ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 3
... - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 3 2. רב משמעות מילולית ישנן משמעויות מילוליות ומשמעויות לא מילוליות, במבנה הידע משמעויות אלו קשורות זו בזו (inter-related). ישנה ... שאינו יודע בדיוק מה הוא רוצה לומר, כיוון שבייצוגים החושיים, המנטליים, בקונספטים ובדימויים אין סדר. כתוצאה מכך גם המסר המילולי לא יבטא איזושהי משמעות מגובשת המקובלת אפילו על הדובר עצמו. במקרה ... יומיומי, רק בתדירות הרבה יותר נמוכה). יש שימוש בניתוח אנליטי - מבני של השפה כדי ליצור סדר תחבירי על פי ידע של מבנה השפה. אנו לא נעסוק ברב משמעות כתוצאה מבלבול של הדובר או הכותב עצמו, ... שהפלט - הדיבור או הכתב, הם מה שהם התכוונו לו. כמו כן נתעלם מהמקרים בהם נעשו שגיאות כתיב קריטיות, כאלו שיוצרות משפט לא מובן לחלוטין. 3. רב משמעות מילולית בשפה כמערכת אוטונומית הרב משמעות בה נעסוק היא זו האינרנטית לשפה כמערכת ... מספר ייצוגים שונים מבחינת ההגדרה הקונספטואלית שלהם. נבחין בין ארבעה מקרים שונים בשפה העברית: 1. צירופי פונמות וצירופי אותיות מקבילים בעלי משמעות אחת: מוזיקה (mu-zi-ka), כסא (ki-se) 2. צירופי פונמות בעלות מספר משמעויות שונות: sho-te (שוטה שותה), tvi-a (טביעה תביעה) 3. צירופי אותיות בעלות מספר משמעויות שונות: טבח (te-vach ta-bach), פרוש (pa-rush pe-rush pa-rus ) 4. צירופי פונמות וצירופי אותיות מקבילים בעלי מספר משמעויות שונות: רב (rav) {הרב עובדיה הוציא פסק ... {מכונית בצבע כסף עגילים עשויים כסף כסף בחשבון הבנק} 4. שניות (diversity) מצאנו שבעברית יש ארבעה מקרים מובדלים של יחסי פונמות - אותיות - משמעות. הראשון מציין מילים שאין בהם פוטנציאל לשניות (diversity) בתוך המערכת המילולית, בעוד השלושה האחרים יוצרים שתי אפשרויות או יותר של משמעויות שונות. יש כאן תלות בשפה - כדוגמת המקרה השלישי שנוצר כיוון שיש ייצוג גרפי זהה למספר משמעויות שונות. לעומת זאת באנגלית יש תנועות (vowels) אשר מבטלות את האפשרות השלישית כך שכל ייצוג גרפי של מילים כאותיות יוצר אפשרות אחת למשמעות בדומה למקרה הראשון (בעברית אמנם יש ניקוד ... בדוגמה הראשונה יש הבדלה ברורה גם מבחינת כתב וגם מבחינת פונמות כך שאין צורך של תיאור נוסף. בדוגמה השניה, כאשר צירופי פונמות זהות מייצגות שתי משמעויות שונות, ניתן להבדיל ביניהן בעזרת הכתיבה שלהן, בה כל צירוף אותיות מייצג משמעות שונה. בדוגמה השלישית, כאשר צירופי אותיות זהות מייצגות משמעויות שונות, ניתן להבדיל ביניהן בעזרת תיאור גרפי פונמי (אותיות לטיניות), בה כל צירוף פונמות מייצג משמעות שונה. בדוגמה הרביעית מצאנו צירופי פונמות ... אפשר להשתמש בתיאור מילולי של הסבר - מה כוונתה של המילה (כמו במילון), או לתת את המילה המקבילה בשפה זרה (לדוגמה אנגלית), בהנחה שהקורא מבין את המשמעות של המילה בשפה הזרה. 5. אפשרויות להתמודד עם רב משמעות לגבי כל המקרים הלא בעייתיים (המסומנים ב - ... כיוון שאין במילה זו שניות - היא ברורה, ואם יש את הידע וההתניות המתאימות לגביה היא תשוכלל בקונטקסט המצטבר כפי שתואר קודם לכן. הבעיה של רב המשמעות עולה במקרים האחרים - כיצד מתמודד שומע ... ולכן סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף הפונמי (sho-te) (המילה הבעייתית). גורם הזמן - יש מקרה בו יווצר תהליך פענוח נוסף בו בכל זאת תעלה שניות (המשמעות השניה) במקרה זה יווצר קונפליקט כפי ... ולכן סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף הפונמי (sho-te) גורם הזמן - בדומה למקרה א, יש מקרה בו יווצר תהליך פענוח נוסף בו בכל זאת תעלה שניות (המשמעות השניה) במקרה זה יווצר קונפליקט כפי ... מצופה מהיחידה הפונמית (sho-te) לייצג את התיאור או הפעולה, מהסיבה שאין יחידה אחרת. מצאנו שביחידה הפונמית (sho-te) יש פוטנציאל לשניות של שתי משמעויות, נבחין בין ארבעה מקרים: 1. עולה המשמעות (שותה, drink, לוגם) 2. עולה המשמעות (שוטה, fool, טיפש) 3. לא עולה אף אחת מהמשמעויות (לא 1 ולא 2) 4. עולות שתי האפשרויות (1 ו ...
