ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם ✔בודהיזם - שאגת האריה הגדולה ✔שאגת האריה הגדולה Mahshanda Sutta[1] הפרוש הערום קספה (Acelakassapavatthu)... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - שאגת האריה הגדולה
שאגת האריה הגדולה

Mahshanda Sutta[1]

הפרוש הערום קספה (Acelakassapavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר באוּג'וּנְיָאיַה בפארק הצבאים של קַנַנְקַטְּהַלֵה [2]. במקום זה הגיע אליו הפרוש הערום קַּסַּפַּה, ולאחר שהחליף עמו ברכות נימוסין ונעמד במקום ראוי, אמר:

"החבר גוטמה, שמעתי את הדברים הבאים: 'הפרוש גוטמה דוחה כל סוג של סגפנות, והוא מגנה ומאשים את כל אלו המובילים חיים נוקשים של עינוי עצמי [3]. כעת, האם אלו שמספרים זאת דוברים אמת, האם אין הם מסלפים את דבריו של המכובד גוטמה בשקרים? האם הם מסבירים את האמת על התורת הלימוד שלו ומה שקשור אליה, או האם ראוי שמורה עמית מכיתה אחרת יואשם על דברים אלו. ברצוננו לראות את המכובד גוטמה מפריך את האשמה הזו. "

"קספה, אלו האומרים זאת אינם דוברים אמת, הם מסלפים את דברי בשקרים. קספה, מצד אחד אני רואה מתרגל אחד של סגפנות, באמצעות העין השמימית [4] אשר טהורה ומעבר ליכולת האנושית, מופיע לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, בעולם של יגון, ביעד אומללות, בתופת, בגיהנום. לעומת זאת, אני רואה מתרגל אחר של סגפנות... מופיע לאחר המוות בעולם של שמחה, ביעד שמיימי. ושוב, אני רואה אחד אחר המתרגל סגפנות מתונה... מופיע לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, בעולם של יגון... ושוב, אני רואה אחד אחר המתרגל סגפנות מתונה... מופיע לאחר המוות בעולם של שמחה, ביעד שמיימי. מאחר ואני רואה אותם כפי שהם, את ההופעה, היעד, המוות והלידה מחדש של הפרושים האלו, כיצד אוכל לבטל את כל צורות הסגפנות, לבקר ולהאשים את כל אלו המובילים חיים נוקשים של עינוי עצמי?

קספה, ישנם פרושים וברהמינים חכמים, מיומנים, מאומנים בויכוח, מפצלי שערות, חדים, אשר הולכים היטב בפיקחות בדרכי ההשקפות. לעיתים השקפותיהם עולים בקנה אחד עם שלי, ולעיתים לא. מה שהם משבחים לעיתים גם אנחנו משבחים. מה שהם לא משבחים לעיתים גם אנחנו לא משבחים. מה שהם משבחים לעיתים אנחנו לא משבחים ומה שהם לא משבחים לעיתים אנחנו כן משבחים. מה שאנחנו משבחים לעיתים גם הם משבחים, ומה שאנחנו לא משבחים לעיתים גם הם לא משבחים. מה שאנחנו משבחים לעיתים הם לא משבחים, ומה שאנחנו לא משבחים לעיתים הם כן משבחים.

בחינה והערכה (Samanuyujpanakath)

כאשר אני ניגש אליהם, אני אומר: 'לגבי עניינים אלו אין הסכמה, הבה נניח להם. בעניינים אלו אשר יש עליהם הסכמה, שם על החכם לפעול, לשאול ולבקר נושאים אלו עם המורים או עם חסידיהם, באמירה: 'בהקשר לדברים אלו שאינם ראויים [5] והמוערכים ככאלו - מי זנח לחלוטין דברים מעין אלו והוא חופשי מהם: הפרוש גוטמה, או כמה מורים מכובדים אחרים? '

יתכן שאדם חכם יאמר: 'בהקשר לדברים האלו שאינם ראויים... הפרוש גוטמה השתחרר לחלוטין, אך המורים המכובדים האחרים רק בחלקם. ' במקרה זה החכם יעניק לנו את השבחים הגדולים ביותר.

