ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
תודעה - מבוא
... - בלבד הוא בעצם התנגדות לכל התופעות הארציות והחוויות שלנו. יוגים שהשיגו הארה דרך מדיטציה טרנסצנדנטלית (אלו נקראים כקולקטיב בודהה), מספרים על ניתוק האני המודע מהמתרחש והקניית יכולות חדשות לחוויית החיים שנובעות מהעצמת המודעות, כמו היכולת להפעיל את האני ...
ניגודים מבוגרים בעל חיים מה זה חלום תהליך קבלת החלטות הסברה הרצון טיפול בחולי נפש
אישה של עצמה - אישה של עוצמה
... קבוצות וקורסים להילינג, מדיטציה והעצמה אישית, בכל רחבי העולם. כבר בהתחלה נעזרה בתמציות פרחי באך ולאחר מכן בתמציות פרחי הבודהה (שעליהן נרחיב בהמשך) שנמצאו יעילות ותומכות בכל תהליכי הטרנספורמציה אותם היא מלווה. שנים רבות הדריכה בקומונה הבין - לאומית ... לשם המסע הנשי היא נעזרת במדיטציות אקטיביות ופסיביות, תהליכי רגרסיה, ריפוי דרך מוסיקה מגוונת, תנועה וריקוד, וכן בתמציות פרחי בודהה הנלוות ומעצימות את התהליכים. לדבריה, התמציות הן מתנה מהטבע והן עוזרות לנו להתחבר לזרימה הטבעית ולמהות הנשית. התדרים האנרגטיים ...
חיים ללא ילדים יצירת תלות לפרגן אי הורות קשרים מיניים מרחב להביא ילד מה היעוד
על הדברים החשובים באמת / חיים שפירא
... יזדהו איתה: האושר לא קיים, זה ברור, ובכל זאת אתה קם בבוקר ומגלה שהוא נעלם לך. רבי נחמן מברסלב, בודהה, מרכוס אורליוס ואחרים התנסחו כל אחד בדרכו כשאמרו אתה נמצא במקום שבו נמצאות המחשבות שלך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום ...
רוחניות פרפר להתנסח הוכחה לכך שיש אלוהים דברים חשובים פרויד אלוהים לא קיים אנשי רוח
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... אך אינם נחשבים כחלק פורמאלי של הקאנון. הקאנון לא נוצר בבת אחת אלא נערך בהדרגה במאות לאחר מותו של הבודהה. קשה לומר אילו מהטקסטים ששוננו באסיפה הראשונה מייד לאחר מותו של הבודהה נכנסו לקאנון ואילו הושמטו, אך נראה שרוב התוכן מהאסיפה המקורית זהה או דומה במידה רבה. במסורת התהרוואדה המונח המיוחס למונח קאנון הוא אחד משלוש אפשרויות: 1. פאלי (pli) 2. טיפיטקה (tipitaka), שלושת הסלים 3. בודהווצה (buddhavaca), דברי הבודהה. המילה פאלי לא הייתה במקור שם שפה אלא מונח שמשמעותו קו, גשר, מעבר וכך גם טקסט. היא אינה מופיעה ... קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה. הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם מתוארים בפירוט בסל הוינאיה. הוינאיה מחולקת למספר חלקים ... וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה ... Nikaya, Samyutta Nikaya, Anguttara Nikaya, Khuddaka Nikaya) 3. סל הלימוד הגבוה, האבהידהמה (Abhidhamma Pitaka) בסל האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). התוכן הפסיכו - פילוסופי הזה מתואר לעיתים כחלק החשוב והמעמיק ביותר ... רק נאמר אלא יכולה להתפרש כ - נכתב (Veidlinger, 2006). במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן ... לומר בפאלית יכול להתפרש לעיתים גם כ - לכתוב, אך המושג לכתוב (likh) לא יתייחס לטקסט אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה תחליף לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna Sutta), המתארת את ימיו האחרונים ומותו של הבודהה: אננדה [17], יתכן שאחדים ממכם יחשבו דברי המורה הם דבר שעבר, אין יותר מורה אך אין זו ההשקפה הנכונה. הדהמה והוינאיה (הלימוד וכללי המשמעת) שלימדתי אתכם, אננדה, הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא לימד, ולאחר מותו על תלמידיו לפעול לפי הוראותיו ולהמשיך בדרך כמו גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה כדי להמשיך לשמר ולהפיץ את הלימוד שכונן והצהיר: לא אכנס ... בכל מקום. (פאריניבאנה 3.8) שמיעה ודיבור היו קשורים לסמכות בבודהיזם המוקדם. השומעים [18] (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה [19] (Sangha) עשתה מאמצים רבים כדי לשמר את המילים האלו. כך המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם וליכולתם להוות כלי הוראה ראוי. בסוטת קלמה (kalamasutta) הבודהה מסביר לאנשי קלמה על מה יש להסתמך ועל מה אין להסתמך בנוגע ללימוד: כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ומדברים בטובתה בעוד ... החכם, קבלתם ופעולה על פיהם תוביל לפגיעה נזק וסבל, במקרה זה עליכם לזנוח אותם. (השיחה עם אנשי קלמה) [20] הבודהה דוחה הסתמכות על שמועות, מסורת, אגדות, אמרות, כתבים, ניחושים, הנחות לא מבוססות, היקשים לוגיים, ראיות לא ברורות, דיעות מושכלות ... לכן גם במקרה של הטקסטים הבודהיסטים על אדם מוטלת החובה לבחון את הדברים הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המבורך: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את ... ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה עם ... בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... זהו הקריטריון הרביעי. (פריניבאנה 4.8) הוראות אלו של הבודהה העמידו את המסורת בבחינה מתמדת של נכונות הטקסטים באמצעות ניסיונם האישי והבנתם את המציאות כמו גם מציאת סימוכין וראיות ... הטקסט. לשם כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה הגדול שלהם, הבודהה. אותן שיחות של הבודהה עם תלמידיו הנם טקסטים שונים בתכלית מהספרות האוראלית הנפוצה, וכוללים בין השאר גם טיעונים לוגיים מורכבים אשר מחייבים דיוק ... הללו והדבר אף מצויין בהקדמה לאסיפה הראשונה של הסומנגלווילאסיני (Sumangalavilsini) שחלקים מהנראטיב הוכנסו בכוונת תחילה ובכך מופרדים מהדברים המיוחסים לבודהה עצמו. מנקודת מבט של הלימוד המסגרת הנארטיבית לא