ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - שאגת האריה הגדולה ✔שאגת האריה הגדולה Mahshanda Sutta[1] הפרוש הערום קספה (Acelakassapavatthu)... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - שאגת האריה הגדולה
שאגת האריה הגדולה

Mahshanda Sutta[1]

הפרוש הערום קספה (Acelakassapavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר באוּג'וּנְיָאיַה בפארק הצבאים של קַנַנְקַטְּהַלֵה [2]. במקום זה הגיע אליו הפרוש הערום קַּסַּפַּה, ולאחר שהחליף עמו ברכות נימוסין ונעמד במקום ראוי, אמר:

"החבר גוטמה, שמעתי את הדברים הבאים: 'הפרוש גוטמה דוחה כל סוג של סגפנות, והוא מגנה ומאשים את כל אלו המובילים חיים נוקשים של עינוי עצמי [3]. כעת, האם אלו שמספרים זאת דוברים אמת, האם אין הם מסלפים את דבריו של המכובד גוטמה בשקרים? האם הם מסבירים את האמת על התורת הלימוד שלו ומה שקשור אליה, או האם ראוי שמורה עמית מכיתה אחרת יואשם על דברים אלו. ברצוננו לראות את המכובד גוטמה מפריך את האשמה הזו. "

"קספה, אלו האומרים זאת אינם דוברים אמת, הם מסלפים את דברי בשקרים. קספה, מצד אחד אני רואה מתרגל אחד של סגפנות, באמצעות העין השמימית [4] אשר טהורה ומעבר ליכולת האנושית, מופיע לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, בעולם של יגון, ביעד אומללות, בתופת, בגיהנום. לעומת זאת, אני רואה מתרגל אחר של סגפנות... מופיע לאחר המוות בעולם של שמחה, ביעד שמיימי. ושוב, אני רואה אחד אחר המתרגל סגפנות מתונה... מופיע לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, בעולם של יגון... ושוב, אני רואה אחד אחר המתרגל סגפנות מתונה... מופיע לאחר המוות בעולם של שמחה, ביעד שמיימי. מאחר ואני רואה אותם כפי שהם, את ההופעה, היעד, המוות והלידה מחדש של הפרושים האלו, כיצד אוכל לבטל את כל צורות הסגפנות, לבקר ולהאשים את כל אלו המובילים חיים נוקשים של עינוי עצמי?

קספה, ישנם פרושים וברהמינים חכמים, מיומנים, מאומנים בויכוח, מפצלי שערות, חדים, אשר הולכים היטב בפיקחות בדרכי ההשקפות. לעיתים השקפותיהם עולים בקנה אחד עם שלי, ולעיתים לא. מה שהם משבחים לעיתים גם אנחנו משבחים. מה שהם לא משבחים לעיתים גם אנחנו לא משבחים. מה שהם משבחים לעיתים אנחנו לא משבחים ומה שהם לא משבחים לעיתים אנחנו כן משבחים. מה שאנחנו משבחים לעיתים גם הם משבחים, ומה שאנחנו לא משבחים לעיתים גם הם לא משבחים. מה שאנחנו משבחים לעיתים הם לא משבחים, ומה שאנחנו לא משבחים לעיתים הם כן משבחים.

בחינה והערכה (Samanuyujpanakath)

כאשר אני ניגש אליהם, אני אומר: 'לגבי עניינים אלו אין הסכמה, הבה נניח להם. בעניינים אלו אשר יש עליהם הסכמה, שם על החכם לפעול, לשאול ולבקר נושאים אלו עם המורים או עם חסידיהם, באמירה: 'בהקשר לדברים אלו שאינם ראויים [5] והמוערכים ככאלו - מי זנח לחלוטין דברים מעין אלו והוא חופשי מהם: הפרוש גוטמה, או כמה מורים מכובדים אחרים? '

יתכן שאדם חכם יאמר: 'בהקשר לדברים האלו שאינם ראויים... הפרוש גוטמה השתחרר לחלוטין, אך המורים המכובדים האחרים רק בחלקם. ' במקרה זה החכם יעניק לנו את השבחים הגדולים ביותר.

