ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
... רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות. התבוננות בתודעה (cittnupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? [35] הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב תודעה נטולת תשוקה כתודעה נטולת תשוקה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת שנאה כתודעה אחוזת שנאה והוא מבין היטב תודעה נטולת שנאה כתודעה נטולת שנאה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת אשליה כתודעה אחוזת אשליה והוא מבין היטב תודעה נטולת אשליה כתודעה נטולת אשליה, הוא מבין היטב תודעה אסופה כתודעה אסופה [36] והוא מבין היטב תודעה מפוזרת כתודעה מפוזרת, [37] הוא מבין היטב תודעה מורחבת כתודעה מורחבת [38] והוא מבין היטב תודעה לא מורחבת כתודעה לא מורחבת, [39] הוא מבין היטב תודעה נעלית כתודעה נעלית [40] והוא מבין היטב תודעה לא - נעלית כתודעה לא - נעלית, [41] הוא מבין היטב תודעה מרוכזת כתודעה מרוכזת [42] והוא מבין היטב תודעה לא - מרוכזת כתודעה לא - מרוכזת, [43] הוא מבין היטב תודעה משוחררת כתודעה משוחררת [44] והוא מבין היטב תודעה לא משוחררת כתודעה לא משוחררת. כך הוא מתבונן בתודעה כתודעה פנימית, או מתבונן בתודעה כתודעה חיצונית, או מתבונן בתודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתודעה. כך הקשב שלו מבוסס: זוהי תודעה והוא מפתח ...
גורמים לחוסר עתיד הרגשת התעלות תחושה גופנית סלידה המצב הנפשי תחושות של הגוף פטירה
תודעה - מבוא
תודעה - מבוא תודעה היא אחת מתכונות הנפש, ובדרך כלל מייחסים אליה תכונות כמו סובייקטיביות, הכרה - עצמית, כושר חישה והבנה, והאפשרות לקלוט ... משמעויות נוספות - מצב של ערנות בניגוד למצב של שינה או של תרדמת. הפילוסופיה מציעה מספר דרכים להבין את התודעה במסגרת פילוסופיה של הנפש. המדע, לעומתה, רואה את התודעה כקשורה באופן הדוק לתפקוד הניורוני של המוח. עמדתן של תרבויות ודתות רבות היא שהתודעה נמצאת בנשמה, שנפרדת מהגוף (דואליזם). שאלת התודעה משפיעה על שאלות אתיות חשובות: 1.עד כמה היא מידת התודעה של בעלי חיים לא אנושיים? 2.באיזה שלב בהתפתחות העובר מתחילה להופיע תודעה? 3.האם מכונות יכולות להגיע למצב של תודעה (שאלה חושבה בבינה מלאכותית)? תודעה ושפה מכיוון שבני אדם מבטאים את מצבי התודעה שלהם בעזרת שפה, מפתה להקביל בין יכולות שפה לבין תודעה. אולם ישנם בני אדם חסרי - שפה (תינוקות, ילדי פרא, או אנשים מוגבלים שכלית), שאנו מחשיבים אותם כבעלי תודעה אף על פי שאין להם יכולות שפה. יצורים אינטליגנטים רבים עושים שימוש במערכות תקשורת מורכבות שאינן נהירות לבני אדם, ... לא בהכרח על מודעות המוסר. גישות קוגניטיביות ניורולוגיות מספר מחקרים מצביעים על מנגנונים דומים במצבים קליניים שונים שמובילים לאיבוד תודעה. מצב של צמח, הוא מצב שבו אדם מאבד את היכולות הגבוהות של המוח, אך הוא עדיין מחזיק במחזורי שינה ... המוח. בנוסף, מוסכם כי פעילות המוח הכללית בקורטקס היא נמוכה יותר במצב צמח. יש אסכולות בנוירואלקטרוניקה שרואות את איבוד התודעה הזה כאיבוד היכולת למדוד זמן כראוי (בדומה לאפקט של תקליט המנגן לאט מאוד או מהר מאד), דבר שמוביל בתחילה ... 2.שיתוף פעולה בין החלקים העמוקים של המוח, בעיקר התלמוס, והחלקים העליונים - הקורטקס. היפותיזות אלה מכונות תאוריות גלובליות של התודעה, שכן הן טוענות כי יש צורך ברשת רחבה וגלובלית על מנת לקיים את המצב התודעתי. הכימיה של המוח גם היא משפיעה על התודעה. סמי הרדמה (כגון מידזולם או דורמיקום) יכולים להביא את המוח ממצב של ערנות (הכרה) למצב של שינה (חוסר הכרה). תרופות מעוררות כמו אנקסייט או אף קפאין המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית יכולות לצור מצבים של ערנות ותודעה מוגברת. לסמים רבים אחרים (כמו הרואין, קוקאין, LSD, MDMA) יש השפעה על מצב התודעה של האדם. הסרתו של הגרעין הצנטרומדי (חלק מהגרעין האינטרה - למינרי של התלמוס) כנראה מפסיקה את התודעה וגורמת לתרדמת, מצב צמח, חוסר אפשרות לדבר ומאפיינים אחרים של מוות מוחי. הגרעין הצנטרומדי הוא גם אחד מהאתרים העיקריים שעליהם פועלות הרדמות כלליות ותרופות אנטי - פסיכוטיות. גישות פילוסופיות פילוסופים מבחינים בין תודעה פנומנלית לבין תודעה פסיכולוגית. יש שטוענים, כי לא ניתן להגדיר את התודעה. ישנן עמדות פילוסופיות רבות לגבי התודעה, הכוללות: ביהביוריזם, פסיכולוגיה קוגניטיבית, דואליזם, אידאליזם, פונקציונליזם, פנומנולוגיה, פיזיקליזם, פסודו - נומנליזם, אמרגנטיזם, אינטגרליזם, אפיפנומנליזם ואף מיסטיקה. הכרה פנומנלית ... רבים, יש פונקציה מנטלית אחת שמלווה את רוב, ואולי כל האירועים המנטליים, והיא ההכרה. במובן פילוסופי זה של המילה תודעה, אנו מודעים גם כאשר אנו חולמים, אנו מודעים למה שקורה בחלום. אולם, למרות שכיום רוב הדעות הן כי בכל ... יש שלב בשינה, הנקרא שינה עמוקה, שבו אנו לא מודעים לשום דבר בשום מובן. אין כל אירועים מוחיים שמערבים תודעה במושגים הפילוסופיים או הרגילים שמתרחשים. לפיכך, שינה ללא חלום לפעמים מוצגת כמקרה שבו האדם חי ומוחו פועל, אך אין אירועים מוחיים שיש בהם אלמנט של תודעה. מחקרים מודרניים וגילויים לגבי התודעה מבוססים על מחקרים סטטיסטיים פסיכולוגיים, ועל מחקרים של מצבי תודעה והגרעונות שנוצרו על ידי פגעים פיזיים שונים במוח, כגון שבץ או ניתוח, שהפריעו לפעולתן הרגילה של הקוגניציה והחישה. גילויים אלה מציעים כי המוח הוא מבנה