... נוצרת משאלת - תשוקה, (11) כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת הימשכות, (12) כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת בעלות, (13) כאשר יש לקיחת בעלות נוצרת
תאוות בצע, (14) כאשר יש
תאוות בצע נוצר רצון להגן על הרכוש, (15) וכתוצאה מרצון להגן על הרכוש, מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, ... שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, רצון להגן על רכוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו. I.כך אמרתי: עם
תאוות בצע כתנאי נוצר רצון להגן על רכוש. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה
תאוות בצע בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של
תאוות בצע, בהפסקה מוחלטת של
תאוות בצע, האם רצון להגן על רכוש יוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
תאוות בצע היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל רצון להגן על רכוש. I.כך אמרתי: עם לקיחת בעלות כתנאי נוצרת
תאוות בצע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת בעלות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת בעלות, בהפסקה מוחלטת של לקיחת בעלות, האם
תאוות בצע תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, לקיחת בעלות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של
תאוות בצע. I.כך אמרתי: עם הימשכות כתנאי נוצרת לקיחת בעלות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה הימשכות בכלל, ... צהנדה - ראגה, Chanda-rga. (12) הימשכות: אגהוסאנה, ajjhosna (=adhi-ava-sna, לנטות לעבר משהו). (13) לקיחת בעלות: פריגהה, pariggaha. (14)
תאוות בצע: מצהרייה, Macchariya. (15) רצון להגן על הרכוש: ארקהה, rakkha. (16) שני ההיבטים של השתוקקות: (1) השתוקקות ...