זיכרון צודק קבלת החלטות בעיות תשומת לב הוראה חיפוש משמעות קריאה
משמעות החיים - איך יוצרים משמעות לחיים?
משמעות החיים - איך יוצרים משמעות לחיים? השאלה הגדולה על משמעות החיים מטרידה כל אדם שמוח בקודקודו. טובי הפילוסופים, ... האמונות והזרמים ניסו להכניס משמעות לחיים בדרכים מדרכים שונות, משונות ומגוונות. ואחרי הכל השאלה נותרה בעינה: מהי משמעות החיים? מי לא שואל לפני שנדון בשאלה עצמה, עלינו ... הדת. אנשים דתיים לא יהרהרו בשאלת משמעות החיים. כלפיהם משמעות החיים חדה וברורה: חיי האדם נועדו לעבוד את האלוקים. ... להם זמן, אנרגיה ומחשבה להרהר על משמעות החיים. ג. בהמשך לקבוצה השנייה, בקבוצה השלישית נמצאים אנשים שיש משמעות ברורה, קונקרטית וחדה - להשיג כסף והנאות ככול האפשר. הם ... שמצאה אידיאולוגיה. יש לאנשים אלה משמעות נעלית אליה הם חותרים להגיע. לכל תקופה בהיסטוריה וכן ... נוהים אחריהם: סדר עולמי חדש, משמעות רוחנית, סוגים של גאולת העולם והאנושות, ערכים של צדק, ... אהבה וכו. אנשים אלה מצאו את משמעות החיים ואינם טרודים עוד בזה. ה. עוד קבוצה ששאלה זו ... אלה שהשאלה נוגעת להם שאלת משמעות החיים, אם כן, נוגעת באנשים שלא מוצאים נחמה בדת, לא ... כמו כל הבעיות שיש לאדם גם בעיית משמעות החיים היא בעיה של האדם. הבעיה לא קיימת בטבע, ... הריאלית של החיים. הטבע לא שואל על משמעות החיים, כי אין לו מודעות, מחשבה ורצון. זוהי, אם כן, ... שקיימים בעולם כך הפיתרון לבעיית משמעות החיים. עומדים לפני האדם שתי אופציות. או למצוא משמעות לחייו או לחיות חיים ללא משמעות ולהתרגל לעובדה זו. האפשרות השנייה היא בעצם ללמוד לחיות ... היא למצוא בעצמו, בתוך עצמו, את המשמעות לחייו. איך יוצרים משמעות לחיים? כמו שכתבנו, לטבע אין משמעות. אני לא מדבר על משמעות פונקציונאלית שהטבע גדל ומתפתח באופן טבעי. זה כמו שלשולחן יש משמעות כי יש לו תכלית שיאכלו עליו. זוהי משמעות פונקציונאלית לא משמעות שמעבר לפונקציות השימושיות או להתפתחות הטבעית. כדי שלאדם יהיה משמעות לחיים עליו ללמוד את עצמו. ללמוד מה מניע אותו. מה גורם לו ... לקחת את אותם דברים ולהפוך אותם למשמעותיים יותר בחייו. יש דרך נוספת להגיע לאותה תוצאה, להיכנס ... אך לא איך זה הסתיים. זה מביא משמעות לחיים. אתה מקבל משמעות ומתפתח לא רק בסוף התהליך אלא גם מאמצע הדרך. ...
לא רוצה להיות אבא לשאול שכיר להתרגש גירושין התרגשות אזור נוחות להתחתן
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2
... - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2 3. מבנה המחשבות, צורות מחשבה ... אחרות ושונות מקורא לקורא, כך שאין אפשרות להתחקות אחרי כולן. מתוך שלל הגירויים השומע או הקורא מנסים לפענח את האינפורמציה (משמעות). אל גירויים אלו נתייחס בשם השדה החושי או, ... לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות. תהליך פענוח השפה הוא תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת משמעות מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. ... של גירויים קוליים. בדרך כלל האדם משתמש בקולו כדי לדבר, כלומר השימוש העיקרי בקול אנושי הוא ליצירת שפה מילולית - צלילים בעלי משמעות (לעומת מוזיקה או רעשים). גוון קול אדם מובחן ... מנסה לחקות את הדוברים. ההתייחסות המיוחדת לשפה מילולית מתבטאת בכך שקול אדם הנו דומיננטי במרחב השמיעה, ויש הכרה בחשיבותו כבעל משמעות - כנושא אינפורמציה לתקשורת בין - אישית. א תודעה ... שפה מדוברת נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה מדוברת (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה או ההכרה זוהי שפה אלו צלילים מובנים (בעלי משמעות). = ההבחנה