או שיתכן ואדם חכם יאמר: 'בהקשר לדברים האלו הראויים והמוערכים ככאלו, חסרי אשמה, אשר יש לתרגל אותם, המתאימים לאציליים, הפקחיים והמוערכים ככאלו, מי התמחה בהם לחלוטין - הפרוש גוטמה או מורים מכובדים אחרים כלשהם?

או שהחכם יאמר: 'בדברים האלו... הפרוש גוטמה התמחה בהם לחלוטין, אך המורים המכובדים האחרים רק בחלקם. ' במקרה זה החכם יעניק לנו את השבחים הגדולים ביותר.

- 12 (כמו בפסקאות 5-8 אך 'המסדר של תלמידי הפרוש גוטמה, או של המורים המכובדים האחרים. ')

הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים (Ariyaahagikamagga)

קספה, ישנה דרך, ישנו מסלול תרגול, אשר מי שילך בעקבותיו ידע ויראה בעצמו: 'הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין [6] - דברי דהמה ומשמעת. ' מהי הדרך ומסלול התרגול? זוהי הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים, כלומר, השקפה נכונה, מחשבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון, ריכוז נכון. זוהי הדרך באמצעותה אדם יוכל לדעת ולראות בעצמו: 'הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין - דברי דהמה ומשמעת. '

תרגולים סגפניים (Tapopakkamakath)

לשמע הדברים האלו קספה אמר לבודהה: "גוטמה, תרגולים אלו של עינוי - עצמי אותם מבצעים פרושים מסויימים נחשבים כנאותים על ידם: פרוש ערום אינו נוהג על פי כללי נימוס [7], מלקק את ידיו, ואינו מגיע או עומד במקום כאשר הוא מתבקש. הוא לא מקבל אוכל שמוצע או מוכן עבורו, או מקבל הזמנה לארוחה. הוא לא מקבל אוכל מתוך סיר או מחבת, וגם לא על מפתן, בין עצי הסקה או מכותש האורז, וגם לא היכן ששני אנשים אוכלים, מאישה בהריון או אישה מניקה, או מאישה החיה עם גבר, וגם לא מלקטים, או מהיכן שכלב עומד או היכן שזבובים מתפשטים. הוא לא אוכל דגים או בשר ולא שותה רום או משקאות חריפים או דייסת אורז תוססת [8]. הוא פרוש של בית - אחד [9] או פרוש של מנה - אחת [10], פרוש של שני - בתים, או פרוש של שבע - מנות, או פרוש של שבע בתים. הוא מתקיים על תרומת מזון אחת, שתיים או אפילו שבע, אוכל רק פעם אחת ביום, פעם ביומיים, פעם בשבעה ימים. הוא נוהג לאכול אורז רק פעמיים בחודש. אלו נחשבים כתרגולים נאותים.

תרגולים סגפניים חסרי תועלת (Tapopakkamaniratthakath)

או שפרוש הופך לאוכל - עשבים, אוכל - דוחן, אוכל - אורז - גולמי, אוכל - אורז - פרא, אוכל צמחי - מים, אוכל אבקת - קליפות - אורז, אוכל קרום - אורז, אוכל פרחי זרעי - שמן, של דשא או דשן פרות, של שורשי ופירות יער, או אוכל פירות נופלים. הוא לובש בד קנאביס גס או בד מעירוב חומרים, תכריכי גופות, סמרטוטים מערימת אשפה, בגד מבד - קליפת - עץ, עור אנטילופה, עשב, קליפת עץ, שערות גילוח, סדינים משערות אדם [11] או שער סוס, או מכנפי ינשוף. הוא תולש שערות וזקן, מקדיש עצמו לתרגול הזה. הוא פרוש עטוי - קוצים, בונה את מיטתו מהם, ישן לבדו בבד ספוג בוץ רטוב, חי באוויר הפתוח, מקבל כל מושב שמוצע לו, חי על זוהמה ומכור לתרגול, פרוש שאינו שותה מים [12] ומכור לתרגול, או הוא חי ממוקד בתרגול של רחצה שלוש פעמים לפנות ערב [13]. "