או שיתכן ואדם חכם יאמר: 'בהקשר לדברים האלו הראויים והמוערכים ככאלו, חסרי אשמה, אשר יש לתרגל אותם, המתאימים לאציליים, הפקחיים והמוערכים ככאלו, מי התמחה בהם לחלוטין - הפרוש גוטמה או מורים מכובדים אחרים כלשהם?

או שהחכם יאמר: 'בדברים האלו... הפרוש גוטמה התמחה בהם לחלוטין, אך המורים המכובדים האחרים רק בחלקם. ' במקרה זה החכם יעניק לנו את השבחים הגדולים ביותר.

- 12 (כמו בפסקאות 5-8 אך 'המסדר של תלמידי הפרוש גוטמה, או של המורים המכובדים האחרים. ')

הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים (Ariyaahagikamagga)

קספה, ישנה דרך, ישנו מסלול תרגול, אשר מי שילך בעקבותיו ידע ויראה בעצמו: 'הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין [6] - דברי דהמה ומשמעת. ' מהי הדרך ומסלול התרגול? זוהי הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים, כלומר, השקפה נכונה, מחשבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון, ריכוז נכון. זוהי הדרך באמצעותה אדם יוכל לדעת ולראות בעצמו: 'הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין - דברי דהמה ומשמעת. '

תרגולים סגפניים (Tapopakkamakath)

לשמע הדברים האלו קספה אמר לבודהה: "גוטמה, תרגולים אלו של עינוי - עצמי אותם מבצעים פרושים מסויימים נחשבים כנאותים על ידם: פרוש ערום אינו נוהג על פי כללי נימוס [7], מלקק את ידיו, ואינו מגיע או עומד במקום כאשר הוא מתבקש. הוא לא מקבל אוכל שמוצע או מוכן עבורו, או מקבל הזמנה לארוחה. הוא לא מקבל אוכל מתוך סיר או מחבת, וגם לא על מפתן, בין עצי הסקה או מכותש האורז, וגם לא היכן ששני אנשים אוכלים, מאישה בהריון או אישה מניקה, או מאישה החיה עם גבר, וגם לא מלקטים, או מהיכן שכלב עומד או היכן שזבובים מתפשטים. הוא לא אוכל דגים או בשר ולא שותה רום או משקאות חריפים או דייסת אורז תוססת [8]. הוא פרוש של בית - אחד [9] או פרוש של מנה - אחת [10], פרוש של שני - בתים, או פרוש של שבע - מנות, או פרוש של שבע בתים. הוא מתקיים על תרומת מזון אחת, שתיים או אפילו שבע, אוכל רק פעם אחת ביום, פעם ביומיים, פעם בשבעה ימים. הוא נוהג לאכול אורז רק פעמיים בחודש. אלו נחשבים כתרגולים נאותים.

תרגולים סגפניים חסרי תועלת (Tapopakkamaniratthakath)

או שפרוש הופך לאוכל - עשבים, אוכל - דוחן, אוכל - אורז - גולמי, אוכל - אורז - פרא, אוכל צמחי - מים, אוכל אבקת - קליפות - אורז, אוכל קרום - אורז, אוכל פרחי זרעי - שמן, של דשא או דשן פרות, של שורשי ופירות יער, או אוכל פירות נופלים. הוא לובש בד קנאביס גס או בד מעירוב חומרים, תכריכי גופות, סמרטוטים מערימת אשפה, בגד מבד - קליפת - עץ, עור אנטילופה, עשב, קליפת עץ, שערות גילוח, סדינים משערות אדם [11] או שער סוס, או מכנפי ינשוף. הוא תולש שערות וזקן, מקדיש עצמו לתרגול הזה. הוא פרוש עטוי - קוצים, בונה את מיטתו מהם, ישן לבדו בבד ספוג בוץ רטוב, חי באוויר הפתוח, מקבל כל מושב שמוצע לו, חי על זוהמה ומכור לתרגול, פרוש שאינו שותה מים [12] ומכור לתרגול, או הוא חי ממוקד בתרגול של רחצה שלוש פעמים לפנות ערב [13]. "