זוהי מילה פונמות אלו הן מילה = ... זהו צירוף מילים צירוף מילים זה הוא משפט הבחנות שונות יעלו במקרים שונים, השומע עלול להבחין בקול דיבור (לזהות את הצליל כבעל משמעות) בכל מיני שלבים באם כתפיסה של פונמה אחת או צירוף פונמות, ובאם כתפיסה של צירוף מילים או משפט שלם. ברגע שהתודעה תזהה את אובייקט קול הדיבור כבעל משמעות היא תעבור אליו, ואז יתחיל תהליך העיבוד ... הכתב המורכב מסימנים גרפים המייצגים פונמות כגון הכתב הלטיני, העברי, הסלבי ואחרים. לעומת זאת, ישנו הכתב הסיני בו כל סימן מייצג משמעות - דבר מה במציאות (מראה, צליל, ריח וכו) או קונספט. כך שייצוג האותיות הסיניות היא מערכת המייצגת משמעויות בדומה למערכת הדיבור. עדיין, אין זה סותר שיהיה ... שלאחר רכישת ניסיון, לגבי קורא מיומן, הקריאה מקבלת אוטונומיה, בכך שהסימנים הגרפיים הופכים כמעט (או לחלוטין) ייצוגים ישירים למשמעות. במצב שכזה יחידות השפה לגבי הקורא הן מילים ולא אותיות - התפיסה היא של מילה שלמה כסימן מייצג משמעות. 2. תפיסת יחידות של שפה יש תפיסה של יחידות גרפיות שונות ליכולות קריאה שונות. הדבר דומה לתפיסה של שפה מדוברת - אין תפיסה של פונמות אלא של מילים כיחידות של שפה (למילה יש משמעות מובחנת ומובדלת, לעומת פונמה, לה אין משמעות מובחנת ומובדלת מלבד גוון הקול). יש כאן תלות ... וורבלית) אחת. נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה ההכרה זהו כתב זהו איור גרפי מובן (בעלי משמעות). = ההבחנה אלו אותיות אלו אותיות מובנות. = ... ההבחנות האלו או דומה להן, תיווצר עירות למרחב הראייה, אובייקט התודעה יהיה הכתב, ויתחיל תהליך עיבוד לפענוח והבנת השפה. א בניית משמעות - פענוח השפה. פענוח השפה מתחיל בהבחנה שהקלט הויזואלי או השמיעתי הוא אלמנט של שפה. הכוונה של השומע או הקורא כמפענח היא להבין את האינפורמציה הנמסרת, כלומר, את המשמעות. המילים הן לא המשמעות - הן לא האינפורמציה הנמסרת. המילים הן מה שנושא את המשמעות , מעביר אותה מהדובר לשומע או מהכותב לקורא. הנטייה הבסיסית היא חיפוש של משמעות - מתוך שלל הגירויים החושיים והמנטליים האדם מתמקד במה שמשמעותי לגביו (שיש בו משמעות לגביו). אלו היחסים של האדם עם מה שיש בכלל. אנו ... לעלות מחשבות שונות הקשורות או שאינן קשורות במחשבה זו. ההבדל הוא שבמקרה השלט נוצר תהליך פענוח שבסופו המשפט נקרא - נוצרה משמעות. ב אוטומטיות התפיסה של שפה התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב שהאדם יודע לקרוא, כלומר, מכיר את הסימנים של הכתב, ומבין את המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם ... כמכשיר לתקשורת בין אישית היא מקבלת מעמד אוטונומי משל עצמה. אם עד כה המילה הייתה תאור פונמי או גרפי לתיאור אובייקט במציאות (משמעות) או קונספט, עתה בנוסף, יש יחס למילה כאובייקט שמיעתי, גרפי, או כקונספט בתוך מערכת כללים. כך נוצרים יחסים דואליים בין האדם למערכת השפתית, מצד אחד מערכת משמעויות ומצד שני מניפולציות על המערכת ויצירת איברים חדשים בה. אין כאן הכוונה ליצירת מילים חדשות בשפה (כמערכת משמעויות) - כדוגמה, כאשר המציאו את הרדיו, טבעו מילה ... כל ילדיה. יש להבדיל תוצרים אלו מאנאלוגיה בה יש השוואה בין אובייקטים במציאות. תוצרים מילוליים אלו יוצרים אמביוולנטיות במילים. משמעויות נוספות למילים המייצגות אובייקטים בעולם. מכאן ... בעיות בתקשורת - בלבול, חוסר בהירות, אין ידע משותף ברור לשני דוברים. תוצרים אלו תלויים גם גורמים תרבותיים - חברתיים. 4. הרכבת משמעות א מילים בשפה נמצא צירופי פונמות או צירופי אותיות הנקראות מילים. לפונמות או לאותיות אין משמעות מהבחינה שהן לא חלק מהאינפורמציה הנמסרת אותה יש ...