רלוונטית לשחרור והדרך אליו, ולכן פרטים כגון מיקום וזהות המשתתפים לא פוגעת במידה רבה. גומבריץ (Gombrich, 1996) טוען כי הגרעין החיוני של דברי הבודהה נשמר במדויק ובנאמנות למקור בעוד נעטף בחבילה לנוחות שימוש אשר לעיתים משתנה בין הופעה להופעה, פעילות שהייתה מופקדת בידי משננים מקצוענים אשר לעיתים קרובות אפילו לא ידעו קרוא וכתוב. המטרה בשימור דברי הבודהה לאורך הדורות הצריכה עריכה פורמאלית מכוונת לידי פרוזה או בתי שיר, אשר שוננו ונשמרו בזיכרון וכך הועברו הלאה באופן ... כזה יש סיכוי טוב שהטקסטים הלימודיים האלו היו נעלמים בדיוק כמו אלו של מורים רבים אחרים בני זמנו של הבודהה המוזכרים בקאנון כמו בסוטת פירות הפרישות (samaaphalasutta). וכך תמיד קיימת הסכנה שהמסורת האוראלית תעלם ואיתה גם הלימוד של הבודהה - דבר המוזכר מספר פעמים בספרות: הלימוד הנכון - הסדהמה (saddhamma) תדעך לבסוף תעלם ותתגלה מחדש רק על ידי הבודהה העתידי [21]. המודעות לכך גרמה דריכות במסורת לקראת מצב שכזה ולכן נעשים מאמצים רבים כדי לשמר את הלימוד בדרכים ... וטובתם של רבים: נזירים, אני אלמד אתכם שבעה דברים שיועילו לרווחתכם. הקשיבו היטב, אני אדבר. כן אדוני, השיבו הנזירים והבודהה אמר: (1) כל עוד הנזירים יערכו אסיפות בקביעות, הם יכולים לצפות לשגשוג ולא לדעיכה. (2) כל עוד יפגשו בהרמוניה, ... בפרטיות... כל עוד הנזירים ידבקו בששה הדברים האלו ופעלו בהתאם לכך הם יכולים לצפות לשגשוג ולא לדעיכה. (מהאפריניבאנהסוטה 1.6) הבודהה חיבר כללים והמלצות שמכוונים לחיי קהילה (1-7, 36-41) וכאלו שמכוונים להתנהגות ולהתפתחות הרוחנית של הנזירים (6-35). הבודהה כונן את הקהילה שתהיה לטובת עצמם ולטובת הרבים, שיהיו טהורים מבפנים ומחוץ. כך הוא יצר תשתיות איתנות של כללי התנהגות והטווה דרך רוחנית מוגדרת ומובחנת בשיטתיות אשר הפכה להיות מאפיין מרכזי במסורת. שש האסיפות הבודהה המליץ לקהילת הנזירים לכונן אסיפות סדירות בהם ידונו בענייני הלימוד כדי שהמסדר והלימוד ישרדו תקופה ארוכה ככל האפשר. בהתאם לכך, המסורת הבודהיסטית נהגה לכנס אסיפות לשינון ועריכה מחודשת של הטקסט לאחר מותו של הבודהה, כדי למנוע שיבושים ועיוותים אפשריים בדברי הלימוד. אסיפות אלו היו פעולות מנע כתוצאה מאי סדרים בקהילה או פעולות זדוניות ... ובתקופה המודרנית אחרי הפסקה של קרוב לאלפיים שנה התקיימות שתי אסיפות נוספות בבורמה. שבעה ימים לאחר לאחר מותו של הבודהה (כניסתו לפריניבאנה) הגיע נזיר בשם סובהדה (Subhadda) בזמן שקהל גדול של נזירים שסבב את הבודהה קונן על מותו, ואמר: הפסיקו! אל תבכו, אל תקוננו. סוף סוף התפטרנו מהפרוש הגדול. הוא נהג להציק ולומר לנו ... קספה (Kassapa), שנרעש לשמע הצגת חוסר הכבוד והזלזול, זימן אסיפה כדי ליצור אוסף אותנטי של כללי ההתנהגות והשיחות שהעביר הבודהה בימיו. האסיפה הראשונה התכנסה שלושה חודשים לאחר מות הבודהה בעיר ראגגאהה (Rjagha) שבהודו, בה השתתפו 500 נזירים מוארים (ארהנטים), ...
קריאה מוסר ריכוז עסק מוחלטות טרמינולוגיה ידע מושפע
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
... אורך וכמות - הטקסטים ממוינים על פי אורכם. 5. רשימות ממוספרות - בדרך כלל של מאפייני הדרך והמציאות כפי שהבודהה לימד אותם. 6. חלוקה לקבוצות - הלימוד מאורגן בשיטתיות מורכבת ומדורגת של קבוצות ותתי - קבוצות. 7. ניתוח הדרגתי - הצגת נושא מורכב בתמצות וניתוח מפורט בשלבים. 8. שאלות ותשובות - הבודהה הציג נושא באמצעות שאילה מנוסחת היטב ומענה תואם. 9. חריזה ומשקלות שיריים - שימוש בכלים פיוטיים במידה מסויימת כדי ... קבועה של פתיחה בה קיימים מספר משתנים כגון מיקום האירוע, הזמן והמשתתפים (מסומנים בקו תחתי): כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בחורשת המנגו של גיואקה קומארבהצה אשר בראגגהא. אז הלך גיואקה קומארבהצה אל הבודהה ולאחר שסיים לברך את הבודהה בכבוד, התיישב במקום ראוי. לאחר שהתיישב, פנה אל הבודהה במילים אלו... (שוורץ, 2006, 79) [26] כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בראגגהא בחורשת ולובנה, אזור האכילה של הסנאים השחורים. באותה עת המכובד ראהולה שהה במנזר אמבלטהיקה. ערב אחד, הבודהה חזר מהתבודדות והלך אל המכובד ראהולה במנזר אמבלטהיקה... (שוורץ, 2006, 71) [27] כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה במנזר ניגרודהרמה בקפילבטהו בארץ בני השקיאן. באותה עת, היה שם אולם אסיפות של השקיאנים מקפילבטהו אשר נבנה לא מזמן אך עדיין לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. השקיאנים מקפילבטהו ניגשו אל הבודהה, הביעו מחוות כבוד והתיישבו במקום ראוי, לאחר שהתיישבו, פנו אל הבודהה בדברים אלו... (שוורץ, 2006, 64) [28] הפסקאות השגורות מופיעות לאורך כל הטקסטים, אלו בדרך כלל תיאורים בעניין הלימוד אשר חוזרים בנוסח מדוייק. כאשר משבחים את הבודהה קיימים מספר נוסחאות לתיאור סגולותיו שהידועה ביניהם היא: כך הוא הנעלה - ראוי להערכה, מואר בשלמות בזכות עצמו, בעל ... בני האדם והישויות השמימיות, מואר וטהור מעבר לכל ספק. (שוורץ, 2008, 7) כאשר משבחים את הדהמה, תורת הלימוד של הבודהה, הנוסח הידוע הוא: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, חסרת זמן, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. (שוורץ, 2008, 7) כאשר הבודהה מתאר אדם שמגשים שחרור הוא משתמש בנוסח הקבוע הבא: עם השחרור המלא מופיעה הידיעה: שחרור מלא. הוא מבין שהלידה ... הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. [29] (שוורץ, 2004, 7) בסיום השיחות של הבודהה עם הנזירים הסוטה מסוכמת במשפט: כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (שוורץ, 2004, 26) בסיום