"קספה, מתרגל של עינוי עצמי יכול לעשות את כל הדברים האלה, אך אם המוסר שלו, תודעתו וחוכמתו אינם מפותחים ובעלי הבנה, הוא אכן רחוק עדיין להיות פרוש או ברהמין. אך, קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, והוא זונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה מוגדר כפרוש וכברהמין. [14] "

לשמע הדברים קספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. "

"כך אומרים בעולם, קספה: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ' אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו... (כמו פסקה 14), וזו הייתה אמת המידה והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להיות פרוש או ברהמין, אין זה יהיה נכון לומר: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ', כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית - אפילו השיפחה השואבת את המים, היו אומרים: 'אם כך, אני אלך ערומה... ' (כמו פסקה 14). אך, קספה, מאחר וישנה פרישות שונה מאוד מלבד זו, זה נכון לומר: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ' אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה... (כמו בפסקה 15), אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין. "

לשמע הדברים קספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. "

"כך אומרים בעולם, קספה: 'קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. ' אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו וזו היתה אמת המידה והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להבין פרוש או ברהמין, לא יהיה זה נכון לומר זאת כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית היו יכולים להבין זאת. אך, קספה, מאחר וישנה פרישות וברהמיניות שונות מאוד מלבד אלו, זה נכון לומר: 'קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. ' אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, וזונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין.

פיתוח המוסר, התודעה והחוכמה (Slasamdhipasampad)

- 20 וקספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, מהו אם כך פיתוח המוסר, התודעה, והחוכמה? "

"קספה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63). קספה, כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) קספה, כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97). קספה, כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. '

שאגת האריה (Shandakath)

קספה, ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים מוסר. הם משבחים את המוסר בדרכים שונות. אך בהתייחס למוסריות האצילית הגבוהה ביותר, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, במוסריות הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים עינוי עצמי וסגפנות קיצונית, אשר הם משבחים בדרכים שונות. אך בהתייחס לעינוי עצמי ולסגפנות קיצונית האציליים הגבוהים ביותר, קספה, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בסגפנות הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים חוכמה. הם משבחים חוכמה בדרכים שונות. אך בהתייחס לחוכמה האצילית הגבוהה ביותר, קספה, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בחוכמה הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים שחרור הם משבחים שחרור בדרכים שונות. אך בההתייחס לשחרור האצילי הגבוה ביותר, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בשחרור הגבוה ביותר.

קספה, יתכן שנוודים מכיתות אחרות יאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו, אך רק במקומות ריקים, ולא בנוכחות קהל. ' יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו, והוא שואג בנוכחות קהל. ', או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, אך הוא עושה זאת ללא ביטחון'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון, אך לא מתשאלים אותו'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו, אך הוא אינו משיב'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו והוא משיב. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון, ומתשאלים אותו והוא משיב אך אינו גובר עליהם בתשובותיו'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל... והוא גובר עליהם בתשובותיו. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם לא מרוצים מכך'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מסופקים ממה ששמעו'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מתנהגים כאילו היו מסופקים'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם על דרך האמת'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מרוצים מהתרגול'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון מתשאלים אותו והוא משיב, הוא גובר עליו בתשובותיו, הם מרוצים ומסופקים ממה ששמעו, הם מתנהגים כמסופקים, הם על דרך האמת, והם מרוצים מהתרגול. ' כך, קספה יש להשיב להם.

תקופת המבחן של פרוש זר (Titthiyaparivsakath)

פעם, קספה, הייתי בראג'גהה בפסגת הנשרים. ומתרגל מסויים בהרעבה עצמית בשם נִיגְרוֹדְהַה נועץ בי בקשר לתרגול סגפני [15]. והוא שמח מאוד מההסבר שלי מעבר לכל מידה. "

"אדוני, מי לא ישמח מעבר לכל מידה כאשר הוא שומע ממך דהמה? אני שמח מעבר לכל מידה. מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

"קספה, מי שקודם לכן היה שייך לכיתה אחרת ומבקש את היציאה - קדימה או נזירות בדהמה ומשמעת אלו עליו להמתין ארבעה חודשים ומקץ תקופת מבחן של ארבעה חודשים, הנזירים המבוססים בתודעותיהם יעניקו לו את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. אך ניתן שיהיו יוצאי דופן במקרים מסויימים. "

"אדוני, אם כך המצב, אמתין גם ארבע שנים, ולכשתסתיים תקופה זו, שהנזירים יעניקו לי את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. "

לאחר מכן קספה קיבל את היציאה - קדימה ואת הנזירות מהבודהה עצמו. והמכובד קספה שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה בידיעה: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

והמכובד קספה הפך לאחד הארהנטים.