נשימה חיוביים קונפליקט דקדוק סיכוי אני עובד קשה ניתוקים להעריך את עצמך
משמעות - מבוא
משמעות - מבוא משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה שבתאי היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה שבתאי מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט : פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק. גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק מבטא את הבקשה באופן לשוני, צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת. דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג. משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו ... של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה). במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש (מייצגמשמעותמיוצג) גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם. בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח משמעות בפירוש מקשר ייצוגי. עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח משמעות המתכוון לומר חשיבות, למשל: למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה). המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל. צארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג, בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו משמעות וסימן מייצג דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי. גוטלוב פרגה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 על מובן והוראה בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, ... אי אפשר להסיק מהו המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו. לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו חקירות פילוסופיות (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי). ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו משמעותה של מילה שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה. רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו מות המחבר (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי ל
הגוף רומנטיקה לשאול תהליך מהווה משמעות משפט להשתמש במילים משפטים
משמעות החיים - מבוא
משמעות החיים - מבוא משמעות החיים הוא מונח המתייחס לתהייה הפילוסופית על סיבתו ומטרתו של הקיום בכלל, והקיום האנושי בפרט. את ההגות הפילוסופית והתאולוגית שעסקה בשאלה זו ניתן לחלק לשני ענפים עיקריים: זו שנטתה לתפישה כי לחיים יש משמעות גרסה כי מחוץ לביטוי הפיזי של הקיום קיים דבר מה נוסף ובלתי - תלוי בו, כמו אל, אידאה, מערכת מוסר, עקרון טרנסצנדנטלי, וכדומה, המעניק לחיים את משמעותם. ההגות שנטתה לסברה כי לחיים אין משמעות החורגת מעצם קיומו הפיזי של אדם או בעל - חיים כפרה בדרך כלל גם בקיום דבר מה נוסף ובלתי - תלוי כזה. תפישות תאולוגיות ופילוסופיות התפישות התאולוגיות של משמעות הקיום בשלוש הדתות המונותאיסטיות העיקריות הנצרות, האסלאם והיהדות הודרכו על ידי האמונה בקיומו של אל כל יכול, המורה למאמיניו ... (קהלת, יב יג). בכמה זרמי אמונה בדתות המונותאיסטיות מונח, במובלע או במפורש, כי הדבקות במילוי מצוות האל מעניקה לחייו של אדם משמעות, אם במובן האישי בחיי העולם הזה (תחושת שלמות, סיפוק ואושר מהתגברות על קושי הכרוך במילוי המצוות, וכו) ואם במובן כללי יותר, כהגשמת ... חיים ההולמים צו מוסרי יובילו להתגלגלותו של אדם בבעל - חיים או באדם בעל מעמד משופר בגלגולו הבא. התשובות הפילוסופיות לשאלת משמעות החיים הן רבות ומגוונות, אך קיים מכנה משותף לרובן. רוב השיטות הפילוסופיות שותפות להנחה כי קיימת מהות אחת (לפחות) המשותפת לכלל ... מזיו שכינתו, ועד בודהה שטען כי מטרת האדם להגיע להתעוררות, הארה ומודעות עצמית גבוהה, זאן זאק רוסו שטען כי מהות האדם ומשמעות קיומו היא הגשמת את הפוטנציאל הטמון בו, גאורג זימל שטען כי תכלית החיים היא להתאמץ להגיע לאינטנסיביות של חיים ולהתאוות לחיוניות ... האדם קודם למהותו. בשונה מעולם הבהמות והצמחים, בו מהותם נקבעת מראש בטרם הגיעם לעולם, האדם מגיע לעולם ללא מהות קבועה, על כן משמעות חייו נמצאת בידיו. אדם יחיה חיים משמעותיים, בעלי תכלית רק אם הוא יעצבם ויעניק להם תוכן מקורי. גם ניטשה הסכים כי אין לאמץ באופן עיוור שום מערכת מוכתבת מראש, ועל האדם לעצב ... הפצת אידאולוגיה כלשהי, וכלה במטרות אלטרואיסטיות כסיוע ועזר לזולת כמיטב יכולתיהם, הקדשת חייהם לעניין מסוים, או נתינת תרומה משמעותית לאנושות או ללאום שבקרבו הם חיים. משמעות חיים בתקופה המודרנית נראה כי החיפוש אחר משמעות החיים (בעיקר בעולם המערבי) התעצם בתקופות המודרנית והפוסט מודרנית, בעקבות אבדן מסורות ושקיעת ערכי מסורת, וקץ האידאולוגיה והוא אחד