השיחות של הבודהה עם אנשים מהשורה שאינם נזירים, לעיתים הם הופכים להיות חסידיו ולעיתים הם מבקשים ממנו אף להצטרף לקהילת הנזירים בנוסח ... כאילו הוצגה הדרך הנכונה למי שאבד, כאילו הודלקה מנורה בעלטה כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, אני לוקח מחסה בדהמה, אני לוקח מחסה בסנגהה. יזכור נא אותי המבורך כתלמידו, בעל - בית שלוקח מחסה בו ... הוא מתפכח מהסבל. זו הדרך לטיהור. (שוורץ, 2008, פסקה 249, ע. 161) חזרתיות מלאה מופיעה לאורך כל הטקסטים. בדברי הבודהה אין ניסיונות לתמצות כאשר מגיעים להסברים היכולים להתפרש על טקסטים נרחבים וכוללים חזרות שנראות לעיתים גם מתישות. בשיחה רשת כל הדעות [30] הבודהה מסביר על אמונות שונות של משוטטים שונים ומציג קבוצות של אמונות שונות והאופן בו הגיעו אליהם (הקטעים החוזרים מסומנים ... שלמה תהיה זהה לאחת אחרת מלבד המקום והמשתתפים. נורמן (Norman, 1997) מצא מקרים של חזרתיות בהן דיווחו קבוצת נזירים לבודהה על ארוע שקרה להם בפירוט כה רב וחזרו על המקרה כ - 12 פעמים באופן מדוייק לחלוטין. הוא מציין ... יותר, כאן החלוקה היא לחמישה חלקים בעלי משמעות משותפת או קשר אסוציאטיבי. רשימות ממוספרות משובצות לאורך כל הלימוד של הבודהה. אופן ההצגה האנליטי - מתמטי מאפיין את התרבות הפילוסופית - דתית ההודית בכלל ובאופן ייחודי גם את הלימוד של הבודהה. כל יסודות הלימוד מוצגות כקבוצות של חלקים, תכונות, מאפיינים, יכולות, תופעות וכו. יותר מכך ניתן לומר שכל חלק בלימוד ... ברשימה מסויימת. רשימות אלו הן בעלות ערך פדגוגי כמו גם מסייעות לשינון וזיכרון. אחד היסודות החשובים והידועים בלימוד אשר הבודהה הכריז עליהם בשיחה הראשונה שהעביר לחמשת תלמידיו הראשונים הוא ארבע אמיתות האציליים (Ariya-sacca): (1) אמת הסבל, (2) אמת מקור ... שאינו חולק מאפיינים אלו), שלושת מאפייני המציאות האלו הם: (1) סבל (dukkha), (2) ארעיות (annica), (3) חוסר עצמיות (anatt). הבודהה מתאר אדם כחמישה מצרפים, חמישה קבוצות של תופעות פיזיות ומנטאליות: (1) גוף (kya), (2) הרגשה (vedan), (3) זיהוי, פיסה או היזכרות (sa), (4) תצורות מנטליות (sankhra), (5) הכרה (via) קיימות עוד רשימות רבות מעין אלו אשר הבודהה מציג אותם בשיחותיו וחוזר עליהם פעם אחר פעם כגון: 2 ההשקפות הקיצוניות, 5 היכולות, 5 הכוחות, 5 ההפרעות, 10 ... הנשגבים, ועוד. חלוקה לקבוצות: מאחר והלימוד כולל רשימות של תופעות פיזיות מנטאליות רבות מסוגים שונים אשר לעיתים מגיעים למאות, הבודהה ולאחר מכן המסורת נהגו לקבצם לתתי - קבוצות בשיטתיות כדי ליצור סדר וארגון. אם ניקח לדוגמה את הדרך האצילים ... לראות גם בחלוקה והקיבוץ של השיחות עצמן לקבצים, פרקים ותתי - פרקים. כך המסורת הבודהיסטית יצרה בהשפעת הלימוד של הבודהה ארגון שיטתי וחלוקות מורכבות של כל הלימוד הן מבחינה תוכנית והן מבחינה מבנית. אחת הסוטות שמדגימות היטב את השימור באמצעות הספרות האוראלית היא סוטת סנגיטי [31] (sangitisutta), המיוחסת דווקא לסריפוטה (Sariputta), תלמידו הבולט של הבודהה. השיחה כוללת רשימות מקובצות בסדר עולה מאחת עד עשר הכוללת סיכום של רוב המושגים הנכללים בלימוד של הבודהה. סוטה זו מיועדת לשינון ומזמור כפי ששמה מרמז הנגזר מהמילה סנגהה. מבנה הסוטה והמספריות מראים על כוונה להוות אינדקס להיבטי הלימוד השונים וכך הופך נוח לזכירה ומהווה מזמור מרכזי באסיפות קהילת הנזירים. ישנם דברים שהבודהה הכריז עליהם... לכן עלינו לדקלם אותם יחדיו... למען טובת ואושרם של האנשים והיצורים השמימיים... מהי הקבוצה של דבר אחד? ... השמדת הזיהומים וידיעת אי הופעתם. מהם הקבוצות של שלושה דברים? (1) השורשים הרעים של: תשוקה, שנאה ואשליה... ניתוח הדרגתי: הבודהה לימד תורת לימוד להבנת המציאות. תורה זו בוחנת את המציאות בצורה חדה וישירה ודורשת ניתוח חווייתי כמו גם אינטלקטואלי. כדי להסביר את התובנות האלו הבודהה היה פורש אותן בשלבים, וכך הוא הציג ניתוח מדורג של המציאות אשר בכל מקרה היה מתאים את מידת העומק שלו לזמן, לאירוע ולמשתתפים בו. באחת השיחות הנקראת המשל אודות אכילת בשרו של הילד [32] בה הבודהה מסביל במשל את האופן בו יש להתייחס למזון נמצא דוגמה לניתוח בשלבים: נזירים, ישנם ארבעה סוגים של מזונות להזנת ... היה יוצא למסע מפרך דרך שטח פראי, כשהוא נושא עמו מלאי מצומצם של אספקה... (שוורץ, 2006, 52) במקרה זה, הבודהה מציג 4 סוגי מזון ולאחר מכן מפרט את ההתייחסות הראויה לכל אחד מהם. הפירוט יכול להמשיך גם בארבע או ... ללא חזרתיות יש סיכוי גדול הן מצד המורה והן מצד התלמיד לאבד את חוט המחשבה. שאלות ותשובות: השיחות של הבודהה היו עם נזירים ותלמידים אחרים אשר לעיתים הגיעו ושאלו אותובעניין בסויים והוא השיב להם. אך כאשר הבודהה היה מעוניין להסביר דבר מה, הוא נהג להעלות שאלות ולהשיב להם בעצמו, כמתודה פדגוגית. לעיתים רבות הוא הציג זאת ... בעצמו, ולכן הנוסחים הם: כיצד עליו לפעול, כיצד הדבר קורה וכו. באחת השיחות שנקראת השיחה על החקירה היסודית [33] הבודהה מסביר על הסבל וסיבותיו, ועל הדרך בה על החניך לבצע את החקירה: בשיטת לימוד זו, נזיר עורך את חקירתו ... את אופן הלימוד המתבסס על הצגת בעייה וחקירתה דרך שאלות ותשובות. הפורמולציה של הקאנון מצביעה על לימוד מתודולוגי שיצר הבודהה ששיחותיו היו עם אנשים רבים בארועים שונים ועדיין המסרים אחידים ונבדלו בהתאמת הלימוד לתלמיד ולסיטואציה. כתוצאה מאחידות התכנים היו ... המקור מאחר והנארטיב בא נאמרו הדברים הנו בעל ערך פדגוגי לכשעצמו, וכן האופן בה נאמרו הדברים פועל כמורה כפי שהבודהה ציין זאת. מערכות דיוק, בקרה ואותנטיות המסורת הבודהיסטית יצרה מנגנונים לשימור הטקסטים כדוגמת האסיפות הגדולות בהן קהל גדול של ...