מורכב של פונקציות מקומיות שמוחזקות יחד על ידי תודעה אחדותית. יש מחלוקת מסוימת לגבי השאלה האם חייבים להיות בהכרה, במובן הפילוסופי, כאשר מתרחש אירוע מוחי? לדוגמה, האם אפשרי ... חושב, אם אין הכרה, אין חשיבה (למעשה, זו כמעט טאוטולוגיה). דבר זה מעלה שאלות אלה: האם אירועים מנטליים מחייבים תודעה? מה לגבי הפעילות של המוח שאנו לא מודעים לה? אם אנו עונים לא, אנו אומרים כי יש אירועים שמתרחשים ללא אלמנט של תודעה. במלים אחרות, חלק מהמוח הוא ללא הכרה. מדענים קוגניטיביים אומרים, כי תהליכים קוגניטיביים רבים הם ללא הכרה במובן זה, אנו מודעים רק לחלק מהאירועים שמתרחשים במוחנו. יש שרואים את התודעה כתופעה צומחת (emergent behaviour), שעולה מהיררכיה של תהליכים לא - מודעים. אלה הם דעות חדשות למדי, שנעשו פופולריות רק ... במשך מאות שנים. רנה דקארט כתב את הגיונות במאה ה - 17, ספר זה מכיל תיאורים נרחבים של משמעות התודעה. דקארט תיאר את התודעה כדברים שנמצאים בזמן ובמרחב, ושמביטים בהם מנקודת ראות מסוימת. לכל אחד מהדברים האלה יש איכות מסוימת כמו צבע, ריח ... המשך הקצר שאנו חשים באופן מיידי. פילוסופים אלה גם מתארים את החלומות, המחשבות, הרגשות וכו. פילוסופים אלו תיארו את התודעה כפי שאנו חווים אותה. כאשר אנו מסתכלים על חדר או שאנו חולמים, הדברים נמצאים בזמן ובמרחב, ונראים כאילו הם ... - Res Cognitans). רעיון זה ידוע כדואליזם קרטזיאני. דוגמה אחרת מצויה בחיבוריו של תומאס רייד, שחשב כי תוכנה של התודעה הוא העולם עצמו שנעשה לחוייה מודעת בשרשרת כלשהי של גורם ונגרם. רעיון זה של שרשרת סיבתית מהעולם הממשי לחוויה, ... אירועים מנטליים הם כולם אירועים פיזיים במוח. אלה התומכים בהיפותזה זו, אומרים לרוב כי אנו רק חושבים שהמאפיינים של התודעה מתרחשים (לדוגמה: דניאל דנט) אם כי כמה מהתומכים של תאוריית המוח הקוונטי, תאוריות זמן - מרחב של התודעה, ותאוריות אלקטרומגנטיות של התודעה, מציעים כי יש התאמה ישירה בין פעילות המוח לחוייה המורגשת. מצבי תודעה בספר עקרונות הפסיכולוגיה שפרסם ויליאם גיימס ב ...
פרויד הרדמה כללית מחשבות מוח הרגשת הזמן דאגה ישויות ראוי
בודהיזם - סוטת קיטאגירי
... הרגשה נעימה כלשהי, או הרגשה לא נעימה כלשהי, או הרגשה שאינה נעימה ואיננה לא - נעימה כלשהי - מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים? לא כך, אדון נכבד. [אך], נזירים, אתם וודאי מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: בעניין זה, עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה נעימה אחרת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים? כן, אדון נכבד. טוב נזירים, אם לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים. האם היה זה נכון מצדי לומר: וותרו על הרגשה נעימה זו? לא, אדון נכבד, לא היה זה ... רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, רואה במו עיני ומבין כך: עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים אני אומר: וותרו על הרגשה נעימה זו. נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי ... לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים האם היה זה נכון מצדי לומר: השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה? לא, אדון נכבד, לא ... מצידך]. נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, רואה, מבחין בוודאות, מבין כך: עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים אני אומר, השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה. נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, ... מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, האם היה זה נכון מצידי לומר: וותרו על ההרגשה הלא - נעימה הזו ? לא, אדון נכבד, ... נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, ומבין כך: עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים אני אומר: וותרו על הרגשה לא נעימה זו. נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים האם היה זה נכון מצידי לומר: השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה? לא, אדון נכבד, ... זה [נכון מצידך]. נזירים! רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: עם הרגשה לא - נעימה המסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים אני אומר: השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה. נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים האם היה זה נכון מצידי לומר: וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה? לא, אדון ... [נכון מצידך]. נזירים, רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים אני אומר: וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה. נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים האם היה זה נכון מצידי לומר: השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה? ... [נכון מצידך]. נזירים, רק משום שאני יודע באמת... ומבין כך: עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים אני אומר: השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה. נזירים, אינני אומר שכל ... יכולת, כשיש לו יכולת, הוא מודט [v], כשהוא מודט, הוא עושה מאמץ עילאי. כשהוא עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת היטב ובאינטנסיביות, הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה. אך, נזירים, במקרה ...