"קספה, מתרגל של עינוי עצמי יכול לעשות את כל הדברים האלה, אך אם המוסר שלו, תודעתו וחוכמתו אינם מפותחים ובעלי הבנה, הוא אכן רחוק עדיין להיות פרוש או ברהמין. אך, קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, והוא זונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה מוגדר כפרוש וכברהמין. [14] "

לשמע הדברים קספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. "

"כך אומרים בעולם, קספה: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ' אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו... (כמו פסקה 14), וזו הייתה אמת המידה והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להיות פרוש או ברהמין, אין זה יהיה נכון לומר: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ', כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית - אפילו השיפחה השואבת את המים, היו אומרים: 'אם כך, אני אלך ערומה... ' (כמו פסקה 14). אך, קספה, מאחר וישנה פרישות שונה מאוד מלבד זו, זה נכון לומר: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ' אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה... (כמו בפסקה 15), אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין. "

לשמע הדברים קספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. "

"כך אומרים בעולם, קספה: 'קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. ' אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו וזו היתה אמת המידה והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להבין פרוש או ברהמין, לא יהיה זה נכון לומר זאת כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית היו יכולים להבין זאת. אך, קספה, מאחר וישנה פרישות וברהמיניות שונות מאוד מלבד אלו, זה נכון לומר: 'קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. ' אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, וזונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין.

פיתוח המוסר, התודעה והחוכמה (Slasamdhipasampad)

- 20 וקספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, מהו אם כך פיתוח המוסר, התודעה, והחוכמה? "

"קספה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63). קספה, כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) קספה, כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97). קספה, כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. '

שאגת האריה (Shandakath)

קספה, ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים מוסר. הם משבחים את המוסר בדרכים שונות. אך בהתייחס למוסריות האצילית הגבוהה ביותר, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, במוסריות הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים עינוי עצמי וסגפנות קיצונית, אשר הם משבחים בדרכים שונות. אך בהתייחס לעינוי עצמי ולסגפנות קיצונית האציליים הגבוהים ביותר, קספה, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בסגפנות הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים חוכמה. הם משבחים חוכמה בדרכים שונות. אך בהתייחס לחוכמה האצילית הגבוהה ביותר, קספה, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בחוכמה הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים שחרור הם משבחים שחרור בדרכים שונות. אך בההתייחס לשחרור האצילי הגבוה ביותר, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בשחרור הגבוה ביותר.

קספה, יתכן שנוודים מכיתות אחרות יאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו, אך רק במקומות ריקים, ולא בנוכחות קהל. ' יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו, והוא שואג בנוכחות קהל. ', או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, אך הוא עושה זאת ללא ביטחון'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון, אך לא מתשאלים אותו'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו, אך הוא אינו משיב'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו והוא משיב. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון, ומתשאלים אותו והוא משיב אך אינו גובר עליהם בתשובותיו'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל... והוא גובר עליהם בתשובותיו. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם לא מרוצים מכך'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מסופקים ממה ששמעו'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מתנהגים כאילו היו מסופקים'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם על דרך האמת'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מרוצים מהתרגול'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון מתשאלים אותו והוא משיב, הוא גובר עליו בתשובותיו, הם מרוצים ומסופקים ממה ששמעו, הם מתנהגים כמסופקים, הם על דרך האמת, והם מרוצים מהתרגול. ' כך, קספה יש להשיב להם.