מהות נאמנות אשליה הגוף זיכרון איך לראיין למידה איך לשנן טקסט
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1 השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta מהאפריניבאנה סוטה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בראגגהה על הר בשם פסגת הנשרים. [1] באותה עת מלך מגדהה, אגאטסטו ודהיפוטה, [2] רצה לתקוף את הוגינים ... אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! הברהמין וסקארה (vassakrabrhmao) 1.2 והמלך אגאטסטו אמר לראש שריו, הברהמין וסקארה: ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו אם הוא חש בטוב ואינו חולה, אם הוא חי ... הוגינים ומכריז: אני אכה את הוגינים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם משקרים. 1.3 מצויין, אדוני, אמר וסקארה ולאחר שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מראגגהה אל פסגת הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך. הגורמים המונעים את דעיכת המלכות (rjparihniyadhamm) 1.4 באותה עת המכובד אננדה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: אננדה, האם שמעת אם הוגינים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה? אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת. אננדה, כל ... אדוני, שמעתי שכך הדבר. אננדה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וסקארה: ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש סארנדדה בוסאלי, לימדתי את הוגינים את שבע העקרונות האלו למניעת דעיכתם, ... המכובד, עלי להפרד, אני עסוק ויש עלי מטלות רבות. ברהמין, עשה כראות עיניך. אז וסקארה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראגגהה וזמן אותם אל אולם האסיפות. טוב, אדוני, השיב אננדה ועשה ... ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון. והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו ... עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא ... רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 1.13 ולאחר שהבודהה שהה בראגגהה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל אמבלטהיקא. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, ... רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 1.15 ולאחר שהבודהה שהה באמבלטהיקא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל נאלנדא, וכך עשו. ובנאלנדא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פאבאריקה. שאגת האריה של סאריפוטה (sriputtashando) 1.16 אז הגיע המכובד סאריפוטה לראות את המכובד, ברך ... אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה. דיברת בעזות מצח בקול של שור, סאריפוטה, שאגת את שאגת האריה של הוודאות! כיצד זאת? האם כל הבודהות הארהנטים ... והאם תפסת במחשבתך את כל הבודהות הארהנטים אשר יופיעו בעתיד... ? לא, אדוני. אם כך, סאריפוטה, אתה מכיר אותי כבודהה ארהנט, והאם אתה יודע: המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא תורתו, כך היא חוכמתו, כך היא דרכו, כך ... שבעת גורמי ההתעוררות כפי שהם באמת. כל הבודהות הארהנטים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו הארהנט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך. 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. . הסכנות באי - מוסריות (dussladnav) 1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנאלנדא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל פאטליגאמה, וכך עשו. 1.20 בפאטליגאמה נפוצה השמועה: הבודהה הגיע לכאן. והחסידים מפאטליגאמה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה, והבודהה הסכים בשתיקה. 1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו אותו בכבוד ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה ... מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פאטליגאמה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם. 1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פאטליגאמה: בעלי - בית, ישנן חמש סכנות לאדם עם מוסר קלוקל, ... התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם טוב, ביעד שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר. 1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פאטליגאמה עם שיחת דהמה אל תוך הלילה. לאחר מכן הוא שחרר אותם ... התמקמו, שם גם הם גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים בעלי מעמד תואם לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם. 1.27 והבודהה, עם העין השמיימית שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, ראה את אלפי הישיות השמיימיות ששכנו בפאטליגאמה. ולאחר שקם עם ... ודאגו שיכינו ארוחה ממזון מובחר קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, הם דיווחו למכובד: אדון גוטמה, הארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סונידהה ווסקארה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסונידהה ווסקארה שרתו את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך, עד שהיו מרוצים. וכאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, הם התיישבו על מושבים נמוכים במקום ראוי. 1.31 לאחר שהתיישבו, הבודהה הודה להם במילים אלו: בכל מקום בו החכם עושה את ביתו עליו להאכיל את המנהיגים הישרים של החיים הרוחניים. ... למענו הישויות ידאגו, יהיה תמיד מאושר. לאחר מכן קם המכובד ממקומו והלך לדרכו. 1.32 סונידהה ווסקארה הלכו בעקבותיו של הבודהה, ואמרו: השער בו יעבור היום הפרוש גוטמה יקרא שער גוטמה, והמקום בו הוא יחצה היום את הגנגס, יקרא מעבר גוטמה. וכך השער בו המכובד יצא דרכו נקרא שער גוטמה. 1.33 לאחר מכן הבודהה הגיע לנהר הגנגס. באותה עת הנהר היה מלא עד שעורב יכל לשתות ממנו. מספר אנשים חיפשו סירה, אחרים חיפשו רפסודה, וכמה קשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי להגיע אל הצד השני. אך הבודהה, בזריזות בה אדם חזק מותח או מקפל את זרועו, נעלם מצד אחד של הגנגס והופיע בגדה השניה עם קהל ... בונים גשר או רפסודה - אותם החכם כבר עבר. [סוף קטע דיקלום ראשון] החלק על אמיתות האציליים (ariyasaccakath) 2.1 והבודהה אמר לאננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל קוטיגאמה. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך אל קוטיגאמה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, ושם שהה. 2.2 לאחר מכן המכובד פנה אל הנזירים ואמר: נזירים, ... במעגל מחיים לחיים יצורים אלו רואים את תמיכת ההתהוות נעקרת שורש הצער נגדע, הלידה מחדש חדלה. 2.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בקוטיגאמה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ...
