... בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. אז הברהמין -
תלמיד סובהא, בנו של טודיה, הלך אל הבודהה והחליף עמו ברכות. לאחר ... אדון גוטמה, מדוע נראה שיש בני אדם פחותים ונעלים?
תלמיד, יצורים חיים הם הבעלים של פעולותיהם, היורשים של ... בפרטים את משמעות האמירה של האדון גוטמה. אם כך
תלמיד, הקשב היטב ושים לב למה שאומר. כן אדוני, השיב הברהמין -
תלמיד סובהא. הבודהה דיבר כך: הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, הורג יצורים חיים, רצחני, עם דם על ... שהוא נולד מחדש הוא בעל חיים קצרים. זוהי הדרך,
תלמיד, המובילה לחיים קצרים, כלומר, אדם הורג יצורים חיים והוא ... חסר רחמים וחמלה כלפי יצורים חיים. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, לאחר שזנח פעילות של השמדת חיים, נמנע ... שהוא נולד מחדש הוא בעל חיים ארוכים. זוהי הדרך,
תלמיד, המובילה לחיים ארוכים, כלומר, אדם זונח פעילות של השמדת ... וחי מלא חמלה לרווחת כל היצורים החיים. הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, פוגע ביצורים חיים באמצעות ידיו, רגב ... אנושי, היכן שהוא נולד מחדש הוא חולני. זו הדרך,
תלמיד, המובילה לחולניות, כלומר, אדם פוגע ביצורים חיים באמצעות היד, רגב עפר, מקל, או סכין. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, לא פוגע ביצורים חיים באמצעות היד, רגב ... חיים באמצעות היד, רגב עפר, מקל, או סכין. הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, הוא בעל אופי כעסני ונרגז. אפילו כאשר ... אנושי, היכן שהוא נולד מחדש הוא מכוער. זוהי הדרך,
תלמיד, המובילה לכיעור, כלומר, אדם הוא בעל אופי כעסני ונרגז ... עויין, ושונא, ומראה כעס, שנאה ומרירות. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, אינו בעל אופי כעסני ונרגז, אפילו כאשר ... אנושי, היכן שהוא נולד מחדש הוא יפה. זוהי הדרך,
תלמיד, המובילה ליופי, כלומר, אדם אינו בעל אופי כעסני ונרגז ... עויין ושונא, ולא מראה כעס, שנאה ומרירות. הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, הוא קנאי, אחד שמקנא, מתרעם, לא מפרגן ... אנושי, היכן שהוא נולד הוא חסר השפעה. זוהי הדרך,
תלמיד, המובילה להיות חסר השפעה, כלומר, אדם הוא קנאי, אחד שמקנא, ... הערצה, ברכות, והערכה שאחרים מקבלים. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, אינו קנאי, אחד שלא מקנא, לא מתרעם, ... אז היכן שהוא נולד הוא בעל השפעה. זוהי הדרך,
תלמיד, שמובילה להיות בעל השפעה, כלומר, אדם אינו קנאי, אחד שלא ... כבוד, הערצה, ברכות, והערכה שאחרים מקבלים. הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, לא מעניק אוכל, משקה, ביגוד, כרכרות, ... למצב אנושי, היכן שהוא נולד הוא עני. זוהי הדרך,
תלמיד, המובילה לעוני, כלומר, אדם לא מעניק אוכל, משקה, ביגוד, ... מעונות, ומנורות לפרושים וברהמינים. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, מעניק אוכל, משקה, ביגוד, כרכרות, ... למצב אנושי, היכן שהוא נולד הוא עשיר. זוהי הדרך,
תלמיד המובילה לעושר, כלומר, אדם מעניק אוכל, משקה, ביגוד, ... מיטות, מעונות, ומנורות לפרושים וברהמינים. הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, הוא עקשן ומתנשא. הוא אינו חולק כבוד ... אנושי, היכן שהוא נולד הוא במעמד נמוך. זוהי הדרך,
תלמיד, שמובילה למעמד נמוך, כלומר, אדם עקשן ומתנשא. הוא אינו ... שאמור להיות מכובד, מוערך, מוקר ומוערץ. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, אינו עקשן ומתנשא, הוא חולק כבוד למי ... אנושי, היכן שהוא נולד הוא במעמד גבוה. זוהי הדרך,
תלמיד המובילה ללידה במעמד גבוה, כלומר, אדם אינו עקשן ומתנשא, ... מי שאמור להיות מכובד, מוערך, מוקר ומוערץ. הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, לא מבקר פרוש או ברהמין ולא שואל: אדון ... למצב אנושי, היכן שהוא נולד הוא טיפש. זוהי הדרך,
תלמיד, שמובילה לטיפשות, כלומר, אדם לא מבקר פרוש או ברהמין ושואל שאלות כאלו. אך הנה,
תלמיד, איש כלשהו או אישה, מבקר פרוש או ברהמין ושואל: אדון נכבד, ...