ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - ביסוס הקשב - 2 ✔התבוננות בהרגשות (vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
התבוננות בהרגשות

(vedannupassan)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה הרגשה נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה נעימה. ' [29] כאשר הוא חווה הרגשה לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא נעימה. ' [30] כאשר הוא חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' [31] כאשר הוא חווה הרגשה חושית נעימה, [32] הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית נעימה. ' [33] כאשר הוא חווה הרגשה חושית לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית לא נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית לא נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. '

כך הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות פנימית, או מתבונן בהרגשות כהרגשות חיצונית, [34] או מתבונן בהרגשות פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בהרגשות, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בהרגשות, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בהרגשות. כך הקשב שלו מבוסס: 'זוהי הרגשה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות.

התבוננות בתודעה

(cittnupassan)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? [35] הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב תודעה נטולת תשוקה כתודעה נטולת תשוקה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת שנאה כתודעה אחוזת שנאה והוא מבין היטב תודעה נטולת שנאה כתודעה נטולת שנאה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת אשליה כתודעה אחוזת אשליה והוא מבין היטב תודעה נטולת אשליה כתודעה נטולת אשליה, הוא מבין היטב תודעה אסופה כתודעה אסופה [36] והוא מבין היטב תודעה מפוזרת כתודעה מפוזרת, [37] הוא מבין היטב תודעה מורחבת כתודעה מורחבת [38] והוא מבין היטב תודעה לא מורחבת כתודעה לא מורחבת, [39] הוא מבין היטב תודעה נעלית כתודעה נעלית [40] והוא מבין היטב תודעה לא - נעלית כתודעה לא - נעלית, [41] הוא מבין היטב תודעה מרוכזת כתודעה מרוכזת [42] והוא מבין היטב תודעה לא - מרוכזת כתודעה לא - מרוכזת, [43] הוא מבין היטב תודעה משוחררת כתודעה משוחררת [44] והוא מבין היטב תודעה לא משוחררת כתודעה לא משוחררת.

כך הוא מתבונן בתודעה כתודעה פנימית, או מתבונן בתודעה כתודעה חיצונית, או מתבונן בתודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'זוהי תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - חמש ההפרעות

(dhammnupassan nvaraapabba)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה? [45]

הנה, נזיר מתבונן בתכני - תודעה ביחס לחמש ההפרעות. [46] כיצד הוא עושה זאת?

הנה, נזירים, בכל פעם שתאווה חושית [47] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'תאווה חושית נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו תאווה חושית, הנזיר יודע: 'אין בי תאווה חושית. ' והוא יודע כיצד תאווה חושית שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד תאווה חושית שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד תאווה חושית שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. [48]

בכל פעם שסלידה [49] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'סלידה נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו סלידה, הנזיר יודע: 'אין בי סלידה. ' והוא יודע כיצד סלידה שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד סלידה שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד סלידה שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד.

בכל פעם שעייפות - ועצלות [50] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'עייפות - ועצלות נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו עייפות - ועצלות, הנזיר יודע: 'אין בי עייפות - ועצלות. ' והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד.

בכל פעם שדאגה - וחוסר - מנוחה [51] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'דאגה - וחוסר - מנוחה נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו דאגה - וחוסר - מנוחה, הנזיר יודע: 'אין בי דאגה - וחוסר - מנוחה. ' והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד.

בכל פעם שספק [52] נמצא בו, הנזיר יודע: 'ספק נמצא בי. ' בכל פעם שאין בו ספק, הנזיר יודע: 'אין בי ספק. ' והוא יודע כיצד ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד ספק שכבר הופיע נזנח, והוא יודע כיצד ספק שנזנח לא יופיע עוד בעתיד.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, [53] הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - חמשת המצרפים

(dhammnupassan khandhapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות. [54]

כיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות?

הנה, נזירים, נזיר מבין: 'כך הוא חומר, [55] כך ההופעה של חומר, כך ההעלמות של חומר, כך היא הרגשה, כך ההופעה של הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, כך הוא זיהוי, [56] כך ההופעה של זיהוי, כך ההעלמות של זיהוי, כך הן תגובות - מנטליות, [57] כך ההופעה של תגובות - מנטליות, כך ההעלמות של תגובות - מנטליות, כך היא הכרה, [58] כך ההופעה של הכרה, כך ההעלמות של הכרה. '

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - ששת בסיסי החושים

(dhammnupassan yatanapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים. [59]

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים?