חיזוק הביטחון העצמי יועץ הישארות הנשמה מצויינות הישג טעות חיים לאחר החיים נזירים
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
... מהצהרתו על מנת להמשיך לחיות. כעת, אננדה, הבה נלך אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. טוב, אדוני. 3.49 והבודהה הלך עם המכובד אננדה אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. כשהגיע לשם, אמר: אננדה, לך ואסוף את כל ... ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: נזירים, מהסיבה הזו עליכם ללמוד לעומק את הדברים האלו ... מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ולמשמעת לאחר שעזב לידה אחריו, ישים קץ ליגון. [סוף חלק שלישי] מבט הפיל (ngpalokita) 4.1 והבודהה התעורר מוקדם בבוקר והתלבש, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שחזר מסבב הנדבות ואכל, הוא ... אל בהנדגאמה. טוב, אדוני, אמר אננדה, והמכובד המשיך עם קהל רב של נזירים אל בהנדגאמה ונשאר שם. 4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל ... שגוטמה גילה. את הדהמה שהבין לימד את נזיריו: הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה. 4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבהנדגאמה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. הקטע על ארבעת הקריטריונים העיקריים (catumahpadesakath) 4.5 ולאחר שהבודהה שהה בבהנדגאמה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל הטהיגאמה... אמבגאמה... לגמבוגאמה... והעביר את אותה דרשה בכל אחד מהמקומות האלו. ולאחר מכן אמר: בוא אננדה, הבה נלך אל בהוגנגרה. 4.6 טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך אל בהוגנגרה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 4.7 בבהוגנגרה המכובד התגורר במקדש אננדה. ושם הוא אמר לנזירים: נזירים, ... כעת אדבר. כן, אדוני, השיבו הנזירים. 4.8 נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות ... ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה ... או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון הרביעי. 4.12 והבודהה, בעת ששהה בבהוגנגרה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. סיפורו של קונדה בן הנפח (kammraputtacundavatthu) 4.13 ולאחר שהבודהה שהה בבהוגנגרה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל פאבא, שם התגורר בחורשת המנגו של קונדה בן הנפח. 4.14 קונדה שמע שהבודהה מגיע אל פאבא ומתגורר בחורשת המנגו. והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי, והמכובד הדריך, עורר ... ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 4.16 משראה קונדה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ימינו כלפיו הלך לדרכו. 4.17 משהסתיים הלילה קונדה דאג להכנת ארוחה טובה של מזון רך וקשה מלאה בתבשיל חזיר מעודן, [50] וכאשר הייתה מוכנה הוא דיווח לבודהה: אדוני, הארוחה מוכנה. 4.18 לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קונדה, הוא התיישב שם במקום ישיבה ... שהוכן עבורי, והגש את שאר האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים. טוב, אדוני., אמר קונדה וכך עשה. 4.19 אז אמר הבודהה לקונדה: כל מה שנותר מהתבשיל חזיר מעודן עליך לקבור בבור, כיוון שקונדה, אינני יכול לראות אף אחד בעולם הזה ... שהמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה, קם ממקומו ועזב. 4.20 לאחר שאכל את הארוחה שקונדה נתן, הבודהה נתקף במחלה קשה שכללה צואה עם דם, וכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה ... המורה לאחר שטוהר, המכובד אמר: כעת אלך אל העיר קוסינארא. [51] הבאת המים לשתייה (pnyharaa) 4.21 לאחר שסטה מהדרך, הבודהה הלך אל מרגלות עץ ואמר: בוא, אננדה, קפל גלימה לארבע למעני, אני עייף וברצוני לשבת. טוב, אדוני, אמר אננדה, וכך עשה. 4.22 הבודהה התיישב על המושב המוכן ואמר: אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות. אננדה השיב: אדוני, חמש מאות ... נקיים, נעימים, קרירים, טהורים, עם גדות יפות למראה. שם יוכל האדון לשתות מים ולהרוות את צמאונו. 4.23 פעם שניה הבודהה אמר: אננדה הבא לי מעט מים... ואננדה השיב כמקודם. 4.24 פעם שלישית הבודהה אמר: אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות. טוב, אדוני., אמר אננדה, לקח את קערתו והלך אל ... פוקוסה בן שבט המלה, תלמידו של אלארה קאלאמה, [52] היה בדרכו על הדרך הראשית מקוסינארא אל פאבא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: כמה נפלא, כמה מדהים, אדוני, עד ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. יקבל נא אותי הנעלה לקהילת הסנגהה כתלמידו בעל - בית ששם את מבטחו בו מעתה ועד ... לי שתי חבילות גלימות של בד - זהב, מבהיקות ומוכנות ללבישה. כן, אדוני., האיש השיב ועשה כך. ופוקוסה העניק לבודהה את הגלימות ואמר: הנה, אדוני, שתי חבילות גלימות משובחות של בד - זהב. אנא מהמכובד שיקבל אותן ברוב טובו! אם כך, פוקוסה, הלבישו אותי באחת מחבילת הגלימות ואת אננדה באחרת. טוב, אדוני., אמר פוקוסה ועשה כך. 4.36 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את פוקוסה בן שבט המלה בשיחת דהמה. לאחר מכן פוקוסה קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו. 4.37 זמן קצר לאחר שפוקוסה עזב, אננדה סידר חבילה אחת של ... אננדה. [53] שתי גלימות מוזהבות היו מתנותיו של פוקוסה: בוהק גופו של המורה עלה על זה של לבושו. 4.39 והבודהה הלך בלווית מספר גדול של נזירים לנהר קקוטהא. שם נכנס לנהר, התרחץ ושתה, ומשיצא הלך אל חורשת המנגו, שם ... צונדקה, קפל נא גלימה לארבע למעני. אני עייף ומעוניין לשכב לנוח. בסדר גמור אדוני., אמר צונדקה ועשה כך. 4.40 הבודהה אימץ את תנוחת האריה, נשכב לנוח על צידו הימני, בהניחו רגל אחת על גבי השניה, בקשב והבנה מלאה ובציון הזמן להתעורר. והמכובד צונדקה התיישב אל מול המכובד. 4.41 הבודהה הלך אל הנהר קקוטהא עם מימיו הצלולים, הזכים והנעימים שם המורה טבל את גופו היגע. טטהאגטה - מבלי אחד ...