בחיים האלו האם לאכול טעויות חכם לומד רוחני כבוד לזכור הערכה
בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
... כדי להגדיר את האובייקט ולבודד אותו והנזיר ניאנמולי מוסיף שבעת מדיטציה יש לשים לב לא לבלבל גוף עם הרגשה, תודעה וכו בגוף יש להתבונן רק כגוף, בהרגשות רק כהרגשות וכו. גואנקה מסביר זאת כהכוונה להתבונן בדבר עצמו ולא בדמיון, ... לא נעימות. בחרתי להיות נייטרלי כלפי העמדה הזו ולהמשיך להשתמש בהרגשות באופן בלתי מתחייב לאף אחד מהפירושים האלו. [10] תודעה: ציטה, citta. האלמנט המנטלי, לעיתים גם מופיע בתרגום לב באופן מטאפורי. התרגום השכיח באנגלית הוא mind ומסיבה מסתורית יש ... העברית. אם לא מעוניינים לפרש מונח מאנגלית לעברית עדיף להשאר כבר עם המקור בפאלית ולומר ציטה, למרות שלטעמי המילה תודעה מתאימה לגמרי. [11] תכני - תודעה: דהמא, dhamm. צורת רבים של דבר, במקרה זה הכוונה היא לכל אלמנט מנטלי בתודעה בכלל זה רגשות, מחשבות, משאלות וכו. [12] מקום שומם: לחילופין קרחת יער, אולם שומם, או חדר שומם. [13] שומר ... samudaya-dhamm. סמודיה היא המילה בה משתמשים למקור הסבל באמת האציליים השניה. הכוונה היא מודעות להיווצרות התופעה של גוף, הרגשות, תודעה ותכני - תודעה. [21] תופעת ההעלמות: ויה - דהמא, vaya-dhamm. מודעות להעלמות או הפסקת התופעה של גוף, הרגשות, תודעה, ותכני - תודעה. [22] זהו גוף: אטהי קאיו, atthi kyo. מציין על פי גואנקה את ההבנה הברורה של המתרגל את הטבע האמיתי ... כצעיר או זקן, כיפה או מכוער ואין לו היקשרות אליו כאני, עצמי או שלי. כך הדבר גם לגבי הרגשות, תודעה ותכני התודעה. [23] מודעות ללא חשיבה, הרהור, ניתוח, נדידת התודעה וכדומה. [24] עושה זאת עם הבנה מלאה: סמפגאנה - קארי הוטי, sampajna-kr hoti. פועל בצורה מודעת לחלוטין ובהבנה מלאה. ... אל - חושי - טלפטי את הרגשותיהם של אחרים ואז מודט על הרגשותיו ועל אלו של אחרים לחילופין. [35] תודעה: ציטה, citta. באנגלית: mind, thought ובמקרה זה גם consciousness. הכוונה היא מגוןן מצבי תודעה או בשפה פשוטה מצבי - רוח. בהיבט הזה של ההתבוננות המתרגל מודע להמצאות או חוסר המצאותם של מצבי תודעה או מצבי - רוח שונים בתודעתו. [36] תודעה אסופה: סנקהיטם ציטם, sankhitta citta (מהשורש sankhipati, כמו במילה sankhittena - בקצרה): תודעה מכווצת מעייפות - ועצלות וכדומה. גואנקה מסביר שזוהי תודעה ללא חמשת המכשולים והתוצרים שלהם. [37] תודעה מפוזרת: ויקהיטם ציטם, vikhitta citta: תודעה מוסחת מדאגות, חרטות וחוסר מנוחה. גואנקה מסביר שזוהי תודעה הסובלת מחמשת המכשולים והתוצרים שלהם. [38] תודעה מורחבת: מהגטם, mahaggata. הפכה גדולה באמצעות הגהאנות הנמוכות או הגבוהות. [39] תודעה לא מורחבת: לא הפכה גדולה, תודעה שלא פיתחו אותה באמצעות הגהאנות. [40] תודעה נעלית: סה - אוטרם, sa-uttara. שמצבים מנטליים אחרים נעלים עליה, וולש מפרש זאת כתיאור נרדף ל - תודעה לא - מפותחת, תודעה לא - מורחבת. [41] תודעה לא נעלית: אנ - אוטרם, an-uttara. תודעה שאין מצבים מנטליים אחרים הנעלים עליה. נראה כאילו יש כאן התייחסות להכרה על - ארצית (טרנסדנטלית) אך הפרשנות מיחסת אותה להכרה של מצבים ארציים, לכן שווה משמעות עם תודעה מפותחת או מורחבת. גם לוולש שיוויון המשמעויות בין שלושת המושגים לכאורה נראה מפוקפק. [42] תודעה מרוכזת: סמאהיטם, samhita. מי שהשיג סמאדהי, כלומר היבלעות גהאנית (אפאנא סמאדהי, appan samdhi). [43] תודעה לא - מרוכזת: מי שלא השיג הבלעות גהאנית אך יתכן שהשיג מצב קרוב להבלעות המכונה של אופצארה (מילולית: בשכנות) סמאדהי, upcra samdhi. [44] תודעה משוחררת: וימוטם, vimutta. על פי הפרשנות לא מדובר כאן בהתעוררות אלא בשיחרור זמני בין אם באמצעות תובנה או באמצעות גהאנה הדוחקת את זיהומי התודעה. זהו כמובן איננו שחרור אמיתי וסופי. זהו אינו המקרה של שחרור באמצעות קטיעה, או הדממה סופית (פטי - פסדהי, pai-passaddhi) ומפלט סופי (ניסרנה, nissaraa). [45] תכני - תודעה: דהמא, dhamm. במקרה זה הכוונה היא לדברים מנטליים ולהבדיל מסנקהארה (sankhra). בחרתי ללכת עם התרגום של גואנקה. הפרשנות מסבירה ... בסיסי הקשב לחמשת המצרפים: התבוננות בגוף מקושרת למצרף החומריות (רופקהנדה, rpa-kkhanda), התבוננות בהרגשות מקושרת למצרף ההרגשות. (ודנאקהנדהה, vedan-kkhandha) התבוננות בתודעה מקושרת למצרף ההכרה (ויניאנה - קהנדהה, via-kkhandha). והתבוננות בתכני - תודעה מקושרת למצרף הזיהוי (תפיסה, הזכרות) ולמצרף התגובות - המנטליות (sa-kkhandha, sankhra-kkhandha). [46] הפרעות - ניברנה, nivarana, באנגלית: hindrances. מכשולים מנטליים. [47] תאווה חושית: קאמה - צהנדה, kma cchanda. זהו מונח שונה מזה שבפסקה 12 ביחס לתודעה אחוזת תשוקה (sarga citta), אך דומה מאוד במשמעות. שניהם מיוחסים לתשוקות חושיות הכוללות גם תשוקות מיניות אך לא רק. ... בסיסי החושים הפנימיים והחיצוניים: איטנה, yatana. החושים והמושאים שלהם: העין ומראות, האוזן וצלילים, האף וריחות, הלשון וטעמים, הגוף ותחושות, התודעה ומחשבות. [60] צורות נראות: רופה, rpe. צורת רבים של רופה - חומר, במקרה זה דברים נראים, מה שנצפה בעין. ... גואנקה מציין שכאן ניתן לראות את ההבדל באופן ברור בין דוקהה ודומנסה, דוקהה ככאב המיוחס לגוף בעוד דומנסה מיוחס לתודעה. [72] יאוש: אופאיאסה, upysa. הכוונה ב - יאוש הוא וויתור על כל תיקווה. [73] מחלה: ויאדהי, vydhi. למרות שמחלה ...