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את העין, מבין היטב את הצורות הנראות, [60] ומבין היטב את הכבילה [61] המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האוזן, מבין היטב את הצלילים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האף, מבין היטב את הריחות, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הלשון, מבין היטב את הטעמים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הגוף, [62] מבין היטב את תחושות המגע, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את התודעה, מבין היטב את תכני התודעה, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - גורמי ההתעוררות

(dhammnupassan bojjhagapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לשבעת גורמי ההתעוררות. [63]

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לשבעת גורמי ההתעוררות?

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'קשב' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות קשב נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'קשב' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות קשב אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'קשב' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'קשב' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' [64] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות חקר - מצבים נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות חקר - מצבים אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'מאמץ' [65] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות מאמץ נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'מאמץ' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות מאמץ אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'מאמץ' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'מאמץ' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' [66] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות תחושת - התעלות נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות תחושת - התעלות אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'שלווה' [67] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות שלווה נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'שלווה' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות שלווה אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'שלווה' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'שלווה' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'ריכוז' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות ריכוז נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'ריכוז' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות ריכוז אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'ריכוז' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'ריכוז' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות איזון - נפשי נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות איזון - נפשי אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - האמיתות

(dhammnupassan saccapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לארבע אמיתות האציליים.

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לארבע אמיתות האציליים?

הנה, נזיר מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו סבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו מקור הסבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו קץ הסבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'.

הצגת אמת הסבל

(dukkhasaccaniddeso)

I.ומה נזירים, [68] הוא סבל כאמת האציליים? [69]

להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, צער זה סבל, קינה, כאב, עצב ויאוש הם סבל, להיות קשור למה שאינו אהוב זה סבל, להיות מופרד ממה שאהוב זה סבל, לא להשיג מה שרוצים זה סבל, בקצרה, חמשת מצרפי ההיקשרות הם סבל.

ומהי לידה, נזירים? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה לידה, התהוות, היווצרות, הופעת המצרפים, היוולדות בסיסי החושים [70] - זו נזירים, נקראת לידה.

ומהי הזדקנות, נזירים? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה זיקנה, בליה, שיניים שבורות, שיער אפור, עור מקומט, התקצרות תוחלת החיים, החלשות החושים - זו נזירים, נקראת הזדקנות.

ומהו מוות? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה פטירה, קטיעה, העלמות, גוויעה, מיתה, סיום תוחלת החיים, התפרקות המצרפים, נטישת הגוף, הרס כוח החיות - זה נזירים, נקרא מוות.

ומהו צער? כל פעם בה כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, מתוך צער, אבלות, לחץ נפשי, יגון, ומועקה קשה - זה נזירים, נקרא צער.

ומהי קינה? כל פעם בה כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, וכתוצאה מכך ישנה זעקה ובכי, התייפחות, יגון גדול, בכי תמרורים - זו נזירים, נקראת קינה.

ומהו כאב? כל תחושה גופנית מכאיבה, כל תחושה גופנית לא נעימה, כל הרגשת כאב פיזי או אי נעימות כתוצאה ממגע גופני - זה נזירים נקרא כאב.

ומהו עצב? [71] כל הרגשה מנטלית מכאיבה, כל הרגשה מנטלית לא נעימה, כל הרגשת כאב מנטלי או אי נעימות כתוצאה ממגע מנטלי - זה נזירים, נקרא עצב.

ומהו יאוש? [72] כל פעם בה, כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, מתוך מצוקה, יאוש, יסורים מיאוש, יסורים מדיכאון עמוק - זה נזירים נקרא יאוש.

ומה זה להיות קשור למה שאינו אהוב? בכל מקום וכל פעם שבאים במגע עם מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף או תכני - תודעה לא נעימים, לא רצויים, לא אהובים, או מי שבא במגע עם אלו החפצים ברעתו, רוחשי רעה, הגורמים לחוסר נוחות, חוסר ביטחון, שאיתם יש יחסים, קשר או איחוד - זה נזירים, נקרא להיות קשור למה שאינו אהוב.