איך להסביר החיים הרוחניים להפריך דרך נכונה אל דאגה בודהיזם רוחניות להתלונן
בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות
... הישויות השיחה עם גנבסבהה ברהמא פונה אל הישויות Janavasabha Sutta גנבסבהה סוטהיעדם של בני נאדיקא (ntikiydibykaraa) I.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בבית הלבנים אשר בנאדיקא. [1] באותה עת הבודהה סיפר אודות הלידות מחדש של חסידים שונים בחלקים שונים של הארץ אשר נפטרו ומתו: בני קאסי ובני קוסלה, בני ... לניבאנה. II.השמועה הזו הגיעה אל אוזניהם של החסידים בנאדיקא, והם היו מרוצים, שמחים ומלאי אושר לשמוע את דבריו של הבודהה. הערתו של אננדה (nandaparikath) I.והמכובד אננדה שמע את דיווחיו של הבודהה ואת שמחתם של בני הנאדיקא. II.והוא חשב לעצמו: היו גם תלמידים ותיקים מבני מגדהה שמתו. ואכן גם הם היו חסידים מסורים של הבודהה, הדהמה והסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. הבודהה לא הכריז על יעדיהם. יהיה זה טוב להכריז על כך, הדבר יעצים את אמונם של ההמונים וכך יזכו ללידה ... אשר העניק לנו אושר רב, כעת מת. החיים שלנו היו קלים תחת שלטון חוק הצדק שהנהיג. והוא היה מסור לבודהה, לדהמה ולסנגהה, ושמר על כללי המוסר בשלמות. כך אנשים אמרו: המלך בימביסארה, אשר שיבח את הבודהה עד יום מותו, כעת מת! והבודהה לא הכריז על יעד לידתו, ויהיה זה טוב להכריז על כך... מלבד זאת, היה זה בארץ מגדהה בה הבודהה הגשים התעוררות. מאחר והמכובד הגשים התעוררות במגדהה, מדוע אין הוא מכריז על יעדי הלידה של אלו אשר מתו שם? כיוון שאם המכובד לא יכריז על כך הדבר יגרום צער רב לבני מגדהה. מאחר שכך המצב מדוע שהבודהה לא יכריז על כך? I.ולאחר שהירהר כך בבדידות בשמם של חסידי מגדהה, המכובד אננדה השכים קום עם עלות השחר, הלך אל הבודהה וברך אותו בכבוד. ולאחר שהתיישב במקום ראוי, אמר: אדוני, שמעתי את שהוכרז בעניין תושבי נאדיקא... (המשך כמו בפסקאות 1-2). II.כל אלו היו מסורים לבודהה, לדהמה ולסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. והמכובד לא הכריז על יעדי הלידה שלהם... (המשך כמו בפסקה 4). מדוע המכובד לא מכריז על כך?. ולאחר שאמר זאת לבודהה בשמם של חסידי בני מגדהה, הוא קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צידו הימיני כלפיו. III.מייד לאחר שאננדה הלך, הבודהה לקח את גלימתו קערתו, ויצא אל נאדיקא לסבב נדבות. מאוחר יותר, עם חזרתו, ולאחר שסיים את ארוחתו, הלך אל ... אשר יהיו. ואז הוא תפס במחשבתו את יעדו וגורלו של כל אחד מהם. ובערב, לאחר שסיים את ההתבודדות המדיטטיבית, הבודהה יצא מבית הלבנים והתיישב במושב המוכן בצל מגוריו. IV.אז הגיע המכובד אננדה, ברך אותו לשלום, התיישב במקום ראוי ואמר: ... פונים דרומה. באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות ... רווחתם ואושרם של רבים, פעל לתועלתם של ישויות ובני - האדם, יהיו אשר יהיו אלו אשר ישימו את מבטחם בבודהה, בדהמה ובסנגהה וישמרו על כללי המוסר, לאחר מותם והתפרקות הגוף, יופיעו בחברת הישויות פרינימיטה - וסבטי, או הישויות נימאנרטי, ... אחת, התיישב במושבו של סקה ופנה אליהם: פיתוח הנתיבים לעוצמה (bhvitaiddhipdo) מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? המכובד הזה, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, יודע ורואה את ארבעת הנתיבים לעוצמה, [20] כיצד לפתח אותם, להשלים ולתרגל אותם. מה הם הארבעה? הנה ... חושבים רבותי השלושים - ושלוש? היו שלושה אופנים להשגת ראייה ולהשגת הרגשה נעימה אשר הוכרזו על ידי המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. מה הם השלושה? במקרה הראשון מישהו חי עם תאוות - חושים, עם גורמים מזיקים. ... גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה. אלו שלושת האופנים להשגת ראייה ולהשגת נעימות שהוכרזו על ידי המכובד, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. III.זה היה משא דבריו של הברהמא סננקומארה. והוא המשיך כך: ביסוס הקשב מארבע בחינות ... ידיעה וראייה חיצונית בתכני - תודעה של אחרים. אלו הם ארבעת הבחינות לביסוס הקשב אשר הוסברו היטב על ידי הבודהה המכובד, אשר יודע ורואה, להשגת הטוב. I.זה היה משא דבריו של הברהמא סננקומארה. והוא המשיך כך: שבעת הצרכים לריכוז ... ידיעה נכונה, [27] מידיעה נכונה נוצר שיחרור נכון. [28] אם מישהו היה מכריז נכונה: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. והיה אומר: דלתות האלמוות פתוחות! , הוא היה אומר זאת בתואם עם האמת הגבוהה ביותר. כיוון שאכן הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו, וכן דלתות האלמוות פתוחות. אלו בעלי אמון בלתי מעורער בבודהה, בדהמה ובסנגהה, ובעלי התנהגות מוסרית משביעת רצון לאציליים, היצורים האלו אשר הופיעו כאן בהסתמך על תרגול - הדהמה שלהם ... המלך הגדול של הדרום. [7] שתי הסיבות הן העובדה שוסבנה יצא באמירה באותו נושא ושהוא היה מודע למחשבותיו של הבודהה (!) באותו נושא. זה מתאים גם להצהרותיו של הבודהה במקרים שונים שהוא יודע דברים מסויימים הן באמצעות הידע האישי שלו והן באמצעות ישות שמיימית המספרת לו על כך. ... יכולים להיוולד בכל אחד מהמחנות (כמו בסוטה 24 פסקה 1.7), זה טבעי שהדוות ישמחו בהתחזקות מעמדם מהצטרפות תלמידיו של הבודהה. [12] נראה, כפי שרייס דיוויס מציין, שהם היו ככל הנראה המתעדים של ההתרחשויות באסיפות של ישויות השלושים - ושלוש. ...