הגורמים לעליית העידן החדש. תחושת אובדן משמעות החיים (או חוסר הביטחון במשמעותם האמיתית) התרחשה בשל השתחררות האדם ממסורות עבר, שקבעו לו את דרכי עשייתו, וההתנערות מהאמונה באמיתות מוחלטת וביטול משמעות האידאולוגיות. ללא אידאולוגיה ואמונה שיש בכלל אמת מוחלטת, חשים רבים שחייהם ריקים מתוכן וממטרה. החיפוש אחר משמעות החיים הוא במוקד של יצירות רבות, ביניהם האדם מחפש משמעות מאת הנוירולוג והפסיכיאטר ויקטור פראנקל. ספר בו מדגיש פראנקל את החשיבות שבמציאת משמעות לחיים על רקע מאורעות השואה. הסופר, ניצול השואה, מספר מתוך חוויותיו איך בני אדם שלכאורה היו אמורים לאבד כל צלם אנוש במחנות, מגלים בתוך עצמם תעצומות נפש, ולא רק שורדים, אלא גם מוצאים משמעות לחייהם בתוך התופת. פראנקל מוסיף כי אנשים שהיו חלשים פיזית, אבל מצאו משמעות חיים, הצליחו לשרוד בתופת והכילו את הסבל הקשה ביותר, יותר מאנשים שהיו חזקים וחסונים פיזית. בפסיכולוגיה על פי הפסיכולוג אלפרד אדלר ... קבוצתי ואף כלל אנושי) ובמשך כל חייו הוא נאבק להשיג עליונות, עצמאות, חופש והגשמה עצמית. השאיפה לעליונות כדבר הנותן לאדם משמעות לחייו, היא העיקרון השולט בתאוריה שלו. על פי אדלר בגיל צעיר מאוד 4-5 האדם בוחר באמצעות הכוח היוצר שלו את אמונת חייו ומגבש את סגנון ... לאדם הדוגל בה. משנתו של ויקטור פראנקל, מייסד הלוגותרפיה, שהיא שיטה פסיכולוגית של ניתוח אקסיסטנציאליסטי שמתמקד בשאיפה למשמעות, היא כי הדחף והרצון העמוקים ביותר של האדם, הוא שאיפה למשמעות והבנה של חייו והעולם שבו הוא נמצא, והבנה זו היא היא הכוח שיכול לעזור לו להתמודד עם סבל ומצוקה קשים ככל שיהיו. על פי פראנקל האדם מוגדר כיצור התר אחר משמעות, והעוסק בחיפוש אחר פשר. פראנקל טוען שהאדם המודרני שיש בידו את האמצעים, אך איבד את התכלית, סובל מתחושת עקרות וחוסר משמעות שהוא מכנה בשם ריק קיומי, שהסימפטום הראשי שלה הוא שעמום. תחושה שבאה לידי ביטוי לפי פראנקל במשולש של דיכאון, תוקפנות, והתמכרות. אותו ריק קיומי גורם לרוב הצרות הרוחניות והבעיות הנפשיות. אליבא דפראנקל ברגע שהאדם ימלא לעצמו את הריק הפנימי שלו, וימצא משמעות לחייו בדבר שמחוצה לו, אליו יוכל להתכוון, ושלקראתו יוכל לחתור, ובו יוכל לשכוח את עצמו, הדבר יגלה את הוויתו האנושית האמיתית, ורוב ... העמוק ביותר שהאדם יכול למצוא, מפני שהסבל מהווה זרז למציאת פשר נעלה, שכן עמדתו של האדם כלפי סבל, היא מבחנו הנעלה ביותר. משמעות החיים איננה רק דבר פילוסופי - תיאורתי לאדם. על פי פראנקל, בסקר באוניברסיטה אמריקנית התברר כי 85% מהסטודנטים שניסו להתאבד אמרו כי הסיבה למעשם הייתה מפני שהחיים נראו להם נעדרי משמעות. על פי פרופ ישראל אור - בך התאבדות בדרך כלל מתקשרת לתחושת אובדן, שבו האדם חש כי איבד את החשוב מכל ואת
מחלות נפשיות גלגול נשמות רצון עמוק מציאות השואה דת עסקה לשמור מצוות
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
... חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, ... MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, ... יותר טוב שאלה: זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות. אליעד: בפשיטות, אדם מביא ... תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא. שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית , ילדים זה לכל החיים ושניצל ... עכשיו יש כאן רק שתי אפשרויות, או שלאירועים יש משמעות או שאין להם משמעות, נכון? או שלחלק יש ולחלק אין, בא נלך מבחינה אובייקטיבית, אם לאירועים אין כל משמעות, אז לא צריך לבדוק שום דבר. ... כסף בבורסה, הוא בודק למה הוא הפסיד? כן, אם אין משמעות למה שתבדוק? שאלה: אז יש משמעות. אליעד: אבל הוא לא בודק כל ... יאבד שקל, האם הוא גם יעשה תחקיר? לא, אולי יש לזה משמעות, למה לא בדקת? השאלה היא אם יש משמעות לכל דבר, או שאין משמעות לשום דבר, או שלחלק יש ולחלק ... לא נוכיח עכשיו. בא נזרום על שלוש האפשרויות, אם אין משמעות מבחינה אובייקטיבית, אם הכל ... אתה דופק את עצמך, כי אתה משקר את עצמך, אתה מיחס משמעות לדברים לא משמעותיים. אתה חי במציאות אקראית ... לה פרשנויות שהם מיותרות. עכשיו אם לכל דבר בעולם יש משמעות, ויש איזה כוח שמתכנן כל פרט ... אף אחד, יש רק שתי אפשרויות או שלאירועים במציאות יש משמעות או אין משמעות. אם לאירועים אין משמעות, האם יש משמעות לתחושה? שאלה: לא אליעד: אם ... של אירועים שמתרחשים באנדרלמוסיה מוחלטת, האם יש משמעות לתחושה חזקה? שאלה: לא, כי ... לבדוק אותו, האפשרות שאומרת שהכל אקראי אז אין כל משמעות לתחושת בטן. האפשרות שאומרת ... חלק יותר וחלק פחות. מהצד שהכל מתוכנן אז גם אין שום משמעות לתחושה, צריך לבדוק הכל, ... הקיר. עכשיו יתכן שיש דברים שאני כן צריכה לייחס להם משמעות ויש דברים שאולי פחות. אליעד: ...