[1] כותרת חילופית לסוטה הזו היא Kassapa-Shanda.

[2] פארק ציבורי בו הצבאים היו מוגנים מציד.

[3] Tapa: עינוי עצמי קיצוני כפי שמפורט בפסקה 14. יש להבחין בין זאת מפרישות לשמה. וולש מתרגם את המונח tapass כסגפן או 'אדם שמתרגל סגפנות' לעומת המונח פרוש (samaa).

[4] ראה סוטה 2 (DN 2.95).

[5] Akusala: מילולית: לא מיומן, כלומר, לא טוב או לא מועיל, פעולה שאינה יוצרת תוצאה קרמתית חיובית.

[6] ראה סוטה 1 (DN 1.1.9).

[7] על פי הפרשנות, ביחס לפונקציות גופניות. כל הרשימה מופיעה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45).

[8] Thusodaka: 'דייסת אורז', אך על פי המובן נדרשת תסיסה. אין תמיכה לזה מצד פרשנות המשנה. הנזיר ניאנמולי (namoli) בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45) מתרגם את המונח כ'משקה משכר'.

[9] נזיר שמקבל מזון נדבות רק מבית אחד.

[10] נזיר שמקבל רק מנה אחת של אוכל.

[11] כמו אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי (DN 2.22).

[12] Apnaka: ככל הנראה מי שלא שותה מים קרים בשל היצורים החיים בתוכם (כמו הג'אינים).

[13] כדי לשטוף ולהפטר מחטאיו. ראה את סיפור סַנְגָארַוַוה (Sangrava), בקובץ הסוטות המקושרות (SN 7.2.11).

[14] המקטע: 'אך אם מוסריותו... ' מופיע שוב אחרי 'פעמיים בחודש', ואז אחרי 'עץ שנפל מהרוח', ובסיכום. כפי שרייס דיוויס מציין, הבודהה משתמש בכינויים 'פרוש' ו - 'ברהמין' במובן שהוא מעניק להם ולא על פי זה שקספה נותן להם.