תקופת המבחן של פרוש זר (Titthiyaparivsakath)

פעם, קספה, הייתי בראג'גהה בפסגת הנשרים. ומתרגל מסויים בהרעבה עצמית בשם נִיגְרוֹדְהַה נועץ בי בקשר לתרגול סגפני [15]. והוא שמח מאוד מההסבר שלי מעבר לכל מידה. "

"אדוני, מי לא ישמח מעבר לכל מידה כאשר הוא שומע ממך דהמה? אני שמח מעבר לכל מידה. מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

"קספה, מי שקודם לכן היה שייך לכיתה אחרת ומבקש את היציאה - קדימה או נזירות בדהמה ומשמעת אלו עליו להמתין ארבעה חודשים ומקץ תקופת מבחן של ארבעה חודשים, הנזירים המבוססים בתודעותיהם יעניקו לו את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. אך ניתן שיהיו יוצאי דופן במקרים מסויימים. "

"אדוני, אם כך המצב, אמתין גם ארבע שנים, ולכשתסתיים תקופה זו, שהנזירים יעניקו לי את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. "

לאחר מכן קספה קיבל את היציאה - קדימה ואת הנזירות מהבודהה עצמו. והמכובד קספה שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה בידיעה: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

והמכובד קספה הפך לאחד הארהנטים.

[1] כותרת חילופית לסוטה הזו היא Kassapa-Shanda.

[2] פארק ציבורי בו הצבאים היו מוגנים מציד.

[3] Tapa: עינוי עצמי קיצוני כפי שמפורט בפסקה 14. יש להבחין בין זאת מפרישות לשמה. וולש מתרגם את המונח tapass כסגפן או 'אדם שמתרגל סגפנות' לעומת המונח פרוש (samaa).

[4] ראה סוטה 2 (DN 2.95).

[5] Akusala: מילולית: לא מיומן, כלומר, לא טוב או לא מועיל, פעולה שאינה יוצרת תוצאה קרמתית חיובית.

[6] ראה סוטה 1 (DN 1.1.9).

[7] על פי הפרשנות, ביחס לפונקציות גופניות. כל הרשימה מופיעה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45).

[8] Thusodaka: 'דייסת אורז', אך על פי המובן נדרשת תסיסה. אין תמיכה לזה מצד פרשנות המשנה. הנזיר ניאנמולי (namoli) בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45) מתרגם את המונח כ'משקה משכר'.

[9] נזיר שמקבל מזון נדבות רק מבית אחד.

[10] נזיר שמקבל רק מנה אחת של אוכל.

[11] כמו אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי (DN 2.22).

[12] Apnaka: ככל הנראה מי שלא שותה מים קרים בשל היצורים החיים בתוכם (כמו הג'אינים).

[13] כדי לשטוף ולהפטר מחטאיו. ראה את סיפור סַנְגָארַוַוה (Sangrava), בקובץ הסוטות המקושרות (SN 7.2.11).

[14] המקטע: 'אך אם מוסריותו... ' מופיע שוב אחרי 'פעמיים בחודש', ואז אחרי 'עץ שנפל מהרוח', ובסיכום. כפי שרייס דיוויס מציין, הבודהה משתמש בכינויים 'פרוש' ו - 'ברהמין' במובן שהוא מעניק להם ולא על פי זה שקספה נותן להם.