זיכרונות קשב לפי מה להחליט עירנות תחושה נעימה הגוף דרך חיים להבדיל
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
... הוא שומע צליל עם האוזניים... מריח ריח עם האף... טועם טעם עם הלשון... חש תחושה בגוף... תופס אובייקט מנטלי בתודעה, הנזיר לא נתפס בסימניו העיקריים או בפרטיו המשניים. כיוון שאם היה פועל ללא ריסון החוש המנטלי, תופעות מזיקות כגון חמדנות וצער היו עלולות להשתלט עליו, לכן הוא שומר ומגן על החוש המנטלי, הוא מתאמן בריסון התודעה. וכך הוא חווה בעצמו אושר עילאי חסר אשמה הנובע משמירה אצילית על החושים. בדרך זו, הוד רוממותך, נזיר שומר ... מתיישב ברגליים מסוקלות, מחזיק את גופו זקוף, ומבסס את עצמו בקשב [35]. לאחר שזנח תשוקות ארציות, הוא חי עם תודעה חופשיה מתשוקות ארציות, ותודעתו מטוהרת מהן. לאחר שזנח זדון ושנאה, הוא חי עם תודעה שופעת אהבה [36] לרווחת כל היצורים החיים ותודעתו מטוהרת מזדון ושנאה. לאחר שזנח קהות - חושים ועייפות, הוא חי תופס אור [37], עירני ובעל מודעות בהירה ותודעתו מטוהרת מקהות - חושים ועייפות. לאחר שזנח חוסר - מנוחה ודאגה, הוא חי בשלווה פנימית ותודעתו מטוהרת מחוסר - מנוחה ודאגה. לאחר שזנח ספק, הוא חי חסר ספק, ללא בילבול לגבי מה טוב ומועיל ותודעתו מטוהרת מספק. כמו אדם שלקח הלוואה כדי לפתח את עסקיו ולאחר שעסקיו שגשגו היה מחזיר את חובותיו ועם מה ... הגהאנה הראשונה (Pahamajjhna) כאשר הוא רואה שחמש ההפרעות האלו נזנחו בו, עולה בו שמחה, ומשמחה נוצרת תחושת התעלות, כאשר תודעתו מלאה בתחושת התעלות, גופו הופך שקט ורגוע, וכשגופו שקט הוא חווה אושר, ובהיותו מאושר, תודעתו הופכת מרוכזת. כך מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, ... ועכשיו, מצוין ומושלם יותר מהקודמים לו [40]. הגהאנה השניה (Dutiyajjhna) שוב, עם השקטת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הנזיר נכנס ושוהה בגהאנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם תחושות ההתעלות והשמחה ... רוממותך, הינו פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו, מצוין ומושלם יותר מהקודמים לו. ידיעות תבוניות (Vipassana) וכך, עם תודעה מרוכזת, מטוהרת ונקייה, חסרת דופי, חופשיה מפגמים [42], נוחה, מוכנה, מבוססת ושלווה, הוא מכוון ומטה את תודעתו לידיעה וראייה. והוא יודע: גוף זה הינו חומרי, מורכב מארבעת היסודות הראשיים, נולד מאם ואב, ניזון מאורז ודייסה, ארעי, נתון לפציעה ושריטה, לשבירה ולהרס, וזו התודעה הכבולה לו ותלויה בו [43] . כפי שדרך אבן - חן בריל [44] צלולה ומצויינת, חתוכה היטב לשמונה פאות, ... או כתומים ואדם בעל ראיה חדה היה לוקח אותה בידו ומתאר באופן זה. הוד רוממותך, כך גם הנזיר, עם תודעה מרוכזת, מטוהרת ונקייה... מכוון ומטה אותה לידיעה וראייה והוא יודע: גוף זה הינו חומרי, מורכב מארבעת היסודות הראשיים... וזו התודעה, הכבולה לו ותלויה בו. הוד רוממותך, גם זה הינו פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו, מצוין ומושלם יותר מהקודמים לו. הידיעה של גוף יציר תודעה (Manomayiddhia) וכך, עם תודעה מרוכזת... מבוססת ושלווה, הוא מכוון ומטה את תודעתו ליצירת גוף יציר - תודעה. מגופו הוא יוצר גוף נוסף, בעל צורה חומרית [45], יציר - תודעה, שלם בכל אבריו ותכונותיו. כפי שאדם היה שולף קנה סוף מנרתיקו והיה חושב לעצמו: זהו קנה הסוף, זהו הנרתיק. ... הנחש, זהו הנשל. הנחש הוא דבר אחד, הנשל הוא דבר אחר. כעת הנחש הוצא מהנשל. כך גם נזיר עם תודעה מרוכזת... מכוון ומטה אותה ליצירת גוף יציר - תודעה. הוא יוצר מגופו גוף אחר בעל צורה חומרית, יציר - תודעה, שלם בכל אבריו ותכונותיו. גם זה, הוד רוממותך, הינו פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו, מצוין ומושלם יותר מהקודמים לו. הידיעה של כוחות על טבעיים (Iddhividhaa) וכך, עם תודעה מרוכזת... מבוססת ושלווה, הוא מכוון ומטה את תודעתו למגוון כוחות על - טבעיים [46]. וכך הוא נהנה מכוחות שונים: בהיותו אחד, הוא הופך לרבים - בהיותו רבים, ... שצורף מיומן או שוליתו יכולים ליצור מזהב טוב כל פריט זהב בו היו חפצים - כך גם נזיר עם תודעה מרוכזת... מכוון ומטה את תודעתו על מגוון כוחות על - טבעיים. וכך הוא נהנה מכוחות שונים. גם זה, הוד רוממותך, הינו פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו, מצוין ומושלם יותר מהקודמים לו. הידיעה של השמיעה השמיימית (Dibbasotaa) וכך, עם תודעה מרוכזת... מבוססת ושלווה, הוא מכוון ומטה את תודעתו לאוזן - השמיימית. עם האוזן - השמיימית [48], המזוככת והעולה על זו האנושית, הוא שומע את שני סוגי הקולות ... קטן, אלו קולות של שופר, אלו קולות של צלצל ואלו קולות של תוף טאם - טאם. כך הנזיר עם תודעה מרוכזת... שומע את שני סוגי הקולות - האנושיים והשמיימים, בין אם רחוקים או קרובים. גם זה, הוד רוממותך, הינו פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו, מצוין ומושלם יותר מהקודמים לו. ידיעת תודעות של אחרים (Cetopariyaa) וכך, עם תודעה מרוכזת... מבוססת ושלווה, הוא מכוון ומטה את תודעתו לידיעה של תודעות אחרים. הוא מבין ומבחין בתודעתו בתודעות של יצורים ואנשים אחרים. הוא יודע תודעה אחוזת תשוקה כאחוזת תשוקה ותודעה נטולת תשוקה כנטולת תשוקה, הוא יודע תודעה אחוזת שנאה כאחוזת שנאה ותודעה נטולת שנאה כנטולת שנאה, הוא יודע תודעה מבולבלת כמבולבלת ותודעה נטולת בלבול כנטולת בלבול. ...
שבע רצון הישארות הנפש אנושיים שליטה הרגל רגשות שמחה יחסים מיניים מטאפיזיקה
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3
