... לא הייתי בא להרצאה היום, כי אם באמת הייתי חווה שהכל אחד, לא הייתי מדבר איתך עכשיו, אין רצון, אין תודעה, אני לא אוכל ולא שותה, אין כלום. העניין הוא שיש כמה
פרספקטיבות, יש את
הפרספקטיבה הפנימית
והפרספקטיבה החיצונית, אותו דבר לגבי הנושא של אלוהים, כשאני אומר שיש שני אלוהים, ואם מישהו שמע את זה באתר, ... אומר שהם מתהווים מאין מקום וזמן. מה זה אומר פרקטית, זה אומר שכרגע המציאות שלנו עשויה מאין מקום וזמן שבעברים קוראים לזה כלום. מה אני רוצה להגיד בעצם, שיש כמה
פרספקטיבות, יש את
הפרספקטיבה החיצונית
והפרספקטיבה הפנימית.
הפרספקטיבה הפנימית היא הכל אחד, אין שום שינוי, אין הבדל בין לפני הבריאה ואחרי הבריאה,
ובפרספקטיבה החיצונית יש שינויים, לכן ברמה הפרקטית ביום יום, האדם כן חי בעולם של שינויים, הוא אוכל שותה וכו ... שאם היו מנסרים את השולחן או אותך היית חווה את זה אחרת. אליעד: אני כרגע שתיתי, אם שתיתי זה אומר שאני חווה הבדל בין צמא ללא צמא, יש ההבדל, אף על פי כן יש שני
פרספקטיבות, יש את הרובד של השינויים וברובד הפנימי בתוך תוך תוך תוכי אין אצלי הבדל ביניהם, בין לפני אחרי, ... כמו השולחן הזה? כולכם רואים את השולחן הזה. המחשבה קיימת בדרגה אחרת. שאלה: קיימת בדרגה אחרת זה לא, לא קיימת. אליעד: אני אסביר לך למה אמרתי את זה, כי מבחינת
הפרספקטיבה הגדולה ביותר זה בכלל לא קיים. שאלה: יש לי עכשיו מחשבה בראש, אתה אומר שהיא גם קיימת וגם לא ... נכנס דרך החושים, השכל מנתח את החושים וחווה והתודעה חווה את הכסא. עכשיו השכל שלך יכול להסתכל לעוד מקום הוא יכול להסתכל על הכסא אבל יכול להסתכל על הדברים
מפרספקטיבה נוספת,
מפרספקטיבה של לפני הבריאה,
הפרספקטיבה של המהות של הדברים, או קי? אני אסביר שוב, זה כמו שיעור בסינית למי שלא מכיר את הנושאים האלו, אבל ... או לא הצלחתי כי אין שום הבדל ביניהם, גם האירועים בכלל לא קורים, ובו זמנית הם גם קורים, וזה באמת ככה. שאלה: זאת אומרת שהנפרדות היא אשליה? אליעד: לא, יש כאן
פרספקטיבה שיש גם נפרדות וגם אחדות. ...