... קבל את רסני חוש הראייה. כאשר נשמע צליל באוזניך... כאשר אתה מריח ריח באפך... כאשר אתה טועם טעם בלשונך... כאשר אתה חש תחושת מגע בגופך... כאשר נתפסת תופעה מנטלית
בתודעתך, אל תתפוס בסימנים ובמאפיינים שלהם. מאחר ואם תשאיר את חוש
התודעה ללא שמירה, מצבים רעים ומזיקים של חמדנות ועצב עלולים לפלוש לרוחך, התאמן בדרך הריסון שלהם, שמור על חוש
התודעה, קבל את רסני חוש
התודעה. ברהמין, כאשר הנזיר שומר על דלתות חושיו, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: בוא נזיר, היה מתון באכילה. תוך הרהור נבון בדבר, עליך לאכול לא לשם הנאה, לא לשם הרעלה ולא לשם יופי ... ללא אשמה ואחיה בנוחות. ברהמין, כאשר הנזיר מתון באכילה, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: בוא נזיר, היה מסור לערנות. במהלך היום, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את
תודעתך מהפרעות. בחלק הראשון של הלילה, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את
תודעתך מהפרעות. בחלק האמצעי של הלילה עליך לשכב על צדך הימני של גופך בתנוחת האריה כשכף רגל אחת מונחת על גבי השניה, מודע וערני לגמרי, לאחר שציינת ברוחך את זמן ההתעוררות. לאחר שקמת בחלק השלישי של הלילה, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את
תודעתך מהפרעות. ברהמין, כאשר הנזיר מסור לערנות, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: בוא נזיר, היה בעל מודעות וערנות מלאה. פעל בערנות מלאה כאשר אתה הולך ושב, פעל בערנות מלאה כאשר אתה ... כאשר הוא חוזר מסיבוב נדבות, לאחר שסיים את הארוחה הוא מתיישב, בסיכול רגליים, מחזיק את גופו זקוף, תוך שמביא את עצמו למודעות. לאחר שנטש חמדנות לעולם, הוא חי עם
תודעה חופשייה מחמדנות, הוא מטהר את
תודעתו מחמדנות. לאחר שנטש עוינות ושנאה, הוא חי עם
תודעה שופעת אהבה, אהדה לרווחת כל היצורים החיים, הוא מטהר את
תודעתו מעוינות ושנאה. לאחר שנטש קהות חושים ועייפות, הוא חי תופס אור, מודע ובעל ערנות מלאה, הוא מטהר את
תודעתו מקהות חושים ועייפות. לאחר שנטש עצבנות ודאגה, הוא חי ללא דאגות עם
תודעה בשלווה פנימית, הוא מטהר את
תודעתו מעצבנות ודאגה. לאחר שנטש ספק, הוא חי כאחד שהתעלה מעבר לספק, לא מבולבל לגבי מצבים טובים ומועילים, הוא מטהר את
תודעתו מספק. לאחר שנטש כך את חמשת ההפרעות האלו, זיהומים אלו של
התודעה המחלישים חוכמה, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בגהאנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מניתוק, מלאה בהנאה ובשמחה. ועם הדממת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות
התודעה, הוא נכנס ושוהה בגהאנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ושמחה. עם התפוגגות תחושת ההתעלות, נותרת יציבות והוא מודע ובהכרה בהירה, וחווה בעצמו ... שמחה ועצבות קודמת, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי ומודעות. אלו ההוראות שלי ברהמין, לנזירים אלו שהגיעו לאימון מתקדם,
ושתודעתם עדיין לא הגיעה ליעד, אשר מבקשים אחר ביטחון נעלה משעבוד. אך דברים אלו תורמים גם לחיים נעימים כאן ועכשיו ולמודעות וערנות מלאה לנזירים האלו שהם ארהנטים עם שחיתויות ...