... ומתבססת. הלשון בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הגוף בעולם מושך ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התודעה בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - עין בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. ... ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - גוף בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - תודעה בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - עין [78] בעולם מושך ומהנה, ושם כמיהה זו ... ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - גוף בעולם מושך ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - תודעה בעולם הוא מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרגשה הנולדת מתוך מגע - עין בעולם מושכת ומהנה, ושם ... הרגשה הנולדת מתוך מגע - גוף בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרגשה הנולדת מתוך מגע - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. זיהוי [79] של מראות בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ... זו מופיעה ומתבססת. זיהוי של תחושות גוף בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. זיהוי של תכני - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. תגובה - מנטלית למראות בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ... ומתבססת. תגובה - מנטלית לתחושות גוף בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. תגובה - מנטלית לתכני - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התשוקה למראות מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התשוקה לצלילים ... ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התשוקה לתחושות גוף מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התשוקה לתכני - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. חשיבה [80] על מראות בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ... זו מופיעה ומתבססת. חשיבה על תחושות גוף בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. חשיבה על תכני - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרהור [81] אודות מראות בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ... זו מופיעה ומתבססת. הרהור אודות תחושות גוף בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרהור אודות תכני - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של מקור הסבל. הצגת אמת קץ ... להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. אך מה בעולם הוא מושך ומהנה? העין בעולם מושכת ומהנה, האוזן... האף... הלשון... הגוף... התודעה בעולם מושכת ומהנה, ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. הכרת - עין... הכרת - אוזן... הכרת - אף... הכרת - לשון... הכרת - גוף... הכרת - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. מגע - עין... מגע - אוזן... מגע - אף... מגע - לשון... מגע - גוף... מגע - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. הרגשה הנולדת מתוך מגע - עין... מגע - אוזן... מגע - אף... מגע - לשון... מגע - גוף... מגע - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. זיהוי של מראות... צלילים... ריחות... טעמים... תחושות גוף... תכני - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. תגובה - מנטלית למראות... צלילים... ריחות... טעמים... תחושות גוף... תכני - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. התשוקה למראות... צלילים... ריחות... טעמים... תחושות גוף... תכני - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. חשיבה על מראות... צלילים... ריחות... טעמים... תחושות גוף... תכני - תודעה בעולם מושכת ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. הרהור אודות מראות... צלילים... ריחות... טעמים... תחושות גוף... תכני - תודעה בעולם מושך ומהנה ושם ניתן להפסיק ולכבות את הכמיהה הזו. וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של קץ הסבל. הצגת ... דרך חיים נכונה. ומה, נזירים, הוא מאמץ נכון? הנה, נזירים, נזיר מגייס את רצונו, מתאמץ, אוסף אנרגיה, מכוון את תודעתו וחותר למנוע הופעה של מצבים מנטליים מזיקים שעדיין לא הופיעו. הוא מגייס את רצונו, מתאמץ, אוסף אנרגיה, מכוון את תודעתו וחותר להתגבר על מצבים מנטליים מזיקים שכבר הופיעו. הוא מגייס את רצונו, מתאמץ, אוסף אנרגיה, מכוון את תודעתו וחותר ליצור מצבים מנטליים מועילים שעדיין לא הופיעו. הוא מגייס את רצונו, מתאמץ, אוסף אנרגיה, מכוון את תודעתו וחותר לשמר מצבים מנטליים מועילים שכבר הופיעו, לא לתת להם לדעוך, להביא אותם לבגרות מלאה, לשלמות מלאה של התפתחות. ... וסלידה כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. הוא מתבונן בתודעה כתודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. זה נקרא קשב נכון. ומה נזירים הוא ריכוז נכון? ... בגהאנה הראשונה, הנולדת מניתוק, מלווה בחשיבה והרהור, ומלאה בתחושת התעלות ושמחה. ועם הדממת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושוהה בגהאנה השנייה, הנולדת מריכוז, בה אין חשיבה והרהור, מלאה בתחושת התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושת ההתעלות, ... זה, נזירים, נקרא ריכוז נכון. וזוהי, נזירים, נקראת דרך התרגול האצילית המובילה לקץ הסבל. כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: אלו תכני - תודעה והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התוצאות של ביסוס הקשב נזירים, כל מי שיתרגל את ביסוס הקשב מארבע בחינות באופן זה במשך שבע שנים יוכל ... בחיים האלו ממש, או אם נותרה שארית, המצב של לא - חוזר. כך נאמר: נזירים, זוהי הדרך האחת לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. ...