אורח מדע גשמיות תחושה טובה תאוותנות מרחב מושלם איך להתעורר
בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוֹטַמַה
בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוטמה Mahgovinda Sutta מהאגובינדה סוטהI.כך שמעתי פעם הבודהה התגורר בראגגהה, על פסגת הנשרים. וכאשר הלילה עמד להגיע לקיצו, הגנדהבה פנצסיקהה, [1] תוך שהוא מאיר את כל פסגת הנשרים בזוהר מרהיב, [2] ניגש אל הבודהה, ברך אותו, נעמד במקום ראוי ואמר: אדוני, ברצוני לדווח לך אודות מה שהבחנתי וראיתי במו עיני כאשר הייתי בנוכחותם של ישויות השלושים - ושלוש. אם כך, אמור לי פנצסיקהה, אמר הבודהה. אסיפת הישויות השמיימיות (devasabh) I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת ... פונים דרומה. II.באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות ... סקה, בראותו את סיפוקן, אמר לישויות השלושים - ושלוש: רבותיי, האם אתן מעוניינות לשמוע שמונה אמירות אמת בשיבחו של הבודהה? ובקבלת הסכמתן, קרא: II.מה דעתכם, רבותיי השלושים - ושלוש? בהקשר לדרך בה הבודהה חתר לרווחתם של הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות ובני - האדם - איננו יכולים למצוא מורה אחר מהבודהה בעל כאלו תכונות, בין אם נבחן את העבר או ההווה. III.אכן מנוסחת היטב היא תורת הלימוד של המכובד, נראית ... החכם כל אחד בעצמו - ואיננו יכולים למצוא מגלה של לימוד מקדם שכזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. IV.המכובד הסביר היטב מה נכון ומה מוטעה, מה ראוי לגנאי ומה חסר אשמה, על פי מה יש לנהוג ועל ... דוחה, חסר - דופי ומעורב באיכויותיו, ואיננו יכולים למצוא מגלה של דברים כאלו, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. V.ושוב, המכובד הסביר היטב לתלמידיו את הדרך המובילה לניבאנה והם מיזגו, את הניבאנה והדרך, כפי שמי נהר הגנגס ונהר הימונא מתמזגים וזורמים יחדיו. ואיננו יכולים למצוא מגלה של הדרך המובילה לניבאנה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VI.והמכובד זכה לבני - לוויה, גם מלומדים [3] וגם כאלו אשר לאחר שחיו את החיים, ביטלו את הנגעים המנטליים, [4] והמכובד חי איתם, כולם עולזים בדבר האחד. ואיננו יכולים למצוא מורה כזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VII.המתנות שניתנות למכובד מוענקות כראוי, תהילתו מבוססת היטב, ועל אף שכך הדבר, אני חושב, שבני - הלוחמים ממשיכים להיות ... מקבל את נדבת המזון שלו ללא יוהרה. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VIII.והמכובד פועל כפי שהוא מדבר, ומדבר כפי שהוא פועל. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בכל פרט של הלימוד, בין אם בעבר או בעתיד, אחר מהבודהה. IX.המכובד חצה את ים הספק, חלף מעבר לכל כיצד ו - מדוע, הוא השלים את משימתו ביחס למטרת החיים הרוחניים הנעלים. ואיננו יכולים למצוא מורה שעשה כך, בין אם נבחן את העבר או את ההווה, אחר מהבודהה. וכאשר סקה כך סיים להכריז את שמונה אמירות האמת בשבח הבודהה, ישויות השלושים - ושלוש היו אף יותר מרוצות, שמחות ומלאות הנאה ואושר לשמע האמירות בשבחו של המכובד. I.ואז מספר ישויות קראו: הו, אם רק ארבעה בודהות ערים בשלמות היו מופיעים בעולם ומלמדים דהמה כמו הבודהה המכובד! אז היה הדבר לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ובני - אדם! ... זה בלתי אפשרי, רבותיי, לא יכול לקרות ששני בודהות ערים בשלמות יופיעו במערכת עולמות אחת. זה לא יתכן. הלוואי שהבודהה המכובד הזה ימשיך להאריך חיים, לשנים רבות, חופשי מחולי ומחלות! זה יהיה לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, ... אמרו לברהמא סננקומארה: מצויין, ברהמא! נהננו ממה ששמענו. גם סקה, אדון הישויות השמיימיות, הכריז בפנינו שמונה אמירות אמת אודות הבודהה, אשר גם מהן נהננו. שמונה אמירות האמת (aha yathbhuccava) ואז ברהמא אמר לסקה: כל הכבוד, אדון הישויות השמיימיות. גם ... מה דעתך, אדון ברהמא...? (כמו פסקאות 5-12) והברהמא סננקומארה היה מרוצה, מלא שמחה ומלא הנאה ואושר לשמע דברי השבח לבודהה. II.אז הברהמא סננקומארה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פנצסיקהה. ובהתרוממו ... האדמה. [5] וביושבו כך בסיקול רגליים, אמר לישויות השלושים - ושלוש: סיפורו של הברהמין הכלכל (govindabrhmaavatthu) משך כמה זמן הבודהה המכובד היה בעל חוכמה רבת עוצמה? I.פעם היה מלך בשם דיסמפטי ולו היה שר [6] ברהמין בשם הכלכל. [7] ... כך היציאה לפרישות של כל האנשים האלו לא הייתה נטולת פירות או עקרה, אלא מניבת פירות ורווח. כך אמר הבודהה, ופנצסיקהה מהגנדהבות היה מרוצה ושמח מדברי המכובד. ולאחר שקד בפניו לברכה, התרחק תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו ונעלם ... ברורה לסיפור. [13] מוסמכים: נהאטקה, nahtaka. מילולית: שנרחצו, סיימו את לימודיהם והוסמכו. [14] זוהי גם הדרך המומלצת על ידי הבודהה בסוטה 13. [15] הכלכל חש שהוא חייב להציע דבר מה לברהמא, אך לא ידע מה נכון לתת. [16] כמובן ...