שיגעון לכל דבר יש סיבה לעתיד לבוא לא רוצה ילדים להביא ילדים תהליך משמעות החיים כל החיים
משמעות - אדם מחפש משמעות
משמעות - אדם מחפש משמעות מה מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת באמצעות פירמידת ... משהו שהוא פחת ממה שאתה מסוגל להיות, סביר להניח שתהיה אומלל כל ימי חייך. לכן האינדיקציה הטובה ביותר שלנו היא שפעולתנו או מפעל חיינו יהיו בעלי משמעות ושנוכל להיות מאושרים מהעשייה שלנו האישית והקולקטיבית. העיתונאי מיקי רוזנטל ופרופסור יורם יובל בתכנית איך להיות מאושר בשישה ... כי על אושר צריך לעבוד. מאוד יכול להיות שכל מה שחשבנו עד עכשיו שיעשה אותנו מאושרים, כלל לא צריך להיכלל בסל האושר היומיומי שלנו. אושר = הנאה + משמעות. המשמעות תמיד תהווה חלק יותר גדול במשוואה הזו. אנחנו נחליט מה משמעותי עבורנו. אם נלך עם מה שבאמת משמעותי לנו ועם האמת הפנימית שלנו, קרוב לוודאי שנהיה מאושרים. רבים חושבים שההשקעה במוצרים ובכסף יביאו לנו אושר! אנו מתרגלים מהר ... איך לתגמל מהנדסים שעבדו תחתנו בגלל תקציב תמריצים נמוך שהוקצב לנו? לאחר בדיקה ממושכת בנינו מערך הוקרה ותגמולים שערכם הכספי מאוד נמוך, אבל משמעותי מאוד לאנשים, כמו הוקרה על מפעל חיים, שעון זהב עם הקדשה למהנדס בעל ותק של 10 שנים או סוף שבוע למצטיין הרבעון, ארוחה זוגית ... של החברה שהופץ בכל סניפי החברה, הגענו למסקנה שכסף הוא כמו אקמול לכאבי ראש מרגיע אומנם, אך לא פותר את הבעיה. למעשה, נתנו לכל מהנדס ומהנדס הכרה ומשמעות לפועלו. שנה לאחר מכן, כתוצאה מהמוטיבציה הגבוהה מכירות החברה גדלו באופן משמעותי, דבר שאיפשר לחלק תמריצים גדולים יותר. המפתח הוא לתת לאדם משמעות לפועלו והאירוניה שבאותו הרגע הוא חומר ביד היוצר עם מאמץ קטן מאוד. המניע המרכזי שלנו כבני אדם לפעולה הינו מציאת משמעות לחיינו. משמעות זהו דבר שניבנה ונלמד. מה שמשמעותי עבורנו היום הוא לא בהכרח היה משמעותי בעבר או מה שיהיה משמעותי בעתיד. להתנדב, לכבוש הר, לכתוב ספר, להצטיין, להביא ילדים, לקבל הוקרה, מדליה, גביע ומעל לכל משמעות היא אוסף ההשפעות החיוביות שאנו מטביעים על הסובבים אותו מכוח אישיותנו ומעשינו ותמיד ההשפעות הללו יביאו לנו אושר! ...
משקיעים משפחה עתיד איך להיות לא רוצה ילדים לוותר על ילדים תגמול לכתוב
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3
... חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון. אדם ... אז אתה טיפש. מה אכפת לך הרי זה אקראי. אתה סתם מבזבז משאבים, והרי אין לזה שום משמעות, שום סיבה, שום תכנון, שום שכל, אתה סתם מבלבל למה זה קרה. בהנחה ... על ידי ששואלים ברמת האירוע הבודד, האם זה אקראי או סיבתי? הפסקה שאלה: האדם מחפש משמעות, דברנו על זה בעבר אבל עדיין זה לא התבהר. הוא מחפש באמצעות ... יושבת בעבודה וזה סתם. אליעד: אני רוצה לחדד את השאלה שלה, היא אמרה שהאדם מחפש משמעות, אני אחדד, זה לא האדם מחפש משמעות, זה האדם שמחפש להרגיש טוב, והמשמעות גורמת לו להרגיש טוב. את לא מחפשת משמעות, הדבר האחרון שאכפת לך שיהיה לך משמעות, את פשוט רוצה להרגיש טוב שאלה: יש חשיבות למה אני פה? אליעד: ... אליעד: כן, אם הייתי נותן לך זריקה שגורמת לך להרגיש תמיד טוב, אכפת היה לך מה המשמעות? שאלה: לא. אליעד: אז מה שאת מחפשת זה להרגיש טוב. האדם כדי להרגיש טוב מחפש מה המשמעות, הוא אומר אם זה משהו משמעותי זה עושה לי טוב. שאלה: אם אדם מחפש משמעות זה סימן שלא טוב לו. אליעד: נכון, האדם הוא אלוהים ולא אכפת לו מה היא המשמעות. כי אם אתה אלוהים האם אכפת לך מה המשמעות של מה שעשית? אם עשית, האם אתה מחפש מה רמזת לעצמך? אבל כן, אם ... תסתכל על עצמך, מה השכל שלי אומר לי, לא משנה זה נושא אחר. בכל מקרה האדם מחפש משמעות ואז הוא מנסה להיאחז בדברים משמעותיים, עבודה, קריירה וכו וזה לא עובד לו, אז הוא רץ מבור אחד לבור אחר, וגם זה לא עובד לו, מה אני מסביר, במקום לרוץ אחרי המשמעות, תנסה להבין את המשמעות, מה זה להבין את המשמעות? להבין מה היא המשמעות של העולם, לא מה אני עושה פה, מה העולם הזה עושה פה, למה יש ... אני זה צורה של משהו. אז מה זה המשהו שאני צורה שלו? נלך צעד אחד אחורה, ההבנה של המשמעות הכללית של העולם היא זו שתתן לך את המשמעות, היא המשמעות, אז אם הבנת מה המשמעות של העולם את לא צריכה לשאול מה המשמעות שלי. כי הבנת כבר מה המשמעות הכללית. אם הצלחת להבין את הכללי הבנת את הכל, וכבר קבלת את המשמעות. זה לא משמעות החיים להביא ילדים, תביאי ואז תקבלי משמעות, זה לא זה, זה לא מה תשיגי, אם תביני מה ה
הבנה חלקית אל הורים משקר את עצמי התמקדות חיצוניות הורים איך להיות מאושרים חוקי המציאות
המגנט המיסטי
... מילה פשוטה יכולה לקבל משמעות לגמרי אחרת המילה אור היא דבר פשוט שהמשמעות שלא ברורה אבל אותה משמעות מקבלת פירושים אחרים אצל במיסטיקה אז מה הבעיה אפשר לשאול הרי לכל אדם יש דמיון שהוא מרוחק במידה מסוימת מהמציאות אבל כאן יש הבדל קטן מדובר בדמיון ברמה של הזיות דמיון שמנותק ... רעיונות כל כך הרבה משמעות קודם כל צריך אפשר להתחיל במשפט מפורסם שמסביר הרבה מאד לית מחשבה תפיסה בך כלל זהו משפט שכתוב בטקסט בשם פתח אליהו משמעות המשפט בעברית אומרת שאי אפשר לחשוב בכלל על הקדוש ברוך הוא כלומר משפט זה אומר באופן הכי ברור שכל מה שכתוב בספרי הקבלה על הספירות העולמות אורות זה הכל בסך הכל משל ואי ... מההבנה של עולם הקבלה יש משמעות גדולה בהבנה של איך נוצרה השפה העברית, לכאורה מדובר בסתם שפה אבל יש לשפה העברית דברים שגורמים לאנשים לייחס לה משמעויות מיוחדות, אחד העקרונות של השפה העברית הוא שורשים לכל מילה יש שורש מסוים וסביר להניח שלא מדובר רק בשורש בודד ולמילה סביר להניח שלמילה אחת יכולים להיות כמה וכמה שורשים ... של השפה יכול להיות בעל משמעות רבה הרבה יותר גדולה מהחלק הגלוי אפילו בשפה האנגלית אפשר לקחת דוגמה של האות A לכאורה סתם אות אבל שימו לב לשתי עבוד A B זה אותו אותיות כמו א ב ודבר שני האות A מסמלת פירמידה ... לייחס לדברים הרבה יותר משמעות מאשר יש להם במציאות וכן צריך להבין שתי נקודות הנקודה הראשונה יש להבין שיש משמעות ואי ההבנה לעצם קיום המשמעות גורמת למי שמחפש משמעות בשפה לחיפוש משמעות רבה ממה שהשפה בכלל מתימרת לתת והדבר השני הוא שגם מה שלכאורה בעל משמעות מיסטית נובע למעשה מאיך שהשפה נוצרה ובעיקר מעצם ההיסטוריה הנסתרת של השפה שהיא ככל הנראה הרבה יותר מעניינת מאשר סתם המצאת מילים למעשה יש מושג בשם סינסתזיה שיכול להסביר הרבה ... פשוטה אבל למעשה חלק משמעותי מהמילים נוצרו מסיבות שקשורות בצורה כזאת או אחרת לסינסתזיה. כאשר אנו חוזרים לקבלה אנו צריכים להבין דבר חשוב וזה בניגוד לתהליכים של משמעות שנוצרת מסיבות של תת מודע כמו רבים מההחלטות שלנו שמתקבלות מסיבות שנמצאות בתת מודע הקבלה מנסה לקחת את אותם סמלים שנוצרו באופן תת מודע ולתת להם משמעות מיוחדת מה שלא יודע התלמיד המקובל הוא שהוא לא באמת לומד על דברים מאלוהים הוא למעשה לומד על דברים שנוצרו דרך מנגנונים של התת מודע. למעשה מה שצריך לדעת באופן ברור הוא שלתת מודע יש חלק מאד משמעותי ביצרית המחשבות שלנו באופן הרבה יותר מרחיק לכת ממה שאנו בכלל רוצים להאמין דבר שתורם מצד אחד לחוזקו ומצד שני גורם לנו קושי לקבל דברים מופלאים בתור אומנות אנושית של התת ... רוצה לתת למילה מציאות משמעות של אמת ובאופן לא מודע אדם שרואה את האות ו בפסוק בספר התורה ומכיר את המילה מציאות מקשר את הפסוק הזה למציאות של אמת למרות שזה נשמע דבר מוזר המוח מושפע באופן משמעותי ביותר מאותם סמלים ואפילו האות המילה מלך נוצה תוך מחשבה המספרית שהיא גימטריה 90 וגם מים חשבנו באותו סכום של גימטריה ולפי היהדות למים אין טעם ככה כל התורה היא גזירת מלך ... הקבלה בשביל הבין את משמעות הסמל הזה ואת עומק המחשבה של ממציא השפה והקבלה. בקבלה האין זה החלק הנעלם