פנימיות כאבים דרך נכונה תגובה מנטלית מתבונן בהרגשות שמחה פעילות מינית הרגשת הגוף
יחסי גומלין בין תודעה להוויה
יחסי גומלין בין תודעה להוויה בדרך כלל אני דן במאמרים שאני כותב על תודעה וכמעט ולא נוגע בשאלות על ההוויה במאמר זה הולך בכיוון מעט שונה ודן על נושא הוויה. בגדול אפשר להגדיר את ההוויה בפשטות הצד במציאות שהוא הצד שמוגשם בפועל המציאות. אני רחוק ולחשוב על מציאות ללא תודעה אני רוצה לדון על מציאות של הווייה ללא תודעה איזה מציאות זאת? הנושא קשה מאד לדיון מכיוון שמצד אחד אני משתמש בתודעה לכתיבת המאמר עצמו ומצד השני אני רוצה לדון על אותה הוויה שמנותקת מהתודעה. אפשר לומר בפשטות שיש כמה דרגות של מציאות בהוויה מהרמה שהיא עצם התודעה ועד ההוויה שמהווה את התודעה כלומר אני הולך הפוך כאן במקום לחשוב על תודעה שיוצרת הוויה אני רוצה להדגים איך הוויה יכולה ליצור תודעה ולמעשה מה קדם למה הביצה או התרנגולת? אז בפשטות אני מגדיר את ההוויה כל מה שיצא מנקודת האפס מוגדר אצלי כחלק מתורת ההוויה בעוד מה שהוא בנקודת האין סוף הוא תורת התודעה ברור לי ששתי הדברים קשורים אחד בשני בקשר הרמוני שאי אפשר לנתק ובכל זאת ההוויה היא מציאות מנקודת האפס. בתוך ההוויה עצמה יש תודעה וזה דבר חשוב לגוף המאמר עצמו אני רוצה לומר ככה בהוויה של הצבע האדום יש תודעה באופן כזה שגם מי שלא יכול לחוות את הצבע דרך חוש הראיה נוכל לגרום לו לחוש את הצבע דרך חוש התודעה וכאן אני הולך צעד אחורה ומזכיר שאמרתי שיש קשר בל ינותק בן תודעה והוויה ואני רוצה בסופו של דבר להראות איך בעצם עצמו יש מספיק כוח הרמוני שנוכל להמציא מילים לתיאור הוויות ... אנו מתבוננים על עצם בהוויה אנו מבינים שעצם היכולת שלנו לחוש את ההוויה היא מעצם כך שלהוויה עצמה יש תודעה בעצמה. כלומר אפשר לתאר צבא בתור התחושה של כמה אני חש אותו ביחס לצבע אחר ובו נסביר אפשר לתאר ... המציאות זה אומר גם שאפשר להשתמש בשפה שהיא הרמוניה אם המציאות בשביל לצייר באמצעותה את תמונת ההוויה לתוך מציאות התודעה. כלומר אני משתמש בהוויה שהיא השפה שהיא חלק מההוויה בשביל להתקשר אל תוך התודעה ובעצם לייצור את התודעה אני בעצם אומר דבר פשוט ההוויה היא דבר שמצד עצמו הוא דבר שמופשט מתודעה והיא במצב רדום ביותר אבל אם התודעה עצמו לא היתה חלק בלתי נפרד מהתודעה היא עצמה לא יכולה היתה להוות מכשיר לחולל בו את התודעה. כשחושבי על הצבע האדום או על צליל מסוים ומנסים לתאר אותו ברמה שכלית לא רק רגשית אנו מבינים שיש ... שלנו את הצבע האדום לעיוור או את ההרגשה של קול לחירש אבל אם אנו מבינים שבכוח ההוויה יש לחולל תודעה אנו צריכים לשאול שאלה למה אנו לא יכולים לצייר את הוויה בנוקדה אחרת בתודעה ולהסביר מילולית לעיוור מה זה צבע אדום ברמת ההרגשה והחוויה בנוסף אם אנו מבינים שלפני שהצבע הוא דבר רגשי הוא למעשה בא ממקור שנוצר בתודעה אנו למעשה יכולים להבין שמחולל התודעה החזק ביותר שאנו מכירים זה המוח האנושי האני ולמעשה אני יכול לעקוף מנגנון דרך מנגנון שקדם לו שזה למעשה אומר לפני שהתודעה של העין חוללה אור בעולם היה תודעה עוד יותר קדומה בשכל שיכולה לחולל את אותו אור העין וזה תודעה הרבה יותר קדומה מתודעת העין ובאופן זה שאנו גם מבינים שכל התודעות נמצאות במקביל במוח אנו יכולים להתחיל לתת לעיוור הרצאה איך חווים צבעים ללא שהעיוור אי פעם ירגיש בעין את טיפת האור המעטה ביותר. למעשה אנו מבינים שבעצם התודעה כל החושים הנפרדים מתאחדים לכלל חוש על שזה שלב אחד לפני תודעה שמנותקת מהשכל ובשביל שאני לא יבלבל אותכם אני אומר במילה אחת שעצם התודעה זה לא טעות כתיב זה פשוט כמו שם עצם ואני מצביע על התודעה בנקודה הכי עצמית שלה מנקודת המבט הכי עוצמתית ומרוכזת בכל אופן באותה נקודה שהחושים מקבלים שווויון וזה כבר חלק ... לתת לו את התחושה עצמה דרך חוש מקביל על ידי אלגוריה שהיא יכול להלביש את הנמשל עצמו שהוא עצם התודעה אל תוך השכל הגלוי בסופו של דבר. שאמרתי בתקציר המאמר שאפשר לתאר לעיוור צבע זה היה בשיא הרצינו תלכן ... ללא צורך בתחושה של העצם דרך החוש. דבר נוסף יש לזכור שההוויה היא הכל והיא יכולה להיות דבר ערום מתודעה ערום מהאפס עצמו יש כזאת מציאות ובאותה מציאות של הוויה אנו למעשה מקבלים סוג מיוחד של שכל שכל שיש ... במציאות שלא הכל מלא במציאות אחדותית אחת כלומר אחדות אין סוף או במילים אחרות נקודה סינגולרית ובסופו של דבר התודעה פורצת במקומות שההוויה היא לא מושלמת ולמעשה היחס בין תודעה והוויה זה יחס שמשלים אחד את השני לכלל מציאות שלמה ולמעשה כל דבר שקורא בתודעה קורא בהוויה וכל דבר שקורא שהוויה קורא בתודעה ככה שלמרות שיש חוסר שלמות במציאות עדיין יש במציאות את השאיפה ...