[15] ראה סוטה 25 בקובץ השיחות הארוכות (DN 25).
תודעה תורה מיומנות דגים אהבה בינוניות מבחנים הסכמה אישה הסברים משמעות בודהיזם
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה
...בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה איך לענות נכון כששואלים אותך מה שלומך? כאשר מישהו שואל אותך מה שלומך? ישנן דרכים שונות לענות על השאלה, והתשובה האידיאלית, כפי שמסביר אליעד כהן, תלויה בעיקר בשני גורמים עיקריים: מה אתה רוצה שיקרה בשיחה, ומה אתה חושב שהאדם השני רוצה לשמוע. אליעד מסביר שהשיקולים האלה חייבים להתקיים במודע אם אתה פועל מתוך שכל ולא בצורה אקראית. לדוגמה...
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
...לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע איך למכור מוצר עם חסרונות מבלי לאבד את הלקוח? אליעד כהן מסביר שישנם מצבים בהם מוכר מוצר מאמין שהמוצר שלו טוב ללקוח, אך הוא גם מודע לכך שלמוצר יש חסרונות מנקודת מבטו של הלקוח. השאלה היא, כיצד על המוכר להציג חסרונות אלו באופן שיסייע לו לשכנע את הלקוח בכל זאת לרכוש את המוצר, במיוחד כאשר הוא מחויב על פי חוק או אתיקה של גילוי נאות להציג את החסרונות. השיטה שאליעד מציג...
טוב ורע במשחק החיים, סוד האושר, איך לקחת את החיים בקלות? איך לראות את החיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? הרצון להרגיש טוב ולא רע, למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? האם אפשר להרגיש רק טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע?
טוב ורע במשחק החיים, סוד האושר, איך לקחת את החיים בקלות? איך לראות את החיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? הרצון להרגיש טוב ולא רע, למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? האם אפשר להרגיש רק טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע?
...את החיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? הרצון להרגיש טוב ולא רע, למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? האם אפשר להרגיש רק טוב בלי רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? איך לקחת את החיים כמשחק וליהנות מהם באמת? אליעד כהן מסביר שהדרך לקחת את החיים בקלות ולהתייחס אליהם כמשחק תלויה בהבנת הסיבה שמונעת מאנשים מלראות בהם משחק מלכתחילה. הסיבה העיקרית שאנשים מתייחסים לחיים ברצינות יתרה היא האמונה שיש תחושות טובות ויש תחושות רעות, ושהאדם שואף באופן טבעי להרגיש כמה שיותר...
רגשות חיוביים / שמחת חיים - איך ליצור רגשות טובים של שמחה ואושר?
...חיים וכולי? תשובה: על ידי שהופכים את הרגשות לשכל. הסיבה היחידה שהאדם אינו מאושר, היא רק משום שהוא אינו מקשיב לשכל ולהיגיון של הרגשות שלו. הרגשות של האדם הם האינדיקציה הטובה ביותר לעד כמה האדם אכן משתמש בשכלו בצורה נכונה. אם הרגשות אינם טובים, הרי שהאדם אינו משתמש בפוטנציאל השכלי שלו. קשר זוגי טוב בין השכל לבין הרגש = אהבה של האדם את המציאות. על האדם לקחת את הרגשות שלו, ולנסות להבין אותם בשכל. לכל רגש יש היגיון. האדם לא סתם מרגיש רגש כלשהו. על האדם...
התנשאות, שחצנות, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, רגשי נחיתות, ערך עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, שיגעון גדלות, טיפשות, חוכמה, חכם חושב שהוא טיפש, טיפש חושב שהוא חכם, דימוי עצמי, הערכה עצמית, מגלומניה, יהללך זר ולא פיך
התנשאות, שחצנות, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, רגשי נחיתות, ערך עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, שיגעון גדלות, טיפשות, חוכמה, חכם חושב שהוא טיפש, טיפש חושב שהוא חכם, דימוי עצמי, הערכה עצמית, מגלומניה, יהללך זר ולא פיך
