... על דבר והיפוכו. שזה היש והאין בעצם. כלומר כל השכל שלנו של בני האדם שמבין הבנות הוא משובש כי הוא לא משקף את המציאות האמיתית. כך זו
התודעה האנושית. אז השאלה הנשאלת - שאם המעטפת (המציאות) שהיא מחויבת שהיא שווה לכלום ... בתוך הזמן והמקום משנות את מיקומן ועל ידי זה מוגדרת צורה חדשה. זאת אומרת רק ההרכבה והסדר של הצורות משתנים. על פי אליעד - לכולם יש
תודעה גם לאדם גם לחפצים גם להכל - רק שאדם משמיע צלילים וכו,. במה אנחנו שונים מהקיר ... בדיפולט שלנו בבסיס לדוגמה ילד קטן שנולד, אם הוא היה נולד נגיד בתוך חדר סגור לבד הוא היה חושב שגם לקיר וגם לכל החפצים שלו בחדר יש
תודעה. אבל זה מה שהכניסו לנו במוח שנולדנו. אז מי התחיל עם זה בעצם? מי החליט שלאדם יש
תודעה ולחפץ דומם אין
תודעה? זה כמו לשאול איך נוצרה הנפרדות? אם לאדם הייתה
תודעה לפני שהוא נהיה צמח לדוגמה אז גם אחרי שהוא מת צמח עדיין תישאר לו
התודעה , אך בחוויה צורה שונה. אם עכשיו יסתמו לך את האוזניים עיניים תהיה לך אותה
תודעה? כן רק בצורה חוויה אחרת. יש מהות אחת! הדברים יכולים להיראות שונים (צורות ... - פה נכנס הסיפור של ההפכים. (יש גם את הספר שלו להיות אלוהים שהוא כתב שהוא מסביר את הדרך שאדם צריך לעבור בשביל להיות אלוהים). אם
התודעה של האדם מבדילה בין מה שיש למה שאין אז תמיד יש חיסרון והיתרון. ואם היא לא מבדילה אין חיסרון ואין היתרון. ואז אתה קיים בלי לדעת שאתה קיים ואז אתה חווה שלמות. אז איך אנחנו בעצם יכולים
בתודעה לדעת שאנחנו קיימים ובכל זאת לחוות שלמות? אי אפשר! צריך לבחור מה אתה מעדיף? ...