האני הוויה יחסי גומלין לגרום לאישה טעות איך להגדיר השכל חשיבה המצאתית
תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות. שאלה: מה ההבדל בין תודעת בעל חיים לתודעה שלנו, ואם יש מוות האם התודעה נעלמת? אליעד: התשובה לשאלה הראשונה היא, בעיקרון אין הבדל, האם אתה שונה מהשולחן? יש שני אפשרויות האם התודעה היא חלק מהאטומים שלך? או שהיא בתוך החומר או שהיא מחוץ לחומר? אם היא בחוץ אתה לא שונה מהשולחן בשום צורה. אתה יודע שאתה קיים ואז אתה מסתכל על אנשים אחרים וחושב שגם להם יש תודעה. חושבים שלשולחן אין תודעה בגלל שהוא לא זז. אבל אולי לשולחן יש תודעה והאנשים הם סתם רובוטים? אתה והשולחן עשויים מאותו דבר, אפילו אם נגיד שאתה תודעה והשולחן הוא רק חומר, אבל התודעה שלך והחומר של השולחן עשויים מאותו דבר. כי בסוף יש דבר אחד שממנו עשוי הכל. אני טוען שיש דבר ... אבל אחרי המהות? אליעד: בטח שיש הבדל, אפילו יש הפרדה בין אתה של היום לאתה של אתמול. זה שתי תודעות שונות. ולגבי המשכיות, כעיקרון לא יכול להיות שלא תהיה המשכיות, הכל זה משחק של יש ואין, שום דבר לא ... נוצר מעוד חומר ועוד חומר, כמו רובוט שמוסיפים עוד בורג ועוד בורג וכך נוצר גוף האדם. שאלה: מה היא תודעה? אליעד: תודעה זה משהו מודע, אם תנסה להבין מהי תודעה, תראה שזה רק כינוי. תודעה זה, האם הדבר יודע שהוא קיים. זוהי תודעה עצמית, אתה מודע לקיומך העצמי. ואני אומר לך שהדבר היחיד שאתה מודע לו זה אתה עצמך. חוץ ממך אתה ... לא תדע, אז לא יהיה אני, אתה תתקיים באופן אובייקטיבי. אתה אפילו לא יודע אם לפני רגע הייתה לך תודעה, אולי רק הרגע נכנסת לכאן ושכללו לך את הזיכרון ואז אתה חושב שאתה כאן הרבה זמן? כך שאתה לא יכול לדעת אפילו מה היה לפני רגע. שאלה: עכשיו יש לי תודעה. אליעד: נכון, אתה חווה תחושת קיום עצמי. אם יש אני, אז יש משהו שהוא לא אני. אם יש עבורך ... את מה שנלמד כאן. שאלה: האם אתה מאמין שקיים תלמיד כזה? אליעד: אני לא צריך כי את קיימת כבר בתודעה השנייה, הכל כבר קיים, יש את כל הצורות, זה לא באמת משנה. בעולם שלנו אני מסביר לך את העניין. ... לגבי כל הצורות, הרי יש אין סוף צורות? אליעד: תלך ברמות, זה לא החומר, זה לא האטומים, זה לא תודעה, זה לא רצון, עד שאתה מגיע לזמן והמקום החומרי, ומבין שיש זמן ומקום לא חומרי, התודעה שלי לא תופסת זמן ומקום חומרי, אבל כן תופסת מקום וזמן לא חומרי. למעשה אין הבדל בין חומרי ללא ...