החושים לשכוח אהבה לשכוח מבחור גהינום ריכוז מוצר יקר מידי לוותר מרמה
בודהיזם - האסיפה הגדולה
בודהיזם - האסיפה הגדולה ישויות באות לראות את הבודהה Mahsamaya Sutta מהאסמיה סוטהI.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בין בני שבט השקיאן ביער הגדול אשר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. וישויות שמיימיות מעשרת מערכות - עולם הגיעו תדיר לבקר את הבודהה ואת מסדר נזיריו. II.וכך עלה בדעתן של ארבע ישויות ממשכני - הטוהר: [1] האדון המכובד מתגורר בקפילבטהו, יחד עם ... ישויות, בזריזות בה אדם חזק מותח את זרועו הכפופה, או מכופף אותה שוב, נעלמו ממשכני - הטוהר והופיעו לפני הבודהה. לאחר מכן הן קדו בפניו ונעמדו במקום ראוי, ואז אחת מהן דיקלמה את הפיוט הבא: גדולה היא האסיפה כאן ... המפתן מנופצת בלתי מוכתמים, האדונים ללא רבב הולכים כמו פילים מאולפים היטב. אחת אחרת אמרה: מי ששם את מבטחו בבודהה לא ילך בדרך היורדת: לאחר התפרקות הגוף הוא יחבור לישויות השמיימיות. התכנסות קהל הישויות השמיימיות (devatsannipt) I.אז הבודהה אמר לנזיריו: נזירים, לעיתים קרובות הישויות השמיימיות מעשרת מערכות - עולם באות לראות את הטטהאגטה ומסדר נזיריו. כך היה ... ועתה אפרט בפניכם את שמות קבוצות הישויות, אציג אותן, ואלמד אתכם. הקשיבו היטב ואני אדבר. כן אדוני, אמרו הנזירים, והבודהה אמר: I.אספר לכם עליהן בשיר: לאיזה עולם כל אחת שייכת. אך אלו החיים שלווים ונחושים כמו אריות במערות - ... ישויות אינספור. והוא - אשר - יודע - בתבונה היה מודע לכל מה שהם יכלו לראות ולהבין. ולאוהבי מילתו הבודהה הסתובב ואמר: המוני - ישויות קרבות. הביטו ונסו להכירן, נזירים על פי מה שאציג לכם את שמותיהן בשיר! I.שבעת ... הגנדהבות ראגא, גנסבהה, פנצסיקהה טימברו עם סורייבצסא ביתו - אלו, ועוד, הגיעו בשמחה אל היער ההוא לצפות בנזיריו של הבודהה. I.מנבהסה, מוסאלי, ומטצהקה הגיעו נאגות, קמבלות, אסטרות פייאגות עם קרוביהן. מימונא הגיע דהטרטהה בליווי מזהיר אראבנה גם, מנהיג הנאגות ... - ציטרא וסופנא. אך כאן מלכי הנאגות בטוחים: המכובד כפה הפסקת אש. בדיבור עדין הם והנאגות חולקים את שלוות הבודהה. I.גם האסורות, אשר פעם הכתה בהם ידו של אינדרה, [6] וכעת שוכני ימים, מיומנים בכישוף אחיו הקורנים של ואסבה ... פמליה מהוללת עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.גם ונהו [7] עם הסהלים שלו הגיעו האסמות, תאומי הימה והדוות האלו המשגיחות על השמש והירח ישויות - מערכות ... קדמון, [8] עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הסהבהוים קורנים זוהרים, הגיעו לאחר יוקדי - שיא. האריטהקות הרוגות, כדרדרים - כחולים, עם ורונא וסהדהמא, אצוטא, אנגקא סוליה, רוצירא, הואסונסות עשרה אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הסמאנות והמהא - סמאנות שניהם בהיותם כבני - אנוש ומעבר לבני אנוש הגיעו הישויות המושחתות - מעונג ומושחתות - ... עם פמלייתן עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.סוקות, קרומהות, ארונות, וגהנסות הולכים בעקבות ערותם של האודאטגיהות. ויצקהנות, סדאמטות, הראגגות ישויות אלו מכונות מעורבות בהדרן, ופגונה המרעים, ... גם לגשם עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הקהמיות, הטוסיטות והיאמות הקטהקות בליווי פמלייה, למביטקות ראשי הלאמות, וישויות הלהבה, [10] אלו המתענגות בחומרים שיצרו ואלו הלוכדות את ... אחרים, [11] עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה. I.שישים המוני דוות אלו, ממינים שונים כולן הגיעו מסודרות על פי קבוצותיהן וגם אחרות, כחלק מהמערך. וכך אמרו: הוא ... את משמעות הדברים. ולנזיריו אמר: מלויו של מארה הגיעו, נזירים - שימו לב היטב! הם שמעו את דבריו של הבודהה, ונשארו עירניים. ומלוויו של מארה נסוגו מאלו שלא היה ניתן ללכוד אותם בתאווה או פחד. המנצחים, לאחר שהתעלו מעבר ... הגשמת הניבאנה הסופית. [2] רייס דייויס מציין שהקשר בין המשפטים בפסקה הזו מעורפל. לא ברור היכן מתחילות מילותיו של הבודהה, נראה כאילו הן חוברו בצורה לא טובה להקדמה. [3] אינדרה היה בעל שלושה ראשי - פיל. הנאגות היו גם ... הוא וישנו בפאלית, ואכן כך מופיע בטקסט הסנסקריטי, למרות שהאל הגדול הזה הגיע למעמד זה רק לאחר תקופת חיי הבודהה. [8] נדבן קדמון: פורינדדה, purindada. הנותן הנדיב בחיים קודמים, שונה בכוונה מהשם פורנדרה המופיע בגרסא הסנסקריטית ופירושו משמיד הערים. ...
מראה מערכות פראיירים איך להרגיע שינוי התאמצות נוכל מלחמות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להשפיע על התת מודע? הנאות רוחניות להתלבט פחות הרגשה של שותפות פיתוח גוף לזהות שקרנים לצאת מדיכאון קליני קשה תרופות דיכאון מומלצות חוסר אהבה עצמית אהבה עצמית יותר מידי להתגבר על פרידה ממאהב האם אני אוהבת אותו? לשכנע לקוח שמח אושר בלתי תלוי קשר אחרי בגידה סיבות למה אנשים אוהבים סקס שיקול זר בקבלת החלטה לקבל החלטה בין רצונות להתמודד עם טראומה מודחקת להתמודד עם בריונות הצלחה ושינוי חשיבה להצליח במבחנים להעלות את רמת הוודאות של הלקוח לגבי העסקה להגדיל סיכוי למכור הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ירושה לילדים קושיות על מורה רוחני אמונה במורה רוחני אישיות תלותית מחלת נפש דרכי טיפול לא לפחד להתחיל עם האקסית לאקסית יש חבר חיזוק השרירים הגוף שורף שומן לפני אלוהים אלוהים זה הכל אדם מואר רוחנית סוגים של הארה רוחנית להיות אלוהים שקרי לימוד הספר להיות אלוהים באיזה תחום לעשות כסף במכירות? איפה להשקיע את הכסף שלך? הופך למשמעות החיים מטרת החיים בעולם הבא חיובי או שלילי התמודדות עם תגובות שליליות בפייסבוק מרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית בחירה בין חסרונות תכלית בריאת העולם למה יש חוסר צדק בעולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מנטור, אימון אישי קשב וריכוז בנושאי בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 16_11_2025 השעה 09:17:42 - wesi4