[15] ראה סוטה 25 בקובץ השיחות הארוכות (DN 25).
קיצוני פיתוח אופי קיצוני ריכוז רוחני ויכוח דגים קשר מיני ראוי הבנה מספרים בודהיזם
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
בודהיזם הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה . הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם . מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה סינית. במאמר זה נעסוק בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות הרגשית שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של סבל, ... עצמו כשונה מדברים אחרים. כאשר האדם משתחרר לגמרי מתלות רגשית כלשהי משתחרר מהאגו לגמרי משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, ... מה שיש במציאות כפי מה שהמציאות אוהבת את כל מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא התבוננות פנימית של האדם על האני שלו. היינו האדם מסתכל ... האדם מסתכל מספיק עמוק אל תוך עצמו, הוא מגיע למהות של האני שלו, שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה שעוסקת בעיקר בעניין ... לשתוק = להקשיב לעצמך. לשתוק = לעצור ולחשוב. לשתוק = להתחבר לשורש של כל מה שקיים לפני שנוצר הדיבור. זוהי מהותה של מדיטציית ויפאסאנה. בנוסף קיימים בבודהיזם (זן בודהיזם) גם הקואנים. קואן = שאלת התבוננות שהאדם שואל את עצמו כדי לנסות ללמוד משהו על עצמו המציאות. בבודהיזם וגם בהינדואיזם קיים גם הרעיון של המאיה האשליה של החושים. הרעיון הוא כי המציאות האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם ... ששכל אנושי רגיל רואה את הדברים השונים בעולם כדברים שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא אכן אמיתית ושהתפיסה שלו ... דבר, דהיינו, האגו של האדם נעלם והוא רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר. ...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
... רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות ... האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם מובילות לאושר אמיתי? נראה כי גם הגישות הרוחניות שמובילות לאי - היקשרות לדברים, כמו בודהיזם , יוצרות תחושת אושר, אך יש בזה צדדים נסתרים. יש אנשים שמצליחים לא להיות מחוברים לדברים ... האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים משפיעים על חיינו? ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי הביקורת והארת הדברים היא תמיד אך ורק על הפירוש הסובייקטיבי של האדם את הדבר ... בטרם נסביר את החיסרון של הבודהיזם, נגדיר את תפישת הבודהיזם שעליה אנחנו מדברים. כי ההתייחסות צריכה תמיד להיות לדבר מוגדר, דהיינו, לפירוש כלשהו של תפישת העולם הבודהיסטית. ואם מישהו תופס את הבודהיזם בצורה שונה, הרי שאין כאן התייחסות לכל תפיסות הבודהיזם השונות. וכאן במאמר נעמוד על מספר רעיונות בודהיסטים ונתייחס אליהם. והרעיון הבודהיסטי הראשון שאליו נתייחס, הוא אל תפישת החיים הבודהיסטית, שעל פיה הבודהיזם הוא הדרך לשחרור מסבל. כי עפ הבודהיזם העולם הזה הוא מלא בסבל. ושורש הסבל של האדם עפ הבודהיזם, הוא בכך שהאדם נאחז בתופעות משתנות. כי בעולם שלנו הכל משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז מבחינה רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם האני של האדם הוא תופעה משתנה וכיוב, ועוד רעיונות שונים שאליהם לא נכנס כאן. וכאן נתמקד בעניין של המחשבה שאומרת שהעולם הזה הוא סבל שנוצר על ידי היצמדות לתופעות ... המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם שכל היום רודף אחרי הזנב של עצמו, דהיינו, רודף אחרי כסף הנאות פרסום כבוד וכיוב, ... לא ברור. וכאשר שמים לידו את הבודהיסט, שהוא אולי בדיוק עושה באותו הרגע איזו מדיטציה שמרגיעה אותו וכיוב, אז האדם שנמצא בתוך מירוץ משוגע של החיים, כאשר הוא מסתכל על הבודהיסט הרגוע שנח לו מחוץ למרוץ, הוא בטוח שהבודהיסט הזה מאושר. כי הוא האדם הרגיל נמצא בתוך מירוץ, והבודהיסט נח מהמירוץ. ונראה כאילו שהבודהיסט כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ממשיך ומסביר ואומר שהוא אדם מואר ומאושר, מחמת זה שהוא כבר לא רודף אחרי התופעות המשתנות של העולם הזה, אז גם זה גורם לאדם להיות עוד יותר בטוח שהנה ה
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
... כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם , מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים איך לבחור מורה רוחני מתאים לך? אליעד כהן מסביר איך לדעת אם מורה ... המנוגדות בצורה מוחלטת ובו - זמנית, ורק אז נפתח לאדם שכל חדש לחלוטין, המאפשר לו לחוות גם את השלמות וגם את חוסר השלמות בו - זמנית. מה הקשר של אליעד כהן לתורת רבי נחמן מברסלב ולבודהיזם? אליעד כהן מספר על עצמו שהוא עבר דרך שיטות רוחניות רבות מאוד, ביניהן בודהיזם, ויפאסנה, יוגה, וכן למד לעומק את תורת רבי נחמן מברסלב. הוא מסביר כי רבי נחמן השפיע עליו יותר מכל ... אחר, כיוון שרבי נחמן היה היחיד שנגע בשאלות המוחלטות שהוא חיפש, ובניגוד לשיטות אחרות, לא הבטיח הבטחות מוגדרות אלא דיבר על חיפוש של אמת שאין אחריה שום דופי. לדברי אליעד, הוא למד את הבודהיזם מתוך נקודת מבט של רבי נחמן, ובכך הייתה לו אפשרות לבדוק כל שיטה ביחס לרעיון השלמות המוחלטת. הוא מציין ... יש לו דרך ברורה ולוגית שמסבירה בדיוק כיצד תוביל אותו למטרה שהוא מחפש. איך לבחור מורה רוחני? מהי שלמות מוחלטת? למה להיות אלוהים? האם אפשר להיות אלוהים באמת? מה הקשר בין רבי נחמן לבודהיזם? איך לזהות מורה רוחני אמיתי? ...
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
... של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם , רוחניות איך לדעת האם אתה הולך בדרך הרוחנית הנכונה? אליעד כהן מסביר בשיחה את הקושי העיקרי לדעת האם הדרך ... שבה רק בדיעבד. הוא מסביר שאדם שמצהיר מראש שהוא הולך בדרך מסוימת ומרגיש בטוח שזו הדרך הנכונה, כנראה לא מספיק מתבונן בעצמו ובמציאות. אליעד מודה כי גם הוא עבר בדרך הבודהיזם, אבל לדבריו זו לא הייתה דרך מודעת או מסומנת מראש אלא חלק מניסיונות רבים שעשה. מדוע הדרך הרוחנית אינה ברורה ... להיות ברורה לך כאשר אתה נמצא בתוכה. הוא אומר שהוא עצמו לא הלך בדרך אחת ספציפית שהייתה ברורה לו מראש. במקום זאת, הוא ניסה כמעט את כל הדרכים האפשריות: מדיטציה, בודהיזם, וגישות שונות. הוא לא ידע מראש איזו דרך תוביל אותו למטרה. רק כשהוא הרגיש שהוא כבר לא מחפש יותר, הוא ...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ... ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב זה, נוצרת אצלו בעיה חדשה ועמוקה יותר - ... כמו אהבה וחמלה, כמו בתורות בודהיסטיות. אנשים אלו מגיעים למודעות גבוהה שלפיה הכל זמני וחולף, אך ההכרה הזו יוצרת אצלם בעיה קשה - הם כבר לא מצליחים להתחבר למשמעות שבחיים, כי הם יודעים שכל משמעות ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