תחושת אחדות להאמין לשקרים תלוי בדברים מהות וצורה רוצה לחוות האמת הבלתי תלויה דימויים להיאחז
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
... ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! , - אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, קיימת דרך אחת זו לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמות כאב ועצב, להגיע אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - וזו היא ארבעת היסודות למודעות. ... ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בתודעה כתודעה במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות במרץ, במודעות ובהכרה ... במידה מספקת לידיעה והכרה. והוא חי עצמאי, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות. (הבנה של התודעה) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? הנה נזיר יודע תודעה אחוזת תשוקה כאחוזת תשוקה, תודעה נטולת תשוקה כנטולת תשוקה, תודעה אחוזת שנאה כאחוזת שנאה, תודעה נטולת שנאה כנטולת שנאה, תודעה תחת אשליה כתחת אשליה, תודעה ללא אשליה כחסרת אשליה, תודעה מכוונת כמכוונת, תודעה מוסחת כמוסחת, תודעה מפותחת כמפותחת, תודעה לא מפותחת כלא מפותחת, תודעה נעלית כנעלית, תודעה לא נעלית כלא נעלית, תודעה מרוכזת כמרוכזת, תודעה לא מרוכזת כלא מרוכזת, תודעה משוחררת כמשוחררת, ותודעה לא משוחררת כלא משוחררת. כך הוא מתבונן בתודעה כתודעה פנימית, הוא מתבונן בתודעה כתודעה חיצונית... הוא מתבונן בהופעת תופעה בתודעה... או לחילופין המודעות ישנה תודעה נמצאת בו במידה מספקת לידיעה והכרה. והוא חי מנותק, לא אוחז בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתרגל הבנה נכונה של תודעה כתודעה. (הבנה של תופעות מנטליות) וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות? (חמשת ההפרעות [i] ) הנה, נזיר מתבונן ... את האוזן ויודע צלילים... הוא יודע את האף ויודע ריחות... הוא יודע את הלשון ויודע טעמים... הוא יודע את התודעה ויודע תופעות מנטליות, ויודע כל כבילה המופיעה כתלויה בשניהם. והוא יודע כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא ... שם הכמיהה הזו מופיעה ומתבססת. ומה יש בעולם שהוא מושך ומהנה? העין בעולם מושכת ומהנה, האוזן... האף... הלשון... הגוף... התודעה בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - עין, הכרת - אוזן, הכרת - אף, הכרת - לשון, הכרת - גוף, הכרת - תודעה בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם הוא מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרגשה הנולדת מתוך מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. תפיסה של מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות ... ומהנה שם הקץ שלה מגיע. ומה יש בעולם שהוא מושך ומהנה? העין בעולם מושכת ומהנה, האוזן... האף... הלשון... הגוף... התודעה בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - עין, הכרת - אוזן, הכרת - אף, הכרת - לשון, הכרת - גוף, הכרת - תודעה בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם הוא מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרגשה הנולדת מתוך מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. תפיסה של מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות ... חיים נכונה. ומה, נזירים, הוא מאמץ נכון? הנה, נזירים, נזיר מחזק את רצונו, עושה מאמץ, אוסף אנרגיה, מחדד את תודעתו ונלחם למנוע הופעה של מצבים מנטליים מזיקים שעדיין לא הופיעו. הוא מחזק את רצונו, עושה מאמץ, אוסף אנרגיה, מחדד את תודעתו ונלחם להתגבר על מצבים מנטליים מזיקים שכבר הופיעו. הוא מחזק את רצונו, עושה מאמץ, אוסף אנרגיה, מחדד את תודעתו ...
תחושות לא נעימות הקשבה עצמאי כיבושים מיניים חוסר מזל מלחמה מרגיש הרגשה להזדקן
בודהיזם - משל הבד
... צהוב, אדום או ורוד, צבעו עדיין יהיה גרוע ומלוכלך. מדוע? מפני שהבד אינו נקי. כמו כן, נזירים, כל עוד התודעה אינה טהורה, יש לצפות ללידה רעה בעתיד. אם בד נקי לחלוטין נטבל על ידי צובע הבדים בצבע כלשהו - כחול, צהוב, אדום או ורוד, צבעו יהיה יפה ונקי. מדוע? מפני שהבד נקי. כמו כן, נזירים, כל עוד התודעה טהורה, יש לצפות ללידה טובה בעתיד. ובכן, נזירים, מהם זיהומי התודעה? תאווה או השתוקקות עזה היא זיהום תודעה, איבה היא זיהום תודעה, כעס הוא זיהום תודעה, רשעות היא זיהום תודעה, צביעות היא זיהום תודעה, זדון הוא זיהום תודעה, קנאה היא זיהום תודעה, חמדנות היא זיהום תודעה, ערמומיות היא זיהום תודעה, מרמה היא זיהום תודעה, עקשנות היא זיהום תודעה, יהירות היא זיהום תודעה, גאווה היא זיהום תודעה, שחצנות היא זיהום תודעה, התרברבות היא זיהום תודעה, עצלות היא זיהום תודעה. נזירים, נזיר שמזהה תאווה או השתוקקות עזה כזיהום תודעה, נוטש אותן. הנזיר שמזהה איבה... כעס... רשעות... צביעות... זדון... קנאה... חמדנות... ערמומיות... מרמה... עקשנות... יהירות... גאווה... שחצנות... התרברבות... עצלות כזיהום תודעה, זונח אותה. נזירים, כאשר הנזיר זנח תאווה או השתוקקות עזה כשהוא מזהה אותן כזיהום תודעה, כאשר הנזיר נטש איבה... כעס... רשעות... צביעות... זדון... קנאה... חמדנות... ערמומיות... מרמה... עקשנות... יהירות... גאווה... שחצנות... התרברבות... עצלות כזיהום תודעה, הוא מוצא סיפוק אמיתי בבודהה. הוא יודע: הבודהה ראוי להערכה, מואר בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר ... בבודהה, בדהמה ובסנגהה, הוא נרגש מאמת הדהמה ונהנה משמחה הנובעת מהדהמה. כאשר הוא שבע רצון, הוא מתמלא בשמחה. כאשר תודעתו מלאת שמחה, גופו נרגע. כאשר גופו נרגע, הוא מתמלא באושר. כאשר תודעתו מלאה באושר, היא הופכת מרוכזת. נזירים, הנזיר אשר הגיע לשלב זה בזכותו, במוסריותו, במשמעת עצמית ובחוכמה, מסוגל לטעום מאורז ... העולם וכך גם הרבע השני, השלישי והרביעי, ממעלה, מטה ובאלכסון וכל כולו. כל העולם לאורכו ולרוחבו מלא במחשבות הקורנות מתודעתו המקיפה, הנרחבת וחסרת הגבולות נטולת שנאה ורצון רע. אז הוא יודע: דבר זה ישנו, ישנו שלב נמוך יותר וישנו שלב גבוה יותר, השחרור נמצא מעבר למרחב התפיסה. כאשר הוא רואה ויודע זאת, תודעתו משתחררת מזיהומי תענוגות החושים, מהיקשרות לקיום מתמשך, ומהבורות. כאשר הוא משתחרר, עולה בו הידיעה שהוא משוחרר. והוא יודע: הלידה ... עצמו. מה סונדריקא, פיאגה או באהומטי יכולים לעשות? הם לא מטהרים אדם רשע, אדם ספוג שנאה ורוע. למי שטהור בתודעתו כל יום מבשר הצלחה, כל יום מבורך. מי שטהור במעשיו תמיד ממלא את חובות המוסר. לכן, הו בראהמין, בוא ...
תורה לקנא באחרים לחשוף להתגבר על קנאה ספק מטרה להקיא רמאות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תודעה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תודעה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תודעה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, גישור, אימון אישי קשב וריכוז בנושאי תודעה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 12:39:00 - wesi4