...נמוך, חוסר ביטחון עצמי, שיגעון גדלות, טיפשות, חוכמה, חכם חושב שהוא טיפש, טיפש חושב שהוא חכם, דימוי עצמי, הערכה עצמית, מגלומניה, יהללך זר ולא פיך מה גורם לאנשים לחשוב שאחרים מתנשאים עליהם? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת על התנשאות, שחצנות, גאווה ויוהרה. הוא מתחיל בדוגמה של שני אנשים, כאשר אחד מהם עומד מול המראה ואומר מראה, מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר? והאדם ששומע אותו אומר עליו שהוא מתנשא. השאלה שאליעד מציג היא למה האדם שחושב שהאחר מתנשא מרגיש כך...
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
...אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב מהו ההבדל בין טיפשות לבין התמדה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את ההבדל בין טיפשות להתמדה תוך הצגת דוגמאות שונות. הוא מתחיל בשאלה האם זה הגיוני לומר שמישהו שעושה את אותה פעולה שוב ושוב ומצפה לתוצאות שונות הוא משוגע, ומציין כי ישנה אמירה שקשורה לאלברט איינשטיין שלפיה שיגעון הוא לעשות את אותה פעולה...
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
...שאלות להתבוננות עצמית מה זה אומר להיות אמיתי? איך שאלות להתבוננות עצמית משפיעות עלינו? הרצאה זו עוסקת בהבנת המהות של להיות אמיתי ובחינת שאלות פנימיות שיכולות לעזור לאדם להבין את עצמו ואת קיומו. במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע מספר שאלות יסודיות שהאדם צריך לשאול את עצמו כדי להתחיל את הדרך להבנה עמוקה יותר של התודעה והקיום. מה המשמעות של להיות אמיתי? איך זה קשור לחוויית האלוהים? כיצד שאלה כמו מי אני? מסייעת בתהליך ההתבוננות העצמית? מה משמעות הקיום, ולמה...
שיטות להטיל ספק, להאמין לטוב, להטיל ספק ברע, תרגילים לפיתוח החשיבה, נטל ההוכחה, להרגיש רק טוב, להגיע לאמת המוחלטת, ניתוח סדר המילים במשפט, לברר את האמת, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי
שיטות להטיל ספק, להאמין לטוב, להטיל ספק ברע, תרגילים לפיתוח החשיבה, נטל ההוכחה, להרגיש רק טוב, להגיע לאמת המוחלטת, ניתוח סדר המילים במשפט, לברר את האמת, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי
...ספק ברע, תרגילים לפיתוח החשיבה, נטל ההוכחה, להרגיש רק טוב, להגיע לאמת המוחלטת, ניתוח סדר המילים במשפט, לברר את האמת, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי מהם שיטות הטלת הספק וההבנה של אמת מוחלטת? בהרצאה של אליעד כהן, נידונו מספר שיטות להטיל ספק במחשבות, להאמין בטוב, ולברר את האמת. נעסוק בניתוח המחשבות שלנו, ונתמודד עם השאלות הבסיסיות כמו האם יש אמת מוחלטת או רק אמת יחסית, כיצד אנו יכולים לבדוק את נכונותן של מחשבותינו, והאם יש דרך לוודא שהן נכונות. מהו התהליך...
להיות אלוהים האמיתי, לא מספיק להיות אלוהים, מהו אלוהים האמיתי, האם אלוהים נברא, מי ברא את אלוהים
להיות אלוהים האמיתי, לא מספיק להיות אלוהים, מהו אלוהים האמיתי, האם אלוהים נברא, מי ברא את אלוהים
...מספיק להיות אלוהים, מהו אלוהים האמיתי, האם אלוהים נברא, מי ברא את אלוהים מה ההבדל בין אלוהים לאלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין המושגים אלוהים לאלוהים האמיתי. לפי ההסבר, קיים הבדל משמעותי בין להיות אלוהים רגיל לבין להיות אלוהים האמיתי. ההבדל נעוץ בכך שאלוהים הרגיל, אפילו כשהוא מוגדר בתור סיבה ראשונה, עדיין מוגבל ומצומצם. עצם זה שהוא מוגדר כסיבה ראשונה יוצר מגבלה, כי עדיין ניתן לשאול שאלות לגביו, כמו למשל: מי ברא את אלוהים, או האם אלוהים...
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1
...הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1 למה יש קושי בדרך הרוחנית ומה המחיר שמשלמים עליה? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על הקושי בדרך הרוחנית, כשהוא מתמקד בפחדים ובתחושות שמתלוות להתקדמות בתהליך רוחני. אחד מהנושאים המרכזיים הוא התחושה שככל שאדם מתקרב לאיזושהי אמת רוחנית או מתעמק בתהליך רוחני מסוים, דברים שהיו בעלי...
מנטורינג - 10 סיבות למה אתה צריך מנטור