בודהיזם הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז רגשית בדברים ... רגשית, שבסופו של דבר יוצרת סבל. ואם יצליח האדם לא להיות תלוי רגשית בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיוב, את התפישה של ההדוניזם ושל הנהנתנות, שאומרת שתכלית החיים היא להשיג כמה שיותר הנאות. ושמי שרוצה להיות מאושר, עליו להשתדל להשיג כמה שיותר עונג. ... הדרכים האלו מובילות? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי שתי הדרכים האלו שהן הפוכות לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה האדם לברוח מהסבל שלו באמצעות הנהנתנות, הרי שגם הוא רק יגדיל את הסבל שלו. אך קיימת גם דרך שלישית כדלהלן. כי אם יצליח האדם להתנתק רגשית מכל הדברים שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי משמעות כלשהי. כי בסופו של דבר, אם יהיה לאדם את כל מה שהוא ... מובילות אל הסבל. וכאשר האדם מתחיל לשנות את דרכו ולעבור מדרך אחת לדרך אחרת, אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך השנייה. וכאשר הבודהיסט מתחיל להתאהב, אז הוא מרגיש סוג של אושר. וכאשר ההדוניסט מפסיק להתאהב ומתחיל לשמור על ריחוק רגשי, גם הוא מרגיש סוג של אושר. אך שניהם ביחד, שתי הדרכים ...
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות.
בודהיזם הינדואיזם מאיה אשליה - ועולם התופעות המשתנות. אחד הרעיונות המרכזיים בתורת הבודהיזם ובתורות שקרובות אליו, היא הרעיון שהעולם הזה הוא סוג של מאיה דהיינו, אשליה. ולרעיון הזה שהעולם הזה הוא אשליה בלבד, יש לו משמעויות שונות. והרעיון המרכזי של הבודהיזם וחבריו, הוא שכל התופעות שיש בעולם הזה, הן תופעות שמשתנות כל הזמן. ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו ... של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי מה שהיא, הוא מלמד ... בעולם יש בהן מן האמת. וגם כמובן בבודהיזם ובכל הרעיונות שלו, וגם בתפישה שאומרת ששורש הסבל הוא השכל, גם בזה ... וכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך הבודהיסטית, הוא אכן מתחיל להרגיש יותר טוב. משום שגם בבודהיזם יש משהו טוב. כי גם בחשיבה הבודהיסטית של התנתקות רגשית, גם בה יש משהו נכון. שהוא היכולת שחסרה לאדם ... מדיטציות וכיוב. אבל מצד האמת, הבודהיזם הוא סבל, בדיוק כמו שההפך של הבודהיזם (הדוניזם), גם הוא סבל. וגם הבודהיסט בתוך ליבו מקנא בהדוניסט. כי הבודהיסט אומנם לא סובל כמו ההדוניסט, אבל הוא גם לא נהנה כמו ההדוניסט. והבודהיסט בתוך ליבו משתוקק למצוא את הדרך ליהנות מהחיים, בלי לסבול מהם. אבל ... דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים ... וגם לאזן אותם עם האמת שנמצאת בבודהיזם. בין כך ובין כך נסכם ונאמר, כי ליהנות זאת מומחיות. ומצד האמת גם הבודהה משתוקק ליהנות. כי אם לבודהה לא היה חשוב ליהנות, ממילא הוא לא היה סובל. והסבל נוצר רק בגלל הרצון ליהנות. והבודהה לימד איך לא לסבול. אבל הוא לא לימד איך ליהנות. והבודהה הסביר לאדם איך לא להיפגע מהעולם, אבל הוא לא התמודד עם שורש הרצון של האדם ליהנות. וגם הבודהה עצמו רצה ליהנות. ומה לעשות שבמגרש המשחקים אפשר גם להיפגע? כי ההנאה ... ליהנות, צריך לשחק את המשחק. ובודהה הסביר שמאחר שבמשחק אפשר להיפגע, אז ההמלצה שלו היא לא לשחק את המשחק. ... וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק ... גם להפסיד כאשר מפסידים. אבל הבודהה לא באמת השתחרר מהסבל. כי הוא כל הזמן ברח ממנו. כי מי שמסוגל להכיל ... כי הסבל לא מאיים עליו. אבל הבודהה אולי לא סבל בפועל מענייני העולם, אבל הוא בהחלט לא השתחרר מהסבל ... כדי לא לסבול. וזה בעצם אומר שהבודהה לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו, אלא רק בחיצוניות שלו. כי אילו הוא היה ... לסבול. אבל הסבל עדיין היה בתוך הבודהה. ולכן הבודהה ברח מהעולם, כדי לא לסבול. כי הוא לא באמת השתחרר מהסבל. ומי שמשתחרר ... הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, הכוונה אישית, מגשר בנושא בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2266 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 19:54:54 - wesi4