ומה זה להיות מופרד ממה שאהוב? בכל מקום וכל פעם שבאים במגע עם מה שרצוי, אהוב - מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, או תכני - תודעה נעימים, או מי שבא במגע עם אלו שרוצים בטובתו, המאחלים לשלומו, לנוחותו, לביטחונו, כמו אם ואב, או אח ואחות, כמו חברים, שותפים או קרובים, ואז מתנתקים היחסים, הקשר או האיחוד - זה נזירים, להיות מופרד ממה שאהוב.

ומה זה לא להשיג מה שרוצים? נזירים, מאחר ונולדנו, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו נולדים, הלוואי ולא ניוולד עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לזקנה, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו מזדקנים, הלוואי ולא נזדקן עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים למחלות, [73] המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חולים, הלוואי ולא נחלה עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים למוות, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו מתים, הלוואי ולא נמות עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לצער, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים צער, הלוואי ולא נדע עוד צער! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לקינה, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים קינה, הלוואי ולא נדע עוד קינה! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לכאב, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים כאב, הלוואי ולא נחווה עוד כאב! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לעצב, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים עצב, הלוואי ולא נחווה עוד עצב! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים ליאוש, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים יאוש, הלוואי ולא נחווה עוד יאוש! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

וכיצד נזירים, בקצרה, ההיקשרות לחמשת המצרפים היא סבל? הנה כך: היקשרות למצרף החומר היא סבל, היקשרות למצרף ההרגשה היא סבל, היקשרות למצרף הזיהוי היא סבל, היקשרות למצרף התגובות - המנטליות היא סבל, היקשרות למצרף ההכרה היא סבל. וכך, בקצרה, הסבל בשל ההיקשרות לחמשת המצרפים.

וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של הסבל.
שאלה יחסים הרגשה נעימה עייפות איך גורמים התודעה חברים מאמץ אמיתות קשיים סבל בודהיזם הקשבה
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
...מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר למה כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות? ההרצאה מתחילה בשאלה מדוע כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות, במיוחד עבור אנשים שאינם סובלים מהן באופן אישי. אליעד כהן מציין כי זהו נושא שמעורר עניין במיוחד, משום שהוא עוסק בהבנת אופן החשיבה של אנשים עם בעיות נפשיות שונות, ומסביר כיצד כל אדם יכול להפיק תועלת מהבנתה. השאלה...
מה זו אהבה? מהי אהבה? מה ההגדרה של אהבה? מהו הרגש של אהבה? מהי תחושה של אהבה? מהו רגש של אהבה? מהי הרגשה של אהבה? האם זו אהבה? מה יוצר אהבה? איך נוצרת אהבה? מה זה אהבה? מה זאת אהבה?
מה זו אהבה? מהי אהבה? מה ההגדרה של אהבה? מהו הרגש של אהבה? מהי תחושה של אהבה? מהו רגש של אהבה? מהי הרגשה של אהבה? האם זו אהבה? מה יוצר אהבה? איך נוצרת אהבה? מה זה אהבה? מה זאת אהבה?
...רגש של אהבה? מהי הרגשה של אהבה? האם זו אהבה? מה יוצר אהבה? איך נוצרת אהבה? מה זה אהבה? מה זאת אהבה? מה זו אהבה ומה ההגדרה האמיתית שלה? אליעד כהן פותח בשאלה מרכזית ועמוקה מאוד: מה זו אהבה? כיצד מגדירים אהבה? כשאנו אומרים שאנו אוהבים משהו, למה בדיוק אנחנו מתכוונים? התשובה המקובלת בציבור היא שאהבה היא קשר רגשי מסוים בין שתי ישויות או בין ישות לעצמה. אך אליעד מיד מצביע על הבעיה בהגדרה זו. לדבריו, זו הגדרה מאוד גרועה ולא מדויקת. מדוע? מכיוון שהגדרה כזו...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 9
...שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 9 אני רוצה לסכם את ההרצאה הזו, כדי שנוכל לקיים את חלק השאלות והתשובות. אתה מתכוון, כדי שתוכל להמשיך לזבל את המוח לאנשים ולשטוף להם את המוח. נכון?! תנו לי בערך 6 דקות נוספות לומר משהו על תעשיית החלב ולהתמקד במה שהפרות עוברות. עוברות...
חיים ומוות, פחד מהמוות, משמעות החיים, רצון לחיות, לא רוצה למות, להתקרב לאלוהים, להתרחק מאלוהים, שכר ועונש, חיים אחרי המוות, רוצה לחיות, חרדה מהמוות, פחד מוות, חיים אחרי החיים
חיים ומוות, פחד מהמוות, משמעות החיים, רצון לחיות, לא רוצה למות, להתקרב לאלוהים, להתרחק מאלוהים, שכר ועונש, חיים אחרי המוות, רוצה לחיות, חרדה מהמוות, פחד מוות, חיים אחרי החיים
...משמעות החיים, רצון לחיות, לא רוצה למות, להתקרב לאלוהים, להתרחק מאלוהים, שכר ועונש, חיים אחרי המוות, רוצה לחיות, חרדה מהמוות, פחד מוות, חיים אחרי החיים מהם הרעיונות המרכזיים בשיחה על החיים ועל המוות? השיחה עוסקת בנושאים העמוקים של החיים, המוות, והקשר שלהם לאלוהים. מדובר בניתוח של פחד מהמוות, חרדה ממנו, ושל שאלות על משמעות החיים לאחר המוות. ההרצאה מעלה שאלות פילוסופיות ורוחניות ומובאת באמצעות דיאלוג בין שני דוברים. כל אחד מהם מציג השקפות שונות על מהות...
היצע וביקוש בזוגיות, רוצה אותה אבל יש לה חבר, לגרום לה להיפרד ממנו, לגרום לו להיפרד ממנה, יש לה מישהו, איך לחזור לאקסית? אומנות הפיתוי, אומנות החיזור, איך להחזיר אותה אליך? תחרותיות בזוגיות, היא יוצאת עם מישהו
היצע וביקוש בזוגיות, רוצה אותה אבל יש לה חבר, לגרום לה להיפרד ממנו, לגרום לו להיפרד ממנה, יש לה מישהו, איך לחזור לאקסית? אומנות הפיתוי, אומנות החיזור, איך להחזיר אותה אליך? תחרותיות בזוגיות, היא יוצאת עם מישהו
...בזוגיות, רוצה אותה אבל יש לה חבר, לגרום לה להיפרד ממנו, לגרום לו להיפרד ממנה, יש לה מישהו, איך לחזור לאקסית? אומנות הפיתוי, אומנות החיזור, איך להחזיר אותה אליך? תחרותיות בזוגיות, היא יוצאת עם מישהו איך עיקרון ההיצע והביקוש משפיע על זוגיות? אליעד כהן מסביר את עיקרון ההיצע והביקוש בעולם הדייטים ובחירת בני זוג, ומדגים כיצד הוא משפיע על בחירת בן או בת זוג. לפי העיקרון, ככל שיותר אנשים רוצים אותך, כך עולים הסטנדרטים שלך ואתה הופך לבררן יותר בבחירת הזוגיות...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
...להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה הרוחני שלו, או גורו מסוים, הגיע באמת להארה. אליעד מסביר באופן ישיר כי לא ניתן לדעת באופן מוחלט אם אדם אחר הגיע להארה או לא. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה מאוד: רק כאשר אתה יודע בעצמך את הפתרון של משוואה מסוימת, אתה יכול לזהות האם התשובה שמישהו אחר...
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
...בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה משמעות החיים כמשחק? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת במציאת משמעות בחיים, במיוחד לאור השאלה למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? אליעד מציין שזו שאלה שנובעת מתוך תפיסה של תועלת מוחלטת, שהיא לא קיימת. החיים עצמם, לפי גישה זו, הם משחק, שבו כל רגע של הנאה או אושר הוא תועלת יחסית. אף פעולה לא מביאה תועלת מוחלטת או אושר בלתי...
לבד בבדידות, למה אנשים רוצים להיות בזוגיות ורוצים חברים ורוצים קשר רגשי ולא רוצים להיות לבד? למה אנשים מפחדים להיות לבד? איך להרגיש טוב לבד ובבדידות? למה אנשים לא רוצים להיות לבד? למה אנשים מרגישים רע לבד?
לבד בבדידות, למה אנשים רוצים להיות בזוגיות ורוצים חברים ורוצים קשר רגשי ולא רוצים להיות לבד? למה אנשים מפחדים להיות לבד? איך להרגיש טוב לבד ובבדידות? למה אנשים לא רוצים להיות לבד? למה אנשים מרגישים רע לבד?
...למה אנשים מפחדים להיות לבד? איך להרגיש טוב לבד ובבדידות? למה אנשים לא רוצים להיות לבד? למה אנשים מרגישים רע לבד? למה אנשים מפחדים להיות לבד וחוששים מבדידות? אנשים רבים חוששים להיות לבד וחווים פחד מבדידות. אליעד כהן מסביר שרוב האנשים נמנעים מפרידות ומחפשים זוגיות, בעיקר מפני שהם מפחדים להרגיש לבד. הפחד להישאר לבד קשור לתחושת הבדידות המורגשת אצל האדם, תחושה שלילית שלרוב נתפסת כרעה או כלא רצויה. השאלה המתבקשת היא, מדוע הבדידות נתפסת כדבר שלילי כל כך...
שיווק ומכירות, טכניקות לשכנוע, להגדיל מכירות, איך למכור, איך לשכנע, סודות השכנוע, NLP, ניהול משא ומתן, לגרום למישהו לשנות את דעתו, להשפיע על אנשים, מנהיגות, אסטרטגיות מכירה
שיווק ומכירות, טכניקות לשכנוע, להגדיל מכירות, איך למכור, איך לשכנע, סודות השכנוע, NLP, ניהול משא ומתן, לגרום למישהו לשנות את דעתו, להשפיע על אנשים, מנהיגות, אסטרטגיות מכירה
...מכירות, איך למכור, איך לשכנע, סודות השכנוע, NLP, ניהול משא ומתן, לגרום למישהו לשנות את דעתו, להשפיע על אנשים, מנהיגות, אסטרטגיות מכירה איך לגרום לאדם לשנות את דעתו מבלי להיכנס לקונפליקט? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד ניתן לשכנע אדם לשנות את דעתו, מבלי ליצור אצלו התנגדות או קונפליקט פנימי. אליעד מדגיש שכדי לשכנע מישהו, אסור לומר לו במפורש שהדעה שלו אינה נכונה, מכיוון שכך מעוררים אצלו תחושת איום והאגו שלו נכנס למגננה. במקום זאת, אליעד מציע שיטה...
חשיבה חיובית / חשיבה שלילית / אמת - כיצד אמת מובילה לחשיבה חיובית?
...חיובית = לראות את הדברים בצורה חיובית וטובה. אמת = לראות את הדברים כפי שהם באמת. ככל שהאדם קרוב יותר אל האמת, כך הוא מבין טוב יותר את המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, כך הוא מקבל אותה יותר וכך טוב לו יותר = חשיבה חיובית. אם האדם חוקר את המציאות ולא טוב לו = אינו יודע את המציאות בידיעה שלמה. זא כל זמן שיש לאדם ספק כלשהו לגבי דבר כלשהו, הרי שהידיעה שלו אינה שלמה. כאשר הוודאות של האדם בשלמות שאין שלמות אחריה = הבנה שלמה של המציאות = קבלה...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים...
הסוד לשינוי בחיים - כיצד תעשו את זה?
