... - תפיסת שפה, רב -
משמעות וקונפליקט - 2 3. מבנה המחשבות, צורות מחשבה ... אחרות ושונות מקורא לקורא, כך שאין אפשרות להתחקות אחרי כולן. מתוך שלל הגירויים השומע או הקורא מנסים לפענח את האינפורמציה
(משמעות). אל גירויים אלו נתייחס בשם השדה החושי או, ... לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות. תהליך פענוח השפה הוא תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת
משמעות מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. ... של גירויים קוליים. בדרך כלל האדם משתמש בקולו כדי לדבר, כלומר השימוש העיקרי בקול אנושי הוא ליצירת שפה מילולית - צלילים בעלי
משמעות (לעומת מוזיקה או רעשים). גוון קול אדם מובחן ... מנסה לחקות את הדוברים. ההתייחסות המיוחדת לשפה מילולית מתבטאת בכך שקול אדם הנו דומיננטי במרחב השמיעה, ויש הכרה בחשיבותו כבעל
משמעות - כנושא אינפורמציה לתקשורת בין - אישית. א תודעה ... שפה מדוברת נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה מדוברת (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה או ההכרה זוהי שפה אלו צלילים מובנים (בעלי
משמעות). = ההבחנה זוהי מילה פונמות אלו הן מילה = ... זהו צירוף מילים צירוף מילים זה הוא משפט הבחנות שונות יעלו במקרים שונים, השומע עלול להבחין בקול דיבור (לזהות את הצליל כבעל
משמעות) בכל מיני שלבים באם כתפיסה של פונמה אחת או צירוף פונמות, ובאם כתפיסה של צירוף מילים או משפט שלם. ברגע שהתודעה תזהה את אובייקט קול הדיבור כבעל
משמעות היא תעבור אליו, ואז יתחיל תהליך העיבוד ... הכתב המורכב מסימנים גרפים המייצגים פונמות כגון הכתב הלטיני, העברי, הסלבי ואחרים. לעומת זאת, ישנו הכתב הסיני בו כל סימן מייצג
משמעות - דבר מה במציאות (מראה, צליל, ריח וכו) או קונספט. כך שייצוג האותיות הסיניות היא מערכת המייצגת
משמעויות בדומה למערכת הדיבור. עדיין, אין זה סותר שיהיה ... שלאחר רכישת ניסיון, לגבי קורא מיומן, הקריאה מקבלת אוטונומיה, בכך שהסימנים הגרפיים הופכים כמעט (או לחלוטין) ייצוגים ישירים
למשמעות. במצב שכזה יחידות השפה לגבי הקורא הן מילים ולא אותיות - התפיסה היא של מילה שלמה כסימן מייצג
משמעות. 2. תפיסת יחידות של שפה יש תפיסה של יחידות גרפיות שונות ליכולות קריאה שונות. הדבר דומה לתפיסה של שפה מדוברת - אין תפיסה של פונמות אלא של מילים כיחידות של שפה (למילה יש
משמעות מובחנת ומובדלת, לעומת פונמה, לה אין
משמעות מובחנת ומובדלת מלבד גוון הקול). יש כאן תלות ... וורבלית) אחת. נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה ההכרה זהו כתב זהו איור גרפי מובן (בעלי
משמעות). = ההבחנה אלו אותיות אלו אותיות מובנות. = ... ההבחנות האלו או דומה להן, תיווצר עירות למרחב הראייה, אובייקט התודעה יהיה הכתב, ויתחיל תהליך עיבוד לפענוח והבנת השפה. א בניית
משמעות - פענוח השפה. פענוח השפה מתחיל בהבחנה שהקלט הויזואלי או השמיעתי הוא אלמנט של שפה. הכוונה של השומע או הקורא כמפענח היא להבין את האינפורמציה הנמסרת, כלומר, את
המשמעות. המילים הן לא
המשמעות - הן לא האינפורמציה הנמסרת. המילים הן מה שנושא את
המשמעות , מעביר אותה מהדובר לשומע או מהכותב לקורא. הנטייה הבסיסית היא חיפוש של
משמעות - מתוך שלל הגירויים החושיים והמנטליים האדם מתמקד במה
שמשמעותי לגביו (שיש בו
משמעות לגביו). אלו היחסים של האדם עם מה שיש בכלל. אנו ... לעלות מחשבות שונות הקשורות או שאינן קשורות במחשבה זו. ההבדל הוא שבמקרה השלט נוצר תהליך פענוח שבסופו המשפט נקרא - נוצרה
משמעות. ב אוטומטיות התפיסה של שפה התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב שהאדם יודע לקרוא, כלומר, מכיר את הסימנים של הכתב, ומבין את
המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם ... כמכשיר לתקשורת בין אישית היא מקבלת מעמד אוטונומי משל עצמה. אם עד כה המילה הייתה תאור פונמי או גרפי לתיאור אובייקט במציאות
(משמעות) או קונספט, עתה בנוסף, יש יחס למילה כאובייקט שמיעתי, גרפי, או כקונספט בתוך מערכת כללים. כך נוצרים יחסים דואליים בין האדם למערכת השפתית, מצד אחד מערכת
משמעויות ומצד שני מניפולציות על המערכת ויצירת איברים חדשים בה. אין כאן הכוונה ליצירת מילים חדשות בשפה (כמערכת
משמעויות) - כדוגמה, כאשר המציאו את הרדיו, טבעו מילה ... כל ילדיה. יש להבדיל תוצרים אלו מאנאלוגיה בה יש השוואה בין אובייקטים במציאות. תוצרים מילוליים אלו יוצרים אמביוולנטיות במילים.
משמעויות נוספות למילים המייצגות אובייקטים בעולם. מכאן ... בעיות בתקשורת - בלבול, חוסר בהירות, אין ידע משותף ברור לשני דוברים. תוצרים אלו תלויים גם גורמים תרבותיים - חברתיים. 4. הרכבת
משמעות א מילים בשפה נמצא צירופי פונמות או צירופי אותיות הנקראות מילים. לפונמות או לאותיות אין
משמעות מהבחינה שהן לא חלק מהאינפורמציה הנמסרת אותה יש ...