...אתם צריכים מנטור. מדובר בסיבות עיקריות שנאספו וקובצו כתוצאה מלמידה וניסיון אישיים, משני צידי המתרס: הן מנקודת מבטו של מנטור והן מנקודת המבט של החניך (המתאמן). ממליץ לכם בחום לעיין בסיבות הללו ולבדוק האם אתם מוצאים אחת או יותר מהן כקרובה לליבכם. להלן הסיבות: 1. אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת (לס בראון). מנטור מסייע לנו לצאת מהתמונה של עצמנו, מהסיטואציה בה אנחנו נמצאים ומהמעורבות הרגשית שלנו עם בעיותינו, לצאת החוצה ולראות את הדברים מהצד...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: עזה כמוות אהבה (שיר השירים ח ו). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית אהבה ממבט ראשון -...
אימון אישי - מאמן אישי או רקדן ברחבת הלא נודע?
...במטרה למצוא תשובות, ידע, עצות ופתרונות. אם אותו מאמן אישי הוא מקצועי מספיק, הם מגלים להפתעתם שהתשובות האמיתיות לשאלות הכי גדולות בחייהם, נמצאות אצלם בפנים. הם מגיעים אל מאמן אישי כמו בצל שעטוף בשכבות רבות וממפגש אימון אחד לשני, הם מסירים מעצמם בעזרת אותו מאמן אישי, קליפה אחר קליפה שוב ושוב עד שמגיעים לגרעין. הגרעין משקף את מי שהם באמת, או יותר נכון, את מי שהם נועדו להיות. מאמן אישי במובן הבסיסי והקלאסי של מקצועו, לא אמור לספק למתאמנים את התשובות...
תובנות לחיים 16
...- התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה...
דליריום - מבוא
...לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...מה זה טוב? מהי יצירתיות? האם היא רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת...
דיאטה / ירידה במשקל - "נפלתי"...
..... מירי (שם בדוי) נכנסה לסטודיו בפנים נפולות. היא ניגשה להכין לעצמה כוס קפה, ובדממה התיישבה במקומה. עלי לציין, שהתנהגות זו לא הייתה כלל וכלל אופיינית לה. בפעמים הקודמות כניסתה לוותה בחיוך גדול, ובהליכה קופצנית מלאת אנרגיה. בחרתי להתחיל את המפגש בברור עם מירי, בדרך עוקפת. פניתי לקבוצה בשאלה: כיצד עבר עליכן השבוע האחרון? . התחלנו בסבב בו כל אחת מהמשתתפות שיתפה בחוויות השבוע, שעברה, וכשהגענו למירי באופן פלא הייתה דממה רועמת בחדר. מירי הרימה את ראשה...
רגש והיגיון - מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה?
...שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אפשר לומר שמידת ההתאמה בין רגש להיגיון, היא מדד לכנות עצמית, אדם שמבין את משמעות מידת הסכנה הצפויה ומעריך את מידת הסכנה כנמוכה יחסית ובכל זאת מפחד להיפגע באופן חריג, זה אומר שקיים חוסר התאמה בין מה שהוא מרגיש לבין מה שהגיוני לו להרגיש ביחס להערכתו את מידת הסכנה הצפויה. מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אם ניקח לדוגמה הולך על חבל מנוסה, הוא מודע ומבין שקשור בבטחה ולכן גם אם הוא ימעד ואף ייפול מהחבל, הוא...
מהו הפחד ומהי חרות?
...שמח. כולם רוצים חרות. חרות מתקשרת לחופש, לשמחה ובעצם לאושר. בסופו של דבר כולנו שואפים להיות מאושרים. כשאנו מאחלים חרות, רובנו מתכוונים לחרות מכל מה שמונע מאיתנו להיות מאושרים. אם כך, מה מונע מאיתנו להיות מאושרים? לכל אחד מאיתנו התשובה קיימת בתוכו. אנחנו יודעים בדיוק מה עושה אותנו מאושרים. מה שבכל זאת מונע מאיתנו להיות מאושרים הוא הפחד. הפחד הוא זה אשר משעבד אותנו. אנו משועבדים לו. אנו עבדים של הפחד שלנו. אנו יודעים היטב מה אנחנו רוצים בחיינו, אולם...
ממה צריך להזהר מי שעוסק באימון אישי וקואצינג של אנשים?
...אישי של אנשים צריך להיזהר מאוד שלא יהיה מושפע מהם לרעה אפילו בצורה בלתי מודעת. כאשר אתה מנסה לסייע לבן אדם אתה צריך להבין את הבעיה שלו לעומק כדי שתוכל לתת לו פתרון טוב. כאשר אתה שומע את הסיפור שלו וכאשר אתה לומד את המצב של המטופל זה יכול היכן שהוא להשפיע עליך, על ידי הפיכת המעשים שלו ללגיטימיים בעיניך. כאשר אתה רוצה לתת עצה למישהו אתה צריך להבין את מצבו, להיכנס לנעליו ולדמיין את עצמך חווה את המצב של אותו אדם, לראות מה אתה היית עושה במצבו ואז לייעץ...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי בסקייפ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6328 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:18:59 - wesi4