...- כיצד תעשו את זה? מה בן האדם מחפש? כל דפוסי הפעולה והחשיבה שלנו הם תוצר של כאב ועונג אשר חווינו בעבר. כל פעם שאנחנו חווים שעמום, כעס, חוסר אונים וכד אנחנו מחפשים דרך שתוציא אותנו מהמצב הרגשי הזה של כאב ותוביל אותנו למצב רגשי אחר של עונג. בן האדם מחפש משהו שיביא לו עונג ולו עונג רגעי בלבד. זו יכולה להיות פעילות חיובית כמו: עזרה לאנשים, עבודה על פרויקט מעניין, תחביב, סקס. או פעילות שלילית, שמזיקה בטווח הארוך כמו: אכילה, אלכוהול או אפילו התעללות במישהו...
דיכאון - כתובנה והבנה לשינוי כאן ועכשיו
...לשינוי כאן ועכשיו מ. הגיעה אלי מוטשת, קולה הרך והעדיין כמעט לא נישמע, כל גופה שידר כובד למרות רכות ועדינות אבריה, שידרה סקסיות מופנמת ובעיקר חדות מחשבה ותאור מדוייק של מאפייני מצבה הדיכאוני ועם רצון עז לגלות את שורש הבעיה וזאת למרות התעקשותה לשים את הדגש על ההקשר הזוגי בחייה. ישנם לפחות 5 פרמטרים לזיהוי המקור, לעתים כולן לעיתים חלקם. 1. זה הראשוני והקל לזיהוי - חסר ממשפחת ויטמין b על ניגזרותיו סירוטינין חוסר איזון במערכת הורמונאלית וחסר בפעילות פיזית...
מה הקשר שבין אושר, ישוב הדעת וחשיבה חיובית?
...הקשר שבין אושר, ישוב הדעת וחשיבה חיובית? הסיבה העיקרית לכך שאדם אינו מאושר היא בגלל שאין לו ישוב הדעת. בגלל העבודה, המשפחה, החיים, בגלל כל הדברים שאדם מתעסק בהם בשוטף הוא לא מצליח להיות בישוב הדעת ולראות האם הוא חי בצורה נכונה שגורמת לו לאושר. חובה עליך כאדם להקצות לעצמך זמן לחשבון נפש ולישוב הדעת, זמן שבו אתה אמור לשאול את עצמך, מהי המטרה שבשבילה אני עובד ככ קשה? האם המטרות שלי בחיים אכן יסבו לי אושר? האם זה הגיוני שתוך כדי שאני מנסה להשיג משהו...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור...
כיצד להיות מאושר ולשמוח מכל מה שקורה לך?
...שקורה לך טוב ורע כאחד. אתה מאושר כאשר יש אחדות של הרצון שלך עם המציאות שלך, כאשר אתה רוצה את המציאות שלך ללא שום רצון לשנות בה משהו, כשאתה לא רוצה שום דבר שאין לך ולא מתנגד לשום דבר שיש לך, זה בעצם האושר ואז אתה מאושר. במצב כזה אתה והמציאות שלך אחד. במצב כזה כל מה שקורה לך זה טוב. אתה רוצה את המציאות שיש לך כפי שהיא ללא שום שינוי. כאשר תבין את זה, אתה בעצם תהיה רגוע יותר ומאושר יותר, כי אתה תפסיק לתלות את האושר שלך בכל מיני מאורעות או בדברים שאינם...
שנאה עצמית - מבוא
...נעשה שימוש בביטוי גם לתיאור מצב של אי - שביעות רצון בולטת של אדם מקבוצה חברתית שאליה הוא משתייך. שנאה עצמית אתנית, למשל, מתבטאת בביקורת חריפה שאדם מביע כנגד קבוצת המוצא שלו. שנאה עצמית יכולה לנבוע מכך שהאדם רואה בעצמו או בקבוצתו תכונות שליליות שעמן אין הוא יכול להזדהות, או שהוא בז לעצמו או לקבוצתו כתוצאה מכישלון מתמשך. לעתים השנאה נובעת מהפנמת היחס של אחרים כלפיו. שנאה עצמית עלולה להוביל לתסביכי נחיתות, וכן לדיכאון, לבדידות, לייאוש, לפגיעה עצמית...
מהי האמת? להיות נגישה לכל אדם באשר הוא
...הוא מרגע שהוא עומד על דעתו. אפילו ילד בן שנה. כמו כן האמת צריכה להיות נגישה לכל אדם. בכל דרך שהוא יבחר ללכת בה. ובתנאי שלא יעשה שקר בנפשו. אך עם כל זאת במידה והאדם עשה מעשים נפשעים בעברו. עדיין האמת תהיה נגישה עבורו. בתנאי ששיפר דרכיו. דבר המעיד שאינו מתחבר לצד השלילי שבו. השליליות לצד היותה חלק מהאמת. הינה השקר העיקרי שהאדם עושה בנפשו. שכן האדם שואף לטוב והשליליות מביעה עימה רע. כמו כן האמת צריכה להיות כזאת שמשהיא נאמרה, לא יהיה ניתן לערער עליה...
עיבור נשמה - האם זה באמת קורה לנו?
...מוקדש לזו שפנתה אליי וחוותה עיבור נשמה. עיבור נשמה הוא מצב שאדם בעודו בחיים מתעברת בו נשמה נוספת, או יותר נכון חלק מנשמה נוספת. כידוע לנשמה חמישה חלקים - נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. וכפי שפירטתי במאמרים אחרים אודות החיים שלאחר המוות הנשמה לאחר המוות מתפצלת לשלושה חלקים - חלק נשאר בקבר לעולמי עד, חלק נשאר בעולם שמעבר בבסיס הנשמה הנצחי והחלק שלא תוקן עובר לגוף הבא. אם כך נפש רוח ונשמה ניתן לתקן בעולם הזה. נדירים הם אלו שמגיעים לדרגת תיקון הנשמה על...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, מנטור, מנטורינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 15:18:28 - wesi4