ובאופן יותר מדויק שלוש הספירות העליות כתר חכמה בינה בעוד שהעולם זה חלק יותר גשמי ויותר סופי ... מושג בשם מסרים תת ספים שמשמעותו להחדיר לאדם מסרים שהוא לא מצליח להבחין בהם ברמת ההכרה ובכל זאת משפעים עליו באופן מאד חזק ברמת בתת הכרה, ראוי גם לזכור שכאשר אדם מודע למסר עוצמתו נחלשת באופן מאד משמעותי באותו אופן סמלים מסטים יש להם עוצמה גדולה מאד על התודעה וזאת כל זמן שאין הבנה מלאה של משמעות הסמל אפשר לומר למעשה שהסמלים מיסטיקה זה משלים שהנמשל שלהם מאד גמיש ולא חד משמעי אותו משל יכול להיות במצב אחד דבר אחד ובמצב שני דבר אחר לחלוטין. הגמישות בפירוש המשל ... מספר נקודות שיש להם משמעות לכל אדם, אפשר לחשוב על הרעיון של 3=1+1 כרעיון חסר היגיון שאדם רציונלי לא יעלה בכלל על דעתו אבל למרות הרצון של האדם לחשוב שהוא מסוגל לחשוב באופן רציונלי ונקי מכל סוג של ... לסיוגיהם. אחד הדברים המשמעותיים ביותר בכל תהליך של חזרה בתשובה הוא בניית חומת מגן מפני המציאות הראלית לאדם שרואה חוזר בתשובה יהיה מאד קשה להבין איך הסבר פשוט על טעויות אצל חזל יהיה אצלו דבר לא מובן גם ... של חזרה בתשובה החלפת המשמעות הראלית של המציאות במשמעות וירטואלית לחלוטין אפשר בקלות לחשוב שחוזרים בתשובה צריכים להיות אנשים לא חכמים אם הם לא מבינים הוכחות פשוטות אבל זה פשוט לא נכון, למרות שהעולם המיסטי הוא עולם הבל הוא דורש ... על דבר שהוא בעל מעט מאד משמעות בעולם מדעי ובעל משמעות רבה מאד בעולם מיסטי לדוגמה הצבע אדום יכול לקבל במחשבה מיסטית הרבה מאד פירושים שלמרות שהפירושים הללו מנותקים מכל מבחן אובייקטיבי עדיין זה דומה לתאוריה שיש מאחוריה הרבה ...
להאמין אמת אחת אופי קיצוני יהדות רציונליות חושים מושפע וירטואלי
שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 3
... סוד השמות בחירת שם איזה שם לבחור משמעות שמות - חלק 3 התבטאות שלילית של האות נ: אם יחסמו את מרוצת ... את אופיה: סביב, ו - סגור. סביב פירושו - מכל הצדדים, במלוא ההיקף, סחור סחור. אנו מוצאים כי משמעות המילה סביב מתאימה לקווי האופי של האות ס. הדבר הבולט ... ומתייחסת לדבר שאין לו פתחים. לעיתים הכוונה ב - סגור היא לדבר נעול, כלומר סגור ומסוגר. גם משמעות המילה הזאת היא מידה של רציפות, של היקף. האות ס מעניקה ... מכלים גשמיים - מיתרי הקול, והאויר היוצא מהריאות, ומחשבה רוחנית המסדרת את הדיבור להיות משמעותי. בכתיבה המקורית, בקרבה של האות פ קיימת אות אחרת והיא האות ... (סדר א. י. ק: א=1 י=10 ק=100) החכמה היא כוח אדיר, אבל כמו כל כוח בעולם יכולה להיות בעל משמעות חיובית או להיפך - בעלת משמעות שלילית. יש הרואים בה רמז לקבה אשר משני צדדיו נמצאות ... החיים, כי במשך כל ימות חיינו אנו נמצאים בשלב של להגיע ולהשיג: תכלית, אמת. חיים שיש בהם משמעות! אנו רואים את האותיות כמעגל אשר תחילתו האות א וסיומו באות ... א, היא שואפת לקבל את כוחה מהאות הסמוכה לה במעגל האותיות מן האות א הרוחנית, כך היא מקבלת משמעות, ולא סיום וניתוק חלילה. לכן מומלץ מאד לנושאי האות ת בעיקר ... עולם בפני עצמו, עם יכולות מגוונות של כוחות ועצמה. כל מה שנאמר לעיל משמש ומובא כבסיס להבנת משמעות האותיות. עולם האותיות עולם קסום רוחש בתוכו את כל ההוויה וסודותיה. מומלץ להבין גם את צירופי האותיות, כיצד הן מתחברות זו ליד זו ומה משמעות החיבור שביניהן. אם נתחבר שכלית ורגשית אל סוד האותיות ...
עקשנות להפסיק לאהוב את האקסית צדיק או רשע רעיונות להתגבר על האקס שלמות אחת מה זה ערך עצמי להתגבר עליו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעות, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעות, איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן לזוגיות, מטפל בנושאי משמעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.7500 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 12:16:00 - wesi4