוחלט דת בודהיזם הבנה איך להשיג את המטרה
אתה בורא את אנטאיז'י / מוהו נולקה
... שאולי יש כנסיה בראש ההר. יכול להיות שהרעש בלילה היה הגורם לכך שכולם ישנו במהלך שעות הזאזן למחרת. לא באמת כולם ישנו כל הזמן אבל בכל רגע נתון לפחות שלושה או ארבעה נזירים מבין חמשת הנזירים היפנים ישנו. עבורי הייתה זו אכזבה גדולה, לאחר שבאתי כל הדרך מגרמניה לחוות זן אמתי. איך ייתכן שהם ישנים ... ואני כבר התלוננתי על מה שמצאתי. אבל מה שמצאתי היה רק האנטאיזי שאני בראתי - או נכון יותר לומר, תמונת המראה של כל הרעיונות הנשגבים שהיו בראשי אודות מורה מואר ונזירים מוכשרים שיעזרו לי בתרגול שלי ויפתרו בשבילי את כל בעיות החיים. לקח לי לא מעט זמן לראות שאני הוא זה שבורא את ... הסתיים גיליתי מה היה מקור הרעש בלילות (במהלך היום היה שקט להפליא), האורז שזה עתה נקצר הונח לייבוש בצד הרחוק של מגרש כדור - הבסיס, שנבנה בימים בהם היו מספיק נזירים ליהנות מן המשחק. חזירי - בר ירדו כל לילה מן ההרים כדי לאכול מן האורז הטרי. ורדיו שהונח שם הופעל בקולי - קולות כדי להרחיק אותם - הרדיו לא באמת הרחיק את החזירים אבל הצליח להשאיר אותנו ערים בלילות. נוכחתי לדעת שהיו סיבות נוספות לעייפות הנזירים בזמן זאזן. בחודש יש שני סששינים בני שלושה וחמישה ימים, שמתחילים בארבע בבוקר וממשיכים ללא הפסקה על תשע ... הסכר לאחר הסששין הבנתי מדוע. מה שחשבתי שהיו מים היה בעצם בוץ שנשטף אל תוך הסכר. המשימה שלנו בשלושת הימים לבוא הייתה לפנות את כל הבוץ, הסלעים והעצים מתוך הסכר. הנזירים היו להוטים לחזור ולראות מים צלולים בברזים, ולכן על - אף שעדיין ירד גשם כבד הסאמו (העבודה במקדש נקראת סאמו) ...
טעויות משיכה להיות מוטרד מואר מלחמות נזירים טעות לטפל
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1
... Mahsatipahna Sutta מהאסטיפטהאנה סוטההקדמה (uddeso) I.כך שמעתי. (1) פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו בעיר מסחר בשם קמאסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, זוהי הדרך האחת (2) לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, (3) להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. (4) מהן הארבע? הנה, נזירים, נזיר (5) מתבונן בגוף כגוף, (6) במרץ, בקשב והבנה מלאה, (7) לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. (8) הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות ... (11) כתכני - תודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. התבוננות בגוף - החלק על קשב לנשימה (kynupassan npnapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף? הנה נזיר, לאחר שהלך אל יער או לרגלות עץ, או אל מקום שומם, (12) יושב בסיכול רגליים, מחזיק את גופו זקוף, תוך שהוא מביא עצמו למודעות. (13) במודע הוא ... מודע לכל הגוף, אני אנשוף. הוא מאמן את עצמו כך: עם תהליכים גופניים רגועים, אני אשאף. (18) הוא מאמן את עצמו כך: עם תהליכים גופניים רגועים, אני אנשוף. נזירים, בדיוק כפי שחרט עץ מיומן או שולייתו, בזמן שהוא חורט חריטה ארוכה הוא מודע לכך שהוא חורט חריטה ארוכה, או בזמן שהוא חורט חריטה קצרה, הוא מודע לכך שהוא חורט חריטה קצרה, כך גם נזיר, כאשר הוא שואף שאיפה ארוכה הוא מבין היטב: אני שואף שאיפה ארוכה. וכאשר הוא נושף נשיפה ארוכה הוא מבין היטב: אני נושף נשיפה ארוכה. כאשר הוא ... וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף (22) והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע התנוחות (kynupassan iriypathapabba) I.בנוסף, נזירים, כאשר נזיר הולך, הוא מבין היטב: אני הולך. כאשר הוא עומד, הוא מבין היטב: אני עומד. כאשר הוא יושב הוא מבין היטב: אני יושב. כאשר הוא שוכב, הוא מבין היטב: ... וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף וכך הוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. (23) בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - הבנה מלאה (kynupassan sampajnapabba) I.בנוסף, נזירים, כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא עושה זאת עם הבנה מלאה, (24) כאשר הוא מביט לפנים או הצידה הוא עושה זאת עם הבנה מלאה, כאשר הוא מתכופף או מתמתח, הוא ... ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - חלקי הגוף, התבוננות בדוחה (kynupassan paiklamanasikrapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר סוקר (25) את הגוף הזה מכפות רגליו מעלה, ומקודקוד ראשו מטה, כעטוי בעור ומלא באיברים לא טהורים שונים: בגוף זה מצויים שערות ... ואדם בעל ראייה חדה היה פותח את השק, סוקר את תכולתו, ואומר: זה אורז גבעות, זה אורז שדה, זה מאש, זו שעועית, זו אפונה, זה סומסום, זה אורז מקולף, כך, נזירים, גם נזיר סוקר את הגוף: בגוף זה מצויים שערות ראש, שערות גוף, ציפורניים, שיניים, עור, בשר, גידים, עצמות, מח עצמות, כליות, לב, כבד, סרעפת, טחול, ריאות, ... ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע היסודות (kynupassan dhtumanasikrapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר סוקר את הגוף, באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי המאפיינים של כל יסוד: בגוף זה קיימים יסוד - האדמה, יסוד - המים, יסוד - האש, יסוד - הרוח. בדיוק כפי שקצב מיומן או השוליה שלו, לאחר ששחט פרה, היה יושב בצומת דרכים עם הגוויה המבותרת לנתחים, כך גם נזיר סוקר את הגוף באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי המאפיינים של כל יסוד: בגוף זה קיימים יסוד - האדמה, יסוד - המים, יסוד - האש, יסוד - הרוח. כך ... ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - תשע ההתבוננויות בשטח קבורה (kynupassan navasivathikapabba) I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בשטח קבורה, (28) מתה יום, יומיים או שלושה, נפוחה, חיוורת, מלאת מוגלה, בהתייחס לגופו שלו, הוא חושב: אכן, גוף זה הינו בעל ... ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בשטח קבורה, אכולה על ידי עורבים, ניצים או נשרים, על ידי כלבים או זאבים, או מגוון יצורים אחרים, בהתייחס לגופו שלו, הוא ... ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר רואה גופה זרוקה בצד בשטח קבורה, שלד עם קצת בשר ודם מחובר בגידים, בהתייחס לגופו שלו, הוא חושב: אכן, גוף זה הינו בעל טבע זהה, הוא יהיה כזה, ... ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. בנוסף,
קשב אימונים אישה אימון כף הרגל הגוף שומנים הבנה מלאה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
... מטלות רבות. ברהמין, עשה כראות עיניך. אז וסקארה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראגגהה וזמן אותם אל אולם האסיפות. טוב, אדוני, השיב אננדה ועשה כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון. והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. (5) הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: (1) כל עוד הנזירים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (2) כל עוד הם נפגשים בהרמוניה, ... בהתאם למה שאושר בכללי הלימוד יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (4) כל עוד הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המבוגרים והוותיקים בנזירות, האבות והמנהיגים של המסדר יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (5) כל עוד הם אינם נגררים אחר תשוקות שעולות בהם ... הם שומרים על הקשב האישי שלהם, כך שבעתיד עמיתיהם יבואו אליהם, ואלו שכבר נמצאים יחושו איתם בנוח יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.7 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: (1) כל עוד הנזירים לא ישמחו, יתענגו וישקעו בעבודות (6)... (2) בפטפוטים... (3) בשינה... (4) בחברותא... (5) במאווים מושחתים... (6) בהתרועעות עם חברים מושחתים... (7) כל עוד לא יסתפקו בהישגים חלקיים (7)... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.8 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... (3) עם מורא מעשיית רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.9 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים יפתחו את גורמי ההתעוררות (1) קשב... (2) חקירת התופעות... (3) אנרגיה... (4) שמחה... (5) שלווה... (6) ריכוז... (7) איזון נפשי... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.10 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים יפתחו את (1) תפיסת הארעיות... (2) חוסר עצמיות... (3) זיהום... (4) סכנה... (5) התגברות... (6) הנתקות... (7) חידלון... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.11 נזירים, כעת אלמד אתכם שישה דברים שתומכים לחיים משותפים. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים והמכובד אמר: כל עוד הנזירים ברשות וברבים (1) מראים רצון טוב כלפי עמיתיהם במעשה, דיבור ומחשבה... (2) מתחלקים עם עמיתיהם המוסריים ... ברבים... (5) מתמידים בהשקפה האצילית הזו המובילה לשחרור, להשמדת הסבל... (6) שוהים בערנות זו עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ... בראגגהה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל אמבלטהיקא. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, (8) ושם נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה ... אשר עכשיו הארהנט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך. 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים . זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ... ראוי ואמרו: הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה ... אז סונידהה ווסקארה קראו למכובד ולאחר שהחליפו ברכות נימוסין, עמדו במקום ראוי, ואמרו: אנא מהמכובד גוטמה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 1.30 משראו את הסכמתו, סונידהה ווסקארה הלכו אל ביתם ודאגו שיכינו ארוחה ממזון ... קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, הם דיווחו למכובד: אדון גוטמה, הארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סונידהה ווסקארה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסונידהה ווסקארה שרתו את הבודהה ...
הגדלת הביטחון העצמי מרוצה אישה חוסר וודאות עקביות שידור ביטחון עצמי חוכמה להגביר את הביטחון העצמי
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, מומלץ בנושא נזירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 10:43:25 - wesi4